Vraag niet voor niets om tipsquote:Op woensdag 21 februari 2007 13:58 schreef Foos het volgende:
Een naam met è er in is verdomd lastig te vinden/bedenken..![]()
Ik denk dat je dan pech hebtquote:Op woensdag 21 februari 2007 14:33 schreef anneja het volgende:
Alleen willen we liever niet nog een 'HOE zei je dat ie heet??' naam erbij hebben
Uh oh.quote:
Wat is er mis met die namen?quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:28 schreef Ps2K het volgende:
Pfff waarom altijd weer die aparte of nietszeggende namen? Bedenk goed wat voor complex je die kinderen aandoet als je ze Merlijn, Tim of Max noemt.
Kotsvlek kan ook door iedereen uitgesproken worden en kan ook voor jongens en meisjes. Dat doe je ook niet. Merlijn is een stomme naam en met zo'n naam veroordeel je je kind tot gepest worden en een rotbaan.quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:41 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Wat is er mis met die namen?We hebben voor Merlijn gekozen omdat de naam niet al te veel voorkomt aan deze kant, voor een jongen of meisje kan, makkelijk in de uitspraak ligt voor opa's en oma's en makkelijk naar het engels vertaald kan worden.
Merlijn:quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:41 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Wat is er mis met die namen?We hebben voor Merlijn gekozen omdat de naam niet al te veel voorkomt aan deze kant, voor een jongen of meisje kan, makkelijk in de uitspraak ligt voor opa's en oma's en makkelijk naar het engels vertaald kan worden.
quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:50 schreef beelz het volgende:
[..]
Kotsvlek kan ook door iedereen uitgesproken worden en kan ook voor jongens en meisjes. Dat doe je ook niet. Merlijn is een stomme naam en met zo'n naam veroordeel je je kind tot gepest worden en een rotbaan.
Die naam komt niet vaak voor omdat de meeste mensen doorhebben dat hun kind gepest gaat worden met zo'n naam en uiteindelijk een kutbaan krijgt waardoor hij zelfmoordneigingen krijgt.quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:58 schreef Randa_v het volgende:
Er zijn bij mij weten geen kinderen die Merlijn heten in de omliggende dorpen op één meisje na die er pas is komen wonen.
Ik ben een fan van Alien. Ik noem mijn kinderen ook niet Sigourney...quote:Verder heb ik een voorliefde voor de verhalen van King Arthur.Tja hoe gaat de volgende dan heten.
Zoals Siegfried, Brunhilde, Hjälmar?quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:54 schreef Ps2K het volgende:
[..]
imo: Een naam moet kort en krachtig zijn,
Bij ons op school zitten ook twee broertjes die zo heten..quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:36 schreef Kn0x het volgende:
Waar staat Milan. Ik kwam gister gdvrdmm een koppel tegen, dat hun kinderen Luca en Milan had genoemd. Precies de twee namen die ik ook voor mijn zoons heb gereserveerd. Stomme mensen.
DAT is pas een kampernaamquote:Op woensdag 21 februari 2007 16:11 schreef beelz het volgende:
Ik ben een fan van Alien. Ik noem mijn kinderen ook niet Sigourney...
Bron: Nederlandse Voornamen Databankquote:Als m. naam gaat hij terug op Merlijn de tovenaar uit de Arthurromans, in het Eng. Merlin. Oorspr. was zijn naam Myrddin Emrys (Welsh), maar deze naam werd gelatiniseerd tot Merlin Ambrosius (Dunkling & Gosling; zie ook Mervyn). Bij ons zijn de meeste namen op -lijn vrouwelijk (vgl. Katelijn, Erlijn en Carolijn), vandaar dat MerIijn ook als vr. naam voorkomt. Merlijn is ook een Ndl. vleivorm van Maria.
Het is idd erger dan Julie, Bennie en Sylvia gecombineerdquote:
Noem je volgende kind Bobo en begin een circus... de goochelaar en clown heb je dan alvast...quote:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik frederique een prachtige naam vind.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:55 schreef Frederiqueske het volgende:
Jammer dat nog niemand een kindje heeft met mijn naam hehe![]()
![]()
*koffie tegen monitor spuigt*quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:28 schreef Ps2K het volgende:
Siegfried, Brunhilde, Hjälmar
thank you, thank youquote:Op woensdag 21 februari 2007 17:06 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik frederique een prachtige naam vind.
Susanne Chantal is mijnquote:Op woensdag 21 februari 2007 17:10 schreef Kleintje het volgende:
Jammer dat er niet bij staat van wie welk kindje is.
Onze eerste keuze naam staat er tussen. De 2e naam niet.
Naam voor het andere geslacht zijn we nog niet uit. 1e naam wel en die staat er niet tussen.
Beetje Wagner vind ik het, Siegfried en Brunhildequote:Op woensdag 21 februari 2007 15:28 schreef Ps2K het volgende:
Pfff waarom altijd weer die aparte of nietszeggende namen? Bedenk goed wat voor complex je die kinderen aandoet als je ze Merlijn, Tim of Max noemt.
Wtf is er mis met degelijke namen als Siegfried, Brunhilde, Hjälmar, Kees, Otto, Wilhelm?
Zoon: Siegfried
Dochter: Sieghilde
wat is er mis met max dan? :S kort maar krachtig toch?quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:28 schreef Ps2K het volgende:
Wtf is er mis met degelijke namen als Siegfried, Brunhilde, Hjälmar, Kees, Otto, Wilhelm?
Jewel hoor, als Jay Dean.quote:
Ik noem Brent de laatste tijd ipv Soppie vaak Dikko...quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:23 schreef _Bar_ het volgende:
Dunna kwam ik tegen hier in de krant
Het gaat er uiteindelijk altijd om wat je er zelf van vindt en dan heb je gewoon niks aan een naam, waar dan misschien niet op gerijmt kan worden maar, die maar keuze twee is, toch?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 16:54 schreef Foos het volgende:
Dat is wel waar inderdaad en daar hebben wij eigenlijk later pas bij stil gestaan maar desondanks vinden wij het wel een mooie naam![]()
ik vind clara (of liever Klara of Klaartje) juist mooi.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 15:30 schreef Foos het volgende:
Ik las laatst op een site dat er een dochtertje was geboren.. Clara..Ben ik dan de enige die meteen aan koeien moet denken?
![]()
Dat vond ik ook altijd, maar ene hele tijd geleden had je zo'n Braziliaanse soap op TV; "De Draagmoeder"(what's in a name...quote:Op zondag 25 februari 2007 08:05 schreef Popples het volgende:
clara is een koe naam. arm kind als je zo genoemd word. ik heb een koeiendoopnaam en daar word ik al mee gepest. dus laat staan dat je roepnaam clara is.
nora is een hele leuke naam.![]()
amber en jasmijn zijn ook leuke namen.
Bij mijn stiefvader zijn ze daarmee een beetje te enthousiast mee geweest... hij heeft drie Italiaans klinkende voornamen - Francesco Dolfino Angelico - en een superhollandse, 2 lettergrepen tellende achternaam ("van ...").quote:Op zondag 25 februari 2007 12:36 schreef Kleintje het volgende:
Een mooie italiaanse naam kan leuk zijn, maar niet als je achternaam simpel smit, pieterse of bos is.
En met een ingewikkelde achternaam is simpel 'jan' ook weer niet mooi!
Het moet de combi zijn!
quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:42 schreef cattie het volgende:
[..]
Jewel hoor, als Jay Dean.
Ik had het laats met mijn man over namen. Zoals Janna, Hanna (afgeleiden van Johanna, een veel voorkomende naam in mijn familie) en toen vertelde ik hem dat hier op het forum een Hannah Wende is. Mijn man was direct verliefd op die naam! En ik vind het ook 2 hele mooie namen. Nu alleen nog een meisje.![]()
Berna de W?quote:Op zondag 25 februari 2007 16:36 schreef Belana het volgende:
mijn kraamverzorgster heette berna, dat vond ik wel apart.
Nee hier zijn we er nog steeds niet uit. Teun is inderdaad ook ergquote:Op zondag 25 februari 2007 19:58 schreef Noli. het volgende:
[..]
Kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarin!
Zijn jullie er al uit? Ik hoorde er net ook weer één moest meteen aan jullie denken..
Wat vind je van Bram en Teun.. (Teuntje)
Berna P.?quote:
Berna Bleeker-Slikker van www.volksliedjes.nlquote:Op zondag 25 februari 2007 22:29 schreef bixister het volgende:
veel meer berna's zullen er toch niet zijn!
Wat een aparte combi, vind die namen totaal niet bij elkaar passen. Komt waarschijnlijk omdat ik Tjobbe als naam helemaal niks vind en Melvin (uiteraard) wel.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:09 schreef _Bar_ het volgende:
Tjobbe & Melvin kwam ik gister ergens in tegen
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:48 schreef bixister het volgende:
pfoeh dat vind ik ook wel erg ingewikkeld Dinie!
Russische roots?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:37 schreef Dynia het volgende:
Wij hebben ons dochtertje (3 mnd) Yuliya genoemd, als Julia, maar dan anders...:)
klopt...:)...vandaar op deze wijze geschreven en niet gewoon als Juliaquote:
Dat is inderdaad ook waar. Als jet het echt op zijn Russisch uitspreekt is het ook "joelija", alleen doet met dat niet in Nederland, hier wordt het uitgesproken als julia.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:08 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zou het in eerste instantie waarschijnlijk uitspreken als Joelija en niet Julia.
Ach, ik heet Maaike, en zelfs dat moet ik werkelijk elke keer keer nog spellen voor mensenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:14 schreef Dynia het volgende:
en met dat naam spellen, zelfs met mijn eigen meest simpele naam kreeg ik de raarste dingen...dus misschine alleen met Jan of piet is er echt duidelijkheid...![]()
Ja dat is ook zo, het is maar net wat je associatie erbij is, en door zo'n kindje wordt dat toch ineens weer anders.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:29 schreef bixister het volgende:
hahaha maar een nieuw nelisje zou dat beeld snel bijstellen hoor!
gewoon kees (ook van cornelis) zou ik ook leuk vinden. en voor een meisje cornelie ofkneeltje
Oeh wat vals!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:01 schreef bixister het volgende:
zeg dit vind ik wel een wat elserige actie spuuglokje!
Doet me denken aan toen Freek geboren was. Mijn moeder was helemaal van leg over de naam. Dus ik vroeg, "Wat had je dan gedacht?"quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:33 schreef bixister het volgende:
ik had een buurmeisje micky en die was heel leuk. dus van mij mag 't ook micky worden hoor.
Hehe, dat zei mijn lief zijn moeder ook!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:39 schreef pinquit het volgende:
hij:"ow.. ik hoop dat het een meisje wordt"
Ik ben ook erg blij met onze uiteindelijke keuze aangezien hij zijn naam echt eer aan doetquote:Op vrijdag 9 maart 2007 23:45 schreef kozakken het volgende:fijn he.
Ik vind Claes wel heel mooi. (Maar Brent vind ik mooier)
doen jullie Brent met een harde R of met een een engelse R? een harde toch gewoon?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 23:58 schreef Neuk het volgende:
[..]
Ik ben ook erg blij met onze uiteindelijke keuze aangezien hij zijn naam echt eer aan doet
Jonne staat trouwens ook erg hoog in mijn lijst. Daar heb ik echt over lopen zeuren, maar dat wilde mijn vriend niet aangezien hij iemand kent die zo heet.
Mijn favo naam voor een tweede jochie ga ik hier nooit zeggen
Weet ikquote:Op zaterdag 10 maart 2007 07:28 schreef Lishe het volgende:
Els Ik bedoel Spuuglokje, ik meende het niet zo kwaad...![]()
En dat was een meisje?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 23:58 schreef Neuk het volgende:
[..]
Jonne staat trouwens ook erg hoog in mijn lijst. Daar heb ik echt over lopen zeuren, maar dat wilde mijn vriend niet aangezien hij iemand kent die zo heet.
Brrrentquote:Op zaterdag 10 maart 2007 14:08 schreef pinquit het volgende:
[..]
doen jullie Brent met een harde R of met een een engelse R? een harde toch gewoon?
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:58 schreef Mainport het volgende:
Alle mensen. Jonne?
doel je op de naam Teddie als je zegt; creatief met letters en uitspraken?quote:Op zondag 11 maart 2007 18:43 schreef livelink het volgende:
Niemand had het toch geweten als Nalle een jongetje was geweest, dat hij Teddie had geheten als het een meisje zou zijn? Ik vind Melle wel leuker dan Nalle overigens.
En ik geloof dat ik nooit een fan zal worden van de "creatief met letters en uitspraken" namen.
Je moet ze ook niet tegelijk gebruiken natuurlijk he?!quote:Op zondag 11 maart 2007 23:28 schreef jessie het volgende:
Melle Nalle, ik denk dan een beetje aan malle eppie ofzo
Nee hoor, die bedoelde ik niet. Ik bedoelde de 2 namen die Ireth noemde; Jeramy en Caro Lina.quote:Op zondag 11 maart 2007 23:02 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
doel je op de naam Teddie als je zegt; creatief met letters en uitspraken?
Teddy of Teddie kan allebei, net als bv rene/renee/renè enz.
En Yuliya.quote:Op maandag 12 maart 2007 09:50 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee hoor, die bedoelde ik niet. Ik bedoelde de 2 namen die Ireth noemde; Jeramy en Caro Lina.
En Irené valt ook wel in die categorie.
Ik vind Doron dan wel weer mooi, komt uit het Hebreeuws geloof ik.quote:Op zondag 11 maart 2007 23:40 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik ken iemand en die hebben net een kindje gekregen en tis een jongetje
en die heet Doran.
Ik vond t een beetje een hondennaam eigenlijk...
Ik vind het wel een stoere naam, en lekker ouderwets!quote:
Gert vind ik stom.quote:Op maandag 12 maart 2007 13:00 schreef jellyrose het volgende:
Wat vind je van iets als Gert of Leo BM?
Ik ken twee zusjes, Teddie en Mellequote:Op zondag 11 maart 2007 17:25 schreef pepper_961 het volgende:
Als mijn dochtertje een jongetje was geweest had ze "Melle" geheten, ben nog steeds helemaalop die naam!
We hebben ook nog aan "Nalle" gedacht, Nalle betekend "beer" in het zweeds. (winnie de pooh wordt daar ook zo genoemd geloof ik) Het leek ons aan de ene kant wel grappig maar aan de andere kant ook wel weer erg gezocht om als meisjes naam "Teddie" te doen en dan als jongetje "nalle", dus zijn we er toch maar van terug gekomen en werd het Melle mits een jongetje.![]()
Ik vind Gert op zich een mooie naam, maar ik moet toch steeds aanquote:Op maandag 12 maart 2007 13:02 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Gert vind ik stom.
Leo wel mooi, ook voor een meisje. Leo(nore).
Ook al.quote:Op maandag 12 maart 2007 13:07 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Ik vind Gert op zich een mooie naam, maar ik moet toch steeds aan [afbeelding] denken![]()
Shit meen je niet!!quote:Op maandag 12 maart 2007 13:06 schreef owlet het volgende:
[..]
Ik ken twee zusjes, Teddie en Melle![]()
Beide mooooie namen trouwens!
ik dacht dat dat bij yuliya nou juist niet random was, maar dat dat een russische variant was?quote:Op maandag 12 maart 2007 11:09 schreef anneja het volgende:
[..]
En Yuliya.
Ik ben niet zo voor het random vervangen van i's en j's en ij's voor y's. Net zoiets als overal h's tussenzetten trouwens (Benjahmin)
Inderdaad het is Russisch. Ik heb ook een Russische collega die zo heet en op onze Russische vestiging zitten er ook een paarquote:Op maandag 12 maart 2007 15:05 schreef bixister het volgende:
[..]
ik dacht dat dat bij yuliya nou juist niet random was, maar dat dat een russische variant was?
Mijn moeder wilde mij eigenlijk zo noemen mijn vader heeft het geveto'd, vond het verschrikkelijk... Het is het oud-griekse woord voor "geschenk". Wel mooie betekenis, maar ik ben blij dat dat 't niet geworden isquote:Op maandag 12 maart 2007 12:22 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Ik vind Doron dan wel weer mooi, komt uit het Hebreeuws geloof ik.
Dorien kon ook dan, he.quote:Op maandag 12 maart 2007 18:41 schreef innepin het volgende:
[..]
Mijn moeder wilde mij eigenlijk zo noemen mijn vader heeft het geveto'd, vond het verschrikkelijk... Het is het oud-griekse woord voor "geschenk". Wel mooie betekenis, maar ik ben blij dat dat 't niet geworden is
Neeeee!!!!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:02 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Van het weekend geboren : Bonnie en Clyde !
fe·linequote:Op donderdag 15 maart 2007 13:28 schreef pinquit het volgende:
feline vind ik leuk!! maar eline vind ik niet kattig ofzo
Tja, Felix wordt toch ook gewoon gebruikt als naam. Dan kan Feline ook wel vind ik.quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:55 schreef FoN het volgende:
Pride en Prejudice had dan ook nog gekund... Nee, is bij mij geen hit.
Ik las laatst Feline, leuke variant op Eline, was het niet zo kattig...
Orecies wat ik bedoelde. Ik ben van oorsprong Engelse, dus dan is het gewoon een beetje raarquote:Op donderdag 15 maart 2007 13:58 schreef innepin het volgende:
[..]
fe·line
–adjective 1. belonging or pertaining to the cat family, Felidae.
2. catlike; characteristic of animals of the cat family: a feline tread.
3. sly, stealthy, or treacherous.
–noun 4. an animal of the cat family.kattig, dus.
Het Nederlandse vilein, dus? Ik weet van een Feline waarop dit helemaal van toepassing is...quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:58 schreef innepin het volgende:
[..]
fe·line
–adjective 1. belonging or pertaining to the cat family, Felidae.
2. catlike; characteristic of animals of the cat family: a feline tread.
3. sly, stealthy, or treacherous.
–noun 4. an animal of the cat family.kattig, dus.
en wat vind je daarvan? Mooi of lelijk?quote:
Mooi natuurljk.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 08:25 schreef LadyS het volgende:
[..]
en wat vind je daarvan? Mooi of lelijk?
Thirza vind ik wel mooi, maar de rest.....nee, niet mijn smaak
Uitspraak Meison dan dus??quote:Op zondag 18 maart 2007 17:32 schreef cattie het volgende:
Weer een paar leuke namen:
de zusjes Bijou en Twinkel
en een jongen Mayson (uitspraak: Meyson).
Bij Bijoy moest ik gelijk aan Hamtaro denken.quote:Op zondag 18 maart 2007 17:32 schreef cattie het volgende:
Oh men, dan moet ik meteen aan allerlei nummers van mijn vriendje denken... Die's into ouwelullen muziek en ik krijg er een tik van mee. "She's my pride and joy... She's my sweet little baby, and I'm her little lover boy"quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:25 schreef pinquit het volgende:
in onze plaatselijke krant: zoon: angel
tweeling; pride en joy
Rarara, wat zal de tweede naam zijn van Bijou? ik moet iig meteen aan een zekere sierradenketen denkenquote:Op zondag 18 maart 2007 17:32 schreef cattie het volgende:
4you? En Twinkel van Sinkel?quote:Op maandag 19 maart 2007 22:37 schreef innovative het volgende:
Rarara, wat zal de tweede naam zijn van Bijou? ik moet iig meteen aan een zekere sierradenketen denken
Ik zat meer te denken aan Brigittequote:Op maandag 19 maart 2007 22:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
4you? En Twinkel van Sinkel?
Lief kwam hier aan met Yvet. Gelukkig hebben we nog even, zeg maar
Het zou mijn keuze niet zijn nee, een kind vernoemen naar je favoriete band, maarre eigenlijk vind ik de naam op zich niet zo heeeel raar , het klinkt niet heel stom ofzo naar mijn mening.quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:38 schreef p_iglet het volgende:
Zweedse baby heet Metallica
Je dochter metallica noemen
Arm kind!! Dat had die rechter best wel mogen verbieden vind ik.
Nee, dat doe ik wel met mijn katten, niet met mijn kind.quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:28 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Het zou mijn keuze niet zijn nee, een kind vernoemen naar je favoriete band, maarre eigenlijk vind ik de naam op zich niet zo heeeel raar , het klinkt niet heel stom ofzo naar mijn mening.
Ow help... Ik zie al een zoon voor me met de naam Waterboy, of een dochter met de naam Queen...quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:38 schreef p_iglet het volgende:
Zweedse baby heet Metallica
Je dochter metallica noemen
Arm kind!! Dat had die rechter best wel mogen verbieden vind ik.
Iona dan?quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:15 schreef innovative het volgende:
[..]
Ow help... Ik zie al een zoon voor me met de naam Waterboy, of een dochter met de naam Queen...
Ik vind 't not done, in ieder geval, dus schat, geen pm dat 't "best een goed idee is eigenlijk"![]()
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:31 schreef MUUS het volgende:
...alsof het een mislukte nies is...
quote:
zoontje van Gerard Ekdomquote:Op donderdag 22 maart 2007 17:42 schreef Igraine het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik wel met mijn katten, niet met mijn kind.
Hoewel, vernoemen naar één van je fav muzikanten heb ik dan weer wel gedaan. En zou ik voor een volgende ook wel doen wellicht.
Ik ken ook een jongetje wat Lennon (Morrison) heet. Leuke naam vind ik. Maar zijn vader heet geen gerard.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:53 schreef pinquit het volgende:
[..]
zoontje van Gerard Ekdomen vrouw heet Lennon.
![]()
Hier net zo. Als de volgende een meisje is hebben we Lucas en Rosaliequote:Op maandag 19 maart 2007 13:47 schreef Fuente het volgende:
Feline vind ik erg mooi!
En waar ik sinds een paar dagen helemaal fan van ben : Rosalie, als we ooit nog een meiske krijgen hebben we een Sara en een Rosalie![]()
Dat is iets waar wij ook erg mee geworsteld hebben. Ik ben Engelse, Hij is Nederlander,. beide families moeten met de naam overweg kunnen, maar hem niet verzieken...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:31 schreef MUUS het volgende:
"Dag Metsjoe, tot morgen!"
"Ja Metsjoe, zeg de juf even gedag."
Prima als je je kind Matthew noemt hoor, maar als zelfs de moeder de naam uitspreekt alsof het een mislukte nies is, is dat toch wel heel treurig.
Is Lucas nou wel zo leuk voor een meisje??quote:Op zaterdag 24 maart 2007 00:57 schreef FoN het volgende:
[..]
Hier net zo. Als de volgende een meisje is hebben we Lucas en Rosalie
Barrabas aber war ein Morder!quote:Op maandag 2 april 2007 09:29 schreef Iksje het volgende: Barabas
Nee die kan écht niet in het Nederlands. Nou ja, misschien wél als hondennaamquote:Op zaterdag 24 maart 2007 00:57 schreef FoN het volgende:
Keel 'm
quote:Op donderdag 5 april 2007 13:32 schreef Jentin het volgende:
Ik heb een jongen in een van mijn klassen die Myron heet. Dankzij de naam van Igraines dochter was ik de eerste docent in jaren die zijn naam in 1 keer goed uitsprak.
Silver?quote:Op donderdag 5 april 2007 14:53 schreef lcicle het volgende:
De dochter van Henk Schiffmacher heet 'Morrison', naar Jim
Wij hebben ook even gedacht om in plaats van 'Joseph' 'Josh' te pakken, wat dan niet alleen een verbastering van 'Jos' (opa) moest zijn, maar ook de voornaam ven een lid van onze favo band bij wiens concert wij elkaar ook hebben leren kennen.
Nah, toch maar nietDe combinatie liep niet zo lekker.
Hier moest ik om lachenquote:
Ik kan hem geen ongelijk gevenquote:Op donderdag 5 april 2007 18:22 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Morrison voor een meisjejullie brengen me op ideeen hier, ik gooi die naam es even in de groep hier
edit:![]()
quote:Op donderdag 5 april 2007 19:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik kan hem geen ongelijk geven![]()
Op de één of andere manier wordt Josephine heel vaak afgekort tot "Joef". Geen idee waarom, maar alle Jospehines die ik ken worden door vrienden en familie zo genoemd!quote:Op zaterdag 7 april 2007 04:58 schreef Walrik het volgende:
Josephine of Josefiene (afkorten tot 'Joos'?)
Thalia (kwam ik laatst ergens tegen, geen idee wat t betekent overigens)
JOEF, EETEN!!! Joef, meen je dat nou?quote:Op zaterdag 7 april 2007 09:30 schreef LittleMissSunshine het volgende:
[..]
Op de één of andere manier wordt Josephine heel vaak afgekort tot "Joef". Geen idee waarom, maar alle Jospehines die ik ken worden door vrienden en familie zo genoemd!
Thalia was één van de zeven Muzen uit de Griekse mythologie, of ook wel één van de Chariten (geluksgodinnen)
Ik ken vooral de verbastering van Josefine tot "Fien".quote:Op zaterdag 7 april 2007 09:59 schreef Walrik het volgende:
JOEF, EETEN!!! Joef, meen je dat nou?Wel apart, dat wel, zou het streekgebonden kunnen zijn misschien? Nooit eerder gehoord, nl.
Oh, ik vind Joef wel heel leuk klinken!quote:Op zaterdag 7 april 2007 09:59 schreef Walrik het volgende:
[..]
JOEF, EETEN!!! Joef, meen je dat nou?Wel apart, dat wel, zou het streekgebonden kunnen zijn misschien? Nooit eerder gehoord, nl.
Als "Loetsje"? Of "Luus"? Of nog anders? (Luuse?)quote:Op zaterdag 7 april 2007 13:38 schreef Vivi het volgende:
Voor mijn eigen dochter (die een zoon werd) stond "Luce" hoog op het lijstje.
Mist daar niet een letter?quote:Op zaterdag 7 april 2007 13:38 schreef Vivi het volgende:
Voor mijn eigen dochter (die een zoon werd) stond "Luce" hoog op het lijstje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |