http://www.volkskrant.nl/(...)to_s_superheffing_opquote:Londen legt vieze auto’s superheffing op
LONDEN - Bestuurders van zeer vervuilende auto’s betalen volgend jaar
25 pond (38 euro) per dag als zij in het centrum van Londen willen rijden.
Burgemeester Ken Livingstone wilde de superheffing aanvankelijk pas
over drie jaar invoeren, maar in de strijd tegen files en
klimaatverandering acht hij een snelle introductie gepast.
In centraal Londen geldt sinds 2003 een congestieheffing, die intussen 8
pond (12 euro) per dag bedraagt. Vanaf maandag wordt de zone
uitgebreid met Notting Hill, Knightsbridge, Kensington en Chelsea,
waarmee het gebied circa 45 vierkante kilometer beslaat.
De superheffing gaat gelden voor auto’s met een CO2-uitstoot van meer
dan 225 gram per kilometer, ofwel voor veel terrein- en sportwagens. Nu
bestaat 18 procent van het wagenpark in hartje Londen uit deze categorie,
aldus de stad. Livingstone gaat de bewonerskorting schrappen voor deze
groep. Inwoners van de zone krijgen nu 90 procent korting, terwijl
bezitters van hybrides, motoren en lpg-auto’s niets betalen.
Sinds de invoering is het verkeer met 20 procent afgenomen, maar de
files nemen weer toe. Dit zou komen door extra busbanen en
wegopbrekingen. Het openbaar vervoer wordt intussen niet voordeliger.
Het goedkoopste enkeltje voor de metro kost in centraal Londen – tot
schrik van toeristen – sinds vorige maand 4 pond (6 euro).
In het stukje zelf staat dat daar veel terrein- en sportauto's onder vallen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:08 schreef Kadesh het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)to_s_superheffing_op
Auto’s met een CO2-uitstoot van meer dan 225 gram per kilometer, welke auto's vallen daar eigenlijk onder? Een beetje middenklasser zal zoiets al uistoten lijkt me. Je zal maar in Londen wonen of werken, auto wordt onbetaalbaar en Red Ken maakt het openbaar vervoer ook nog duurder.
Net even op autoweek gekeken, Citroen C5 3.0 V6, Audi A6 3.0, Mercedes E280, BMW 530i vallen ook al onder die regeling.quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
In het stukje zelf staat dat daar veel terrein- en sportauto's onder vallen..
De doorsnee sedan zal er dus wel onder zitten.
Met je stuur rechtsquote:Op woensdag 21 februari 2007 21:33 schreef MouseOver het volgende:
Van die metroprijs wordt je ook niet bepaald vrolijk. Ik voorzie een gouden tijd voor fietshandelaren.
Laten we dan gelijk alle koeien doden en een groot stuk plastic over de ocean (bermuda) leggen.. Verdorie vervelend allemaalquote:Op woensdag 21 februari 2007 21:41 schreef JohnDope het volgende:
wij burgers worden geflest waar we bij staan, dat is altijd zo geweest, alleen gaan ze nu over the top.....
Nog even en ze gaan je een boete geven voor boeren en scheten ivm CO2.
Soms moet je makkelijk te bereiken doelen stellenquote:Op woensdag 21 februari 2007 21:40 schreef Godslasteraar het volgende:
laatst een statistiekje in Der Spiegel waaruit Londen met afstand de crimineelste stad van Europa blijkt te zijn. Dan is het geruststellend om te zien hoe de Rode Burgemeester Ken Livingstone een daad stelt!
![]()
Ongeveer: http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/6298507.stmquote:Op woensdag 21 februari 2007 21:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Soms moet je makkelijk te bereiken doelen stellen.
Absurd plan maar volgens mij zijn ze in Engeland de weg over het algemeen aardig kwijt. Wat gaan ze met al dat geld doen. Beter klimaat kopen?
idd, je ziet ook meteen waar de hele co2 discussie leidt, hogere belastingen waarvan de inkomsten gebruikt worden voor niet relevante doeleinden.quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Soms moet je makkelijk te bereiken doelen stellen.
Absurd plan maar volgens mij zijn ze in Engeland de weg over het algemeen aardig kwijt. Wat gaan ze met al dat geld doen. Beter klimaat kopen?
http://www.trouw.nl/dever(...)igheid?backlink=truequote:.................... Je kunt je altijd aan Kyoto vastklampen, als een drenkeling aan zijn boei, maar wat is nou 5 procent minder aan CO2-emissie als het totaal van die uitstoot in 2025 al op 38,790 miljard ton wordt geschat, wat een toename van 81 procent betekent ten opzichte van 1990? Laten we nou eens niet meer in termen van CO2 en klimaatverandering spreken en eindelijk de enige factor aan de kaak stellen die onze collectieve suïcide mogelijk heeft gemaakt. In 1960, jaar van de knaloranje ijskast, bedroeg de wereldbevolking nog geen drie miljard mensen. Over 43 jaar, volgens de modellen van de VN, zullen we met z’n 9,1 miljard zijn. Een toename van 40 procent vergeleken met vandaag. En voor wie gelijk van de dichtstbijzijnde brug wil springen: bij ongewijzigde demografie telt de aarde 36 miljard mensen in het jaar 2300. Je kunt zoveel spaarlampjes ophangen als je wilt, je kunt een revolutionair mondiaal energie- en milieubeleid voeren, maar zonder het drastisch beperken van het aantal geboortes is de ramp onafwendbaar. Maar hoe bereik je bijvoorbeeld met foldertjes de wanhopige en ongeletterde bewoners van het Afrikaanse continent die de komende jaren massaal in zee zullen verdrinken? De Afrikaanse bevolking zal in 2050 met 114 procent zijn toegenomen, van 906 miljoen in 2005 naar bijna 2 miljard in 2050 (VN-cijfers). Een absoluut wereldrecord. Ach, wat een zeurkous is die columnist toch.
quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:24 schreef Windsurfbart het volgende:
of om echt te pesten, een dikke XC90 met D5 motor. Uitstoot: 219 g/km
quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waar blijft al dat geld? Zomaar een heffing om de milieuproblematiek aan te pakken heeft enkele zin, de heffing moet weer geinvesteerd worden in het milieu, alleen dan kan de heffing de milieukosten dekken. En dan is het nog maar zeer de vraag of de kosten kwantitatief gezien niet al lang gedekt zijn.
Een andere fout die vaak gemaakt wordt is om prijspolitiek te bedrijven terwijl er geen redelijk substituut voor handen is. Dan heeft het geen enkele zin en zal het autogebruik hetzelfde blijven. Het zou mij niks verbazen als beide fouten in dit geval gemaakt worden.
Dát is inderdaad het daadwerkelijke probleem maar om het daarover te hebben in de politiek is natuurlijk zwaar not done. Het is dweilen met de kraan open.quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:08 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/dever(...)igheid?backlink=true
Ik lees anders de laatste tijd steeds vaker berichten over bende oorlogen in Londen, vorige week alleen al 4 dodelijke slachtoffers door vuurwapengeweld, allemaal jochies van tussen de 15 en 20.quote:Op donderdag 22 februari 2007 01:29 schreef thepartycrasher het volgende:
Dikke onzin, crimineelste stad. Ik woon inmiddels weer een paar maanden in London en het is me allemaal gigantisch meegevallen. Okay, er zijn gewoon delen van London waar je 's nachts niet moet komen, neem 's nachts niet alleen de metro en zeul niet gigantisch veel geld mee op straat. No problemo.
Wat me wel geschokt heeft is de recente taximoord en serie berovingen in de metro, maar de beveiliging wordt steeds beter en dit soort gasten worden hier gewoon hard het land uit gezet (meestal illegalen), tis wat anders als in Nederland waar je jaren illegaal kan verblijven.
Back ontopic:
Het openbaar vervoer is hier zo goed en goedkoop dat je niet eens een auto wilt hebben. De congestion charge is idd vrij hoog, maar ikzelf begrijp de redenatie heel goed; investeren in OV, prijzen verlagen en auto's mijden indien onnodig --> minder filevorming.
Keerzijdes, overvolle metro's/treinen tijdens spitsuren en meneer de burgemeester kan van geregistreerde OV kaart, oyster card users exact zien wanneer ze waar zijn geweest; begin en eindstation.
in elke grootstad moet je opletten, allemaal kleinschalige criminaliteit als je het vergelijkt waar ik woonquote:Op donderdag 22 februari 2007 02:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik lees anders de laatste tijd steeds vaker berichten over bende oorlogen in Londen, vorige week alleen al 4 dodelijke slachtoffers door vuurwapengeweld, allemaal jochies van tussen de 15 en 20.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |