abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78888632
Ik zie dat helemaal niet op verschillende manieren werken. De bekerigsdrang onder atheisten ervaar ik even sterk en ik heb er even goed een broertje aan dood
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 8 maart 2010 @ 14:19:27 #202
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78888651
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:12 schreef nokwanda het volgende:
Je kan als mens ook gewoon zoeken naar wat voor jou de waarheid is, ipv je vast te klampen aan een ding waar je nooit meer vanaf wijkt. Of dat nou een religie of juist een anti-religie is. De drang lijkt even sterk.
Ja dat lijkt me dus ook. Als je open staat voor nieuwe dingen, dan verander je wel eens van mening. Ik zie niet in, waarom ik een kind zou zijn, omdat ik niet rotsvast roep dat dit de WAARHEID is en dat daar NOOIT van af te wijken valt.
pi_78888725
Heksen zijn typetjes die aan hallucinogene drankjes lurken. Vroeger voornamelijk wel in elk geval, geen wonder dat ze dan dachten dat ze dieren waren, contact hadden met demonen en duivels of konden vliegen.

Zoek maar eens op Doornappel of Wolfskers, vroeger populaire heksenplantjes die in zijn geheel niet gezond zijn voor je waarneming en geestelijke gesteldheid.

Als je je tegenwoordig nog heks noemt hoop je dat de wereld op een romantische wijze in elkaar steekt en is vergelijkbaar met het aanhangen van een religie.
HÆLP.
  maandag 8 maart 2010 @ 14:22:44 #204
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_78888799
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:19 schreef nokwanda het volgende:
Ik zie dat helemaal niet op verschillende manieren werken. De bekerigsdrang onder atheisten ervaar ik even sterk en ik heb er even goed een broertje aan dood
Dat zie ik ook niet en is idd even sterk onder een ander jasje .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 8 maart 2010 @ 14:25:38 #205
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78888929
quote:
Ja vreselijk vind ik dat. Mijn ex was een die-hard atheïst en ik kon niet eens mediteren in zijn buurt, want dat was toch maar onzin en dan ging hij echt zijn best doen om me te storen. Een van de redenen dat het uit ging natuurlijk
pi_78888996
quote:
Dat bedoel ik ook niet. Ik bedoel dat er op verschillende gestimuleerd word
pi_78889209
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:25 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ja vreselijk vind ik dat. Mijn ex was een die-hard atheïst en ik kon niet eens mediteren in zijn buurt, want dat was toch maar onzin en dan ging hij echt zijn best doen om me te storen. Een van de redenen dat het uit ging natuurlijk
Slap argument van je ex. Het heeft 0,0 invloed op hem als atheïst dat jij zou mediteren inderdaad.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  maandag 8 maart 2010 @ 14:36:07 #208
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78889344
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:32 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Slap argument van je ex. Het heeft 0,0 invloed op hem als atheïst dat jij zou mediteren inderdaad.
Ja dat zei ik ook al, maar hij vond dat hij die religieuze onzin niet in zijn buurt hoefde te ''tolereren''. T zou me niks verbazen als hij het eigenlijk gewoon eng vind ofzo, anders reageer je toch niet zo fel zou ik denken.
pi_78889424
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:36 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ja dat zei ik ook al, maar hij vond dat hij die religieuze onzin niet in zijn buurt hoefde te ''tolereren''. T zou me niks verbazen als hij het eigenlijk gewoon eng vind ofzo, anders reageer je toch niet zo fel zou ik denken.
Precies, als je er niet in gelooft heb je ook niks te vrezen lijkt me.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  maandag 8 maart 2010 @ 14:41:55 #210
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_78889574
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:19 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ja dat lijkt me dus ook. Als je open staat voor nieuwe dingen, dan verander je wel eens van mening. Ik zie niet in, waarom ik een kind zou zijn, omdat ik niet rotsvast roep dat dit de WAARHEID is en dat daar NOOIT van af te wijken valt.
Precies, maar vertel dat maar eens aan die die-hard TRU'ers
zzz
  maandag 8 maart 2010 @ 14:43:01 #211
31101 _Led_
pi_78889616
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:38 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Precies, als je er niet in gelooft heb je ook niks te vrezen lijkt me.
Aan de andere kant, ik krijg er zelf ook jeuk van.
Als mijn vriendin in de huiskamer d'r oma zou beginnen te channelen zou de relatie heel snel afgelopen zijn - en dat heeft niks met angst te maken, maar voor mij persoonlijk meer met "als ik een relatie met iemand heb verwacht ik dat ze snuggerder is dan dat".
zzz
  maandag 8 maart 2010 @ 14:46:29 #212
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78889762
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:43 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Als mijn vriendin in de huiskamer d'r oma zou beginnen te channelen zou de relatie heel snel afgelopen zijn - en dat heeft niks met angst te maken, maar voor mij persoonlijk meer met "als ik een relatie met iemand heb verwacht ik dat ze snuggerder is dan dat".
Tsja, hij wist dat ik Reiki-Master ben voor hij ooit een relatie met me begon. Dan moet hij daarna niet zeiken, als ik mijn beroep uitoefen.
  maandag 8 maart 2010 @ 14:53:47 #213
8372 Bastard
Persona non grata
pi_78890053
quote:

[..]

Je impliceert dat de gemiddelde TRU bezoeker incluis mijzelf niet snugger is, thanks!
The truth was in here.
pi_78890094
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:21 schreef ehqo. het volgende:
Heksen zijn typetjes die aan hallucinogene drankjes lurken. Vroeger voornamelijk wel in elk geval, geen wonder dat ze dan dachten dat ze dieren waren, contact hadden met demonen en duivels of konden vliegen.

Zoek maar eens op Doornappel of Wolfskers, vroeger populaire heksenplantjes die in zijn geheel niet gezond zijn voor je waarneming en geestelijke gesteldheid.

Als je je tegenwoordig nog heks noemt hoop je dat de wereld op een romantische wijze in elkaar steekt en is vergelijkbaar met het aanhangen van een religie.
Tikkie ( ) kort door de bocht.
Niet alle heksen waren ooit aan de hallucogene middelen. Dat die plantjes daar eigenschappen voor hebben is iets anders. je kunt ze ook anders toepassen. Dus kennis van toepassingen van natuurlijke middelen maakt nog niet dat je ze perse op een bepaalde manier moet gebruiken. Dat gedoe over demonen en satan is een typische weergave van de christelijke visie op heksendom. Die had ook vanalles te maken met de christelijke visie op geneeskunst. De methoden die in de oudheid gekend waren en gebruikt werden werden afgeschaft toen het christendom staatsgodsdient werd in het oude romeinse rijk. Vanaf dat moment werden ziekte en dood beschouwd als je lot dat God je oplegde, en niet als iets dat je als mens kon verhelpen. Dat was opeens blasfemie. Dus alles wat iemand met wat kruidenkennis daaraan zou kunnen doen was opeens fout en daar werden allerlei enge zaken aan gekoppeld.

Nou was het niet zo dat occultisme niet bestond. Zeker wel. Maar die zaken zijn toen door elkaar heen gaan lopen. Occultisme is een onderdeel geweest van iedere voorchristelijke cultuur en voor een deel door de RK kerk ook overgenomen. Shamanisme en het zoeken naar visioenen is weer een andere tak die ook in alle culturen voorkwam (en komt) en die wel in veel gevallen (en niet in alle) gebruik maakt van hallicugene middelen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_78891590
quote:

[..]

Ik zou dan ook geen relatie kunnen hebben met iemand die heel afwijzend staat tegenover mijn levensvisie. Dan pas je gewoon niet bij elkaar.

Als ik een relatie heb met iemand verwacht ik ook dat ie wijzer is dan dat
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_78891671
Ik zou dat juist interessant vinden.. dan kun je van elkaar leren
Ik hoef geen kloon van mezelf
  maandag 8 maart 2010 @ 15:31:45 #217
31101 _Led_
pi_78891699
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:53 schreef Bastard het volgende:

[..]

Je impliceert dat de gemiddelde TRU bezoeker incluis mijzelf niet snugger is, thanks!
Channel jij je oma ?
zzz
  maandag 8 maart 2010 @ 15:33:17 #218
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_78891758
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:25 schreef Windigo het volgende:

[..]

dat storen enz. vind ik dan wel weer onzin. Ik ben ook een die -hard atheist maar je zou gewoon kunnen mediteren hoor ..

een ex van me was dan wel wiccan../ maar dan zo een aandachtstrekkerige.. overal moest ze haar shit kenbaar maken op luidruchtige wijze.. geloof me.. zoiets gaat frustreren
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 8 maart 2010 @ 15:41:02 #219
37769 erodome
Zweefteef
pi_78892113
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:29 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ik zou dan ook geen relatie kunnen hebben met iemand die heel afwijzend staat tegenover mijn levensvisie. Dan pas je gewoon niet bij elkaar.

Als ik een relatie heb met iemand verwacht ik ook dat ie wijzer is dan dat
Ik heb een echte atheist als man, ik heb een nog ergere atheist als zoon.
Toch gaat dat meer dan prima samen, ik zorg voor niet teveel hocus pocus in hun buurt, hun laten me lekker mijn ding doen.
Ze vieren de jaarfeesten mee, waarvan ik een light versie van mijn ding gooi en het vooral verder erg gezellig heb(voor hun is het gewoon een gezinsfeestje, lekker eten, vuurtje erbij, lol maken).
De mannen gaan wel lekker gamen als ik straks in de tuin even lekker in mijn cirkel wil mediteren, soms wil mijn man nog weleens mee mediteren, maar dan wel in de atheistische zin van het woord, lekker even rust tussen de oren dus.

Ik ben er heel blij mee zo, het atheistische "tegengewicht" vind ik fijn, voor mijn zoon al helemaal, want ik vind dat kinderen zonder vast spiritueel beeld opgevoed moeten worden, wel met kennisgeving van verschillende visie's, maar zonder zo moet het zijn.
Ik voel me niet beperkt in mijn spirituele belevenis, hij houdt genoeg rekening met mij daarin net zoals ik dat bij hem probeer, hij toont zelfs interesse.
En het geeft soms meer dan leuke discussie's, praatvoer zat, waarin we vaak toch wel redelijk op 1 lijn liggen, ook al noemen we het soms anders.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_78892136
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:31 schreef Flammie het volgende:
Een kloon is nietr nodig, maar ik heb in mijn leven al genoeg strijd-relaties gehad om te weten dat dat niks voor mij is. Ik wil niet dat mijn prtner mij een rare doos vindt omdat ik even alleen naar boven ga om te mediteren.
Hier in huis kijkt tenminste niemand raar op van me. Zoon komt thuis en vraagt aan mijn man: waar is mam? En hij krijgt als antwoord: oh, dies boven aan het heksen. Ik hou niet van pottenkijkers en publiek. Heb er zelfs een hekel aan als ik erbij gestoord wordt. Maar dat wordt gewoon gerespecteerd. Mijn zoon is momenteel in de fase dat hij alles wat met religie te maken heeft verafschuwd. Ik zie dit als een fase waarin hij nog zwart/wit denkt. Aangezien hij vrij filosofisch is ingesteld komt er ook wel weer een fase waarin hij de zaken weer anders zal zien. Waarschijnlijk wel weer een afwijkende visie van de mijne. Hij mag zijn weg vinden.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 8 maart 2010 @ 15:42:21 #221
8372 Bastard
Persona non grata
pi_78892173
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:31 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Channel jij je oma ?
Je begrijpt me vast wel.
The truth was in here.
pi_78892224
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Toch gaat dat meer dan prima samen, ik zorg voor niet teveel hocus pocus in hun buurt, hun laten me lekker mijn ding doen.
Ze vieren de jaarfeesten mee, waarvan ik een light versie van mijn ding gooi en het vooral verder erg gezellig heb(voor hun is het gewoon een gezinsfeestje, lekker eten, vuurtje erbij, lol maken).
De mannen gaan wel lekker gamen als ik straks in de tuin even lekker in mijn cirkel wil mediteren, soms wil mijn man nog weleens mee mediteren, maar dan wel in de atheistische zin van het woord, lekker even rust tussen de oren dus.

Ik ben er heel blij mee zo, het atheistische "tegengewicht" vind ik fijn, voor mijn zoon al helemaal, want ik vind dat kinderen zonder vast spiritueel beeld opgevoed moeten worden, wel met kennisgeving van verschillende visie's, maar zonder zo moet het zijn.
Ik voel me niet beperkt in mijn spirituele belevenis, hij houdt genoeg rekening met mij daarin net zoals ik dat bij hem probeer, hij toont zelfs interesse.
En het geeft soms meer dan leuke discussie's, praatvoer zat, waarin we vaak toch wel redelijk op 1 lijn liggen, ook al noemen we het soms anders.
Bijna hetzelfde als hier dus.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 8 maart 2010 @ 15:45:14 #223
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_78892275
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:41 schreef erodome het volgende:

[..]

dat lijkt me nu een erg prettige relatie. Dat van mij was dan het omgedraaide. Heletijd opscheppen tegen iedereen dat ze stenen onder maanlicht gaat opladen e.d., als ik er wat van zei was ik kortzichtig enz. Nja, had het 4 maanden uitgehouden en echt mijn best gedaan...
pi_78892357
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:45 schreef Michielos het volgende:

[..]

dat lijkt me nu een erg prettige relatie. Dat van mij was dan het omgedraaide. Heletijd opscheppen tegen iedereen dat ze stenen onder maanlicht gaat opladen e.d., als ik er wat van zei was ik kortzichtig enz. Nja, had het 4 maanden uitgehouden en echt mijn best gedaan...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar ook jeuk van zou krijgen. And not the good way
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 8 maart 2010 @ 15:48:30 #225
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_78892428
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:46 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar ook jeuk van zou krijgen. And not the good way
Ik sta best open hoor, ben ook bereid vieringen te doen e.d. (al heb ik mijn eigen mening erover, maar dat terzijde) maar dan wel een beetje van beide kanten. Zoals Erodome het oplost, is perfect. i.i.g. zou ik liever zoiets hebben dan wat ik had

vrind van me is bv. druide. Daar ga ik wel eens een enkele keer mee naar een viering. Best leuk
  maandag 8 maart 2010 @ 15:53:15 #226
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_78892675
quote:
Ik hoef ook geen kloon van mezelf. Heb ik 1 keer gehad, wat een rampenrelatie was dat zeg !

Maar ik vind het ook niet prettig en handig als mijn vriend allerlei dingen zou geloven die ik allemaal onzin vind.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  maandag 8 maart 2010 @ 15:55:47 #227
31101 _Led_
pi_78892781
quote:
Echt ? Als jouw vriendin bij Char zou roepen "Wat is het toch een bijzondere vrouw he !" en elke maand op consult ging bij Robert van den Broeke zou je dat interessant vinden ?
zzz
pi_78893174
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:55 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Echt ? Als jouw vriendin bij Char zou roepen "Wat is het toch een bijzondere vrouw he !" en elke maand op consult ging bij Robert van den Broeke zou je dat interessant vinden ?
Dat NIET omdat het me geen fok boeit Maar stel je vriendin is een quantummechanica professor en JIJ bent dat niet dan is het wel interessant natuurlijk Ik leer ontzettend veel van mijn vriendin door met haar te praten

Ik vind Robert van den Broeke en al die dingen ook gewoon grmbl tbh Dat omschrijft het goed

[ Bericht 10% gewijzigd door Flammie op 08-03-2010 16:09:41 ]
  maandag 8 maart 2010 @ 16:23:18 #229
37769 erodome
Zweefteef
pi_78894186
Nou ja, tja, ik denk dat het gewoon in zijn algemeenheid lastig leven is met iemand die heel zwaar in een manier van leven zit als jij dat niet deelt.
Een ontzettend heftige carriere tijger met een hang loose pluk de dag figuur die beide echt overtuigd zijn van hun manier van leven lijkt me ook geen gelukkige combi.
Als ze niet te zwart/wit denken kan het een supercombi zijn, maar doen ze dat niet dan wordt het niks.

Zo werkt het hier ook, het blijven gewoon relatie's waarin je toch op gedeelde grond moet uitkomen, met als het goed is genoeg grond voor beiden voor hun eigen dingen.
Zo mag mijn man best naar char ofzo gaan, alleen vind ik dan wel dat ik het recht heb om dat aan mijn familie te vertellen om hem daarna meer dan hartelijk uit te lachen
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 10 maart 2010 @ 08:06:47 #230
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78958469
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:23 schreef erodome het volgende:
Zo mag mijn man best naar char ofzo gaan, alleen vind ik dan wel dat ik het recht heb om dat aan mijn familie te vertellen om hem daarna meer dan hartelijk uit te lachen
Persoonlijk snap ik dit niet zo goed. Als heks zijnde geloof je toch ook in iets hogers? Wie zegt dat Char nou écht een charlatan is? Waarom zo oordelen terwijl je haar niet persoonlijk kent?
pi_78963294
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 08:06 schreef Windigo het volgende:

[..]

Persoonlijk snap ik dit niet zo goed. Als heks zijnde geloof je toch ook in iets hogers? Wie zegt dat Char nou écht een charlatan is? Waarom zo oordelen terwijl je haar niet persoonlijk kent?
Omdat ook heksen zo hun gevoel over mensen hebben?
Ik krijg bij Char eerlijk gezegd ook jeuk, ook al ken ik haar niet persoonlijk. Bij Derek Ogilvie heb ik dat niet. Bij hem krijg ik een beter gevoel. En in het dagelijks leven heb ik dat ook. Ik ken meerdere mensen die gaves hebben, en toch heb ik vertrouwen in de ene en in de andere niet. Dat wil niet zeggen dat ik de gave ontken, maar wel dat deze misschien net iets anders werkt dan dat de persoon die het heeft zegt of zelf denkt. Daar hoeft geen rottigheid achter te zitten hoor.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 10 maart 2010 @ 11:27:56 #232
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78963997
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 11:10 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Omdat ook heksen zo hun gevoel over mensen hebben?
Ik krijg bij Char eerlijk gezegd ook jeuk, ook al ken ik haar niet persoonlijk. Bij Derek Ogilvie heb ik dat niet. Bij hem krijg ik een beter gevoel. En in het dagelijks leven heb ik dat ook. Ik ken meerdere mensen die gaves hebben, en toch heb ik vertrouwen in de ene en in de andere niet. Dat wil niet zeggen dat ik de gave ontken, maar wel dat deze misschien net iets anders werkt dan dat de persoon die het heeft zegt of zelf denkt. Daar hoeft geen rottigheid achter te zitten hoor.
Ja, het is ook meer dat ik als heks/reikimaster zelf graag serieus genomen word, en me dus probeer te distantiëren van oordelen over anderen hun al of niet vermeende gaven. Natuurlijk heb ik ook wel mijn gevoelens over bepaalde mensen, maar ik vind het dan niet persé nodig om dat altijd maar te zeggen. Ik kan tenslotte niet beoordelen of het waar is wat iemand zegt, of ik nu wel of niet een gevoel daarbij krijg.

Over Char gesproken, over haar probeer ik geen oordeel te vellen, maar ik krijg wel kriebels van eenieder die op tv komt en als een soort merk gepresenteerd wordt waar direct allerlei dingen van te koop zijn. Dat lijkt me toch niet echt de bedoeling van een spirituele gave, maar ik zie het meer als een onhandige manier van jezelf presenteren dan dat ik direct hun gaven in discrediet breng.

[ Bericht 0% gewijzigd door Windigo op 10-03-2010 11:39:44 ]
pi_78964432
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 11:27 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ja, het is ook meer dat ik als heks/reikimaster zelf graag serieus genomen word, en me dus probeer te distantiëren van oordelen over andere hun al of niet vermeende gaven. Natuurlijk heb ik ook wel mijn gevoelens over bepaalde mensen, maar ik vind het dan niet persé nodig om dat altijd maar te zeggen. Ik kan tenslotte niet beoordelen of het waar is wat iemand zegt, of ik nu wel of niet een gevoel daarbij krijg.

Over Char gesproken, over haar probeer ik geen oordeel te vellen, maar ik krijg wel kriebels van eenieder die op tv komt en als een soort merk gepresenteerd wordt waar direct allerlei dingen van te koop zijn. Dat lijkt me toch niet echt de bedoeling van een spirituele gave, maar ik zie het meer als een onhandige manier van jezelf presenteren dan dat ik direct hun gaven in discrediet breng.
Ik denk dat je met dat tv-gedoe jezelf en dus je eigen gave dusdanig onder druk zet dat je hiermee zelf gevaar loopt vanzelf een fraudeur te worden.
Ook denk ik dat er veel mensen zijn die de gave hebben te lezen wat er zich in de buitenste lagen van iemands bewustzijn en gedachten bevindt. Als de vrager zijn vraag dan stelt, volgt vaak het antwoord dat deze verwacht te horen, of juist datgeen waar de angst het grootst voor is. Dat wil niet altijd zeggen dat het medium een medium is. Soms wil het ook gewoon zeggen dat deze persoon mensenkennis heeft, of de gave om bepaalde gedachtengolven op te kunnen pikken.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_78965141
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 08:06 schreef Windigo het volgende:

[..]

Het is meer dat mijn man een heel aards type is, hartstikke atheist, ik zou me doodlachen als hij ineens zoiets zou doen, is nogal buiten zijn karakter namelijk.
Ik zie hem al zitten daar, tussen een hoop sentimenteel gedoe, ja dat zou ik echt meer dan grappig vinden, leedvermaak ten top!
Die sensatie en dat sentimentele gedoe, dat is werkelijk niets voor hem, ook niet voor mij trouwens.
Dus dan heb ik het recht hem uit te lachen wat mij betrefd, dat geld andersom ook, we mogen elkaar nog weleens plagen, dat vinden we leuk.

Verder, ik ben niet zo gelukkig met luitjes als char, ze gaan erg ver met de emotie's van mensen en dat om er zelf rijk van te worden(en niet zo'n beetje ook!).
Hoe emotioneler het is wat ze kunnen veroorzaken hoe blijer ze zijn, wat mij betrefd zouden verreweg de meeste mensen die bij dat soort luitjes komen beter gebaad zijn met serieuse hulp ipv iemand die even het verdriet op komt kloppen zonder verdere begeleiding.
Of ze nu echt met geesten kan praten of niet(wat ik betwijvel, maar best open wil laten), de manier van doen verder heeft niet echt mijn goedkeuring.

Ik geloof niet alles omdat ik een beetje in die heksenleer zit, ik vraag me daardoor alleen nog maar vaker af wat iemand ermee opschiet om dingen zo en zo te doen, ik betwijvel "alles", dus ook dingen in de alternatieve hoek.
Ook vind ik het erg belangerijk om over gevolgen van daden na te denken, waarbij mijn mening is dat mensen zoals char(en anderen) misbruik maken van het verdriet van anderen met als grootste reden beroemd en rijk te worden.
Dat hoeft niet eens opzet te zijn, onnadenkendheid is meer dan voldoende om alsnog rot consequentie's om je oren te krijgen(of bij anderen te veroorzaken, wat nog erger is!).
Intentie alleen is niet genoeg, dat vind ik teveel geroepen worden, intentie moet hand in hand gaan met diep nadenken over gevolgen, het komt lang niet altijd wel goed omdat het goed bedoeld was.
pi_78969639
Op de vraag of er heksen onder ons zijn dan zeg ik: kijk eens even
75 topics = FIN
pi_78976187
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:46 schreef FP128 het volgende:
Mooie heks
  woensdag 10 maart 2010 @ 16:24:59 #237
8372 Bastard
Persona non grata
pi_78976664
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:46 schreef FP128 het volgende:
Ik zeg, ik snap m niet.
The truth was in here.
  woensdag 10 maart 2010 @ 16:53:24 #238
162268 Knoflook
Lekker bij Döner
pi_78977894
Heksen waren oorspronkelijk toch gewoon hippies die paddos in hun drankjes deden en dachten dat ze konden vliegen ? Ik dacht tenminste dat gelezen te hebben in Santiago de compestella.
En ik dacht dat heksen meer een verzinsel waren om vrouwen met SOAs te vermoorden. (die werden tenminste beschuldigd van hekserij.)

Of is dat gewoon een deel van een lange geschiedenis van de heks ?
Klap eens in je handjes.
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:44:09 #239
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_78980251
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:24 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik zeg, ik snap m niet.
Schrijver Susan Smit is niet alleen een lekker wijf en schrijver maar ook een self proclaimed heks
pi_78986637
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:44 schreef Michielos het volgende:

[..]

Schrijver Susan Smit is niet alleen een lekker wijf en schrijver maar ook een self proclaimed heks
Beter dan dat anderen zeggen: die heks daar
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 14 maart 2010 @ 13:54:46 #241
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79124862
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:53 schreef Knoflook het volgende:
Heksen waren oorspronkelijk toch gewoon hippies die paddos in hun drankjes deden en dachten dat ze konden vliegen ? Ik dacht tenminste dat gelezen te hebben in Santiago de compestella.
En ik dacht dat heksen meer een verzinsel waren om vrouwen met SOAs te vermoorden. (die werden tenminste beschuldigd van hekserij.)

Dat is volgens mij vooral wat anderen over heksen dachten
pi_79125048
quote:
Op zondag 14 maart 2010 13:54 schreef Windigo het volgende:

[..]

Dat is volgens mij vooral wat anderen over heksen dachten
quote:
In de middeleeuwen werd de plant gebruikt in levenselixers en beschouwd als heksenkruid waarvan heksen heksenzalf maakten. Bij matig inwendig gebruik kunnen er waanvoorstellingen en roestoestanden optreden.
Bron.

Ze drukken zich mild uit, want de plant bevat atropine en de potentie om je drie dagen een psychose in te sturen. Op Erowid.org zijn gebruikerservaringen te lezen (voornamelijk voor Datura, dat dezelfde alkaloïden bevat) en die gaan zonder uitzondering over compleet waanzinnige reizen door wat met recht een hel genoemd kan worden. Dan vind ik het niet vergezocht dat verhalen over heksen die in dieren veranderen of contact hebben met de duivel of demonen ontstaan, omdat heksen in die tijd zeer waarschijnlijk oprecht dachten dat dit het geval was.
HÆLP.
  zondag 14 maart 2010 @ 14:10:36 #243
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79125376
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:01 schreef ehqo. het volgende:

[..]

[..]

Bron.

Ze drukken zich mild uit, want de plant bevat atropine en de potentie om je drie dagen een psychose in te sturen. Op Erowid.org zijn gebruikerservaringen te lezen (voornamelijk voor Datura, dat dezelfde alkaloïden bevat) en die gaan zonder uitzondering over compleet waanzinnige reizen door wat met recht een hel genoemd kan worden. Dan vind ik het niet vergezocht dat verhalen over heksen die in dieren veranderen of contact hebben met de duivel of demonen ontstaan, omdat heksen in die tijd zeer waarschijnlijk oprecht dachten dat dit het geval was.
Dat klopt wat je beschrijft, je kunt je alleen wel afvragen hoeveel ''echte'' heksen er eigenlijk waren in die tijd. Daar heerst overigens ook onder heksen nog controverse over. Er zijn diverse boeken en wetenschappers die claimen dat hekserij zoals het nu bekend is ook in de middeleeuwen en eerder al bestond http://en.wikipedia.org/wiki/Margaret_Murray , maar zij zijn heftig bekritiseerd door andere wetenschappers en veel heksen trekken die verhalen ook in twijfel.

Over het algemeen is de consensus dat er misschien wel kruidenvrouwtjes rondliepen in de middeleeuwen of eerder, maar dat hekserij als religie niet bekend was en dat degenen die enigszins anders waren of kennis hadden op ongebruikelijke gebieden als kruiden in tijd al snel als heks bestempeld werden. Natuurlijk was men ook niet bekend met de gevaren van psychotrope middelen en geloofde men inderdaad dat de hallucinaties die men kreeg echt waren. Dus in die zin zullen die ''heksen' inderdaad wel geloofd hebben dat ze konden toveren ja. Maar toch denk ik dat het toen niet zo was als nu.
pi_79131891
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:53 schreef Knoflook het volgende:

Ik denk dat het vrouwen waren die afweken van de massa. Bijvoorbeeld degenen die graag op zichzelf leefden tussen hun dieren en verstand hadden van de werking van kruiden en planten. Ze wisten dan bijvoorbeeld welk kruid tegen welke kwaal hielp. Misschien waren daartussen ook vrouwen die dingen konden zien die anderen niet zagen, zoals entiteiten, aura's of weet ik veel. Daardoor associeerde hun omgeving ze met toverij en bovennatuurlijke krachten. Maar het was de kerk die deze groep vrouwen bestempelden als "dochters van Satan".
  zondag 14 maart 2010 @ 19:38:14 #245
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_79139135
Waarom zie ik dit topic nu pas? Noem me zelf niet direct heks, maar wel een paganist met veel invloeden uit de hekserij
  maandag 15 maart 2010 @ 11:28:10 #246
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_79162283
quote:
Op zondag 14 maart 2010 19:38 schreef Alexxxxx het volgende:
Waarom zie ik dit topic nu pas? Noem me zelf niet direct heks, maar wel een paganist met veel invloeden uit de hekserij
Ach het topic bestaat pas 3 jaar
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')