Uh ben toen op zaterdag net als massa's mensen gewoon naar huis gegaan na de Blue Angels show? Was wel superdruk in die pendelbussen, maar niet dat er niemand voor 20:00 het terrein af kon ofzoquote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En op Leeuwarden nog maar even verder te verheerlijken...vorig jaar op zaterdagmiddag kon door de enorme drukte niemand tot 20.00 uur het terrein af maar de piloten van de F18 Bleu Angels stonden op de static display gewoon met belangstellenden te praten en dingen uit te leggen.
Nou, er werd omgeroepen dat het totaal geen nut had om naar de uitgang te lopen omdat het weiland tussen de uitgang en de bushaltes al helemaal vol stond met 20.000 personen. Daar hebben mensen dus uren in de brandende zon staan te wachten.quote:Op zondag 17 juni 2007 11:52 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Uh ben toen op zaterdag net als massa's mensen gewoon naar huis gegaan na de Blue Angels show? Was wel superdruk in die pendelbussen, maar niet dat er niemand voor 20:00 het terrein af kon ofzo![]()
20 en 21 juni 2008 in Leeuwardenquote:Op zondag 17 juni 2007 09:16 schreef jozef444 het volgende:
Zal ik iedereen dan maar eens blij maken die nu loopt te klagen over Volkel en zeggen dat het zeer waarschijnlijk is dat de open dagen hier volgend jaar weer zijn.
Verder nog even een vraagje naar de mensen die op zaterdag zijn geweest, heeft de salto gevlogen en heeft iemand daar foto's van
Nu zeg ik dat ik niet ga........quote:Op zondag 17 juni 2007 20:40 schreef SilentSimon het volgende:
[..]
20 en 21 juni 2008 in Leeuwarden
Kan ik lekker op de fiets![]()
Hoi Simonquote:Op zondag 17 juni 2007 20:40 schreef SilentSimon het volgende:
[..]
20 en 21 juni 2008 in Leeuwarden
Kan ik lekker op de fiets![]()
Tornado vliegt nogquote:Op zondag 17 juni 2007 21:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
Waarom niet Gilze Rijen eigenlijk in 2008? Die zijn toch eigenlijk weer aan de beurt?
En hebben jullie nog iets op het verlangljjstje staan?
De Tornado bijvoorbeeld, vliegt die nog?
F15 heb ik ook al lang niet meer gezien, terwijl die vroeger bij 10-tallen per dag gewoon in Nederland vlogen.
B52 al eerder genoemd.
F111, B1, F104, Stealth, kan dat of is dat sowieso al onmogelijk?
Gezien de hoek van je foto's: Was jij die gast die naast mij stond met die zwarte Digital EOS (350D?) met 70-300 lens? Recht voor de vrachtwagen van die Turkse dubbeldekker?quote:Op maandag 18 juni 2007 00:21 schreef PrinceSL het volgende:
Ik ben op vrijdag geweest. Vond het een leuke show, maar het viel toch wel een beetje tegen, er was nu niet echt een echt spetterende show. Hoe dan ook natuurlijk wel een geslaagde dag geweest, met alleen 's ochtends een klein beetje regen. Hieronder mijn foto's.
Je linkt moet deze zijnquote:Op maandag 18 juni 2007 11:21 schreef Coelho het volgende:
[..]
Gezien de hoek van je foto's: Was jij die gast die naast mij stond met die zwarte Digital EOS (350D?) met 70-300 lens? Recht voor de vrachtwagen van die Turkse dubbeldekker?
Op Dumpert.nl staat een filmpje van de birdhit: http://www.dumpert.nl/mediabase/18147
Dit lijkt mij eerlijk gezegd sterk, de data voor de komende 3 jaar staan al vast.quote:Op maandag 18 juni 2007 12:36 schreef jozef444 het volgende:
Er gaan geruchten de ronde dat de luchtmacht het te duur vind om elk jaar alle spullen voor de open dagen te versjouwen van de ene plek naar de andere, daarom willen ze kijken of het gaat werken om 2 jaar achter elkaar op dezelfde basis de show te doen.
mja ik hoop ook van niet, maar ik hoorde wat bij de zweefvliegvereniging daar dat ze waarschijnijk volgend jaar weer een nomadenbestaandje moeten gaan hebben. Hoop voor ze van niet iigquote:Op maandag 18 juni 2007 13:37 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Dit lijkt mij eerlijk gezegd sterk, de data voor de komende 3 jaar staan al vast.
- 2008: 20-21 juni, vlb Leeuwarden
- 2009: 19-20 juni, vlb Gilze-Rijen
- 2010: 18-19 juni, vlb Volkel
Logisch: Volkel was BLACK, zoals dat heet, in dat geval is het luchtruim boven het vliegveld verboden gebied voor alle vliegverkeer.quote:Op maandag 18 juni 2007 19:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dan snap ik dan niet he, dat zo'n B52 wel anderhalf uur boven Nedeland mag rondvliegen, bahalve dan blijkbaar boven Volkel, waar 80.000 man een dik uur niks in de lucht zien
Soms denk ik wel eens dat men een ontmoedigingsbeleid aan het voeren is en er naar streeft om terug te gaan naar alles op één zaterdag met pakweg 100.000 toeschouwers.
In beide gevallen spreek je over een heel ander situatie dan een show flyby van een vliegtuig dat toevallig in de buurt is. Dat weet jij ook welquote:Op maandag 18 juni 2007 21:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
Volgens mij is dat allemaal gewichtigdoenerij. Als er een vijandelijk vliegveld gebombardeerd moet worden wordt er ook niet gekeken of het vliegveld wel geopend is.
En wat als er een andere F16 met de benzinetank bijna leeg moet landen? Is het dan van sorry zweef maar even door naar Eindhoven, misschien dat ze daar een gaatje hebben.
Welnee, ff een sleepkabeltje aanpikken en aan de kant met kreupele kreng.![]()
Wow, da's een lucky one... Gezien de hand aan het "dashboard": is hij hier al bezig met procedures nav de birdhit? Of is het toeval?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:42 schreef Loekje het volgende:
Hier nog een gave foto van het gebeuren
[afbeelding]
Dat is toeval.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:10 schreef Coelho het volgende:
[..]
Wow, da's een lucky one... Gezien de hand aan het "dashboard": is hij hier al bezig met procedures nav de birdhit? Of is het toeval?
En daar mogen we blij om zijn, dat het bij bijna is gebleven.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:28 schreef Nikonnijntje het volgende:
Wow...dit leest als een spannend jongensboek....
We hebben dus vrijdag echt op een haar na een 'real-time' ejection gemist!
Ik denk dat gaas het niet houdt bij hoge snelheden. Heb ooit eens een docu op discovery gezien waar een vogel dwars door de canopy was geknalt, de piloot zat onder het bloed en veren. Ik denk dat zo'n beest dus ook wel een soort gaas doorboort.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:35 schreef Jimmeh het volgende:
Wat ik me dan afvraag, waarom zit er geen fijn gaas voor de lucht openingen? Want het zijn gewoon dure geintjes om zo'n vogel(tje) in je motor te krijgen.
Zou het in de cockpit een beetje als dit uitgezien hebben?
Ben ookwel benieuwd....quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:21 schreef jozef444 het volgende:
Zal kijken wat ik voor je kan doen JoeKurr, als ik t verhaal een keer heb gehoord dan krijg je t wel van me te horen.
quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:16 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ben ookwel benieuwd....
Super goede reactie(s) van hem![]()
Geef hem maar een schouderklop van mij
Hij houdt zijn linker arm iig omhoogquote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:40 schreef JoeKurr het volgende:
Dat is toeval.
Ik heb begrepen van anderen die ook foto's hebben van het 'moment-suprème', dat de piloot zijn duim opstak of zwaaide naar het publiek, net voordat hij die vogel te verwerken kreeg.
Op een foto die een fractie later gemaakt is, zie je hem focussen op zijn instrumenten.
Die moet nog komen....quote:Op woensdag 20 juni 2007 18:51 schreef matthendriks het volgende:
Is er iemand op de Paris Airshow geweest?
http://frontpage.fok.nl/video/15310
Of is dat niet toegankelijk voor publiek?
Ben namelijk wel benieuwd naar wat foto's!
Het was gelukkig een zeer ervaren piloot die vloog, anders was er een grote kans dat het anders was afgelopen.quote:Op maandag 18 juni 2007 13:26 schreef JoeKurr het volgende:
De birdhit van vrijdag was behoorlijk schrikken, ik heb al eens eerder een crash gezien, en had eerlijk gezegd niet verwacht dat deze F-16 het zou halen.
Die is nu bezig, 18 t/m 24 juni.quote:Op woensdag 20 juni 2007 18:51 schreef matthendriks het volgende:
Is er iemand op de Paris Airshow geweest?
http://frontpage.fok.nl/video/15310
Of is dat niet toegankelijk voor publiek?
Ben namelijk wel benieuwd naar wat foto's!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |