abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 april 2007 @ 11:14:08 #176
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_48285834
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 11:07 schreef ImmovableMind het volgende:

[..]

Verdwijnt dat respect als religies zich met jou gaan bemoeien?
Lijkt me nogal logisch. Als andere religies negatieve invloed in / op mijn leven gaan krijgen dan wel ja.

edit: wat naughtyme zegt dus.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 13 april 2007 @ 14:37:39 #177
37769 erodome
Zweefteef
pi_48293365
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:06 schreef Champloo het volgende:
Zijn heksen eigenlijk niet tegen de kerk? De kerk heeft de Gaia religie toch zo goed als inktzwart gemaakt. en duizenden onschuldige vrouwtjes in vlammen laten opgaan.
Ik ben persoonlijk geen kerk-fan, dat wil zeggen als we het over het instituut kerk hebben, heb het al helemaal niet zo op geloven die zich in de staat willen mengen, wat mensen persoonlijk doen maakt me niets uit, ik zie bv jezus christus als een goed vb, was een goed mens, zoals bv een boeddha dat ook was.

Maar echt tegen, nee, waarom zou ik, ieder zijn eigen pad.

En als ik het tegen de heksenleer zou zetten, een heks mag geen kwaad vergelden, alleen maar binden, wraak past niet bij de heksenleer, vergeving wel en dan vindt je toch een overeenkomst met het brandpunt van het christendom, jezus
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 13 april 2007 @ 18:50:47 #178
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_48300575
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 14:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik ben persoonlijk geen kerk-fan, dat wil zeggen als we het over het instituut kerk hebben, heb het al helemaal niet zo op geloven die zich in de staat willen mengen, wat mensen persoonlijk doen maakt me niets uit, ik zie bv jezus christus als een goed vb, was een goed mens, zoals bv een boeddha dat ook was.

Maar echt tegen, nee, waarom zou ik, ieder zijn eigen pad.

En als ik het tegen de heksenleer zou zetten, een heks mag geen kwaad vergelden, alleen maar binden, wraak past niet bij de heksenleer, vergeving wel en dan vindt je toch een overeenkomst met het brandpunt van het christendom, jezus
Zo staat het inderdaad geschreven. Maar we weten inmiddels hoe vergevend het Christendom is.
Nog even over mijn vorige post. Dus als iemand geen respect naar jullie toont dan hebben jullie ook geen respect voor de gelovige in kwestie. Als dit het geval was geweest dan zouden jullie nu allen geen respect meer moeten hebben voor (in ieder geval) de drie grote monotheistische godsdiensten. Hekserij valt bij deze geloven namelijk nog steeds onder het occulte en ze zullen jullie nooit met respect kunnen behandelen.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_48301816
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:50 schreef ImmovableMind het volgende:
Hekserij valt bij deze geloven namelijk nog steeds onder het occulte en ze zullen jullie nooit met respect kunnen behandelen.
Als ik hekserij vanuit een positief oogpunt bekijk dan zou ik zeggen dat heksen op hun manier omgaan met de creatie van God, nl. Moeder Natuur. Zij is dan misschien een onderdeel van het grotere geheel wat aanbeden dient te worden, maar niemand is perfect, lekker laten zo toch? Niet dat ik een specifiek geloof aanhang.

Iemand die geen respect voor andersdenkenden kan opbrengen of zelfs maar in hun waarde kan laten zijn sowieso lastig en ga ik liever niet mee om. Vandaar misschien dat sommige heksen liever de diepte van een leeg bos opzoeken dan een volle kerk? Respect eisen/verwachten van een ander vind ik ook niet zo spiritueel, zoiets hoor je te verdienen door je eigen daden, hoe jij met een ander omgaat. En als je het jezelf geeft is het toch voldoende (zelfrespect)?
  zaterdag 14 april 2007 @ 14:21:37 #180
34156 Mirage
Smile !!!
pi_48322064
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:06 schreef Champloo het volgende:
Zijn heksen eigenlijk niet tegen de kerk? De kerk heeft de Gaia religie toch zo goed als inktzwart gemaakt. en duizenden onschuldige vrouwtjes in vlammen laten opgaan.
Neuh, waarom.

Ik ken genoeg mensen die andere mensen zwart maken.
Ben ik dan "tegen" ze ?
Nee, ik vind dat ze vaag zwammen en zal het weerleggen of er tegen in gaan maar verder niet.

Mijn mening is dat ieder zijn eigen pad moet vinden en voor iedereen het pad naar geluk/volledige zelfontplooiing of een goed mens anders kan zijn.
Een Christen, een Boedhist, een atheist een Moslim... ze kunnen allemaal aan bovenstaande dingen voldoen of bovenstaand bereiken naar mijn idee. Ik ben dan ook niet van mening dat er 1 God is en dat je alleen goed zal zijn/ worden als je die benoemt / erkent/ aanhangt.
Naar mijn idee is er zeker iets, een magisch iets, een God, een iets dat het leven is of het leven draaiende houdt. Hoe je dat noemt is naar mijn idee niet relevant. En ik denk ook niet dat het "iets" zich ermee bezig houdt of je uberhaupt een God of een iets erkent. Dus als je niets gelooft is dat ook prima.
JOUW pad, JOUW leven, JOUW ontwikkeling.
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 11:07 schreef ImmovableMind het volgende:

[..]

Verdwijnt dat respect als religies zich met jou gaan bemoeien?
Nee, het respect voor een religie of overtuiging verdwijnt niet.
Hoogstens voor de persoon zelf die onzin blaat op een veroordelende / beledigende manier.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 14 april 2007 @ 14:30:44 #181
34156 Mirage
Smile !!!
pi_48322276
Toevoeging:

De kerk zelf... daar heb ik wel anti gevoelens tegen op andere grond.
Heeft niets met mijn eigen overtuiging te maken of met dat wat ze verkondigen.

Gewoon erg hypocriete ervaringen mee.

O.a. mijn oudtante, oud mensjedat zowel haar man als haar enige kind veel te vroeg verloor.
Zij bleef achter met een grote boererij.

GELD !!

Zij is erg gelovig en vanaf dat momentkwam iedere week iemand van de kerk op bezoek.
hart voor de medemens dacht ik.
Eenzaam vrouwtje met verdriet opfleuren en gezelschap houden.

Ze verkocht de boerderij.
Ze ging in een zorgflat achtig iets wonen.

En steeds vaker werd er naar haar testament gevraagd.
Toen bleek dat dat al geregeld was en de kerk maar een klein deel kreeg en de rest naar failie ging die erg veel voor haar doen, waren de bezoekjes van de 1 op de andere dag afgelopen.

Weg was de interesse het medeleven.

walgelijk
heeft niets met geloof of mensenliefde te maken.

Walgelijke geldbeluste hypocriete nepgelovigen !

enig idee hoe zo;'n mensje zich dan voelt ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 14 april 2007 @ 14:31:28 #182
34156 Mirage
Smile !!!
pi_48322294
Zow

dat moest er even uit.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 14 april 2007 @ 14:54:08 #183
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_48322786
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 14:30 schreef Mirage het volgende:
Toevoeging:

De kerk zelf... daar heb ik wel anti gevoelens tegen op andere grond.
Heeft niets met mijn eigen overtuiging te maken of met dat wat ze verkondigen.

Gewoon erg hypocriete ervaringen mee.

O.a. mijn oudtante, oud mensjedat zowel haar man als haar enige kind veel te vroeg verloor.
Zij bleef achter met een grote boererij.

GELD !!

Zij is erg gelovig en vanaf dat momentkwam iedere week iemand van de kerk op bezoek.
hart voor de medemens dacht ik.
Eenzaam vrouwtje met verdriet opfleuren en gezelschap houden.

Ze verkocht de boerderij.
Ze ging in een zorgflat achtig iets wonen.

En steeds vaker werd er naar haar testament gevraagd.
Toen bleek dat dat al geregeld was en de kerk maar een klein deel kreeg en de rest naar failie ging die erg veel voor haar doen, waren de bezoekjes van de 1 op de andere dag afgelopen.

Weg was de interesse het medeleven.

walgelijk
heeft niets met geloof of mensenliefde te maken.

Walgelijke geldbeluste hypocriete nepgelovigen !

enig idee hoe zo;'n mensje zich dan voelt ?
ja mevrouw Mirage

Ik kan me hier natuurlijk wel iets bij voorstellen. Ik had mijn vraag een beetje ongelukkig neergezet. Niet dat ik verwacht dat heksen met hooivorken in de hand priesters belagen ofzo, maar gewoon dat ze de neus optreken tegen de kerk,
Persoonlijk als ik een heks was zou ik het wel doen. Wel alleen tegen de kerk moet ik erbij zeggen, niet tegen het christendom, want die heeft er niks mee te maken.
  zaterdag 14 april 2007 @ 16:31:45 #184
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_48324599
Je kunt in deze situatie de kerk niet onafhankelijk van het Christendom zien.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
  zaterdag 14 april 2007 @ 16:44:51 #185
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_48324891
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 16:31 schreef ImmovableMind het volgende:
Je kunt in deze situatie de kerk niet onafhankelijk van het Christendom zien.
De kerk is een stel opa's met lust voor macht en geld. Ze gebruiken god voor hun eigen doeleinden. Het christendom is iets heel mooi's, Ik ken vele gelovigen die wel christelijk zijn, maar tegen de kerk omdat die menselijk is.

Trouwens ik kan me niet voorstellen dat een god (als die al bestaat) het goed vond dat duizenden onschuldige vrouwtjes verbrand werden.
  maandag 16 april 2007 @ 14:06:11 #186
37769 erodome
Zweefteef
pi_48380636
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:50 schreef ImmovableMind het volgende:

[..]

Zo staat het inderdaad geschreven. Maar we weten inmiddels hoe vergevend het Christendom is.
Nog even over mijn vorige post. Dus als iemand geen respect naar jullie toont dan hebben jullie ook geen respect voor de gelovige in kwestie. Als dit het geval was geweest dan zouden jullie nu allen geen respect meer moeten hebben voor (in ieder geval) de drie grote monotheistische godsdiensten. Hekserij valt bij deze geloven namelijk nog steeds onder het occulte en ze zullen jullie nooit met respect kunnen behandelen.
Respect heb ik voor een persoon omdat deze respect verdient, niet om geloof of wat dan ook, dat is gewoon hun zaak, niet de mijne.

Zoals gezegd, ik ben geen kerk-fan, het instituut kerk heb ik wel een beetje een aversie tegen, altijd al gehad, maar mensen zijn mensen en die beoordeel ik allemaal individueel.

Het kan zijn dat ik iemand een zot vind die mij des duivels noemt om het spirituele, maar boos erom worden of haten is me te vermoeiend, maar iemand die gewoon zijn eigen geloof volgt en mij verder niet dwars zit heb ik niets tegen, daar heb ik respect voor, ook voor het geloof dat hij/zij volgt.

Het respect wat ik geef heeft niets te maken met het respect wat de ander geeft, mijn respect ligt bij mij, die van de ander bij de ander.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 00:28:59 #187
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_49025982
Hoe gaat het met de heksjes van FOK! ??
pi_49027930
Ik leef nog
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 1 maart 2010 @ 17:57:04 #189
259246 Cristal
Magical touch...
pi_78599407
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 02:04 schreef nokwanda het volgende:
Ik leef nog
leeft de rest van de heksjes op Fok! ook nog?
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
pi_78621692
Iemand Brida gelezen van Paulo Coelho? Ben benieuwd naar jullie visie daarop.
If you let your fears keep you from flying, you will never reach your high
  maandag 8 maart 2010 @ 12:46:54 #191
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78884960
quote:
Op maandag 1 maart 2010 17:57 schreef Cristal het volgende:

[..]

leeft de rest van de heksjes op Fok! ook nog?
Ik ben weer terug op het heksenpad, na in een vlaag van verstandsverbijstering te hebben gedacht dat het christendom wel wat voor me was Ik had echt teveel gelezen op BNW..
  maandag 8 maart 2010 @ 13:04:58 #192
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_78885643
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:46 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ik ben weer terug op het heksenpad, na in een vlaag van verstandsverbijstering te hebben gedacht dat het christendom wel wat voor me was Ik had echt teveel gelezen op BNW..
Ach, zolang je maar iets hebt om je aan vast te klampen maakt het allemaal weinig uit he
zzz
  maandag 8 maart 2010 @ 13:14:53 #193
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78885986
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:04 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ach, zolang je maar iets hebt om je aan vast te klampen maakt het allemaal weinig uit he
Als jij er zo over denkt, prima. Ik leef graag bewust, en daar hoort spiritualiteit en een zoektocht daarnaar voor mij bij.
pi_78886044
tvp
  maandag 8 maart 2010 @ 13:27:54 #195
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_78886421
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:46 schreef Windigo het volgende:

[..]

haalt het stof van zijn heksenwaag en wacht rustig tot de eerste klanten zich weer aanbieden
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 8 maart 2010 @ 13:32:23 #196
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_78886604
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:14 schreef Windigo het volgende:

[..]

Als jij er zo over denkt, prima. Ik leef graag bewust, en daar hoort spiritualiteit en een zoektocht daarnaar voor mij bij.
Dus ben je eventjes christelijk, een paar dagen later heks omdat christelijk toch maar niet bevalt... Volgende week even Hindu misschien ?
zzz
  maandag 8 maart 2010 @ 13:44:40 #197
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78887103
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:32 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dus ben je eventjes christelijk, een paar dagen later heks omdat christelijk toch maar niet bevalt... Volgende week even Hindu misschien ?
Ja joh, vul mijn leven alsjeblieft even in door één zinnetje op het web.
  maandag 8 maart 2010 @ 13:54:06 #198
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_78887519
[Dit bericht is gewijzigd door Flammie ]

[ Bericht 76% gewijzigd door JoepiePoepie op 08-03-2010 14:22:38 ]
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_78888326
Je kan als mens ook gewoon zoeken naar wat voor jou de waarheid is, ipv je vast te klampen aan een ding waar je nooit meer vanaf wijkt. Of dat nou een religie of juist een anti-religie is. De drang lijkt even sterk.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_78888466
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:12 schreef nokwanda het volgende:
Je kan als mens ook gewoon zoeken naar wat voor jou de waarheid is, ipv je vast te klampen aan een ding waar je nooit meer vanaf wijkt. Of dat nou een religie of juist een anti-religie is. De drang lijkt even sterk.
Het verschil is wel dat je in het een telkens verandering en vooruitgang ziet en in het ander helemaal niet
De drang is inderdaad even sterk maar het werkt toch op verschillende manieren

toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')