abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46931933
quote:
Op maandag 5 maart 2007 09:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Is er wat mis met die oude leermethodes dan ? Laat dat eens onderzocht worden.
Ze zijn meer dan 11 jaar oud en DUS achterhaald, volgens dit bericht.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_46931968
quote:
Op maandag 5 maart 2007 09:09 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Ze zijn meer dan 11 jaar oud en DUS achterhaald, volgens dit bericht.
U gaat door voor de koelkast!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2007 @ 09:11:41 #63
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46931987
quote:
Op maandag 5 maart 2007 09:02 schreef sigme het volgende:
Tweebenige paarden vind ik niet geloofwaardig.
[afbeelding]
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_46932013
Die Hard with a Mansion.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 5 maart 2007 @ 09:14:07 #65
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46932022
quote:
Op maandag 5 maart 2007 09:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Volkskrant.
Mjah, ik begrijp niet waarom de Volkskrant zich laat lenen voor deze verkapte lobby.
pi_46932028
Je hebt me laten natregenen, Mutant .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46932051
quote:
Op maandag 5 maart 2007 09:14 schreef sigme het volgende:
Je hebt me laten natregenen, Mutant .
Ja, eens in de zoveel tijd moet ik mijn frustraties uiten sigme. Het spijt me.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46932065
quote:
Op maandag 5 maart 2007 09:14 schreef Reya het volgende:

[..]

Mjah, ik begrijp niet waarom de Volkskrant zich laat lenen voor deze verkapte lobby.
Journalisten..
  maandag 5 maart 2007 @ 09:18:28 #70
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46932071
quote:
Op maandag 5 maart 2007 09:18 schreef sigme het volgende:

[..]

Journalisten..
Joop Visser.
pi_46932080
quote:
Op maandag 5 maart 2007 09:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, eens in de zoveel tijd moet ik mijn frustraties uiten sigme. Het spijt me.
Hmpf. Mooie boel is dat.
pi_46932103
quote:
Op maandag 5 maart 2007 09:18 schreef Reya het volgende:

[..]

Joop Visser.
Laatst eindelijk de tekst gevonden, vanochtend in de regen nog zachtjes voor me uit gezongen.

De brand die ze verslaan meneer
steken ze zelf eerst aan meneer
pi_46932140
Gewoon, voor mijn lol, nog een keertje!

De jou-hoe-hoer-nalisten
't Is net als een geloof
Ze horen wat ze willen
En verder zijn ze doof
De jou-hoe-hoer-nalisten
Je weet niet wat je leest
Wanneer je zelf toevallig
Ter plekke bent geweest

De brand die ze verslaan, meneer
Als ze het land in gaan, meneer
Steken ze zelf eerst aan, meneer
Dat noemen ze een baan, meneer
Ze hebben geen ethiek, meneer
Geen grijntje zelfkritiek, meneer
Verdienen aan paniek
En andersmans tragiek
Verdienen aan paniek
En andersmans tragiek

De jou-hoe-hoer-nalisten
Zo arrogant als god
Wie niet eerbiedig is
Die maken ze kapot
De jou-hoe-hoer-nalisten
Pas op voor wat je zegt
Ze schrijven wat ze willen
En zetten nooit iets recht

Ze loeren dag en nacht, juffrouw
Ze maken je verdacht, juffrouw
Ze zwelgen in hun macht, juffrouw
Gevreesd, gehaat, veracht, juffrouw
Moreel van elastiek, juffrouw
Horen in een kliniek, juffrouw
Wanen zichzelf uniek
Of minstens artistiek
Wanen zichzelf uniek
Of minstens artistiek

De jou-hoe-hoer-nalisten
Hebben nog nooit gebeten
Naar vriendjes van de baas
Wiens hondenbrood ze vreten
De jou-hoe-hoer-nalisten
Wanneer de baas zegt 'af'
Kruipen ze naar hun mand
En staken hun geblaf

Ze hebben geen fatsoen, meneer
Bij alles wat ze doen, meneer
Draait het gewoon om poen, meneer
Promotie en pensioen, meneer
Misleiders van 't publiek, meneer
Ze maken je doodziek, meneer
Geef mij maar popmuziek
Of als het moet klassiek
Geef mij maar popmuziek
Of als het moet klassiek...
pi_46932384
quote:
Op maandag 5 maart 2007 09:23 schreef sigme het volgende:
Gewoon, voor mijn lol, nog een keertje!
* ijsbrekertje wordt er ook blij van
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_46932670
quote:
Op maandag 5 maart 2007 07:53 schreef sigme het volgende:
Morgen.

Ik háát regenpakken. Mutant?
Regen
pi_46932698
Wat een drukte in NWS
Allah Al Watan Al Malik
pi_46932831
Eén moslimmod en het loopt gelijk de spuigaten uit? Toeval zeker..
pi_46932874
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:05 schreef sigme het volgende:
Eén moslimmod en het loopt gelijk de spuigaten uit? Toeval zeker..
Wat wil je daarmee zeggen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46933013
quote:
Op maandag 5 maart 2007 08:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Wij van WC-Eend adviseren WC-eend .
Je kunt het ze moeilijk kwaliijk nemen he.
pi_46933156
Waar is Floripas eigenlijk?
Allah Al Watan Al Malik
pi_46933222
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:22 schreef Mutant01 het volgende:
Waar is Floripas eigenlijk?
Ze is al meer dan 2 weken niet online geweest. Weet iemand of er iets mis is?
pi_46933539
Die ging toch emigreren?
  maandag 5 maart 2007 @ 10:45:37 #83
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46933702
Sowieso, Floripas is wel vaker een tijdlang weer afwezig
pi_46933805
Jammer, desondanks stof genoeg. Over bedrijfsgoddelijken raak je niet meer uitgepraat.

[ Bericht 43% gewijzigd door EchtGaaf op 05-03-2007 10:59:37 ]
pi_46933920
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:25 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ze is al meer dan 2 weken niet online geweest. Weet iemand of er iets mis is?
Ik heb reden aan te nemen dat er niks bijzonders is.
pi_46933939
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb reden aan te nemen dat er niks bijzonders is.
Ok
pi_46934089
quote:
5 maart 1770
In Boston schieten Engelse soldaten drie burgers dood. Deze gebeurtenis staat nu bekend als de Boston Massacre en maakte duidelijk dat de Amerikanen het Britse gezag niet langer tolereerden. Sinds 1763 was de relatie tussen de twee landen stevig bekoeld. Engeland vond dat de Amerikanen de kosten van de 'French and Indian War' mee moesten dragen en voerde allerlei belastingen in. De Amerikanen protesteerden daar hevig tegen met als gevolg toenemende spanningen en uiteindelijk de Amerikaanse Revolutie in 1775.
pi_46935267
quote:
Fact of the day

Legal and illegal Chinese immigrants are moving to Africa by the hundreds of thousands to work — prompting charges that Chinese investors are taking jobs rather than creating them.

Financial Times
  maandag 5 maart 2007 @ 12:13:43 #89
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46936147
quote:
Beste mensen,

U heeft me ooit een mail gestuurd met uw zorgen of bezwaren tegen de huurplannen van minister Dekker.
Met het sluiten van het regeerakkoord is het eindelijk honderd procent zeker: het liberaliseren van de huren en de wetten nieuwe huurbeleid van minister Dekker en minister Winsemius gaan niet door. PvdA, CDA en Christen-Unie spreken in dit akkoord af dat de huren niet worden vrijgegeven. De huurstijgingen zelf zijn beperkt tot de inflatie. Voor 2007 betekent dit een maximale huurverhoging van 1,2%.

Ik ben blij met deze uitkomst. De afgelopen jaren heb ik me in de Kamer en daarbuiten voortdurend verzet tegen het beeld dat de huren in Nederland te laag zijn en dat de huursector voor een deel een vrije markt moet worden. In december 2006 werd al duidelijk dat de plannen voor het nieuwe huurbeleid vrijwel geen kans van slagen meer hadden. De plannen zijn nu definitief van de baan.

Naast afspraken over een beperkte huurstijging en het niet vrijgeven van huren zijn er afspraken gemaakt over het aanpakken van de oude wijken en het garanderen van de betaalbaarheid van het huren. De overheid zal de komende jaren vele honderden miljoen extra investeren in de aandachtswijken. Dit geld wordt niet alleen in stenen gestoken, maar ingezet voor beter onderwijs, veiligheid, werk, leefbaarheid en groen.. Ook de woningcorporaties hebben een belangrijke rol. Van het wordt verwacht de komende jaren flink te investeren. Daarnaast worden er plannen ontwikkeld voor het garanderen van de betaalbaarheid van het wonen. Teveel mensen betalen nu vaak meer dan een derde van het inkomen aan woonlasten. Via een kortingensysteem op de huurprijs moet wonen voor deze mensen weer betaalbaar worden.

Helaas is het niet gelukt de hypotheekrenteaftrek eerlijker te maken. Het maken van een regeerakkoord is een kwestie van geven en nemen. We hebben een regeerakkoord dat socialer, groener en sterker is. Maar we hebben ook zaken uit ons verkiezingsprogramma niet binnen kunnen halen. En er staan ook zaken in die we eigenlijk niet willen. Maar per saldo ben ik zeer tevreden als we het regeerakkoord uit kunnen voeren. Onder motto samen werken en samen leven willen we samen met bewoners, gemeenten, politie, ondernemers en onderwijzers en corporaties buurten weer voor bewoners maken.

Ik heb het hoofdstuk over wonen uit het regeerakkoord bijgevoegd. De volledige tekst van het akkoord is te lezen op www.pvda.nl.

Mijn werk in de Kamer is als vanouds te volgen via mijn website: www.stafdepla.nl.

Vriendelijke groeten,

Staf Depla
Lid Tweede Kamer PvdA
www.stafdepla.nl

Regeerakkoord PvdA, CDA en Christen-Unie, februari 2007

Wonen en wijkaanpak
Meer bouwen met kwaliteit is nodig om de doorstroming op de woningmarkt te bevorderen, de herstructurering van oude stadswijken een impuls te geven en ervoor te zorgen dat starters op de woningmarkt aan een betaalbare, geschikte woning kunnen komen. Dit geldt zowel voor de koopmarkt als voor de huurmarkt.

De straat, de wijk, de buurt zijn, buiten het directe leefverband thuis en op het werk, de sociale gemeenschap waarin we dagelijks leven. De kwaliteit van die leefomgeving en de wijze waarop we daarin met elkaar omgaan, bepaalt vaak mede de wijze waarop we overigens in de samenleving staan.

Helaas zijn ook in Nederland wijken ontstaan waar door een cumulatie van problemen en tekortkomingen de kwaliteit van die leefomgeving ernstig achterblijft. Dat zijn wijken waarin sprake is van hoge werkloosheid en gebrek aan werkgelegenheid, waarin schooluitval vaker voorkomt, waarin de bevolkingssamenstelling éénzijdig is en de huisvesting verouderd, waarin de openbare ruimte verloedert en sprake is van drugsoverlast, criminaliteit en asociaal gedrag.

In het besef dat het de mensen zijn die wijken maken, is het onze ambitie om samen met hen en de maatschappelijke organisaties en instellingen die in die wijken actief zijn de noodzakelijke voorwaarden te scheppen, om die wijken weer het been te kunnen laten bijtrekken. Een langdurige, intensieve, samenhangende, en brede aanpak is nodig om die problemen te lijf te gaan.

1. Vóór de zomer zal een actieplan worden opgesteld voor een brede samenhangende
“sterke wijken ” aanpak die erop is gericht om binnen 8 tot 10 jaar van probleemwijken
weer vitale, woon- werk- en leefomgevingen te maken waarin schooluitval is
teruggedrongen en de (jeugd)werkloosheid is teruggebracht, werkgelegenheid in de
buurt is gebracht de bevolkingssamenstelling gevarieerd is en het prettig wonen is.
2. Woningcorporaties zijn maatschappelijke ondernemingen die een belangrijke
maatschappelijke taak vervullen: investeren in goede betaalbare huisvesting en in de
kwaliteit van de woon- en leefomgeving.
3. De inzet is om met woningcorporaties afspraken te maken over een bijdrage aan de
betaalbaarheid van huurwoningen. Investeringsinspanningen van woningcorporaties in
energie-efficiency van de bestaande voorraad woningen kunnen een positieve bijdrage
leveren aan een beheerste woonlastenontwikkeling. Het streven is ook hierover met
woningcorporaties afspraken te maken. Met corporaties willen we bovendien afspraken
maken over het nieuwbouwprogramma en een gezamenlijke gerichte
investeringsinspanning voor de aanpak van de meest kwetsbare probleemwijken. Mocht
onverhoopt met corporaties geen overeenstemming worden bereikt over hun bijdrage
aan de betaalbaarheid en over hun investeringsinspanningen, dan zal anderszins het
omvangrijke maatschappelijk vermogen van woningcorporaties actief voor dit doel
worden ingezet.
4. De met de corporaties te maken afspraken zullen niet vrijblijvend zijn. Dit geldt zowel
voor de afspraken tussen kabinet en corporatiesector als op lokaal niveau voor de
afspraken tussen gemeenten en de woningcorporaties. Op lokaal niveau kunnen
gemeenten op basis van gemeentelijke woonvisies met woningcorporaties concrete
prestatieafspraken maken over investeringen van corporaties.
Gemeenten hebben de taak coördinatie te voeren over wonen, werken, onderwijs en
jeugd- en ouderenvoorzieningen. Deze integrale samenhangende aanpak zal vanuit het
Rijk worden ondersteund met ook daar een samenhangende interdepartementale
benadering.
6. Gemeenten worden gestimuleerd zoveel mogelijk via een zogenaamde 1-loket-functie te
werken, zodat mensen in wijken, dorpen en steden snel en adequaat worden geholpen.
7. Een deel van het verruimde budget voor stedelijke vernieuwing zal worden ingezet voor
buurt- en wijkbudgetten, waaruit eigen initiatieven van bewoners financieel kunnen
worden ondersteund.
8. Deze kabinetsperiode vinden geen wijzigingen plaats in de fiscale behandeling van de
eigen woning. Er zullen ook geen wijzigingen worden voorbereid of onderzocht voor de
periode daarna.
9. Het wetsvoorstel Huurliberalisatie wordt ingetrokken. De stijging van de huren zal
worden gekoppeld aan de inflatie.
10. De woningproductie wordt verhoogd naar een niveau van tussen de 80.000 en 100.000
woningen per jaar, waarbij een belangrijke rol is weggelegd voor woningcorporaties.
11. Om te komen tot een evenwichtige woonontwikkeling en bevolkingssamenstelling in
een samenhangend stedelijk gebied kan het wenselijk zijn dat randgemeenten meer
bouwen voor lagere en middeninkomens.
Waar dit het geval is, zal een aanwijzingsbevoegdheid worden ontwikkeld voor die
situaties waarin randgemeenten – onverhoopt - onwillig zijn.
12. Het grotestedenbeleid zal – na evaluatie - na 2009 worden voortgezet. Hiertoe zal tijdig
met de voorbereiding worden begonnen.
13. Veel ouderen willen liefst zo lang mogelijk in hun eigen wijk blijven wonen. Dit kan door
wijken generatiebestendig te maken en op wijkniveau servicepunten voor welzijn en
zorg na te streven. Ook een grotere variatie in het woningaanbod (met name oplopende
zorg) kan eraan bijdragen dat ouderen langer in hun eigen wijk blijven wonen.
Woningbouwcorporaties zullen op deze maatschappelijke taak worden aangesproken.
Netjes dat hij dat even meldt.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_46936455
quote:
Op maandag 5 maart 2007 01:25 schreef Apropos het volgende:
Straks weer een eerstejaarsvak .
Ik ook en dan ook nog eens eerstejaars van de studie kunstgeschiedenis, leuk vak om te volgen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')