abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46686424
Grrrrrrrr, wil ik zo gaan zwemmen, is die stomme balie niet open.. En daar moet ik mijn 12 baden kaart opwaarderen.. En ik heb geen zin om tot 12 uur te wachten.....

Dan nog maar een los kaartje kopen denk ik..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_46686447
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:45 schreef Miss_S het volgende:
ik ga morgen ook weer serieus lijnen
weet niet of ik de kans krijg om morgen te wegen dan weet ik wat de schade van de vakantie is
maar vanaf morgen weer proberen 1 uur per dag te sporten en gezond te eten
vandaag is morgen dus
vanmorgen toch maar gaan wegen en woog nog steeds 76 kilo dus dat is mooi
om 9 uur opgestaan en meteen gaan sporten
eerst 15 minuten op de loopband met steeds een hogere hellingsnummer
daarna nog 5 min gestept

1 liter water gedronken en ga zo ontbijten

ontbijt:
cruesli light met melk
peer

[ Bericht 4% gewijzigd door Miss_S op 26-02-2007 11:27:35 ]
pi_46687635
quote:
Op maandag 26 februari 2007 09:41 schreef Miss_S het volgende:

[..]

vandaag is morgen dus
daarna nog 5 min gestept

Zo zeg, dat is pas een sportief begin van de dag! Zou ik ook eens moeten proberen, haha! Heb je je eigen loopband?
It is your friends who make your world!
pi_46687741
ja eigen loopband, crosstrainer, hometrainer en stepper
binnenkort hopelijk ook een roeiapparaat
pi_46687792
Dat wil ik ook! Ik ben officieel jaloers, haha! Veel ruimte heb ik niet, maar ik wil wel heel graag een crosstrainer. Mag ik vragen wat jij ervoor hebt betaald? En waar heb je hem gekocht?
pi_46687861
ik had eerst een andere crosstrainer van kettler maar die was niet echt geweldig (de goedkopere variant)
gelukkig mocht ik die inruilen voor een betere (omdat we ook die andere dingen kochten)
heb nu de crosstrainer kettler mondeo en die kost volgens mij rond de 700 euro
pi_46688156
Damn, dat is wel een behoorlijk bedrag! Maar ja, dan heb je natuurlijk ook wat! Ik zal eens even wat vergelijkend warenonderzoek doen, haha.
pi_46688363
ja het is niet goedkoop maar zeker omdat wij wat zwaarder zijn is een goede crosstrainer wel goed
hij moet niet na een paar maanden uitelkaar vallen
  maandag 26 februari 2007 @ 13:54:39 #209
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_46693433
Als je nog even geduld hebt Ikiskoel dan kun je eind van de zomer in het prijzencircus van V&D
voor ¤ 400,- een uitstekende crosstrainer kopen. Ik heb die uitgekozen omdat hij zo robuust en
stabiel is en tot 135 kilo aankan. Ze hebben hem elk jaar weer in de aanbieding in een andere kleur

Een degelijk roeiapparaat betaal je wel weer een stuk meer voor. Ik heb de mijne nog in het gulden
tijdperk gekocht voor fl 1299,-

Beide apparaten fungeren overigens als kapstok bij mij, maar ik wil ze ook weer niet weg doen. Stel dat
ik weer eens actief wordt dan heb ik het maar vast staan. Ben nog op zoek naar een goede hometrainer
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_46693726
Faat ik heb ook zo'n dure kapstok in mijn slaapkamer staan

Die van mij is een Kettler Astro (met 18 kilo vliegwiel). Op zich een perfect ding en ik wil hem toch wel verkopen denk ik. Ik heb hem 2 jaar geleden gekocht voor 500 euro, en ook best intensief gebruikt. Maar ik heb toch meer stimulans nodig om te sporten

Als er iemand interesse in heeft: mail me!
pi_46694564
Mijn lief heeft vast interesse in zo'n roeiding octo, ik ga je mailen
pi_46694948
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:54 schreef Faat het volgende:
Als je nog even geduld hebt Ikiskoel dan kun je eind van de zomer in het prijzencircus van V&D
voor ¤ 400,- een uitstekende crosstrainer kopen. Ik heb die uitgekozen omdat hij zo robuust en
stabiel is en tot 135 kilo aankan. Ze hebben hem elk jaar weer in de aanbieding in een andere kleur
Zo, dat is zeker iets om over na te denken als ik tegen die tijd nog geen crosstrainer heb.

Octopussy: ik heb je even een mailtje gestuurd!
pi_46694968
octo, sport jij nog wel eens met Faithy dan? Of is dat echt helemaal doodgebloed?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_46695134
Pandorah, het is geen roeiding. Het is een crosstrainer:

Teigan ik sport al een tijdje niet meer met Faithy. De sportschool waar ze altijd naar toe gaat is in scheveningen en das gewoon niet echt handig voor mij. Bovendien werden de tai-bo lessen een beetje te zwaar voor mij omdat ik last van mijn knieen begon te krijgen. Ik spreek faithy overigens nog wel regelmatig
pi_46695520
Ziet er gevaarlijk uit die crosstrainer, octo... Heb je mn mail al gelezen? Of ben ik nu gewoon vreselijk ongeduldig?
pi_46695556
Oeps, ik schreeuw weer te vroeg Je hebt mn mail dus al gelezen.
pi_46696153
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:56 schreef Ikiskoel het volgende:
Oeps, ik schreeuw weer te vroeg Je hebt mn mail dus al gelezen.
hier op werk zie ik niet wanneer ik nieuwe yahoo mailtjes krijg

maar je hebt mail terug hoor
pi_46698540
Zo, ik update niet zo heel vaak, aangezien ik druk ben, en liever ook niet mijn gewicht onder ogen wil zien.

Ik ben nu 97,3 volgens de weegschaal vanochtend.

Mn taille zit op 90 cm, in relaxte toestand.

Ben inmiddels met mn eigen dieet begonnen... en dat houdt in dat ik voornamelijk fruit en groente eet op de dag, en savonds een kleine portie avond eten. Hiernaast fiets ik nu ook nog. Ik probeer elke week in iedergeval 1 dag 15 kilometer te halen. Dit komt er op neer dat ik op vrijdag naar een vriendin fiets die in het dorp naast me woont. Verder doe ik mijn boodschapjes en alles op de fiets... (behalve de wekelijkse boodschappen)

Helaas haalt mijn moeder nog wel allerlei lekkere dingen in huis op Zaterdag, en daar kan ik eerlijk gezegt moeilijk vanaf blijven.

Ben nu een week bezig, en al 2 kilo kwijt, terwijl ik al maanden vast zat rond de 100 kilo...
pi_46699734
Oeps, dan had ik het verkeerd begrepen van die crosstrainer .
pi_46700817
Ik heb m'n gewicht geupdate maar ik geloof nog niet echt dat ik iets afgevallen ben, afgelopen week is mijn gewicht overal tussen de 82.9 en 81.7 kilo geweest, vanochtend 82.1 kilo. Ik blijf wel stug iedere morgen wegen, het helpt om me eraan te herinneren dat ik echt wel ga afvallen dit keer, om netjes m'n eten op te schrijven en te gaan fietsen etc. Ik sla nog weleens een maaltijd over en dat moet ik dus echt niet doen want dan krijg ik zin om te gaan snaaien.
pi_46703246
quote:
Op maandag 26 februari 2007 09:41 schreef Miss_S het volgende:

[..]

vandaag is morgen dus
daarna nog 5 min gestept

ontbijt:
cruesli light met melk
peer
tussen de middag heb ik nog op:
appel en soepstengel
halve literwater
thee

avondeten:
pasta maaltijd met kip
water

heb tussen door nog een uurtje gewinkeld (ook weer lichaamsbeweging )
en ga zo nog ff sporten
pi_46704945
Zou je niet iets meer eten als lunch Miss_S? Een appel en een soepstengel is nou niet echt voedzaam ofzo.
pi_46705624
Volgens mij was ik halvewege de dag al flauw gevallen met zo weinig eten, hehe.
pi_46705627
Liejannuh heeft gelijk Ik zou ook bij de lunch iets meer en iets voedzamers eten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 26 februari 2007 @ 20:06:34 #225
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_46706470
Mijn eerste lijndag is enigszins mislukt

Op zich begon ik aardig met een fruitdrankje tussendoor en als ontbijt muesli met magere yoghurt,
maar ik kwam vanmiddag nog een schaaltje paaseitjes tegen in de kast. Zaten er maar 9 in nog en
ik dacht dat moet kunnen. Om de caloriën een beetje te compenseren neem ik wel alleen een Slimfast
als lunch. En voor 4 uur had ik zo'n zakje met pringels van Slimfast zeg maar (99 kcal snack)
Avondeten ook nog netjes gedaan, 1 bord hutspot, geen jus, geen worst. Kom ik net in het
washok staan daar ineens pinda's Geen idee waarom die daar stonden, maar ze zijn nu op.

Nou ja, volgens mij heb ik nu echt nergens meer verborgen eten. Morgen weer opnieuw proberen
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  maandag 26 februari 2007 @ 20:08:05 #226
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_46706536
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:47 schreef Isabeau het volgende:
Liejannuh heeft gelijk Ik zou ook bij de lunch iets meer en iets voedzamers eten.
Hey Isabeau, ik zie je voor het eerst sinds tijden op Fok. Weet niet of dat aan jou ligt of aan mij
eigenlijk. Misschien surfen we langs elkaar heen, maar hai
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_46706546
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:31 schreef Liejannuh het volgende:
Zou je niet iets meer eten als lunch Miss_S? Een appel en een soepstengel is nou niet echt voedzaam ofzo.
ja klopt maar heb nu al nauwelijks tijd voor die appel dus moet echt iets zien te verzinnen

heb net trouwens nog 45 cardio gedaan dus dat uur sporten vandaag is wel gelukt
pi_46706600
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:08 schreef Faat het volgende:
Hey Isabeau, ik zie je voor het eerst sinds tijden op Fok. Weet niet of dat aan jou ligt of aan mij
eigenlijk. Misschien surfen we langs elkaar heen, maar hai
Ik dacht gisteren ongeveer hetzelfde toen ik je in de Dieetclub zag "Hey, leuk, Faat is er weer!"
Hoi!

Enne, volgende keer als je gaat lijnen eerst de paaseitjes en pinda's etc. opsnoepen, weggeven of weggooien
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_46706621
Als het goed is ben ik vanaf dit weekend een crosstrainer rijker! Met dank aan Octopussy!
pi_46706771
En heeft octopussy haar slaapkamer wat declutterd
  maandag 26 februari 2007 @ 20:13:51 #231
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_46706780
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:10 schreef Ikiskoel het volgende:
Als het goed is ben ik vanaf dit weekend een crosstrainer rijker! Met dank aan Octopussy!
Gaaf

Ga je volgens een bepaald schema trainen? Misschien kunnen we elkaar stimuleren en gelijk opgaan.
Zou wel wat zijn om die van mij weer eens stofvrij te maken en er daadwerkelijk op te trainen
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_46706963
Ik heb nog zo'n stepapparaat staan, maar die gebruik ik meestal weer een week en dan gaat ie weer stof staan vangen!
Gelukkig heb ik nog een fiets en hardloopschoenen. En ik ging vandaag als een speer met hardlopen in de pauze! En daarna niet eens een vreetkick! Helaas heb ik dat bij mijn avondeten weer om zeep geholpen.

Hi Faat! Goed je hier weer te zien en boeiend dat je eerste dieetdag een beetje mislukt is. Alles wat op is kun je nu niet meer opeten. En als je je kinderen nog hebt (is het eigenlijk nog gelukt met verkopen afgelopen zomer? ) kun je die vast wel allerlei ongezonde dingen voorzetten.
pi_46706971
Nope, ik heb nog geen schema! Wat mij betreft gaan we vanaf zondag 'samen' trainen. Ik kan het zelfs zo gek maken dat ik een webcam op mn kop zet zodat je kan zien dat ik echt aan het trainen ben, haha.

Bestaat er zoiets als een trainingsschema voor een crosstrainer eigenlijk?
  maandag 26 februari 2007 @ 20:20:08 #234
35189 Troel
scherp en bot
pi_46707078
Ja, een website waarop we allemaal kunnen kijken en dan jullie aanmoedigen via een chatkanaal
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46707220
Haha, ja dat lijkt me een goed idee!
  maandag 26 februari 2007 @ 20:24:52 #236
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_46707311
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:17 schreef Liejannuh het volgende:
Hi Faat! Goed je hier weer te zien en boeiend dat je eerste dieetdag een beetje mislukt is. Alles wat op is kun je nu niet meer opeten. En als je je kinderen nog hebt (is het eigenlijk nog gelukt met verkopen afgelopen zomer? ) kun je die vast wel allerlei ongezonde dingen voorzetten.
Haha, nee ik heb die apekoppen nog steeds, ik kom er maar niet vanaf
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  maandag 26 februari 2007 @ 20:26:03 #237
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_46707367
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:22 schreef Ikiskoel het volgende:
Haha, ja dat lijkt me een goed idee!
Het klinkt absoluut stimulerend

De webcam laat ik wel even zitten, maar ik ga met je mee trainen. Deal
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  maandag 26 februari 2007 @ 20:35:00 #238
35189 Troel
scherp en bot
pi_46707797
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:06 schreef Faat het volgende:
Mijn eerste lijndag is enigszins mislukt

Op zich begon ik aardig met een fruitdrankje tussendoor en als ontbijt muesli met magere yoghurt,
maar ik kwam vanmiddag nog een schaaltje paaseitjes tegen in de kast. Zaten er maar 9 in nog en
ik dacht dat moet kunnen. Om de caloriën een beetje te compenseren neem ik wel alleen een Slimfast
als lunch. En voor 4 uur had ik zo'n zakje met pringels van Slimfast zeg maar (99 kcal snack)
Avondeten ook nog netjes gedaan, 1 bord hutspot, geen jus, geen worst. Kom ik net in het
washok staan daar ineens pinda's Geen idee waarom die daar stonden, maar ze zijn nu op.

Nou ja, volgens mij heb ik nu echt nergens meer verborgen eten. Morgen weer opnieuw proberen
pinda's in het washok! Waar is dat! Daar wil ik ook zijn!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 20:35:24 #239
43556 miss_dynastie
pi_46707813
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:06 schreef Faat het volgende:
Sorry, ik moest zo hard lachen he... ik had echt ff een visioen van een faat die als een stiekeme alcoholiste de bakjes pinda achter de wasmachine verstopt

M'n kettler wordt hier wel wekelijks gebruikt trouwens, maar niet zo vaak als ik eigenlijk zou willen.
pi_46708047
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:24 schreef Faat het volgende:

[..]

Haha, nee ik heb die apekoppen nog steeds, ik kom er maar niet vanaf
Zie het als een voordeel, je hebt 2 onverzadigbare levende vuilnisbakken in huis!

Ik heb trouwens net even gegoogled, maar volgens mij zijn er geen trainingsschema's voor een crosstrainer te vinden. De truc is volgens mij dat je het ding in eerste instantie vrij licht moet instellen en dan steeds zwaarder gaat trainen, afhankelijk van je conditie.
Owja, en je moet veel zweten.
  maandag 26 februari 2007 @ 20:57:11 #241
35189 Troel
scherp en bot
pi_46709025
Je moet het zien als een soort hardloopschema.

Beginnen met 1 minuut, dan een pauze, nog een keer een minuut, pauze
dan 2 minuten, pauze, 2 minuten

enzovoorts.

Zo is het mij geleerd op de sportschool
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46709140
Klinkt wel plausibel, Troel, zo had ik het denk ik ook aangepakt.
  maandag 26 februari 2007 @ 20:59:33 #243
35189 Troel
scherp en bot
pi_46709166
Ja en geloof me, meteen beginnen met 5 minuten is NIET leuk!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46709188
ik vind de crosstrainer echt het minst leuke
meestal doe ik een van de programma´s die er op zit
pi_46709495
Welkom terug Faat.

De stepper heb ik ook zo'n beetje als een hardloopschema opgebouwd en als ik dan 5 minuten in de lichte stand kon, dan iets zwaarder en 3 of 4 minuten. Dat werkte wel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_46709541
De eerste keer dat ik op de crosstrainer stond in de sportschool dacht ik na 5 minuten al dat ik dood ging! Niet normaal meer!

Faat, we gaan lekker samen trainen! Wil je elke dag of om de dag ofzo? Het is wel mijn streven om elke dag te trainen!
pi_46714260
Oogst van 6 dagen dieten: 4,7 kilo lichter!
  maandag 26 februari 2007 @ 22:29:47 #248
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_46714536
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:35 schreef Troel het volgende:
pinda's in het washok! Waar is dat! Daar wil ik ook zijn!
Met jouw maatje van tegenwoordig passen wij daar makkelijk samen in

Mijn washok is trouwens tevens provisiekast, dus we kunnen het er een behoorlijke tijd volhouden
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  maandag 26 februari 2007 @ 22:30:36 #249
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_46714568
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Sorry, ik moest zo hard lachen he... ik had echt ff een visioen van een faat die als een stiekeme alcoholiste de bakjes pinda achter de wasmachine verstopt
Euh.....pas op hè jij, dit is wel een openbaar forum. Ik wil slechts tot op zekere hoogte eerlijk zijn
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  maandag 26 februari 2007 @ 22:32:11 #250
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_46714642
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:05 schreef Ikiskoel het volgende:
Faat, we gaan lekker samen trainen! Wil je elke dag of om de dag ofzo? Het is wel mijn streven om elke dag te trainen!
Jouw streven = mijn streven
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  maandag 26 februari 2007 @ 22:32:27 #251
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_46714660
4 op een rij
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_46715217
Faat heeft er zin in!
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_46718214
De stepper heb ik inmiddels ook niet meer. Mijn schoonmoeder gaat ermee aan slag. Zo heb ik weer minder zooi op de zolder en zij ook weer blij .
pi_46721112
Ik probeer 3x per week op de crosstrainer te staan, en dan meestal 10 minuten (lekkere muziek erbij, goed vol te houden) Ik denk alleen dat ik 1x crosstrainer ga vervangen door mijn fietstocht in het weekend, anders ga ik elke maandag spierpijn krijgen
pi_46722240
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:59 schreef Troel het volgende:
Ja en geloof me, meteen beginnen met 5 minuten is NIET leuk!
Ik vergeet altijd dat ik iets fanatieker ben en een iets betere conditie heb dan de meeste andere mensen!
Noua, de tip was dus: rustig opbouwen, maar zorg wel dat je moe wordt en gaat zweten!
pi_46722680
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 07:46 schreef Liejannuh het volgende:
Ik vergeet altijd dat ik iets fanatieker ben en een iets betere conditie heb dan de meeste andere mensen!
Noua, de tip was dus: rustig opbouwen, maar zorg wel dat je moe wordt en gaat zweten!
Ik denk dat ik hetzelfde heb als jij.

Toen ik voor het eerst naar de sportschool ging, ging ik meestal twintig minuten op de crosstrainer. Het was mijn favoriete toestel maar ik vind het pas op standje zes zwaar. Daarom en omdat ik dus de hometrainer en loopband saai vind, ben ik al vrij snel overgestapt op groepslessen.
pi_46722819
Voor Faat
http://www.tijdvoorechtegezondheid.nl/index.html

Ik denk dat je hier nog wat mooie quotes kunt vinden over afvallen..
pi_46723140
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:23 schreef Fargo het volgende:
Oogst van 6 dagen dieten: 4,7 kilo lichter!
Dat staat gelijk aan 5483 kcal per dag lijnen als je vet wilde kwijtraken en aangezien je lichaam dat niet eens 'gebruikt' op een dag en je ook nog gegeten hebt ben je heel veel vocht en spieren kwijtgeraakt (ik gok geen glycogeen, want je was al aan het lijnen) en waarschijnlijk een pond vet.

Goeiemorgen allemaal Ik ben trouwens al een week lang bezig de diepvries aan het leegeten. Dat scheelt geld, maar geen kcal. Er zat behoorlijk wat meegebracht eten van mijn schoonmoeder in, en dat zijn allemaal dingen als karbonade, speklapjes en gehaktballen. Als de vriezer helemaal leeg is (einde is in zicht ) dan komen er alleen nog maar gezonde dingetjes in
pi_46723279
BMI: van 34,3 naar 33
Vetpercentage: van 28,6 naar 26,2
Vocht: van 50,2 naar 49

Spieren kwijtgeraakt? Geen idee... Heb wel minder energie, maar dat is logisch omdat ik geen koolhydraten meer binnenkrijg...
pi_46723518
vanmorgen weer begonnen met sporten
ben benieuwd hoe lang ik dat vol hou
pi_46723622
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 09:21 schreef Fargo het volgende:
BMI: van 34,3 naar 33
Vetpercentage: van 28,6 naar 26,2
Vocht: van 50,2 naar 49

Spieren kwijtgeraakt? Geen idee... Heb wel minder energie, maar dat is logisch omdat ik geen koolhydraten meer binnenkrijg...
Je kan vetpercentage en vocht niet meten met een weegschaal Daar zijn wat ingewikkelder apparaten voor nodig, alhoewel een zeer goede benadering van je vetpercentage kan worden verkregen met een huidplooimeter.

Ik maakte alleen een logische berekening. Om 1 kilo vet kwijt te raken moet je 7000 kcal te kort komen. Dus je kan in een week nooit meer dan 2 kilo vet kwijtraken, ook niet als je niets meer eet. Meer is altijd in de vorm van spierweefsel en vocht (meestal gecombineerd). Bij een te lage energieinname gaat je lichaam ook liever spieren dan vet verbruiken en daardoor raak je nog eens nog minder vet kwijt dan je had kunnen kwijtraken als je meer had gegeten.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 10:53:16 #262
167318 IndyROKR
Johny Borrell
pi_46725224
Ik heb even een vraagje,

BMI is 36 bij mij... Dus duidelijk overgewicht. Hoe kan ik het meeste vet verliezen?

Ik doe soms aan fitness, ik fiets elke ochtend (kranten lopen).
Voor het kranten lopen eet ik 2 crackerts, erna 1tje, vervolgens ga ik weer slapen, en daarna 2 boterhammen, en dan 's middags nog 2 boterhammen en 's avonds warm eten.

Is dit te veel ofzo?
Upcoming festival: 26/05 Pinkpop Landgraaf
Visited gigs: The Rolling Stones A Bigger Bang tour 31/07/06 Arena, Razorlight 07/02/07 Vredenburg, Little man tate 22/03 Melkweg, Hinder 30/03 Melkweg, Ilse deLange 04/04 HMH
  dinsdag 27 februari 2007 @ 11:03:55 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_46725503
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 10:53 schreef IndyROKR het volgende:
Ik heb even een vraagje,

BMI is 36 bij mij... Dus duidelijk overgewicht. Hoe kan ik het meeste vet verliezen?

Ik doe soms aan fitness, ik fiets elke ochtend (kranten lopen).
Voor het kranten lopen eet ik 2 crackerts, erna 1tje, vervolgens ga ik weer slapen, en daarna 2 boterhammen, en dan 's middags nog 2 boterhammen en 's avonds warm eten.

Is dit te veel ofzo?
Lijkt me absoluut niet teveel. Ligt er natuurlijk ook aan wat je onder warm eten verstaat, als je 3 keer je bord vol schept is dat natuurlijk wel te veel.
Maar ik neem aan dat je met dit patroon geen BMI van 36 hebt gekregen. Hoe is dat gekomen?
disclaimer
  dinsdag 27 februari 2007 @ 11:20:32 #264
167318 IndyROKR
Johny Borrell
pi_46726003
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 11:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Lijkt me absoluut niet teveel. Ligt er natuurlijk ook aan wat je onder warm eten verstaat, als je 3 keer je bord vol schept is dat natuurlijk wel te veel.
Maar ik neem aan dat je met dit patroon geen BMI van 36 hebt gekregen. Hoe is dat gekomen?
Nee, ik schep meestal 1 keer op.

En misschien at ik vroeger ietsje meer, maar niet noemenswaardig veel ofzo.
Ik wil er nu toch maar wat aan gaan doen.. want er zitten al 2 maagbandjes in de familie
Visited gigs: The Rolling Stones A Bigger Bang tour 31/07/06 Arena, Razorlight 07/02/07 Vredenburg, Little man tate 22/03 Melkweg, Hinder 30/03 Melkweg, Ilse deLange 04/04 HMH
pi_46726049
Hier een drastise aanpak.
We gaan weer beginnen met HerbaLife. Dit werkte zo goed van de zomer.
Dat ik daarmee maar weer verder ga, kan ff niets anders verzinnen.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 11:22:23 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_46726054
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 11:20 schreef IndyROKR het volgende:

[..]

Nee, ik schep meestal 1 keer op.

En misschien at ik vroeger ietsje meer, maar niet noemenswaardig veel ofzo.
Ik wil er nu toch maar wat aan gaan doen.. want er zitten al 2 maagbandjes in de familie
Drink je veel fris? Snoep je veel tussendoor? Eet je veel groente en fruit?
disclaimer
  dinsdag 27 februari 2007 @ 11:24:18 #267
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_46726116
Op zich eet je wel veel als 'ontbijt', 3 crackers en 2 boterhammen in totaal.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 11:25:44 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_46726160
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 11:24 schreef pluisje het volgende:
Op zich eet je wel veel als 'ontbijt', 3 crackers en 2 boterhammen in totaal.
Voor een jongeman valt dat erg mee hoor
En daar krijg je geen BMI van 36 mee
disclaimer
  dinsdag 27 februari 2007 @ 11:26:20 #269
167318 IndyROKR
Johny Borrell
pi_46726174
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 11:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Drink je veel fris? Snoep je veel tussendoor? Eet je veel groente en fruit?
Nou als ik drink dan drink ik van dat fruitdrank.
En als ik wat tussendoor eet is het brood.
Groeten en fruit, enkelt groenten 's avonds, fruit weinig tot geen.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 11:27:59 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_46726212
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 11:26 schreef IndyROKR het volgende:

[..]

Nou als ik drink dan drink ik van dat fruitdrank.
En als ik wat tussendoor eet is het brood.
Groeten en fruit, enkelt groenten 's avonds, fruit weinig tot geen.
Maar heb je dan enig idee waarom je zo zwaar bent geworden?
Dat is wel belangrijk om te weten, want dan weet je dus wat je moet aanpakken om het weer kwijt te raken
disclaimer
  dinsdag 27 februari 2007 @ 11:28:41 #271
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_46726235
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 11:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Voor een jongeman valt dat erg mee hoor
En daar krijg je geen BMI van 36 mee
Nee, dat niet nee
Maar het zijn wel een boel eetmomenten binnen een korte tijdsperiode, en misschien zou er bv 1 cracker door fruit ofzo vervangen kunnen worden.
Maar niet dat je dan opeens wél afvalt inderdaad.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 11:30:08 #272
167318 IndyROKR
Johny Borrell
pi_46726287
Ik denk vroeger een beetje te veel chips gegeten, vroeger ook cola gedronken enzo en nu af en toe.. En denk ik te weinig aan sport gedaan.
pi_46726413
Hoeveel vruchtendrank drink je dan? En welke?

In vruchtensappen zit nl. stiekem nog best wel veel energie, en daar verkijk je je snel op.
En wat doe je als broodbeleg? Veel, weinig? En chocopasta, en vette vleeswaren?
  dinsdag 27 februari 2007 @ 11:35:01 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_46726419
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 11:30 schreef IndyROKR het volgende:
Ik denk vroeger een beetje te veel chips gegeten, vroeger ook cola gedronken enzo en nu af en toe.. En denk ik te weinig aan sport gedaan.
Nou okee, als ik je een paar tips mag geven:
- fruit eten
- water of thee drinken in plaats van fruitdrankjes
- regelmatige lichaamsbeweging
- avondeten zo gezond mogelijk, weinig sausjes gebruiken, niet te veel vetten etc.
- verantwoord broodbeleg nemen.

Dan zou je IMO toch wel af moeten gaan vallen.
disclaimer
  dinsdag 27 februari 2007 @ 11:44:35 #275
167318 IndyROKR
Johny Borrell
pi_46726692
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 11:34 schreef teigan het volgende:
Hoeveel vruchtendrank drink je dan? En welke?

In vruchtensappen zit nl. stiekem nog best wel veel energie, en daar verkijk je je snel op.
En wat doe je als broodbeleg? Veel, weinig? En chocopasta, en vette vleeswaren?
Meestal pindakaas, niet zo heel erg veel. En 's middags meestal kaas ofzo.
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 11:35 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou okee, als ik je een paar tips mag geven:
- fruit eten
- water of thee drinken in plaats van fruitdrankjes
- regelmatige lichaamsbeweging
- avondeten zo gezond mogelijk, weinig sausjes gebruiken, niet te veel vetten etc.
- verantwoord broodbeleg nemen.

Dan zou je IMO toch wel af moeten gaan vallen.
Ok, ik zal het proberen om dit dan vol te houden, hoewel het water of thee drinken moeilijk zal gaan verlopen. Maar ik ga het proberen.

En is het dan zo dat ik meteen 2 kilo per week verlies of eerder per maand?
  dinsdag 27 februari 2007 @ 11:46:49 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_46726765
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 11:44 schreef IndyROKR het volgende:

[..]

Meestal pindakaas, niet zo heel erg veel. En 's middags meestal kaas ofzo.
[..]

Ok, ik zal het proberen om dit dan vol te houden, hoewel het water of thee drinken moeilijk zal gaan verlopen. Maar ik ga het proberen.

En is het dan zo dat ik meteen 2 kilo per week verlies of eerder per maand?
Niks moeilijks aan, gewoon doen, het went vanzelf Je moet gewoon even van je suikerverslaving af, maar dat duurt niet lang.
En hoeveel je afvalt, en of je hier uberhaupt mee afvalt, kan natuurlijk niemand je vertellen. De een verliest inderdaad 2 kilo per week, een ander doet daar 2 maanden over. Gewoon proberen en dan merk je het vanzelf
disclaimer
  dinsdag 27 februari 2007 @ 11:48:44 #277
167318 IndyROKR
Johny Borrell
pi_46726824
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 11:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Niks moeilijks aan, gewoon doen, het went vanzelf Je moet gewoon even van je suikerverslaving af, maar dat duurt niet lang.
En hoeveel je afvalt, en of je hier uberhaupt mee afvalt, kan natuurlijk niemand je vertellen. De een verliest inderdaad 2 kilo per week, een ander doet daar 2 maanden over. Gewoon proberen en dan merk je het vanzelf
Ok

Enne, ik zat te denken is dat coca cola zero niks?
  dinsdag 27 februari 2007 @ 11:51:14 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_46726914
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 11:48 schreef IndyROKR het volgende:

[..]

Ok

Enne, ik zat te denken is dat coca cola zero niks?
er zit geen suiker in, dus het is in elk geval beter dan gewone cola.
Maar cola kun je beter niet te veel drinken, heeft ook te maken met de afgrijselijke hoeveelheid zuren die er in zitten Maar voor alles geldt: met mate
disclaimer
  dinsdag 27 februari 2007 @ 11:53:08 #279
167318 IndyROKR
Johny Borrell
pi_46726976
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 11:51 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

er zit geen suiker in, dus het is in elk geval beter dan gewone cola.
Maar cola kun je beter niet te veel drinken, heeft ook te maken met de afgrijselijke hoeveelheid zuren die er in zitten Maar voor alles geldt: met mate
Weet ik dat ook weer

Bedankt voor de info, ik laat het horen als het resultaat heeft
pi_46726991
en veel mensen krijgen juist zin in suiker door de zoetstoffen die in de coca cola zero zitten, en dat wil je ook weer niet
  dinsdag 27 februari 2007 @ 11:59:02 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_46727155
Net even opgezocht:
quote:
Fosforzuur in cola zorgt vooral voor de zure smaak. Cola is een erg zure drank, het is nog zuurder dan citroensap. Dat we dat niet merken komt door de grote hoeveelheid suiker of zoetstoffen in cola; de zoete smaak maskeert de zure smaak. Een citroen bevat veel minder suiker, daarom proeven we een citroen ook als zuur. Het zuur in de cola is ook verantwoordelijk voor het bekende roestoplossend vermogen, maar dat terzijde.
disclaimer
pi_46732154
Nouhouw.. mijn sportmaatje is ziek geworden. En het regent. En ik wil niet door de regen. En nu ga ik stiekem niet meer sporten zo!
  dinsdag 27 februari 2007 @ 14:31:42 #283
35189 Troel
scherp en bot
pi_46732188
Hup, naar de sportschool!

Anders moet je sportenm et een webcam op je
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46732255
Okok, aansporingen helpen. Ik ga al! Ik ga al!
pi_46732770
* blue_funk is in staat herhaaldelijk hoofd tegen muur te slaan

Waarom zit er een Burger King naast de H&M?! Dacht even lekker shoppen, maar had daarna honger... Grrrrr..... Grrrrrrrr!!!!!!!!! Hopelijk is de schade niet al te erg...
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
  dinsdag 27 februari 2007 @ 14:53:56 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_46733031
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:47 schreef blue_funk het volgende:
* blue_funk is in staat herhaaldelijk hoofd tegen muur te slaan

Waarom zit er een Burger King naast de H&M?! Dacht even lekker shoppen, maar had daarna honger... Grrrrr..... Grrrrrrrr!!!!!!!!! Hopelijk is de schade niet al te erg...
Je moet niet de Burger King blamen
disclaimer
pi_46736182
Vanmorgen gesprek gehad met leidinggevende en P&O ik krijg geen verlenging van mijn contract wat in mei afloopt. Mijn leidinggevende zat in het gesprek gewoon te liegen grrrr Ze gooien het erop dat mijn functioneren niet goed is. Maar het ligt er gewoon aan dat ik die spierziekte heb. Dat bleek uit alles anders hoeven ze niet zo te liegen.

En vanmiddag naar ziekenhuis mee geweest voor de uitslag van DNA test van mijn broer of hij die spierziekte ook heeft. En ja hoor hij heeft het ook wel in een lagere gradatie dan mij en heeft ook nog geen klachten (gelukkig) maar toch KUTzooi (sorry voor mijn verwoording)
pi_46736578
Dat is niet netjes als het echt daaraan zou liggen Riann..
Ben je dan vaak ziek door je spierziekte? Kijk anders of je er nog iets/iemand over in kan schakelen, vakbond oid?
pi_46736804
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 16:31 schreef teigan het volgende:
Dat is niet netjes als het echt daaraan zou liggen Riann..
Ben je dan vaak ziek door je spierziekte? Kijk anders of je er nog iets/iemand over in kan schakelen, vakbond oid?
ik ben niet bij de vakbond ik laat het nog wel uitzoeken ik heb dus ook niks getekend en dat ga ik ook niet doen. Maar de werksfeer is zoiezo verstoort omdat ze dus ook zo zat te liegen. Mijn moeder zat er gelukkig ook bij. Die me af en toe kon bijvallen. Was mijn leidinggevende niet blij mee dat ik haar had meegenomen maar ja het is goed.
pi_46736843
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 16:37 schreef Riann het volgende:

[..]

ik ben niet bij de vakbond ik laat het nog wel uitzoeken ik heb dus ook niks getekend en dat ga ik ook niet doen. Maar de werksfeer is zoiezo verstoort omdat ze dus ook zo zat te liegen. Mijn moeder zat er gelukkig ook bij. Die me af en toe kon bijvallen. Was mijn leidinggevende niet blij mee dat ik haar had meegenomen maar ja het is goed.
nee, die zal wel denken, hoe minder getuigen, hoe beter...
Ik zou echt even een vakbond bellen, je kan het er altijd op wagen.. Die hakken waarschijnlijk vaker met dit bijltje..
  dinsdag 27 februari 2007 @ 16:39:44 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_46736908
Heb je echt je moeder meegenomen naar je beoordelingsgesprek??
disclaimer
pi_46736961
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 16:39 schreef Stormqueen het volgende:
Heb je echt je moeder meegenomen naar je beoordelingsgesprek??
Ik kan me voorstellen dat als je zoiets aan ziet komen als dat er nu gebeurt, je iemand meeneemt naar zo'n gesprek..
  dinsdag 27 februari 2007 @ 16:42:02 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_46736996
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 16:41 schreef teigan het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat als je zoiets aan ziet komen als dat er nu gebeurt, je iemand meeneemt naar zo'n gesprek..
Nou, ik eigenlijk niet, en al helemaal niet je moeder, maar dat zal wel aan mij liggen.
No offense verder, maar het zou op mij bijzonder vreemd over komen als iemand dat hier zou doen.

Los daarvan is het natuurlijk klote voor Rian dat haar contract niet verlengd is
disclaimer
pi_46737727
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 16:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Los daarvan is het natuurlijk klote voor Rian dat haar contract niet verlengd is
pi_46737899
Riann, heb je zoveel last van je spierziekte dat het nodig is dat je werkgever dat weet?
Ik bedoel het echt niet vervelend... maar misschien was het niet zo handig om het op je werk te vertellen. Zeker niet als je geen vast contract hebt. Een werkgever heeft liever geen chronisch zieken in dienst, hoe wreed het ook mag klinken. Voor het niet verlengen van een tijdelijk contract hoeven ze geen reden te geven, dus ze kunnen je inderdaad vrij makkelijk naar buiten werken omdat ze liever een "gezonde" medewerker hebben. Het is niet eerlijk en zelfs gemeen, maar zo werkt het helaas.

Kan me voorstellen dat je kwaad bent op haar dat ze zat te liegen... dat is wel echt vals van haar.

Tip voor een volgende baan: vertel zoiets niet te vroeg, volgens mij ben je namelijk helemaal niet verplicht dit te melden.
En nog een tip: neem niet je moeder mee op gesprek
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_46738315
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:02 schreef Levitation het volgende:
Riann, heb je zoveel last van je spierziekte dat het nodig is dat je werkgever dat weet?
Ik bedoel het echt niet vervelend... maar misschien was het niet zo handig om het op je werk te vertellen. Zeker niet als je geen vast contract hebt. Een werkgever heeft liever geen chronisch zieken in dienst, hoe wreed het ook mag klinken. Voor het niet verlengen van een tijdelijk contract hoeven ze geen reden te geven, dus ze kunnen je inderdaad vrij makkelijk naar buiten werken omdat ze liever een "gezonde" medewerker hebben. Het is niet eerlijk en zelfs gemeen, maar zo werkt het helaas.

Kan me voorstellen dat je kwaad bent op haar dat ze zat te liegen... dat is wel echt vals van haar.

Tip voor een volgende baan: vertel zoiets niet te vroeg, volgens mij ben je namelijk helemaal niet verplicht dit te melden.
En nog een tip: neem niet je moeder mee op gesprek
nope je bent niet verplicht te vertellen dat je een chronische ziekte hebt. daarom vertel ik het bij de meeste sollicitatiegesprekken ook niet.

sterkte riann
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:12:34 #297
35189 Troel
scherp en bot
pi_46738347
Gratis tip van Troel: ga ook nooit werken in een bedrijf waar een familielid de boel runt

Ik kan me trouwens voorstellen dat Riann niet voor niets haar moeder heeft meegenomen. Daarnaast zal ze wellicht ook vrij hebben moeten nemen voor onderzoeken naar de ziekte en weer har werk daarom van de ziekte. Helaas is het niet zo dat mensen die er eerlijk over zijn ook eerlijk behandeld worden.
voor Riann
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46739217
Riann, wat ontzettend klote voor je.

En wat dus al vaker gezegt is: Je hoeft het niet te vermelden dat je een chronische ziekte hebt.

Sterkte voor nu
pi_46742123
ben net thuis en daarom net pas gegeten maar wil wel nog een uur sporten vanavond
maar toch maar een half uurtje wachten
pi_46742255
Ik zit even met iets waar ik net achter kwam. Ik eet niet in de juiste verhoudingen. Je moet 55-60% koolhydraten, 20-25% vet en 15% eiwit eten. Vandaag heb ik 65% koolhydraten, 22% eiwit en 13% vet. Te veel eiwit en koolhydraten dus die nodig vet wegsnoepen!

Ik heb dit gegeten:
- kom brinta met een beetje suiker en rozijntjes
- 3 boterhammen: appelstroop, pindakaas en kokosbrood
- bagel met sesam
- pakje liga continue
- appel
- sinaasappel
- kipfilet uit de grill
- gekookte aardappels met een beetje zout
- koolraap met halvarine en suiker
- ketchup (eetlepel)

Waar gaat het fout?