abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47256856
sterkte man!
ik heb het 1 x meegemaakt dat ik ontslag nam en dat was om financiele redenen.
Toen ging ik buurten na 3 maanden en kon ik ala minuut terugkomen.
ze stonden bij wijze van spreken met een contract in hun handen om me terug te nemen.
k heb het niet gedaan en er heel lang spijt van gehad.
t'is dat ik nu de mooiste baan heb die er bestaat maar dat was een hele tijd niet.
dus les1 ga nooit weg vanwege het geld!
  woensdag 14 maart 2007 @ 14:29:21 #102
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_47265215
Twee oud-collega's zaten in hetzelfde schuitje. Nummer 1 ging van Bank A naar Bank B. Was binnen een maand weer terug. Hij was het lachertje van de bank geworden. (Hoeft niet bij jou het geval te zijn natuurlijk). Binnen een jaar was hij voorgoed weg.

Collega nummer 2 ging van ICT bedrijf A naar ICT bedrijf B. Bleef 1,5 jaar weg. Toen wilde hij terug. Goed gesprek gehad met bedrijf A dat het jammer vond dat hij vertrok. Nu is hij een jaar of twee/drie weer bij bedrijf A, maar heeft het ook gezien.

Een derde ex collega kwam na 1 jaar terug en zit na 8 jaar nog met volle tevredenheid op oude stoel.

Moraal van het verhaal: iedereen is uniek. Doen wat je zelf het beste lijkt en durf op je gevoel af te gaan.

Succes!
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_47273832
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 23:19 schreef Cyan het volgende:

[..]

Ben erg benieuwd wat je oude werkgever besluit
Ja, ik ook. Ik heb dus nog STEEDS gen antwoord. De directeur europa heeft zijn bedenkingen.....hij is bestookt met steekhoudende argumenten en heeft tot vrijdag bedenktijd gevraagd.
Mijn chef heeft niet het volle vertrouwen dat er een ja gaat komen, maar evengoed is er nog niet direct nee gezegd.
Nog maar eens 48 uur afwachten. Ondertussen nog maar eens de vacaturesites doornemen.

My god, wat krijg ik een hekel aan die klotebaan. Ik zat nog bijna liever tegen ww thuis, er zijn ondertussen banen zat in de techniek. Mijn oude baan niet terugkrijgen zou het einde van de wereld niet zijn, er zijn meer goede/leuke banen. Maar dan moet ik nog zo lang mijn best doen bij de huidige werkgever.
pi_47273935
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 10:06 schreef marcosta het volgende:
sterkte man!

les1 ga nooit weg vanwege het geld!
Hee, bedankt zeg. Dat stel ik op prijs.

Maar ik ben niet vanwege geld weggegaan. Ik ben zelfs iets minder gaan verdienen. De reden om weg te gaan was het perspectief voor de toekomst en de inhoud van de functie.
pi_47279452
Ik zou er maar wel rekening mee houden dat, als je weer teruggenomen wordt, je je wel opnieuw flink zal moeten bewijzen. Ik hoop dat je de bedenkingen die er nu blijkbaar zijn, weg kan nemen dan.
Unox, the worst operating system.
  woensdag 14 maart 2007 @ 22:02:54 #106
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_47281210
Te Vroeg Promotieproberen te maken (tvp)
Trotse papa van Eden
pi_47283904
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 18:54 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Ja, ik ook. Ik heb dus nog STEEDS gen antwoord. De directeur europa heeft zijn bedenkingen.....hij is bestookt met steekhoudende argumenten en heeft tot vrijdag bedenktijd gevraagd.
Mijn chef heeft niet het volle vertrouwen dat er een ja gaat komen, maar evengoed is er nog niet direct nee gezegd.
Nog maar eens 48 uur afwachten. Ondertussen nog maar eens de vacaturesites doornemen.
Wat voor functie zou je daar in godesnaam moeten bekleden om het van de 'directeur europa' te laten afhangen of je die functie krijgt ja of nee, en dat zelfs hij 'bedenktijd' nodig heeft?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_47287439
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 18:54 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

My god, wat krijg ik een hekel aan die klotebaan. Ik zat nog bijna liever tegen ww thuis, er zijn ondertussen banen zat in de techniek. Mijn oude baan niet terugkrijgen zou het einde van de wereld niet zijn, er zijn meer goede/leuke banen. Maar dan moet ik nog zo lang mijn best doen bij de huidige werkgever.
Heb je er nog wel zin in om voor je oude werkgever te gaan werken? Aangezien het zo lang duurt voordat ze je een antwoord kunnen en willen geven?
En waarom zou je niet op een andere leuke/goede baan kunnen solliciteren? Waarom zou je nog zo lang je best moeten doen bij je huidige werkgever? Je kan altijd solliciteren!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_47346825
Nou, e-i-n-d-e-l-i-j-k antwoord gekregen. En nog negatief ook.
Ik zal dus zolang het beste van mijn huidige baan moeten maken en hard op zoek naar iets anders.

De reden waarom ik niet terug mag? Simpel, in Frankrijk zit een vent die weinig te doen heeft (nou verkoopt Frankrijk heel weinig en hebben ze het dus allemaal rustig). Die LUL had dus altijd wat te zeiken en zaniken als hij wat van "Holland" nodig had. Moesten wij iets van hem, konden we lang wachten en kregen oude rommel. Hij moets altijd het beste en nieuwste en zo snel mogelijk van ons hebben. Ik heb me dus (jaren geleden) wel eens in de haren gezeten met die vent.
Diezelfde kerel is nu naar de directeur Europa gegaan (ook een Fransman, zitten 3 kantoren van elkaar af) en heeft mijn terugkomst dus tegengehouden.
En ik word nog dagelijks gebeld door ex-collega's dat de afdeling stilaan vastloopt (ik ben 4 weken weg) en er echt iemand bij moet.

Wat mijn werk was? Het bedrijf verkoopt verpakkingssystemen op basis van een kunststof folie met een verwerkingsmachine. De klant koopt de folie en krijgt de machine gratis in bruikleen. Voor de service aan die machines was er een aparte afdeling en ik leidde die voor Benelux en Duitsland. Daarnaast deed ik veel helpdesk voor klanten, dealers en eigen mensen. Meestal was ik gewoon de wandelende encyclopedie waar alles gevraagd kon worden. Niet zo heel spannend, maar dus des te verwonderlijker dat ze zo'n heisa maken om een terugkomst.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 19:23:16 #110
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_47346973
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:19 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Nou, e-i-n-d-e-l-i-j-k antwoord gekregen. En nog negatief ook.
des te verwonderlijker dat ze zo'n heisa maken om een terugkomst.
ze maken er helemaal geen heisa van.
Het is gewoon Exit Stage Left
Voor jou tien anderen!

Je bent gewoon keihard gepwnd door die escargot vreter
Klaar?
Ik niet!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 maart 2007 @ 19:26:07 #111
862 Arcee
Look closer
pi_47347105
Zonde.

Wel een goed voorbeeld van "niemand is onmisbaar". Wel jammer voor jou.

Succes met je huidige baan of nieuwe sollicitaties.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_47347175
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:23 schreef Foo_niks het volgende:

[..]
Voor jou tien anderen!
Nou, laat maar eens 10 techneuten MBO+ of HBO opdraven die willen overstappen en dan ook nog multi inzetbaar zijn. Gaat je niet lukken, al zeker niet in Z-Limburg.
pi_47347277
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:27 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Nou, laat maar eens 10 techneuten MBO+ of HBO opdraven die willen overstappen en dan ook nog multi inzetbaar zijn. Gaat je niet lukken, al zeker niet in Z-Limburg.

En die Franse lul heeft me inderdaad goed tuk. Maar ik breng mijn vriendjes binnen het bedrijf wel op de hoogte Mag hij de wedstrijd "verst uit het raam leunen" winnen.
pi_47348293
Lullig dat je niet terug mag komen. Je kan nu wel pissig zijn op die Fransman maar uiteindelijk heb je het toch aan jezelf te danken. Jij bent weg gegaan omdat je dacht dat het gras aan de overkant groener was. Nu blijkt dat niet zo te zijn. Of je maakt er iets van met je huidige baan of je gaat op zoek naar iets nieuws.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  zaterdag 17 maart 2007 @ 01:08:20 #115
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_47358043
heel erg lullig kerel, maar er zijn genoeg andere banen!

en nog 1 keer Welke serie is dat waar je die avatar van je van hebt ?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_47362349
quote:
[b]Op zaterdag 17 maart 2007 01:08 schreef Pumatje het volgende: Welke serie is dat waar je die avatar van je van hebt ?
Geen idee, zag hem ergens langskomen op en ander forum en eb hem schaamteloos gejat
pi_47363871
Zelf denk je altijd dat je ontzettend onmisbaar ben, maar vaak valt dat in de praktijk erg tegen.
Je moet maar zo denken als je vandaag verongelukt dan staat de wereld misschien 0,0000000000000000000001 seconden stil maar gaat dan met dezelfde rotgang weer verder.

Je weet pas zeker dat je "onmisbaar" ben op het moment dat ze je flinke loonsverhogingen aanbieden, maar dit doen ze ook alleen maar omdat ze op dat moment met de handen in het haar zitten.
pi_51209608
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 10:06 schreef marcosta het volgende:
sterkte man!
ik heb het 1 x meegemaakt dat ik ontslag nam en dat was om financiele redenen.
Toen ging ik buurten na 3 maanden en kon ik ala minuut terugkomen.
ze stonden bij wijze van spreken met een contract in hun handen om me terug te nemen.
k heb het niet gedaan en er heel lang spijt van gehad.
t'is dat ik nu de mooiste baan heb die er bestaat maar dat was een hele tijd niet.
dus les1 ga nooit weg vanwege het geld!
Ik heb ook een keer ontslag genomen, vanwege voortdurende onenigheid met mijn leidinggevende.
Het is een drama geworden.

Een half jaar later was ik weer terug.
Kan ook wel verhelderend werken voor beide partijen.

Kun je niet voor een uitzendbureau gaan werken?

[ Bericht 2% gewijzigd door Mickmek op 06-07-2007 19:02:29 ]
Michael is onschuldig. Er zijn 0,00 sporen van hem gevonden.
De Nederlandse speurhonden Spike en Rex hebben net als hun Britse collega Eddie vast niet gelogen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 april 2008 @ 23:18:49 #119
862 Arcee
Look closer
pi_57817861
* Arcee is benieuwd hoe het een jaar later met Giantbiker_73 gaat.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_57820020
Ik zie nu pas dat uit 2007 komt!

TVP, ook wel benieuwd.
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_57829488
Hoi,

Wat jammer dat je niet terug kan!

Wat tips voor de toekomst als je dat niet erg vindt

Er is geen wettelijke mogelijkheid om terug te keren naar je oude baas. Sommige mensen denken dat dat bestaat. Jij niet

Het is handig, wanneer je een nieuwe wg hebt gevonden, om eerst anders uit te proberen of het werkelijk bevalt. Wat je bijvoorbeeld kan doen is vakantiedagen opnemen bij de werkgever waar je al werkt. En als je niet een dubbel salaris wilt hebben, bekijken of je onbetaald verlof kan opnemen. Let op dat je wel een proeftijd overeenkomt met die nieuwe werkgever, zodat je kan weggaan als het je niet bevalt. En bevalt het wel..... let dan ook goed op je opzegtermijn bij je huidige werkgever. Daar kan je ook niet zomaar weg.

Wat betreft een WW-uitkering. Als je verwijtbaar werkloos bent, heb je geen recht op een WW. Maar stel dat je al bijvoorbeeld 10 jaar werkt bij een bepaalde werkgever en vervolgens ga je werken bij een andere werkgever en je wordt werkloos, bijvoorbeeld je contract voor bepaalde tijd loopt van rechtswege af. Ook dan kan je verwijtbaar werkloos zijn. Het is namelijk wel de bedoeling dat wanneer je bij een nieuwe werkgever gaat werken, dat je vooruit gaat. Dus veel betere arbeidsvoorwaarden enz. Dus als je contract niet wordt verlengd, kan je dus alsnog geen recht hebben op een WW!

Heel veel succes verder.

Groet,

Dounia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')