abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46602225
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 18:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Iemand in het gezicht fluimen zie ik als een geweldadige mongolenaktie.
Ok, dat kan inderdaad je mening zijn. Ik heb alleen het beste met haar voor. Zovelen zullen haar stinkende voorkomen niet willen wassen.
pi_46602257
Lijkt me dat Hirsi zelf de helft wel kan betalen in middels. Dat Nederland nog iets bijdraagt vind ik niet zo gek. Met een soort aflopende termijn ofzo.
pi_46606802
Wel, ik heb een bloedhekel aan AHA's opportunistische carriere en de rechtsgrond waarop zij een paspoort heeft gekregen ontgaat me nog steeds, maar ...

Feit blijft dat zij als Nederlands parlementarier serieus bedreigd is om haar uitspraken. Natuurlijk kan AHA of haar werkgever die beveiling wel zelf betalen, maar het is een Nederlands belang om dit goed te regelen.

Ga maar na wat een ramp het zou zijn als AHA door moslim activisten vermoord zou worden:
- de Nederlandse samenleving zou nog verder verscheurd raken
- de vrijheid van meningsuiting zou binnenlands onder druk komen
- de naam van Nederland zou ernstig beschadigd raken in het buitenland

Gezien die punten lijkt het me dus wel besteed geld om mevrouw te bewaken. (en voor L_V: troost je, permanente beveiliging is niet echt leuk, dus we pesten haar eigenlijk gewoon lekker door vanaf een afstandje).
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  vrijdag 23 februari 2007 @ 21:46:41 #154
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_46607242
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 18:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Omdat je geen zinnige argumenten hebt om in discussie te gaan?
Een goede dialoog/discussie/kastanjes/discours kent 2 partijen, als 1 van de partijen, Hirsi "lassiehond" Ali in deze, de boel frustreert en niet oprecht is zijn je argumenten aan dovemansoren gericht.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:24:01 #155
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46608388
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:31 schreef multatuli het volgende:
Feit blijft dat zij als Nederlands parlementarier serieus bedreigd is om haar uitspraken.
Feit is, dat ze inmiddels geen Nederlands parlementariėr meer is.
quote:
Ga maar na wat een ramp het zou zijn als AHA door moslim activisten vermoord zou worden:
- de Nederlandse samenleving zou nog verder verscheurd raken
Waarom? Ze is geen Nederlands parlementariėr meer. Ze woont niet eens in Nederland.
quote:
- de vrijheid van meningsuiting zou binnenlands onder druk komen
Waarom? Ze woont hier niet meer. Alles wat ze nu nog roept, roept ze in de USA.
quote:
- de naam van Nederland zou ernstig beschadigd raken in het buitenland
Waarom? Ze woont hier niet meer, ze is vrijwillig vertrokken, wij hebben haar er niet uitgegooid (zoals we wel hadden moeten doen). Wat heeft de naam van Nederland er in Godesnaam mee te maken?
quote:
Gezien die punten lijkt het me dus wel besteed geld om mevrouw te bewaken.
Waarom? Wie zijn billen brandt... Mevrouw kiest ervoor te roepen wat ze roept. Vervolgens heb je gekken die haar gaan bedreigen. Oorzaak en gevolg, maar oke, als Nederlands parlementariėr (hoe onterecht je dat ook bent) krijg je dan bescherming van de staat. Op het moment dat je geen parlementariėr meer bent, verspeel je dat recht. En dat verspeel je dubbel, op het moment dat je het land uitstuift en vervolgens vanuit het buitenland doorgaat met je ge-eikel en daarbij ook Nederland nog even over de hekel haalt.

Vrijheid van meningsuiting, prima. Maar op het moment dat je dat soort dingen gaat roepen, niet vanuit je functie als parlementariėr, maar op basis van je zielige nepverhaal waarmee je het land bent binnengekomen, verspeel je wel het recht om anderen voor de gevolgen ervan te laten opdraaien. Ze mag roepen wat ze wil, maar dan wel op haar eiegn verantwoording. Dat moet ik ook, dat moet jij ook en we zijn net zo gerechtigd tot bescherming door de staat als Hirsi Ali. Roep jij maar eens de dingen die zij geroepen heeft en wordt bedreigd. Wedden dat de staat jou niet beschermt?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_46608887
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar op het moment dat je dat soort dingen gaat roepen, niet vanuit je functie als parlementariėr, maar op basis van je zielige nepverhaal waarmee je het land bent binnengekomen, verspeel je wel het recht om anderen voor de gevolgen ervan te laten opdraaien.
Wat voor zielig nepverhaal en wat is de relevantie met betrekking tot de beveiliging?

Ik ben het wel met je eens dat er vraagtekens zijn te stellen bij de huidige betaling door Nederland en ik vind ook dat er een eigen verantwoordelijkheid is, zo vind ik al langer dat Wilders tot de orde moet worden geroepen om zijn uitspraken - waarmee hij de Nederlandse staat bewust op kosten jaagt - maar Hirsi Ali is toch wel van wat andere orde.

Om nou de beveiliging te stoppen op de dag dat ze geen parlementarier is en naar het buitenland gaat en te zeggen: doeg, u zoekt het maar uit, gaat me ook wat ver. Maar ik kan me wel voorstellen dat Nederland niet langer dan een jaar voor de kosten opdraait en dat daarna Mevrouw Ali zelf of haar werkgever gaat betalen.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 00:29:47 #157
8369 speknek
Another day another slay
pi_46612661
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Feit is, dat ze inmiddels geen Nederlands parlementariėr meer is.
Dat vind je niet een beetje cru? .
Dus als iemand op persoonlijke titel iets zegt, en de partij zet haar daarvoor uit de kamer, dan is diegene gelijk vogelvrij?
En intellectuelen (om het even wie) die een belangrijke bijdrage aan het politieke debat leveren, verdienen sowieso geen bescherming, omdat ze geen parlementarier zijn?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_46612779
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 00:29 schreef speknek het volgende:

En intellectuelen (om het even wie) die een belangrijke bijdrage aan het politieke debat leveren, verdienen sowieso geen bescherming, omdat ze geen parlementarier zijn?
Dat is een interessante vraag. Ik zou in eerste instantie als antwoord geven: niet per definitie.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 00:38:59 #159
8369 speknek
Another day another slay
pi_46612923
Nouja, ik bij die definitie wel. Zoals ik al zei, een publiek debat is mijns insziens essentieel voor een verlichte westerse staat. Zonder debat heb je stilstand en dus achteruitgang. En het laat de deur open voor totalitairisme. Dus moet het publieke debat beschermd worden.
Dat is overigens wmb nog wel anders dan een dorpsgek die polariseert. Maar ik denk niet dat je Hirsi Ali's rol op zo'n manier kunt bagatelliseren, ongeacht of je het nou met 'r eens bent of niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_46613401
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 00:38 schreef speknek het volgende:
Nouja, ik bij die definitie wel. Zoals ik al zei, een publiek debat is mijns insziens essentieel voor een verlichte westerse staat. Zonder debat heb je stilstand en dus achteruitgang. En het laat de deur open voor totalitairisme. Dus moet het publieke debat beschermd worden.
Dat klopt wel maar Hirsi Ali had nou juist niet zo heel veel last van bedreigingen vanwege haar uitlatingen, dat vergeet men nogal eens. Het ging in overwegende mate om dat filmpje. Wil je die ook onder het publieke debat scharen?
quote:
Dat is overigens wmb nog wel anders dan een dorpsgek die polariseert.
Had Theo van Gogh beveiligd behoren te worden?
  Moderator zaterdag 24 februari 2007 @ 02:31:50 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_46615626
mjah hoe is dit precies anders als wanneer bv Liberia weer in de fik schiet?

dan worden er ook allerlei kosten gemaakt om Nederlandse staatsburgers die willens en wetens (want het schiet om de anderhalve week in de fik) het gevaar opzochten te redden.

zolang dat paspoort niet is ingetrokken hebben we wel enige (niet alle) verantwoordelijkheid voor dr veiligheid.

en ik haat hirshi ali!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 07:49:06 #162
120443 Shira
*Free Spirit*
pi_46617061
Tip:
Hier (US dus) is nu een praatprogramma op tv met in het panel.... jawel: Ayaan... en ze wordt er werkelijk als held afgeschilderd...
Zodra de aflevering online staat plaats ik even een linkje!
  zaterdag 24 februari 2007 @ 08:03:04 #163
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_46617084
Als Verdonk de regels had toegepast zoals ze voor gewone mensen wel doet is Hirsi geen Nederlander meer. En hoeven we niet te betalen voor haar beveiliging.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 09:12:56 #164
66444 Lord_Vetinari
pi_46617331
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 00:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat vind je niet een beetje cru? .
Nee
quote:
Dus als iemand op persoonlijke titel iets zegt, en de partij zet haar daarvoor uit de kamer, dan is diegene gelijk vogelvrij?
Een partij kan iemand niet uit de kamer zetten. Wel uit de fractie, maar dat betekent niet dat dezetel opgegeven moet worden door die persoon. Ali is dus zelf vertrokken.
quote:
Nee, inderdaad. En welke intellectuelen zitten er in deze discussie? Ayaan? Lamenielache, zeg.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 09:20:17 #165
66444 Lord_Vetinari
pi_46617371
Ik had overigens de discussie wel eens willen zien als het bericht had geluid dat Nederland nog steeds de bewaking van Ad Melkert betaalt...
pi_46617402
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 09:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik had overigens de discussie wel eens willen zien als het bericht had geluid dat Nederland nog steeds de bewaking van Ad Melkert betaalt...
Ik ook wel, jij lijkt nogal beinvloed door jouw persoonlijke mening over Ayaan. Hoe zou je reageren als het een van je linkse helden was die bedreigt werd door extreem rechts in een verder identieke situatie?

Had die ook maar zijn bek moeten houden?
  zaterdag 24 februari 2007 @ 09:31:49 #167
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_46617449
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 09:24 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik ook wel, jij lijkt nogal beinvloed door jouw persoonlijke mening over Ayaan. Hoe zou je reageren als het een van je linkse helden was die bedreigt werd door extreem rechts in een verder identieke situatie?

Ik zou het zo willen zeggen een parlementslid zou eigenlijk staat en volk moeten dienen ongeacht links of rechts. Mensen als Ayaan of Wilders doen dat niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 09:33:45 #168
66444 Lord_Vetinari
pi_46617459
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 09:24 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Als hij aan de gevolgen wilde ontsnappen wel, ja. Links of rechts maakt voor mij niet uit. Ik had het in het geval van Melkert net zo bezopen gevonden.
pi_46617486
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 09:31 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zou het zo willen zeggen een parlementslid zou eigenlijk staat en volk moeten dienen ongeacht links of rechts. Mensen als Ayaan of Wilders doen dat niet.
Wat mij betreft mag iedereen alles zeggen wat ze willen, behalve oproepen tot geweld. Ook politici, ik vind vrijheid van meningsuiting wel even iets belangrijker dan gekwetste zieltjes. Monddood maken is in ieder geval nooit een optie. Ik vind dan ook de suggestie dat iemand maar zijn mond had moeten houden werkelijk belachelijk, misselijkmakend en ontzettend hypocriet, maar je mag het van mij zeggen hoor.
pi_46617490
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 09:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als hij aan de gevolgen wilde ontsnappen wel, ja. Links of rechts maakt voor mij niet uit. Ik had het in het geval van Melkert net zo bezopen gevonden.
Maar had je ook nu gezegd dat hij zijn mond maar had moeten houden?
pi_46617505
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 09:37 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag iedereen alles zeggen wat ze willen
Waarom eigenlijk? Volgens mij is het een misverstand dat dit parallel loopt aan de vrijheid van meningsuiting.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 09:45:37 #172
66444 Lord_Vetinari
pi_46617536
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 09:38 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Maar had je ook nu gezegd dat hij zijn mond maar had moeten houden?
Wat doet dat ertoe? Als hij niet met de cosequenties wil leven, moet hij zijn kwek houden, ja. En de consequenties zijn dat mensen achter je aan gaan zitten. Ben je dan Parlementarier en doe je die uitspraken op grond van je Partijstandpunt, dan heb ik geen problemen met staatsbeveiliging. Doe je die uitspraken op basis van een persoonlijke frustratie en gebruik je je kamerlidmaatschap als dekking, dan heb je daar geen recht op. En in geval 1: Verlaat je de Kamer EN het land, dan is het verder aan jou om voor je bescherming zorg te dragen. Niet aan de Staat der Nederlanden.
pi_46617655
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 09:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk? Volgens mij is het een misverstand dat dit parallel loopt aan de vrijheid van meningsuiting.
Omdat elke grens die eraan gesteld wordt volledig subjectief is. Geef het een week en dan krijg je al vragen als: "Als dat niet, waarom dit wel? - Ok, dan dat ook niet - En dit dan? enz enz"

En dan ligt het einde ergens bij algehele censuur.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 10:09:30 #174
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46617759
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 09:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, maar die woont gewoon in Nederland en die is niet met veel bombarie naar de USA gegaan
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_46617827
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 10:09 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, maar die woont gewoon in Nederland en die is niet met veel bombarie naar de USA gegaan
Nee hoor, Melkert woont al jaren in de VS voor zijn werk bij de Wereldbank.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')