Er zijn een hoop burgemeesters bekend buiten hun eigen stad. Dat ik nu iemand buiten de top 3 neem, wil toch niet zeggen dat het te specifiek is?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:02 schreef B.ertha het volgende:
Dat is toch geen algemene kennis?
Het is wel een vrouwquote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:02 schreef PhysicsRules het volgende:
Netelenbos?
Thom de Graaf bedoel ik.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:03 schreef RoofingBurner het volgende:
Die gekozen burgemeesterman toch?
Elk tiende topic is een dubbele punten-topicquote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:12 schreef Verbal het volgende:
Whooops... hoezo nou twee punten dan?
V.
Goed genoeg!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:18 schreef B.ertha het volgende:
Die reus die hij doodde door hem optilde, die slang met te veel koppen (hydra van Lerna), die leeuw
Klopt ook! Had liever filosoof, theoloog en alchemist gehoord als minder voor de hand liggend, maar kan dit niet fout rekenen.quote:
Ik heb ooit gelezen dat dat onterecht aan Newton wordt toegeschreven. iig dat er geen bewijzen zijn dat het wčl zo is.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:30 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Klopt. Maar hoe kom je erbij dat het een urban legend is?
We zijn er allebei al lang en tot nu toe gaat het goedquote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:32 schreef B.ertha het volgende:
irritant trouwens dat er nu 2 Marks zijn, dat gaat gegarandeerd ooit fout met de telling
Mark +1quote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:38 schreef Mark het volgende:
Alexander de Grote
Weet alleen dat hij homo zou zijn geweest, maar dat er geen bewijs is. Maar kan ook best zijn dat jij gelijk hebt hoorquote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:35 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik heb ooit gelezen dat dat onterecht aan Newton wordt toegeschreven. iig dat er geen bewijzen zijn dat het wčl zo is.
V.
Ja, dat verschil zie ik toch echt welquote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:38 schreef Mark het volgende:
[..]
We zijn er allebei al lang en tot nu toe gaat het goed
Er is overigens ook een Trademarkie
Plaatje??? Het is 2000 jaar geleden, dat vind je niet op google hoorquote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:43 schreef Mark_V het volgende:
Ik vind het een leuk weetje van dat kattenluikje B.ertha, waar of niet waar![]()
Heeft iemand trouwens een idee hoe die knoop nou precies vastzat, er zat een strijdwagen mee vastgeknoopt, maar wat nou precies de moeilijkheid was, is mij niet duidelijk. Plaatje iemand?
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:03 schreef Yurithemaster het volgende:
adams family?
Ik dacht dat hij in de adams family speeldequote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:04 schreef Mark het volgende:
[..], deze meneer speelde in de bewuste serie
Evenminquote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:13 schreef Yurithemaster het volgende:
de Das boot duik boot?
Nee, dus je hebt het puntjequote:Op vrijdag 23 februari 2007 18:17 schreef Grim. het volgende:
of is die genomineerd voor beste bijrol![]()
Supersheep +1quote:Op vrijdag 23 februari 2007 18:32 schreef Supersheep het volgende:
A Lot Like Love
Serendipity
Amelie
Rumor Has It
The Holiday
nog best lastig
Die eerste drie hadden toch echt in me op moeten komen vind ikquote:Op vrijdag 23 februari 2007 18:32 schreef Mark_V het volgende:
what women want
you've got mail
there's something about mary
sleepless in seattle
bridget jones
Amelie is dan ook wel een meesterwerkje vind ikquote:Op vrijdag 23 februari 2007 18:40 schreef Mark_V het volgende:
klaas wilting
@ sheep, jep dat zijn de echte klassiekers, ik kende die van jou nauwelijks (alleen amelie)
Wat doe je?? Ik zou eerst maar ff de OP doorlezenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 18:58 schreef sanni het volgende:
Volgende vraag: Welke beroemde acteur heeft nooit een Oscar gekregen voor zijn
prestaties en heeft de meest verschillende rollen gespeeld gedurende de jaren 50-60-70.
Hij kreeg wel op het laatst de bekende 'ouvre' Oscar door de Academy.![]()
wat ben je aan het doen? Heb je de OP gelezen?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 18:58 schreef sanni het volgende:
Volgende vraag: Welke beroemde acteur heeft nooit een Oscar gekregen voor zijn
prestaties en heeft de meest verschillende rollen gespeeld gedurende de jaren 50-60-70.
Hij kreeg wel op het laatst de bekende 'ouvre' Oscar door de Academy.![]()
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 19:21 schreef Yurithemaster het volgende:
Doormidden zagen?
ja, maar aangezien een boom meestal omvalt na het zagen zou je het nu ook horizontaal kunnen noemenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 19:22 schreef B.ertha het volgende:
Dus als ik het goed begrijp: verticaal door de boom heen?
nopequote:Op vrijdag 23 februari 2007 19:31 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
zijdelings?
had gehoopt dat er wel iemand aanwezig was met affiniteit met de bouwwereld, dan kun je dit best wetenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 19:31 schreef B.ertha het volgende:
Heb het aan mijn pappie gevraagd en niemand gaat dit weten.
Pap zegt zelf dat er 2 namen voor zijn, maar hij kan er niet op komen. En hij is nog wel timmerman geweest.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 19:42 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
had gehoopt dat er wel iemand aanwezig was met affiniteit met de bouwwereld, dan kun je dit best weten
Bij mij werd dit er al in het 1e blok van het 1e jaar bouwkunde ingetimmertquote:Op vrijdag 23 februari 2007 19:45 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Pap zegt zelf dat er 2 namen voor zijn, maar hij kan er niet op komen. En hij is nog wel timmerman geweest.
Dat zijn 4 voorbeelden van dezelfde soort operatie: Operatie om een medisch probleem te verhelpen. Ik zoek nog 3 anderequote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:18 schreef De_Melkboer het volgende:
4 operaties:
Open Hartoperatie
Knieoperatie
Heupoparatie
Maagoperatie
Een ziekte die niet te verhelpen is dragelijker maken en daardoor het leven aangenamer maken?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:42 schreef B.ertha het volgende:
We hebben al: ziekte vaststellen, ziekte verhelpen, en uiterlijke leven aangenamer maken
Nr 4 zit er ergens tussenin
Ja, dit is m toch echt. Operatie als soort van 'pijnstiller'. Sorry Neleosquote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:45 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Een ziekte die niet te verhelpen is dragelijker maken en daardoor het leven aangenamer maken?
Nee, de pijn van een patiënt minder wordtquote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:46 schreef Neleos het volgende:
Een operatie om te zorgen dat een toestand van een patient niet verandert?
Daar wordt het idd ook vaak voor gebruikt, maar helaas te laatquote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:47 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
om te zorgen dat het laatste deel van iemands leven dragelijker is?
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:47 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ja, dit is m toch echt. Operatie als soort van 'pijnstiller'. Sorry Neleos
Supersheep + 1
Stand in deel 621:
B.ertha 2
Mark_V 2
Mark 1
Grim 1
Supersheep 2
quote:
Ze ziet er niet echt gezond uit, nee.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:54 schreef erkel het volgende:
Wat een kijkers...je krijgt er bijna de rillingen van
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:53 schreef erkel het volgende:
Mary Kate Olsen?
en anders Ashley Olsenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:53 schreef erkel het volgende:
Mary Kate Olsen?
Één van de Olsens zou ook anorexia hebben en niet vies zijn van wat wit poeder, maar weet niet of dat deze is of misschien ook wel beidequote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:56 schreef Neleos het volgende:
[..]
Ze ziet er niet echt gezond uit, nee.
Dat is Mary Kate, lees ik net.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:57 schreef erkel het volgende:
[..]
Één van de Olsens zou ook anorexia hebben en niet vies zijn van wat wit poeder, maar weet niet of dat deze is of misschien ook wel beide
Sorry, Sheep +1quote:
Ik lees zojuist dat Mary-Kate anorexia heeft/had en bij beide zijn er geruchten over het gebruik van drugsquote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:57 schreef erkel het volgende:
[..]
Één van de Olsens zou ook anorexia hebben en niet vies zijn van wat wit poeder, maar weet niet of dat deze is of misschien ook wel beide
Doe je snelquote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:11 schreef Supersheep het volgende:
Hoobastank - The Reason
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:12 schreef erkel het volgende:
[..]
Doe je snel...hoorde je het bij de intro al ofzo?
Supersheep +1
Stand in deel 621:
B.ertha 2
Mark_V 2
Mark 1
Grim 1
Supersheep 4
erkel 1
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:16 schreef erkel het volgende:
Carl Gustav
liedjes zijn hoe dan ook altijd leuk alleen kost het voor de vragensteller vrij veel moeite vind ik voor een vraag die in de meeste gevallen binnen 3 minuten beantwoord isquote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:21 schreef erkel het volgende:
Nog een liedje of zijn hier mensen met trage internetverbinding, want heb hier nog een super nummer vind ik zelf![]()
Was ie alquote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:23 schreef Supersheep het volgende:
[..]
liedjes zijn hoe dan ook altijd leuk alleen kost het voor de vragensteller vrij veel moeite vind ik voor een vraag die in de meeste gevallen binnen 3 minuten beantwoord is
iddquote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:25 schreef Supersheep het volgende:
Goo Goo Dolls - Iris
telefoon?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:28 schreef Mark_V het volgende:
zit ik daar met mijn langzame internetverbinding
Sheep heeft het snelste internetquote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:28 schreef Mark_V het volgende:
zit ik daar met mijn langzame internetverbinding
Kost wat moeite, maar dan heb je ook watquote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:26 schreef De_Melkboer het volgende:
GOO GOO DOLLS IRIS
Jemig, eerst venster openen, download knop zoeken, dan komt er een beveiligingsscherm, en dan moet Winamp nog starten.
fout, 'town' zit wel in de bandnaamquote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:31 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
My town - hooverphonic
heb voor de zekerheid even gezocht maar niks kunnen vinden.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:35 schreef Mark_V het volgende:
tyler jane - i could never be your woman
juist!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:36 schreef Neleos het volgende:
White Town - Your Woman
quote:Op maandag 3 juli 2006 00:56 schreef MaJo het volgende:
Ik heb er wel eens vaker naar gezocht op Fok maar nooit gevonden. Daarom hier het grote algemene kennis spelJe mag elkaar alles vragen, over politiek, sport, literatuur, muziek, film enz. Als het spel vastloopt kunnen er hints gegeven worden.
Het spreekt voor zich dat er geen gebruik gemaakt wordt van hulpmiddelen als Google en dergelijke. Zou het wel erg makkelijk maken
De vraagsteller zegt of het antwoord goed is. Daarna stelt degene met het goede antwoord de nieuwe vraag. Als de vraagsteller te lang wegblijft kan er een nieuwe vraag gesteld worden om het spel door te laten gaan.
Voor elk goed antwoord krijg je een punt die wordt uitgedeeld door de vragensteller. Zo krijgen we een mooie ranglijst van de beste spelersDie zal in de volgende topics (daar gaan we vanuit) in de OP staan.
Oké, TS begint:
Wie schreef het boek Les Miserables?
Echt waar?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:44 schreef Mark_V het volgende:
dat was de eerste vraag van de akq ooit trouwens
[..]
![]()
quote:Op maandag 3 juli 2006 02:42 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Ik neem het van je aan![]()
Wie heerste er over het grootste rijk ooit?
Verduidelijking: Oftewel, welke leider had het meeste aaneengesloten territorium onder zijn macht?
Om Asmo te quoten:quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Dat van Djengiz Kahn
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:52 schreef Mark_V het volgende:
Ik heb dat hele eerste topic zitten lezen toen ik nog newbie was, omdat ik dacht dat jullie dat met de OP bedoelden, als een soort ontgroening![]()
Asmo weet en kan veel, maar wist niet dat ie Mongolisch (is dit juist?) konquote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:52 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Om Asmo te quoten:
Geboren als Temujin (Тэмүүжин), maar beter bekend als 'De Rechtvaardige Leider' (Genghis Khan, Чингис Хаан)
Whehe nee dat was de OT oftewel OpeningsTopic. Niet te verwarren met OT, ontopicquote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:52 schreef Mark_V het volgende:
Ik heb dat hele eerste topic zitten lezen toen ik nog newbie was, omdat ik dacht dat jullie dat met de OP bedoelden, als een soort ontgroening![]()
Prima plan.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:59 schreef Mark_V het volgende:
Ik vind dat we nu in het kader van "de cirkel is rond" in de rest van dit topic 10 punten per goed antwoord moeten toekennen...
iedereen voor?
Ik wist niet dat de glazen namen haddenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:58 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Bier.. (nou ja, bier?)
Hoe heet het nieuwe glas van Amstel
Natuurlijk nietquote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:59 schreef Mark_V het volgende:
Ik vind dat we nu in het kader van "de cirkel is rond" in de rest van dit topic 10 punten per goed antwoord moeten toekennen...
iedereen voor?
Ik vind 1000 punten een beter ideequote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:59 schreef Mark_V het volgende:
iedereen voor?
Dat valt opquote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:05 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Ik vind 1000 punten een beter idee![]()
Je zit een heel eind in de goede richting, maar het heet anders (het is wel gedraaid)quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:00 schreef ScottTracy het volgende:
De schroef? Ik weet wel hoe die eruit ziet maar verder...
Jawel.quote:
Hij's fijn he.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:19 schreef Mark_V het volgende:
Ik zit nog de hele tijd met dat "your woman" in mijn hoofd![]()
![]()
Jawel. Lekker nummer van zo'n jaar of 10 terugquote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:34 schreef Neleos het volgende:
Blind Melon - No Rain
wat mij nog bijstaat zijn die mensen in bijenpakkenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:37 schreef Mark_V het volgende:
jezus das lang geleden, dit is no rain, artiest ken ik niet
ik was 12 toen dit uitkwam ofzo
is met dat tapdansende meisje in het begin toch?
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:38 schreef ScottTracy het volgende:
The Smiths - There's a light that never goes out
http://www.youtube.com/watch?v=amrbtJtIl60quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:39 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
wat mij nog bijstaat zijn die mensen in bijenpakken
Ik vind het prima.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:39 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
moet de volgende ruiger?
Tsssquote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:38 schreef Mark_V het volgende:
nooit van gehoord, vind het ook duidelijk minder dan al het andere.....
sorry neleos![]()
Hehe.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:40 schreef Mark_V het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=amrbtJtIl60
![]()
Gaarne ruiger, dimmu borgir ofzo
Mark_V+1quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:45 schreef Mark_V het volgende:
de graaf pechtold
ST +1quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:49 schreef ScottTracy het volgende:
Kabinet Cals viel
Vanwaar die [sic] trouwens, het is toch gewoon goed?quote:Als reactie stuurde premier Cals Schmelzer een briefje met daarin de tekst: "op het eerste gehoor vind ik het niet rechtvaardig dit (1½ jaar bestaand) kabinet te verwijten, dat het lange termijn-problemen [sic] nog niet heeft opgelost, die vorige kabinetten zelfs niet onderkend hebben. Hierop kan geen waarlijk bevredigend antwoord gegeven worden."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |