sorry die volg ik ff niet. vluchtroute? het blok zit pal naast de achterdeur, en als we daar niet meer langskunnen hebben we nog altijd de voordeurquote:Op woensdag 28 februari 2007 10:12 schreef Shark.Bait het volgende:
Kon het niet laten, sorry![]()
Is dat niet een beetje dom om je kookeiland daar te plaatsen, naast je vluchtroute?
in tegenstelling tot wat je allemaal op de foto's ziet zijn we heel netjes (daarom is dit ook zo frustie voor ons) Ik kook (áls ik kookquote:Op woensdag 28 februari 2007 10:20 schreef freud het volgende:
Aardige operatie zo te zien! Geeft wel lekker veel ruimte in de keuken zo! Niet bang dat bij het koken nu je hele huis gaat meegenieten? Kookschiereiland is wat lastiger om goed af te zuigen dan eentje tegen de muur lijkt me. Ook qua spetteren etc (ik kook nogal explosief zelf).
Daar krijg je spijt van zo een glazen plaat ! Die wordt moddervet !quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:34 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
in tegenstelling tot wat je allemaal op de foto's ziet zijn we heel netjes (daarom is dit ook zo frustie voor ons) Ik kook (áls ik kook) dus ook netjes. OK ongelukjes gebeuren, maar ik gooi niet mijn vlees van een meter afstand in de pan
en er komt een hele sterke eilandschouwkap boven te hangen met een hele mooie glazen plaat
[afbeelding]
Een kwestie van iedere dag schoonmaken, dan valt het reuze mee!quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:38 schreef Joene het volgende:
[..]
Daar krijg je spijt van zo een glazen plaat ! Die wordt moddervet !
die heb ik thuis, zal vanavond even in het topic gooien. ik heb wel een soort van schets gemaakt, zodat de timmerman enig idee kreeg wat we precies willen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:12 schreef truttebosje het volgende:
ziet er al veelbelovend uit, ben benieuwd naar de rest van de keuken.
kun je ook een foto van de bewuste kast maken?
(dan krijgen we alvast een idee)
die zooi hebben wij elke keer opgeruimd, een hels karwei maar we konden er echt niet tegen. nu moeten we alleen nog een paar tegels uitslijpen en dan is het grootste gestuif klaar. Dan gaan we ALLES uit de kamer halen en afnemen met een zeemvel en schoonmaakazijn.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:26 schreef kroegtijger het volgende:
't ziet er prima uit inderdaad, maar ik snap niet helemaal dat mensen over de "zooi" beginnen...
Als ik zo zie wat er allemaal gedaan word aan werk etc dan is die zooi nauwelijks ietsheel netjes allemaal zelfs...
ik heb op verbouwingen gestaan waarbij je echt niet meer wist hoe je het had van het stof e.d. (bijvoorbeeld oud plafond eruit-slopen waar riet in zit, of een gestuct muurtje waar schrootjes tegenaan zaten en na het weghalen van de schrootjes vielen de brokken stuc van de muur af... heel de muur kaal moeten hakken)
Moet je ze er perse uit slijpen?quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:39 schreef Puckzzz het volgende:
iemand trouwens nog tips om tegels een beetje fatsoenlijk uit te slijpen zonder al te veel gestuif? de laatste keer werd het ineens helemaal wit in de kamer
er zit vloerverwarming onder dus bikken gaat niet, vorige keer hebben we heel voorzichtig de voeg wat ingeslepen (5 mm gok ik zo) dat ging op zich wel maar het stuift gewoon ontzettend. Natspuiten vin dik een beetje eng, aangezien de schakelaar van de slijptol stuk is en we die dus met de stekker aan en uitzettenquote:Op woensdag 28 februari 2007 13:48 schreef Gurb het volgende:
[..]
Moet je ze er perse uit slijpen?
Je kan ook met een schroevendraaier en hamer proberen om de tegel te breken, en vervolgens vanuit de voeg de tegel eruit te bikken
En anders kun je misschien kijken of je met een gieter / plantenspuit / tuinslang de slijpschijf een beetje nat kunt houden (wel erg voorzichtig, want anders sta je onder stroom/spanning)
Sowieso vind ik de slijptol dan een beetje eng, maar daar hebben we het nu niet over.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:56 schreef Puckzzz het volgende:
Natspuiten vind ik een beetje eng, aangezien de schakelaar van de slijptol stuk is en we die dus met de stekker aan en uitzetten
quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:31 schreef Burbujas het volgende:
Ben ik de enige die de foto's niet ziet
huhquote:
je hebt gelijk dat is een nieuwe leiding, alleen als het een warmwater leiding is moet deze in een mantel liggen, een koudwater leiding hoeft dat niet. omdat warm water werkt. verder is alles idd dichtgesmeerd met cement. maargoed het is door een goede loodgieter gedaan en daar vertrouwen wij dus maar opquote:Op woensdag 28 februari 2007 17:35 schreef MMach het volgende:
Dat ziet er al heel net uit, top![]()
Een vraagje nog, op foto 9 zie ik blanke koperen waterleidingsbuizen in een uitgekapte holte van de muur zitten als ik het goed heb. Ik zie er welliswaar geen mantelbuis rond zitten. Wat is er met dat gat gebeurd? Is dat opgevuld met cement of is er een voorzetwandje oid voorgezet? Koper mag nl niet onbeschermd in de muren weggewerkt worden, omdat het koper dan reageert met het cement, en dat gaat aan een redelijk tempo.
nee die zijn er helaas niet, alles is tegenwoordig strak en glad. of boerenkeuken in room met heel veel poespas en dat willen we ook nietquote:Op woensdag 28 februari 2007 17:19 schreef Charisma het volgende:
mooi project, jammer dat er geen foto os toen de keuken er nog in zijn geheel instond om te vergelijken
waarom hebben jullie een keuken laten maken ?zijn er zok weinig kolonialse keukens te koop?
quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:12 schreef truttebosje het volgende:
ziet er al veelbelovend uit, ben benieuwd naar de rest van de keuken.
kun je ook een foto van de bewuste kast maken?
(dan krijgen we alvast een idee)
quote:Op donderdag 8 maart 2007 09:36 schreef Rewimo het volgende:
Aardige klus, PuckzzzMaar ik had wel mooiere foto's verwacht in een topic van jou
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:29 schreef Gurb het volgende:
Ben je toevallig niet vergeten om de gaten voor de spotjes erin te maken?![]()
Okequote:Op vrijdag 9 maart 2007 09:30 schreef Puckzzz het volgende:neehoor, er staan streepjes die aangeven waar ze moeten komen te zitten, maar eerst moet het sierpleister erop
en ja dan gaan we wel eerst aankruisen waar ze moeten komen dmv een boorgaatje, voordat het sierpleister het gaat bedekken
![]()
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:16 schreef Puckzzz het volgende:
en maar weer een update -jaja we zitten niet stil![]()
het afgelopen weekend de afzuigkap gemonteerd (wat een kelerewerk!! en dat ding is loodzwaar) en het verlaagde plafond afgemaakt. Gisteravond even een betonplaat gebruikt om het gasfornuis tijdelijk te installeren zodat ik als het plafond gestuuct is weer fatsoenlijk kan koken. Zelfs met lelijke plaat, vinden we het al heel mooi worden
[afbeelding]
vanochtend toen ik beneden kwam lekker in het zonnetje
[afbeelding]
WHZquote:Op woensdag 14 maart 2007 08:28 schreef freud het volgende:
Ziet er steeds mooier uit Puckzzz! Kookeiland is.
Nope, leuke reportage en vind de keuken tot nu toe mooi worden, of denk dat ie uiteindelijk mooi word!quote:Op woensdag 14 maart 2007 08:12 schreef Puckzzz het volgende:
Ik ga er vanuit dat jullie het wel leuk vinden? Ik krijg wel views maar weinig reacties...geeft niets zolang jullie het maar wel leuk vinden en niet vervelend, want dan hou ik er wel mee op
het behelpen is als het goed is nu grotendeels achter de rug. gisteren heeft de electricien de stopcontacten ingebouwd voor de fornuis en de oven. mijn vriend heeft het gasformuis aangesloten dus ik kan weer gewoon koken (zij het zonder afzuigkap) maar we wachten nog heel even daarme, we moeten eerst nog de laatste tegels eruit slijpen en het plafond wordt als het goed is dit weekend gestuuct. Daarna begint de grote schoonmaak en kan ik weer gewoon gebruik van alles maken.quote:Op woensdag 14 maart 2007 12:40 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Nope, leuke reportage en vind de keuken tot nu toe mooi worden, of denk dat ie uiteindelijk mooi word!
Technisch gezien e.d. heb ik er niet veel verstand van hehe.
Maarre succes met de verbouwingen.
Wel behelpen zo he?
Al beetje genoeg van?
quote:Op woensdag 14 maart 2007 13:11 schreef freud het volgende:
Wanneer is de meet bij jou thuis?
had ik jou niet onze keuken aangeboden toen jij aan het verbouwen was?quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
ik vond de oude keuken mooi...
Maar de nieuwe lijkt ook erg mooi te worden
Goed plan.quote:Op woensdag 14 maart 2007 13:11 schreef freud het volgende:
Wanneer is de meet bij jou thuis?
yupsquote:Op woensdag 14 maart 2007 20:24 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Goed plan.![]()
Neem ik mijn trouwe 4voeter ook mee.
Kan die ook een keer fatsoenlijk op de foto......
BTW ligt jouw trouwe 4voeter altijd op een handdoek in de keuken?
Oeps....foutjequote:Op donderdag 12 april 2007 09:36 schreef Puckzzz het volgende:
och ik blijf nog ff verder tegen mezelf lullen
om alle tegenslagen compleet te maken heeft mijn vriend ook nog maar even door de vloerverwarming gebroken tijdens het verwijderen van het cement waar de tegels in gelegd waren
quote:Op donderdag 12 april 2007 09:36 schreef Puckzzz het volgende:
och ik blijf nog ff verder tegen mezelf lullen
Ai...quote:om alle tegenslagen compleet te maken heeft mijn vriend ook nog maar even door de vloerverwarming gebroken tijdens het verwijderen van het cement waar de tegels in gelegd waren
Ja die komen er aanquote:Op maandag 16 april 2007 11:08 schreef Mukie het volgende:
Foto's
Wel bagger van je vloer zeg
Inmiddles al warm water?
nouja het is maar een soort omschrijvingquote:Op maandag 16 april 2007 11:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wat een gedoe zeg zo'n vloer
Hoe ziet trouwens een 'oud hollandse boerenkeuken vloer ' er uit?? Het klinkt mij wel goed in de oren
nou dat stukje is niet kapotquote:Op dinsdag 17 april 2007 11:24 schreef truttebosje het volgende:
wow, mooi hoor.
dat stukje dat kapot is, is dat voor het oude effect?
of wil je dat nog vervangen?
half / eind mei pas. Maar dat geeft niet. we zetten morgen het gedeelte met de kraan van het oude blok weer terug en dan kan ik toch gewoon koken en afwassen enzo. gaan we dan rustig de inbouwspots doen en plafond texenquote:Op dinsdag 17 april 2007 11:37 schreef truttebosje het volgende:
ja ik vind het ook juist wel wat hebben hoor, ik vroeg het me alleen af.
je krijgt er juist een oud effect door
leruk hoor.
wanneer verwacht je de kastjes?
ja die wordt idd koloniaal gelakt, maar het komt niet vol te staan he? alleen een soort heel breed 'dressoir achtig' keukenblok met 4 kastjes en 1 vaatwasser, en dan tegen de andere muur die kast. dus absoluut geen overvloed aan kastjes, dat vinden we niet mooi. er komt ook geen graniet meer als blad, maar Belgisch blauwsteen, dat is ongeveer dezelfde kleur grijs als de tegeltjes. en we willen juist die ouderwetse look, maar niet truttig ouderwetsquote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:26 schreef American_Nightmare het volgende:
Komt er goed uit te zien! Die vloer is echt mooi inderdaad! Maar je gaat de keukenkastjes enzo donker bruin koloniaal maken? Ben je niet bang dat het een ouderwetse look krijgt dadelijk? Volgens mij is een lichte keuken juist veel mooier, ook bij die vloer enzo.
ja dat teken ik uit de losse handquote:Op donderdag 17 mei 2007 18:56 schreef AnneX het volgende:
en dat doe je uit de losse hand ? met name het schetsen ?
btw : you've got mail met een vraag .
owww BTW..je kan beter ff PM-en, het mailadres in mijn profiel klopt nietquote:Op donderdag 17 mei 2007 18:56 schreef AnneX het volgende:
en dat doe je uit de losse hand ? met name het schetsen ?
btw : you've got mail met een vraag .
heb ik gedaan...quote:Op donderdag 17 mei 2007 20:41 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
owww BTW..je kan beter ff PM-en, het mailadres in mijn profiel klopt niet
gewoon zo'n pak acrylverf uit de 5 eurobak van de Gammaquote:Op vrijdag 18 mei 2007 14:40 schreef Charisma het volgende:
gaaf joh ! heel leuk
welke verf heb je gebruikt?![]()
als ik de uren ga rekenen koop je toch liever een soortgelijk ding bij de Xenos ofzo denk ikquote:Op zondag 20 mei 2007 14:29 schreef sanger het volgende:
Wat is de verkoopprijs van die dingen Puckz ???
Wowww crea ben jij zeg! Mijn complimentenquote:Op donderdag 17 mei 2007 18:54 schreef Puckzzz het volgende:
in afwachting van de keuken die bij de spuiterij ligt (en op vakantie is) heb ik me maar ff bezig gehouden met wat klein spul...
je kent ze wel, die strengen knoflook. Ik vind ze lekker decoratief en ik gebruik dagelijks veel knoflook. maar mijn vriend wil niet dat de (dadelijk) gestucadoorde muren eronder lijden, dus maak ik een plankje. En als ik dan toch bezig ben![]()
Wacht maar tot het af isquote:Op donderdag 31 mei 2007 13:59 schreef Puckzzz het volgende:
waarom hebben wij zoveel pech met onze keuken?
het lijkt idd net een bevallingquote:Op donderdag 31 mei 2007 14:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wacht maar tot het af isDan kan je dit weer snel vergeten
quote:
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:19 schreef Puckzzz het volgende:
hmpfde eerste afspraak is ie dus al niet nagekomen, ik ben zo verschrikkelijk boos ondertussen, zat gisteren gewoon te stressen en te schelden op dat kutjong
als ie morgen maar komt
hij geeft er gewoon helemaal geen zak om, dat maakt ons zo verschrikkelijk kwaad. hij nam uiteraard zijn telefoon niet op, dus we hebben wel wat ingesproken dat we enorm boos zijn en dat als ie niet komt toch een groot probleem heeft. mijn vriend is in staat de hele keuken door een ander te laten maken, ik wil niet nog een keer zo lang wachten.....hij staat echt op mijn allerlaatste zenuwen de klompendans te doen....zelfs mijn werk begint eronder te lijden, belachelijk eigenlijk maar ik ben gewoon helemaal gestressed en dan wordt ik enorm kortaf en bot en lompquote:
Eindelijkquote:Op woensdag 13 juni 2007 17:42 schreef Puckzzz het volgende:
ze zijn er...(ja nu ff eten dan) de hele kamer ligt vol paneeltjes en deuren, maar het ziet er goed uit!
op zich ging alles redelijk soepel maar het is nog niet klaar. morgen gaan ze verder, vanavond komt de loodgieter de vaatwasser, plintboiler en het water aansluiten. morgen gaan ze de sierlijst van het kookeiland plaatsen, nog een frontje op de vaatwasser waar ze ineens op een klein probleempje stuitten nee, het lijkt me niet handig om dat gewoon tegen de voorkant waar de printplaten achter zitten te schroevenquote:Op woensdag 13 juni 2007 23:24 schreef AnneX het volgende:
So ! dat was het wachten waard .
Ging het installeren verder soepel?
* zou matras inderdaad beneden neerleggen en met open ogen slapen .
quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:21 schreef Shark.Bait het volgende:
Kijk eens aan, er is een keuken aan het bevallen![]()
Heeft dat zin om te hebben en gebruiken dan? Die rekent vast nog in ponden en onsjes, van die archaische gewichten die alleen die stomme Britten nog gebruikenquote:Op maandag 18 juni 2007 08:24 schreef Puckzzz het volgende:
laat dat nou net de stijl zijn waar we voor gingengisteren op een rommelmarkt nog een antieke weegschaal van gietijzer gekocht, zo eentje met van die gewichtjes die je erop moet zetten. (zwááár kreng!!
)
Aha, je hebt je foto's zorgvuldig gemaakt dus (afgezien dat de meeste scheef zijnquote:en het graniet gaat nu ingemeten worden natuurlijk, nu liggen er houten platen op
nee die staat voor sier natuurlijkquote:Op maandag 18 juni 2007 08:37 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Heeft dat zin om te hebben en gebruiken dan? Die rekent vast nog in ponden en onsjes, van die archaische gewichten die alleen die stomme Britten nog gebruiken
quote:Aha, je hebt je foto's zorgvuldig gemaakt dus (afgezien dat de meeste scheef zijn!)
Oooooooowquote:Op maandag 18 juni 2007 09:15 schreef Puckzzz het volgende:
nu kan de stucadoor aan de slag (vandaar dat peertje Shark)
OMG! een keuken zonder weegschaalquote:nee die staat voor sier natuurlijkik heb niet eens een echte weegschaal
thnxquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:35 schreef Charisma het volgende:
wat een schitterende keuken Pukzzz maar ik msi je knoflokplankje aan de muur![]()
Daar kan best wel wat geld vanaf voor een weegschaal en een cursus "hoe gebruik ik een weegschaal om mijn ingredienten te wegen voor eten-zoals cake, appeltaart, etc,."quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:28 schreef Puckzzz het volgende:
ben nu druk doende met offertes voor Belgisch blauwsteen. de prijzen verschillen énormvan ruim 5000,= tot 2500,=
ja op zich wel, en gisteren heeft ie de prijs genoemd...daar zijn we nog niet helemaal over uit gezien de lange wachttijd en het niet nakomen van 4 afspraken daarna om wat aanpassinkjes te doenquote:Op woensdag 11 juli 2007 10:43 schreef 3st het volgende:
pfff wordt wel mooi maar heb ze wel eens sneller een keuken zien plaatsen. Beetje klote streekt van die timmerman.....
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:33 schreef Puckzzz het volgende:update
as we speak/type zijn de mannen van het natuursteen bedrijf de werkbladen aan het plaatsenhelaas kan ik er niet bij zijn, ik heb ze alleen binnen gelaten en een half uurtje toegekeken hoe ze de eerste plaat met blokjes wasbak naar binnen hebben getild en een hoop gemier en gedoe om 'm op zijn plaats te krijgen. want wij dachten slim te zijn door de stopcontacthouders een dikke CM uit de muur te laten steken....dit bleek echter minder handig dan we dachten
dus nu komt het neer op ouderwets vakmanschap om de bladen te plaatsen
![]()
maar ik heb er alle vertrouwen in, het blad en wasbak zag er erg mooi uit, geen dikke opvallende aders e.d. dus als ik strakjes thuiskom is - op de muren na- de keuken af!!!!
foto's volgen uiteraard, maar dan wanneer we alles lekker ingericht en gedecoreerd hebben
ja dat gaan we ook vanavond doenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:47 schreef AnneX het volgende:
Hoef je het blad niet te impregneren of iets dergl. ?
Ben benieuwd...
zoiets blijft altijd een kwestie van smaak natuurlijkquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:56 schreef Yoni het volgende:
Wauw! wat mooi! Ik zou zelf nóóit voor zoiets gekozen hebben, maar wat is het mooi zo helemaal af en compleet!![]()
Puckzzz, meis, ik ben zwaar onder de indruk, echt fantastischquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:29 schreef Puckzzz het volgende:
Update
de keuken is zo goed als afalleen de stopcontacten en de onderlijst van de kast nog, dus tijd voor wat sfeerfoto's
zicht vanuit de woonkamer:
[afbeelding]
vanaf de andere kant, aan de eettafel:
[afbeelding]
in de keuken;
[afbeelding]
het kookblok:
[afbeelding]
zicht vanuit de achterdeur:
[afbeelding]
detail van het blad en de spoelbak:
[afbeelding]
we gaan vanavond mosselen eten, vandaar die dikke knolselderij op het aanrecht
Ik bedoelde ook dat het dus niet in mijn hoofd opgekomen zou zijn, dat zoiets zó mooi kon zijnquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:01 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
zoiets blijft altijd een kwestie van smaak natuurlijk
wij wouden een ouderwetse keuken voorzien van moderne apparatuur. het moet ook bij de rest van de woning passen natuurlijk en die is ook helemaal koloniaal met giet - en smeedijzeren effecten.
owww hahaha dan had ik het inderdaad iets verkeerd begrepen, maar ook dat zou niet uitmaken natuurlijkquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:47 schreef Yoni het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook dat het dus niet in mijn hoofd opgekomen zou zijn, dat zoiets zó mooi kon zijnIk zou die keuken zo af zó willen hebben
![]()
hahaha thnx! ja dat ben ik nog wel van plan, maar dat doe ik pas wanneer alles weer opgeruimd is van het keukengedoe. de koelkast en vriezer staan namelijk nog middenin de kamerquote:Op maandag 20 augustus 2007 11:02 schreef truttebosje het volgende:
gadver...wat een WALGELIJK GAVE KEUKEN!!!!!!!!!!
ik vind het geweldig dat jullie een keuken op maat hebben laten maken, het is origineel en echt van jezelf.
en het is prachtig geworden kwijl kwijl![]()
![]()
![]()
maar het maakt me wel benieuwd naar de rest van je huis....foto`s?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |