abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46761543
Omdat ik dacht iets beters te hebben gevonden, ging ik weg bij mij oude werkgever. Nu zit ik een week bij een andere firma en het bevalt totaal niet. Ik ben diep ongelukkig en heb de stap genomen om mijn oude werkgever een mail te sturen of ik terug kan komen. Mijn oude positie is nog niet ingevuld, dus ruimte is er. Verder had ik altijd goede beoordelingen en iedereen vond het jammer dat ik wegging.
Waar kan ik op rekenen? Zou men teleurgesteld zijn omdat ik in de eerste plaats weg ben gegaan en me daarom mijn oude positie niet meer gunnen? Of zouden ze blij zijn dat ik weer terug wil komen? Zegt toch wel wat over het bedrijf, niet?

Ik heb nu absoluut geen zin om naar mijn nieuwe baan te gaan. Liever zat ik nog in de WW, maar als ik zelf ontslag neem heb ik daar geen recht op. Kan ik mijn nieuwe werkgever vragen om me aub te ontslaan? Nu zit ik nog in de proeftijd, maar heb vooruitzicht op een vast contratc na afloop van de proeftijd. Als ik hun vraag om mij te ontslaan, kan ik dan gewoon WW aanvragen? Liever thuis tegen minder geld al met dit gevoel gaan werken.
Verder ben ik gewoon doodmoe omdat ik de laatste nachten niet meer geslapen heb hierover :'( :'(
  woensdag 28 februari 2007 @ 07:46:04 #2
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_46761580
Ik twijfel een beetje.. ik zou het als oude werkgever ook niet zo van karakter vinden getuigen als je te snel bij je nieuwe werkgever wegrent, ook al kan ik me wel situaties voorstellen waarin dat de beste keuze zou zijn. Of een dergelijke afweging meespeelt hangt natuurlijk ook van de aard van je functie af.
Vampire Romance O+
pi_46761597
Is het ook niet erg snel om na een week al op te geven? Logisch dat het misschien wat tegenvalt, van een bedrijf waar je iedereen kent en alles weet moet je weer overnieuw beginnen...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_46761603
Tja, dat ik het al hel snel niet naar mijn zin heb, geeft volgens mij al aan dat ik echt een verkeerde keuze heb gemaakt. In de mail naar hun heb ik wel gezet dat ik zeker niet van plan ben weer vlot weg te gaan. Ik heb zelfs het aanbod gedaan om voor het salaris van vorig jaar te komen werken, om mijn hopeloosheid te onderstrepen.
  woensdag 28 februari 2007 @ 07:49:30 #5
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_46761611
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 07:48 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Tja, dat ik het al hel snel niet naar mijn zin heb, geeft volgens mij al aan dat ik echt een verkeerde keuze heb gemaakt. In de mail naar hun heb ik wel gezet dat ik zeker niet van plan ben weer vlot weg te gaan. Ik heb zelfs het aanbod gedaan om voor het salaris van vorig jaar te komen werken, om mijn hopeloosheid te onderstrepen.
Wat is je functie?
Vampire Romance O+
  woensdag 28 februari 2007 @ 07:53:01 #6
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_46761639
Zou gewoon persoonlijk bij mijn oude werkgever naar binnen lopen en klip en klaar de situatie uitleggen.
Nee heb je ,ja kan je krijgen.
Ziet hij het niet zitten ben je terug bij af .
Klaar?
Ik niet!
pi_46761969
quote:
Hopeloos zou je pas zijn als je ONDER je salaris van vorig jaar zou gaan werken...

Het feit dat jij zegt niet van plan te zijn weer vlot weg te gaan, geeft jouw oude werkgever 0,0 zekerheid... Wat is niet vlot? En niet van plan is iets anders dan het daadwerkelijk niet doen...

Als ik jouw oude werkgever was zou ik iets meer zekerheid willen hebben... Anderzijds, je terugnemen, proeftijd van 1 jaar, en in de tussentijd iemand zoeken die wel gemotiveerd is, is natuurlijk ook een optie...
I need a job where my immense ego seems normal.
- Dogbert
pi_46762146
Ik vind het eigenlijk wel getuigen van weinig karakter om nu al op te geven bij je nieuwe werkgever. Kom op zeg, je zit er nog geen week, hoe kun je nu inschatten hoe dingen gaan lopen daar?
Natuurlijk was het leuk bij je vorige werkgever, daar heb je vast jaren gewerkt en daar ken je veel mensen en misschien heb je er zelfs wel vrienden werken, maar dat wil niet zeggen dat je dat bij je nieuwe werkgever niet kunt vinden.
Wat valt er eigenlijk zo ontzettend tegen bij je nieuwe werkgever, dat je er nu al weg wilt?

Als ik je leidinggevende was bij het oude bedrijf, zou ik je nooit weer aannemen, niet na een week. Geef het eerst maar eens een paar maanden de kans bij je nieuwe werkgever, dan pas kun je een oordeel vellen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 februari 2007 @ 08:38:45 #9
862 Arcee
Look closer
pi_46762147
quote:
Ik heb zelfs het aanbod gedaan om voor het salaris van vorig jaar te komen werken, om mijn hopeloosheid te onderstrepen.
Salaris was ook de reden om voor die andere baan te gaan, gok ik?
Als jij wou dan verfde jij de wolken blauw.
pi_46762388
Je zit nu dus in je proeftijd.......
Je nieuwe werkgever hoeft je niet te ontslaan, hij kan gewoon zeggen dat je niet meer hoeft te komen. (proeftijd)

Maar volgens mij krijg je dan geen WW uitkering.
Mario Kart WII FC: 1375-7388-9640 (Pannekoek)
  woensdag 28 februari 2007 @ 09:02:13 #11
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_46762478
Zowel de werkgever als de werknemer kan in de proeftijd de keuze maken om met de werkgever/werknemer niet verder in zee te gaan. Niet enkel de werkgever dus
pi_46765910
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:55 schreef online het volgende:
Je zit nu dus in je proeftijd.......
Je nieuwe werkgever hoeft je niet te ontslaan, hij kan gewoon zeggen dat je niet meer hoeft te komen. (proeftijd)

Maar volgens mij krijg je dan geen WW uitkering.
Je krijgt in iedergeval een strafkorting op je WW. Want je hebt zelf ander werk gekozen. Als je dat niet had gedaan dan was je ook niet ontslagen.
pi_46775808
Zelfde probleem hier, ik vond het na 1 week ook niet leuk, dit is nu mijn vierde week. Zo snel kan ik natuurlijk niet opgeven. Liefst zou ik ook weer teruggaan naar oude werkgever maar ik durf het eigenlijk niet zo goed te vragen. Ik stel het nu al weer uit.
  woensdag 28 februari 2007 @ 17:26:19 #14
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_46778307
mijn tip: DONT DO IT. Je komt geen stap verder in je leven door terug te gaan naar je oude vertrouwde omgeving. GROEIEN DOET PIJN. Zet door!
pi_46787583
Groei is goed, maar na mijn nieuwe start zijn er veel beloftes en toezeggingen teruggetrokken of niet waar gebleken. Voor een groot deel ben ik dus gewoon genept. Verder zijn er hele aparte toezeggingen gedaan richting mijn medewerkers. Ik kan werkelijk niets positiefs bedenken, en ik wilde gewoon eens iets anders :-( En het ging niet om salaris zelfs, mijn nieuwe baan levert me geen cent extra op.
Maar vanochtend een goed gesprek gehad bij mijn oude werkgever, ze zagen me met lede ogen vertrekken. Mijn beoordelingen waren ook altijd dik in orde en gelukkig staan de meeste mensen positief tegenover een terugkeer. Alleen moet de allerhoogste directeur nog overtuigd worden, alles onder hem is al akkoord. Allemaal duimen voor me alsjeblieft.
pi_46787967
Ik snap er geen bal van.
Maar ze zijn niet lief voor je bij je nieuwe werkgever ofzo?
pi_46788026
Ik ben even aan het zoeken naar het spreekwoord waar de woorden pootjes en hangende in voorkomen.
I intend to live forever, or die trying.
pi_46788340
Ik weet niet hoe ik zelf als ik directeur was zou reageren op iemand die eerst (bij wijze van spreken) je bedrijf de dikke vinger heeft gegeven en daarna weer smekend terug komt kruipen... misschien zou ik wel zeggen: dat is goed, maar wel voor een lager salaris dan je eerst had, we weten immers niet zeker dat je dit niet nog een keer flikt.
Unox, the worst operating system.
pi_46788732
Maar waarom vind je het niet leuk bij je nieuwe werkgever? Zijn het je collega's? Is het de sfeer? Bevalt het werk je niet? Voel je je niet gewaardeerd? Werk je onder of boven je niveau? Is de koffie niet oke?

De 1e weken zijn het moeilijkst. Zeker als je in een hecht team binnenvalt waar iedereen elkaar kent al jaren met elkaar werkt en op elkaar is ingespeelt. Je moet wennen aan je nieuwe collega's, aan het bedrijf, de werkwijze en de sfeer.

Wij kunnen jou niet vertellen wat je moet doen of hoe je oude werkgever op je mail reageert. Als je je echt niet happy voelt in deze baan moet je op zoek naar iets anders (en dat kan eventueel bij je oude werkgever zijn als bij een nieuwe werkgever). Maar ik zou niet vragen of ze je willen ontslaan. Want straks heb je misschien helemaal geen baan.

Veel succes!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_46791958
Dit is een mooi voorbeeld dat je altijd moet proberen op een fatsoenlijke manier afscheid te nemen van je oude baas, ipv de schepen achter je te verbranden.
Ik zie niks mis met terugkeren naar je oude werkgever. (wel is het vaak een goede gelegenheid om de kleine dingen die je niet bevielen proberen recht te breien, voor je weer begint)
If you're so smart, how come you ain't rich?
  donderdag 1 maart 2007 @ 02:07:40 #21
129586 klara12
fly with the wind
pi_46795908
Giantbiker_73, ik duim voor je dat het lukt. Het is gewoon zo dat als het de eerste week niet bevalt, dan komt het er niet meer van. En dat heeft niks met verandering te maken, maar alles met hoe de sfeer is op de nieuwe werkplek. En dat weet je eigenlijk gelijk. Dan kun je nog een jaar gaan aanhobbelen, maar als je verstandig bent, gelijk moven. Daar is niks meer aan te redden. En dat voel en weet.
Succes of je oude baan weer of een andere. Niet blijven hangen waar je nu bent.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 maart 2007 @ 02:10:42 #22
862 Arcee
Look closer
pi_46795946
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 02:07 schreef klara12 het volgende:
Het is gewoon zo dat als het de eerste week niet bevalt, dan komt het er niet meer van.
Wat een onzin, daar kunnen maanden overheen gaan voor je je de nieuwe cultuur eigen gemaakt hebt.
quote:
En dat heeft niks met verandering te maken, maar alles met hoe de sfeer is op de nieuwe werkplek. En dat weet je eigenlijk gelijk.
Sterker nog, dat weet je tijdens je sollicitatiegesprekken al, dus dan heb je slecht opgelet als je na 1 week op de sfeer afknapt.
  donderdag 1 maart 2007 @ 07:24:19 #23
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46797098
Wat was de reden dat je vertrok bij je werkgever? Waarom leek die nieuwe baan beter? Oftewel, op welke manier ben je vertrokken? Ik denk dat dat ook een grote rol speelt. Althans, als ik over HR zou gaan zou ik dat een belangrijk feit vinden.
  donderdag 1 maart 2007 @ 07:48:13 #24
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46797179
wat enorm klote Biker_73. Ik ken dit, heb het ook gehad, en het had een goede afloop . Sterkte gewenst en vaak zijn de 1e indrukken de beste, maar waarom viel dit je niet op toen je kwam kijken? Of heb je enkel gesolliciteerd en niet het werk zelf + werkvloer bekeken?

btw die avatar van je, waar is die van, komt me zo bekend voor
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 1 maart 2007 @ 09:24:40 #25
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_46798281
Ik vind het heel wat hebben dat je, je oude werkgever durft te vragen om terug te mogen komen

Maar toch vind ik wel dat je tegen je huidige werkgever best mag aangeven dat je erg baalt van de terug getrokken beloftes.

Succes
Trotse mamma :)
  donderdag 1 maart 2007 @ 10:27:05 #26
129586 klara12
fly with the wind
pi_46799435
Arcee, je kommentaar is terecht. Je weet het al tijdens de sollicitatiegesprekken. Maar ja, je wil werken. En dan maak je wel eens fouten. Dat je denkt, ach, het valt wel mee.
Neen, het valt niet mee. Je intuitie tijdens die gesprekken kloppen.
Ik had wel opgelet, maar tegen beter weten in toch begonnen. Nooit doen dus.
pi_46799777
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 23:25 schreef smiley54321 het volgende:
Dit is een mooi voorbeeld dat je altijd moet proberen op een fatsoenlijke manier afscheid te nemen van je oude baas, ipv de schepen bruggen achter je te verbranden.
Ik zie niks mis met terugkeren naar je oude werkgever. (wel is het vaak een goede gelegenheid om de kleine dingen die je niet bevielen proberen recht te breien, voor je weer begint)
Inderdaad, don't burn teh bridges.
Lambo of Rekt
  donderdag 1 maart 2007 @ 12:50:42 #28
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_46803469
Ben zelf na 6 maanden weer teruggegaan naar m'n oude werkgever. M'n nieuwe werkgever ging verhuizen en had geen zin om elke dag 3 uur kwijt te zijn aan reistijd, als ik het bij m'n oude werkgever in 10-15 minuutjes op de fiets kan doen. Mijn functie destijds was al vervuld, maar er was een andere vrijgekomen waar ik interesse in had en wat me veel beter lag.
Dus kon terug komen en zit er nu alweer 3 jaar en overigens schuif ik nu ook door naar weer een andere functie en gaat er een hoop veranderen...

Maar om na een week terug te gaan naar je oude werkgever... verwacht gezeik van collega's, want het staat natuurlijk heel erg raar... een half jaar is eigenlijk ook net op het randje, maar het was een hele andere functie

Maar niet geschoten is altijd mis, kijk maar wat ze zeggen... het voordeel is dat jij alles weet en weet welke mensen je moet benaderen in bepaalde gevallen... suc6 .
pi_46818862
In enkele ogenblikken de sfeer op de werkvloer goed inschatten zou ik toch best knap vinden. Inderdaad, het verschil tussen een graf- en feestsfeer heb je vlot genoeg in de smiezen. Maar in mijn geval kon ik niet kennismaken met de enige directe collega. Die was namelijk iedere keer weg. De mensen waar ik wel mee heb gesproken (en die OK zijn) heb ik minder mee te maken. Ik ben voor de functie van hun niet afhankelijk namelijk.
Maar bij mijn oude werkgever heb ik een meer dan uitstekende staat van dienst achtergelaten. Ook het verlaten van het bedrijf heb ik op een nette manier gedaan, netjes uitgewerkt en alles.
Mijn collega's sturen me nog regelmatig mails en bellen bijna elke dag. Niemand was er erg blij mee dat ik weg ging op een enkeling na en veel mensen hebben me voorheen ook gevraagd om toch maar te blijven. 2 van de 3 mensen die moeten beslissen of ik terug mag, zijn ook al akkoord gegaan. Daar hebben ze me persoonlijk over gebeld. Alleen de directeur moet nog zijn akkoord geven en die zit sowieso in zware vergaderingen die van 8:00 tot 21:00 duren. Daar gaan ze hem nu even niet mee lastig vallen, helaas.
  donderdag 1 maart 2007 @ 20:02:14 #30
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46819035
Heel erg tof , goed om te horen. Goede zet om het bedrijf waar je voorheen werkte goed achter te laten en zo'n perfecte staat van dienst te hebben gehad!

Waarvan is dieee avataaar noouuu haha!? Die serie ken ikk ergens van
pi_46824229
Denk je dat je bij je oude baas wel gelukkig word?
Omdat je het in een ander topic het erover had dat de
"drive" daar helemaal weg was, denk je dat ie nu in 1 klap weer terug is?
  donderdag 1 maart 2007 @ 22:09:04 #32
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_46824481
Een week is echt veel te kort om te kunnen oordelen. Ik heb er ooit bijna een jáár over gedaan om ergens te wennen.
Ik zou nooit en te nimmer teruggaan naar een oude werkgever of voormalige functie. Ik heb de deur daar om goede redenen dichtgedaan, dan roei ik maar met de riemen die ik heb, al vergt dat aanpassingsvermogen.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 maart 2007 @ 22:18:19 #33
862 Arcee
Look closer
pi_46824966
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 07:24 schreef Alicey het volgende:
Wat was de reden dat je vertrok bij je werkgever? Waarom leek die nieuwe baan beter? Oftewel, op welke manier ben je vertrokken?
pi_46835423
Ik ben vertrokken omdat ik dacht dat de nieuwe baan beter aansloot op mijn achtergrond. Nou, dat blijkt dus van niet en ik ben er al te lang uit om er voordeel van te hebben.
Bij mijn oude werkgever ben ik op een normale manier weggegaan zonder scheve gezichten achter te laten.
En in de nieuwe baan zou ik hetzelfde verdienen als in 2006, maar na afloop van het fiscale jaar (September) zou ik bij voldoende prestatie een flinke verhoging krijgen. Dit is helaas mondling toegezegd en degene die dit heeft beloofd, gaat van de zomer weg. Lekker dan.
pi_46835488
Je weet dat mondeling net zo rechtsgeldig is als schriftelijk?
Ben je niet bang dat je je oude baan te veel idealiseert? Mijn ervaring is dat het overal wel wat is eigenlijk, geen enkele werkgever is perfekt.
pi_46842017
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 07:54 schreef Liejannuh het volgende:
Je weet dat mondeling net zo rechtsgeldig is als schriftelijk?
Ben je niet bang dat je je oude baan te veel idealiseert? Mijn ervaring is dat het overal wel wat is eigenlijk, geen enkele werkgever is perfekt.
Probleem met mondeling is wel dat je het moet zien te bewijzen.
En als uit andere dingen blijkt dat mondelinge toezeggingen niet veel waard blijken te zijn (omdat je met bewijzen moet komen) dan lijkt het me niet vreemd dat je ook in dit geval je vraagtekens zet bij je komende loonsverhoging
pi_46842119
Nouja, degene die het heeft toegezegd gaat komende zomer weg, dus die persoon wil vast wel even ergens op papier of per mail vastleggen wat hij heeft toegezegd.
Zou toch moeten lukken de komende maanden?
pi_46853770
Als de persoon die de toezegging gedaan heeft, nu ineens weggaat dan zal hij zich dit vast niet meer herinneren. Toevallig vandaag gevraagd en idd dit antwoord gehad.
En mijn oude baan was zeker niet perfect, maar dat zijn heel veel banen niet.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 18:16:57 #39
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_46853966
Als ik je nieuwe werkgever was zou je ik nooit terugnemen, al had je nog zulke goede beoordelingen. Na één week roepen dat het niet lukt en jammeren over de WW vind ik verre van reclame. Sorry.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 03:14:40 #40
46960 StefanP
polemicist
pi_46870161
Ik vind het een zwaktebod en zou je totaal niet serieus nemen als ik je oude werkgever was. Voor geen goud dat ik je weer aannam; je had redenen om te vertrekken en wie zegt dat je morgen weer niet weg bent? Bovendien spreekt het boekdelen over je voorbereiding voor je nieuwe baan en wat voor persoon je bent.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_46872774
MIsschien inderdaad een zwaktebod, maar ik begrijp niet dat iedereen er heilig van oertuigd is dat je na -4 bezoeken aan een bedrijf, precies kunt weten hoe het gaat lopen. Je krijgt heus geen volledig beeld van de sfeer en gang van zaken door wat met de mensen te praten en de kantoren te bekijken. Maar goed, er is werk zat en ik zal me misschien wel gaan redden in mijn huidige baan, mocht mijn oude werkgever me niet terug nemen. En anders is er altijd een betere.

Belangrijkste punt om weg te gaan is 1 vervelende vent die ik nog niet gezien had en een directeur die het hazepad kiest. Aktijd een slecht teken als in kleine bedrijven de directeur "ineens" vertrekt.
pi_46872871
En wanneer weet je meer?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 15:31:18 #43
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46878624
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:16 schreef Hik het volgende:
Als ik je nieuwe werkgever was zou je ik nooit terugnemen, al had je nog zulke goede beoordelingen. Na één week roepen dat het niet lukt en jammeren over de WW vind ik verre van reclame. Sorry.
Dus die complete jarenlange goede staat van dienst weegt niet op tegen 1 keer de fout ingaan?

doe eens normaal, alsof een bedrijf gaat huilen als een werknemer weggaat, that's life. Wil hij terugkomen, geen probleem, als ie zijn werk maar doet..

mafketel.
pi_46880462
Ik heb dit zelf al twee keer gehad en steeds waren ze blij dat ik terug wilde komen (wel twee verschillende bedrijven), eerste keer had ik een mail gestuurd, een hele preek gekregen en een week later mocht ik weer beginnen met het nodige (leuke) commentaar van collega's.
De tweede keer bij een ander bedrijf was ik ook weggegaan, heb ik opgebeld en een week later belde ze terug dat ik terug mocht komen
Nu ga ik ervoor zorgen dat het niet meer gebeurd, heb er van geleerd. Want het is wel onprofessioneel omdat je gewoon in de sollicitatie procedure 100% achter je nieuwe werkgever moet staan en het voldoende tijd geven daar leuk te vinden.
Je moet natuurlijk wel wennen en verder, voldoende met je nieuwe baan bezig zijn dat je geen tijd hebt om je andere baan te missen, er gewoon 100% voor gaan!!!!!! de baantjes zijn er niet voor het oppakken.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 19:04:45 #45
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46884387
ach het is toch jou leven, zijn 10 andere banen als je niet meer aangenomen wordt.

lekker poep aan wat de werkgever vind.
pi_46950610
Trouwens vergooi je bij je oude werkgever alle credits om ooit meer geld of een betere functie te eisen.

"Dan ga je toch wat anders zoeken, sta je een week later hier weer met knikkende knietjes"
  maandag 5 maart 2007 @ 19:27:02 #47
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46951615
quote:
Op maandag 5 maart 2007 19:02 schreef Wojworshebn het volgende:
Trouwens vergooi je bij je oude werkgever alle credits om ooit meer geld of een betere functie te eisen.

"Dan ga je toch wat anders zoeken, sta je een week later hier weer met knikkende knietjes"
omdat?

Het gaat om het werk wat je verricht, alsof je werkgever iets zou weigeren wat hem idealer zou lijken.
als jij perfect werk verricht gaat zo'n functiedeur nog altijd voor je open..
pi_46951718
Oneens!
  maandag 5 maart 2007 @ 19:31:20 #49
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46951824
zo werkt het gewoon in de praktijk.. als je een droeloe Werkmier in het hele pakhuis bent niet nee.. heb je een werkgever iets te bieden en ben je aan het zoeken naar geluk dan doet hij er juist alles aan om je te houden.. hij had je anders niet eens terug aangenomen.
pi_46951961
Als je na een weekje al terugkomt bedelen naar je oude baan is gewoon een bewijs dat je een slappe zak bent.

Mocht dat komen door indirecte redenen, zoals faillissement wordt het een ander verhaal.
pi_46953816
quote:
Op maandag 5 maart 2007 19:34 schreef Wojworshebn het volgende:
Als je na een weekje al terugkomt bedelen naar je oude baan is gewoon een bewijs dat je een slappe zak bent.
Waarom?? Er zijn een hele hoop belangrijke beloften gedaan, die in de verste verte niet waargemaakt worden. En de einddoelen blijven gewoon overeind. Net alsof je ineens met een half salaris toch een hele maand moet rondkomen. Onder de streep is het gewoon iets dat niet bij me past.
En terwijl ik redelijk tot goed tevreden was in mijn vorige baan, is dit op het moment de beste optie.

Alleen duurt het verschrikkelijk lang eer ik antwoord krijg. Woensdag is het al een week geleden dat ik de vraag heb gesteld. Nu waren er wel een hoop belangrijke vergaderingen afgelopen week.
Maar ik weet dat ik in 2006 een van de beste beoordelingen heb gehad van het hele bedrijf, dan vergeven ze zo'n fout toch wel? En het is zeker dat mijn functie ingevuld moet worden, dat ook nog eens.
Ik snap niet hoe je zoiets belangrijks zolang kunt laten slingeren. Maar ja, afwachten maar en met veel tegenzin gaan werken.
pi_46955156
quote:
Op maandag 5 maart 2007 20:18 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Waarom?? Er zijn een hele hoop belangrijke beloften gedaan, die in de verste verte niet waargemaakt worden. En de einddoelen blijven gewoon overeind. Net alsof je ineens met een half salaris toch een hele maand moet rondkomen. Onder de streep is het gewoon iets dat niet bij me past.
En terwijl ik redelijk tot goed tevreden was in mijn vorige baan, is dit op het moment de beste optie.

Alleen duurt het verschrikkelijk lang eer ik antwoord krijg. Woensdag is het al een week geleden dat ik de vraag heb gesteld. Nu waren er wel een hoop belangrijke vergaderingen afgelopen week.
Maar ik weet dat ik in 2006 een van de beste beoordelingen heb gehad van het hele bedrijf, dan vergeven ze zo'n fout toch wel? En het is zeker dat mijn functie ingevuld moet worden, dat ook nog eens.
Ik snap niet hoe je zoiets belangrijks zolang kunt laten slingeren. Maar ja, afwachten maar en met veel tegenzin gaan werken.
Dit heeft voor jou hoge prioriteit maar misschien niet voor je managers? Zo lang je nog geen antwoord hebt is er nog een kans dat je terug mag komen.
  maandag 5 maart 2007 @ 21:00:03 #53
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46955480
quote:
Op maandag 5 maart 2007 19:34 schreef Wojworshebn het volgende:

Mocht dat komen door indirecte redenen, zoals faillissement wordt het een ander verhaal.
dat is echt bullshit! het bewijs is al geleverd Topicstarter word weer aangenomen als het aan iedereen ligt die hij tot nu toe heeft gesproken!
pi_46955878
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:00 schreef Pumatje het volgende:

[..]

dat is echt bullshit! het bewijs is al geleverd Topicstarter word weer aangenomen als het aan iedereen ligt die hij tot nu toe heeft gesproken!
Maar hebben al die mensen uiteindelijk iets te vertellen binnen dat bedrijf? TS ik zou gewoon een nette brief sturen naar degene die nu nog een uiteindelijke beslissing moet nemen
pi_46956359
quote:
Op maandag 5 maart 2007 20:18 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Waarom??
Omdat je hebt bewezen niet fatsoenlijk te solliciteren, binnen een week het op te geven.
Daar bovenop is het nu wel vreemd dat je ontslag hebt genomen terwijl je oude werk je wel beviel?
Zoek dan een andere werkgever? Of ben je gewoon bang om dingen op te geven en nieuwe ervaringen op te doen?
pi_46956821
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:10 schreef Cyan het volgende:

[..]

Maar hebben al die mensen uiteindelijk iets te vertellen binnen dat bedrijf? TS ik zou gewoon een nette brief sturen naar degene die nu nog een uiteindelijke beslissing moet nemen
Heb ik ook gedaan, al was het dan een e-mail. Mijn directe chef en zijn chef zijn al akkoord, maar de directeur moet zijn goedkeuring nog geven.
pi_46957167
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:21 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Omdat je hebt bewezen niet fatsoenlijk te solliciteren, binnen een week het op te geven.
Daar bovenop is het nu wel vreemd dat je ontslag hebt genomen terwijl je oude werk je wel beviel?
Zoek dan een andere werkgever? Of ben je gewoon bang om dingen op te geven en nieuwe ervaringen op te doen?
In mijn oude baan had ik het best naar mijn zin, maar ik dacht aan het eind van de regenboog een pot met goud te vinden. Dacht dat ik het ergens anders nog beter zou kunnen krijgen, maar helaas, ik ben er alleen slechter van geworden.
Gewoon omdat ik dacht ergens anders beter af te zijn, ging ik bij mijn oude baas weg. In goed overleg en zonder scheve gezichten overigens. Nu blijkt dat ik me vergist heb en vraag ik mijn oude baas heel beleefd of ik alsjeblieft terug mag. De meeste mensen vonden het jammer dat ik weg ging en zijn nu blij dat ik terug wil komen. Zegt toch wel iets, vind ik.
Maar als mijn oude baas me niet terug wil nemen, dan maak ik er maar het beste van in mijn nieuwe baan en houd mijn ogen open voor iets anders. Op zich heb ik net een lekker stuk ervaring en ben ook nog redelijk jong (33). Oud genoeg om veel ervaring te hebben en jong genoeg om nog te groeien.

Enfin, we zien het wel, al hoop ik dan wel heel heeeel heeeeel heeeeeeeeeeel erg erg op een goed antwoord.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:19:31 #58
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_47012861
quote:
Op maandag 5 maart 2007 19:27 schreef Pumatje het volgende:
Het gaat om het werk wat je verricht, alsof je werkgever iets zou weigeren wat hem idealer zou lijken.
als jij perfect werk verricht gaat zo'n functiedeur nog altijd voor je open..
Nee, het gaat ook om je werkhouding.
Ik ga als werkgever niet (meer) investeren in iemand die zo makkelijk omgaat met loyaliteit.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_47025796
Giantbiker_73, ik heb het ook gedaan.

2 weken vakantie opgenomen bij oude werkgever en 1 week officieel weg.
Dus na 3 weken even gebeld en ik kon weer terug.
Het was echt helemaal niks me nieuwe werk.

Na 1,5 jaar hoor ik het nog steeds hoor dat ik terug gekomen ben haha, mij maakt het niks uit.
pi_47026337
ik ben ook teruggegaan naar mijn oude baas..alleen was het andersom, zij vroegen mij terug, promotie en alles erop en eraan...
had het bij nieuwe baan niet naar mijn zin (heb er 5,5 maand gewerkt) dus twijfelde niet en heb ja gezegd. 1 maart begonnen en ga weer fluitend naar mijn werk!
pi_47033133
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:34 schreef exode het volgende:
1 maart begonnen en ga weer fluitend naar mijn werk!
Dat hoop ik ook voor mijzelf. In elk geval hoor ik donderdag de uitslag.
Mijn directe chef en zijn baas staan er positief tegenover en er komt bij dat de afdeling nu stuurloos is. Normaal gesproken zit er een manager en ik. Samen leidden we de afdeling, al was het meer ik dan de manager (die is daarom ook terecht ontslagen). Nu houdt niemand meer een oogje op het grote geheel. MIjn directe chef is een afdelingsleider van een heel andere afdeling, die tijdelijk even de verantwoording heeft.
Nog 1 nachtje slapen en dan weten we meer.
pi_47042955
Zou zeker niet teruggaan...zou dan iets anders zoeken
  donderdag 8 maart 2007 @ 09:03:12 #63
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_47043126
En jij bent leidinggevende?
Zoiets tast wel je geloofwaardigheid aan bij je ondergeschikten(mocht je terug mogen komen).
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_47055997
Bij mijn werk zijn ook 2 mensen kort achter elkaar weggegaan en allebie bleek hun nieuwe werk toch niet alles te zijn. Alleen mochten ze niet meer terug komen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 maart 2007 @ 17:20:16 #65
862 Arcee
Look closer
pi_47058931
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 21:58 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Nog 1 nachtje slapen en dan weten we meer.
17:00 uur geweest, vertel.
pi_47063495
Ik heb nog niets gehoord.......
Alleen sprak ik vanmiddag iemand die er werkt en die vertelde dat de heren morgen allemaal op de zaak zijn. Het is namelijk een internationaal bedrijf, mijn directe chef zit in Nederland, zijn baas zit in Engeland en de grote baas zit in Frankrijk. Het is dus niet zo eenvoudig dat ze even de gang oversteken en overleggen. De kans is groot dat ik pas over 24uur iets weet. Mijn baas krijg ik ook niet te pakken, afwachten maar weer.
pi_47063536
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 09:03 schreef type_29 het volgende:
En jij bent leidinggevende?
Zoiets tast wel je geloofwaardigheid aan bij je ondergeschikten(mocht je terug mogen komen).
Nou dat dacht ik niet! Op de een of andere manier is het uitgelekt en ik heb op 1 persoon na van iedereen en mail of sms gehad dat ze blij zijn dat ik terug wil.
pi_47063554
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:53 schreef SjaakKnaak het volgende:
...zou dan iets anders zoeken
Kan altijd nog, nietwaar?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 maart 2007 @ 19:37:04 #69
862 Arcee
Look closer
pi_47063815
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:28 schreef Giantbiker_73 het volgende:
pi_47063831
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:30 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Kan altijd nog, nietwaar?

Ik hoop voor je dat je terug mag komen en dat het werk je desondanks toch nog bevalt. En zo niet, op zoek naar een andere baan!
pi_47063919
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:37 schreef Cyan het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat je terug mag komen en dat het werk je desondanks toch nog bevalt.
Ik heb er altijd plezier in mijn werk gehad, maar moest en zou zonodig mijn geluk ergens anders weten te vinden. Het gras is altijd groener aan de andere kant van de heuvel, nietwaar?
Het had bijna niet slechter kunnen uitpakken. Verdomme nog an toe
pi_47064220
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:39 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Ik heb er altijd plezier in mijn werk gehad, maar moest en zou zonodig mijn geluk ergens anders weten te vinden. Het gras is altijd groener aan de andere kant van de heuvel, nietwaar?
Het had bijna niet slechter kunnen uitpakken. Verdomme nog an toe
Je hebt hier wel van geleerd. En als ze al bij voorbaat wisten dat ze je niet terug wilden hadden ze meteen nee gezegd.
pi_47064306
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:46 schreef Cyan het volgende:

[..]

Je hebt hier wel van geleerd.
zeg DAT wel ja!
pi_47064456
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:48 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

zeg DAT wel ja!
Bekijk het positief. Ze maken dus wel een overweging om je terug te nemen anders had je al lang een antwoord gehad. Namelijk: Nee!

En vergeet niet dat het voor een werkgever ook een risico is om iemand terug te nemen die zelf ontslag heeft genomen. Het voordeel is wel dat je weet hoe het werkt, wat er van je verwacht wordt, dat je je collega's goed kent en dat je goed met ze op kan schieten.
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:42:43 #75
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_47066644
Ik denk wel dat je mag terug komen... maar je mag het best even goed warm hebben.

Straks mag je te makkelijk terug komen en denk je dat je dit nog een keer kunt flikken
Trotse mamma :)
pi_47075534
en al iets gehoord?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 maart 2007 @ 23:25:52 #77
862 Arcee
Look closer
pi_47075640
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:28 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Alleen sprak ik vanmiddag iemand die er werkt en die vertelde dat de heren morgen allemaal op de zaak zijn. Het is namelijk een internationaal bedrijf, mijn directe chef zit in Nederland, zijn baas zit in Engeland en de grote baas zit in Frankrijk. Het is dus niet zo eenvoudig dat ze even de gang oversteken en overleggen. De kans is groot dat ik pas over 24uur iets weet. Mijn baas krijg ik ook niet te pakken, afwachten maar weer.
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:22 schreef enter het volgende:
en al iets gehoord?
pi_47075731
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:25 schreef Arcee het volgende:

[..]

[..]

hahaha, maaaaaaaaaaaaaaaaaar dit is voor morgen want voor 18.00 kan ik toch niet reageren
pi_47076214
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:42 schreef Faithz het volgende:
Ik denk wel dat je mag terug komen... maar je mag het best even goed warm hebben.

Straks mag je te makkelijk terug komen en denk je dat je dit nog een keer kunt flikken
Laten we het hopen................Ondertussen ging om 22:00 de telefoon. Het directiecomitee is maar half overtuigd. 2 mensen wel en 2 mensen niet. Maandag gaat mijn baas nog met de 2 tegenstanders samen zitten om ze te overtuigen. Ik heb ondertussen wat collega's gemobiliseerd om nog wat positieve invloed uit te oefenen en mijn chef een mail gestuurd. In die mail ontkracht ik alle tegenwerpingen die ik me kan voorstellen. En ik geef nog wat aandacht aan mijn pluspunten tegenover een verse van buitenaf. Ik hoef me niet in te werken, wat me direct 3-6maanden voorsprong geeft.

Afwachten tot maandag dus maar. En verder veel solliciteren. Gelukkig zit ik in de techniek en is daar het personeel dun gezaaid. En de hoogconjuctuur schijnt aan te houden tot 2020, voor die die tijd heb ik wel weer iets gevonden.

En als ik over een paar weken uit mijn proeftijd ben, zit ik sowieso veilig mocht ik ontslagen worden. Maar laten we dat vooral niet hopen........
pi_47076573
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:40 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Ik hoef me niet in te werken, wat me direct 3-6maanden voorsprong geeft.
3 tot 6 maanden om in te werken? WTF?!
pi_47076661
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:50 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

3 tot 6 maanden om in te werken? WTF?!
Eer dat je alle kneepjes in de gaten hebt, ben je in de meeste banen toch al snel 8-12 weken verder. En ik weet dat ik zelf na bijna 6 jaar nog dingetjes niet wist.....En het gaat hier om een HBO functie, het werk is iets geavanceerder dan de meeste banen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Giantbiker_73 op 09-03-2007 07:37:51 ]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 maart 2007 @ 00:02:33 #82
862 Arcee
Look closer
pi_47076966
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:40 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Laten we het hopen................Ondertussen ging om 22:00 de telefoon. Het directiecomitee is maar half overtuigd. 2 mensen wel en 2 mensen niet. Maandag gaat mijn baas nog met de 2 tegenstanders samen zitten om ze te overtuigen.
Dat klinkt al wat minder zeker dan eerst.
pi_47081194
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:02 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat klinkt al wat minder zeker dan eerst.
Klopt, en het halve bedrijf zit te springen op de invulling van die plek. De bezetting is nu zo dun dat er gewoon dingen mislopen, orders niet of niet goed geleverd worden enz.
Maar die 2 personen stellen zich op het standpunt "eens weg, altijd weg". Maar dat is dan de Europese directie. In Nederland en Engeland is iedereen akkoord, alleen de Fransen liggen nog dwars.
Ik hoop heel erg dat ze zich laten overtuigen. Heb er de hele nacht wakker van gelegen en ben nu duizelig van de slaap. Ziekmelden gaat natuurlijk niet, dat staat niet in de proeftijd. Maar eens kijken hoe we de dag doorkomen.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 07:42:45 #84
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_47081224
Je hebt tenminste weer een kutweekend in het verschiet .
Laat ik je maar alvast uit de droom helpen:;het word niks .
Geeen draaideur constructie,je huidige werkgever vind je er trouwens erg grauw en een ongemotiveerde uitstraling hebben.
Doe er is wat aan ,de euroos van de baas zijn niet van blik!
Klaar?
Ik niet!
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:44:54 #85
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_47089846
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 07:42 schreef Foo_niks het volgende:
Je hebt tenminste weer een kutweekend in het verschiet .
Laat ik je maar alvast uit de droom helpen:;het word niks .
Geeen draaideur constructie,je huidige werkgever vind je er trouwens erg grauw en een ongemotiveerde uitstraling hebben.
Doe er is wat aan ,de euroos van de baas zijn niet van blik!
Jij kent hem ?
  vrijdag 9 maart 2007 @ 18:46:46 #86
163231 Dentiwan
Denk aan je tanden !
pi_47101059
Ik zou je een trap eruit geven... wat een enorme kwal dat je eerst weg wilt en dan weer terug wil...
DOMBO
De zwarte wolf komt eraan !
pi_47102740
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 18:46 schreef Dentiwan het volgende:
Ik zou je een trap eruit geven...
Gaat niet lukken, ik ben al weg.
pi_47105294
Ik heb het de laatste tijd toch een aantal maal meegemaakt dat gewaardeerde collega's na een aantal maanden weer terugkeerden op het oude nest. Zo gek is dat niet. De houding van 'eens weg, altijd weg' slaat natuurlijk nergens op.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_47117728
Ik heb een aantal maanden geleden na een overname van het bedrijf waar ik werkte vrijwillig ontslag genomen. Zelfs een flinke oprotpremie geincasseerd, en paar maanden van gereisd. Toen ik terug kwam en weer eens ging buurten kreeg ik meteen weer een baan aangeboden want men kon me blijkbaar niet missen. Ik had zo weer aan de slag gekund.

Ik had er veel meer kunnen verdienen dan ik deed (ik had me als zelfstandige kunnen verhuren ipv in loondienst) maar ik zag het niet zitten, was er tenslotte niet voor niks weggegaan, had het wel gezien daar. 2 weken later had ik een andere baan gevonden die op de meeste punten beter en leuker is dan mijn vorige dus spijt heb ik zeker niet.
pi_47119553
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 09:20 schreef Schorpioen het volgende:
Ik heb een aantal maanden geleden na een overname van het bedrijf waar ik werkte vrijwillig ontslag genomen. Zelfs een flinke oprotpremie geincasseerd, en paar maanden van gereisd. Toen ik terug kwam en weer eens ging buurten kreeg ik meteen weer een baan aangeboden want men kon me blijkbaar niet missen. Ik had zo weer aan de slag gekund.

Ik had er veel meer kunnen verdienen dan ik deed (ik had me als zelfstandige kunnen verhuren ipv in loondienst) maar ik zag het niet zitten, was er tenslotte niet voor niks weggegaan, had het wel gezien daar. 2 weken later had ik een andere baan gevonden die op de meeste punten beter en leuker is dan mijn vorige dus spijt heb ik zeker niet.
Zo hoort het ook te gaan eigenlijk. Ik heb hier gewoon pech gehad.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 maart 2007 @ 11:36:20 #91
862 Arcee
Look closer
pi_47119572
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 11:35 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Maar je hebt nog geen definitief ja of nee dus?
pi_47121297
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 11:35 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Zo hoort het niet te gaan, dit was in mijn ogen wel een redelijk uitzonderlijke situatie. Ik stond dan ook flink te kijken van het aanbod. Ik was al tijden zwaar ongemotiveerd, er was niet veel werk meer, dus ontslag genomen met een niet onaardige afkoopsom, om me daarna weer terug te willen nemen, voor meer geld. ik heb ze stilletjes voor gek verklaard eigenlijk.
Maar het was wel lekker om te horen dat ik niet makkelijk vervangbaar was.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 maart 2007 @ 13:23:34 #93
862 Arcee
Look closer
pi_47121993
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 12:53 schreef Schorpioen het volgende:
ontslag genomen met een niet onaardige afkoopsom
Waarom kreeg je een afkoopsom terwijl je zelf ontslag nam?
pi_47123661
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 11:36 schreef Arcee het volgende:

[..]

Maar je hebt nog geen definitief ja of nee dus?
Inderdaad, nog geen definitief ja of nee.
pi_47123921
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 13:23 schreef Arcee het volgende:

[..]

Waarom kreeg je een afkoopsom terwijl je zelf ontslag nam?
Het ging om een overname door een ander bedrijf en sowieso zowat iedereen van het bedrijf waar ik werkte zou er gefaseerd uitgeflikkerd worden. We hadden echter een hele goede OR die een mooi sociaal plan heeft bedongen waar ook een vrijwillig vertrekregeling bij zat met een vergoeding volgens de kantonrechterformule. Ik kreeg wel iets minder dan wanneer ik zou wachten tot ik ontslagen zou worden maar dat duurde me te lang.
pi_47238456
Never ending story: Ik heb nog steeds geen antwoord.
Ik heb mjn chef maar eens gebeld rond 18:00. Hij was heel vriendelijk en vrolijk maar hield het geprek heel kort ( ik denk vanwege de handsfree in de auto en er ws iemand bij was). Hij zei: "morgen heb ik alles bij elkaar en dan bel ik je". Ik weet niet wanneer morgen en de beslissing is al eerder toegezegd. Waar nog op gewacht wordt? Geen idee.
Wel al bericht gehad van een vacature waar ik op gereageerd heb. Zij vinden mij een positieve kandidaat en ik zit in de procedure. Dit bedrijf ken ik toevallig omdat het een klant is van mijn oude werkgever(waar ik terug wil), de sfeer is hier zeker goed.
pi_47239575
heb je in ieder geval iets om op terug te vallen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_47247906
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:18 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Wel al bericht gehad van een vacature waar ik op gereageerd heb. Zij vinden mij een positieve kandidaat en ik zit in de procedure. Dit bedrijf ken ik toevallig omdat het een klant is van mijn oude werkgever(waar ik terug wil), de sfeer is hier zeker goed.
Nee dat is slim, solliciteren bij een klant van de werkgever waar je nu op je blote knietjes loopt te smeken om je terug te nemen. Waarschijnlijk heb je voordat je bij je vorige werkgever kwam werken een contract getekend waarin staat dat je dat juist niet mag doen, het zgn. concurrentiebeding. Hoeveel goodwill denk je hiermee te kweken?
pi_47248814
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 22:52 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Nee dat is slim, solliciteren bij een klant van de werkgever waar je nu op je blote knietjes loopt te smeken om je terug te nemen. Waarschijnlijk heb je voordat je bij je vorige werkgever kwam werken een contract getekend waarin staat dat je dat juist niet mag doen, het zgn. concurrentiebeding. Hoeveel goodwill denk je hiermee te kweken?
Om te beginnen houdt de gemiddelde klant zich met iets totaal anders bezig dan mijn vorige werkgever. Zij leveren namelijk artikelen die het bedrijfsproces ondersteunen. Denk bijvoorbeeld aan een computerzaak die PC's levert aan bv een marketingbureau. Als ik bij die computerzaak werk, kan ik gerust bij dat marketingbureau solliciteren. Die branches zitten elkaar niet in de weg.
Verder is het concurrentiebeding sterk uitgekleed de laatste jaren. Als de werknemer kan bewijzen dat hij zich kan verbeteren bij de concurrent, kan de oude werkgever dit niet tegenhouden. Hij mag zijn werknemer namelijk niet in groei remmen.
Roep niet "onzin", ik heb de laatste jaren heel wat kennissen naar de ergste concurrent zien vertrekken. Persoonlijk vind ik wel dat je zoiets niet hoort te doen.
pi_47249081
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 23:13 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Om te beginnen houdt de gemiddelde klant zich met iets totaal anders bezig dan mijn vorige werkgever. Zij leveren namelijk artikelen die het bedrijfsproces ondersteunen. Denk bijvoorbeeld aan een computerzaak die PC's levert aan bv een marketingbureau. Als ik bij die computerzaak werk, kan ik gerust bij dat marketingbureau solliciteren. Die branches zitten elkaar niet in de weg.
Verder is het concurrentiebeding sterk uitgekleed de laatste jaren. Als de werknemer kan bewijzen dat hij zich kan verbeteren bij de concurrent, kan de oude werkgever dit niet tegenhouden. Hij mag zijn werknemer namelijk niet in groei remmen.
Roep niet "onzin", ik heb de laatste jaren heel wat kennissen naar de ergste concurrent zien vertrekken. Persoonlijk vind ik wel dat je zoiets niet hoort te doen.
Straks kun je misschien wel kiezen uit 2 banen! Ben erg benieuwd wat je oude werkgever besluit
pi_47256856
sterkte man!
ik heb het 1 x meegemaakt dat ik ontslag nam en dat was om financiele redenen.
Toen ging ik buurten na 3 maanden en kon ik ala minuut terugkomen.
ze stonden bij wijze van spreken met een contract in hun handen om me terug te nemen.
k heb het niet gedaan en er heel lang spijt van gehad.
t'is dat ik nu de mooiste baan heb die er bestaat maar dat was een hele tijd niet.
dus les1 ga nooit weg vanwege het geld!
  woensdag 14 maart 2007 @ 14:29:21 #102
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_47265215
Twee oud-collega's zaten in hetzelfde schuitje. Nummer 1 ging van Bank A naar Bank B. Was binnen een maand weer terug. Hij was het lachertje van de bank geworden. (Hoeft niet bij jou het geval te zijn natuurlijk). Binnen een jaar was hij voorgoed weg.

Collega nummer 2 ging van ICT bedrijf A naar ICT bedrijf B. Bleef 1,5 jaar weg. Toen wilde hij terug. Goed gesprek gehad met bedrijf A dat het jammer vond dat hij vertrok. Nu is hij een jaar of twee/drie weer bij bedrijf A, maar heeft het ook gezien.

Een derde ex collega kwam na 1 jaar terug en zit na 8 jaar nog met volle tevredenheid op oude stoel.

Moraal van het verhaal: iedereen is uniek. Doen wat je zelf het beste lijkt en durf op je gevoel af te gaan.

Succes!
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_47273832
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 23:19 schreef Cyan het volgende:

[..]

Ben erg benieuwd wat je oude werkgever besluit
Ja, ik ook. Ik heb dus nog STEEDS gen antwoord. De directeur europa heeft zijn bedenkingen.....hij is bestookt met steekhoudende argumenten en heeft tot vrijdag bedenktijd gevraagd.
Mijn chef heeft niet het volle vertrouwen dat er een ja gaat komen, maar evengoed is er nog niet direct nee gezegd.
Nog maar eens 48 uur afwachten. Ondertussen nog maar eens de vacaturesites doornemen.

My god, wat krijg ik een hekel aan die klotebaan. Ik zat nog bijna liever tegen ww thuis, er zijn ondertussen banen zat in de techniek. Mijn oude baan niet terugkrijgen zou het einde van de wereld niet zijn, er zijn meer goede/leuke banen. Maar dan moet ik nog zo lang mijn best doen bij de huidige werkgever.
pi_47273935
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 10:06 schreef marcosta het volgende:
sterkte man!

les1 ga nooit weg vanwege het geld!
Hee, bedankt zeg. Dat stel ik op prijs.

Maar ik ben niet vanwege geld weggegaan. Ik ben zelfs iets minder gaan verdienen. De reden om weg te gaan was het perspectief voor de toekomst en de inhoud van de functie.
pi_47279452
Ik zou er maar wel rekening mee houden dat, als je weer teruggenomen wordt, je je wel opnieuw flink zal moeten bewijzen. Ik hoop dat je de bedenkingen die er nu blijkbaar zijn, weg kan nemen dan.
  woensdag 14 maart 2007 @ 22:02:54 #106
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_47281210
Te Vroeg Promotieproberen te maken (tvp)
Trotse papa van Eden
pi_47283904
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 18:54 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Ja, ik ook. Ik heb dus nog STEEDS gen antwoord. De directeur europa heeft zijn bedenkingen.....hij is bestookt met steekhoudende argumenten en heeft tot vrijdag bedenktijd gevraagd.
Mijn chef heeft niet het volle vertrouwen dat er een ja gaat komen, maar evengoed is er nog niet direct nee gezegd.
Nog maar eens 48 uur afwachten. Ondertussen nog maar eens de vacaturesites doornemen.
Wat voor functie zou je daar in godesnaam moeten bekleden om het van de 'directeur europa' te laten afhangen of je die functie krijgt ja of nee, en dat zelfs hij 'bedenktijd' nodig heeft?
pi_47287439
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 18:54 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

My god, wat krijg ik een hekel aan die klotebaan. Ik zat nog bijna liever tegen ww thuis, er zijn ondertussen banen zat in de techniek. Mijn oude baan niet terugkrijgen zou het einde van de wereld niet zijn, er zijn meer goede/leuke banen. Maar dan moet ik nog zo lang mijn best doen bij de huidige werkgever.
Heb je er nog wel zin in om voor je oude werkgever te gaan werken? Aangezien het zo lang duurt voordat ze je een antwoord kunnen en willen geven?
En waarom zou je niet op een andere leuke/goede baan kunnen solliciteren? Waarom zou je nog zo lang je best moeten doen bij je huidige werkgever? Je kan altijd solliciteren!
pi_47346825
Nou, e-i-n-d-e-l-i-j-k antwoord gekregen. En nog negatief ook.
Ik zal dus zolang het beste van mijn huidige baan moeten maken en hard op zoek naar iets anders.

De reden waarom ik niet terug mag? Simpel, in Frankrijk zit een vent die weinig te doen heeft (nou verkoopt Frankrijk heel weinig en hebben ze het dus allemaal rustig). Die LUL had dus altijd wat te zeiken en zaniken als hij wat van "Holland" nodig had. Moesten wij iets van hem, konden we lang wachten en kregen oude rommel. Hij moets altijd het beste en nieuwste en zo snel mogelijk van ons hebben. Ik heb me dus (jaren geleden) wel eens in de haren gezeten met die vent.
Diezelfde kerel is nu naar de directeur Europa gegaan (ook een Fransman, zitten 3 kantoren van elkaar af) en heeft mijn terugkomst dus tegengehouden.
En ik word nog dagelijks gebeld door ex-collega's dat de afdeling stilaan vastloopt (ik ben 4 weken weg) en er echt iemand bij moet.

Wat mijn werk was? Het bedrijf verkoopt verpakkingssystemen op basis van een kunststof folie met een verwerkingsmachine. De klant koopt de folie en krijgt de machine gratis in bruikleen. Voor de service aan die machines was er een aparte afdeling en ik leidde die voor Benelux en Duitsland. Daarnaast deed ik veel helpdesk voor klanten, dealers en eigen mensen. Meestal was ik gewoon de wandelende encyclopedie waar alles gevraagd kon worden. Niet zo heel spannend, maar dus des te verwonderlijker dat ze zo'n heisa maken om een terugkomst.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 19:23:16 #110
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_47346973
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:19 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Nou, e-i-n-d-e-l-i-j-k antwoord gekregen. En nog negatief ook.
des te verwonderlijker dat ze zo'n heisa maken om een terugkomst.
ze maken er helemaal geen heisa van.
Het is gewoon Exit Stage Left
Voor jou tien anderen!

Je bent gewoon keihard gepwnd door die escargot vreter
Klaar?
Ik niet!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 maart 2007 @ 19:26:07 #111
862 Arcee
Look closer
pi_47347105
Zonde.

Wel een goed voorbeeld van "niemand is onmisbaar". Wel jammer voor jou.

Succes met je huidige baan of nieuwe sollicitaties.
pi_47347175
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:23 schreef Foo_niks het volgende:

[..]
Voor jou tien anderen!
Nou, laat maar eens 10 techneuten MBO+ of HBO opdraven die willen overstappen en dan ook nog multi inzetbaar zijn. Gaat je niet lukken, al zeker niet in Z-Limburg.
pi_47347277
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:27 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Nou, laat maar eens 10 techneuten MBO+ of HBO opdraven die willen overstappen en dan ook nog multi inzetbaar zijn. Gaat je niet lukken, al zeker niet in Z-Limburg.

En die Franse lul heeft me inderdaad goed tuk. Maar ik breng mijn vriendjes binnen het bedrijf wel op de hoogte Mag hij de wedstrijd "verst uit het raam leunen" winnen.
pi_47348293
Lullig dat je niet terug mag komen. Je kan nu wel pissig zijn op die Fransman maar uiteindelijk heb je het toch aan jezelf te danken. Jij bent weg gegaan omdat je dacht dat het gras aan de overkant groener was. Nu blijkt dat niet zo te zijn. Of je maakt er iets van met je huidige baan of je gaat op zoek naar iets nieuws.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 01:08:20 #115
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_47358043
heel erg lullig kerel, maar er zijn genoeg andere banen!

en nog 1 keer Welke serie is dat waar je die avatar van je van hebt ?
pi_47362349
quote:
[b]Op zaterdag 17 maart 2007 01:08 schreef Pumatje het volgende: Welke serie is dat waar je die avatar van je van hebt ?
Geen idee, zag hem ergens langskomen op en ander forum en eb hem schaamteloos gejat
pi_47363871
Zelf denk je altijd dat je ontzettend onmisbaar ben, maar vaak valt dat in de praktijk erg tegen.
Je moet maar zo denken als je vandaag verongelukt dan staat de wereld misschien 0,0000000000000000000001 seconden stil maar gaat dan met dezelfde rotgang weer verder.

Je weet pas zeker dat je "onmisbaar" ben op het moment dat ze je flinke loonsverhogingen aanbieden, maar dit doen ze ook alleen maar omdat ze op dat moment met de handen in het haar zitten.
pi_51209608
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 10:06 schreef marcosta het volgende:
sterkte man!
ik heb het 1 x meegemaakt dat ik ontslag nam en dat was om financiele redenen.
Toen ging ik buurten na 3 maanden en kon ik ala minuut terugkomen.
ze stonden bij wijze van spreken met een contract in hun handen om me terug te nemen.
k heb het niet gedaan en er heel lang spijt van gehad.
t'is dat ik nu de mooiste baan heb die er bestaat maar dat was een hele tijd niet.
dus les1 ga nooit weg vanwege het geld!
Ik heb ook een keer ontslag genomen, vanwege voortdurende onenigheid met mijn leidinggevende.
Het is een drama geworden.

Een half jaar later was ik weer terug.
Kan ook wel verhelderend werken voor beide partijen.

Kun je niet voor een uitzendbureau gaan werken?

[ Bericht 2% gewijzigd door Mickmek op 06-07-2007 19:02:29 ]
Michael is onschuldig. Er zijn 0,00 sporen van hem gevonden.
De Nederlandse speurhonden Spike en Rex hebben net als hun Britse collega Eddie vast niet gelogen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 april 2008 @ 23:18:49 #119
862 Arcee
Look closer
pi_57817861
* Arcee is benieuwd hoe het een jaar later met Giantbiker_73 gaat.
pi_57820020
Ik zie nu pas dat uit 2007 komt!

TVP, ook wel benieuwd.
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_57829488
Hoi,

Wat jammer dat je niet terug kan!

Wat tips voor de toekomst als je dat niet erg vindt

Er is geen wettelijke mogelijkheid om terug te keren naar je oude baas. Sommige mensen denken dat dat bestaat. Jij niet

Het is handig, wanneer je een nieuwe wg hebt gevonden, om eerst anders uit te proberen of het werkelijk bevalt. Wat je bijvoorbeeld kan doen is vakantiedagen opnemen bij de werkgever waar je al werkt. En als je niet een dubbel salaris wilt hebben, bekijken of je onbetaald verlof kan opnemen. Let op dat je wel een proeftijd overeenkomt met die nieuwe werkgever, zodat je kan weggaan als het je niet bevalt. En bevalt het wel..... let dan ook goed op je opzegtermijn bij je huidige werkgever. Daar kan je ook niet zomaar weg.

Wat betreft een WW-uitkering. Als je verwijtbaar werkloos bent, heb je geen recht op een WW. Maar stel dat je al bijvoorbeeld 10 jaar werkt bij een bepaalde werkgever en vervolgens ga je werken bij een andere werkgever en je wordt werkloos, bijvoorbeeld je contract voor bepaalde tijd loopt van rechtswege af. Ook dan kan je verwijtbaar werkloos zijn. Het is namelijk wel de bedoeling dat wanneer je bij een nieuwe werkgever gaat werken, dat je vooruit gaat. Dus veel betere arbeidsvoorwaarden enz. Dus als je contract niet wordt verlengd, kan je dus alsnog geen recht hebben op een WW!

Heel veel succes verder.

Groet,

Dounia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')