Ja dat is idd heel erg triest, het is een variant op het aloude links lullen, rechts vullen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:44 schreef Litpho het volgende:
Mits de overheid ontwikkeling van substituten niet tegenwerkt uit angst de benzineaccijnzen te verliezen.
Heb jij een bron om de stelling dat linkse overheden het vinden of ontwikkelen van alternatieve brandstoffen tegenhouden te onderbouwen?quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ja dat is idd heel erg triest, het is een variant op het aloude links lullen, rechts vullen.
Livingstone richt zich enkel op het stukje EU wat hij bestuurt.quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat een onzin, we hebben de EU toch niet voor niks. Livingstone toont zich een buitengewoon incapabele bestuurder door zich alleen op zijn eigen eilandje te richten.
Poepoe! 3 liter v6 motoren al? Schandalig!!!!quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:20 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Net even op autoweek gekeken, Citroen C5 3.0 V6, Audi A6 3.0, Mercedes E280, BMW 530i vallen ook al onder die regeling.
Nee, energieverbruik, defensie en anti-kartelwetgeving, dat zijn gebieden waarop Europa zich nuttig kan maken. Dan kan de lokale overheid zich druk maken over ladders van glazenwassers, roken op de werkplek enzovoort. Helaas lijkt het tegenwoordig precies andersom te zijn. Op die manier maken beide overheden zich overbodig, wat zonde zou zijn gezien de (hoewel beperkte) ruimte die ik voor ze zie.quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Livingstone richt zich enkel op het stukje EU wat hij bestuurt.
Op die manier zou je elk lokaal besluit wel aan kunnen vechten door te zeggen "dat dat maar Europees geregeld moet worden".
War on Freedomquote:Op donderdag 22 februari 2007 12:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld de War on Freedom is niet voorbehouden aan Engeland.
Maar dat jij voor symptoombestrijding bent was me al duidelijk.
Alleen via de benzine is wat beperkt aangezien de uitstoot per liter benzine of per kilometer nogal kan schelen per auto.quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Mee eens, dat betaal ik graag via de benzine. Auto's opzich vervuilen niet dus is een heffing er op ook onzin. Autobezit moet gewoon net als fietsenbezit worden, je betaalt alleen nog BTW.
Lezen, ik heb het niet over linkse overheden. Ik spreek van een variant op links lullen en rechts vullen omdat de overheid aan zegt de milieuvervuiling aan wil pakken maar ondertussen gewoon ordinair meer geld wil bemachtigen. Een goed voorbeeld hiervan is de hoge wegenbelasting die je betaald als je LPG rijdt, of bijvoorbeeld het alleen toestaan van biodiesel voor landbouwwerktuigen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Heb jij een bron om de stelling dat linkse overheden het vinden of ontwikkelen van alternatieve brandstoffen tegenhouden te onderbouwen?
Volgens mij zin overheden toch echt wel geintresserd in het opraken van olie, en het veiligstellen van olievoorraden. Wat doen we anders in irak? De wmds zoeken die er niet zijn, een democratie brengen, een al qaida link zoeken met saddam die er niet was.quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Bewuster kiezen desnoods met dwang. Lijkt me een contradictie.
Ja de olie raakt ongetwijfeld een keer op maar moeten we dan maar de gehele economie tot stilstand brengen en in een hutje op de hei gaan leven? Dat lost ook niets op. Daarnaast is de overheid echt niet geïnteresseerd in het opraken van de olie. Dan verzinnen ze wel weer nieuwe belastingen.
Dat doen automobilisten ook natuurlijkquote:Op donderdag 22 februari 2007 13:34 schreef highway101 het volgende:
Niet eens de volle pond hoeven te betalen, maar toch zeuren. zó typerend bij OV-reizigers![]()
nou een 3 liter v6 vind ik geen "sportwagen of terreinvoertuigen"quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Poepoe! 3 liter v6 motoren al? Schandalig!!!!![]()
Nee, er zit een direct verband tussen de uitstoot van allerlei troep en het benzine verbruik. Een onvolledige verbanding, wat vaak het geval is bij oude auto's, zorgt er voor dat er minder energie vrij komt bij de verbranding van een hoeveelheid brandstof (wet van behoud van energie) waardoor het bezine/diesel/LPGverbruik dus hoger ligt.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:04 schreef du_ke het volgende:
Alleen via de benzine is wat beperkt aangezien de uitstoot per liter benzine of per kilometer nogal kan schelen per auto.
ja maar het wel of niet hebben van een roetfilter of kathalysator maakt echt wel verschil in de uitstoot.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, er zit een direct verband tussen de uitstoot van allerlei troep en het benzine verbruik. Een onvolledige verbanding, wat vaak het geval is bij oude auto's, zorgt er voor dat er minder energie vrij komt bij de verbranding van een hoeveelheid brandstof (wet van behoud van energie) waardoor het bezine/diesel/LPGverbruik dus hoger ligt.
Het daadwerkelijke probleem is de bevolkingstoenname in de wereld. Dan kunnen wij hier wel heel dapper nieuw klimaat kopen want met geld kun je immers alles kopen (quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:03 schreef du_ke het volgende:
War on Freedom?
Jij bent dus echt van mening dat we de symptomen niet moeten bestrijden? Dus niets doen om vele longziekten te voorkomen? Niets doen aan kinderen waarvan de longgroei achterblijft? Niets doen aan vele tienduizenden die eerder sterven door luchtvervuiling?
En waarom dit alles? Zodat jij lekker in je zwaar vervuilende autotje kan blijven rijden?
Opzich hoeft de bevolkignstoename geen probleem te zijn als tegelijkertijd het gebruik van grondstoffen maar afneemt.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het daadwerkelijke probleem is de bevolkingstoenname in de wereld. Dan kunnen wij hier wel heel dapper nieuw klimaat kopen want met geld kun je immers alles kopen () maar dat is gewoon dweilen met de kraan open. Of wil je dat ontkennen?
Daar is al veel aan gedaan om het uit dichtbewoonde gebieden weg te krijgen. Daar is men zelfs al meer dan een eeuw mee bezig (1875 hinderwet om precies te zijn).quote:Daarnaast is de industrie nog altijd de grootste vervuiler. Ook maar sluiten?
Niemand dwingt je om in een stad te wonen? Toch wel hoor in de steden is het werk, daar zijn de voorzieningen, daar zijn de goedkope woningen.quote:Als laatste niemand dwingt je om in een stad te wonen. Vrij vreemd dat de grootste milieufreaks stadsbewoners zijn.
Ik moet bekennen dat dat nog extra aandacht verdiend, het is lastig om het gebruik van die uitstoot beperkende maatregelen via hogere energiekosten aan te moedigen. Inmiddels zit op vrijwel iedere auto een kathalysator, misschien dat een roetfilter op eenzelfde manier geintroduceerd kan worden. Een roetfilter is zo'n doeltreffende oplossing en kent geen nadelen dus daar kan wel wat sturender opgetreden worden.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:10 schreef du_ke het volgende:
ja maar het wel of niet hebben van een roetfilter of kathalysator maakt echt wel verschil in de uitstoot.
Dat is gewoon gelul. Die ¤ 20 MILJARD die de automobilisten ophoesten is meer dan genoeg. Dat ze dat in andere zaken steken dan milieu, daar kunnen wij toch niks aan doen?quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat doen automobilisten ook natuurlijk. Als je alle externe effecten mee zou rekenen zou de benzineprijs heel wat hoger zijn. Maar ja de lucht is van niemand dus niemand hoeft er voor te dokken
.
Je bedoelt de katalysator die door de overheid verplicht is gesteld en elke auto duurder maakt zonder mensen een "vrije keuze" te laten?quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik moet bekennen dat dat nog extra aandacht verdiend, het is lastig om het gebruik van die uitstoot beperkende maatregelen via hogere energiekosten aan te moedigen. Inmiddels zit op vrijwel iedere auto een kathalysator, misschien dat een roetfilter op eenzelfde manier geintroduceerd kan worden. Een roetfilter is zo'n doeltreffende oplossing en kent geen nadelen dus daar kan wel wat sturender opgetreden worden.
Ik wist niet dat ze in Londen ook BPM, MRB, BTW en het kwartje van Kok hebben.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:24 schreef highway101 het volgende:
Dat is gewoon gelul. Die ¤ 20 MILJARD die de automobilisten ophoesten is meer dan genoeg. Dat ze dat in andere zaken steken dan milieu, daar kunnen wij toch niks aan doen?
Ach vroeger: had je gewoon de benzineprijs. Toen kwam er zo'n briljant idee om daar BTW op te gaan heffen. Logisch... 19%.
Daarna moesten we maar MRB gaan betalen. Ook goed.
Tja toen kwam de BPM, want er kwam niet genoeg geld in het laatje. 43%
Laten we dan ook maar de accijnzen invoeren
Tja, en het kwartje van Kok. Ook leuk
Accijnzen verhogen kan ook wel.
Natuurlijk is dit niet genoeg, en doen we een congestion charge.
Damn toch geen effect, nouja gewoon verhogen die CC.
Je wordt gewoon uitgekleed!
![]()
![]()
![]()
Liever niet natuurlijk.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Je bedoelt de katalysator die door de overheid verplicht is gesteld en elke auto duurder maakt zonder mensen een "vrije keuze" te laten?
Nu ja, dat was eigenlijk wel mijn punt.quote:
Maakt niet uit. Hier heet CC Kilometerheffing.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ze in Londen ook BPM, MRB, BTW en het kwartje van Kok hebben.
Het roetfilter en de katalysator vind ik eigenlijk vergelijkbaar met CFK's. Dat spul was zo enorm slecht, toen kwam er vervanger op de markt die precies dezelfde eigenschappen had als CFK's maar veel vriendelijker voor de ozonlaag was. Dat is een oplossing zonder nadelen, en kan dus eigenlijk wel verplicht worden. Zelfde zou ik vinden dat als er morgen een werkende kernfusiecentrale uitgevonden wordt en dat er dan toch nog een groepje consumenten is die perse energie uit bruinkoolcentrale wil hebben.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Nu ja, dat was eigenlijk wel mijn punt.
"De markt" en "de consument" kunnen niet alles regelen, soms is (zachte) dwang van overheden nodig om mensen te bewegen milieubewuster te leven en consumeren.
Mensen hebben grondstoffen nodig of worden producten zonder grondstoffen vervaardigd?quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:20 schreef du_ke het volgende:
Opzich hoeft de bevolkignstoename geen probleem te zijn als tegelijkertijd het gebruik van grondstoffen maar afneemt.
Maar de vervuiling blijft. Hooguit verplaatst.quote:Daar is al veel aan gedaan om het uit dichtbewoonde gebieden weg te krijgen. Daar is men zelfs al meer dan een eeuw mee bezig (1875 hinderwet om precies te zijn).
Hoe dan forenzen dat dan. Waar komen de dagelijkse files dan vandaan. Mensen werken in de stad en wonen op betere plaatsen buiten de stad.quote:Niemand dwingt je om in een stad te wonen? Toch wel hoor in de steden is het werk, daar zijn de voorzieningen, daar zijn de goedkope woningen.
Ik tast de gezondheid van een ander niet aan. Ja een verkoudheidje doorgeven misschien maar wie maakt zich daar niet "schuldig" aan.quote:Maar je ontwijkt de vraag weer eens. Tot welk punt is jouw vrijheid belangrijker dan de gezondheid van anderen?
Hoe weet jij zo goed dat daar alle gezondheids, veiligheids, natuur, milieu, aanleg en onderhoudskosten (en wat ik nog vergeten ben) mee gedekt zijn? Die kans lijkt me vrij klein. Maar ben reuze benieuwd naar je onderbouwingquote:Op donderdag 22 februari 2007 14:24 schreef highway101 het volgende:
[..]
Dat is gewoon gelul. Die ¤ 20 MILJARD die de automobilisten ophoesten is meer dan genoeg. Dat ze dat in andere zaken steken dan milieu, daar kunnen wij toch niks aan doen?
Die andere drijfgassen waren ook al lang op de markt maar de bedrijven vonden die dingen te duur om te gebruiken dan zou de winstmarge met 0.1% zakken.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het roetfilter en de katalysator vind ik eigenlijk vergelijkbaar met CFK's. Dat spul was zo enorm slecht, toen kwam er vervanger op de markt die precies dezelfde eigenschappen had als CFK's maar veel vriendelijker voor de ozonlaag was. Dat is een oplossing zonder nadelen, en kan dus eigenlijk wel verplicht worden. Zelfde zou ik vinden dat als er morgen een werkende kernfusiecentrale uitgevonden wordt en dat er dan toch nog een groepje consumenten is die perse energie uit bruinkoolcentrale wil hebben.
Het is lastig maar het kan. Op veel vlakken is het ook al gelukt natuurlijk.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Mensen hebben grondstoffen nodig of worden producten zonder grondstoffen vervaardigd?
Beetje naïef om te denken dat bevolkingstoename gepaard kan gaan met de afname van grondstoffen.
[..]
Zeker niet per definitie. De uitstoot van verzurende stoffen is echt drastisch gedaald net als de CFK uitstoot.quote:Maar de vervuiling blijft. Hooguit verplaatst.
[..]
Dat kan niet altijd. Hoe zie je dat voor je in Londen? Metquote:Hoe dan forenzen dat dan. Waar komen de dagelijkse files dan vandaan. Mensen werken in de stad en wonen op betere plaatsen buiten de stad.
[..]
quote:Het beslaat 1579 km² en had een bevolking van 7.172.036 bij de telling van april 2001.
Je rijdt toch auto? Uit vele onderzoeken blijkt dat uitlaatgassen slecht voor de gezondheid zijn. Als je een auto had zonder uitlaaggassen had je gelijk maar dat is niet het geval.quote:Ik tast de gezondheid van een ander niet aan. Ja een verkoudheidje doorgeven misschien maar wie maakt zich daar niet "schuldig" aan.
Als jij je zo drukt maakt over de negatieve impact van auto's ben ik benieuwd of je dat ook op andere gebieden vindt en dat de prijs moeten worden verekend voor de ellende die het veroorzaakt. Neem het alcohol gebruik.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:44 schreef du_ke het volgende:
Het is lastig maar het kan. Op veel vlakken is het ook al gelukt natuurlijk.
[..]
Zeker niet per definitie. De uitstoot van verzurende stoffen is echt drastisch gedaald net als de CFK uitstoot.
[..]
Dat kan niet altijd. Hoe zie je dat voor je in Londen? Met
[..]
[..]
Je rijdt toch auto? Uit vele onderzoeken blijkt dat uitlaatgassen slecht voor de gezondheid zijn. Als je een auto had zonder uitlaaggassen had je gelijk maar dat is niet het geval.
Dus nogmaals tot op welk niveau vind jij het aantasten van andermans gezondheid verantwoord om jouw 'vrijheid' te behouden?
quote:Harde cijfers
Het rapport komt met harde cijfers over de gevolgen van het overmatige drankgebruik van de gemiddelde Europeaan. Elk jaar vallen er in Europa 115.000 doden als gevolg van alcoholgebruik, en de totale schade die drank veroorzaakt bedraagt 125 miljard euro, oftewel 650 euro per huishouden. De economische schade vloeit voort uit ziekte, ongevallen en verwondingen, misdaad en verlies aan arbeidspotentieel.
Schadelijk alcoholgebruik behoort tot de top drie van belangrijkste risicofactoren voor een slechte gezondheid in Europa. Het veroorzaakt zestig verschillende aandoeningen (inclusief ongevallen en verwondingen, gedragsproblemen, kankers, hartziekten en beroerte). Alcohol is verantwoordelijk voor 7,4 procent van alle gevallen van ziekte en vroegtijdige sterfte in de EU.
Dat wordt een duur biertje. Vreemd dat ik je daar nooit over hoor. Wellicht selectief verontwaardigd?quote:Voor het eerst gaat het rapport ook in op de gevolgen van passief drinken, oftewel de schade die drinkers veroorzaken aan derden. Daaronder vallen 60.000 vroeggeboortes, 9 miljoen kinderen die opgroeien in gezinnen met een alcoholprobleem, 10.000 onschuldige slachtoffers van rijden onder invloed en 2000 slachtoffers van moord.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |