abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 april 2007 @ 10:07:31 #151
175766 Vliegerloos
silence is preserving a voice
pi_48246410
quote:
Op donderdag 12 april 2007 09:59 schreef NaughtyMe het volgende:
Ik merk een hoop 'ik wil bewijzen dat' uit de bovenstaande posts. Hekserij, natuurreligies zijn per definitie niet te bewijzen met traditionele wetenschappelijke methodes, simpelweg omdat het een ander 'pad' volgt dan bijvoorbeeld geluidssnelheid oid. Het is simpelweg niet meetbaar.
Ik heb geen zin om hier weer lang op in te gaan, maar dat is simpelweg onzin.
Als het werkt, is het te meten, al was het maar door statistieken bij te houden.
Als je dat ontkent geeft dat gewoon aan dat je weinig kaas hebt gegeten van wetenschappelijke methodes.
Maar die discussie is al te vaak gevoerd, dus laten we daar maar over ophouden.
-
Outside your window bootleg babies call to you and lie among the mosquitoes
pi_48246587
quote:
Op donderdag 12 april 2007 10:07 schreef Vliegerloos het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om hier weer lang op in te gaan, maar dat is simpelweg onzin.
Als het werkt, is het te meten, al was het maar door statistieken bij te houden.
Als je dat ontkent geeft dat gewoon aan dat je weinig kaas hebt gegeten van wetenschappelijke methodes.
Maar die discussie is al te vaak gevoerd, dus laten we daar maar over ophouden.
Of de wetenschappelijke methodes zijn star en vol dogma's, houden zich aan regels, terwijl magie dat niet doet......
Maybe there's some truth to the illusion....
pi_48246703
Het bewijzen aan anderen kan me geen zak schelen.
Voor mezelf toetsen wat ik waarmee kan doen wel. Het voor mezelf bruikbaar maken en kunnen inzetten
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_48247092
quote:
Op donderdag 12 april 2007 10:17 schreef nokwanda het volgende:
Het bewijzen aan anderen kan me geen zak schelen.
Voor mezelf toetsen wat ik waarmee kan doen wel. Het voor mezelf bruikbaar maken en kunnen inzetten
Amen.
pi_48247805
quote:
Op donderdag 12 april 2007 09:59 schreef NaughtyMe het volgende:
Hier een eclectisch, solitaire werkende heks.
Ik merk een hoop 'ik wil bewijzen dat' uit de bovenstaande posts. Hekserij, natuurreligies zijn per definitie niet te bewijzen met traditionele wetenschappelijke methodes, simpelweg omdat het een ander 'pad' volgt dan bijvoorbeeld geluidssnelheid oid. Het is simpelweg niet meetbaar.
daarnaast zou je alleen eventueel praktische dingen kunnen "bewijzen" en die hebben niet eens per definitie met de levenshouding/overtuiging te maken.
Het is een "zijn" en een "ervaren".
quote:
Magie is niet alleen 'weggelegd' voor heksen, maar ook de christenen maken er wakker gebruik van. Zoals wij een ritueel doen, bidden zij. Het is beiden 'sturen van energie'.
Daarom snap ik ook niet waarom er vanuit het heersende christendom zoveel weerstand is tegen heksen/priesters/priesteressen.
het heeft dan ook niet met de magie op zich te maken, maar met waar het vandaan zou komen
Als ik in een kerk in huilen uirtbarst omdat ik Maria tot mij hoor spreken (het horen van een stem) zal waarschijnljik een groot deel van de gemeenschap mij op handen dragen.

Als ik tegen diezelfde mensen vertel dat ik stemmen hoor en ze weten dat ik niet Christelijk ben, zal waarschijnlijk een groot deel roepen "stemmen zijn slecht, je kloot met de Duivel. Laat hem uitdrijven !!"
quote:
Magie is niets anders dan sturen van energie, net zoals het welbekende schietgebedje.
daar kan ik mij volledig in vinden.
quote:
Met je gedachtenkracht kun je een hoop. Staan genoeg artikelen van op internet, zoek maar eens op LOA (Laws of Attraction). Vind ik zeer boeiend.
Leuk je te horen lezen!
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_48248164
quote:
Op donderdag 12 april 2007 10:46 schreef Mirage het volgende:

[..]

daarnaast zou je alleen eventueel praktische dingen kunnen "bewijzen" en die hebben niet eens per definitie met de levenshouding/overtuiging te maken.
Het is een "zijn" en een "ervaren".
[..]

het heeft dan ook niet met de magie op zich te maken, maar met waar het vandaan zou komen
Als ik in een kerk in huilen uirtbarst omdat ik Maria tot mij hoor spreken (het horen van een stem) zal waarschijnljik een groot deel van de gemeenschap mij op handen dragen.

In mijn optiek komt magie van jezelf en jijzelf komt weer van een grotere bron energie. Hekserij voor mij is dus een geloof in mezelf en in de natuur, puur omdat dat hetzelfde is in de bron. Je leven in handen leggen van een 'goddelijk' iets vind ik eng, net of wil je geen verantwoording meer nemen voor je daden. Nee, niets voor mij.
Als ik tegen diezelfde mensen vertel dat ik stemmen hoor en ze weten dat ik niet Christelijk ben, zal waarschijnlijk een groot deel roepen "stemmen zijn slecht, je kloot met de Duivel. Laat hem uitdrijven !!"
[..]

daar kan ik mij volledig in vinden.
[..]

Leuk je te horen lezen!
MM, van hetzelfde
  donderdag 12 april 2007 @ 11:19:01 #157
175766 Vliegerloos
pi_48249039
quote:
Op donderdag 12 april 2007 10:13 schreef NaughtyMe het volgende:

[..]

Of de wetenschappelijke methodes zijn star en vol dogma's, houden zich aan regels, terwijl magie dat niet doet......
Jij begrijpt het dus inderdaad niet, die regels zijn juist nodig om vervalsing van resultaten te voorkomen.
Als magie onmeetbaar was, was het per definitie onmogelijk om er enig resultaat mee te boeken.
Als het werkt, kun je bijhouden hoe vaak, wanneer, hoe etc.

Naja, whatever, er werd verteld dat als Denninger het zou proberen hij er wel achter zou komen dat het werkte.
Vervolgens hebben jullie samen een test gedaan waaruit voorlopig niet geconcludeerd kan worden dat in ieder geval SweetGirly's pendelen enig resultaat heeft,
en nou wordt er weer gezegd dat ik het zoniet mag zien, yadayadayada.

Prima, hij heeft gedaan wat jullie zeiden, werkte dus niet, klaar.
Maar kom dan niet meer aan met "het werkt heus wel, probeer maar !".
Er werd juist gevraagd om het helemaal volgens jullie regels te doen, dus het argument "je doet het verkeerd" ging ook niet op.

Je hoeft mij inderdaad niks te bewijzen, maar ga niet roepen dat het werkt als je niet eens de 50% "puur geluk" score kunt halen denk ik dan
-
pi_48249235
Lul niet. Ik zei gister nog dat ik heb getest in hoeverre het voor mij werkte
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_48249304
quote:
Op donderdag 12 april 2007 11:19 schreef Vliegerloos het volgende:

[..]

Hoop geblaat.....
Quantumfysica......
pi_48249445
quote:
Op donderdag 12 april 2007 11:19 schreef Vliegerloos het volgende:

[..]

Jij begrijpt het dus inderdaad niet, die regels zijn juist nodig om vervalsing van resultaten te voorkomen.

Naja, whatever, er werd mij vetreld dat als ik het zou proberen ik er wel achter zou komen dat het werkte.
Vervolgens hebben we samen een test gedaan waaruit voorlopig niet geconcludeerd kan worden dat in ieder geval SweetGirly's pendelen enig resultaat heeft,
en nou wordt er weer gezegd dat ik het zoniet mag zien, yadayadayada.
Nu wordt het weer gedaan,
ik gaf het onzinnige van generaliseren en het star doortrekken van "conclusies" in eerdere posts al aan.

Feit blijft dat de antwoorden van SG niet bleken te kloppen.

Nu spreek je hier alsof "de pendelaars" en iedereen die zich met aanverwante zaken bezig houdt 1 groep/persoon is.

Wat een onzin.

Ik hou mij ook bezig met dit soort dingen,
maar ik meen niet dat ik ergens gezegd heb dat je dit niet zo mag zien.

Ik heb alleen aangegeven dat je bij de feiten moet blijven en niet moet doordraven in het denken/ trekken van conclusies die niet feitelijk zijn.
(dit was een rare zin en ik geloof niet dat ik hiermee duidelijk heb gemaakt wat ik duidelijk wil maken... laat hem even staan tot ik koffie heb gehad.. misschien weet ik het zo beter te verwoorden)
quote:
Prima, ik heb gedaan wat jullie zeiden, werkte voor mij dus niet, klaar.
ik denk niet dat het "wetenschappelijk"' is als je na 1 test, 1 testpersoon etc etc... een conclusie trekt.
Waarom ik hierover mierenneuk ? (want ja... dat is het.. jij mag namelijk beslissen dat iets niet jouw ding is en daar heeft niemand iets tegen in te brengen)
omdat je hierboven ergens iemand verwijt dat ze niets van de wetenschap/tests zou snappen.
quote:
Maar kom dan niet meer bij mij aan met "het werkt heus wel, probeer maar !".
Ik heb juist gevraagd om het helemaal volgens jullie regels te doen, dus het argument "je doet het verkeerd" ging ook niet op...
weer dat jullie.
Tegen wie heb je het nou ?

quote:
Je hoeft mij inderdaad niks te bewijzen, maar ga niet roepen dat het werkt als je niet eens de 50% "puur geluk" score kunt halen denk ik dan
Ho !
ZIj mag zeker wel roepen dat het werkt voor haar!
Als zij voor zichzelf bewezen denkt te hebben gekregen dat het werkt, is dat haar ding.
Klaar.
Net zoals jij na 1 testje mag zeggen dat jij er niet in gelooft.

en wederom.... waar haal jij vandaan dat ze de 50% geluksscore niet eens zou halen ?

(die is er trouwens niet eens ! dus wat nou schermen met wetenschap ?)
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_48249524
oeps...
heb ik nu een kloon verraden ?

Dit was niet de bedoeling, maar editten is waarschijnlijk al te laat.

Excuus L.D.

meen ik oprecht trouwens, want ik vind dat iedereen het recht heeft m te kijken of zonder de lading die een oude nick met zich meebrengt wel tot iemand door kan dringen of de woorden anders op gevat worden.
Sir Winston Churchill
  donderdag 12 april 2007 @ 11:33:16 #162
175766 Vliegerloos
pi_48249597
quote:
Op donderdag 12 april 2007 11:26 schreef NaughtyMe het volgende:

[..]

Quantumfysica......
Ah, dat is onwetenschappelijk wou je zeggen ? Als we dat willen bewijzen hebben we geen regels nodig en mogen we alle wetenschappelijke methodes uit het raam gooien ?
Hou nou gewoon op met deze discussie, dan doe ik dat ook, case closed.
quote:
Ho !
ZIj mag zeker wel roepen dat het werkt voor haar!
Het ging er hier om dat er geroepen werd dat het ook voor MIJ zou werken.
Waarom voor haar wel en voor mij niet, als je het door iemand laat doen die het vaker doet ?
Waarom dan altijd weer zo'n slag om de arm houden van "tja het zal wel niet lukken omdat het voor jou was" ofzo ?
quote:
weer dat jullie.
Tegen wie heb je het nou ?
Tegen de mensen die hier opeens tegen me lopen te ageren,
alleen omdat ik even aangeef dat de pendeltest tot nu toe niet bijster succesvol is.
quote:
en wederom.... waar haal jij vandaan dat ze de 50% geluksscore niet eens zou halen ?
Uhm, omdat we net een pendeltest gedaan hebben die niet eens de 50% geluksscore haalde ?
Terwijl me notabene verteld werd dat ik "dan wel zou zien dat het echt zou werken !".

Dat bedoel ik dus, er worden dingen gesteld, er worden afspraken gemaakt, en als het resultaat dan niet bevredigend is komt er weer een andere kosmische uitleg waarom het nu toevallig even niet werkt, "maar anders wel hoor, heust waar".

[ Bericht 18% gewijzigd door Vliegerloos op 12-04-2007 11:41:14 ]
-
  donderdag 12 april 2007 @ 11:33:53 #163
175766 Vliegerloos
pi_48249625
quote:
Op donderdag 12 april 2007 11:31 schreef Mirage het volgende:
oeps...
heb ik nu een kloon verraden ?

Dit was niet de bedoeling, maar editten is waarschijnlijk al te laat.

Excuus L.D.

meen ik oprecht trouwens, want ik vind dat iedereen het recht heeft m te kijken of zonder de lading die een oude nick met zich meebrengt wel tot iemand door kan dringen of de woorden anders op gevat worden.
Och, het is niet alsof dat niet allang bekend was in 6 andere topics ofzo
Lastig hoor, als IExplorer met de een ingelogd is en Firefox met de ander

Naja, ik denk niet dat we eruit gaan komen, to each their own,
dus ik laat het hier maar bij.
Veel plezier in ieder geval, en ik hoop echt dat je er bevrediging uit haalt

Doeiiiii

[ Bericht 14% gewijzigd door Vliegerloos op 12-04-2007 11:42:19 ]
-
pi_48249935
[quote]Op donderdag 12 april 2007 11:33 schreef Vliegerloos het volgende:

[..]

Ah, dat is onwetenschappelijk wou je zeggen ? Als we dat willen bewijzen hebben we geen regels nodig en mogen we alle wetenschappelijke methodes uit het raam gooien ?
[..]

Euh nee, dat is wel wetenschappelijk, het bewijst dat alles uit deeltjes bestaat, uit energie. En energie beweegt zich niet per definitie volgens regels die de mens beschrijft. Maar ach, laten wel er ook maar over ophouden ja.....
pi_48250909
quote:
Op donderdag 12 april 2007 11:33 schreef Vliegerloos het volgende:

[..]

[..]

Het ging er hier om dat er geroepen werd dat het ook voor MIJ zou werken.
Waarom voor haar wel en voor mij niet, als je het door iemand laat doen die het vaker doet ?
Waarom dan altijd weer zo'n slag om de arm houden van "tja het zal wel niet lukken omdat het voor jou was" ofzo ?
[..]
jij leest echt vreemde dingen

Waar haal jij nou weer vandaan dat ik zeg dat het niet werkte omdat ze voor jou pendelde ?
Ik geef aan dat jij er van uit kan en mag gaan dat het voor jou niet werkt (en dan niet als in "als ze voor jou pendelt" maar het pendelen in het algemeen niet. En zij mag voor zichzelf bepalen dat het voor haar, in haar ogen, in haar wereld, in haar beleving wel werkt. )
Maar ik denk dat je dat wel begreep en dat je nu doet alsof je star bent en daarom woorden anders uitlegt dan dat ik ze bedoel.
quote:
Tegen de mensen die hier opeens tegen me lopen te ageren,
alleen omdat ik even aangeef dat de pendeltest tot nu toe niet bijster succesvol is.
Nee, dat wat je er allemaal bij aangeeft, beweert en denkt te kunnen concluderen terwijl jij juist degene bent die schermt met wetenschappelijke tests, gecontroleerde omstandigheden en regeltjes.
Het rijmt niet met elkaar en ik ben het niet eens met wat je er om heen zegt.
Verder heb ik bar weinig mensen zien zeggen dat jij niet mag zeggen dat de test eerder in dit topic niet succesvol was.
[..]

Uhm, omdat we net een pendeltest gedaan hebben die niet eens de 50% geluksscore haalde ?
Terwijl me notabene verteld werd dat ik "dan wel zou zien dat het echt zou werken !".

Dat bedoel ik dus, er worden dingen gesteld, er worden afspraken gemaakt, en als het resultaat dan niet bevredigend is komt er weer een andere kosmische uitleg waarom het nu toevallig even niet werkt, "maar anders wel hoor, heust waar".
[/quote]

Ik meen dat het gesprek wat jij nu direct op de pendeltest betrekt niet daarover ging.
op de vorige pagina was ik met iemand in een gesprek waarin we algemeen over pendelen spraken en waarin wij aangaven wat er allemaal meespeelt en an invloed kan zijn op de uitkomsten.
Dat had niet eens directe betrekking op de SGtest/uitslag.
Kom lees eens terug !

Op de vorige pagina betrok je ook opeens de SG test op een reactie van mij die heel ergens anders over ging.

Je bent erg flauw bezig.
Jammer.
Sir Winston Churchill
pi_48252106
Maar goed, om terug te komen op de vraag wat mijn familie/vrienden ervan vinden het volgende:
Mijn schoonouders zijn baptist en menen serieus dat ik, samen met mijn partner in de hel komen en proberen mij er op allerlei manieren vanaf te praten.
Op mijn 18 e heb ik mijn doop (ben gereformeerd opgevoed) afgezworden. Dit had tot gevolg dat mijn vader een legertje ouderlingen op mij afstuurde, zonder resultaat overigens. Daarna heeft hij een week niet tegen mij gesproken (ik woonde nog thuis) en ook nu is het soms nog moeilijk.
De vrienden die ik heb vinden het interessant, de ene wat meer dan de ander, maar gelukkig respecteren ze mijn manier van leven en geeft het verder geen problemen what so ever.
Hoe zit dat met de rest?
  donderdag 12 april 2007 @ 13:24:46 #167
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_48253746
Mijn ouders (nja nu alleen nog mijn moeder) waren allebei erg christelijk.
Toen het een keer kwam op wat ik nou precies geloof heb ik het maar eerst helemaal uitgelegd voordat ik het een naam gaf. Ze zagen gelukkig een hoop overeenkomsten met wat hun geloven en zijn vrij ruimdenkend dus dat was geen probleem voor ze.

Verder wil ik nog even reageren op de toon die hier in het topic een beetje gezet is: namelijk het bewijzen van bovennatuurlijke krachten en wetenschappelijk aantonen van het bestaan van krachten en magie. Ik vind het jammer dat een topic als dit uit gaat monden in zo'n discussie maar ik zal ook mijn steentje er maar even aan bijdragen dan.

Magie is eigenlijk een oud woord, magie is kunnen beinvloeden van energie, energie die overal om ons heen is. Energie die aanwezig is in de aarde, de planten, de bomen en in jezelf. Energie kun je ook sturen naar personen of richten tot een groep personen of gebruiken voor jezelf.

Ik vind het altijd erg lastig uitleggen maar ik zal een poging doen quantumfysica erbij te halen om eea te verduidelijken.

Allereerst wil ik wat wetenschappelijke feiten aanhalen. Er is onderzoek geweest naar welke delen van de hersens reageren op bepaalde impulsen van buitenaf. Een interessante uitkomst van dit onderzoek was de volgende: Als je iets ziet met je ogen reageren bepaalde delen van je hersens (logisch) maar wist je dat als je aan hetzelfde voorwerp DENKT, dus als je dat voorwerp visualiseert dat dan exact dezelfde hersendelen aan het werk gaan?

Dit zou impliceren dat wij niet zien met onze ogen maar dat onze werkelijkheid, onze realiteit bepaald wordt door onze hersens! Wij bepalen dus in meer of mindere mate onze eigen realiteit. interessant gegeven nietwaar?

Ook is onderzocht dat wanneer we slapen onze hersens in een andere 'staat' komt, andere delen zijn dan actief en andere delen juist niet. Er zijn verschillende frequenties waarop je hersens werken.
- beta (14-38hz)
- alfa ( 8-14hz)
- theta (4-8hz)
- delta (0,5-4hz)

Beta golven worden gewoon gebruikt als je wakker bent, alfa als je je ontspant, theta als je droomt bent (rem-slaap) en delta in diepe slaap.

Allemaal gewoon wetenschap, niks boeiends dus zou je denken. Wat heeft dat met magie te doen?
Wist je dat als een persoon mediteert of met magie bezig gaat dat er bij deze persoon deltafrequenties meetbaar zijn?
Is deze persoon dan in diepe slaap? nee! Veranderd deze persoon zijn of haar werkelijkheid met de mogelijkheid invloed uit te oefenen op zijn of haar omgeving? jazeker!

Hier komt de quantumtechniek om de hoek kijken. Deze techniek stelt dat alles energie is tot een object geobserveerd wordt. Door observatie oefen je dus invloed uit op de trillingsniveau's van objecten. Zodra jij een object ziet beinvloed je het trillingsniveau van dat object en zie je het object.
Middels meditatie en magie doe je feitenlijk niks anders dan trillingsniveau's aanpassen. Je wordt 1 met je omgeving. Alles is immers energie dus moet je je hersens 'afstemmen' op de energiefrequenties van je omgeving -> de delta staat van je hersens. Als je dit eenmaal bereikt hebt kun je energie tot je nemen uit je omgeving maar ook dingen veranderen, maar..... het dingen veranderen in de omgeving is alleen zichtbaar voor de persoon die het observeert.
Stel: ik verander het trillingsniveau van de plant waar ik naar kijk zodat ie er in mijn observatie (denk aan het begin van mijn verhaal) anders uitziet. Dan ziet die plant er voor jou wellicht nog precies hetzelfde uit.

Wat wel een mooi voorbeeld is is een stukje uit de film: what the bleep do we know (overigens een aanrader als je dit intessant vind.. ) is een stukje waarin ze water lieten zien wat 'aangepast' was door bv zegeningen van een monnik, liefdes instraling (om het zo maar te zeggen )ed ed.
Ze hadden daar foto's van gemaakt van hoe het er op moleculair niveau eruit zag: je zou denken dat al het water er anders uitzag maar onder de microscoop zagen de watermoleculen er veranderd uit voor en na bv een handoplegging of zegening.

Ik ben er zelf heilig van overtuigd dat de menselijk geest tot veel in staat is, en wat heksen magie noemen is wellicht niet eens zo onwetenschappelijk als mensen soms denken. Alleen heeft de wetenschap altijd een nogal krap blikveld en kijkt het alleen naar keiharde bewijzen. O ik zie niks dus het bestaat niet. klaar. Maar kijken ze verder dan hun neus lang is, namelijk op subatomair niveau (het quantum niveau) dan blijken er ineens heel veel dingen wél op hun plaats te vallen en is magie ineens helemaal niet zo raar meer en zelfs heel goed mogelijk in de wetenschap.

Iets wat heksen natuurlijk al een tijdje weten

Nou het is nog een aardig lang stuk geworden en ik wil ook nog even reageren op het stukje waarin sweetygirl gependeld heeft voor een andere user. Naar mijn idee is het onmogelijk een goed resultaat te krijgen door te pendelen voor iemand die je niet kent, waar je geen (energetische) band mee hebt en waar je de achtergrond niet van kent. Alles staat of valt namelijk met de interpretatie van een pendelsessie. En daar komt óók een stukje psychologie en mensenkennis bij kijken.

Ik weet van mezelf dat het soms al moeilijk is om voor mezelf te pendelen, en ik ken mezelf toch redelijk goed. De uitleg van soms verwarrende antwoorden van een pendel is erg persoonsgebonden. En vergeet niet dat een pendel nog altijd door jezelf wordt aangestuurd! Dit houdt in dat je in verbinding met je innerlijke zelf moet staan en als je daar antwoorden gaat vragen voor iemand die je niet kent kun je ook niet verwachten dat er betrouwbare antwoorden uitkomen.

Persoonlijk vind ik pendelen niet zo'n hele fijne divinatiemethode. Vaak zijn er maar een paar antwoorden mogelijk (ja of nee is het meest voorkomend) en staat of valt alles met interpretatie.

Zelf vind ik antwoorden uit dromen halen erg prettig, deze zijn vrij duidelijk en laten weinig ruimte voor verkeerde interpretaties.

hoop dat het zo een klein beetje duidelijker is, niet alles wat ik hierin gezet heb zal 100% kloppen maar zoals ik al zei ik vind het ook wat lastig uitleggen. Voor een duidelijke connectie met de wetenschap is de film "what the bleep do we know" best een eye opener.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_48254427
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:07 schreef Vliegerloos het volgende:
wat wil je daar mee zeggen ?
Dat wanneer je pendelt de antwoorden niet van buiten komen, maar van binnen jezelf, als je dus zelf een ja geeft op een vraag die eigenlijk een nee is in het echt dan zit de pendel niet fout, hij heeft immers uit jou geput.

De pendel is niets magisch of wat dan ook aan, het is een manier om te focussen op jezelf, op de antwoorden binnen in jezelf, niets meer, niets minder, geen wondermiddel dus dat nooit fout zit, want jij zit ook niet altijd goed.

Zo is het met veel van deze dingen, men verwacht wonderen, die zullen niet komen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_48254692
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:26 schreef L.Denninger het volgende:
Dus Sweetgirly bezit geen zelfkennis en daarom werkt het dit keer niet ?

Edit:
Het lijkt erop alsof SweetGirly voorlopig er beter aan doet geen beslissingen te nemen op basis van haar pendel, ze scoort momenteel slechter dan de verwachtte 50% success-rate van een random-generator.
Pendelen, runen, tarot alles van dat spul is niet gemaakt om voor je te beslissen, het geeft je een handreiking van wat je kan doen, de beslissing moet je maken aan de hand van rationeel denken.
Het kan advies geven, maar geeft eigenlijk geen pasklare antwoorden waarmee je gelijk aan het werk kan.

Als je bv een tarot legt voor een relatie dan kan je ervoor kiezen een tarot te leggen die de eigenschappen van beiden pakt en de strubbelingen die daaruit voort kunnen komen.
Niets zegt dat die strubbelingen ook echt gaan ontstaan, maar het kan je wat handreikingen geven waar je op moet letten, hoe de ander in het leven staat en hoe je daarmee om moet gaan.
Het zal je geen pasklare oplossingen geven voor een leven vol geluk samen, maar een klein beetje advies en wat je daarmee doet is aan jezelf.

Zo trok ik een tijdje geleden een diergidskaart voor mijn man, die dat allemaal maar zo zo vindt, hij hecht er niet zoveel geloof aan.
Ik zeg neem een vraag in je hoofd en kies een kaart uit mijn geschudde deck.
De kaart die hij trok was afschuwelijk met de vinger op de juiste plaats, in een zeer drukke tijd waarin hij zich een beetje overweldigd voelde door al het werk kreeg hij een antwoord die zei doe een stapje terug anders krijg je een burn out ofzo.
Die kaart was ziekelijk raak op dat moment.

Nu ben ik vrij spaarzaam met de kaarten gebruiken, ik oefen wel wat hier en daar, maar ik ga niet voor ieder dingetje advies vragen, dat kan ik prima zelf oplossen normaal, maar de keren dat ik advies vraag komt er altijd iets werkzaams uit.
Geen pasklare oplossing zoals gezegd, maar een advies waar ik meestal wel wat mee kan, dat me doet nadenken, een goede focus geeft op de vraag die ik stel waardoor ik makkelijker zelf tot een oplossing kom.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_48257447
Metro2005, bedankt voor je enorm verhelderende uitleg. Ook jij zult LOA dus interessant vinden, het gaat eigenlijk een beetje verder op waar de quantumfysica als mee bezig zijn.
Eigenlijk weet ieder voor zich de oplossing voor zijn probleem, alleen wordt dit vermogen ondersneeuwt door dingen die we geleerd hebben over goed en fout en dergelijke. Angst is wat dat betreft een slechte raadgever. Je 'voelt' vaak die van binnen al wat er wel en niet goed voor je is, is mijn mening. Dingen als tarot en dergelijke gebruik ik dan ook alleen om dat bij mezelf te verhelderen, vanwege de reden die jij al aandraagt. Geen mens is meer 'zuiver' deze dagen (orakel van Delphi) en zal daarom nooit perfecte oplossingen voor een ander kunnen krijgen.

Ik heb ook teveel gelezen en meegemaakt met de psychologisch kant achter 'waarzeggen'. Iets interessant is cold reading en mentalisme, voor filmjes zou ik eens googelen op Derren Brown, hier vast wel bekend. Een aantal van de simpele trucs van zijn shows heb ik samen met een bevriende goochelaar/illusionist eens uitgeprobeerd. Naarmate je meer weet over hoe de geest werkt, kun je ook meer, de kracht van de geest dus. Iets wat voor iedereen is weggelegd en niet alleen voor 'the chosen few '.
pi_48272069
quote:
Op donderdag 12 april 2007 11:33 schreef Vliegerloos het volgende:

Vliegerzwam wat loos je nou

Dat ik zeg dat door omstandigheden, etc etc.. het misschien niet goed heeft kunnen werken, is een feit. Want het zou kunnen, sterker, het is dus en daarom niet uitgesloten dat pendelen daardoor niet kan bestaan. En sorry voor dat, maar zo werkt het nou eenmaal in de kosmische wereld. Niets meer en niets minder. Ook heb ik nergens gezegd dat het anders wel werkt. Maar wel dat de kosmos (soms) zijn eigen regels hanteert, en daar heb jij soms niets mee te maken en ik niet. Jij weet het dus niet en ik dus net zo goed ook niet.

Het was een momentopname, een testje, met 5 leuke vragen.
Boeit niet, ik vond het leuk en interessant.

Ciao!

Ik zal de volgende keer vragen of mijn oma koffiedik voor je wilt kijken
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:06:29 #172
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_48281534
Zijn heksen eigenlijk niet tegen de kerk? De kerk heeft de Gaia religie toch zo goed als inktzwart gemaakt. en duizenden onschuldige vrouwtjes in vlammen laten opgaan.
  vrijdag 13 april 2007 @ 10:24:01 #173
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_48283970
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:06 schreef Champloo het volgende:
Zijn heksen eigenlijk niet tegen de kerk? De kerk heeft de Gaia religie toch zo goed als inktzwart gemaakt. en duizenden onschuldige vrouwtjes in vlammen laten opgaan.
1 vd kernpunten van de hekserij is dat je andere religies respecteert zoland ze jouw leven niet beinvloeden.
Ik heb persoonlijk geen moeite met de kerk, de islam of andere religies. Er zitten zelfs best interessante dingen tussen. Maar die religies moeten zich verder niet met mij gaan bemoeien.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 13 april 2007 @ 11:07:52 #174
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_48285598
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:24 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

1 vd kernpunten van de hekserij is dat je andere religies respecteert zoland ze jouw leven niet beinvloeden.
Ik heb persoonlijk geen moeite met de kerk, de islam of andere religies. Er zitten zelfs best interessante dingen tussen. Maar die religies moeten zich verder niet met mij gaan bemoeien.
Verdwijnt dat respect als religies zich met jou gaan bemoeien?
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_48285650
Respect verdien je, als mensen met een andere religie mij gaan lopen zwart maken terwijl ik dat niet bij hun doe en ze voor geen rede meer vatbaar zijn, ja, dan verdwijnt dat respect.
  vrijdag 13 april 2007 @ 11:14:08 #176
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_48285834
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 11:07 schreef ImmovableMind het volgende:

[..]

Lijkt me nogal logisch. Als andere religies negatieve invloed in / op mijn leven gaan krijgen dan wel ja.

edit: wat naughtyme zegt dus.
  vrijdag 13 april 2007 @ 14:37:39 #177
37769 erodome
Zweefteef
pi_48293365
quote:
Ik ben persoonlijk geen kerk-fan, dat wil zeggen als we het over het instituut kerk hebben, heb het al helemaal niet zo op geloven die zich in de staat willen mengen, wat mensen persoonlijk doen maakt me niets uit, ik zie bv jezus christus als een goed vb, was een goed mens, zoals bv een boeddha dat ook was.

Maar echt tegen, nee, waarom zou ik, ieder zijn eigen pad.

En als ik het tegen de heksenleer zou zetten, een heks mag geen kwaad vergelden, alleen maar binden, wraak past niet bij de heksenleer, vergeving wel en dan vindt je toch een overeenkomst met het brandpunt van het christendom, jezus
  vrijdag 13 april 2007 @ 18:50:47 #178
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_48300575
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 14:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik ben persoonlijk geen kerk-fan, dat wil zeggen als we het over het instituut kerk hebben, heb het al helemaal niet zo op geloven die zich in de staat willen mengen, wat mensen persoonlijk doen maakt me niets uit, ik zie bv jezus christus als een goed vb, was een goed mens, zoals bv een boeddha dat ook was.

Maar echt tegen, nee, waarom zou ik, ieder zijn eigen pad.

En als ik het tegen de heksenleer zou zetten, een heks mag geen kwaad vergelden, alleen maar binden, wraak past niet bij de heksenleer, vergeving wel en dan vindt je toch een overeenkomst met het brandpunt van het christendom, jezus
Zo staat het inderdaad geschreven. Maar we weten inmiddels hoe vergevend het Christendom is.
Nog even over mijn vorige post. Dus als iemand geen respect naar jullie toont dan hebben jullie ook geen respect voor de gelovige in kwestie. Als dit het geval was geweest dan zouden jullie nu allen geen respect meer moeten hebben voor (in ieder geval) de drie grote monotheistische godsdiensten. Hekserij valt bij deze geloven namelijk nog steeds onder het occulte en ze zullen jullie nooit met respect kunnen behandelen.
pi_48301816
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:50 schreef ImmovableMind het volgende:
Hekserij valt bij deze geloven namelijk nog steeds onder het occulte en ze zullen jullie nooit met respect kunnen behandelen.
Als ik hekserij vanuit een positief oogpunt bekijk dan zou ik zeggen dat heksen op hun manier omgaan met de creatie van God, nl. Moeder Natuur. Zij is dan misschien een onderdeel van het grotere geheel wat aanbeden dient te worden, maar niemand is perfect, lekker laten zo toch? Niet dat ik een specifiek geloof aanhang.

Iemand die geen respect voor andersdenkenden kan opbrengen of zelfs maar in hun waarde kan laten zijn sowieso lastig en ga ik liever niet mee om. Vandaar misschien dat sommige heksen liever de diepte van een leeg bos opzoeken dan een volle kerk? Respect eisen/verwachten van een ander vind ik ook niet zo spiritueel, zoiets hoor je te verdienen door je eigen daden, hoe jij met een ander omgaat. En als je het jezelf geeft is het toch voldoende (zelfrespect)?
  zaterdag 14 april 2007 @ 14:21:37 #180
34156 Mirage
Smile !!!
pi_48322064
quote:
Neuh, waarom.

Ik ken genoeg mensen die andere mensen zwart maken.
Ben ik dan "tegen" ze ?
Nee, ik vind dat ze vaag zwammen en zal het weerleggen of er tegen in gaan maar verder niet.

Mijn mening is dat ieder zijn eigen pad moet vinden en voor iedereen het pad naar geluk/volledige zelfontplooiing of een goed mens anders kan zijn.
Een Christen, een Boedhist, een atheist een Moslim... ze kunnen allemaal aan bovenstaande dingen voldoen of bovenstaand bereiken naar mijn idee. Ik ben dan ook niet van mening dat er 1 God is en dat je alleen goed zal zijn/ worden als je die benoemt / erkent/ aanhangt.
Naar mijn idee is er zeker iets, een magisch iets, een God, een iets dat het leven is of het leven draaiende houdt. Hoe je dat noemt is naar mijn idee niet relevant. En ik denk ook niet dat het "iets" zich ermee bezig houdt of je uberhaupt een God of een iets erkent. Dus als je niets gelooft is dat ook prima.
JOUW pad, JOUW leven, JOUW ontwikkeling.
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 11:07 schreef ImmovableMind het volgende:

[..]

Nee, het respect voor een religie of overtuiging verdwijnt niet.
Hoogstens voor de persoon zelf die onzin blaat op een veroordelende / beledigende manier.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 14 april 2007 @ 14:30:44 #181
34156 Mirage
Smile !!!
pi_48322276
Toevoeging:

De kerk zelf... daar heb ik wel anti gevoelens tegen op andere grond.
Heeft niets met mijn eigen overtuiging te maken of met dat wat ze verkondigen.

Gewoon erg hypocriete ervaringen mee.

O.a. mijn oudtante, oud mensjedat zowel haar man als haar enige kind veel te vroeg verloor.
Zij bleef achter met een grote boererij.

GELD !!

Zij is erg gelovig en vanaf dat momentkwam iedere week iemand van de kerk op bezoek.
hart voor de medemens dacht ik.
Eenzaam vrouwtje met verdriet opfleuren en gezelschap houden.

Ze verkocht de boerderij.
Ze ging in een zorgflat achtig iets wonen.

En steeds vaker werd er naar haar testament gevraagd.
Toen bleek dat dat al geregeld was en de kerk maar een klein deel kreeg en de rest naar failie ging die erg veel voor haar doen, waren de bezoekjes van de 1 op de andere dag afgelopen.

Weg was de interesse het medeleven.

walgelijk
heeft niets met geloof of mensenliefde te maken.

Walgelijke geldbeluste hypocriete nepgelovigen !

enig idee hoe zo;'n mensje zich dan voelt ?
Sir Winston Churchill
  zaterdag 14 april 2007 @ 14:31:28 #182
34156 Mirage
Smile !!!
pi_48322294
Zow

dat moest er even uit.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 14 april 2007 @ 14:54:08 #183
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_48322786
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 14:30 schreef Mirage het volgende:
Toevoeging:

De kerk zelf... daar heb ik wel anti gevoelens tegen op andere grond.
Heeft niets met mijn eigen overtuiging te maken of met dat wat ze verkondigen.

Gewoon erg hypocriete ervaringen mee.

O.a. mijn oudtante, oud mensjedat zowel haar man als haar enige kind veel te vroeg verloor.
Zij bleef achter met een grote boererij.

GELD !!

Zij is erg gelovig en vanaf dat momentkwam iedere week iemand van de kerk op bezoek.
hart voor de medemens dacht ik.
Eenzaam vrouwtje met verdriet opfleuren en gezelschap houden.

Ze verkocht de boerderij.
Ze ging in een zorgflat achtig iets wonen.

En steeds vaker werd er naar haar testament gevraagd.
Toen bleek dat dat al geregeld was en de kerk maar een klein deel kreeg en de rest naar failie ging die erg veel voor haar doen, waren de bezoekjes van de 1 op de andere dag afgelopen.

Weg was de interesse het medeleven.

walgelijk
heeft niets met geloof of mensenliefde te maken.

Walgelijke geldbeluste hypocriete nepgelovigen !

enig idee hoe zo;'n mensje zich dan voelt ?
ja mevrouw Mirage

Ik kan me hier natuurlijk wel iets bij voorstellen. Ik had mijn vraag een beetje ongelukkig neergezet. Niet dat ik verwacht dat heksen met hooivorken in de hand priesters belagen ofzo, maar gewoon dat ze de neus optreken tegen de kerk,
Persoonlijk als ik een heks was zou ik het wel doen. Wel alleen tegen de kerk moet ik erbij zeggen, niet tegen het christendom, want die heeft er niks mee te maken.
  zaterdag 14 april 2007 @ 16:31:45 #184
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_48324599
Je kunt in deze situatie de kerk niet onafhankelijk van het Christendom zien.
  zaterdag 14 april 2007 @ 16:44:51 #185
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_48324891
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 16:31 schreef ImmovableMind het volgende:
Je kunt in deze situatie de kerk niet onafhankelijk van het Christendom zien.
De kerk is een stel opa's met lust voor macht en geld. Ze gebruiken god voor hun eigen doeleinden. Het christendom is iets heel mooi's, Ik ken vele gelovigen die wel christelijk zijn, maar tegen de kerk omdat die menselijk is.

Trouwens ik kan me niet voorstellen dat een god (als die al bestaat) het goed vond dat duizenden onschuldige vrouwtjes verbrand werden.
  maandag 16 april 2007 @ 14:06:11 #186
37769 erodome
Zweefteef
pi_48380636
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:50 schreef ImmovableMind het volgende:

[..]

Zo staat het inderdaad geschreven. Maar we weten inmiddels hoe vergevend het Christendom is.
Nog even over mijn vorige post. Dus als iemand geen respect naar jullie toont dan hebben jullie ook geen respect voor de gelovige in kwestie. Als dit het geval was geweest dan zouden jullie nu allen geen respect meer moeten hebben voor (in ieder geval) de drie grote monotheistische godsdiensten. Hekserij valt bij deze geloven namelijk nog steeds onder het occulte en ze zullen jullie nooit met respect kunnen behandelen.
Respect heb ik voor een persoon omdat deze respect verdient, niet om geloof of wat dan ook, dat is gewoon hun zaak, niet de mijne.

Zoals gezegd, ik ben geen kerk-fan, het instituut kerk heb ik wel een beetje een aversie tegen, altijd al gehad, maar mensen zijn mensen en die beoordeel ik allemaal individueel.

Het kan zijn dat ik iemand een zot vind die mij des duivels noemt om het spirituele, maar boos erom worden of haten is me te vermoeiend, maar iemand die gewoon zijn eigen geloof volgt en mij verder niet dwars zit heb ik niets tegen, daar heb ik respect voor, ook voor het geloof dat hij/zij volgt.

Het respect wat ik geef heeft niets te maken met het respect wat de ander geeft, mijn respect ligt bij mij, die van de ander bij de ander.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 00:28:59 #187
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_49025982
Hoe gaat het met de heksjes van FOK! ??
pi_49027930
Ik leef nog
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 1 maart 2010 @ 17:57:04 #189
259246 Cristal
Magical touch...
pi_78599407
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 02:04 schreef nokwanda het volgende:
Ik leef nog
leeft de rest van de heksjes op Fok! ook nog?
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
pi_78621692
Iemand Brida gelezen van Paulo Coelho? Ben benieuwd naar jullie visie daarop.
If you let your fears keep you from flying, you will never reach your high
  maandag 8 maart 2010 @ 12:46:54 #191
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78884960
quote:
Op maandag 1 maart 2010 17:57 schreef Cristal het volgende:

[..]

leeft de rest van de heksjes op Fok! ook nog?
Ik ben weer terug op het heksenpad, na in een vlaag van verstandsverbijstering te hebben gedacht dat het christendom wel wat voor me was Ik had echt teveel gelezen op BNW..
  maandag 8 maart 2010 @ 13:04:58 #192
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_78885643
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:46 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ik ben weer terug op het heksenpad, na in een vlaag van verstandsverbijstering te hebben gedacht dat het christendom wel wat voor me was Ik had echt teveel gelezen op BNW..
Ach, zolang je maar iets hebt om je aan vast te klampen maakt het allemaal weinig uit he
zzz
  maandag 8 maart 2010 @ 13:14:53 #193
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78885986
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:04 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ach, zolang je maar iets hebt om je aan vast te klampen maakt het allemaal weinig uit he
Als jij er zo over denkt, prima. Ik leef graag bewust, en daar hoort spiritualiteit en een zoektocht daarnaar voor mij bij.
pi_78886044
tvp
  maandag 8 maart 2010 @ 13:27:54 #195
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_78886421
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:46 schreef Windigo het volgende:

[..]

haalt het stof van zijn heksenwaag en wacht rustig tot de eerste klanten zich weer aanbieden
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 8 maart 2010 @ 13:32:23 #196
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_78886604
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:14 schreef Windigo het volgende:

[..]

Als jij er zo over denkt, prima. Ik leef graag bewust, en daar hoort spiritualiteit en een zoektocht daarnaar voor mij bij.
Dus ben je eventjes christelijk, een paar dagen later heks omdat christelijk toch maar niet bevalt... Volgende week even Hindu misschien ?
zzz
  maandag 8 maart 2010 @ 13:44:40 #197
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78887103
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:32 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dus ben je eventjes christelijk, een paar dagen later heks omdat christelijk toch maar niet bevalt... Volgende week even Hindu misschien ?
Ja joh, vul mijn leven alsjeblieft even in door één zinnetje op het web.
  maandag 8 maart 2010 @ 13:54:06 #198
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_78887519
[Dit bericht is gewijzigd door Flammie ]

[ Bericht 76% gewijzigd door JoepiePoepie op 08-03-2010 14:22:38 ]
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_78888326
Je kan als mens ook gewoon zoeken naar wat voor jou de waarheid is, ipv je vast te klampen aan een ding waar je nooit meer vanaf wijkt. Of dat nou een religie of juist een anti-religie is. De drang lijkt even sterk.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_78888466
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:12 schreef nokwanda het volgende:
Je kan als mens ook gewoon zoeken naar wat voor jou de waarheid is, ipv je vast te klampen aan een ding waar je nooit meer vanaf wijkt. Of dat nou een religie of juist een anti-religie is. De drang lijkt even sterk.
Het verschil is wel dat je in het een telkens verandering en vooruitgang ziet en in het ander helemaal niet
De drang is inderdaad even sterk maar het werkt toch op verschillende manieren

toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')