abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 februari 2007 @ 21:08:34 #1
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_46539176
quote:
Londen legt vieze auto’s superheffing op

LONDEN - Bestuurders van zeer vervuilende auto’s betalen volgend jaar
25 pond (38 euro) per dag
als zij in het centrum van Londen willen rijden.
Burgemeester Ken Livingstone wilde de superheffing aanvankelijk pas
over drie jaar invoeren, maar in de strijd tegen files en
klimaatverandering acht hij een snelle introductie gepast.

In centraal Londen geldt sinds 2003 een congestieheffing, die intussen 8
pond (12 euro) per dag bedraagt. Vanaf maandag wordt de zone
uitgebreid met Notting Hill, Knightsbridge, Kensington en Chelsea,
waarmee het gebied circa 45 vierkante kilometer beslaat.

De superheffing gaat gelden voor auto’s met een CO2-uitstoot van meer
dan 225 gram per kilometer, ofwel voor veel terrein- en sportwagens. Nu
bestaat 18 procent van het wagenpark in hartje Londen uit deze categorie,
aldus de stad. Livingstone gaat de bewonerskorting schrappen voor deze
groep. Inwoners van de zone krijgen nu 90 procent korting, terwijl
bezitters van hybrides, motoren en lpg-auto’s niets betalen.

Sinds de invoering is het verkeer met 20 procent afgenomen, maar de
files nemen weer toe. Dit zou komen door extra busbanen en
wegopbrekingen. Het openbaar vervoer wordt intussen niet voordeliger.
Het goedkoopste enkeltje voor de metro kost in centraal Londen – tot
schrik van toeristen – sinds vorige maand 4 pond (6 euro).
http://www.volkskrant.nl/(...)to_s_superheffing_op

Auto’s met een CO2-uitstoot van meer dan 225 gram per kilometer, welke auto's vallen daar eigenlijk onder? Een beetje middenklasser zal zoiets al uistoten lijkt me. Je zal maar in Londen wonen of werken, auto wordt onbetaalbaar en Red Ken maakt het openbaar vervoer ook nog duurder.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_46539273
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 21:08 schreef Kadesh het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)to_s_superheffing_op

Auto’s met een CO2-uitstoot van meer dan 225 gram per kilometer, welke auto's vallen daar eigenlijk onder? Een beetje middenklasser zal zoiets al uistoten lijkt me. Je zal maar in Londen wonen of werken, auto wordt onbetaalbaar en Red Ken maakt het openbaar vervoer ook nog duurder.
In het stukje zelf staat dat daar veel terrein- en sportauto's onder vallen. .
De doorsnee sedan zal er dus wel onder zitten.

Weet niet of dit echt een hele goede zaak is (autorijden in bepaalde auto's wordt dan weer echt iets voor de elite, die de heffing toch wel kunnen betalen), maar iets doen is beter dan niets doen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 21 februari 2007 @ 21:20:10 #3
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_46539623
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 21:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

In het stukje zelf staat dat daar veel terrein- en sportauto's onder vallen. .
De doorsnee sedan zal er dus wel onder zitten.
Net even op autoweek gekeken, Citroen C5 3.0 V6, Audi A6 3.0, Mercedes E280, BMW 530i vallen ook al onder die regeling.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_46539781
Te ziek voor woorden. Ze hebben nog geen onderzoek gedaan wat er gaat gebeuren met de accu's uit een hybride en hoe schadelijk die zijn. Tevens was er bij TopGear een onderzoek met een benzine, diesel en hybride auto. De Diesel won en de Hybride net van de benzine..

De eigenaren betalen al meer. Laat ze lekker genieten van het feit dat ze hard werken of hebben gewerkt voor iets en daarvoor meer hebben neergelegd dan de pauper die graag een hybride wil rijden, Ieder zijn of haar eigen keus
  woensdag 21 februari 2007 @ 21:33:14 #5
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_46540210
Van die metroprijs wordt je ook niet bepaald vrolijk. Ik voorzie een gouden tijd voor fietshandelaren.
Vampire Romance O+
pi_46540401
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 21:33 schreef MouseOver het volgende:
Van die metroprijs wordt je ook niet bepaald vrolijk. Ik voorzie een gouden tijd voor fietshandelaren.
Met je stuur rechts
pi_46540504
laatst een statistiekje in Der Spiegel waaruit Londen met afstand de crimineelste stad van Europa blijkt te zijn. Dan is het geruststellend om te zien hoe de Rode Burgemeester Ken Livingstone een daad stelt!
pi_46540537
wij burgers worden geflest waar we bij staan, dat is altijd zo geweest, alleen gaan ze nu over the top.....

Nog even en ze gaan je een boete geven voor boeren en scheten ivm CO2.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_46540722
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 21:41 schreef JohnDope het volgende:
wij burgers worden geflest waar we bij staan, dat is altijd zo geweest, alleen gaan ze nu over the top.....

Nog even en ze gaan je een boete geven voor boeren en scheten ivm CO2.
Laten we dan gelijk alle koeien doden en een groot stuk plastic over de ocean (bermuda) leggen.. Verdorie vervelend allemaal
pi_46540772
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 21:40 schreef Godslasteraar het volgende:
laatst een statistiekje in Der Spiegel waaruit Londen met afstand de crimineelste stad van Europa blijkt te zijn. Dan is het geruststellend om te zien hoe de Rode Burgemeester Ken Livingstone een daad stelt!
Soms moet je makkelijk te bereiken doelen stellen .

Absurd plan maar volgens mij zijn ze in Engeland de weg over het algemeen aardig kwijt. Wat gaan ze met al dat geld doen. Beter klimaat kopen?
pi_46541111
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 21:48 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Soms moet je makkelijk te bereiken doelen stellen .

Absurd plan maar volgens mij zijn ze in Engeland de weg over het algemeen aardig kwijt. Wat gaan ze met al dat geld doen. Beter klimaat kopen?
Ongeveer: http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/6298507.stm
pi_46541196
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 21:48 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Soms moet je makkelijk te bereiken doelen stellen .

Absurd plan maar volgens mij zijn ze in Engeland de weg over het algemeen aardig kwijt. Wat gaan ze met al dat geld doen. Beter klimaat kopen?
idd, je ziet ook meteen waar de hele co2 discussie leidt, hogere belastingen waarvan de inkomsten gebruikt worden voor niet relevante doeleinden.
  woensdag 21 februari 2007 @ 22:02:44 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_46541220
Ik vind het eigenlijk wel een goed plan. Vreemd alleen dat er geen goed alternatief wordt geboden. Goed betaalbaar openbaarvervoer en goede fietspaden ed. zijn wel het minimum om zo'n plan te laten slagen.
Overigens gaan er in Duitsland ook stemmen op om een dergelijk systeem in te voeren.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_46541393
quote:
.................... Je kunt je altijd aan Kyoto vastklampen, als een drenkeling aan zijn boei, maar wat is nou 5 procent minder aan CO2-emissie als het totaal van die uitstoot in 2025 al op 38,790 miljard ton wordt geschat, wat een toename van 81 procent betekent ten opzichte van 1990? Laten we nou eens niet meer in termen van CO2 en klimaatverandering spreken en eindelijk de enige factor aan de kaak stellen die onze collectieve suïcide mogelijk heeft gemaakt. In 1960, jaar van de knaloranje ijskast, bedroeg de wereldbevolking nog geen drie miljard mensen. Over 43 jaar, volgens de modellen van de VN, zullen we met z’n 9,1 miljard zijn. Een toename van 40 procent vergeleken met vandaag. En voor wie gelijk van de dichtstbijzijnde brug wil springen: bij ongewijzigde demografie telt de aarde 36 miljard mensen in het jaar 2300. Je kunt zoveel spaarlampjes ophangen als je wilt, je kunt een revolutionair mondiaal energie- en milieubeleid voeren, maar zonder het drastisch beperken van het aantal geboortes is de ramp onafwendbaar. Maar hoe bereik je bijvoorbeeld met foldertjes de wanhopige en ongeletterde bewoners van het Afrikaanse continent die de komende jaren massaal in zee zullen verdrinken? De Afrikaanse bevolking zal in 2050 met 114 procent zijn toegenomen, van 906 miljoen in 2005 naar bijna 2 miljard in 2050 (VN-cijfers). Een absoluut wereldrecord. Ach, wat een zeurkous is die columnist toch.
http://www.trouw.nl/dever(...)igheid?backlink=true
pi_46541736
Dit is gewoon ordinaire legale diefstal.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_46541942
Waar blijft al dat geld? Zomaar een heffing om de milieuproblematiek aan te pakken heeft enkele zin, de heffing moet weer geinvesteerd worden in het milieu, alleen dan kan de heffing de milieukosten dekken. En dan is het nog maar zeer de vraag of de kosten kwantitatief gezien niet al lang gedekt zijn.

Een andere fout die vaak gemaakt wordt is om prijspolitiek te bedrijven terwijl er geen redelijk substituut voor handen is. Dan heeft het geen enkele zin en zal het autogebruik hetzelfde blijven. Het zou mij niks verbazen als beide fouten in dit geval gemaakt worden.
pi_46542022
Geeft nog even extra gas met mijn Mercedes-Benz S 320 CDI
uitstoot: 220 g/km
of neem ik voor het weekend een
Audi A6 allroad quattro 3.0 TDI
uitstoot: 221 g/km
of om echt te pesten, een dikke XC90 met D5 motor. Uitstoot: 219 g/km
pi_46542129
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:24 schreef Windsurfbart het volgende:
of om echt te pesten, een dikke XC90 met D5 motor. Uitstoot: 219 g/km
pi_46542361
Gelukkig geldt de beperking alleen voor hun eigen auto industrie:
Land Rover Range Rover
Uitstoot: 352 g/km
  woensdag 21 februari 2007 @ 22:55:20 #20
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_46543311
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waar blijft al dat geld? Zomaar een heffing om de milieuproblematiek aan te pakken heeft enkele zin, de heffing moet weer geinvesteerd worden in het milieu, alleen dan kan de heffing de milieukosten dekken. En dan is het nog maar zeer de vraag of de kosten kwantitatief gezien niet al lang gedekt zijn.

Een andere fout die vaak gemaakt wordt is om prijspolitiek te bedrijven terwijl er geen redelijk substituut voor handen is. Dan heeft het geen enkele zin en zal het autogebruik hetzelfde blijven. Het zou mij niks verbazen als beide fouten in dit geval gemaakt worden.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_46547577
quote:
Dát is inderdaad het daadwerkelijke probleem maar om het daarover te hebben in de politiek is natuurlijk zwaar not done. Het is dweilen met de kraan open.
pi_46548075
Dikke onzin, crimineelste stad. Ik woon inmiddels weer een paar maanden in London en het is me allemaal gigantisch meegevallen. Okay, er zijn gewoon delen van London waar je 's nachts niet moet komen, neem 's nachts niet alleen de metro en zeul niet gigantisch veel geld mee op straat. No problemo.

Wat me wel geschokt heeft is de recente taximoord en serie berovingen in de metro, maar de beveiliging wordt steeds beter en dit soort gasten worden hier gewoon hard het land uit gezet (meestal illegalen), tis wat anders als in Nederland waar je jaren illegaal kan verblijven.

Back ontopic:

Het openbaar vervoer is hier zo goed en goedkoop dat je niet eens een auto wilt hebben. De congestion charge is idd vrij hoog, maar ikzelf begrijp de redenatie heel goed; investeren in OV, prijzen verlagen en auto's mijden indien onnodig --> minder filevorming.

Keerzijdes, overvolle metro's/treinen tijdens spitsuren en meneer de burgemeester kan van geregistreerde OV kaart, oyster card users exact zien wanneer ze waar zijn geweest; begin en eindstation.
pi_46548545
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 01:29 schreef thepartycrasher het volgende:
Dikke onzin, crimineelste stad. Ik woon inmiddels weer een paar maanden in London en het is me allemaal gigantisch meegevallen. Okay, er zijn gewoon delen van London waar je 's nachts niet moet komen, neem 's nachts niet alleen de metro en zeul niet gigantisch veel geld mee op straat. No problemo.

Wat me wel geschokt heeft is de recente taximoord en serie berovingen in de metro, maar de beveiliging wordt steeds beter en dit soort gasten worden hier gewoon hard het land uit gezet (meestal illegalen), tis wat anders als in Nederland waar je jaren illegaal kan verblijven.

Back ontopic:

Het openbaar vervoer is hier zo goed en goedkoop dat je niet eens een auto wilt hebben. De congestion charge is idd vrij hoog, maar ikzelf begrijp de redenatie heel goed; investeren in OV, prijzen verlagen en auto's mijden indien onnodig --> minder filevorming.

Keerzijdes, overvolle metro's/treinen tijdens spitsuren en meneer de burgemeester kan van geregistreerde OV kaart, oyster card users exact zien wanneer ze waar zijn geweest; begin en eindstation.
Ik lees anders de laatste tijd steeds vaker berichten over bende oorlogen in Londen, vorige week alleen al 4 dodelijke slachtoffers door vuurwapengeweld, allemaal jochies van tussen de 15 en 20.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 22 februari 2007 @ 02:25:41 #24
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_46548744
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 02:02 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik lees anders de laatste tijd steeds vaker berichten over bende oorlogen in Londen, vorige week alleen al 4 dodelijke slachtoffers door vuurwapengeweld, allemaal jochies van tussen de 15 en 20.
in elke grootstad moet je opletten, allemaal kleinschalige criminaliteit als je het vergelijkt waar ik woon
pi_46548777
Zeker een ideetje van die psychotische Livingstone. Die vent is knetter gek!
na de aanslagen op de Londense metro beweerde hij dat Engeland het aan zichzelf te danken had en recent is 'ie op non-actief gezet. Zou zo bij de PvdA kunnen aanschuiven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')