Inspanning en resultaat zijn twee verschillende dingen. De eerste is zacht, de tweede hard.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:42 schreef sigme het volgende:
[..]
En inzet, ambitie, genomen risico en dergelijke. Die zaken staan niet in de functieomschrijving, maar vertalen zich wel door in beloning, bij de iets meer onderhandelbare lonen.

Consultancy. Salarisverschil wordt op leeftijdsverschil gegooid (hoewel officieel werknemers van elkaar niet weten wat de ander ontvangt), vrouw is jonger, maar evenveel ervaring, en doet er nu zelfs nog een opleiding naast. Opslag moet je om vragen, denk ikquote:Op maandag 23 juli 2007 19:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Welk werk, en hoe worden salarisverschillen gemotiveerd? En hoe wordt opslag verkregen?

Niet meer wordt geaccepteerd.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:22 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
[..]
Dan claimt hij dat politiek incorrectionisme niet meer wordt gedoogd door politiek correctionelen, 5 jaar na de dood van Fortuin.

En hoe zou dat komen?quote:Op maandag 23 juli 2007 19:24 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Alleen verdienen vrouwen nog steeds minder dan mannen volledig onterecht trouwens

Ben je al lid van de VVD ?quote:Op maandag 23 juli 2007 19:45 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Consultancy. Salarisverschil wordt op leeftijdsverschil gegooid (hoewel officieel werknemers van elkaar niet weten wat de ander ontvangt), vrouw is jonger, maar evenveel ervaring, en doet er nu zelfs nog een opleiding naast. Opslag moet je om vragen, denk ikWerkte bij mij in ieder geval

Is het ook.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:57 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat een heerlijk topic.

In de huidige maatschappij beginnen veel meisjes/vrouwen echter te steigeren zodra je begint over de vrouw als moederfiguur met een verzorgende taak in het gezin, terwijl dat een noodzakelijke en verantwoordelijke taak is. Minstens zo belangrijk als het maken van carriere.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:39 schreef N.icka het volgende:
Is het misschien ook een idee om te vragen wat de vrouw wilt?

Ik weet niet of 'veel' meisjes/vrouwen beginnen te steigeren, zoals jij zegt.quote:Op woensdag 25 juli 2007 00:44 schreef Gabry het volgende:
[..]
In de huidige maatschappij beginnen veel meisjes/vrouwen echter te steigeren zodra je begint over de vrouw als moederfiguur met een verzorgende taak in het gezin, terwijl dat een noodzakelijke en verantwoordelijke taak is. Minstens zo belangrijk als het maken van carriere.

De keuze mag van mij best bij de vrouw liggen. Maar als veel gekozen wordt om carriere te maken, dan zal de markt zich daarop aanpassen. Vanuit financieel oogpunt wordt het nu al steeds moeilijker voor vrouwen die aan het begin van hun carriere staan om daadwerkelijk een keuze te maken. De keuze om te kiezen voor het gezin zal vrouwen steeds meer ontnomen worden als hun aandeel op de arbeidsmarkt groter wordt.quote:Op woensdag 25 juli 2007 01:35 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
Het is sowieso aan die meisjes/vrouwen zelf gelukkig.
Zo ver zijn wij in een aantal decennia wél geëvolueerd.
Ondanks dat 'veel' jongens/mannen dit blijkbaar liever anders zien?

Dat maakt de vrouwen duurder, bedoel je waarschijnlijk? En dat is ongunstig?quote:Op woensdag 25 juli 2007 01:53 schreef Gabry het volgende:
[..]
De keuze mag van mij best bij de vrouw liggen. Maar als veel gekozen wordt om carriere te maken, dan zal de markt zich daarop aanpassen. Vanuit financieel oogpunt wordt het nu al steeds moeilijker voor vrouwen die aan het begin van hun carriere staan om daadwerkelijk een keuze te maken. De keuze om te kiezen voor het gezin zal vrouwen steeds meer ontnomen worden als hun aandeel op de arbeidsmarkt groter wordt.

Nee, ik doelde op inflatie om de markt in evenwicht te houden waardoor vrouwen zullen moeten werken om het gezin te onderhouden.quote:Op woensdag 25 juli 2007 01:57 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
[..]
Dat maakt de vrouwen duurder, bedoel je waarschijnlijk? En dat is ongunstig?

Inflatie heeft toch met kosten te maken?quote:Op woensdag 25 juli 2007 02:00 schreef Gabry het volgende:
[..]
Nee, ik doelde op inflatie om de markt in evenwicht te houden waardoor vrouwen zullen moeten werken om het gezin te onderhouden.
Ten koste van het gezinsleven EN ten koste van de vrijheid van vrouwen om zelf een keuze te kunnen maken. De keuze vrijheid van nu is, op termijn, een omschakeling van verplichtingen. De verplichting om voor het gezinsleven te kiezen wordt een verplichting om voor een carriere te kiezen.

Ehm. Ik welquote:

Dat wisten we al hoorquote:Op woensdag 25 juli 2007 20:11 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ehm. Ik wel![]()
Ik stem voor een lager belastingsstelsel..![]()
Dan ga ik meteen meer dingen kopen. Is goed voor de economie![]()

Thank youquote:Op woensdag 25 juli 2007 20:05 schreef draaijer het volgende:
Ha ha ha ha wat een fantastisch topic.
Ik maak uitzondering voor alle mr. Britta Bohlers en Els Borstjesquote:Helaas ben ik het niet met je eens. Ik vind een ontwikkelde vrouw met ambitie echt woest aantrekkelijk. Een muts die op mij gaat zitten wachten heb ik niks aan.
Aha, hier een potentieel VVD-kamerlid die kan overtuigenquote:Werkeloosheid moeten we oplossen door het ontslagrecht te versoepelen. Daar heb ik onlangs nog een gesprek over gehad met iemand die was ontslagen. Die was in de 50 en kon geen baan vinden. Hij was het gewoon met mij eens. Ook ik schrok daar van. ha ha
Ja, dat wel. Als ze alleen komen te staan, moeten ze ook voor zichzelf kunnen zorgen , ja.quote:Maar een vrouw hoort naar mijn mening een opleiding, ambitie etc te hebben

Als wereldverbeteraar zou jij toch veel sympatie moeten hebben voor het liberalismequote:Op woensdag 25 juli 2007 20:12 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Dat wisten we al hoorVolgens mij zweet jij nog VVD
![]()

Jij reageert best inhoudelijk.quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:08 schreef Pietverdriet het volgende:
TS reageert nog steeds niet inhoudelijk, hij blijft dus een trol

Jij ruikt weer naar GL. Dat is weer slecht voor onze wegen. De A4 wordt nu niet verbreed.quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:12 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Dat wisten we al hoorVolgens mij zweet jij nog VVD
![]()

Ik hoorde het net ja. Balen zeg. Dan kan ik daar niet blazen. Ik dacht eindelijk het gas erop.quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jij ruikt weer naar GL. Dat is weer slecht voor onze wegen. De A4 wordt nu niet verbreed.![]()

Door die milieufreaks slibt heel het wegennet dicht. Echt belachelijk.quote:
Nou, vergeet het maar. Ze lossen verkeersproblemen niet op. Het wordt tijd voor een autopartij hier.quote:Balen zeg. Dan kan ik daar niet blazen. Ik dacht eindelijk het gas erop.
Richt een partij op. Speciaal voor auto'squote:I LOVE CARS zucht.. Ik ben een zielig jongentje

Wat betekent daar 'tegen zijn' in die zin?quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:28 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik ben wel tegen loopbaanmama's die ook nog eens kinderen willen.

En zo is dat.quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:28 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik ben wel tegen loopbaanmama's die ook nog eens kinderen willen. Het gezin is de meest wezenlijke biotoop voor de vorming van het kind. Dat kan pas wanneer de ouders hun kinderen boven hun eigen carrière, hun tweede auto en de skivakantie stellen.

Het is een exponent van de opvatting dat huwelijken consumptieartikelen zijn en de opvoeding van kinderen geen appèl is om je verlangens opzij te zetten. Vrij ongrijpbaar dus. Er is een paradigm shift voor nodig die je niet bereikt door wet- en regelgeving. Ik heb het er zo nu en dan met mijn vriendin over. De manier waarop ze in haar cultuur de opvoeding van het kind opvatten, daar kan ik alleen maar respect voor hebben. Hoewel ik het met andere dingen weer totaal niet eens ben.quote:Op donderdag 26 juli 2007 18:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat betekent daar 'tegen zijn' in die zin?
Je bent ertegen zoals je tegen blondjes kan zijn (als in: je zou het voor jezelf niet uitkiezen), of je bent er tegen zoals je tegen dierenbeulerij kan zijn (opsporen, aanpakken, zij die het toch doen vervolgen)?

Dat is geen antwoord op de vraag wat je bedoelt met 'ertegen zijn'. Dat jij het niks vindt was al duidelijk, maar dat is -op zich- niet 'ergens tegen zijn'. Vind je dat er tegen gehandeld moet worden, en vind je dat dat er door de overheid tegen gehandeld moet worden?quote:Op donderdag 26 juli 2007 18:55 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Het is een exponent van de opvatting dat huwelijken consumptieartikelen zijn en de opvoeding van kinderen geen appèl is om je verlangens opzij te zetten. Vrij ongrijpbaar dus. Er is een paradigm shift voor nodig die je niet bereikt door wet- en regelgeving. Ik heb het er zo nu en dan met mijn vriendin over. De manier waarop ze in haar cultuur de opvoeding van het kind opvatten, daar kan ik alleen maar respect voor hebben. Hoewel ik het met andere dingen weer totaal niet eens ben.

Ten eerste zou ik mijn kinderen zo niet opvoeden en ten tweede zou ik het goedkeuren als de overheid er op in zou spelen. Ik vraag me alleen af hoe je de kritiek op deze laakbare houding concreet zou kunnen vertalen in wet- en regelgeving. Je weet iemands levensloop niet; veel vrouwen van de '68-generatie hebben hun parolen van vrijheid blijheid uiteindelijk vertaald in een zo groot mogelijke opleuking van hun eigen leven. Dat gaat misschien samen met kinderen krijgen, maar niet met kinderen opvoeden op een manier waarop je ook recht doet aan het kind zelf. Ik ben dus voor een overheidsingrijpen op dit punt, maar ik denk dat dat vooral zal moeten bestaan uit het tot stand brengen van een maatschappelijk debat dat toekomstige ouders aan het denken zet.quote:Op donderdag 26 juli 2007 18:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag wat je bedoelt met 'ertegen zijn'. Dat jij het niks vindt was al duidelijk, maar dat is -op zich- niet 'ergens tegen zijn'. Vind je dat er tegen gehandeld moet worden, en vind je dat dat er door de overheid tegen gehandeld moet worden?

Het gezin is verre van zaligmakend. Als je besluit kinderen te nemen zijn ze onderdeel van je leven, maar een gezin hoeft niet persee vorming te bepalen. Alle baby-boomers komen uit standaardgezinnetjes en die gooien ons een verkapt communisme in en eisen geld van hun 2e nageslacht zodat ze hun eigen verzonnen regels kunnen goedlullen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:28 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik ben wel tegen loopbaanmama's die ook nog eens kinderen willen. Het gezin is de meest wezenlijke biotoop voor de vorming van het kind. Dat kan pas wanneer de ouders hun kinderen boven hun eigen carrière, hun tweede auto en de skivakantie stellen.

Je ouders zullen je toch als eerste levenslessen moeten leren hoe je met anderen omgaat. Of wil je die rol soms overlaten aan de overheid, leraren, gevangenisbewaarders en maatschappelijk werkers? Dat lijkt me vanuit jouw libertaire visie nogal krom, B_A.quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het gezin is verre van zaligmakend. Als je besluit kinderen te nemen zijn ze onderdeel van je leven, maar een gezin hoeft niet persee vorming te bepalen. Alle baby-boomers komen uit standaardgezinnetjes en die gooien ons een verkapt communisme in en eisen geld van hun 2e nageslacht zodat ze hun eigen verzonnen regels kunnen goedlullen.
Je kunt alleen maar tegen de moderne maatschappij beschermd worden wanneer je leert om de vrijheid die je krijgt om je eigen leven in te richten, op een juiste manier in te vullen. En vrijheid is niet de mogelijkheid om zo veel mogelijk te consumeren, te kopen of te genieten. Want dat zijn schijnvrijheden die nog steeds beheerst worden door de dogmatiek van commerciële entiteiten. De rol van de ouders is niet om de kinderen te laten wennen aan die door commercie beheerste wereld, maar om een kind te leren hoe het zichzelf kan ontwikkelen. Het vrijheidsbegrip van Nietzsche tegenover dat van hippies als het ware.quote:Als je tegen de moderne maatschappij bestand wil zijn moet je niet meer beschermd met moeder met de koekjes die thuis klaar zit opgevoedt worden. Prima voor de ouders die dat wel willen, maar het kindje van de loopbaanmamma zal sneller leren hoe de wereld gelukkig echt in elkaar steekt, zal er beter bestand tegen zijn en zal de tijd die hij met pa/ma besteedt beter waarderen dan de 40 jarige kutkneus die nog steeds thuis woont en niet verder komt dan een eitje bakken.

Met gezin bedoelde ik het Rouvoetgezinnetje. Papa werkt, mama doet het huishouden en de kids en de kids vragen zich af wie die man toch altijd is die zondag het vlees komt snijden. Dat zegmaar.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:51 schreef Zwaardvisch het volgende:
Je ouders zullen je toch als eerste levenslessen moeten leren hoe je met anderen omgaat. Of wil je die rol soms overlaten aan de overheid, leraren, gevangenisbewaarders en maatschappelijk werkers? Dat lijkt me vanuit jouw libertaire visie nogal krom, B_A.
Hoe hard de overheid ook probeert om de laatste tijd weer alles naar zich toe te trekken kan je niet om commercie heen, al was het maar een simpel iets als een pakje peuken voor pa halen en van het restgeld snoepjes mogen kopen. Oh, dat mag natuurlijk niet meer.quote:Je kunt alleen maar tegen de moderne maatschappij beschermd worden wanneer je leert om de vrijheid die je krijgt om je eigen leven in te richten, op een juiste manier in te vullen. En vrijheid is niet de mogelijkheid om zo veel mogelijk te consumeren, te kopen of te genieten. Want dat zijn schijnvrijheden die nog steeds beheerst worden door de dogmatiek van commerciële entiteiten. De rol van de ouders is niet om de kinderen te laten wennen aan die door commercie beheerste wereld, maar om een kind te leren hoe het zichzelf kan ontwikkelen. Het vrijheidsbegrip van Nietzsche tegenover dat van hippies als het ware.

Lang leve de nuance.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:03 schreef sigme het volgende:
Ongeacht de opvoeding, elk mens dat geen zelfmoord pleegt of vermoord wordt, kortom, elke persoon die leeft, is opgewassen tegen het leven. Je kan het leven 'de moderne maatschappij' noemen, maar dat is quatsj.

Er is niets genuanceerds aan het met veel omhaal van woorden opschrijven van iets waar feitelijk niets staat. "opgewassen tegen de moderne maatschappij" is totaal loos, aangezien het een "niet-opgewassen tegen de moderne maatschappij"- mogelijkheid veronderstelt. Of een niet-moderne maatschappijquote:

Hoe je het wendt of keert, er zijn mensen die niet opgewassen zijn tegen de huidige snelle maatschappij. Die plegen niet per definitie zelfmoord en gaan ook niet per definitie er aan dood.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Er is niets genuanceerds aan het met veel omhaal van woorden opschrijven van iets waar feitelijk niets staat. "opgewassen tegen de moderne maatschappij" is totaal loos, aangezien het een "niet-opgewassen tegen de moderne maatschappij"- mogelijkheid veronderstelt. Of een niet-moderne maatschappij.
Beide zijn onmogelijk. Niet-opgewassen zijn blijkt alleen uit dood, en niet-modern is nieuwspraak. De huidige maatschappij is de enige, altijd modern want altijd nu.

Waaruit blijkt dat ze er niet tegen opgewassen zijn?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:09 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe je het wendt of keert, er zijn mensen die niet opgewassen zijn tegen de huidige snelle maatschappij. Die plegen niet per definitie zelfmoord en gaan ook niet per definitie er aan dood.

Omdat er teveel mensen aan de kant staan, die het gejakker in deze maatschappij niet (meer) kunnen bijbenen. Dat zijn niet alleen de 50-plussers.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:27 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat ze er niet tegen opgewassen zijn?
Deze jakkermaatschappij manoeuvreert mensen naar de zijlijn. Moet je eens opletten hoe iedereen loopt. Ze lopen niet maar hollen. Zaterdag, zondag of vakantie iedereen holt en jakkert. Of lopen op een pinguïndraf. Is dat normaal? Nee! Is het gezond? Nee!. Is het achterlijk? ja! Is het zinloos? Volstrekt!quote:En waaruit maak je op dat de aard van de 'huidige snelle maatschappij' het doorslaggevende aspect is waar ze niet tegen opgewassen zijn? (Zouden deze mensen in een andere maatschappij dan die waarin we nu leven, wel hebben gefunctioneerd?)

Exact.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:59 schreef Ms.Poes het volgende:
[..]
Je kan in armoede opgroeien en er ijzersterk uitkomen omdat je ouders je de juiste levensinstelling hebben meegegeven, en je kunt volledig ontsporen als je rijke ouders er niet waren om je op te voeden. Waarmee ik niet wil beweren dat iedereen die in armoede leeft, die goede levensinstelling heeft, of vice versa, maar ik denk zeker ook dat liefde en aandacht veel belangrijker zijn. Zeker in een land als Nederland waar je echt niet om zal komen van de honger.

Of je kan niet lezen, of je wil niet lezen of je probeert de discussie te laten ontsporen door in te gaan op een begrip dat enkel is aangehaald als citaat van Boze Appel.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Er is niets genuanceerds aan het met veel omhaal van woorden opschrijven van iets waar feitelijk niets staat. "opgewassen tegen de moderne maatschappij" is totaal loos, aangezien het een "niet-opgewassen tegen de moderne maatschappij"- mogelijkheid veronderstelt. Of een niet-moderne maatschappij.
Beide zijn onmogelijk. Niet-opgewassen zijn blijkt alleen uit dood, en niet-modern is nieuwspraak. De huidige maatschappij is de enige, altijd modern want altijd nu.

Solipsisme ligt al dicht bij zelfmoord.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoe je het wendt of keert, er zijn mensen die niet opgewassen zijn tegen de huidige snelle maatschappij. Die plegen niet per definitie zelfmoord en gaan ook niet per definitie er aan dood.

so·lip·sis·me (het ~)quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:59 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Solipsisme ligt al dicht bij zelfmoord.

tja, wie had dit al eens eerder ervaren?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:56 schreef Zwaardvisch het volgende:
Je gaat SCH achterna met je onuitstaanbare neiging om je mening aan anderen op te dringen, ongeacht je kennis van zaken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |