abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juni 2007 @ 21:01:05 #121
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_50500087
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 20:38 schreef matthendriks het volgende:
Ik ben van plan morgen te gaan, met de auto.

Denk dat het beste is om daar zo vroeg mogelijk te zijn, ivm parkeren?
Hoeveel mensen zullen er morgen komen?
Op zaterdag komen er altijd meer dan op vrijdag. Bovendien werd donderdag aangegeven dat het zaterdag iets beter weer zou zijn. Dus ik denk een 120.000.
Als je uit het noorden via de A50 aanrijd dan staan er na de waalbrug voor Knooppunt Ewijk borden "Open dagen, via A73 richt. Venlo"
Let op! De kortste route is echter A50 doorrijden en dan afslag Ravenstein naar Uden. Volg je de borden (zoals ik deed) dan zul je merken dat

• de A73 momenteel in onderhoud is
  • er merendeels maar 70 gereden mag worden
  • je door moet rijden tot afslag Boxmeer
  • van afslag Boxmeer naar Volkel weer 15 tot 20 km terug is
  • je op parkeerplaats 6 terecht komt
  • het hiervandaan minstens 45 minuten lopen is

Vanaf Nijmegen moet je minstens anderhalf uur tellen voordat je een vliegtuig ziet, terwijl je Tomtom waarschijnlijk 20 minuten aangeeft.
    Dit wetende zou ik via A50/Ravenstein gaan, maar goed moet ieder voor zich weten.
  • Wie dit leest is gek
      vrijdag 15 juni 2007 @ 21:02:53 #122
    3394 Coelho
    BigGreenEgg
    pi_50500153
    Ik ben nu mijn foto's aan het sorteren, een 400 geschoten. Superdag, jammer van de regen in de ochtend en het niet doorgaan van de base attack. Iemand het droppen van de brandstoftanks door die bird-hitter nog op foto? Er werd geen woord aan gewijd terwijl het toch echt gebeurde.
      vrijdag 15 juni 2007 @ 21:04:57 #123
    3394 Coelho
    BigGreenEgg
    pi_50500236
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 21:01 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Op zaterdag komen er altijd meer dan op vrijdag. Bovendien werd donderdag aangegeven dat het zaterdag iets beter weer zou zijn. Dus ik denk een 120.000.
    Als je uit het noorden via de A50 aanrijd dan staan er na de waalbrug voor Knooppunt Ewijk borden "Open dagen, via A73 richt. Venlo"
    Let op! De kortste route is echter A50 doorrijden en dan afslag Ravenstein naar Uden. Volg je de borden (zoals ik deed) dan zul je merken dat

• de A73 momenteel in onderhoud is
  • er merendeels maar 70 gereden mag worden
  • je door moet rijden tot afslag Boxmeer
  • van afslag Boxmeer naar Volkel weer 15 tot 20 km terug is
  • je op parkeerplaats 6 terecht komt
  • het hiervandaan minstens 45 minuten lopen is

Vanaf Nijmegen moet je minstens anderhalf uur tellen voordat je een vliegtuig ziet, terwijl je Tomtom waarschijnlijk 20 minuten aangeeft.
    Dit wetende zou ik via A50/Ravenstein gaan, maar goed moet ieder voor zich weten.
  • Waarom niet gewoon A50 richting Eindhoven, afslag Uden-Zuid, auto parkeren bij een bouwmarkt (Gamma zit in de buurt) en een kwartiertje fietsen naar de basis? Fietsparkeerplaats is naast de ingang. Vandaag werkte dit perfect zo.
      vrijdag 15 juni 2007 @ 21:16:57 #124
    117895 matthendriks
    Switching reality. And back.
    pi_50500641
    Ik ben van plan om 7:30 / 8:00 gewoon er te zijn. Dan moet parkeren wel gaan lijkt mij.
    20 Minuten lopen vind ik trouwens ook geen probleem, maar een uur...

Ga denk ik via Utrecht, Veenendaal en dan naar beneden.
    Mede omdat morgen de A2 is afgesloten (gedeeltelijk).
    Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
    pi_50501070
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 21:02 schreef Coelho het volgende:
    Ik ben nu mijn foto's aan het sorteren, een 400 geschoten. Superdag, jammer van de regen in de ochtend en het niet doorgaan van de base attack. Iemand het droppen van de brandstoftanks door die bird-hitter nog op foto? Er werd geen woord aan gewijd terwijl het toch echt gebeurde.
    Nee, helaas..
    Heb ook niet die steekvlam die een van de F-16 produceerd bij het opstijgen...k'dacht eerst "hee, kennen ze een nieuw kunstje...gaaf"
    Kan me niet voorstellen dat iemand dat niet heeft...

btw. na afloop hebben ze toch nog een kleine base-attack gedaan. De klaar gelegde munitie (simulatie van een Mk-82) werd tot ontploffing gebracht....kaboem....
      vrijdag 15 juni 2007 @ 21:41:43 #126
    94782 Nieuwschierig
    Pro bikini-lijn
    pi_50501530
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 21:04 schreef Coelho het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon A50 richting Eindhoven, afslag Uden-Zuid, auto parkeren bij een bouwmarkt (Gamma zit in de buurt) en een kwartiertje fietsen naar de basis? Fietsparkeerplaats is naast de ingang. Vandaag werkte dit perfect zo.
    Tja...als je fietsen mee kunt nemen en je hebt geen moreel bezwaar om je auto op een parkeerplaats van een winkel te zetten dan kan dat.
    Maar ik zou wel eens willen weten hoe ver diegenen moesten lopen die via de afslagen Uden-zuid of Ravenstein reden.
    Ik kan alleen zeggen dat als je je vader van 70, of je zoontje van 7 meeneemt, ze er een behoorlijk zware dobber aan zullen hebben als je via Boxmeer gaat.
    Wie dit leest is gek
    pi_50502316
    Heeft iemand het programma? Kan het zo snel niet vinden op de site.
      vrijdag 15 juni 2007 @ 22:46:37 #128
    94782 Nieuwschierig
    Pro bikini-lijn
    pi_50503916
    Nadeel van Volkel, vliegtuigen die het zicht op de baan versperren.
    Voordeel van Volkel. Een piloot die op 10 meter afstand zijn jet gaat opstarten, en na zijn show weer vrolijk zwaaiend terug rijdt naar zijn parkeerplekje

Wie dit leest is gek
    pi_50504167
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 21:29 schreef Nikonnijntje het volgende:

btw. na afloop hebben ze toch nog een kleine base-attack gedaan. De klaar gelegde munitie (simulatie van een Mk-82) werd tot ontploffing gebracht....kaboem....
    Dat hoorden en zagen we Een van mijn vrienden stond in het toilet en vertelde dat alles schudde
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      zaterdag 16 juni 2007 @ 09:14:22 #130
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_50512959
    Zijn er foto´s van die birdhit?
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
      zaterdag 16 juni 2007 @ 10:00:21 #131
    43311 jozef444
    complete and total insanity
    pi_50513371
    Vandaag in het middagprogramma natuurlijk de show waar iedereen op zit te wachten, de H-101 Salto demo

maar de show viel dit jaar wel tegen, maar ach de drank in de kantine smaakte goed
    [16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
      zaterdag 16 juni 2007 @ 16:38:04 #132
    117895 matthendriks
    Switching reality. And back.
    pi_50521738
    Net terug. Ben van 8 tot ongeveer 2 uur geweest.
    Ondanks het niet imponerende programma was het stervensdruk, vooral tegen de middag.

@Nieuwschierig: Nog bedankt voor de tip! We stonden op 10 min. loopafstand...

Het weer was redelijk. Alleen wat kleine spetters regen gehad.
    Heb weer wat mooie kiekjes kunnen maken, zal er zometeen wat plaatsen.
    Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
      zaterdag 16 juni 2007 @ 16:46:49 #133
    43311 jozef444
    pi_50521921
    Dan ben je net op tijd gegaan, het is hier nu donder en bliksem
    pi_50525554
    Ook weer terug van een mooie dag op Volkel.

Lekker onweersbuitje was dat zeg........
    Die regen op het veld was nog niks
    vergeleken wat erna kwam...
    Ik was bijna bij m'n motor (metertje of 100)
    En toen begon het pas echt te regenen.
    Je kon zwemmen over de weg
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 22:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
    Nadeel van Volkel, vliegtuigen die het zicht op de baan versperren.
    Voordeel van Volkel. Een piloot die op 10 meter afstand zijn jet gaat opstarten, en na zijn show weer vrolijk zwaaiend terug rijdt naar zijn parkeerplekje
    Het enige nadeel is dat het veld afloopt.
    Je staat lager dan de static.

[ Bericht 21% gewijzigd door -CRASH- op 16-06-2007 19:06:32 ]
    <a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
    <a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
      Redactie Sport zaterdag 16 juni 2007 @ 21:40:33 #135
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_50530267
    PM mij!
    Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
      zaterdag 16 juni 2007 @ 22:16:49 #136
    94782 Nieuwschierig
    Pro bikini-lijn
    pi_50531361
    quote:
    Ik heb 't op Google Earth nagemeten en het was 3,3 km lopen naar de ingang. Maar OK, twee jaar geleden op Gilze Rijen liep ik om 17.00 uur perongeluk de verkeerde uitgang uit. Moest ik 7 km lopen helemaal om de basis heen want van zo'n overijverige soldaat 2e klas mocht ik niet meer terug tet terrein op.

Wat mij betreft gaat er niets boven Leeuwarden. Die hebben ook altijd een beter programma dan gemiddeld.
    Wie dit leest is gek
      zaterdag 16 juni 2007 @ 22:21:38 #137
    94782 Nieuwschierig
    Pro bikini-lijn
    pi_50531503
    Over het programma gesproken...ik ben nu 8x naar de open dagen geweest en er zit maar weinig variatie in het programma van jaar tot jaar.
    Ik zou graag een keer een F14, een B52, of de Typhoon in actie zien. In ieder geval apparaten die de grond laten trillen.
    Wie dit leest is gek
    pi_50531524
    Van 9 tot 7 ofzo geweest, drie kwartier lopen.
    Sommigen moesten meer dan twee uur wachten totdat ze eindelijk het terreina afkonden, wij waren er met 2 minuten al weg
    En beetje slecht geregeld zootje dat de ene soldaat zegt dat de noordoostelijke uitgang al dicht is terwijl de ander weer beweert van niet, en dat sommige uitgangen al dicht waren voordat ze de basis leeg gingen maken.

verder wel een topdag, tot 5 uur lekker weer gehad, véél foto's gemaakt
    pi_50532067
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 22:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
    Over het programma gesproken...ik ben nu 8x naar de open dagen geweest en er zit maar weinig variatie in het programma van jaar tot jaar.
    Ik zou graag een keer een F14, een B52, of de Typhoon in actie zien. In ieder geval apparaten die de grond laten trillen.
    Gister wilde een B52 die naar Duitsland ging (Geilenkirchen) een flyby doen over Volkel, maar werd geweigerd door de programmaleiding/aircontrol met de reden: het programma is al zo druk...

F14's zijn gestopt met vliegen, misschien vliegen er nog een paar shows in Amerika?

Eurofighter Typhoon is ooit in 2002 geweest (volgens de website, ben toen zelf niet geweest)
    pi_50532680
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 22:40 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Gister wilde een B52 die naar Duitsland ging (Geilenkirchen) een flyby doen over Volkel, maar werd geweigerd door de programmaleiding/aircontrol met de reden: het programma is al zo druk...

F14's zijn gestopt met vliegen, misschien vliegen er nog een paar shows in Amerika?

Eurofighter Typhoon is ooit in 2002 geweest (volgens de website, ben toen zelf niet geweest)
    Alle F-14's zijn grounded en buiten dienst.

Als je op korte termijn een Eurofighter wilt zien vliegen moet je naar Le Bourget gaan 18-24 juni (ik ben er de 20e ) 30 juni en 1 juli vliegt er ook een in Koksijde.
    V10
      zaterdag 16 juni 2007 @ 23:02:42 #141
    94782 Nieuwschierig
    Pro bikini-lijn
    pi_50532714
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 22:40 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Klopt Typhoon was in 2002, ook al in Leeuwarden trouwens. Dat was op de dag dat Oranje tegen Argentinië moest voetballen (HET doelpunt van Bergkamp) en ze het programma omgooiden zodat men wat eerder naar huis kon zonder de hoogtepunten te missen.

En op Leeuwarden nog maar even verder te verheerlijken...vorig jaar op zaterdagmiddag kon door de enorme drukte niemand tot 20.00 uur het terrein af maar de piloten van de F18 Bleu Angels stonden op de static display gewoon met belangstellenden te praten en dingen uit te leggen.
    Wie dit leest is gek
    pi_50532767
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 23:02 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Klopt Typhoon was in 2002, ook al in Leeuwarden trouwens. Dat was op de dag dat Oranje tegen Argentinië moest voetballen (HET doelpunt van Bergkamp) en ze het programma omgooiden zodat men wat eerder naar huis kon zonder de hoogtepunten te missen.

En op Leeuwarden nog maar even verder te verheerlijken...vorig jaar op zaterdagmiddag kon door de enorme drukte niemand tot 20.00 uur het terrein af maar de piloten van de F18 Bleu Angels stonden op de static display gewoon met belangstellenden te praten en dingen uit te leggen.
    Nederland Argentinië met het doelpunt van Bergkamp was in 1998. Wel tijdens de Open Dag in Leeuwarden, maar niet met 'n Eurofighter
    V10
      zaterdag 16 juni 2007 @ 23:11:16 #143
    94782 Nieuwschierig
    Pro bikini-lijn
    pi_50532958
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 23:04 schreef M5 het volgende:

[..]

Nederland Argentinië met het doelpunt van Bergkamp was in 1998. Wel tijdens de Open Dag in Leeuwarden, maar niet met 'n Eurofighter
    Hmm daar heb je gelijk in, dat was alweer 1998. Maar die Eurofigther heb ik ook gezien. in 2002 dan.
    Ohja in 1999 ging 't helemaal niet door en later zat Twenthe er nog een keer tussen, werd gelijk die dag bekend dat het dicht zou gaan.
    Wie dit leest is gek
    pi_50533000
    quote:

[..]

Dat was in 1998, toen hadden ze op de basis nog een groot scherm neergezet waar de wedstrijd op te zien was. Kan me die dag nog goed herinneren.
    pi_50533557
    Vond het leuk vandaag, maar vond de basis nogal tegenvallen. Alles gepropt op een paar veldjes, met de static voor de runway

Parkeergelegenheid was ook een hel, moest een tyfus eind lopen..
    Heb nog wel wat mooie plaatjes kunnen schieten. Onderstaanden vond ik wel wallpaper-waardig

pi_50533678
    Wij besloten vanochtend ook te gaan. Na een flnk stuk omrijden vanwege de wegwerkzaamheden, zijn we naar een parkeerterrein op enkele kilometers lopen gestuurd.

De sfeer vond ik erg goed, mooie dingen gezien en vooral gehoord. Onze kinderen hebben met open mond (wat wel handig was, gezien de herrie ) zitten kijken en luisteren.... (en gillen )

Op de terugweg waren we een paar honderd meter van de auto en begon het te onweren.... we hebben het niet droog gehouden
    [b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
    pi_50535425
    Parkeren voor motoren was goed geregeld
    Het was nog geen 5 minuten lopen tot de poort ( 06 )

En de regen...Mwa
    je moet maar denken...
    de meeste regen valt langs je
    en je wordt maar nat tot op je vel.

Een paar van vandaag

Een zeer korte voorstelling van Le Patrouille De France

Soms kan iemand die voor je staat hinderlik zijn....
    Maar dit vond ik wel iets hebben...

[ Bericht 1% gewijzigd door -CRASH- op 17-06-2007 01:33:15 ]
    <a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
    <a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
    pi_50538163
    Mooie foto's allemaal!!!
      zondag 17 juni 2007 @ 09:16:54 #149
    43311 jozef444
    pi_50538556
    Zal ik iedereen dan maar eens blij maken die nu loopt te klagen over Volkel en zeggen dat het zeer waarschijnlijk is dat de open dagen hier volgend jaar weer zijn.

Verder nog even een vraagje naar de mensen die op zaterdag zijn geweest, heeft de salto gevlogen en heeft iemand daar foto's van
    pi_50539775
    -CRASH-, die tweede is echt een lekkere plaat!
    Jammer van de wolk rechts maar echt mooi
    Blaat,
    Roy
    pi_50540296
    quote:

[..]

Uh ben toen op zaterdag net als massa's mensen gewoon naar huis gegaan na de Blue Angels show? Was wel superdruk in die pendelbussen, maar niet dat er niemand voor 20:00 het terrein af kon ofzo
      zondag 17 juni 2007 @ 12:16:29 #152
    94782 Nieuwschierig
    Pro bikini-lijn
    pi_50540943
    quote:
    Op zondag 17 juni 2007 11:52 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Uh ben toen op zaterdag net als massa's mensen gewoon naar huis gegaan na de Blue Angels show? Was wel superdruk in die pendelbussen, maar niet dat er niemand voor 20:00 het terrein af kon ofzo
    Nou, er werd omgeroepen dat het totaal geen nut had om naar de uitgang te lopen omdat het weiland tussen de uitgang en de bushaltes al helemaal vol stond met 20.000 personen. Daar hebben mensen dus uren in de brandende zon staan te wachten.
    Toen is de uitgang afgesloten tot het weiland leeg was en is er een sluis gemaakt waar steeds een paar 100 mensen per keer naar de bussen konden lopen. Je kon er dus wel eerder af als je vooraan stond maar in een zeer oncomfortabele situatie.
    Wie dit leest is gek
    pi_50549240
    Nog een paar foto's van de 15de

Kheb ff een irritatie weggewerkt

pi_50555065
    quote:
    Op zondag 17 juni 2007 09:16 schreef jozef444 het volgende:
    Zal ik iedereen dan maar eens blij maken die nu loopt te klagen over Volkel en zeggen dat het zeer waarschijnlijk is dat de open dagen hier volgend jaar weer zijn.

Verder nog even een vraagje naar de mensen die op zaterdag zijn geweest, heeft de salto gevlogen en heeft iemand daar foto's van
    20 en 21 juni 2008 in Leeuwarden
    Kan ik lekker op de fiets
    -HOP-
    pi_50556264
    quote:
    Op zondag 17 juni 2007 20:40 schreef SilentSimon het volgende:

[..]

Nu zeg ik dat ik niet ga........
    Als ik er al aan denk heb ik er geen zin in...

Maar eerst zien of er echt iets speciaals komt.
    Zo niet dan sla ik 1 jaar over.
    pi_50556675
    quote:
    Op zondag 17 juni 2007 20:40 schreef SilentSimon het volgende:

[..]

Hoi Simon
      zondag 17 juni 2007 @ 21:25:05 #157
    94782 Nieuwschierig
    Pro bikini-lijn
    pi_50556689
    Waarom niet Gilze Rijen eigenlijk in 2008? Die zijn toch eigenlijk weer aan de beurt?

En hebben jullie nog iets op het verlangljjstje staan?
    De Tornado bijvoorbeeld, vliegt die nog?
    F15 heb ik ook al lang niet meer gezien, terwijl die vroeger bij 10-tallen per dag gewoon in Nederland vlogen.
    B52 al eerder genoemd.
    F111, B1, F104, Stealth, kan dat of is dat sowieso al onmogelijk?
    Wie dit leest is gek
      Redactie Sport zondag 17 juni 2007 @ 21:27:21 #158
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_50556758
    tornado was er dit jaar nog
    f15's waren er vorig jaar op leeuwarden (weet niet zeker of ze er ook de open dagen waren, iig een keer normaal wel)
    PM mij!
    Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
    pi_50557142
    Bijna 1 vergeten....
    pi_50557641
    quote:
    Op zondag 17 juni 2007 21:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
    Waarom niet Gilze Rijen eigenlijk in 2008? Die zijn toch eigenlijk weer aan de beurt?

En hebben jullie nog iets op het verlangljjstje staan?
    De Tornado bijvoorbeeld, vliegt die nog?
    F15 heb ik ook al lang niet meer gezien, terwijl die vroeger bij 10-tallen per dag gewoon in Nederland vlogen.
    B52 al eerder genoemd.
    F111, B1, F104, Stealth, kan dat of is dat sowieso al onmogelijk?
    Tornado vliegt nog
    F-15 is vorig jaar nog langs geweest
    B-52 in NL zal voorlopig niet van komen (hoog uit 'n fly-by maar dat is ook niet echt waarschijnlijk)
    F-111, daar voor moet je naar Australië. En rap want ook daar gaat ie binnenkort uit dienst
    B-1, is in 2002 in Gilze langs geweest (Fly-By)
    F-104 is alleen nog in Museums te zien of misschien op een amerikaanse show, daar vliegen er nog 1 of 2 civiel
    F-117 is ook niet zo snel meer in Europa te zien denk ik... Gaat binnenkort ook uit dienst.
    V10
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')