Lijkt me nogal logisch. Als andere religies negatieve invloed in / op mijn leven gaan krijgen dan wel ja.quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:07 schreef ImmovableMind het volgende:
[..]
Verdwijnt dat respect als religies zich met jou gaan bemoeien?
Ik ben persoonlijk geen kerk-fan, dat wil zeggen als we het over het instituut kerk hebben, heb het al helemaal niet zo op geloven die zich in de staat willen mengen, wat mensen persoonlijk doen maakt me niets uit, ik zie bv jezus christus als een goed vb, was een goed mens, zoals bv een boeddha dat ook was.quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:06 schreef Champloo het volgende:
Zijn heksen eigenlijk niet tegen de kerk? De kerk heeft de Gaia religie toch zo goed als inktzwart gemaakt. en duizenden onschuldige vrouwtjes in vlammen laten opgaan.![]()
Zo staat het inderdaad geschreven. Maar we weten inmiddels hoe vergevend het Christendom is.quote:Op vrijdag 13 april 2007 14:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ben persoonlijk geen kerk-fan, dat wil zeggen als we het over het instituut kerk hebben, heb het al helemaal niet zo op geloven die zich in de staat willen mengen, wat mensen persoonlijk doen maakt me niets uit, ik zie bv jezus christus als een goed vb, was een goed mens, zoals bv een boeddha dat ook was.
Maar echt tegen, nee, waarom zou ik, ieder zijn eigen pad.
En als ik het tegen de heksenleer zou zetten, een heks mag geen kwaad vergelden, alleen maar binden, wraak past niet bij de heksenleer, vergeving wel en dan vindt je toch een overeenkomst met het brandpunt van het christendom, jezus
Als ik hekserij vanuit een positief oogpunt bekijk dan zou ik zeggen dat heksen op hun manier omgaan met de creatie van God, nl. Moeder Natuur. Zij is dan misschien een onderdeel van het grotere geheel wat aanbeden dient te worden, maar niemand is perfect, lekker laten zo toch? Niet dat ik een specifiek geloof aanhang.quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:50 schreef ImmovableMind het volgende:
Hekserij valt bij deze geloven namelijk nog steeds onder het occulte en ze zullen jullie nooit met respect kunnen behandelen.
Neuh, waarom.quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:06 schreef Champloo het volgende:
Zijn heksen eigenlijk niet tegen de kerk? De kerk heeft de Gaia religie toch zo goed als inktzwart gemaakt. en duizenden onschuldige vrouwtjes in vlammen laten opgaan.![]()
Nee, het respect voor een religie of overtuiging verdwijnt niet.quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:07 schreef ImmovableMind het volgende:
[..]
Verdwijnt dat respect als religies zich met jou gaan bemoeien?
ja mevrouw Miragequote:Op zaterdag 14 april 2007 14:30 schreef Mirage het volgende:
Toevoeging:
De kerk zelf... daar heb ik wel anti gevoelens tegen op andere grond.
Heeft niets met mijn eigen overtuiging te maken of met dat wat ze verkondigen.
Gewoon erg hypocriete ervaringen mee.
O.a. mijn oudtante, oud mensjedat zowel haar man als haar enige kind veel te vroeg verloor.
Zij bleef achter met een grote boererij.
GELD !!
Zij is erg gelovig en vanaf dat momentkwam iedere week iemand van de kerk op bezoek.
hart voor de medemens dacht ik.
Eenzaam vrouwtje met verdriet opfleuren en gezelschap houden.
Ze verkocht de boerderij.
Ze ging in een zorgflat achtig iets wonen.
En steeds vaker werd er naar haar testament gevraagd.
Toen bleek dat dat al geregeld was en de kerk maar een klein deel kreeg en de rest naar failie ging die erg veel voor haar doen, waren de bezoekjes van de 1 op de andere dag afgelopen.
Weg was de interesse het medeleven.
![]()
![]()
![]()
walgelijk
heeft niets met geloof of mensenliefde te maken.
Walgelijke geldbeluste hypocriete nepgelovigen !
enig idee hoe zo;'n mensje zich dan voelt ?
De kerk is een stel opa's met lust voor macht en geld. Ze gebruiken god voor hun eigen doeleinden. Het christendom is iets heel mooi's, Ik ken vele gelovigen die wel christelijk zijn, maar tegen de kerk omdat die menselijk is.quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:31 schreef ImmovableMind het volgende:
Je kunt in deze situatie de kerk niet onafhankelijk van het Christendom zien.
Respect heb ik voor een persoon omdat deze respect verdient, niet om geloof of wat dan ook, dat is gewoon hun zaak, niet de mijne.quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:50 schreef ImmovableMind het volgende:
[..]
Zo staat het inderdaad geschreven. Maar we weten inmiddels hoe vergevend het Christendom is.
Nog even over mijn vorige post. Dus als iemand geen respect naar jullie toont dan hebben jullie ook geen respect voor de gelovige in kwestie. Als dit het geval was geweest dan zouden jullie nu allen geen respect meer moeten hebben voor (in ieder geval) de drie grote monotheistische godsdiensten. Hekserij valt bij deze geloven namelijk nog steeds onder het occulte en ze zullen jullie nooit met respect kunnen behandelen.
leeft de rest van de heksjes op Fok! ook nog?quote:
Ik ben weer terug op het heksenpad, na in een vlaag van verstandsverbijstering te hebben gedacht dat het christendom wel wat voor me wasquote:Op maandag 1 maart 2010 17:57 schreef Cristal het volgende:
[..]
leeft de rest van de heksjes op Fok! ook nog?
Ach, zolang je maar iets hebt om je aan vast te klampen maakt het allemaal weinig uit hequote:Op maandag 8 maart 2010 12:46 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik ben weer terug op het heksenpad, na in een vlaag van verstandsverbijstering te hebben gedacht dat het christendom wel wat voor me wasIk had echt teveel gelezen op BNW..
Als jij er zo over denkt, prima. Ik leef graag bewust, en daar hoort spiritualiteit en een zoektocht daarnaar voor mij bij.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:04 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ach, zolang je maar iets hebt om je aan vast te klampen maakt het allemaal weinig uit he
haalt het stof van zijn heksenwaag en wacht rustig tot de eerste klanten zich weer aanbiedenquote:Op maandag 8 maart 2010 12:46 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik ben weer terug op het heksenpad, na in een vlaag van verstandsverbijstering te hebben gedacht dat het christendom wel wat voor me wasIk had echt teveel gelezen op BNW..
Dus ben je eventjes christelijk, een paar dagen later heks omdat christelijk toch maar niet bevalt... Volgende week even Hindu misschien ?quote:Op maandag 8 maart 2010 13:14 schreef Windigo het volgende:
[..]
Als jij er zo over denkt, prima. Ik leef graag bewust, en daar hoort spiritualiteit en een zoektocht daarnaar voor mij bij.
Ja joh, vul mijn leven alsjeblieft even in door één zinnetje op het web.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:32 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dus ben je eventjes christelijk, een paar dagen later heks omdat christelijk toch maar niet bevalt... Volgende week even Hindu misschien ?
Het verschil is wel dat je in het een telkens verandering en vooruitgang ziet en in het ander helemaal nietquote:Op maandag 8 maart 2010 14:12 schreef nokwanda het volgende:
Je kan als mens ook gewoon zoeken naar wat voor jou de waarheid is, ipv je vast te klampen aan een ding waar je nooit meer vanaf wijkt. Of dat nou een religie of juist een anti-religie is. De drang lijkt even sterk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |