Wat is je functie?quote:Op woensdag 28 februari 2007 07:48 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Tja, dat ik het al hel snel niet naar mijn zin heb, geeft volgens mij al aan dat ik echt een verkeerde keuze heb gemaakt. In de mail naar hun heb ik wel gezet dat ik zeker niet van plan ben weer vlot weg te gaan. Ik heb zelfs het aanbod gedaan om voor het salaris van vorig jaar te komen werken, om mijn hopeloosheid te onderstrepen.
Hopeloos zou je pas zijn als je ONDER je salaris van vorig jaar zou gaan werken...quote:Op woensdag 28 februari 2007 07:48 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Tja, dat ik het al hel snel niet naar mijn zin heb, geeft volgens mij al aan dat ik echt een verkeerde keuze heb gemaakt. In de mail naar hun heb ik wel gezet dat ik zeker niet van plan ben weer vlot weg te gaan. Ik heb zelfs het aanbod gedaan om voor het salaris van vorig jaar te komen werken, om mijn hopeloosheid te onderstrepen.
Salaris was ook de reden om voor die andere baan te gaan, gok ik?quote:Op woensdag 28 februari 2007 07:48 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Ik heb zelfs het aanbod gedaan om voor het salaris van vorig jaar te komen werken, om mijn hopeloosheid te onderstrepen.
Je krijgt in iedergeval een strafkorting op je WW. Want je hebt zelf ander werk gekozen. Als je dat niet had gedaan dan was je ook niet ontslagen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 08:55 schreef online het volgende:
Je zit nu dus in je proeftijd.......
Je nieuwe werkgever hoeft je niet te ontslaan, hij kan gewoon zeggen dat je niet meer hoeft te komen. (proeftijd)
Maar volgens mij krijg je dan geen WW uitkering.
Wat een onzin, daar kunnen maanden overheen gaan voor je je de nieuwe cultuur eigen gemaakt hebt.quote:Op donderdag 1 maart 2007 02:07 schreef klara12 het volgende:
Het is gewoon zo dat als het de eerste week niet bevalt, dan komt het er niet meer van.
Sterker nog, dat weet je tijdens je sollicitatiegesprekken al, dus dan heb je slecht opgelet als je na 1 week op de sfeer afknapt.quote:En dat heeft niks met verandering te maken, maar alles met hoe de sfeer is op de nieuwe werkplek. En dat weet je eigenlijk gelijk.
Inderdaad, don't burn teh bridges.quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:25 schreef smiley54321 het volgende:
Dit is een mooi voorbeeld dat je altijd moet proberen op een fatsoenlijke manier afscheid te nemen van je oude baas, ipv de schepen bruggen achter je te verbranden.
Ik zie niks mis met terugkeren naar je oude werkgever. (wel is het vaak een goede gelegenheid om de kleine dingen die je niet bevielen proberen recht te breien, voor je weer begint)
quote:Op donderdag 1 maart 2007 07:24 schreef Alicey het volgende:
Wat was de reden dat je vertrok bij je werkgever? Waarom leek die nieuwe baan beter? Oftewel, op welke manier ben je vertrokken?
Probleem met mondeling is wel dat je het moet zien te bewijzen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 07:54 schreef Liejannuh het volgende:
Je weet dat mondeling net zo rechtsgeldig is als schriftelijk?
Ben je niet bang dat je je oude baan te veel idealiseert? Mijn ervaring is dat het overal wel wat is eigenlijk, geen enkele werkgever is perfekt.
Dus die complete jarenlange goede staat van dienst weegt niet op tegen 1 keer de fout ingaan?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:16 schreef Hik het volgende:
Als ik je nieuwe werkgever was zou je ik nooit terugnemen, al had je nog zulke goede beoordelingen. Na één week roepen dat het niet lukt en jammeren over de WW vind ik verre van reclame. Sorry.
omdat?quote:Op maandag 5 maart 2007 19:02 schreef Wojworshebn het volgende:
Trouwens vergooi je bij je oude werkgever alle credits om ooit meer geld of een betere functie te eisen.
"Dan ga je toch wat anders zoeken, sta je een week later hier weer met knikkende knietjes"
Waarom?? Er zijn een hele hoop belangrijke beloften gedaan, die in de verste verte niet waargemaakt worden. En de einddoelen blijven gewoon overeind. Net alsof je ineens met een half salaris toch een hele maand moet rondkomen. Onder de streep is het gewoon iets dat niet bij me past.quote:Op maandag 5 maart 2007 19:34 schreef Wojworshebn het volgende:
Als je na een weekje al terugkomt bedelen naar je oude baan is gewoon een bewijs dat je een slappe zak bent.
Dit heeft voor jou hoge prioriteit maar misschien niet voor je managers? Zo lang je nog geen antwoord hebt is er nog een kans dat je terug mag komen.quote:Op maandag 5 maart 2007 20:18 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Waarom?? Er zijn een hele hoop belangrijke beloften gedaan, die in de verste verte niet waargemaakt worden. En de einddoelen blijven gewoon overeind. Net alsof je ineens met een half salaris toch een hele maand moet rondkomen. Onder de streep is het gewoon iets dat niet bij me past.
En terwijl ik redelijk tot goed tevreden was in mijn vorige baan, is dit op het moment de beste optie.
Alleen duurt het verschrikkelijk lang eer ik antwoord krijg. Woensdag is het al een week geleden dat ik de vraag heb gesteld. Nu waren er wel een hoop belangrijke vergaderingen afgelopen week.
Maar ik weet dat ik in 2006 een van de beste beoordelingen heb gehad van het hele bedrijf, dan vergeven ze zo'n fout toch wel? En het is zeker dat mijn functie ingevuld moet worden, dat ook nog eens.
Ik snap niet hoe je zoiets belangrijks zolang kunt laten slingeren. Maar ja, afwachten maar en met veel tegenzin gaan werken.
dat is echt bullshit! het bewijs is al geleverd Topicstarter word weer aangenomen als het aan iedereen ligt die hij tot nu toe heeft gesproken!quote:Op maandag 5 maart 2007 19:34 schreef Wojworshebn het volgende:
Als je na een weekje al terugkomt bedelen naar je oude baan is gewoon een bewijs dat je een slappe zak bent.
Mocht dat komen door indirecte redenen, zoals faillissement wordt het een ander verhaal.
Maar hebben al die mensen uiteindelijk iets te vertellen binnen dat bedrijf? TS ik zou gewoon een nette brief sturen naar degene die nu nog een uiteindelijke beslissing moet nemenquote:Op maandag 5 maart 2007 21:00 schreef Pumatje het volgende:
[..]
dat is echt bullshit! het bewijs is al geleverd Topicstarter word weer aangenomen als het aan iedereen ligt die hij tot nu toe heeft gesproken!
Omdat je hebt bewezen niet fatsoenlijk te solliciteren, binnen een week het op te geven.quote:
Heb ik ook gedaan, al was het dan een e-mail. Mijn directe chef en zijn chef zijn al akkoord, maar de directeur moet zijn goedkeuring nog geven.quote:Op maandag 5 maart 2007 21:10 schreef Cyan het volgende:
[..]
Maar hebben al die mensen uiteindelijk iets te vertellen binnen dat bedrijf? TS ik zou gewoon een nette brief sturen naar degene die nu nog een uiteindelijke beslissing moet nemen
In mijn oude baan had ik het best naar mijn zin, maar ik dacht aan het eind van de regenboog een pot met goud te vinden. Dacht dat ik het ergens anders nog beter zou kunnen krijgen, maar helaas, ik ben er alleen slechter van geworden.quote:Op maandag 5 maart 2007 21:21 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Omdat je hebt bewezen niet fatsoenlijk te solliciteren, binnen een week het op te geven.
Daar bovenop is het nu wel vreemd dat je ontslag hebt genomen terwijl je oude werk je wel beviel?
Zoek dan een andere werkgever? Of ben je gewoon bang om dingen op te geven en nieuwe ervaringen op te doen?
Nee, het gaat ook om je werkhouding.quote:Op maandag 5 maart 2007 19:27 schreef Pumatje het volgende:
Het gaat om het werk wat je verricht, alsof je werkgever iets zou weigeren wat hem idealer zou lijken.
als jij perfect werk verricht gaat zo'n functiedeur nog altijd voor je open..
Dat hoop ik ook voor mijzelf. In elk geval hoor ik donderdag de uitslag.quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:34 schreef exode het volgende:
1 maart begonnen en ga weer fluitend naar mijn werk!
17:00 uur geweest, vertel.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:58 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Nog 1 nachtje slapen en dan weten we meer.
Nou dat dacht ik niet! Op de een of andere manier is het uitgelekt en ik heb op 1 persoon na van iedereen en mail of sms gehad dat ze blij zijn dat ik terug wil.quote:Op donderdag 8 maart 2007 09:03 schreef type_29 het volgende:
En jij bent leidinggevende?
Zoiets tast wel je geloofwaardigheid aan bij je ondergeschikten(mocht je terug mogen komen).
Kan altijd nog, nietwaar?quote:Op donderdag 8 maart 2007 08:53 schreef SjaakKnaak het volgende:
...zou dan iets anders zoeken
quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:28 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Ik heb nog niets gehoord.......
quote:
Ik heb er altijd plezier in mijn werk gehad, maar moest en zou zonodig mijn geluk ergens anders weten te vinden. Het gras is altijd groener aan de andere kant van de heuvel, nietwaar?quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:37 schreef Cyan het volgende:
[..]
![]()
Ik hoop voor je dat je terug mag komen en dat het werk je desondanks toch nog bevalt.
Je hebt hier wel van geleerd. En als ze al bij voorbaat wisten dat ze je niet terug wilden hadden ze meteen nee gezegd.quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:39 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Ik heb er altijd plezier in mijn werk gehad, maar moest en zou zonodig mijn geluk ergens anders weten te vinden. Het gras is altijd groener aan de andere kant van de heuvel, nietwaar?
Het had bijna niet slechter kunnen uitpakken. Verdomme nog an toe![]()
Bekijk het positief. Ze maken dus wel een overweging om je terug te nemen anders had je al lang een antwoord gehad. Namelijk: Nee!quote:
quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:28 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Ik heb nog niets gehoord.......
Alleen sprak ik vanmiddag iemand die er werkt en die vertelde dat de heren morgen allemaal op de zaak zijn. Het is namelijk een internationaal bedrijf, mijn directe chef zit in Nederland, zijn baas zit in Engeland en de grote baas zit in Frankrijk. Het is dus niet zo eenvoudig dat ze even de gang oversteken en overleggen. De kans is groot dat ik pas over 24uur iets weet. Mijn baas krijg ik ook niet te pakken, afwachten maar weer.
quote:Op donderdag 8 maart 2007 23:22 schreef enter het volgende:
en al iets gehoord?
Laten we het hopen................Ondertussen ging om 22:00 de telefoon. Het directiecomitee is maar half overtuigd. 2 mensen wel en 2 mensen niet. Maandag gaat mijn baas nog met de 2 tegenstanders samen zitten om ze te overtuigen. Ik heb ondertussen wat collega's gemobiliseerd om nog wat positieve invloed uit te oefenen en mijn chef een mail gestuurd. In die mail ontkracht ik alle tegenwerpingen die ik me kan voorstellen. En ik geef nog wat aandacht aan mijn pluspunten tegenover een verse van buitenaf. Ik hoef me niet in te werken, wat me direct 3-6maanden voorsprong geeft.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:42 schreef Faithz het volgende:
Ik denk wel dat je mag terug komen... maar je mag het best even goed warm hebben.
Straks mag je te makkelijk terug komen en denk je dat je dit nog een keer kunt flikken
3 tot 6 maanden om in te werken? WTF?!quote:Op donderdag 8 maart 2007 23:40 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Ik hoef me niet in te werken, wat me direct 3-6maanden voorsprong geeft.
Eer dat je alle kneepjes in de gaten hebt, ben je in de meeste banen toch al snel 8-12 weken verder. En ik weet dat ik zelf na bijna 6 jaar nog dingetjes niet wist.....En het gaat hier om een HBO functie, het werk is iets geavanceerder dan de meeste banen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 23:50 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
3 tot 6 maanden om in te werken? WTF?!
Dat klinkt al wat minder zeker dan eerst.quote:Op donderdag 8 maart 2007 23:40 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Laten we het hopen................Ondertussen ging om 22:00 de telefoon. Het directiecomitee is maar half overtuigd. 2 mensen wel en 2 mensen niet. Maandag gaat mijn baas nog met de 2 tegenstanders samen zitten om ze te overtuigen.
Klopt, en het halve bedrijf zit te springen op de invulling van die plek. De bezetting is nu zo dun dat er gewoon dingen mislopen, orders niet of niet goed geleverd worden enz.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat klinkt al wat minder zeker dan eerst.
Jij kent hem ?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 07:42 schreef Foo_niks het volgende:
Je hebt tenminste weer een kutweekend in het verschiet .
Laat ik je maar alvast uit de droom helpen:;het word niks .
Geeen draaideur constructie,je huidige werkgever vind je er trouwens erg grauw en een ongemotiveerde uitstraling hebben.
Doe er is wat aan ,de euroos van de baas zijn niet van blik!
Gaat niet lukken, ik ben al weg.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 18:46 schreef Dentiwan het volgende:
Ik zou je een trap eruit geven...
Zo hoort het ook te gaan eigenlijk. Ik heb hier gewoon pech gehad.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 09:20 schreef Schorpioen het volgende:
Ik heb een aantal maanden geleden na een overname van het bedrijf waar ik werkte vrijwillig ontslag genomen. Zelfs een flinke oprotpremie geincasseerd, en paar maanden van gereisd. Toen ik terug kwam en weer eens ging buurten kreeg ik meteen weer een baan aangeboden want men kon me blijkbaar niet missen. Ik had zo weer aan de slag gekund.
Ik had er veel meer kunnen verdienen dan ik deed (ik had me als zelfstandige kunnen verhuren ipv in loondienst) maar ik zag het niet zitten, was er tenslotte niet voor niks weggegaan, had het wel gezien daar. 2 weken later had ik een andere baan gevonden die op de meeste punten beter en leuker is dan mijn vorige dus spijt heb ik zeker niet.
Maar je hebt nog geen definitief ja of nee dus?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:35 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Zo hoort het ook te gaan eigenlijk. Ik heb hier gewoon pech gehad.
Zo hoort het niet te gaan, dit was in mijn ogen wel een redelijk uitzonderlijke situatie. Ik stond dan ook flink te kijken van het aanbod. Ik was al tijden zwaar ongemotiveerd, er was niet veel werk meer, dus ontslag genomen met een niet onaardige afkoopsom, om me daarna weer terug te willen nemen, voor meer geld. ik heb ze stilletjes voor gek verklaard eigenlijk.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:35 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Zo hoort het ook te gaan eigenlijk. Ik heb hier gewoon pech gehad.
Waarom kreeg je een afkoopsom terwijl je zelf ontslag nam?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 12:53 schreef Schorpioen het volgende:
ontslag genomen met een niet onaardige afkoopsom
Inderdaad, nog geen definitief ja of nee.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar je hebt nog geen definitief ja of nee dus?
Het ging om een overname door een ander bedrijf en sowieso zowat iedereen van het bedrijf waar ik werkte zou er gefaseerd uitgeflikkerd worden. We hadden echter een hele goede OR die een mooi sociaal plan heeft bedongen waar ook een vrijwillig vertrekregeling bij zat met een vergoeding volgens de kantonrechterformule. Ik kreeg wel iets minder dan wanneer ik zou wachten tot ik ontslagen zou worden maar dat duurde me te lang.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 13:23 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom kreeg je een afkoopsom terwijl je zelf ontslag nam?
Nee dat is slim, solliciteren bij een klant van de werkgever waar je nu op je blote knietjes loopt te smeken om je terug te nemen. Waarschijnlijk heb je voordat je bij je vorige werkgever kwam werken een contract getekend waarin staat dat je dat juist niet mag doen, het zgn. concurrentiebeding. Hoeveel goodwill denk je hiermee te kweken?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:18 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Wel al bericht gehad van een vacature waar ik op gereageerd heb. Zij vinden mij een positieve kandidaat en ik zit in de procedure. Dit bedrijf ken ik toevallig omdat het een klant is van mijn oude werkgever(waar ik terug wil), de sfeer is hier zeker goed.
Om te beginnen houdt de gemiddelde klant zich met iets totaal anders bezig dan mijn vorige werkgever. Zij leveren namelijk artikelen die het bedrijfsproces ondersteunen. Denk bijvoorbeeld aan een computerzaak die PC's levert aan bv een marketingbureau. Als ik bij die computerzaak werk, kan ik gerust bij dat marketingbureau solliciteren. Die branches zitten elkaar niet in de weg.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:52 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Nee dat is slim, solliciteren bij een klant van de werkgever waar je nu op je blote knietjes loopt te smeken om je terug te nemen. Waarschijnlijk heb je voordat je bij je vorige werkgever kwam werken een contract getekend waarin staat dat je dat juist niet mag doen, het zgn. concurrentiebeding. Hoeveel goodwill denk je hiermee te kweken?
Straks kun je misschien wel kiezen uit 2 banen!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 23:13 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Om te beginnen houdt de gemiddelde klant zich met iets totaal anders bezig dan mijn vorige werkgever. Zij leveren namelijk artikelen die het bedrijfsproces ondersteunen. Denk bijvoorbeeld aan een computerzaak die PC's levert aan bv een marketingbureau. Als ik bij die computerzaak werk, kan ik gerust bij dat marketingbureau solliciteren. Die branches zitten elkaar niet in de weg.
Verder is het concurrentiebeding sterk uitgekleed de laatste jaren. Als de werknemer kan bewijzen dat hij zich kan verbeteren bij de concurrent, kan de oude werkgever dit niet tegenhouden. Hij mag zijn werknemer namelijk niet in groei remmen.
Roep niet "onzin", ik heb de laatste jaren heel wat kennissen naar de ergste concurrent zien vertrekken. Persoonlijk vind ik wel dat je zoiets niet hoort te doen.
Ja, ik ook. Ik heb dus nog STEEDS gen antwoord. De directeur europa heeft zijn bedenkingen.....hij is bestookt met steekhoudende argumenten en heeft tot vrijdag bedenktijd gevraagd.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 23:19 schreef Cyan het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd wat je oude werkgever besluit
Hee, bedankt zeg. Dat stel ik op prijs.quote:Op woensdag 14 maart 2007 10:06 schreef marcosta het volgende:
sterkte man!
les1 ga nooit weg vanwege het geld!
Wat voor functie zou je daar in godesnaam moeten bekleden om het van de 'directeur europa' te laten afhangen of je die functie krijgt ja of nee, en dat zelfs hij 'bedenktijd' nodig heeft?quote:Op woensdag 14 maart 2007 18:54 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Ik heb dus nog STEEDS gen antwoord. De directeur europa heeft zijn bedenkingen.....hij is bestookt met steekhoudende argumenten en heeft tot vrijdag bedenktijd gevraagd.
Mijn chef heeft niet het volle vertrouwen dat er een ja gaat komen, maar evengoed is er nog niet direct nee gezegd.
Nog maar eens 48 uur afwachten. Ondertussen nog maar eens de vacaturesites doornemen.
Heb je er nog wel zin in om voor je oude werkgever te gaan werken? Aangezien het zo lang duurt voordat ze je een antwoord kunnen en willen geven?quote:Op woensdag 14 maart 2007 18:54 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Ik heb dus nog STEEDS gen antwoord. De directeur europa heeft zijn bedenkingen.....hij is bestookt met steekhoudende argumenten en heeft tot vrijdag bedenktijd gevraagd.
Mijn chef heeft niet het volle vertrouwen dat er een ja gaat komen, maar evengoed is er nog niet direct nee gezegd.
Nog maar eens 48 uur afwachten. Ondertussen nog maar eens de vacaturesites doornemen.
My god, wat krijg ik een hekel aan die klotebaan. Ik zat nog bijna liever tegen ww thuis, er zijn ondertussen banen zat in de techniek. Mijn oude baan niet terugkrijgen zou het einde van de wereld niet zijn, er zijn meer goede/leuke banen. Maar dan moet ik nog zo lang mijn best doen bij de huidige werkgever.
ze maken er helemaal geen heisa van.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:19 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Nou, e-i-n-d-e-l-i-j-k antwoord gekregen. En nog negatief ook.
des te verwonderlijker dat ze zo'n heisa maken om een terugkomst.
Nou, laat maar eens 10 techneuten MBO+ of HBO opdraven die willen overstappen en dan ook nog multi inzetbaar zijn. Gaat je niet lukken, al zeker niet in Z-Limburg.quote:
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:27 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Nou, laat maar eens 10 techneuten MBO+ of HBO opdraven die willen overstappen en dan ook nog multi inzetbaar zijn. Gaat je niet lukken, al zeker niet in Z-Limburg.
En die Franse lul heeft me inderdaad goed tuk. Maar ik breng mijn vriendjes binnen het bedrijf wel op de hoogteMag hij de wedstrijd "verst uit het raam leunen" winnen.
Geen idee, zag hem ergens langskomen op en ander forum en eb hem schaamteloos gejatquote:[b]Op zaterdag 17 maart 2007 01:08 schreef Pumatje het volgende: Welke serie is dat waar je die avatar van je van hebt ?
Ik heb ook een keer ontslag genomen, vanwege voortdurende onenigheid met mijn leidinggevende.quote:Op woensdag 14 maart 2007 10:06 schreef marcosta het volgende:
sterkte man!
ik heb het 1 x meegemaakt dat ik ontslag nam en dat was om financiele redenen.
Toen ging ik buurten na 3 maanden en kon ik ala minuut terugkomen.
ze stonden bij wijze van spreken met een contract in hun handen om me terug te nemen.
k heb het niet gedaan en er heel lang spijt van gehad.
t'is dat ik nu de mooiste baan heb die er bestaat maar dat was een hele tijd niet.
dus les1 ga nooit weg vanwege het geld!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |