abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 maart 2007 @ 17:01:00 #51
171555 Raaskaller
Neem mij met een korrel zout
pi_47097726
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 16:39 schreef Lauder-Frost het volgende:

[..]

bwhahaha, dumbass, theorieen verzinnen om te proberen de VS toch in een slecht daglicht te plaatsen.
Welk kwaad daglicht? Ik hou van Amerika. Ben er meermaals geweest. Alleen de regering kan geen begrotingen opstellen. Met zo'n staatsschuld kan je het je niet permitteren zulke lage belastingen te heffen.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 19:15:36 #52
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_47102105
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 12:50 schreef Raaskaller het volgende:

[..]

Dat is dus het BNP, hé? Wat alle Amerikanen samen verdienen. Maar, die 60% van dat BNP is de staatsschuld. En in Amerika wordt dus een klein deel daarvan belast. Ik ben niet tegen lage belastingen, integendeel. Maar je moet er wel ruimte voor hebben. De VS heeft dat niet, ze moeten eigenlijk de belasting dus verhogen. Misschien dat een paar fikse milieuheffingen ''the trick'' doen.
Ik kan nog steeds geen cijfer vinden over hoe groot de overheid echt is helaas.

Overigens vind ik de situatie in de VS niet zorgelijk, het zijn allemaal te verhelpen problemen. Die in de Eurozone zijn fundamenteel erger. De drie grootste landen (ex UK) die binnenkort te kampen zullen krijgen met extreme uitgave omtrent staatspensioenen e.d. Verder is de gemiddelde leeftijd in de EU veel hoger en worden er minder kinderen geboren.

De economie van de VS is veel sterker, flexibelere en weerbaarder.

Voor ts: Aan wie zou jij eerder een lening verstrekken? Aan een mannetje van 60 die half versleten is of een 30'er vol ambitie?
  vrijdag 9 maart 2007 @ 19:23:31 #53
171555 Raaskaller
pi_47102405
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 19:15 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Ik kan nog steeds geen cijfer vinden over hoe groot de overheid echt is helaas.

Overigens vind ik de situatie in de VS niet zorgelijk, het zijn allemaal te verhelpen problemen. Die in de Eurozone zijn fundamenteel erger. De drie grootste landen (ex UK) die binnenkort te kampen zullen krijgen met extreme uitgave omtrent staatspensioenen e.d. Verder is de gemiddelde leeftijd in de EU veel hoger en worden er minder kinderen geboren.

De economie van de VS is veel sterker, flexibelere en weerbaarder.

Voor ts: Aan wie zou jij eerder een lening verstrekken? Aan een mannetje van 60 die half versleten is of een 30'er vol ambitie?
Tja, daar heb je wel een punt. De problemen rond de Amerikaanse staatsschuld zijn in wezen niet zo moeilijk op te lossen. Toch denk ik dat daarvoor een kleine belastingverhoging nodig is en een aantal jaartjes geen oorlog voeren. Ook heb je gelijk dat de VS veel ambitieuzer is, veel dynamischer. In Europa wijt ik dit aan de traagheid waarmee beslissingen worden genomen. Zo groeit de Britse economie bijvoorbeeld heel erg omdat er zoveel Poolse arbeiders heen zijn gegaan. Waarom doen wij dat niet? Protectionisme zorgt voor problemen, en Fort Europa zal maar eens wat flexibeler moeten worden, en we moeten de uitgedoofde sigaren van Europa (Frankrijk e.d.) maar weer eens heraansteken.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 19:34:59 #54
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_47102832
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 19:23 schreef Raaskaller het volgende:

[..]

Tja, daar heb je wel een punt. De problemen rond de Amerikaanse staatsschuld zijn in wezen niet zo moeilijk op te lossen. Toch denk ik dat daarvoor een kleine belastingverhoging nodig is en een aantal jaartjes geen oorlog voeren. Ook heb je gelijk dat de VS veel ambitieuzer is, veel dynamischer. In Europa wijt ik dit aan de traagheid waarmee beslissingen worden genomen. Zo groeit de Britse economie bijvoorbeeld heel erg omdat er zoveel Poolse arbeiders heen zijn gegaan. Waarom doen wij dat niet? Protectionisme zorgt voor problemen, en Fort Europa zal maar eens wat flexibeler moeten worden, en we moeten de uitgedoofde sigaren van Europa (Frankrijk e.d.) maar weer eens heraansteken.
Gelukkig hebben we daar een stoffig vergaderclubje voor waarbij ze meer met elkaar lopen te ruzien dan iets nuttigs doen (EU) Hebben die ooit al eens op één lijn gestaan met iets? (en dan bedoel ik wat belangrijks)

Frankrijk is wel het meest stuitende voorbeeld ja, dat is zo enorm vastgerot in het huidige (rotte) systeem

De VS zou verder moeten gaan met het verhogen van de rente, dan kunnen ze wellicht een zachte landing regisseren ipv een harde klap. Dat die correctie er komt is zeker, de vraag is echter hoe (en wanneer natuurlijk )
  vrijdag 9 maart 2007 @ 20:40:07 #55
171555 Raaskaller
pi_47105301
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 19:34 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we daar een stoffig vergaderclubje voor waarbij ze meer met elkaar lopen te ruzien dan iets nuttigs doen (EU) Hebben die ooit al eens op één lijn gestaan met iets? (en dan bedoel ik wat belangrijks)

Frankrijk is wel het meest stuitende voorbeeld ja, dat is zo enorm vastgerot in het huidige (rotte) systeem
Het is jammer dat de Europese grondwet is afgekeurd. Het had benodigde hervormingen zonder teveel problemen kunnen doorvoeren.
quote:
De VS zou verder moeten gaan met het verhogen van de rente, dan kunnen ze wellicht een zachte landing regisseren ipv een harde klap. Dat die correctie er komt is zeker, de vraag is echter hoe (en wanneer natuurlijk )
De Federale bank zal wel weten wat ze doet. De politiek mag (dacht ik ) zich toch niet mengen in monetair beleid. Voor de besturing van het land zie ik liever de democraten aan de macht. Maar dit is vooral omdat ze op sociaal-ethisch vlak progressiever zijn, en ze voeren minder oorlog.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:16:01 #56
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_47108800
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 20:40 schreef Raaskaller het volgende:

[..]

Het is jammer dat de Europese grondwet is afgekeurd. Het had benodigde hervormingen zonder teveel problemen kunnen doorvoeren.
[..]

De Federale bank zal wel weten wat ze doet. De politiek mag (dacht ik ) zich toch niet mengen in monetair beleid. Voor de besturing van het land zie ik liever de democraten aan de macht. Maar dit is vooral omdat ze op sociaal-ethisch vlak progressiever zijn, en ze voeren minder oorlog.
De Fed is idd politiek onafhankelijk, maar heeft in de VS wel een uitgebreidere functie. Waar de ECB als hoofdzaak de inflatie heeft werkt de Fed vaak genoeg sturend. Daarom zijn er ook geen verhogingen van de rente waardoor de economie sneller groeit (maar de inflatie ook) terwijl de ECB de rente weer heeft verhoogt om dezelfde inflatie te remmen

En die grondwet... ach, had dat nou veel veranderd. Wat mij betreft moeten ze eerst maar eens er voor zorgen dat ze op 1 lijn zitten en dat ze eens goed na gaan denken over welke richting de EU op wil. De grondwet was in feite een bundeling van verdragen met wat overige bevoegdheden. Ik denk dat het gewoon een voortzetting zou beteken van hetzelfde kwakkelende beleid. Maar goed, dat is koffiedik kijken.......
  zaterdag 10 maart 2007 @ 00:08:41 #57
171555 Raaskaller
pi_47113092
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:16 schreef Richie_Rich het volgende:

En die grondwet... ach, had dat nou veel veranderd. Wat mij betreft moeten ze eerst maar eens er voor zorgen dat ze op 1 lijn zitten en dat ze eens goed na gaan denken over welke richting de EU op wil. De grondwet was in feite een bundeling van verdragen met wat overige bevoegdheden. Ik denk dat het gewoon een voortzetting zou beteken van hetzelfde kwakkelende beleid. Maar goed, dat is koffiedik kijken.......
Nou, in de grondwet stonden veranderingen in de goede richting wat betreft besluitvorming. Zo zou om een veto te gebruiken niet slechts één land nodig zijn (nu is dus unanimiteit nodig, wat onrealistisch is), maar vier. Er waren er, naar mijn weten, minimaal zeven nodig om er een goed te keuren. In dit geval zou Frankrijk zich dus moeten onderwerpen aan het hervormde landbouwbeleid, of de afschaffing ervan, omdat zij vrijwel de enige lidstaat is die dit zonder pardon wil behouden.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 01:12:37 #58
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_47115167
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Japan heeft al heel lang een positieve handelsbalans, toch hebben zij een veel grotere staatsschuld, en een economie die nauwelijks wil groeien.
De economie van de VS is de laatste jaren hard gegroeid, maar de laagste inkomensklas is met 25% toegenomen.
pi_47127669
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:02 schreef FritsBom het volgende:
Googlende naar de staatsschuld van de VS kwam ik enkele artikelen tegen die inhouden dat de VS zo goed als failliet is. NIet zo gek wanneer je bedenkt dat er een staatsschuld is van ongeveer 9.000.000.000.000 dollar!
Hun "omzet" is jaarlijks 15.000.000.000.000, - Oftewel te staatsschuld bedraagt 59,9% van het bruto nationaal produkt.

Landen als Italië, Frankrijk, Japan hebben een veel hogere staatsschuld t.o.v. het BNP.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 17:29:11 #60
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_47128059
Gaaap, topic 100000 over "oh, de vs gaat failliet, wat is die Bush dom!" De search is zeker stuk..

1) als je de schuld afzet tegenover BBP en inwoners doet menig EU-land het veel slechter
2) de VS vergrijst lang zoveel niet als EUropa en dus hebben ze helemaal geen probleem
3) de VS-schuld is genoteerd in dollars (al die failliete landjes in Afrika hebben hun schuld niet in eigen valuta), als de dollar instort hebben vooral de schuldeisers een probleem (CHina, olielandjes), niet de schuldenaar(VS)
4) wie heeft er een groter probleem; Eric met een schuld van 10 en een jaarinkomen van 2 of Udo met een schuld van 21 en een jaarinkomen van 4?
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 01:12 schreef rood_verzet het volgende:

De economie van de VS is de laatste jaren hard gegroeid, maar de laagste inkomensklas is met 25% toegenomen.
bron?
onder dezelfde definities?
Wat is de invloed van de vele arme latino`s die naar de vs zijn gekomen en nu de nieuwe laagste klasse zijn maar oneindig veel beter af zijn dan in hun thuis land?

[ Bericht 19% gewijzigd door Napalm op 10-03-2007 17:35:43 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_47128876
Ja, ik snap trouwens niet dat er hier in Nederland geen aandacht aan Italie word geschonken als we het over de staatsschuld hebben. Als de Italiaanse economie straks in elkaar stort zal de euro daar onder leiden.

Aan de andere kant vind ik het erg raar dat zenders als FOX News helemaal niks zeggen over deze staatsschuld maar wel elke dag verhalen vertellen over hoe goed het wel niet gaat met de Amerikaanse economie. "Er is een democraat die de belasting wil verhogen, is hij de nieuwe Hugo Chavez?"

Hoe kan dat trouwens, rechtse partijen in Nederland willen juist de staatsschuld aflossen. Terwijl de republikeinen volgens mij juist zo groot mogelijke staatsschuld willen. Want je kan niet én belastingen verlagen én meer uit geven aan zaken als bijvoorbeeld de oorlog in Irak.

[ Bericht 3% gewijzigd door ub40_bboy op 10-03-2007 18:32:52 ]
lollig
  zaterdag 10 maart 2007 @ 18:09:25 #62
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47129330
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 17:54 schreef ub40_bboy het volgende:
Als Italie straks in elkaar stort zal de euro daar onder leiden.
Die zin betekent niet wat je denkt dat-ie betekent

mompelt iets over gebrekkig onderwijs
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 18:29:13 #63
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_47129805
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 17:29 schreef Napalm het volgende:

bron?
onder dezelfde definities?
Wat is de invloed van de vele arme latino`s die naar de vs zijn gekomen en nu de nieuwe laagste klasse zijn maar oneindig veel beter af zijn dan in hun thuis land?
Steeds meer Amerikanen in diepe armoede
pi_47129886
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:09 schreef gronk het volgende:

[..]

Die zin betekent niet wat je denkt dat-ie betekent

mompelt iets over gebrekkig onderwijs
Nu ik de zin terug lees weet ik ook wel wat die zin inhoudt, komt omdat ik dat stuk even snel getypt heb.
lollig
pi_47131266
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 16:39 schreef Lauder-Frost het volgende:

[..]

bwhahaha, dumbass, theorieen verzinnen om te proberen de VS toch in een slecht daglicht te plaatsen.
Als je niet zo ontzettend achterlijk overkwam had ik gedacht dat je daar een vinger in de pap hebt. Je hoort hem absoluut niet over een kwaad daglicht, je hoort hem over de actuele stand van zaken in de VS.

Verder liggen die lage belastingen in de VS toch nog een beetje ingebed in de cultuur. De VS was natuurlijk het land van de oneindige mogelijkheden, the American dream! De zwerver die miljonair wordt. Dan ga je geen tarief van 52% invoeren
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_47131606
Ondanks de veel hogere belastingen in de Europese landen, hebben veel Europese relatief gezien een hogere staatsschuld dan de VS.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 19:56:19 #67
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_47132252
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 19:37 schreef more het volgende:
Ondanks de veel hogere belastingen in de Europese landen, hebben veel Europese relatief gezien een hogere staatsschuld dan de VS.
Het gemiddelde van de Eurozone schijnt iets van 70% te zijn. Met dank aan Duitsland, Frankrijk en Italie.

Ik heb hier helaas geen bron voor, heb het ooit eens vluchtig gelezen
  zaterdag 10 maart 2007 @ 21:53:33 #68
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_47136651
Los van de hele staatsschuld discussie, zijn de sociale voorzieningen (nog) wel beter in een aantal EU landen dan in de VS, het is maar waar je je prioriteiten stelt, miljarden geld uitgeven aan militiair materiaal of wat geld opzij zetten voor bijvoorbeeld betere AOW voorzieningen.

[ Bericht 0% gewijzigd door rood_verzet op 10-03-2007 22:19:23 ]
pi_47136771
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 19:26 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Als je niet zo ontzettend achterlijk overkwam had ik gedacht dat je daar een vinger in de pap hebt. Je hoort hem absoluut niet over een kwaad daglicht, je hoort hem over de actuele stand van zaken in de VS.

Verder liggen die lage belastingen in de VS toch nog een beetje ingebed in de cultuur. De VS was natuurlijk het land van de oneindige mogelijkheden, the American dream! De zwerver die miljonair wordt. Dan ga je geen tarief van 52% invoeren
Dat tarief van 52% is nodig om de Hypotheekrenteaftrek gelden van te kunnen teruggeven, in werkelijkheid is het tarief ongeveer 30% , waarvan 13% IB en de rest premies voor de o.m. de AOW
pi_47150744
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 21:56 schreef henkway het volgende:

[..]

Dat tarief van 52% is nodig om de Hypotheekrenteaftrek gelden van te kunnen teruggeven, in werkelijkheid is het tarief ongeveer 30% , waarvan 13% IB en de rest premies voor de o.m. de AOW
Mijn post was niet bedoeld om het 52% tarief te bekritiseren, het ging me meer om de Amerikaanse mentaliteit.

Het tarief is in werkelijkheid geen 30%, het is 52%. Als ik 4 ton per jaar verdien en ik heb geen hypotheek, draag ik nog steeds 52% af.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_47151502
quote:
Op zondag 11 maart 2007 12:54 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Mijn post was niet bedoeld om het 52% tarief te bekritiseren, het ging me meer om de Amerikaanse mentaliteit.

Het tarief is in werkelijkheid geen 30%, het is 52%. Als ik 4 ton per jaar verdien en ik heb geen hypotheek, draag ik nog steeds 52% af.
Ja voor het overwerk is het bedroevend dat levert nauwelijks een netto bedag op met die 52% IB. Het is geen aansporing om te gaan overwerken
  zondag 11 maart 2007 @ 13:24:46 #72
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47151672
quote:
Op zondag 11 maart 2007 12:54 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Als je dom bent wel.

Iedereen die 4 ton per jaar verdient heeft al lang een accountant in huis die tips geeft hoe je minder belasting kunt betalen. Varierend van 'ga in belgie wonen' tot 'richt een BV-tje op' tot weet-ik-veel-wat.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 11 maart 2007 @ 13:50:01 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_47152499
De staatsschuld van de VS valt best wel mee, afgezet tegen het hoge BNP. Veel landen hebben een veel hogere staatsschuld, en zijn economisch gezien ook gezond. Zolang het BNP blijft groeien is er eigenlijk helemaal niks aan de hand.
De schuld van Amerikaanse particulieren echter, is wél gigantisch hoog. Op de Nederlanders na zelfs de hoogste ter wereld. Dat kan, wanneer de rente stijgt, tot problemen leiden.
The End Times are wild
  zondag 11 maart 2007 @ 14:00:24 #74
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47152906
Oftewel, de amerikanen dwingen op deze manier af dat de rente laag blijft.
pi_47153503
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 21:53 schreef rood_verzet het volgende:
Los van de hele staatsschuld discussie, zijn de sociale voorzieningen (nog) wel beter in een aantal EU landen dan in de VS, het is maar waar je je prioriteiten stelt, miljarden geld uitgeven aan militiair materiaal of wat geld opzij zetten voor bijvoorbeeld betere AOW voorzieningen.
op sociale voorzieningen kunnen de Europese overheden nog bezuinigen als het moet (als zal het wel grotendeels theorie blijven), de VS heeft veel minder mogelijkheden daarvoor omdat de verzorgingsstaat daar nooit echt van de grond kwam, des te creatiever moeten ze daar zijn om zich te kunnen redden als economische en militaire grootmacht en daar profiteren wij als Europa met de bloeiende handel en kennisoverdracht met hen ook weer van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')