abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47546666
Neenee...niet nu Maar ik ben mijn vriendin 3 maanden nadat ik terug was, gaan opzoeken. En zij woont in Siberie. Nu gewoon in Nederland. Maar voor ik naar Japan ging had ik weinig gereisd, en al helemaal niet alleen.

Lastig dat je zoveel moet werken, maar inderdaad zo gaat dat in de labs daar in Sendai. Heb je al een beetje resultaat in je onderzoek.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 01:44:13 #202
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47569506
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 13:58 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Je zit nu in Siberie? Of lees ik het verkeerd? Is ook niet echt een toeristische trekpleister he
[..]

Meen je dat nu? Elke dag en in het weekend niet vrij?
Helaas wel...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  vrijdag 23 maart 2007 @ 05:33:48 #203
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_47570388
Vandaag 2 feestjes. Laatste dag van school en ik begin volgende week op een andere school. Deze is trouwens dichter bij de hoofdstad dus ik ga denk ik verhuizen naar Tokyo. Zometeen ff mijn speech geven en dan is het feesten tot in de vroege uurtjes. Ook gaat het schoolhoofd met pensioen, dus daarom 2 feestjes. In Nederland zouden ze er dan gewoon 1 groot feest maken.

EDIT:
Net een retegrote bos bloemen gekregen !
  vrijdag 23 maart 2007 @ 06:15:06 #204
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47570447
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 05:33 schreef Binsentu het volgende:
Vandaag 2 feestjes. Laatste dag van school en ik begin volgende week op een andere school. Deze is trouwens dichter bij de hoofdstad dus ik ga denk ik verhuizen naar Tokyo. Zometeen ff mijn speech geven en dan is het feesten tot in de vroege uurtjes. Ook gaat het schoolhoofd met pensioen, dus daarom 2 feestjes. In Nederland zouden ze er dan gewoon 1 groot feest maken.

EDIT:
Net een retegrote bos bloemen gekregen !
Cool cool! Gefeli!

Bloeit de sakura al in Tokyo trouwens?
pi_47606120
Cool! Gefeliciteerd! En feestjes in Japan zijn leuk Waar ergens in Tokyo wil je gaan wonen?

Ja hoe zit het met het weer in Japan? Begint het al een beetje echt lente te worden? Hoe warm is het?
pi_47606625
Ik ben ook wel benieuwd naar de weersomstandigheden in deze tijd van het jaar ^__^
(ik ga volgend jaar pas...)
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
  zaterdag 24 maart 2007 @ 12:45:22 #207
35706 Binsentu
pi_47608147
Het is nu 17 graden en bewolkt buiten en morgen is het ....ff het weer bekijken op mijn telefoon...19 graden met in de ochtend regen. Het kwik begint nu te stijgen en wat volgt is de lekkerste tijd van het jaar. Niet te warm, niet te vochtig, niet te koud én... Kersenbloesem ! Tis nu nog een kwestie van 2 of 3 weekjes Heb echt weer ontzettend zin om met lekker weer in Yoyogi park (mooiste park van Tokyo naar mijn mening) lekker met vrienden in het zonnetje onder het genot van flink wat bier en eten onder een bloeiende kersenboom te liggen.
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 10:56 schreef xienix84 het volgende:
Cool! Gefeliciteerd! En feestjes in Japan zijn leuk Waar ergens in Tokyo wil je gaan wonen?
Dat weet ik nog niet, waarschijnlijk ergens het Zuid-Oosten bijv. Edogawa (goede connectie met Chiba, waar ik werk).

[ Bericht 39% gewijzigd door Binsentu op 24-03-2007 12:51:23 ]
  zaterdag 24 maart 2007 @ 13:00:03 #208
122997 zquing
Drama Junk
pi_47608457
wordt er in Japan echt zoveel gezopen als een deel van de posts hier doet voorkomen? En is de drank daar nog een beetje betaalbaar?

Owjah, heeft iemand van jullie ooit "Morinaga Pancake Mix" gekocht en gegeten? Dit blijkt de beste hotcake mix te zijn die er is. Alleen is hij niet te krijgen buiten japan -_-''
"Those unforgettable days, for them I live"
  zaterdag 24 maart 2007 @ 13:39:09 #209
8369 speknek
Another day another slay
pi_47609307
Van mij mag het nog even flink gaan vriezen in Japan, ik kom pas over een maand aan . Klein beetje Sakura meepikken zou toch leuk zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 13:51:42 #210
35706 Binsentu
pi_47609587
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:00 schreef zquing het volgende:
wordt er in Japan echt zoveel gezopen als een deel van de posts hier doet voorkomen? En is de drank daar nog een beetje betaalbaar?
Ja. En ze houden misschien nog wel iets meer van eten.
Tijdens het feestje gisteren wat echt bijna iedereen dronken. Bij Japanners kun je dat heel goed zien, die krijgen een enorm rood hoofd van de alcohol. Wel een vreemd iets om je baas op de grond zien te liggen terwijl hij zijn sokken probeert uit te trekken en aan het eind van de avond hulp nodig heeft om zijn jas aan te trekken, hahaha
Gisteren trouwens nog punten gescoort door Puffy met Asia no Junshin te zingen voor de hele groep. Dat is ongeveer het enge Jpop nummer die ik kan meezingen met een beetje hulp.

Drank is iets duurder dan in Nederland (blikje voor ongeveer Y250), maar je kunt ook 'nepbier' krijgen. Dat is officieel een naar bier smakende drank met net zoveel alcohol wat veel goedkoper is omdat ze door een of andere loophole geen accijnzen te hoeven betalen. Goed voorbeeld is Draft One van Sapporo. Je merkt het verschil trouwens wel, ik blijf toch bij Asahi Super Dry.

[ Bericht 8% gewijzigd door Binsentu op 24-03-2007 13:57:58 ]
pi_47611457
Ze drinken veel en het dronken zijn wordt ook anders bekeken. Hoe het mij is verteld/is overgekomen, val je er zelfs een beetje buiten als je niet meedrinkt. Maar heb vaak genoeg zatte professoren gezien. Volledig van de kaart. Het is meer een deel van het sociaal zijn, bonding. Op een zat moment is alles ok, en staan je baas en jij op eenzelfde hoogte. Maar ik heb t zo in lab meegekregen, misschien dat het bij een bedrijf anders is?

Volgens mij heb ik dat hier al wel eens verteld, maar mijn mooiste drankmoment. Labfeestje, en na opruimen ga ik naar huis. Niet erg zat. beetje aangeschoten. Twee labmates waren al met taxi naar huis gebracht(de plastic vuilniszakken die in Japan verplicht hebben een goeie bijfunctie). Ik moest nog even langs het toilet maar daar was geen plek. Bij beide toiletten en beide wasbakken hingen 2 labmates(per sanitairstuk dus) over te geven. Geweldig! Toen reed ik naar huis, kom een Franse vriend van me tegen met een verkeerspilon op zn hoofd en op de weg naar huis lagen her en der wat mannen in pak tegen een pilaar te slapen. Dus ja... drank in Japan...

En ik ben gewend om een goede bodem te leggen voor ik uit ga en wat ga drinken, maar in Japan gaan eten en drinken hand in hand... dat kan ik echt niet. Niet dat ik zat ben, ik ben gewoon vol.... kan niks meer bij, na een tijdje.

Ik vind Japans bier niks, Asahi is goed, de Kirin in een geel blikje met een draak maar verder.... Maar dat is mijn eigen smaak denk ik. Wel lekker zijn de 5% drankjes met vruchtensmaak!!!
  Eindredactie Games zaterdag 24 maart 2007 @ 19:47:30 #212
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_47618655
ik heb nu eindelijk geboekt, van 12 julie tot 9 augustus alleen nu is de vraag, waarkan je goedkoop hotels boeken online? en wie heeft er ervaring met asiarooms.com ? ze zijn wel heel erg goedkoop namelijk
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 25 maart 2007 @ 05:11:02 #213
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47633003
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 15:17 schreef xienix84 het volgende:
Ze drinken veel en het dronken zijn wordt ook anders bekeken. Hoe het mij is verteld/is overgekomen, val je er zelfs een beetje buiten als je niet meedrinkt. Maar heb vaak genoeg zatte professoren gezien. Volledig van de kaart. Het is meer een deel van het sociaal zijn, bonding. Op een zat moment is alles ok, en staan je baas en jij op eenzelfde hoogte. Maar ik heb t zo in lab meegekregen, misschien dat het bij een bedrijf anders is?

Volgens mij heb ik dat hier al wel eens verteld, maar mijn mooiste drankmoment. Labfeestje, en na opruimen ga ik naar huis. Niet erg zat. beetje aangeschoten. Twee labmates waren al met taxi naar huis gebracht(de plastic vuilniszakken die in Japan verplicht hebben een goeie bijfunctie). Ik moest nog even langs het toilet maar daar was geen plek. Bij beide toiletten en beide wasbakken hingen 2 labmates(per sanitairstuk dus) over te geven. Geweldig! Toen reed ik naar huis, kom een Franse vriend van me tegen met een verkeerspilon op zn hoofd en op de weg naar huis lagen her en der wat mannen in pak tegen een pilaar te slapen. Dus ja... drank in Japan...

En ik ben gewend om een goede bodem te leggen voor ik uit ga en wat ga drinken, maar in Japan gaan eten en drinken hand in hand... dat kan ik echt niet. Niet dat ik zat ben, ik ben gewoon vol.... kan niks meer bij, na een tijdje.

Ik vind Japans bier niks, Asahi is goed, de Kirin in een geel blikje met een draak maar verder.... Maar dat is mijn eigen smaak denk ik. Wel lekker zijn de 5% drankjes met vruchtensmaak!!!
Morgen kei-eng etentje
Alumni-bijeenkomst in één of ander chique eet-gelegenheid. Dus alle oude professoren en weet ik welke hoge lui komen naar Sendai om met z'n allen te eten. Zelfs de post-docs hier op het lab waren vorige week al zenuwachtig. Gelukkig heb ik mijn pak meegenomen... én: Meishi natuurlijk (visitekaartjes)
Ben benieuwd of het ook een zuipfeest wordt
  zondag 25 maart 2007 @ 05:12:16 #214
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47633028
En oh ja... volgende week zaterdag naar Himeji-jo om sakura te bekijken. Heb er zin in; eindelijk weer eens fatsoenlijk weekend
pi_47633095
Ik moet nog 2 jaar wachten... Ben nu stikjaloers
なんだっけ
  zondag 25 maart 2007 @ 06:02:15 #216
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47633261
quote:
Op zondag 25 maart 2007 05:20 schreef Crashcat het volgende:
Ik moet nog 2 jaar wachten... Ben nu stikjaloers
Vertel eens wat meer... Je gaat over twee jaar naar Japan voor je studie?
pi_47633283
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 15:17 schreef xienix84 het volgende:

Wat een land. Dat wil ik echt een keer meemaken. Ik vind het overigens heel goed als de baas zo samen met zijn personeel lol trapt, dat schept een veel betere band dan de koffie om 10 uur 's ochtends. En dan lallen in zo'n karaoke-bar, ik zie het al helemaal voor mee.
  zondag 25 maart 2007 @ 06:33:58 #218
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47633307
quote:
Op zondag 25 maart 2007 06:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat een land. Dat wil ik echt een keer meemaken. Ik vind het overigens heel goed als de baas zo samen met zijn personeel lol trapt, dat schept een veel betere band dan de koffie om 10 uur 's ochtends. En dan lallen in zo'n karaoke-bar, ik zie het al helemaal voor mee.
Valt tegen. Er is een duidelijke scheiding tussen werk- en privétijd. Je baas kan 's avonds zo losjes zijn in de omgang, maar de volgende dag is er weer de normale hiërarchie op de werkvloer.
pi_47633522
idd valt tegen. Dit was gewoon een leuke zatheid anekdote, maar zo overdag hadden mijn labmates echt ontzag voor mijn prof. Een grote stevige man met een harde stem... als die kwaad werd..pfoe. Nee tijdens die feestjes was het best los allemaal, maar verder echt niet. De prof was de baas en dat was goed te merken. Veel stress en regels. En hierarchie was er ook ja.

Doodkapje, kan me voorstellen dat het eng is als zelfs labmates zenuwachtig zijn ja! ganbatte kudasai!
pi_47660979
はじめまして。クラッシュです。ロッテルダムだいがくのがくせいです。いまいちねんせいです。
せんもんはアジアけんきゅうです。いまxxxxxさいです。
どうぞよろしく。
なんだっけ
  maandag 26 maart 2007 @ 05:23:23 #221
35706 Binsentu
pi_47661952
よろしく。どこに来年行きますか.

Afgelopen vrijdag trouwens van een leerling onderstaand briefje gekregen, omdat ik wegging. Echt superlief.

Voor degene die geen Japans kan lezen:
Voor Vincent: (Binsento he)
Bedankt voor alles (Ittsumo Arigatou)
Vaarwel (Sayonara)
Miyu Yori (Van Miyu)

Miyu is een meisje dat in een speciale klas voor kinderen met een achterstand. maw Ze is 14 met de gedachtengang van een 8-jarige. Heel lief meisje.

[ Bericht 69% gewijzigd door Binsentu op 26-03-2007 12:21:10 ]
pi_47671289
quote:
Op maandag 26 maart 2007 05:23 schreef Binsentu het volgende:
よろしく。どこに来年行きますか.

Afgelopen vrijdag trouwens van een leerling onderstaand briefje gekregen, omdat ik wegging. Echt superlief.

[afbeelding]

Voor degene die geen Japans kan lezen:
Voor Vincent: (Binsento he)
Bedankt voor alles (Ittsumo Arigatou)
Vaarwel (Sayonara)
Miyu Yori (Van Miyu)

Miyu is een meisje dat in een speciale klas voor kinderen met een achterstand. maw Ze is 14 met de gedachtengang van een 8-jarige. Heel lief meisje.
Leuk
Lijkt me tof om les te geven.

Iig.. Ik kan pas in het derde jaar naar japan om te studeren en stage te lopen. In Tokyo of Osaka geloof ik.

ik heb genoeg frikandellen hier liggen
なんだっけ
pi_47679283
Klein vraagje.. Zou iemand mij kunnen vertellen wat hier staat?

http://img111.imagevenue.(...)MG1792_122_480lo.JPG

http://img121.imagevenue.(...)MG1794_122_547lo.JPG

ありがとうございました。
なんだっけ
pi_47692360
quote:
?shii sainin ID (Emaaru adoresu)wo (nin/jin)kashite kudaisai
... Sign in ID (Email adres) ... please
NL: Voer nogmaals je signin ID in? ik kan nog geen kanji ^__^

.... kashite kudasai
NL: Geen idee wat dit zou kunnen betekenen. Kanji moet nog ff vertaald worden (er wordt iig gevraagd of je iets wilt doen)

Gezien het eerste plaatje denk ik dat je je mail adres moet invoeren bij サインインID ^_^
Probeer het eens. Ik wil wel weten of ik het goed heb
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
pi_47692961
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:40 schreef SureZal het volgende:

[..]

?shii sainin ID (Emaaru adoresu)wo (nin/jin)kashite kudaisai
... Sign in ID (Email adres) ... please
NL: Voer nogmaals je signin ID in? ik kan nog geen kanji ^__^

.... kashite kudasai
NL: Geen idee wat dit zou kunnen betekenen. Kanji moet nog ff vertaald worden (er wordt iig gevraagd of je iets wilt doen)

Gezien het eerste plaatje denk ik dat je je mail adres moet invoeren bij サインインID ^_^
Probeer het eens. Ik wil wel weten of ik het goed heb
Ow verrek.... Nu zie ik het ook met die katakan.. Ik dacht al.. Waar staat die 'E' voor bij de katakana voor 'me'
なんだっけ
pi_47693163
probeer je mail eens in te voeren
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
pi_47693906
Even een vraag voor de Japan food experts hier in dit topic. Is er, naast de voordehandliggende sushi zonder vis, ook makkelijk aan ander vegetarisch eten te komen? Kaas en ei is geen probleem voor mij, alleen vlees en vis.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_47694722
quote:
Op maandag 26 maart 2007 23:10 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Even een vraag voor de Japan food experts hier in dit topic. Is er, naast de voordehandliggende sushi zonder vis, ook makkelijk aan ander vegetarisch eten te komen? Kaas en ei is geen probleem voor mij, alleen vlees en vis.
Sushi met avacodo, mango of andere vruchten willen wel eens lukken.
Anders maki sushi... In zeewier gerolde rijst met diverse groenten of een temaki sushi.

Er zijn meerdere sushi's, maar dit zijn de bekendste.
なんだっけ
pi_47694928
quote:
Op maandag 26 maart 2007 23:26 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Sushi met avacodo, mango of andere vruchten willen wel eens lukken.
Anders maki sushi... In zeewier gerolde rijst met diverse groenten of een temaki sushi.

Er zijn meerdere sushi's, maar dit zijn de bekendste.
Daarom vragen zal niet al te moeilijk zijn, lijkt me. Zijn er verder nog andere gerechten waar ik om kan vragen, of wordt het twee weken leven op sushi?
pi_47695972
quote:
Op maandag 26 maart 2007 23:30 schreef gekkehoedenmaker het volgende:

[..]

Daarom vragen zal niet al te moeilijk zijn, lijkt me. Zijn er verder nog andere gerechten waar ik om kan vragen, of wordt het twee weken leven op sushi?
Je bedoelt voor uit eten? Ik dacht dat je het zelf wilde maken.. Doen wij iig. vaak.
Je kan anders nog tempura en ramen proberen. Tempura is gewoon een soort beslag waar je de ingrediënten door heen haalt en frituurt. Dit kan met alle vegetarische voedsel.
Met ramen weet ik niet zeker of men dierlijke bouillon gebruikt. Het hangt ervan af hoe 'vegetarisch' je bent.
なんだっけ
  dinsdag 27 maart 2007 @ 00:26:46 #231
35706 Binsentu
pi_47697372
quote:

[..]

Hmm, een vegetariër in Japan. Dat is altijd lastig, kijk hier eens voor tips: http://www.vegietokyo.com/
Wat ik vaker hoor van vegetariers is dat ze vaak op onbegrip stuiten in restaurants waarbij 1 verhaal altijd terugkomt.
"Does this meal have meat in it?"
"No, only chicken"
  dinsdag 27 maart 2007 @ 03:25:19 #232
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47700024
quote:

[..]

Okonomiyaki... moet je wel de katsuo (geschaafde gerookte vis) skippen.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 13:17:59 #233
122997 zquing
Drama Junk
pi_47709344
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 03:25 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Okonomiyaki... moet je wel de katsuo (geschaafde gerookte vis) skippen.
Okonomiyaki, dat is zo super. Alleen jammer dat 't zo duur is in nederland
  dinsdag 27 maart 2007 @ 13:22:01 #234
8369 speknek
Another day another slay
pi_47709522
Je kunt in Japan op zoek gaan naar boeddhistische restaurants, die zijn vaak vegetarisch, of hebben vegetarische gerechten. Voor de rest schijnt het inderdaad vrij onmogelijk te zijn om vegetarisch te eten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_47711293
Thanks iedereen. Hier heb ik veel aan, vooral aan die link. Een reis naar Japan zit inderdaad in de planning, we hopen eind volgend jaar een kleine drie weken op vakantie te gaan.

En ik eet ook geen dierlijk bouillon, dus ramen had ik al min of meer opgegeven.
pi_47713898
Ik had best moeite om eten met vlees te vinden eigenlijk... Vis daarentegen at ik als ontbijt, lunch en avondeten. Ohja en tussendoor natuurlijk van alles en nog wat met vis.
pi_47726648
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:26 schreef zatoichi het volgende:
Ik had best moeite om eten met vlees te vinden eigenlijk... Vis daarentegen at ik als ontbijt, lunch en avondeten. Ohja en tussendoor natuurlijk van alles en nog wat met vis.
Je hebt daar toch van die all you can eat grill met vlees en kip toch?
なんだっけ
pi_47727588
Als je gaat kijken naar gerechten zonder vlees. Miso soup(maar goed, dan heb je bouillon waar vis in is verwerkt bijv.) Okonomiyaki... rijst met gember of groeten er in verwerkt. Je hebt ook aardig wat tofu gerechten, bijvoorbeeld gefrituurd, in soepen etc. Ik heb zelf een erg mooi kookboek waar toch ook veel gerechten zonder vlees in staan. Sushi's zijn er idd ook in vegetarische vorm.

Het probleem is denk ik dat het in wat meer low budget restaurantjes moeilijker is. In tabehodai is het dan wel weer mogelijk. Je kan er aan de ene kant zoveel vlees eten als je wil. Maar aan de andere kant kan je daar ook genoeg groeten en vruchten krijgen.

Ik denk overigens wel dat er kare raisu schotels zijn zonder vlees. Moet toch bijna wel?

Daarnaast zijn er in veel convenience stores bijvoorbeeld gekookte tofu hapjes(naam kwijt... die in die bakken water liggen?) en ook bijvoorbeeld onigiri zonder vis of vlees maar met zeewier. Het zijn dan wel geen volledige maaltijden, lekker is het zeker wel.
  woensdag 28 maart 2007 @ 07:29:21 #239
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47737295
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:08 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Je hebt daar toch van die all you can eat grill met vlees en kip toch?
Ja inderdaad. Laatst hadden we een afscheidsfeestje van studenten op het lab in zo'n carnivoor-paradijs. Een eat-till-you-die barbecue restaurant. Errug slecht, maar wel errug lekker
Ik heb dan ook het begrip shin made (tot de dood) restaurant geïntroduceerd
pi_47737895
Welke ben je geweest? Weet je dat toevallig?

En shin made... ik ga em onthouden!!!

Tip: je hebt net iets buiten Sendai ook een Sapporo bierbrouwerij...daar zit een restaurant bij waar je een gril/drank tabehodai/nomihodai hebt... auw...
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:40:26 #241
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47740926
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 08:45 schreef xienix84 het volgende:
Welke ben je geweest? Weet je dat toevallig?

En shin made... ik ga em onthouden!!!

Tip: je hebt net iets buiten Sendai ook een Sapporo bierbrouwerij...daar zit een restaurant bij waar je een gril/drank tabehodai/nomihodai hebt... auw...
Oef... daar gaat mijn eiwitgehalte weer Volgens mij was het Higashi-Yama. Het zit in de Arcade (Clis Road). Het restaurantje zit in de kelder. Dit was ook een tabe-/nomihodai (zelfs Whiskey zat op de kaart) dus het was 2 uur lang inladen en wegspoelen met allerlei drankjes. Die sour (spreek uit: 'sawa') mixjes gaan er ook in als limonade zeg. Na 6 units begon ik me pas te realiseren dat er ook alcohol in zat
  woensdag 28 maart 2007 @ 16:17:39 #242
35706 Binsentu
pi_47753689
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:31 schreef xienix84 het volgende:

Daarnaast zijn er in veel convenience stores bijvoorbeeld gekookte tofu hapjes(naam kwijt... die in die bakken water liggen?) en ook bijvoorbeeld onigiri zonder vis of vlees maar met zeewier. Het zijn dan wel geen volledige maaltijden, lekker is het zeker wel.
Oden? Ik dacht dat groenten waren, is dat tofu?
  donderdag 29 maart 2007 @ 04:31:13 #243
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47778775
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 16:17 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Trouwens... Ik zag laatst walvis sashimi liggen in de supermarkt (Moria). Maar ik neem aan dat dat helemaal geen optie is...

Binsentu,... ik heb gisteren maar eens Asahi super dry geprobeerd. Het is idd wel een lekker biertje... deed me een beetje aan Brand denken. Wel lekker bij een portie sashimi.
pi_47779526
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 16:17 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Degene die ik op heb wel. Maar ik heb even gezocht. Op deze wikipedia pagina staan mogelijk ingredienten voor Oden. Dus groenten, maar ook tofu bijvoorbeeld.
  donderdag 29 maart 2007 @ 11:27:54 #245
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47783913
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 08:33 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Degene die ik op heb wel. Maar ik heb even gezocht. Op deze wikipedia pagina staan mogelijk ingredienten voor Oden. Dus groenten, maar ook tofu bijvoorbeeld.
Volgende week Hinami (kersenbloesem bekijken) met het lab in een park! Waarschijnlijk barbecueën en zuipen.
pi_47785355
"waarschijnlijk"? is dat niet de essentie van een hanami? Ik moet zeggen dat ik er hier in Nederland veel meer op let! Eerst had ik dat niet zo, maar na Japan let ik ontzettend op de bloesem Welk park ga je heen?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 02:44:19 #247
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47818079
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:03 schreef xienix84 het volgende:
"waarschijnlijk"? is dat niet de essentie van een hanami? Ik moet zeggen dat ik er hier in Nederland veel meer op let! Eerst had ik dat niet zo, maar na Japan let ik ontzettend op de bloesem Welk park ga je heen?
Weet ik nog niet.... maar de prof wou absoluut niet naar Nishi-Koen, aangezien het daar te druk zal zijn.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 18:38:20 #248
35706 Binsentu
pi_47838952
GrmbGvdt*ringzooi ! Kom net terug uit Tokyo.....fiets gejat !
Half uur lopen naar huis
  vrijdag 30 maart 2007 @ 19:18:26 #249
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_47840173
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:38 schreef Binsentu het volgende:
GrmbGvdt*ringzooi ! Kom net terug uit Tokyo.....fiets gejat !
Half uur lopen naar huis
Vast een Marokkaan..
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
  zondag 1 april 2007 @ 09:45:17 #250
35706 Binsentu
pi_47884368
De sakura is in bloei !!!!
Gisteren hier geweest: http://greggman.com/japan/nakameguro/nakameguro.htm

Ontzettend mooi ! Utsukoshiiiiiiii !!!
pi_47886765
Heimweeeee

Maar hier bij mij in de straat was het ook erg mooi .

Prachtige foto trouwens. Ik heb er zo een uit Gion.
  zondag 1 april 2007 @ 11:42:29 #252
122997 zquing
Drama Junk
pi_47886766
doen de mensen in Japan trouwens ook aan 1 april?
  zondag 1 april 2007 @ 12:30:38 #253
35706 Binsentu
pi_47887969
Hier wat foto's gemaakt met mijn telefoon (sorry voor de slechte kwalitiet, moet eerst een MicroSD kaartje in mijn telefoon doen voordat ik hogere resolutie fotos kan maken )

Ikebukuro

Naka-Meguro:

Parkje bij mij om de hoek:

@Zquing
Weet niet of ze hier aan 1 april doen, volgens mij niet, maar zou best kunnen
pi_47918925
Japan Lijkt me zo'n mooie land! Maar ik moet even doorsparen voor ik daar naar toe kan Ondertussen volg ik deze topic wel
  maandag 2 april 2007 @ 11:24:32 #255
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_47919189
Prachtig die kersenbloesem
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_47925039
quote:
Op zondag 1 april 2007 12:30 schreef Binsentu het volgende:

@Zquing
Weet niet of ze hier aan 1 april doen, volgens mij niet, maar zou best kunnen
1 april grap

なんだっけ
  maandag 2 april 2007 @ 14:37:01 #257
35706 Binsentu
pi_47925423
quote:
Op maandag 2 april 2007 14:26 schreef Crashcat het volgende:

[..]

1 april grap

Maaaaar ! Tis een 1 april grap gedaan door een buitenlandse krant
pi_47925815
quote:
Op maandag 2 april 2007 14:37 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Maaaaar ! Tis een 1 april grap gedaan door een buitenlandse krant
Kijk!!! dat wist ik niet

なんだっけ
  donderdag 5 april 2007 @ 12:05:41 #259
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_48037228
Volgende week Hanami (incl. barbecue en drank), maar het is op een donderdag :s Mensen vieren het al met familie in het weekend.

Heb zonet een hostelletje in Kyoto geboekt voor 6 nachtjes ergens in juni (regenseizoen ). Dan kun je aardig wat zien lijkt me. Van daar uit gaan we naar Nara, Koya-san en misschien nog Himeji (alweer). Ik zit te twijfelen of we vanuit Kyoto naar Tokyo of naar Hiroshima moeten gaan. Miyajima lijkt me erg gaaf namelijk.
Heeft iemand nog tips voor het Kansai gebied?

Afgelopen weekend ben ik al naar Himeji, Kobe en Kyoto geweest, dus Kiyomizu-dera, Himeji-jo en Fushimi Inari ken ik al.
pi_48039672
Ik vond Gion erg mooi, in Kyoto. Sowieso is in Kyoto nog ontzettend veel meer te zien. Bijv. Kinkaku en Ginkakuji(golden and silver temple, prachtig!!!) en Ryoan ji, met zijn mooie rotstuin(zen stijl) en vele anderen.

Kobe vond ik een erg mooie leuke stad. Weinig oud japanse cultuur maar erg lekker voor een dagje. Mooie boulevard, mooi uitzicht, en op de heuvel west europese huizen. Miyajima, zeker doen!!!! Is een aanrader. Daarnaast kan je vanuit Kyoto ook naar Amanohashidate, de 3e van de 3 mooiste plekken van Japan(naast Miyajima en Matsushima). Een natuurlijke landbrug. Duurt wel even voor je er bent.

Osaka is natuurlijk ook dichtbij, met een mooi oceanworld oid themepark. Het kasteel daar is ook wel leuk overigens... maar ik vond persoonlijk Osaka tegenvallen.

En inderdaad kan je ook doorreizen naar Hiroshima, erg indrukwekkend he...
pi_48039799
Ah, maar Kobe dus al geweest Wat vond je er van? ben je bij het Dutch house geweest?(al lijkt het Deense meer op een Nederlands huis dan het Nederlandse)

En ik bedenk me. De kustlijn van Kansai is ook erg mooi. Bijv bij die kleinere dorpjes. Prachtig. Ook de dorpjes aan de inland sea zijn erg leuk. Niet het massale toerisme, maar rustig en typisch Japans.
pi_48048235
- -

[ Bericht 72% gewijzigd door SureZal op 05-04-2007 23:32:28 ]
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
pi_48049695

なんだっけ
  vrijdag 6 april 2007 @ 07:48:23 #264
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_48068488
quote:
Op donderdag 5 april 2007 13:19 schreef xienix84 het volgende:
Ah, maar Kobe dus al geweest Wat vond je er van? ben je bij het Dutch house geweest?(al lijkt het Deense meer op een Nederlands huis dan het Nederlandse)

En ik bedenk me. De kustlijn van Kansai is ook erg mooi. Bijv bij die kleinere dorpjes. Prachtig. Ook de dorpjes aan de inland sea zijn erg leuk. Niet het massale toerisme, maar rustig en typisch Japans.
Cool thanks!

Ja ik ben ook naar The Dutch House geweest, waar ze parfumpjes verkopen. Ik begon maar in het Nederlands te praten tegen een Japans meisje in een Zeeuws pakkie Ze verstond er natuurlijk geen hol van
Kobe was aardig, heb daar niet veel gezien behalve dat huis dus. We hebben daar alleen maar geslapen eigenlijk.
  zaterdag 7 april 2007 @ 12:25:07 #265
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_48106379
Ga vanavond voor het eerst uit in Tokio, iemand nog tips welke clubs het leukst zijn (voorkeur techno)? Zat zelf te denken aan vanilla of velfarre, maar die hebben geen up-to-date agenda meer op de site staan
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  zondag 8 april 2007 @ 22:48:14 #266
35706 Binsentu
pi_48129129
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 12:25 schreef Don_Tom het volgende:
Ga vanavond voor het eerst uit in Tokio, iemand nog tips welke clubs het leukst zijn (voorkeur techno)? Zat zelf te denken aan vanilla of velfarre, maar die hebben geen up-to-date agenda meer op de site staan
Air in Shibuya is erg leuk. Daar is trouwens ook Lost in Translation opgenomen. En voor drum n bass (wat ik leuk vind) moet je naar Womb gaan.
De grootste discotheek in Tokyo is Ageha. Gratis bussen vertrekken vanuit Shibuya. Op de site kun je kijken waar en wanneer.
  maandag 9 april 2007 @ 05:38:52 #267
35464 Don_Tom
pi_48137180
Vanilla en Velfarre bleken allebei net opgeheven te zijn. We hebben vrij lang door Roppongi gelopen, vrij irritant, elke 3 meter een propper die je mee wil nemen naar z'n tittyclub. Uiteindelijk naar Gaspanic gegaan, wat een kuttent! (soort Japanse equivalent van een skihut, vol irritante amerikanen) Gelukkig gisteren (zondag) wel naar een leuk feest geweest in Colors Studio met Berlijnse dj's (huisdj van m'n favo tent in Berlijn draaide daar toevallig )
Trouwauto nodig?
  maandag 9 april 2007 @ 10:52:06 #268
35706 Binsentu
pi_48139063
quote:
Op maandag 9 april 2007 05:38 schreef Don_Tom het volgende:
Vanilla en Velfarre bleken allebei net opgeheven te zijn. We hebben vrij lang door Roppongi gelopen, vrij irritant, elke 3 meter een propper die je mee wil nemen naar z'n tittyclub. Uiteindelijk naar Gaspanic gegaan, wat een kuttent! (soort Japanse equivalent van een skihut, vol irritante amerikanen) Gelukkig gisteren (zondag) wel naar een leuk feest geweest in Colors Studio met Berlijnse dj's (huisdj van m'n favo tent in Berlijn draaide daar toevallig )
Gaspanic is berucht in Tokyo. Vooral onder de buitenlanders die hier al wat langer wonen. Het is een tent waar over het algemeen irritante amerikanen (tautologie?) rondlopen die op zoek zijn naar gewillige jonge meisjes. Ik ben er ook een paar keer geweest en het is idd een vreselijk iets. En als je LEUK uit wilt gaan raad ik je aan om vooral NIET naar Roppongi te gaan.
  maandag 9 april 2007 @ 11:50:22 #269
35464 Don_Tom
pi_48140527
Daar was ik inmiddels ook al achter

Ik weet niet of ik uberhaupt nog uitga hier, overmorgen vlieg ik naar kumamoto om in yamoto-cho een vriend te bezoeken (die daar engelse les geeft ).

[ Bericht 53% gewijzigd door Don_Tom op 09-04-2007 11:55:26 ]
Trouwauto nodig?
  Eindredactie Games maandag 9 april 2007 @ 13:17:17 #270
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_48143307
hoelang doe je er eigelijk over of van narita airport naar tokyo te komen?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_48143543
53 minuten met de Narita express vanaf terminal 2 geloof ik. De beste en snelste manier.

http://www.jreast.co.jp/e/nex/index.html
pi_48162071
Ben ik weer!

Even een verzoekje / vraagje.
Ik zou graag in Tokyo naar wat concertjes willen gaan, maar ik moet hiervoor natuurlijk van tevoren kaartjes zien te bemachtigen. Is er iemand die het erg vindt deze van tevoren voor mij te kopen? Dan kom ik ze de dag na aankomst ophalen, en betaal ik het verschuldigde bedrag meteen terug.

Ik hoop dat er iemand is die dit wil doen!
pi_48244555
Gisteren naar de Taiko groep Yamato geweest! Wat ontzettend geweldig! Prachtig spel, humor, allemaal zo vrolijk! Een geweldige avond die voorbij vloog! Geweldig hoe ze een mix maken tussen traditioneel taiko en modern. Een echte aanrader!!!

Zo ontzettend mooi hoe zij 2 uur lang bijna non stop staan te drummen, wat een doorzettingsvermogen en conditie. De twee staande ovaties waren verdiend.

Bij de eerste slag kreeg ik ook zo'n ontzettend heimwee!!! Ik wil terug!!! Maar dat komt ooit wel weer!
pi_48244801
quote:
Op donderdag 12 april 2007 08:45 schreef xienix84 het volgende:
Gisteren naar de Taiko groep Yamato geweest! Wat ontzettend geweldig! Prachtig spel, humor, allemaal zo vrolijk! Een geweldige avond die voorbij vloog! Geweldig hoe ze een mix maken tussen traditioneel taiko en modern. Een echte aanrader!!!

Zo ontzettend mooi hoe zij 2 uur lang bijna non stop staan te drummen, wat een doorzettingsvermogen en conditie. De twee staande ovaties waren verdiend.

Bij de eerste slag kreeg ik ook zo'n ontzettend heimwee!!! Ik wil terug!!! Maar dat komt ooit wel weer!

Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_48245143
Juist ja, die dus

Zelf gemaakt?? Leuke foto"s in ieder geval!

Ik heb het vorig jaar in Japan ook regelmatig gezien. Vandaar dat ik gisteren mijn familie heb meegesleept. Ik heb ook wel cd's ervan, maar dat haalt het niet bij het live.

Edit: maar niet alle foto's zijn van Yamato toch? Sommigen ook meer traditioneel en tijdens festivals op straat toch? Dansende taiko groepen op straat zijn ook geweldig!

[ Bericht 22% gewijzigd door xienix84 op 12-04-2007 09:24:58 ]
pi_48245562
quote:
Op donderdag 12 april 2007 09:17 schreef xienix84 het volgende:
Juist ja, die dus

Zelf gemaakt?? Leuke foto"s in ieder geval!

Ik heb het vorig jaar in Japan ook regelmatig gezien. Vandaar dat ik gisteren mijn familie heb meegesleept. Ik heb ook wel cd's ervan, maar dat haalt het niet bij het live.

Edit: maar niet alle foto's zijn van Yamato toch? Sommigen ook meer traditioneel en tijdens festivals op straat toch? Dansende taiko groepen op straat zijn ook geweldig!
Nee hoor beste xienix84, niet zelf gemaakt, komen van het internet

De eerste 6 zijn van Yamato, de andere foto's zijn van verschillende groepen...
Taiko drums zijn cool
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_48246186
bestaat er een dvd film van ? of een cd ? van die drums spel
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_48251206
Ik ga aanstaande zondag in de stadsschouwburg van Utrecht; om 16:00. Eerst lekker kijken, en vervolgens nog van de heerlijke warmte en zon genieten op een terasje.

Ach ja Nederland heeft ook zo zijn charmes; het enige terras waar ik heb gezeten in Japan was op het terras van de starbucks in Kyoto...
  donderdag 12 april 2007 @ 12:42:57 #279
8369 speknek
Another day another slay
pi_48252288
Iemand trouwens ervaring met naar een sumo wedstrijd gaan in Tokyo?
pi_48254132
Yamato toert momenteel door Europa.
Ik ga 2 mei naar de voorstelling in Carré.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 12 april 2007 @ 14:28:34 #281
35706 Binsentu
pi_48255776
quote:
Op donderdag 12 april 2007 12:42 schreef speknek het volgende:
Iemand trouwens ervaring met naar een sumo wedstrijd gaan in Tokyo?
Ben 1x geweest. In Ryogoku in Tokyo. 's middags gegaan. Goedkoopste kaartjes genomen en helemaal vooraan gaan zitten. Ze beginnen namelijk altijd met de laagste rangen, dus dan is het nog helemaal niet druk, niemand die dus controleerd en ik zie het verschil toch niet dus tussen de goede sumo's en de beginners. Daarna kun je lekker in een restaurant Chanko gaan eten, dat is het voedsel wat sumo worstelaars 3x per dag naar binnen werken. Erg lekker. Veel ex-sumo worstelaars openen restaurants waar ze authentieke Chanko serveren. (Het is namelijk pas Chanko wanneer het door een sumoworstelaar is bereid. Als iemand anders het doet, heet het gewoon Nabe )
Vorige maand was ik uitgenodigd door de vrienden van mijn vriendin. Een goede kennis van haar is Sumo worstelaar en ging bij hun thuis Chanko koken.

EDIT: Begin echt Japans te worden. Realiseer me net dat ik meteen over eten begin te praten
pi_48279499
quote:
Op donderdag 12 april 2007 14:28 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Ben 1x geweest. In Ryogoku in Tokyo. 's middags gegaan. Goedkoopste kaartjes genomen en helemaal vooraan gaan zitten. Ze beginnen namelijk altijd met de laagste rangen, dus dan is het nog helemaal niet druk, niemand die dus controleerd en ik zie het verschil toch niet dus tussen de goede sumo's en de beginners. Daarna kun je lekker in een restaurant Chanko gaan eten, dat is het voedsel wat sumo worstelaars 3x per dag naar binnen werken. Erg lekker. Veel ex-sumo worstelaars openen restaurants waar ze authentieke Chanko serveren. (Het is namelijk pas Chanko wanneer het door een sumoworstelaar is bereid. Als iemand anders het doet, heet het gewoon Nabe )
Vorige maand was ik uitgenodigd door de vrienden van mijn vriendin. Een goede kennis van haar is Sumo worstelaar en ging bij hun thuis Chanko koken.

EDIT: Begin echt Japans te worden. Realiseer me net dat ik meteen over eten begin te praten
Waar zit je precies in Chiba ? Ben er niet echt geinteresseerd erin, maar gisteravond op national geographic gezien over het traditioneel maken van een katana (een japans zwaard), maar dan de details hoe het gemaakt word. Erg interresant.
"elk nadeel heeft zijn voordeel?"
pi_48281066
quote:
Haha, ja ik ken het wel. Maar goed, op de televisie heb je echt 80% van de tijd programma's over eten. (en de rest zijn vreemde tvshows). Maar ze zeggen toch weleens over Japan, dat elk gat, van een dorpje tussen de rijstvelden tot Tokyo, zn eigen speciale unieke gerechten heeft?

Ik zit er nu langzaam over te denken om mijn PhD in Japan te gaan doen. Ik weet er niet heel veel vanaf, maar volgens mij moet ik dan dus wel "collegegeld" betalen... Dus voornamelijk een financiele kwestie ben ik bang.
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:50:37 #284
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_48282802
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 08:41 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Haha, ja ik ken het wel. Maar goed, op de televisie heb je echt 80% van de tijd programma's over eten. (en de rest zijn vreemde tvshows). Maar ze zeggen toch weleens over Japan, dat elk gat, van een dorpje tussen de rijstvelden tot Tokyo, zn eigen speciale unieke gerechten heeft?

Ik zit er nu langzaam over te denken om mijn PhD in Japan te gaan doen. Ik weet er niet heel veel vanaf, maar volgens mij moet ik dan dus wel "collegegeld" betalen... Dus voornamelijk een financiele kwestie ben ik bang.
Hier moet je idd betalen wil je je promotie gaan doen. Je kunt eventueel nog wel bemiddelen of ze voor jou je woning willen betalen.

Ik zou hier geen promotie willen doen. De PhD studenten zitten van 9:00 's ochtends tot 0:00 's nachts op het lab... dat is voor mij echt geen optie.
  vrijdag 13 april 2007 @ 10:23:05 #285
8369 speknek
Another day another slay
pi_48283939
Je kunt denk ik beter aan een Nederlandse universiteit promoveren, en dan beurzen aan gaan vragen en een jaar in Japan zitten. Zit je er wel minder lang, maar ook veel rianter.
pi_48286285
Ja ik weet het dus nog niet Misschien kan ik iets vinden waar ik bijv. een deel van mn PhD daar doe. Je hebt wel gelijk hoor, je ziet dan voornamelijk de binnenkant van je lab. Maar dat ik naar het buitenland wil ligt voor mij wel vast.

En Japan trekt me gewoon heel erg aan Zou graag terugwillen.
pi_48287866
yeeeeee youtube heeft de uitzendingen van kelly osborne turning japanese :-d
  vrijdag 13 april 2007 @ 14:32:34 #288
35706 Binsentu
pi_48293193
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 03:01 schreef Deshima het volgende:

[..]

Waar zit je precies in Chiba ? Ben er niet echt geinteresseerd erin, maar gisteravond op national geographic gezien over het traditioneel maken van een katana (een japans zwaard), maar dan de details hoe het gemaakt word. Erg interresant.
Precies?
  vrijdag 13 april 2007 @ 14:35:25 #289
8369 speknek
Another day another slay
pi_48293290
Hee leuk. Vanaf volgende week zit ik hier .
  zaterdag 14 april 2007 @ 07:21:20 #290
35706 Binsentu
pi_48315498
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 14:35 schreef speknek het volgende:
Hee leuk. Vanaf volgende week zit ik hier .
Als we dan toch bezig zijn:

Oude school (Anegasaki, Chigusa Jr. High School)
Huidige school (Shin-Narashino, Dai-nana Jr. High School)
pi_48318345
En ik woonde Hier
(Tohoku University International House)

En als ik het goed heb, heb je op dit plaatje rechtsonder de campus van Doodkapje, en mijn oude Tohoku University International House helemaal linksboven(zelfde als de eerste foto)
Hier dus
  zondag 15 april 2007 @ 18:14:40 #292
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_48354187
Kelly Osbourne Turning Japanese Ep. 1 net gezien, wel leuk idd, jammer dat er maar 3 zijn.

Jonathan Ross' Japanorama S3 is ook begonnen:
http://www.bbc.co.uk/bbcthree/programmes/japanorama/

edit: is er eigenlijk ook iets als TomTom voor Japan? Heb al lopen zoeken maar kan nog niks vinden.
Liefst voor PDA en Engelstalig
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 16 april 2007 @ 03:03:22 #293
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_48370252
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 11:23 schreef xienix84 het volgende:
En ik woonde Hier
(Tohoku University International House)

En als ik het goed heb, heb je op dit plaatje rechtsonder de campus van Doodkapje, en mijn oude Tohoku University International House helemaal linksboven(zelfde als de eerste foto)
hier dus
Inderdaad: Ik werk hier

En woon hier
  maandag 16 april 2007 @ 09:03:40 #294
8369 speknek
Another day another slay
pi_48371587
Zitten/zaten jullie ook allebei in een University International House? Zijn die meestal een beetje gezellig, of niet? Wij zitten in het Tokyo Institute of Technology International House.
pi_48375337
Ik zat daar wel Was erg gezellig!!! Heb er ook zeker een aantal zeer goede vrienden aan over gehouden(en een erg leuke vriendin natuurlijk).

Aan de andere kant blijf je dus vnl Engels praten en ga je om met buitenlanders ipv Japanners. Daarom ben ik express ook veel met mijn labmates en vrijwilligers omgegaan. Tuurlijk wordt er in zo'n Int' House na een tijdje ook veel Japans gepraat, maar toch. Je woont niet tussen de lokale bevolking. Aan de andere kant ontmoet je in het Int' House veel buitenlanders uit allerlei verschillende landen, dus krijg je van heel veel verschillende culturen iets mee

(en het was goedkoop, aardige kamers etc)
pi_48380173
wat is eigenlijk de mentaliteit
want als ik zie zijn de in het dagelijk leven braaf en stil maar als het om sex of uitgaan gaat knalt het er vanaf.
  maandag 16 april 2007 @ 14:00:43 #297
8369 speknek
Another day another slay
pi_48380474
Eerlijk gezegd heb ik de hoop om goed Japans te spreken wel opgegeven, daar heb ik toch geen tijd meer voor om dat goed te leren. Dus ik vind het wel prettig als er vooral Engels wordt gesproken, temeer ook omdat de mensen op het lab waarschijnlijk nauwelijks Engels spreken, heb je toch wat aanspraak.
pi_48380625
Dat is ook wel zo... ja ik was ook blij met Engels hoor, dan kon ik tenminste echt gesprekken hebben . Mijn Japans was daar niet goed genoeg voor. Maar zo om Japans te oefenen is het lab oid wel fijn. Wat doe je precies in Tokyo? En voor hoelang?
  maandag 16 april 2007 @ 14:13:10 #299
8369 speknek
Another day another slay
pi_48380833
Nouja het is eigenlijk vooral m'n vriendin die daar onderzoek gaat doen, ze kent daar een professor die hetzelfde onderzoek doet als zij, en het is dan de bedoeling dat ze samen een paper gaan schrijven. Zelf kon ik niet echt iets vinden, want ik ben pas twee weken geleden afgestudeerd (daarvoor is het lastig solliciteren, want je hebt nog geen diploma, daarna is het lastig, want je bent geen student meer en kunt dus geen makkelijk stagevisum krijgen). Maar ik ga nu als het goed is in hetzelfde lab als zij een website maken die een of andere methode voor games productie makkelijk toont aan gamedevelopers. Het is maar een klein klusje, en dan zou haar professor hier in Nederland mijn vliegticket betalen. Ik vind het allang best, kan ik lekker rustig aan doen en ook nog wat van de omgeving bekijken.
  maandag 16 april 2007 @ 14:58:43 #300
35706 Binsentu
pi_48382089
quote:
Op maandag 16 april 2007 14:13 schreef speknek het volgende:
Nouja het is eigenlijk vooral m'n vriendin die daar onderzoek gaat doen, ze kent daar een professor die hetzelfde onderzoek doet als zij, en het is dan de bedoeling dat ze samen een paper gaan schrijven. Zelf kon ik niet echt iets vinden, want ik ben pas twee weken geleden afgestudeerd (daarvoor is het lastig solliciteren, want je hebt nog geen diploma, daarna is het lastig, want je bent geen student meer en kunt dus geen makkelijk stagevisum krijgen). Maar ik ga nu als het goed is in hetzelfde lab als zij een website maken die een of andere methode voor games productie makkelijk toont aan gamedevelopers. Het is maar een klein klusje, en dan zou haar professor hier in Nederland mijn vliegticket betalen. Ik vind het allang best, kan ik lekker rustig aan doen en ook nog wat van de omgeving bekijken.
Kunnen wel iets afspreken in Tokyo als je wilt. Als je het me van te voren laat weten kan ik iets vrijhouden in mn agenda.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')