1 april grapquote:Op zondag 1 april 2007 12:30 schreef Binsentu het volgende:
@Zquing
Weet niet of ze hier aan 1 april doen, volgens mij niet, maar zou best kunnen
Kijk!!! dat wist ik nietquote:Op maandag 2 april 2007 14:37 schreef Binsentu het volgende:
[..]
Maaaaar ! Tis een 1 april grap gedaan door een buitenlandse krant
Cool thanks!quote:Op donderdag 5 april 2007 13:19 schreef xienix84 het volgende:
Ah, maar Kobe dus al geweestWat vond je er van? ben je bij het Dutch house geweest?(al lijkt het Deense meer op een Nederlands huis dan het Nederlandse)
En ik bedenk me. De kustlijn van Kansai is ook erg mooi. Bijv bij die kleinere dorpjes. Prachtig. Ook de dorpjes aan de inland sea zijn erg leuk. Niet het massale toerisme, maar rustig en typisch Japans.
Air in Shibuya is erg leuk. Daar is trouwens ook Lost in Translation opgenomen. En voor drum n bass (wat ik leuk vind) moet je naar Womb gaan.quote:Op zaterdag 7 april 2007 12:25 schreef Don_Tom het volgende:
Ga vanavond voor het eerst uit in Tokio, iemand nog tips welke clubs het leukst zijn (voorkeur techno)? Zat zelf te denken aan vanilla of velfarre, maar die hebben geen up-to-date agenda meer op de site staan![]()
Gaspanic is berucht in Tokyo. Vooral onder de buitenlanders die hier al wat langer wonen. Het is een tent waar over het algemeen irritante amerikanen (tautologie?) rondlopen die op zoek zijn naar gewillige jonge meisjes. Ik ben er ook een paar keer geweest en het is idd een vreselijk iets. En als je LEUK uit wilt gaan raad ik je aan om vooral NIET naar Roppongi te gaan.quote:Op maandag 9 april 2007 05:38 schreef Don_Tom het volgende:
Vanilla en Velfarre bleken allebei net opgeheven te zijn. We hebben vrij lang door Roppongi gelopen, vrij irritant, elke 3 meter een propper die je mee wil nemen naar z'n tittyclub. Uiteindelijk naar Gaspanic gegaan, wat een kuttent! (soort Japanse equivalent van een skihut, vol irritante amerikanen) Gelukkig gisteren (zondag) wel naar een leuk feest geweest in Colors Studio met Berlijnse dj's(huisdj van m'n favo tent in Berlijn draaide daar toevallig
)
quote:Op donderdag 12 april 2007 08:45 schreef xienix84 het volgende:
Gisteren naar de Taiko groep Yamato geweest! Wat ontzettend geweldig! Prachtig spel, humor, allemaal zo vrolijk! Een geweldige avond die voorbij vloog! Geweldig hoe ze een mix maken tussen traditioneel taiko en modern. Een echte aanrader!!!
Zo ontzettend mooi hoe zij 2 uur lang bijna non stop staan te drummen, wat een doorzettingsvermogen en conditie. De twee staande ovaties waren verdiend.
Bij de eerste slag kreeg ik ook zo'n ontzettend heimwee!!! Ik wil terug!!!Maar dat komt ooit wel weer!
Nee hoor beste xienix84, niet zelf gemaakt, komen van het internetquote:Op donderdag 12 april 2007 09:17 schreef xienix84 het volgende:
Juist ja, die dus![]()
Zelf gemaakt?? Leuke foto"s in ieder geval!
Ik heb het vorig jaar in Japan ook regelmatig gezien. Vandaar dat ik gisteren mijn familie heb meegesleept. Ik heb ook wel cd's ervan, maar dat haalt het niet bij het live.
Edit: maar niet alle foto's zijn van Yamato toch? Sommigen ook meer traditioneel en tijdens festivals op straat toch? Dansende taiko groepen op straat zijn ook geweldig!
Ben 1x geweest. In Ryogoku in Tokyo. 's middags gegaan. Goedkoopste kaartjes genomen en helemaal vooraan gaan zitten. Ze beginnen namelijk altijd met de laagste rangen, dus dan is het nog helemaal niet druk, niemand die dus controleerd en ik zie het verschil toch niet dus tussen de goede sumo's en de beginners. Daarna kun je lekker in een restaurant Chanko gaan eten, dat is het voedsel wat sumo worstelaars 3x per dag naar binnen werken. Erg lekker. Veel ex-sumo worstelaars openen restaurants waar ze authentieke Chanko serveren. (Het is namelijk pas Chanko wanneer het door een sumoworstelaar is bereid. Als iemand anders het doet, heet het gewoon Nabequote:Op donderdag 12 april 2007 12:42 schreef speknek het volgende:
Iemand trouwens ervaring met naar een sumo wedstrijd gaan in Tokyo?
Waar zit je precies in Chibaquote:Op donderdag 12 april 2007 14:28 schreef Binsentu het volgende:
[..]
Ben 1x geweest. In Ryogoku in Tokyo. 's middags gegaan. Goedkoopste kaartjes genomen en helemaal vooraan gaan zitten. Ze beginnen namelijk altijd met de laagste rangen, dus dan is het nog helemaal niet druk, niemand die dus controleerd en ik zie het verschil toch niet dus tussen de goede sumo's en de beginners. Daarna kun je lekker in een restaurant Chanko gaan eten, dat is het voedsel wat sumo worstelaars 3x per dag naar binnen werken. Erg lekker. Veel ex-sumo worstelaars openen restaurants waar ze authentieke Chanko serveren. (Het is namelijk pas Chanko wanneer het door een sumoworstelaar is bereid. Als iemand anders het doet, heet het gewoon Nabe)
Vorige maand was ik uitgenodigd door de vrienden van mijn vriendin. Een goede kennis van haar is Sumo worstelaar en ging bij hun thuis Chanko koken.![]()
EDIT: Begin echt Japans te worden. Realiseer me net dat ik meteen over eten begin te praten![]()
Haha, ja ik ken het wel. Maar goed, op de televisie heb je echt 80% van de tijd programma's over eten. (en de rest zijn vreemde tvshows). Maar ze zeggen toch weleens over Japan, dat elk gat, van een dorpje tussen de rijstvelden tot Tokyo, zn eigen speciale unieke gerechten heeft?quote:EDIT: Begin echt Japans te worden. Realiseer me net dat ik meteen over eten begin te praten![]()
Hier moet je idd betalen wil je je promotie gaan doen. Je kunt eventueel nog wel bemiddelen of ze voor jou je woning willen betalen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 08:41 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Haha, ja ik ken het wel. Maar goed, op de televisie heb je echt 80% van de tijd programma's over eten. (en de rest zijn vreemde tvshows). Maar ze zeggen toch weleens over Japan, dat elk gat, van een dorpje tussen de rijstvelden tot Tokyo, zn eigen speciale unieke gerechten heeft?
Ik zit er nu langzaam over te denken om mijn PhD in Japan te gaan doen. Ik weet er niet heel veel vanaf, maar volgens mij moet ik dan dus wel "collegegeld" betalen... Dus voornamelijk een financiele kwestie ben ik bang.
Precies?quote:Op vrijdag 13 april 2007 03:01 schreef Deshima het volgende:
[..]
Waar zit je precies in Chiba? Ben er niet echt geinteresseerd erin, maar gisteravond op national geographic gezien over het traditioneel maken van een katana (een japans zwaard), maar dan de details hoe het gemaakt word. Erg interresant.
Als we dan toch bezig zijn:quote:Op vrijdag 13 april 2007 14:35 schreef speknek het volgende:
Hee leuk. Vanaf volgende week zit ik hier.
Inderdaad: Ik werk hierquote:Op zaterdag 14 april 2007 11:23 schreef xienix84 het volgende:
En ik woonde Hier
(Tohoku University International House)
En als ik het goed heb, heb je op dit plaatje rechtsonder de campus van Doodkapje, en mijn oude Tohoku University International House helemaal linksboven(zelfde als de eerste foto)
hier dus
Kunnen wel iets afspreken in Tokyo als je wilt. Als je het me van te voren laat weten kan ik iets vrijhouden in mn agenda.quote:Op maandag 16 april 2007 14:13 schreef speknek het volgende:
Nouja het is eigenlijk vooral m'n vriendin die daar onderzoek gaat doen, ze kent daar een professor die hetzelfde onderzoek doet als zij, en het is dan de bedoeling dat ze samen een paper gaan schrijven. Zelf kon ik niet echt iets vinden, want ik ben pas twee weken geleden afgestudeerd (daarvoor is het lastig solliciteren, want je hebt nog geen diploma, daarna is het lastig, want je bent geen student meer en kunt dus geen makkelijk stagevisum krijgen). Maar ik ga nu als het goed is in hetzelfde lab als zij een website maken die een of andere methode voor games productie makkelijk toont aan gamedevelopers. Het is maar een klein klusje, en dan zou haar professor hier in Nederland mijn vliegticket betalen. Ik vind het allang best, kan ik lekker rustig aan doen en ook nog wat van de omgeving bekijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |