Besef jij uberbaupt wel wat je steeds zegt? De 'eigen groep'. Ze zijn Nederlanders, hun eigen groep bestaat uit Nederlanders, zij dienen landsbelang. Wie ben jij om te denken dat ze zomaar opeens andere mensen gaan bevooroordelen? Waar haal je het recht vandaag om mensen die je niet kent daarvan te beschuldigen, puur omdat ze een tweede papiertje hebben?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:05 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Had ik al uitgelegd, familie of vrienden helpen gaat moeilijk worden, de eigen groep bevoordelen is veel makkelijker en als je het niet te opvallend doet valt niemand er over.
Als een staatssecretaris hier een ambtsdelict zou plegen (en hoe kom je er in godesnaam bij dat ze dat zouden doen?), dan zijn ze zo snel daarvoor gepakt dat ze niet eens de kans krijgen er vandoor te gaan. Maar als jij het hebt over 'vluchten voor je daden', dan moet je wel iets verdomd ergs hebben gedaan, en ik begrijp niet helemaal hoe jij zulke doemscenario's in je hoofd hebt gekregen.quote:Dan worden ze door hun moederland niet langer als onderdaan gezien en worden ze hetzelfde behandeld als autochtone Nederlanders. Dus geen speciale bescherming meer in het geval ze een ambtsdelict zouden plegen en dan doodleuk naar hun moederland emigreren, enz.
Zucht, blijf jij maar geloven dat bij elke allochtoon de kans groter is dat ze NL zullen verraden dan bij elke autochtoon...quote:Zucht, dat stel ik niet.
Ik geef het op, blijf maar naief geloven dat elke allochtoon die trouw belooft aan Nederland z'n moederland ook echt op de tweede plaats zet en evenveel de belangen van Jan en Truus gaat verdedigen als die van Mohammed en Fatima.![]()
Mooi, dan zijn er nog zo'n 15,5 miljoen mensen die het niet met hem eens zijn. Toch een comfortabele meerderheid. En alleen al het feit dat je naar Wilders refereert als Geertje toont dat de aanhangers van de PVV over het algemeen niet bijster intelligent zijn.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 17:23 schreef kiekeboer het volgende:
Ik heb op Geertje Wilders gestemt en ik ben het helemaal met hem eens en met mij waarschijnlijk nog zo'n half miljoen mensen.
Blijf jij maar nief geloven dat elke autochtoon die trouw belooft aan Nederland z'n moederland ook echt op de eerste plaats zet en niets anders voortrektquote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:05 schreef rebel6 het volgende:
Ik geef het op, blijf maar naief geloven dat elke allochtoon die trouw belooft aan Nederland z'n moederland ook echt op de tweede plaats zet en evenveel de belangen van Jan en Truus gaat verdedigen als die van Mohammed en Fatima.![]()
Ze plaatst net als haar moederland vraagtekens bij zaken die door de meeste historici als feiten worden gezien, dat wil niet zeggen dat ze onder druk staat van Turkije maar ze wekt wel duidelijk de indruk dat ze voorzichtig is met bepaalde uitspraken omdat ze nog altijd onderdaan is van dat land.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 08:56 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is géén bewijs dat zij vatbaar is voor druk van andere staten, dat is een persoonlijke mening die naar voren komt.
quote:Ik heb nog geen enkel echt concreet voorbeeld van je gezien, alleen maar vermoedens en ongefundeerde beschuldigingen.
Zucht, vermoeiend om met jou te discussiëren, je leest niet eens wat iemand schrijft. Ik twijfel niet aan hun integriteit, dat heb ik al meerdere keren gezegd.quote:Waarom twijfel jij zoveel aan de integriteit van mensen die a) al lang actief zijn voor een politieke partij in NL, die b) zijn gekeurd en gewogen en voldoende bevonden, c) een eed af hebben gelegd dat zij trouw zullen zijn? Wat wil je nog meer? Wanneer is genoeg genoeg voor jou? Wat heeft een dubbele nationaliteit in godesnaam te maken met je loyaliteit? Die mensen wonen toch niet voor de kat z'n knuppel hier?
Wat dan wel? je gaat er blijkbaar vanuit dat er eerder (moedwillige) belangenverstrengeling plaatsvind bij allochtonen bewindslieden, dan bij autochtone bewindsliedenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:06 schreef rebel6 het volgende:
Ik twijfel niet aan hun integriteit, dat heb ik al meerdere keren gezegd.
Verdraai m'n woorden maar weer.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:02 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Besef jij uberbaupt wel wat je steeds zegt? De 'eigen groep'. Ze zijn Nederlanders, hun eigen groep bestaat uit Nederlanders, zij dienen landsbelang. Wie ben jij om te denken dat ze zomaar opeens andere mensen gaan kunnen bevooroordelen?
De enige die anderen beschuldigt ben jij.quote:Waar haal je het recht vandaag om mensen die je niet kent daarvan te beschuldigen, puur omdat ze een tweede papiertje hebben?
Verdraai m'n woorden maar weer.quote:Als een staatssecretaris hier een ambtsdelict zou plegen (en hoe kom je er in godesnaam bij dat ze dat zoudenkunnen doen?),
Ben jij nou zo dom of lijkt het maar zo? Op meineed of het lekken van belangrijke staatsgeheimen staat genoeg straf om iemand die zich daar schuldig aan zou maken naar het moederland te laten vluchten.quote:dan zijn ze zo snel daarvoor gepakt dat ze niet eens de kans krijgen er vandoor te gaan. Maar als jij het hebt over 'vluchten voor je daden', dan moet je wel iets verdomd ergs hebben gedaan, en ik begrijp niet helemaal hoe jij zulke doemscenario's in je hoofd hebt gekregen.
Blijf jij maar lekker naief geloven dat een dubbele nationaliteit nooit problemen kan opleveren.quote:Zucht, blijf jij maar geloven dat bij elke allochtoon de kans groter is dat ze NL zullen verraden dan bij elke autochtoon...![]()
Nee niet "allochtone bewindslieden" maar bewindslieden met een dubbele nationaliteit en een bepaalde portefeuille.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:12 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wat dan wel? je gaat er blijkbaar vanuit dat er eerder (moedwillige) belangenverstrengeling plaatsvind bij allochtonen bewindslieden, dan bij autochtone bewindslieden
Lijkt mij toch wel dat je aan hun integriteit twijfelt.
Wat maakt het nou uit of je die dubbele nationaliteit nou wel of niet hebt? Of denk je dat de gevoelens voor het land waar hun wortels liggen van de personen in kwestie in een papiertje zitten?!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:29 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Nee niet "allochtone bewindslieden" maar bewindslieden met een dubbele nationaliteit en een bepaalde portefeuille.
Blijf jij maar lekker naief geloven dat een enkele nationaliteit nooit problemen kan opleveren.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:23 schreef rebel6 het volgende:
Blijf jij maar lekker naief geloven dat een dubbele nationaliteit nooit problemen kan opleveren.
Nou is het voorval van Albayrak nog een kleinigheidje, maar het zou absoluut niet kunnen als Turkije in oorlog zou zijn en zij zou minister zijn van Buitenlandse Zaken om maar wat te noemen. Nou zou Albayrak in dat geval vermoedelijk voor die functie passen, maar het is lastig om een grens te trekken. In het betreffende artikel wordt helder uiteengezet dat een dubbele nationaliteit in zoverre botst omdat de betreffende persoon gewoon onderdaan is van dat land met bijbehorende rechten én plichten. Dat gaat wel wat verder dan simpele belangenverstrengeling.quote:Het belangrijkste probleem is een conflict van plichten. De relatie tussen staat en onderdaan kent niet alleen rechten maar ook plichten. Wie onderdaan is van één bepaalde soevereine staat, ontleent daaraan niet alleen voordelen maar ook lasten en plichten. Je kunt bij een dubbele nationaliteit rechten gaan opstapelen, maar je moet ook rekening houden met botsende plichten.
Tja, maar ze is dus niet minster van Buitenlandse zaken en het is geen oorlog.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:16 schreef fokje het volgende:
Hier een heldere uiteenzetting:
[..]
Nou is het voorval van Albayrak nog een kleinigheidje, maar het zou absoluut niet kunnen als Turkije in oorlog zou zijn en zij zou minister zijn van Buitenlandse Zaken om maar wat te noemen. Nou zou Albayrak in dat geval vermoedelijk voor die functie passen, maar het is lastig om een grens te trekken. In het betreffende artikel wordt helder uiteengezet dat een dubbele nationaliteit in zoverre botst omdat de betreffende persoon gewoon onderdaan is van dat land met bijbehorende rechten én plichten.
Ja maar als je zo de meningen hoort, kan/mag een persoon met een tweede nationaliteit ook PM worden.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:23 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Tja, maar ze is dus niet minster van Buitenlandse zaken en het is geen oorlog.
Dus dat is sowieso al geen argument om haar geen staatssecretaris te maken.
En welke rechten en plichten heeft Albayrak precies?
Dat zien we dan wel zou ik zeggen. Dat is nu niet aan de orde.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:02 schreef Mr_Memory het volgende:
Ja maar als je zo de meningen hoort, kan/mag een persoon met een tweede nationaliteit ook PM worden.
En stel, en ik zeg stel, als wel zo iets gebeurt.![]()
Maar wil je hiermee zeggen dat Albayrak geen MP kan worden?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:05 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat zien we dan wel zou ik zeggen. Dat is nu niet aan de orde.
Het gaat mij om nu. Nu is ze staatssecretaris. Nu is er geen oorlog. Nu zijn er geen belangenverstrengelingen. Dus wat is het probleem?
Ik ga geen meningen vormen over mogelijke zaken in de toekomst. Dus ik ga ook niet zeggen of ik er een probleem mee heb als dat zou gebeuren.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:18 schreef Mr_Memory het volgende:
Maar wil je hiermee zeggen dat Albayrak geen MP kan worden?
Met "dat zien we dan wel" lijkt het me, dat je toch enige aarzeling hebt.
Zoals ik al eerder gepost hebt in, diverse topics, heb ik er geen enkel probleem mee.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:23 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik ga geen meningen vormen over mogelijke zaken in de toekomst. Dus ik ga ook niet zeggen of ik er een probleem mee heb als dat zou gebeuren.
Vertel jij nou eens, wat is nou echt het probleem wat veroorzaakt wordt door die dubbele natiionaliteit? Wat is het probleem dat als sneeuw voor de zon verdwijnt op het moment dat ze die dubbele nationaliteit? Hoe wordt je een ander mensen als je een dergelijk theoretisch iets inlevert?
Dit zegt ook niks natuurlijkquote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:28 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Wat maakt het nou uit of je die dubbele nationaliteit nou wel of niet hebt? Of denk je dat de gevoelens voor het land waar hun wortels liggen van de personen in kwestie in een papiertje zitten?!![]()
![]()
quote:Marokko wil greep houden op geëmigreerde Marokkanen
--------------------------------------------------------------------------------
AMSTERDAM - Marokko probeert de greep op onderdanen in Nederland te versterken. Op verzoek van de koning van Marokko was dit weekeinde in Amsterdam een bijeenkomst met de fine fleur van de Marokkanen in Nederland.
Ongeveer tweehonderd Marokkaanse ondernemers, politici en vertegenwoordigers van moskeeen waren in de Meervaart bijeen.
Driss Jazami van de mensenrechtenorganisatie CCDH organiseerde de bijeenkomst. ''Marokko heeft een probleem met de nieuwe generatie Marokkanen in het buitenland,'' zegt hij. ''We willen een adviesorgaan oprichten om de banden met deze groep te versterken, zodat zij weer vaker hierheen met vakantie gaan en deelnemen aan economische projecten.''
Nu lopen te veel Marokkanen aan tegen bureaucratische belemmeringen, zegt Yazami. Ook de kwestie van de dubbele nationaliteit is dit weekeinde besproken. ''Het zou geen probleem mogen zijn,'' aldus Yazami.
Stadsdeelvoorzitter van Slotervaart Ahmed Marcouch was uitgenodigd, maar niet aanwezig. '''Ik heb niet zo veel met het onderwerp,'' zegt hij. '' Tijd is schaars.''
Volgens Marcouch merkt Marokko dat de derde en vierde generatie weinig binding hebben met Marokko. Marokkanen in het buitenland vormen een belangrijke economische factor: Marokko heeft al een minister, Nouzha Chekrouni, die speciaal verantwoordelijk is voor Marokkanen in het buitenland.
Marokkanen zijn te goed geïntegreerd, zo vat Marcouch de visie van Marokko samen. ''Vroeger had Marokko nog een podium in Nederland via de moskeeën, maar dat begint te vervagen. Vooral jongeren keren zich steeds meer af van de Marokkaanse politiek.''
http://www.parool.nl/nieuws/2007/FEB/26/p1.html
Dit zegt alleen wat over de regering van Marokko. Het zegt niets over Aboutaleb.quote:Op woensdag 28 februari 2007 11:55 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dit zegt ook niks natuurlijk
[..]
quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:28 schreef Mr_Memory het volgende:
Ik weet niet of iemand net één vandaag heeft gezien.
Daar sprak "een weet ik veel" geleerd wijs man ook over deze kwestie.
Volgens hem waren er toch wel awt haken en ogen aan de benoeming van Albyarak.
Zo moet ze volgens de Turkse grondwet, ten alle tijden loyaal aan de Turkse staat blijven, wat erg botst met de eed van trouw aan NL.
Als ze haar Turkse paspoort inleverd, schijnt ze totaal geen recht meer te hebben in Turkije inzake erfenissen en dergelijke.
Ook als ze bijvoorbeeld een beleid voert waar Turkije niet blij mee is, dan kan, als ze in Turkije is, de Turkse overheid haar verbieden om het land te verlaten.![]()
Ik weet het niet, zou de PVDA (kabinet) niet te snel hebben gehandelt, en niet goed over de consequentie van deze benoeming hebben nagedacht?
Wordt vervolgt...
Ja leuk die theorie.quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:33 schreef Martijn_77 het volgende:
Even een crosspost uit Onno Hoes steunt Wilders in nationaliteitskwestie
[..]
Pardon,quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:00 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ja leuk die theorie.
Maar wat zijn de kansen dat daar in praktijk iets van terecht komt?
In Nederland mag je ook niet door rood fietsen. Maar krijg je daar altijd een bekeuring voor? In Belgie stond de doodstraf veel langer in de grondwet dan die ook daadwerkelijk werd uitgevoerd.
En een land kan sowieso besluiten om iemand in het land te houden.
Nutteloze theorie dus imo.
Hoeveel kans maakt Turkije nog om lid te worden van de EU als ze daadwerkelijk gebruik maken van hun wetten t.o.v. hun onderdanen, die daarbij ook nog regeringslid van een ander land zijn?quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:33 schreef Martijn_77 het volgende:
Even een crosspost uit Onno Hoes steunt Wilders in nationaliteitskwestie
[..]
Nee.quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:07 schreef Mr_Memory het volgende:
Pardon,
Jij vindt niet dat je uit moet gaan van het ergste geval?
Dus dan is het ook onzin om nu al gaan te kijken hoe Albayrak ofzo zou reageren en daar NU al naar te gaan handelen.quote:Wat gebeurd er als er nog een grote aanslag komt uit de Islamitische hoek, dan polariseert de boel alleen maar meer.
Jij en ik weten dan niet wat er gebeurd.![]()
Klopt.quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:53 schreef buachaille het volgende:
Vanmorgen wist zo'n grachtengordelbewoner op ontbijttelevisie (Goedemorgen NL) weer eens te vertellen dat iedereen zonder bestuurlijke ervaring door een beetje reactionair te ouwehoeren met 9 zetels in de kamer kan komen.
Ik heb het idee dat ze dat wel vaker heeft.quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:53 schreef buachaille het volgende:
... op ontbijttelevisie (Goedemorgen NL) ... Gelukkig deed de presentatrice net alsof ze het niet hoorde![]()
Ah, dat verklaart een hoop.quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:36 schreef Argento het volgende:
Onno Hoes, is die niet getrouwd met Albert Verlinde?
even terzijde
Gisteren hadden ze die van Lubbers 3quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:58 schreef Tirion het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ze dat wel vaker heeft.![]()
![]()
Goed idee trouwens om de oude regeringsverklaringen nogmaals uit te zenden.![]()
Uhm... er is nogal een verschil tussen 'van het ergste uitgaan' en 'realistisch de zaken bekijken'. Oftewel, uitgaan van reële dreigingen/situaties, geen fictieve. En hoezo, er is geen oorlog? Nederland heeft de afgelopen jaren met minstens 2 oorlogen meegedaanquote:Op donderdag 1 maart 2007 10:58 schreef ImmovableMind het volgende:
Het is natuurlijk ontzettend kortzichtig om niet naar de toekomst te kijken en van het ergste uit te gaan. Dan kunnen we meteen het grootste gedeelte van het leger afschaffen, want er is immers geen oorlog. En ook de preventieve maatregelen van de AIVD moeten we dan maar in twijfel trekken.
Van het ergste uitgaan is natuurlijk niet de bedoeling maar je moet wel de risico's in kaart brengen. Voorkomen is beter dan genezen. Mijn mening is dan ook dat er daadwerkelijk wel over deze kwestie gediscussieerd moet worden er moet immers inzicht komen in de eventuele bottlenecks en wellicht voordelen die we eruit kunnen halen.
Als Guusje ter Horst in de fout gaat, dan kan zij net zo makkelijk naar Marokko of een ander land vluchten.quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:14 schreef lillybeth het volgende:
Wat te doen bv als iemand met 2 paspoorten in de fout gaat(de nederlandse wet overschreden heeft)Gaat hij terug als "Marokaan"naar het land van oorsprong ..is er geen haan meer die er naar kraait,wij hebben nl geen uitleveringscontract met Marokko.
Je denkt toch niet dat je die problemen aan kunt pakken door iemand die een dubbel paspoort heeft, geen kabinetslid te laten worden?quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:02 schreef lillybeth het volgende:
Ik ben weder christelijk nog anders..ik vind dus dat de politiek ver van een religie moet staan (wat in islamitische landen wel degelijk het geval is)En of t nou wel/niet rassistich klinkt..de samenleving moet niet afhangen van een geloof ,maar als wij 20 jaar verder zijn neemt inderdaad de islam toe en nogeens 20 jaar en Nederland is een islamitisch land en daar baal ik wel van en ik weet ook wel dat het niet veel met het paspoort te maken heeft wat dubbel is..maar wel met sociaal beleid WAAROM praten allochtonen ,zelfs die hier geboren zijn (over het algemeen)een gebrekkig Nederlands?OMDAT in families waar ze opgroeien hun VADERLANDSTAAL gesproken wordt INCLUSIEF cultureel gedrag uit hun vaderland in praktijk gezet wordt.
Waarom willen zelfs Artsen die in Europa gestudeerd hebben , hun dochters in afrika een geslachtsamputatie laten ondergaan?Omdat er in een land,bij zijn inwoners,honderden overtuigingen bestaan ,die vele generaties nodig hebben DAARVAN af te zien.Dat is een feit wat ons Nederlanders,(tenminste DIEGENE die nadenken,)zo kritisch laat zijn, in betrekking tot sommige mensen in machtspositie,s!
Wij willen geen cultuur verstrengeling.Dat is het probleem.
Jij draagt zeker alleen een autogordel omdat het moet.quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:17 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nee.
Want dat zou ook inhouden dat ik nooit meer in een vliegtuig mag stappen, want dat kan neerstorten, over straat kan lopen, stel je voor dat een auto de straat oprijd en jou overhoop rijd, dat je nog lekker kunt eten, stel je voor dat je in je eten stikt. etc.
Als ik altijd met het ergste rekening zou houden, dan zou ik mezelf moeten opsluiten in een bunker en me vloeibaar voedsel moeten toedienen ofzo.
Trouwens, als het kabinet rekening moet gana houden met het ergste, dan moeten een aantal andere staatssecretarissen ook niet benoemd worden. In het ergste geval kan hun verleden ook ernstige problemen opleveren.
[..]
Dus dan is het ook onzin om nu al gaan te kijken hoe Albayrak ofzo zou reageren en daar NU al naar te gaan handelen.
Wat hebben de persoonlijke gevoelens van een MP te maken met zijn/haar functioneren als MP? Balkenende heeft laten zien dat je die fout (om als persoon te spreken) kan maken, en dat je daar op gewezen wordt, en dat je dan weer doorgaat met wat belangrijk is: het land regeren. Waarom zou een Turk dat niet kunnen? Ik ga ervan uit dat alle bewindslieden wel eens gewetensnood hebben. Mag jij me vertellen of je daar als burger vaak last van hebtquote:Op donderdag 1 maart 2007 19:59 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Jij draagt zeker alleen een autogordel omdat het moet.![]()
Wat ik nou wil zeggen, dat het volgens de grontwet ook mogelijk is om PM van Nederland teworden.
Of Albayrak nu staatssecretaris, minister of Premier is, doet niet terzaken, het gaat om het feit dat het kan!
En stel we hebben over en paar jaar een Premier van Tukse komaf, helemaal niets mis mee, en iedereen loopt met hem/haar weg.
Maar dan komt bv de kwestie van toetreding van Turkije bij de EU aan de orde, en Nederland is tegen.
Dan lijkt het me dat zo iemand in grote gewetensnood kan geraken.
Nog een voorbeeld, Turkije krijgt het serieus aan de stok met de Koerden, en reageert nogal met hardehand.
Nederland is woedend en vraagt om uitleg, hoe denk je dat hij/zij zich voelt als hij bij de Turkse Premier de actie moet veroordelen?
Vooral als hij volgens de Turkse grondwet ook nog eens loyaal moet wezen aan Turkije, kan je nogal snel de schijn tegen je krijgen.
Dit zijn toch niet zo'n gekken voorbeelden, in mij ogen zijn ze in de toekomst vrij reeel.![]()
Ik twijfel niet aan hun loyaliteit, en ik ben ook nog steeds een voorstander, maar ik had hier eigenlijk helemaal niet zo over nagedacht.
Nu zeg je natuurlijk "dat is toch zijn/haar probleem", en dat is ook zo, maar is het voor de persoon wenselijk?
Persoonlijke gevoelens moeten juist geen invloed op het functioneren van een MP, dat is juist het probleem!quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:06 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Wat hebben de persoonlijke gevoelens van een MP te maken met zijn/haar functioneren als MP? Balkenende heeft laten zien dat je die fout (om als persoon te spreken) kan maken, en dat je daar op gewezen wordt, en dat je dan weer doorgaat met wat belangrijk is: het land regeren. Waarom zou een Turk dat niet kunnen? Ik ga ervan uit dat alle bewindslieden wel eens gewetensnood hebben. Mag jij me vertellen of je daar als burger vaak last van hebt
Je begrijpt dat dat helemaal geen antwoord is op mijn vragen?quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:59 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Persoonlijke gevoelens moeten juist geen invloed op het functioneren van een MP, dat is juist het probleem!
Als die (fictieve) Premier trots is op zijn vaderland, en daar is niets mis mee, en zijn 2e paspoort niet wil opgeven, kan wel dermaten in gewetensnood komen, dat het het hem/haar persoonlijk treft.
Als de Turkse overheid zover gaat om zijn nationaliteit in te trekken, heeft dat verstrekkende gevolgen voor de persoon ansich. (verlies van erfrecht etc.)
En dit is nieuw, dit heeft nog geen enkele MP in Nederland meegemaakt.
Nogmaals, er niets mis mee met trots tezijn op je vaderland, maar het kan mischien problemen opleveren, om maar niet te spreken over de schijn die je door de media tegen je kan krijgen.
Nederland is nog nooit in zo'n situatie gekomen, maar ik probeer alleen maar de discussie iets breder te trekken, want laten we eerlijk zijn, het is wel mogelijk.![]()
Ik wens Abutaleb en Albayrakalle sterkte, ze zijn nota bene allebij lid van de partij waar ik op gestemd hebt
![]()
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 10:09 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Je begrijpt dat dat helemaal geen antwoord is op mijn vragen?
Het wordt dus tijd dat deze geheim agente van de Turkse regering eieren voor haar geld kiest.quote:Steun voor Wilders, VVD in paspoort-debat
Telegraaf
AMSTERDAM - Iets minder dan de helft van de Nederlanders (43%) steunt de motie die Geert Wilders indiende tegen de staatssecretarissen Aboutaleb en Albayrak. De dubbele nationaliteit van deze bewindslieden is de rechtse politicus een doorn in het oog. Wilders diende de motie in omdat het duo volgens hem de 'schijn van dubbele loyaliteit en belangenverstrengeling' niet kunnen vermijden. Alleen Wilders' eigen partij PVV steunde de motie.
Aboutaleb beschikt naast een Nederlands paspoort ook over een Marokkaans paspoort. De Marokkaanse wet verbiedt hem echter deze nationaliteit in te leveren.
De VVD van Mark Rutte deed tijdens de regeringsverklaring een oproep aan Albayrak haar Turkse paspoort vrijwillig in te leveren, maar kwam niet met een motie. De Turkse wetgeving staat opzegging van de Turkse nationaliteit wel toe.
De oproep van Rutte krijgt bijval van de Nederlanders. Iets meer dan de helft (54%) van de Nederlanders vind dat Albayrak vrijwillig haar Turkse nationaliteit moet afstaan, blijkt uit een peiling van Maurice de Hond onder 1000 Nederlanders.
De PvdA dreigde overigens uit het kabinet te stappen als staatssecretaris Albayrak gedwongen wordt haar tweede nationaliteit op te geven.
Als we toch bezig zijn laten we dan ook de Israelische agenten wegzuiveren.. ene Wilders..quote:Op zaterdag 3 maart 2007 01:49 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Het wordt dus tijd dat deze geheim agente van de Turkse regering eieren voor haar geld kiest.![]()
Geheim agentequote:Op zaterdag 3 maart 2007 01:49 schreef Haaglander het volgende:
Het wordt dus tijd dat deze geheim agente van de Turkse regering eieren voor haar geld kiest.![]()
Wie zegt dat dit onzin is? Deze Turkse mevrouw zou best eens kunnen spioneren voor de Turkse regering door dossiers te lichten van Koerden en Armeniërs die hier asiel hebben aangevraagd. Als zij worden teruggestuurd worden zij linea recta naar de martelkampen in Anatolië gestuurd.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 09:15 schreef calvobbes het volgende:
Of waarom roep je dat soort onzin?
In theorie is het ook mogelijk dat Guusje ter Horst voor de Turkse regering spioneert. Of dat Rouvoet samenwerkt met de Amerikanen. Het is ook mogelijk dat Aboutaleb en Albayrak veel betere bewindslieden zijn dan alle andere bewindlieden.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 09:30 schreef Haaglander het volgende:
Wie zegt dat dit onzin is? Deze Turkse mevrouw zou best eens kunnen spioneren voor de Turkse regering door dossiers te lichten van Koerden en Armeniërs die hier asiel hebben aangevraagd. Als zij worden teruggestuurd worden zij linea recta naar de martelkampen in Anatolië gestuurd.
In theorie is dit allemaal mogelijk ...... dankzij de door allochtonen gegijzelde PvdA.
Vooral bij allochtonen zijn het GEWELDIGE bewindslieden................... ze lullen precies wat ze willen horen en wat er in hun straatje past.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 10:01 schreef calvobbes het volgende:
[..]
In theorie is het ook mogelijk dat Guusje ter Horst voor de Turkse regering spioneert. Of dat Rouvoet samenwerkt met de Amerikanen. Het is ook mogelijk dat Aboutaleb en Albayrak veel betere bewindslieden zijn dan alle andere bewindlieden.
Er zijn zoveel dingen theoretisch mogelijk.
Jij snapt hetquote:Op zaterdag 3 maart 2007 10:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nu maar wachten tot ze publiekelijk op hun bek gaan....................
Als het een beetje meezit komen er gauw weer nieuwe verkiezingen.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 10:20 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Jij snapt het. Laten we daar gewoon op wachten tot het echt gebeurd ipv nu al te roepen dat het gebeurd.
Ja, en zodra ze geen Turkse nationaliteit heeft, is dat allemaal voorbij, die DREIGING!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 09:30 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Wie zegt dat dit onzin is? Deze Turkse mevrouw zou best eens kunnen spioneren voor de Turkse regering door dossiers te lichten van Koerden en Armeniërs die hier asiel hebben aangevraagd.
.quote:Dubbel paspoort tijdbom onder Balkenende IV
Premier Balkenende ontwijkt vragen van Rutte en Wilders over dubbele nationaliteit staatssecretarissen, maar geeft toe dat dubbele nationaliteit immigranten zijn coalitie verdeelt.
Geert Wilders’ motie van wantrouwen tegen de PvdA-staatssecretarissen Nebahat Albayrak en Ahmed Aboutaleb kreeg vanochtend in de kleine uurtjes uiteindelijk alleen de steun van Wilders’ eigen Partij voor de Vrijheid. Maar daarmee is allerminst gezegd dat de kwestie van de dubbele nationaliteit in het algemeen en die van bewindslieden in het bijzonder van tafel is.
Ook premier Jan Peter Balkenende gaf toe dat de dubbele nationaliteit de coalitiepartijen verdeeld houdt. En de nieuwe fractievoorzitter van de ChristenUnie, Arie Slob, verzuchtte dat de coalitie aan dat onderwerp ‘de komende jaren nog de handen vol’ zal hebben.
Wilders kreeg dan wel geen steun voor zijn motie van wantrouwen, maar met name VVD-leider Mark Rutte was het wel met hem eens dat het hebben van een dubbele nationaliteit voor bijvoorbeeld kabinetsleden onwenselijk is en stelde dat het Albayrak zou sieren als ze haar Turkse nationaliteit zou opgeven.
De tijdbom voor de coalitie schuilt nu in een motie van het CDA-kamerlid Mirjam Sterk van vier jaar geleden, die destijds met steun van de VVD maar zonder de steun van de PvdA een Kamermeerderheid kreeg en waarin werd aangedrongen op het verder inperken van de dubbele nationaliteit voor wie Nederlander wil worden.
Voormalig minister Verdonk werkte die uit in een wetswijziging, die twee weken geleden in een chaotische Kamervergadering niet in stemming kwam. Het nieuwe kabinet zal die wetswijziging de komende tijd, zo heeft premier Balkenende ook aangekondigd, wederom – misschien veranderd – aan de Kamer moeten voorleggen.
Het is dan onvermijdelijk dat de tegenstellingen tussen CDA en PvdA zichtbaar worden. En bovenop dat alles speelt, dat iedere discussie over dubbele nationaliteit meteen in verband wordt gebracht met de twee PvdA-staatssecretarissen.
Bovendien komt de specifieke vraag hoe een bewindspersoon die als onderdaan verplichtingen heeft aan een ander land toch in de Nederlandse regering kan zitten op enig moment toch terug.
Zowel Balkenende als zijn nieuwe coalitie hebben door de motie tegen Albayrak en Aboutaleb in het persoonlijke vlak te trekken en zo de principiële vraag te ontwijken wel tijd gewonnen. Maar de tijdbom tikt
Alsof iemand Syp Wynia nog serieus neemt...quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |