Ik ben er dus niet zeker van dat ze niet gebruikt. Als ik erover begin, begint ze alleen maar te schreeuwen tegen me. Kortom ze luistert dus niet naar me.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:46 schreef JediMindTricks het volgende:
Met je zus praten over waarom ze gebruikt/dealt.
Als je er zeker van bent dat zij zelf niet gebruikt/dealt vraag haar dan waarom ze die pillen bij heeft, misschien wordt er wel misbruik van haar gemaakt.
eenchquote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:01 schreef Riann het volgende:
Je zegt gewoon tegen haar dat je het er met haar over wilt hebben dat het je niet lekker zit. Begint ze dan weer te schreeuwen dan zeg je dat je het tegen je ouders verteld als ze dan nog niet normaal kan praten.
UHm, dat vriendje opzoeken en hem even goed in elkaar slaan, voor mij part met zijn vieren dat die even goede pijn heeft, en dat die het wel uit zijn hoofd laat om ooit nog bij jouw zus in de buurt te komen. Dat is het enige wat je zou moeten doen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:50 schreef Glenn-Micra het volgende:
[..]
Ik ben er dus niet zeker van dat ze niet gebruikt. Als ik erover begin, begint ze alleen maar te schreeuwen tegen me. Kortom ze luistert dus niet naar me.
Tja misschien gebruikt ze ook wel niet....
Het probleem is gewoon dat ik al een week hiermee rond loop en mijn zusje niet de afgrond in wil zien gaan! Ik geef gewoon heel veel om haar!
Het liefste schop ik dr vriend in de afgrond maar daar bereik ik ook niks mee.
Goede Tijden Slechte Tijden!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:12 schreef SoupNazi het volgende:
Het klinkt trouwens uit de scene van een film, dat die jas op de grond valt en de pillen er uit vallen.
Snap jij het wel. Ik ken ook wel een paar jongens die "dealen", die dumpen vaak genoeg even pillen bij andere omdat zij dan minder risico hebben. Ofwel zijn zus wordt gewoon keihard gebruikt, en hij zet haar in een gevaarlijke positie. Als een van die jongens dat bij mijn zus/zusje zou doen, had ik het wel geweten. En dan kun je wel zeggen geweld lost niks, in deze situatie lost het alles op.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:58 schreef miss_sly het volgende:
Als ze wel eens gebruikt, is er natuurlijk nog geen man overboord en gaat ze echt de afgrond niet in hoor.
Negatief en afkeurend reageren zal haar ook zeker niet open doen staan voor goede raad.
Het vriendje afzeiken evenmin.
Kortom, geen drama van maken, beetje in de gaten houden of het allemaal goed met haar gaat en vriendelijk blijven over het vriendje. Het vriendje dat door ouders/broers/zussen wordt afgezeken of waarvoor gewaarschuwd wordt, is vele malen interessanter dan het vriendje dat gewoon geaccepteerd wordt!
Om vervolgens 2 dagen later met diezelfde vrienden naar het ziekenhuis te kunnen om een bosje bloemen bij het zusje te bezorgen? Geen goed idee, die lui geven meestal minder om een ander dan jij en zijn wat lastig bang te maken.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:12 schreef honderd het volgende:
[..]
UHm, dat vriendje opzoeken en hem even goed in elkaar slaan, voor mij part met zijn vieren dat die even goede pijn heeft, en dat die het wel uit zijn hoofd laat om ooit nog bij jouw zus in de buurt te komen. Dat is het enige wat je zou moeten doen.
Ik vind jou met je opmerkngen over geweld echt net zo dom als jij die jongens die dealenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:14 schreef honderd het volgende:
[..]
Snap jij het wel. Ik ken ook wel een paar jongens die "dealen", die dumpen vaak genoeg even pillen bij andere omdat zij dan minder risico hebben. Ofwel zijn zus wordt gewoon keihard gebruikt, en hij zet haar in een gevaarlijke positie. Als een van die jongens dat bij mijn zus/zusje zou doen, had ik het wel geweten. En dan kun je wel zeggen geweld lost niks, in deze situatie lost het alles op.
In welke wereld leef jij? Denk jij nu serieus dat die loopjongetjes nu ook maar iets gevaarlijk zijn? Ze worden vaak wel geaccepteerd maar daar is ook alles mee gezegd. Buttyboys.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:17 schreef splendor het volgende:
[..]
Om vervolgens 2 dagen later met diezelfde vrienden naar het ziekenhuis te kunnen om een bosje bloemen bij het zusje te bezorgen? Geen goed idee, die lui geven meestal minder om een ander dan jij en zijn wat lastig bang te maken.
Wat weet jij nu van een jongenswereld.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind jou met je opmerkngen over geweld echt net zo dom als jij die jongens die dealenEn nee, ook in dit geval lost geweld niets op.
Jij hebt natuurlijk praktijk ervaring met een aantal van die gasten.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:21 schreef honderd het volgende:
[..]
In welke wereld leef jij? Denk jij nu serieus dat die loopjongetjes nu ook maar iets gevaarlijk zijn? Ze worden vaak wel geaccepteerd maar daar is ook alles mee gezegd. Buttyboys.
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:14 schreef honderd het volgende:
[..]
Snap jij het wel. Ik ken ook wel een paar jongens die "dealen", die dumpen vaak genoeg even pillen bij andere omdat zij dan minder risico hebben. Ofwel zijn zus wordt gewoon keihard gebruikt, en hij zet haar in een gevaarlijke positie. Als een van die jongens dat bij mijn zus/zusje zou doen, had ik het wel geweten. En dan kun je wel zeggen geweld lost niks, in deze situatie lost het alles op.
Huilen op het politiebureau. En als ze zo bang zijn dat hun handeltje in gevaar komt kun je ze maar beter in elkaar slaan, en even duidelijk maken dat je het niet erg vindt dat die dealt maar dat jouw familie hier niet aan meedoet. Overigens, als jij gewoon als man tegen man naar die kerel gaat en hem even dringend verzoekt te stoppen wil het ook wel werken, maar dan moet je wel overtuigend zijn (in dit geval hoeft het niet met geweld maar de meeste hebben dit niet in zich).quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:26 schreef splendor het volgende:
[..]
Jij hebt natuurlijk praktijk ervaring met een aantal van die gasten.
Enig idee wat die lui doen als hun handeltje in gevaar komt dankzij een meisje van, hoe oud was ze, 15? 19 dus.
Klinkt wel een beetje kort door de bocht, maar ik zou het denk ik ook doen. Het officiele hulpcircuit kan wel helpen, en als je het maar een beetje laat gaan dan heb je kans dat het van kwaad tot erger gaat, dat ze steeds ze er steeds verder in verstrikt raakt. Het zelfde geldt voort als je die jongen in elkaar trimt. Straks komt ie terug met de hele bende en dan ben je zwaar de lul....Als je vader erg streng is, kun je er eventueel ook met je moeder over praten.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:54 schreef Pikkebaas het volgende:
Aangifte doen en ze via het officiele hulpcircuit laten helpen.
Dat ventje moet eens eventjes de bak in, dan leert 'ie het wel af !
"Jongeman, wil jij TS' zusje in het vervolg buiten jou handeltje houden ofanders dringend een duurdere ziektekostenverzekering nemen"quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:29 schreef honderd het volgende:
[..]
Huilen op het politiebureau. En als ze zo bang zijn dat hun handeltje in gevaar komt kun je ze maar beter in elkaar slaan, en even duidelijk maken dat je het niet erg vindt dat die dealt maar dat jouw familie hier niet aan meedoet. Overigens, als jij gewoon als man tegen man naar die kerel gaat en hem even dringend verzoekt te stoppen wil het ook wel werken, maar dan moet je wel overtuigend zijn (in dit geval hoeft het niet met geweld maar de meeste hebben dit niet in zich).
Misschien is het wel een marokkaan en heeft ie een halve maffia van bontkraagjes en weet ik veel wat achter zich. Zou even oppassen voor je tot aanval overging.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:29 schreef honderd het volgende:
[..]
Huilen op het politiebureau. En als ze zo bang zijn dat hun handeltje in gevaar komt kun je ze maar beter in elkaar slaan, en even duidelijk maken dat je het niet erg vindt dat die dealt maar dat jouw familie hier niet aan meedoet. Overigens, als jij gewoon als man tegen man naar die kerel gaat en hem even dringend verzoekt te stoppen wil het ook wel werken, maar dan moet je wel overtuigend zijn (in dit geval hoeft het niet met geweld maar de meeste hebben dit niet in zich).
Bijna de enige kracht die Marokkanen hebben is dat zij altijd het initiatief nemen, misschien één op de honderd Marokkanen is daadwerkelijk gevaarlijk, maar dat heb je ook bij alle andere mensen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:49 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Misschien is het wel een marokkaan en heeft ie een halve maffia van bontkraagjes en weet ik veel wat achter zich. Zou even oppassen voor je tot aanval overging.
Schiet niet op met 30.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:31 schreef Superheld het volgende:
Ripdeals plegen op dat mannetje en zelf gaan verkopen, goude handel.
Ik zeg ook op het mannetje, die heeft vast wel meerquote:
Ik zou ook niet passief toe kunnen kijken als m'n zusje zich met dat soort mensen in zou laten. Straks kan ik 'r met mn pa van het bureau gaan ophalen. Grijp liever in voor het zover komt. Experimenteren best... heb die troep zelf ook geprobeerd, maar dealen no way.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:12 schreef Houzer het volgende:
Serieus van pillen dealen word je echt niet rijk hoor.
Je zusje zit een experimenteer fase, laat haar lol hebben, gaat van zelf weer over.
Laat haar zelf op dr bek gaan, dan leert ze het ook van zelf weer af.
Als jij het gaat oplossen, krijgt ze meer afkeer tegen famillie en trekt ze meer naar die vrienden.
Pittige gebruikershoeveelheid had ze dan op zakquote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:12 schreef Houzer het volgende:
Je zusje zit een experimenteer fase
kan voor langere tijd zijn, misschien heeft ze met een groepje een grote hoeveelheid gekocht zodat het per stuk goedkoper was.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:27 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Pittige gebruikershoeveelheid had ze dan op zak.
Dan nog is het voor een rondje experimenteren wat veel van hetzelfde. Maar goed, kan natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:37 schreef bersenka het volgende:
[..]
kan voor langere tijd zijn, misschien heeft ze met een groepje een grote hoeveelheid gekocht zodat het per stuk goedkoper was.
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:31 schreef Glenn-Micra het volgende:
Iedereen bedankt voor de reacties! Ik heb besloten om het even aan te kijken en toch maar weer een gesprek te beginnen met mijn zusje. Dit op een meer dreigende toon.
Bedankt!
Preciesquote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:57 schreef Yorrit het volgende:
komop 30 pillen waar heb je t over. als je een beetje inkoopt heb je dat zo. heb met meer pillen op zak gelopen en ben absoluut geen dealer.
niks aan de hand man
hoeft helemaal niet.quote:Op woensdag 21 februari 2007 02:57 schreef Friek_ het volgende:
Het klinkt voor mij wel even als een opmerkelijke situatie. Dertig pillen op zak behoorlijk wat en laat voor mij goed blijken dat 't niet draait om eigen consumptie maar gedeal.
Je weet natuurlijk niet in hoe verre ze hierin gedwongen wordt(onwaarschijnlijk), het eigen initiatief is(onwaarschijnlijk), of dat ze er gewoon rationeel mee ingestemt heeft.("leuke bijverdienstel").quote:En daarin word je zusje als handig middel gebruikt. Wat niet zou moeten gebeuren. Dat ze tegen je schreeuwt is voor mij ook een teken dat ze weet dat ze fout zit, maar haar fout niet wilt erkennen.
quote:Op woensdag 21 februari 2007 03:24 schreef Laton het volgende:
30 pillen a 2 euro, wauw ze wordt rijk![]()
Zolang je goed spul gebruikt valt dat best mee. Alcohol is wat dat betreft veel ergere rotzooi, zowel qua effect als qua schade die het in je lichaam aanricht.quote:Op woensdag 21 februari 2007 01:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
Tis KK troep dat kan ik je zeggen ......
Als ze aan het dealen is in een discotheek zou dat zo zijn. Maar:quote:Op woensdag 21 februari 2007 07:21 schreef Bob-B het volgende:
Ik zou me er nog het meeste zorgen om maken dat je straks midden in de nacht met je pa naar het politie bureau kan komen omdat ze gepakt is in de lokale disco. Dan heeft zij echt de poppen aan het dansen en 100% dat vriendlief haar dan in de steek laat en dat ze er helemaal alleen voor kan opdraaien. Vooral als de gemeente een zero-tolerance beleid hanteert.
Ik zou het echt niet meer dreigend doen, maar juist open en vriendelijk. Jullie verstandhouding zal er neit beter van worden als jij de boze broer gaat uithangen. Bovendien is ze 19 en heb jij natuurlijk als broer al helemaal geen hol over haar te vertellen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:31 schreef Glenn-Micra het volgende:
Iedereen bedankt voor de reacties! Ik heb besloten om het even aan te kijken en toch maar weer een gesprek te beginnen met mijn zusje. Dit op een meer dreigende toon.
Bedankt!
30 pillen kan heel goed voor eigen consumptie zijn. Of het zusje wordt gebruikt, is dus helemaal niet duidelijk. Dat ze schreeuwt kan ook te maken hebben met het feit dat xtc nou eenmaal een drug is en mensen daar over het algemeen erg negatief tegenover staan, ook al weten ze er neit voldoende van.quote:Op woensdag 21 februari 2007 02:57 schreef Friek_ het volgende:
Het klinkt voor mij wel even als een opmerkelijke situatie. Dertig pillen op zak behoorlijk wat en laat voor mij goed blijken dat 't niet draait om eigen consumptie maar gedeal. En daarin word je zusje als handig middel gebruikt. Wat niet zou moeten gebeuren. Dat ze tegen je schreeuwt is voor mij ook een teken dat ze weet dat ze fout zit, maar haar fout niet wilt erkennen.
Mee eensquote:Op woensdag 21 februari 2007 08:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
30 pillen kan heel goed voor eigen consumptie zijn. Of het zusje wordt gebruikt, is dus helemaal niet duidelijk. Dat ze schreeuwt kan ook te maken hebben met het feit dat xtc nou eenmaal een drug is en mensen daar over het algemeen erg negatief tegenover staan, ook al weten ze er neit voldoende van.
Als ze gesnat was met een boodschappentas vol met alcoholische drank, was er waarschijnlijk helemaal niets aan de hand geweest.
Het verschil tussen waarschuwing of proces verbaal. Gemeente Arnhem is hier bv nogal fel in, met name bij wat grotere events in het Gelredomequote:Op woensdag 21 februari 2007 07:27 schreef Alicey het volgende:
4) Dealen van drugs is een strafbaar feit op basis van de opiumwet. Ik zie niet in wat gemeentelijk beleid daar verder mee te maken heeft.
Ik denk dat dit niet het beoogde effect bereikt. Ik zou in ieder geval best pissig worden als een van mijn broers mijn vriendje zou aangeven of mij zou proberen te beinvloeden.quote:Op woensdag 21 februari 2007 09:18 schreef Jo0Lz het volgende:
Wat een kloten situatie, voor jou!.
Ik zou dat vriendje aangeven, gewoon om er voor te zorgen dat er ergens een balletje gaat rollen.
Ze staat niet open voor invloeden van jou, misschien kun je een vriendin van haar ofzo benaderen....
Op die manier.quote:Op woensdag 21 februari 2007 09:19 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Het verschil tussen waarschuwing of proces verbaal. Gemeente Arnhem is hier bv nogal fel in, met name bij wat grotere events in het Gelredome
Lijkt me duidelijk genoeg. Zij deelt niet jouw mening. Misschien dat je dat voorlopig zult moeten accepteren.quote:Op woensdag 21 februari 2007 09:29 schreef Glenn-Micra het volgende:
Heb dus heel vriendelijk met dr gepraat. Op een begeven moment begon ik dus over die pillen. Ze snauwde het gesprek wederom af en zei dat ze oud genoeg is om dingen zelf te beslissen.
Ik moet me er niet mee bemoeien....BLA BLA....
Daarbij: aangeven voor wat? Op basis van aannames?quote:Op woensdag 21 februari 2007 09:31 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat dit niet het beoogde effect bereikt. Ik zou in ieder geval best pissig worden als een van mijn broers mijn vriendje zou aangeven of mij zou proberen te beinvloeden.
En ze heeft gelijk, je moet je er ook niet mee bemoeien...je bent maar haar broerquote:Op woensdag 21 februari 2007 09:29 schreef Glenn-Micra het volgende:
Heb dus heel vriendelijk met dr gepraat. Op een begeven moment begon ik dus over die pillen. Ze snauwde het gesprek wederom af en zei dat ze oud genoeg is om dingen zelf te beslissen.
Waarom moet ze luisteren naar haar broer? en waarom moeten de ouders ingelicht? het is niet dat ze al heroinespuitend in de goot ligt ofzo...quote:Op woensdag 21 februari 2007 09:39 schreef Bob-B het volgende:
Ik vind het wel lovenswaardig van TS dat hij het toch nog op deze manier probeert op te lossen zonder haar meteen te verneuken bij der ouders... Maar misschien moet je der klemzetten, wil je niet luisteren naar wat ik te zeggen heb, ok maar dan licht ik wel paps in...
Jah goh, waarom zou je wachten met de put dempen, ik bedoel, stel je voor dat je je kleine zusje wil behoeden voor stomme dingen, dat zou toch idioot zijn.quote:Op woensdag 21 februari 2007 09:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom moet ze luisteren naar haar broer? en waarom moeten de ouders ingelicht? het is niet dat ze al heroinespuitend in de goot ligt ofzo...
Ik denk ook dat je er weinig aan kunt kunt. Zolang je haar niet wilt aangeven oid, wat overigens totaal zinloos is en meer kapot maakt dan dat je er iets mee opschiet, kun je hoog en laag springen, maar je zusje zal blijven doen wat ze wil.quote:Op woensdag 21 februari 2007 09:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk genoeg. Zij deelt niet jouw mening. Misschien dat je dat voorlopig zult moeten accepteren.
Watnou gevaarlijke positie?quote:Ik ken ook wel een paar jongens die "dealen", die dumpen vaak genoeg even pillen bij andere omdat zij dan minder risico hebben. Ofwel zijn zus wordt gewoon keihard gebruikt, en hij zet haar in een gevaarlijke positie.
Wat voor stomme dingen?quote:Op woensdag 21 februari 2007 09:42 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Jah goh, waarom zou je wachten met de put dempen, ik bedoel, stel je voor dat je je kleine zusje wil behoeden voor stomme dingen, dat zou toch idioot zijn.
Kleine zusje staat op eigen pootjes.quote:Op woensdag 21 februari 2007 09:42 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Jah goh, waarom zou je wachten met de put dempen, ik bedoel, stel je voor dat je je kleine zusje wil behoeden voor stomme dingen, dat zou toch idioot zijn.
Gewoon tegen je ouders vertellen. Als zij vindt dat ze oud genoeg is mag ze dat eens haarfijn aan papa uitleggen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 09:29 schreef Glenn-Micra het volgende:
Hoog tijd dat papa zijn licht eens op die zaken laat schijnen. Of vind jij het normaal dat iemand zonder medeweten van zijn ouders behoorlijke hoeveelheden drugs in huis bewaart?quote:Op woensdag 21 februari 2007 09:52 schreef miss_sly het volgende:
Zij is bezig met dingen die broerlief niet ziet zitten, en guess what: dat hoeft hij ook niet, dat izjn haar zaken.
30 pillen behoorlijke hoeveelheden drugs?quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hoog tijd dat papa zijn licht eens op die zaken laat schijnen. Of vind jij het normaal dat iemand zonder medeweten van zijn ouders behoorlijke hoeveelheden drugs in huis bewaart?
Jij slikt zoiets in een weekendje weg wil je zeggen?quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
30 pillen behoorlijke hoeveelheden drugs?
Dat hangt er maar helemaal vanaf.quote:Maar goed, als ze ze wel gebruikt maar bij een vriend(in) in bewaring geeft is er kennelijk niets aan de hand?
je kunt ook overdrijven natuurlijk.quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jij slikt zoiets in een weekendje weg wil je zeggen?![]()
Meaning?quote:Dat hangt er maar helemaal vanaf.
Onzin, je neemt geen 30 pillen voor eigen gebruik, vooral niet als je de mogelijkheid hebt om zo even pillen bij te kopen bij een vriend van je. Dan loop je gewoon niet met 30 pillen op zak. Ik heb zelfs ook niks tegen drugs, heb het zelf ook vaak genoeg geprobeerd, maar zodra er zon knaapje mijn zus met 30 pillen zou opschepen dan overschrijd je wel duidelijk een grens.quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
30 pillen kan heel goed voor eigen consumptie zijn. Of het zusje wordt gebruikt, is dus helemaal niet duidelijk. Dat ze schreeuwt kan ook te maken hebben met het feit dat xtc nou eenmaal een drug is en mensen daar over het algemeen erg negatief tegenover staan, ook al weten ze er neit voldoende van.
Als ze gesnat was met een boodschappentas vol met alcoholische drank, was er waarschijnlijk helemaal niets aan de hand geweest.
Als je er een tijdje mee vooruit kunt is het dus een behoorlijke hoeveelheid drugs en dat was juist mijn puntquote:Op woensdag 21 februari 2007 10:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
je kunt ook overdrijven natuurlijk.
Maar maar 2 pillen op voorraad hebben voor je feestje is niet handig, als je dan telkens opnieuw nieuwe pillen moet regelen. met 30 pillen kun je een tijdje vooruit, dat is wel handig.
[..]
Hangt ervan af hoeveel ze gebruikt. Met 30 pillen op zak kan je wel aannemen dat ze die óf voor de (kruimel)handel heeft of zelf een behoorlijk gebruikster is. Dat ze er ook nog totaal niet op een normale manier met haar broer over kan praten vind ik ook geen goed teken. Ze weet al dat hij haar niet meteen verlinkt (anders had hij het wel al gedaan) en nog kan ze er niet normaal over praten? Dat is bad news lijkt mij... Misschien valt het idd allemaal wel mee maar in dit geval lijkt het mij verstandig om de beerput eens open te trekken.quote:Meaning?
Mijn mening ook. Ik gun iedereen zijn pleziertjes maar als je zusje van 19 met een zak met 30 pillen rond loopt en hysterisch wordt zodra haar broer haar daar over aanspreekt zou ik me zorgen gaan maken.quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:40 schreef honderd het volgende:
[..]
Onzin, je neemt geen 30 pillen voor eigen gebruik, vooral niet als je de mogelijkheid hebt om zo even pillen bij te kopen bij een vriend van je. Dan loop je gewoon niet met 30 pillen op zak. Ik heb zelfs ook niks tegen drugs, heb het zelf ook vaak genoeg geprobeerd, maar zodra er zon knaapje mijn zus met 30 pillen zou opschepen dan overschrijd je wel duidelijk een grens.
Lijkt me geen onzin. Drugs halen is een zeker risico. Door zo min mogelijk te halen (Dus grotere hoeveelheden) beperk je risico's.quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:40 schreef honderd het volgende:
[..]
Onzin, je neemt geen 30 pillen voor eigen gebruik, vooral niet als je de mogelijkheid hebt om zo even pillen bij te kopen bij een vriend van je. Dan loop je gewoon niet met 30 pillen op zak. Ik heb zelfs ook niks tegen drugs, heb het zelf ook vaak genoeg geprobeerd, maar zodra er zon knaapje mijn zus met 30 pillen zou opschepen dan overschrijd je wel duidelijk een grens.
Wel hoor. Als je meteen een groot aantal koopt waarvan je weet dat ze goed zijn, dan hoef je niet telkens weer iets te gaan regelen voor feesten.quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:40 schreef honderd het volgende:
[..]
En je drukt de prijs.quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Lijkt me geen onzin. Drugs halen is een zeker risico. Door zo min mogelijk te halen (Dus grotere hoeveelheden) beperk je risico's.
Of gewoon alle 100 zelf houden?quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En je drukt de prijs.
2 pillen kopen is duurder dan 30 tegelijk, zeker als je met een aantal mensen bijvoorbeeld 100 pillen koopt en ze dan onderling verdeeld.
Nee joh, dat is echt te veelquote:Op woensdag 21 februari 2007 11:02 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Of gewoon alle 100 zelf houden?![]()
Niet als een vriend van jou dealer is. Dan is er niks verdacht aan als je elkaar even ontmoet. Als het een onbekende via-via dealer is dan heb je inderdaad gelijk.quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Lijkt me geen onzin. Drugs halen is een zeker risico. Door zo min mogelijk te halen (Dus grotere hoeveelheden) beperk je risico's.
Als vrouwen niet meer weten wat ze zeggen moeten gaan ze altijd schreeuwen. dus ja je zussie zit aan de pillen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:50 schreef Glenn-Micra het volgende:
[..]
Ik ben er dus niet zeker van dat ze niet gebruikt. Als ik erover begin, begint ze alleen maar te schreeuwen tegen me. Kortom ze luistert dus niet naar me.
In jouw situatie had ik dit in eerste instantie gedaan.quote:Het liefste schop ik dr vriend in de afgrond maar daar bereik ik ook niks mee.
Ook dan kan het makkelijker zijn. Waaruit maak je overigens op dat haar vriend dealer is?quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:23 schreef honderd het volgende:
[..]
Niet als een vriend van jou dealer is.
Uit TS zijn vermoeden.quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ook dan kan het makkelijker zijn. Waaruit maak je overigens op dat haar vriend dealer is?
Ik denk eerder dat ze er geen zin aan heeft dat haar broer zich bemoeit met zaken die hem niet aangaan. Volgens bovenstaande logica zeg je eigenlijk gewoon dat je altijd gelijk hebt, want iemand die het er niet mee eens is is een teken van je eigen gelijk.quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:29 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Als vrouwen niet meer weten wat ze zeggen moeten gaan ze altijd schreeuwen. dus ja je zussie zit aan de pillen.
Daarmee ga je vast een betere familieband opbouwen. De adviezen worden beter en beter.quote:In jouw situatie had ik dit in eerste instantie gedaan.
Mwah, als er een gerede kans is dat zusjelief zich in de nesten aan het werken is lijkt me wel degelijk dat dat broerlief zijn zaken zijn. Ben ik nou de enige die het een slecht teken vindt dat zijn zusje er niet eens normaal over kan praten?quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze er geen zin aan heeft dat haar broer zich bemoeit met zaken die hem niet aangaan.
[..]
Helemaal niks doen is idd een veel betere optie....quote:Daarmee ga je vast een betere familieband opbouwen. De adviezen worden beter en beter.
jeetje met deze post kun jij je zusje zwaar in de problemen brengenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:44 schreef Glenn-Micra het volgende:
Ik zit met een dilemma en weet niet zo goed wat ik moet doen.
Het gaat om mijn zusje, ze is 19 jaar. Ik heb er vorige week gesnapt met XTC pillen. Haar jas viel op de grond en de pillen viel uit haar jaszak. Ze zei tegen mij dat de pillen van een of andere vriend zijn. Maar dan nog wat moet ze met die pillen op zak? Ik vermoed dat de vriend van mijn zusje een dealertje is. Dit vermoeden heb ik omdat hij altijd grote aankopen doet voor zijn auto, maar hij werkt dus niet.
Ik ben van de ontdekking heel erg geschrokken en weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet. Aan de ene kant wil ik het tegen mijn ouders zeggen, maar ik weet ook de consequenties hiervan. Mijn vader is vrij streng, mijn zusje zal me dus nooit meer aankijken. Tevens ben ik erg bang dat ze straks gesnapt word door een of andere instantie (politie, etc).
Help? Wat moet ik doen? Tips zijn welkom.
Groeten.
quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:52 schreef PushyGurl het volgende:
[..]
jeetje met deze post kun jij je zusje zwaar in de problemen brengen
Kom op zeg, broertjes en zusjes kunnen wel vaker niet op een normale manier met elkaar praten als de een zich bemoeit met de zaken van een ander, zeker op die leeftijd.quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mwah, als er een gerede kans is dat zusjelief zich in de nesten aan het werken is lijkt me wel degelijk dat dat broerlief zijn zaken zijn. Ben ik nou de enige die het een slecht teken vindt dat zijn zusje er niet eens normaal over kan praten?
Zeg het eerst even tegen haar dan, hoe je erover denkt.quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:57 schreef Glenn-Micra het volgende:
Om even terug te komen op de vermoedens van dealer:
IK heb via via gehoord dat haar vriend een dealer is en regelmatig aan de coke zit.. Tja dan krijg je zo je vermoedens en al helemaal als je zusje er ook al 30 op zak heeft. Tevens komt hij weleens op bezoek bij ons en moet soms opeens even weg. Het broertje van haar vriendje is tevens gebruiker en word door vele gezien als junkie.
Ik ben gewoon heel erg zuinig op mijn zusje. Sinds dit vriendje heeft is ze ontzettend veranderd (negatieve zin).
Ik weet ook dat mijn zusje heel erg beinvloedbaar is. Ze is dan ook erg verliefd op die jongen en zal ook zeker alles voor hem doen als dat van haar verlangd word.
Ik zit toch sterk te twijfelen om het niet aan mijn ouders te vertellen.
sorry??? als ik denk dat mn zussie aan de dope is en ik vraag ombevestiging. is dat niet mijn zaak? wtf. voel je je als oudere niet verantwoordelijk voor je jongere broertje/zusje?!quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze er geen zin aan heeft dat haar broer zich bemoeit met zaken die hem niet aangaan. Volgens bovenstaande logica zeg je eigenlijk gewoon dat je altijd gelijk hebt, want iemand die het er niet mee eens is is een teken van je eigen gelijk.
[..]
heeft weinig met familieband te maken. die gozer maakt zn zussie kapot. ik hem.quote:Daarmee ga je vast een betere familieband opbouwen. De adviezen worden beter en beter.
Ik ga er gemakshalve van uit dat jullie beide nog thuis wonen..quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:57 schreef Glenn-Micra het volgende:
IK heb via via gehoord dat haar vriend een dealer is en regelmatig aan de coke zit.. Tja dan krijg je zo je vermoedens en al helemaal als je zusje er ook al 30 op zak heeft. Tevens komt hij weleens op bezoek bij ons en moet soms opeens even weg. Het broertje van haar vriendje is tevens gebruiker en word door vele gezien als junkie.
Ik ben gewoon heel erg zuinig op mijn zusje. Sinds ze dit vriendje heeft is ze ontzettend veranderd (negatieve zin).
Ik weet ook dat mijn zusje heel erg beinvloedbaar is. Ze is dan ook erg verliefd op die jongen en zal ook zeker alles voor hem doen als dat van haar verlangd word.
Ik zit toch sterk te twijfelen om het niet aan mijn ouders te vertellen. Niet om haar te verraden, maar om haar te beschermen.
En dan verhuren aan je vrienden. Schaamteloos..!quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:20 schreef Yorrit het volgende:
damn je 19 jarige zus chanteren om een paar pillen..
Ik chanteer niemand, lees mijn post hierboven, ik doe het om haar te beschermen!quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:20 schreef Yorrit het volgende:
damn je 19 jarige zus chanteren om een paar pillen..
Misschien ben je inderdaad de enige. Ik vind het er niet veel van weg hebben dat zusje zich in de nesten werkt. Indien ze dat wel doet leert ze meer van zelf fouten maken in plaats van niet begrijpen waarom iemand een hand boven haar hoofd wil houden.quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mwah, als er een gerede kans is dat zusjelief zich in de nesten aan het werken is lijkt me wel degelijk dat dat broerlief zijn zaken zijn. Ben ik nou de enige die het een slecht teken vindt dat zijn zusje er niet eens normaal over kan praten?
Op dit moment wel. Wat is er nu feitelijk aan de hand?quote:Helemaal niks doen is idd een veel betere optie....![]()
Ik denk eerder dat ze niet kiest en dat wanneer ze voor het blok gezet wordt de pleuris uitbreekt.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:10 schreef het.ismij het volgende:
ik zou inderdaad dan eerst dreigen naar haar toe.
Met ultimatem of ze praat met jou, of met je ouders.
Dan kiest ze ongetwijfeld voor jou.
In beginsel is het haar zaak. Verantwoordelijk ben je niet voor haar. Dat je je verantwoordelijk voelt is tot op zekere hoogte goed, maar niet afdwingbaar. Wanneer zij jouw bemoeienis niet op prijs stelt heb je daarin te berusten.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:12 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
sorry??? als ik denk dat mn zussie aan de dope is en ik vraag ombevestiging. is dat niet mijn zaak? wtf. voel je je als oudere niet verantwoordelijk voor je jongere broertje/zusje?!
Aannames.quote:heeft weinig met familieband te maken. die gozer maakt zn zussie kapot. ik hem.
oog om oog...
Wil ze wel beschermd worden?quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:24 schreef Glenn-Micra het volgende:
[..]
Ik chanteer niemand, lees mijn post hierboven, ik doe het om haar te beschermen!
quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:57 schreef Glenn-Micra het volgende:
Ik ben gewoon heel erg zuinig op mijn zusje. Sinds ze dit vriendje heeft is ze ontzettend veranderd (negatieve zin).
Ik zit toch sterk te twijfelen om het niet aan mijn ouders te vertellen. Niet om haar te verraden, maar om haar te beschermen.
alsjeblieft zeg. jij bent echt weer zo'n boomknuffellaar.quote:
Als ik vanuit mezelf redeneer zou ik het niet op prijs stellen wanneer mijn broer zich op een dergelijke manier zou opstellen. Logische stap zou in dat geval misschien zelfs zijn dat ik bij vriendje ga inwonen om maar van broerlief af te zijn. Dit lijkt me niet waar broer in dit geval op aanstuurt.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:52 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
alsjeblieft zeg. jij bent echt weer zo'n boomknuffellaar.
"wil ze wel beschermd worden?"flikker toch op man.
Wat gaat er dan precies fout? Zoals de feiten nu liggen is het ergste wat er kan gebeuren dat ze een keer met pillen betrapt wordt. Wat kan er verder alleen erger worden? Waarom rechtvaardigt dat ingrijpen nu?quote:zoals de TS al gezegt heeft is zn zussie verlieft op die gozer. en ze zal dan ook alles voor hem doen enzo. als je haar dr gang laat gaan dan gaat het op den duur echt wel helemaal fout.
Wat heb je precies gezien?quote:Ik heb dit bij meerdere personen gezien in mijn omgeving. zijn helemaal de draad kwijt.
Welke draad? Wat zou je verder doen als je zusje of broertje jouw "hulp" niet op prijs stelt?quote:Mocht ik een zusje/broertje hebben die nu ook die draad te pakken heeft dan zal ik iig er ALLES voor doen om dat te voorkomen.
Mwoh...quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:41 schreef Alicey het volgende:
Op dit moment wel. Wat is er nu feitelijk aan de hand?
Dit vind jij geruststellend klinken?quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:57 schreef Glenn-Micra het volgende:
ja hoor. je krijgt een standje van je broer. en je gaat gelijk uit huis wonen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als ik vanuit mezelf redeneer zou ik het niet op prijs stellen wanneer mijn broer zich op een dergelijke manier zou opstellen. Logische stap zou in dat geval misschien zelfs zijn dat ik bij vriendje ga inwonen om maar van broerlief af te zijn. Dit lijkt me niet waar broer in dit geval op aanstuurt.
[..]
wat gaat er fout?quote:Wat gaat er dan precies fout? Zoals de feiten nu liggen is het ergste wat er kan gebeuren dat ze een keer met pillen betrapt wordt. Wat kan er verder alleen erger worden? Waarom rechtvaardigt dat ingrijpen nu?
[..]
Mensen die vroeger goede vrienden van me waren en nu tegen bomen praten, werkeloos zijn, niks zelf kunnen en compleet contact gestoort zijn.quote:Wat heb je precies gezien?
[..]
als mijn broertje/zusje voor die levensstijl kies en hij/zij is het er niet mee eens dat ik het niet goed vind dan zorg ik wel dat hij/zij het er mee eens wordt want het is gewoon niet goed en dat weten ze zelf net zo goed als jij en ik.quote:Welke draad? Wat zou je verder doen als je zusje of broertje jouw "hulp" niet op prijs stelt?
Dat niet, maar het enige echte relevante feit dat ik zie is dat er een vermoeden bestaat dat haar vriendje cocaine gebruikt. Zolang zij zelf dat neit gebruikt is er naar mijn mening echter nog weinig aan de hand.quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mwoh...
[..]
Dit vind jij geruststellend klinken?![]()
en al doet ze dat wel, zo erg is dat niet hoorquote:Op woensdag 21 februari 2007 13:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat niet, maar het enige echte relevante feit dat ik zie is dat er een vermoeden bestaat dat haar vriendje cocaine gebruikt. Zolang zij zelf dat neit gebruikt is er naar mijn mening echter nog weinig aan de hand.
Tuurlijk niet, maar zo te zien heeft broer hier niet de intentie om even te praten en als zij het er niet mee eens is het te laten rusten. Broer heeft zo te zien de intentie om te blijven drammen, want hij vindt het niet goed wat ze doet en vindt dat zijn oordeel daarin doorslaggevend moet zijn.quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:24 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
ja hoor. je krijgt een standje van je broer. en je gaat gelijk uit huis wonen.![]()
Voorraad heeft dat of inkoop.quote:wat gaat er fout?
er zijn genoeg mensen die af en toe is een pilletje slikken. niks mis mee. maar als je er +/- 30 in je jas heb zitten. dan is t niet voor het aankomende feest waar je naar toe gaat.
Dan hebben ze vast iets anders gebruikt dan af en toe een pilletje.quote:Mensen die vroeger goede vrienden van me waren en nu tegen bomen praten, werkeloos zijn, niks zelf kunnen en compleet contact gestoort zijn.
Welke levensstijl? Zo nu en dan een pilletje nemen is een stuk minder slecht dan ieder weekend jezelf lam zuipen wat wel normaal wordt geacht. Hoe zou jij reageren wanneer je zus jou aanspreekt op je drankgebruik omdat ze een lege krat bier heeft gevonden?quote:als mijn broertje/zusje voor die levensstijl kies en hij/zij is het er niet mee eens dat ik het niet goed vind dan zorg ik wel dat hij/zij het er mee eens wordt want het is gewoon niet goed en dat weten ze zelf net zo goed als jij en ik.
Dream on.quote:En dan moet je hard zijn. kan niet anders. over een paar jaar zullen ze je dankbaar zijn.
En hoe lang denk je dat het duurt voor een beïnvloedbaar meisje van 19 totdat ze zelf een snuifje neemt? Als jij in een omgeving verkeert waarin veel drugs gebruikt worden wordt de verleiding om het zelf een keertje te proberen heel groot. Jaja, ik weet dat er uitzonderingen zijn maar dat zijn meestal geen smoorverliefde meisjes van 19 die tegen hun stoere dealervriendje opkijken.quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat niet, maar het enige echte relevante feit dat ik zie is dat er een vermoeden bestaat dat haar vriendje cocaine gebruikt. Zolang zij zelf dat neit gebruikt is er naar mijn mening echter nog weinig aan de hand.
Das inderdaad wel een carriere move.quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:39 schreef GertvanderVolk het volgende:
Mijjn zusje had vroeger ook met pillendealers. Maar is toch allemaal goed gekomen, werkt nu achter de kassa bij Albert.
Jij ziet haar wel als een volwassene? Stiekem thuis pillen bewaren en gaan schreeuwen als je broer daar op een normale manier over wil praten?quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:38 schreef Yorrit het volgende:
wat oordeel je over dat meisje? je kent er niet, en je schilderd er af als een of andere onstabiel kind.
we weten alleen wat TS zegt, en ok, die kent er natuurlijk goed, maar ik betwijfel of hij de zaak helemaal in de gaten heeft. broers zijn vaak van natuire overdreven beschermelijk voor hun zusjes en zien ze niet als normale volwassenen
Jullie overdrijven zo vreselijk...in jullie beleving is ze een junk of har donderweg dat te worden en anders is ze belandt in een criminele dealerswereld waaruit geen weg terug is.quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En hoe lang denk je dat het duurt voor een beïnvloedbaar meisje van 19 totdat ze zelf een snuifje neemt? Als jij in een omgeving verkeert waarin veel drugs gebruikt worden wordt de verleiding om het zelf een keertje te proberen heel groot. Jaja, ik weet dat er uitzonderingen zijn maar dat zijn meestal geen smoorverliefde meisjes van 19 die tegen hun stoere dealervriendje opkijken.
Als je echt denkt dat zij zich braaf gedraagt terwijl ze zo'n vriendje heeft vind ik dat behoorlijk naïef, op het stupide af eerlijk gezegd. Ik denk eerder dat ze zelf ook niet vies is van een snuifje en een pilletje en ik betwijfel of mevrouw verstandig genoeg is om daar een beetje verstandig mee om te gaan.
Sorry maar 30 pillen koop je niet voor eigen gebruik, en dealen is een stukje erger vind ik dan gebruik. Het is niet een wereld waar je je in wil begeven of dierbaren in wil zien.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:58 schreef miss_sly het volgende:
Als ze wel eens gebruikt, is er natuurlijk nog geen man overboord en gaat ze echt de afgrond niet in hoor.
Negatief en afkeurend reageren zal haar ook zeker niet open doen staan voor goede raad.
Het vriendje afzeiken evenmin.
Kortom, geen drama van maken, beetje in de gaten houden of het allemaal goed met haar gaat en vriendelijk blijven over het vriendje. Het vriendje dat door ouders/broers/zussen wordt afgezeken of waarvoor gewaarschuwd wordt, is vele malen interessanter dan het vriendje dat gewoon geaccepteerd wordt!
quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jullie overdrijven zo vreselijk...in jullie beleving is ze een junk of har donderweg dat te worden en anders is ze belandt in een criminele dealerswereld waaruit geen weg terug is.
Een snuifje, een pilletje is zo'n ramp niet. Genoeg mensen van 19-20 die daar prima mee overweg kunnen gaan. Integenstelling tot alcohol of sigaretten. Zou TS bij wijze van spreken stoppen met roken omdat zijn zusje niet wil dat hij longkanker KAN krijg t en?
30 pillen koop je wel voor eigen gebruik...je koop toch ook een kratje bier van 24 dat niet per se in een avond leeggedronken hoeft te worden?quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:58 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Sorry maar 30 pillen koop je niet voor eigen gebruik, en dealen is een stukje erger vind ik dan gebruik. Het is niet een wereld waar je je in wil begeven of dierbaren in wil zien.
hehe, heb vaak genoeg met vrienden 100 pillen gekocht. altijd handig een voorraadje. goedkoper ook. en je kunt nog eens wat weggeven.quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:58 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Sorry maar 30 pillen koop je niet voor eigen gebruik, en dealen is een stukje erger vind ik dan gebruik. Het is niet een wereld waar je je in wil begeven of dierbaren in wil zien.
jaja, maar die discussie wilde ik hier echt weghoudenquote:
XTC kan je niet vergeleiken met een biertje. Waar je X gebruikt is op feestjes, waar meestal je dealer ook rondloopt en vaak ook nog gezellig met je meedoet... Geen enkele reden om 30 op zak te hebben dus, en dan nog: Waarom 30 MEE zeulen? Ken echt niemand die 30 pillen meezeult voor eigengebruik, terwijl ik er toch wel genoeg ken die 4-6 wegtikten.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
30 pillen koop je wel voor eigen gebruik...je koop toch ook een kratje bier van 24 dat niet per se in een avond leeggedronken hoeft te worden?
Sorry, maar toch wel. Inkoopvoordeel is belangrijk en zoals iemand eerder al zei, je wil niet voor elk wissewasje weer naar een shady dealer toe.quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:58 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Sorry maar 30 pillen koop je niet voor eigen gebruik,
ze was ook neit naar een feestje, het was gewoon thuis, een heel normale plaats om je voorraad te bewaren, lijkt me.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:04 schreef Aneurism het volgende:
[..]
XTC kan je niet vergeleiken met een biertje. Waar je X gebruikt is op feestjes, waar meestal je dealer ook rondloopt en vaak ook nog gezellig met je meedoet... Geen enkele reden om 30 op zak te hebben dus, en dan nog: Waarom 30 MEE zeulen? Ken echt niemand die 30 pillen meezeult voor eigengebruik, terwijl ik er toch wel genoeg ken die 4-6 wegtikten.
ja toch? t eerste wat je doet als je zulke aantallen hebt is rete snel naar je secret spot rennen en het verstoppen voor broertjes en ouders.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:05 schreef Yorrit het volgende:
ja dat meezeulen is een beetje maf..
vooral met zulke broers en oudersquote:Op woensdag 21 februari 2007 14:06 schreef Aneurism het volgende:
[..]
ja toch? t eerste wat je doet als je zulke aantallen hebt is rete snel naar je secret spot rennen en het verstoppen voor broertjes en ouders.
In je JAS?quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ze was ook neit naar een feestje, het was gewoon thuis, een heel normale plaats om je voorraad te bewaren, lijkt me.
Maar 30??quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:04 schreef soylent het volgende:
[..]
Sorry, maar toch wel. Inkoopvoordeel is belangrijk en zoals iemand eerder al zei, je wil niet voor elk wissewasje weer naar een shady dealer toe.
Das op een feest ja,...quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:04 schreef Aneurism het volgende:
[..]
XTC kan je niet vergeleiken met een biertje. Waar je X gebruikt is op feestjes, waar meestal je dealer ook rondloopt en vaak ook nog gezellig met je meedoet... Geen enkele reden om 30 op zak te hebben dus, en dan nog: Waarom 30 MEE zeulen? Ken echt niemand die 30 pillen meezeult voor eigengebruik, terwijl ik er toch wel genoeg ken die 4-6 wegtikten.
das zo weg hoor met een paar.quote:
ow ik dacht dat het ergens anders was... verkeerd gelezen dan..quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:08 schreef het.ismij het volgende:
Zoals TS vermelde, het viel uit haar zak THUIS! toen haar jas viel.
dat hoeft immers niet omdat loverboy zelf dealer isquote:Op woensdag 21 februari 2007 14:04 schreef soylent het volgende:
[..]
Sorry, maar toch wel. Inkoopvoordeel is belangrijk en zoals iemand eerder al zei, je wil niet voor elk wissewasje weer naar een shady dealer toe.
geeft niet,quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:09 schreef Yorrit het volgende:
[..]
ow ik dacht dat het ergens anders was... verkeerd gelezen dan..
Dat vind ik best reeeel hoor. Als bij een labtest bleek dat we een goede serie met veel MDMA te pakken hadden, kochten we met ons groepje samen gelijk een grote hoeveelheid. Je weet namelijk nooit wat je de volgende keer weer krijgt.quote:
omdat broerlief vermoedt dat hij dealer isquote:Op woensdag 21 februari 2007 14:10 schreef Re het volgende:
[..]
dat hoeft immers niet omdat loverboy zelf dealer is
Enige stomme aanname die hier gemaakt word is dat je gewoon effe naar binnen loopt thuis, chill iets doet en die pillen uit je zak valt. Als je een beetje hersensch hebt, ren je met jas aan naar boven met de mededeling: GODVER WAT MOET IK NODIG SCHIJTEN (hopen dat je plee boven hebt) met je zweethandjes op het zakje zodat het een kleffe zooi daar in die jaszak is en duikt met zakje je verstopplek in... Tenminste zo deed ik dat.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:08 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Das op een feest ja,...Ennuh mijn dealer loopt niet op de feesten rond waar ik heen ga hoor.
Misschien had ze alles net gekocht? En wilde ze het wegleggen? Dat weet je niet,..
Zoals TS vermelde, het viel uit haar zak THUIS! toen haar jas viel.
Ennuh met 30 een dag rondzeulen kan gebeuren,..
Dus alsjeblieft neit van die stomme aannamens.![]()
tsja, ik pimp ook met me vette auto zonder baanquote:Op woensdag 21 februari 2007 14:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
omdat broerlief vermoedt dat hij dealer is
Wie zegt dat ze beinvloedbaar is?quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En hoe lang denk je dat het duurt voor een beïnvloedbaar meisje van 19 totdat ze zelf een snuifje neemt?
So, dan gebruikt ze een keer drugs.quote:Als jij in een omgeving verkeert waarin veel drugs gebruikt worden wordt de verleiding om het zelf een keertje te proberen heel groot. Jaja, ik weet dat er uitzonderingen zijn maar dat zijn meestal geen smoorverliefde meisjes van 19 die tegen hun stoere dealervriendje opkijken.
Die twijfel kan er zijn, maar dan is het zaak om er over te praten. Haar broer schrikt zich echter al lam van een paar pilletjes, dus ik betwijfel dan of hij er een rationeel gesprek over kan voeren.quote:Als je echt denkt dat zij zich braaf gedraagt terwijl ze zo'n vriendje heeft vind ik dat behoorlijk naïef, op het stupide af eerlijk gezegd. Ik denk eerder dat ze zelf ook niet vies is van een snuifje en een pilletje en ik betwijfel of mevrouw verstandig genoeg is om daar een beetje verstandig mee om te gaan.
Jij bagatellissert vreselijk bedoel je.... Ik zeg niet dat ze op weg is een junk te worden al heeft ze wel het profiel van iemand die makkelijk in de problemen komt door drugsgebruik als het klopt wat de ts over haar zegt.quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jullie overdrijven zo vreselijk...in jullie beleving is ze een junk of har donderweg dat te worden en anders is ze belandt in een criminele dealerswereld waaruit geen weg terug is.
En genoeg die mensen van 19-20 die totaal niet weten waar ze mee bezig zijn ook... Reden genoeg om je zorgen te maken lijkt mij.quote:Een snuifje, een pilletje is zo'n ramp niet. Genoeg mensen van 19-20 die daar prima mee overweg kunnen gaan. Integenstelling tot alcohol of sigaretten.
De ts en die kent haar het beste niet?quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze beinvloedbaar is?
[..]
Naïef om te denken dat het bij 1 keer of zelfs maar gecontroleerd gebruik blijft.quote:So, dan gebruikt ze een keer drugs.
[..]
Is dat nou lastig? Zo'n plank voor je kop?quote:Die twijfel kan er zijn, maar dan is het zaak om er over te praten. Haar broer schrikt zich echter al lam van een paar pilletjes, dus ik betwijfel dan of hij er een rationeel gesprek over kan voeren.
Alsof ze voor het bezit van 30 XTC pilletjes gevangenisstraf krijgt.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:20 schreef Captain_Ghost het volgende:
Na tijdje gevangenis, bedenk ze wel 2 keer voordat iets gaan doen.
maar ook kan zij een schone lei beginnen met haar leven.
of als zij bij die dealer zit, en politie inval doet.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Alsof ze voor het bezit van 30 XTC pilletjes gevangenisstraf krijgt.
Broers hebben nogal de neiging om al gauw hun zusje beinvloedbaar te vinden.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De ts en die kent haar het beste niet?
Er vanuit gaan dat iemand die een keer snuift onherroepelijk een junk wordt is gelukkig erg realistisch.quote:Naïef om te denken dat het bij 1 keer of zelfs maar gecontroleerd gebruik blijft.
Iemand terecht wijzen is iets anders dan praten. In dat eerste geval zou ik ook niet bijster geneigd zijn met wie dan ook te praten.quote:Is dat nou lastig? Zo'n plank voor je kop?TS geeft al aan dat ze niet fatsoenlijk over het onderwerp kan praten. 30 pilletjes zou ik overigens niet willen omschrijven als "een paar" .
De rechter bepaalt dat pas wanneer de OvJ het waard vindt tot vervolging over te gaan en geen transactie aanbiedt.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:25 schreef Captain_Ghost het volgende:
of zij in gevangenis kan komen bepaalt de rechter wel..
Aannames.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Broers hebben nogal de neiging om al gauw hun zusje beinvloedbaar te vinden.
[..]
Jij denkt werkelijk dat het bij 1 keer blijft?quote:Er vanuit gaan dat iemand die een keer snuift onherroepelijk een junk wordt is gelukkig erg realistisch.
[..]
Ik maak nergens uit op dat hij haar terecht ging wijzen, gewoon dat hij het onderwerp ter sprake bracht en zij toen ging gillen... Zelfs al zou hij haar een preek hebben gegeven is dat nog geen reden om dan maar kinderachtig te gaan schreeuwen of je bek dicht te houden. Allebei geen tekenen van een volwassen, stabiel persoon en dus zelfs meer reden om je zorgen te maken.quote:Iemand terecht wijzen is iets anders dan praten. In dat eerste geval zou ik ook niet bijster geneigd zijn met wie dan ook te praten.
Geloof mij maar, als jij als grote broer even een heel goed gesprek met je zusje zou houden, en goed boos wordt dan dimt ze wel. Kun je zogenaamd wel zeggen. "Maar dan ken jij mij nog niet", onzin als jij maar boos genoeg bent houdt iedereen zich wel stil. Zo kun je het ook al oplossen, maar daarnaast zou ik dat vriendje ook even een paar klappen geven, hij moet zelf weten wat die doet maar hij zou mijn familie er nooit in mogen betrekken.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Broers hebben nogal de neiging om al gauw hun zusje beinvloedbaar te vinden.
[..]
Er vanuit gaan dat iemand die een keer snuift onherroepelijk een junk wordt is gelukkig erg realistisch.
[..]
Iemand terecht wijzen is iets anders dan praten. In dat eerste geval zou ik ook niet bijster geneigd zijn met wie dan ook te praten.
Jawel, sla haar vriendje ook nog even. Ze zal je vast eeuwig dankbaar zijn.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:52 schreef honderd het volgende:
[..]
Geloof mij maar, als jij als grote broer even een heel goed gesprek met je zusje zou houden, en goed boos wordt dan dimt ze wel. Kun je zogenaamd wel zeggen. "Maar dan ken jij mij nog niet", onzin als jij maar boos genoeg bent houdt iedereen zich wel stil. Zo kun je het ook al oplossen, maar daarnaast zou ik dat vriendje ook even een paar klappen geven, hij moet zelf weten wat die doet maar hij zou mijn familie er nooit in mogen betrekken.
Het gaat niet om dankbaarheid, het gaat om de onderliggende gedachte, en die begrijpt ze heus wel. Ook al zou ze zo goed haar best doen om het te ontkennen. Elke vrouw is hierin bijna hetzelfde, of het nu je zusje of je vriendin is. Soms moet er gewoon even duidelijk gemaakt worden wie er om haar geven, en naar wie ze moeten luisteren.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Jawel, sla haar vriendje ook nog even. Ze zal je vast eeuwig dankbaar zijn.
Op die manier zorg je er alleen maar voor dat ze zich meer van je af gaat keren.quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:01 schreef honderd het volgende:
Het gaat niet om dankbaarheid, het gaat om de onderliggende gedachte, en die begrijpt ze heus wel. Ook al zou ze zo goed haar best doen om het te ontkennen. Elke vrouw is hierin bijna hetzelfde, of het nu je zusje of je vriendin is. Soms moet er gewoon even duidelijk gemaakt worden wie er om haar geven, en naar wie ze moeten luisteren.
Ik ben ook niet zo voor het geweld maar ze moet gewoon wel op haar flikker krijgen. Het risico dat ze dan idd zich gaat afkeren van de familie is altijd aanwezig als kinderen op hun donder krijgen maar dat betekent niet dat je daarom maar niks moet doen, of wel soms?quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:02 schreef Copycat het volgende:
[..]
Op die manier zorg je er alleen maar voor dat ze zich meer van je af gaat keren.
Maar als ze zich van TS en familie afkeert, ben je nog verder van huis. Was ik TS dan zou ik het even laten rusten. Zusje wel in de peiling houden maar subtiel, er niet als een gier bovenop zitten. Zeker omdat veel vooral op aannames en hearsay is gebaseerd.quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik ben ook niet zo voor het geweld maar ze moet gewoon wel op haar flikker krijgen. Het risico dat ze dan idd zich gaat afkeren van de familie is altijd aanwezig als kinderen op hun donder krijgen maar dat betekent niet dat je daarom maar niks moet doen, of wel soms?
zeer van belang natuuriljkquote:Op woensdag 21 februari 2007 15:15 schreef gr8w8 het volgende:
Is er al een foto geplaatst van dat zusje?
Dat risico loop je, maar je loopt ook het risico dat ze zich onder invloed van haar vriend sowieso steeds meer van haar familie afkeert. Zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt... Maar dit zijn allebei niet meer dan aannames. Ik vind niks doen in dit geval geen optie meer afgaande op de informatie die de TS heeft gegeven.quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar als ze zich van TS en familie afkeert, ben je nog verder van huis. Was ik TS dan zou ik het even laten rusten. Zusje wel in de peiling houden maar subtiel, er niet als een gier bovenop zitten. Zeker omdat veel vooral op aannames en hearsay is gebaseerd.
Ik denk niet dat het bij 1 keer blijft. Ik zie echter geen reden om aan te nemen dat het volledig uit de hand loopt. Verder zijn het vermoedens dat er iets anders gebruikt wordt.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Jij denkt werkelijk dat het bij 1 keer blijft?Ik zeg overigens nergens dat ik denk dat ze een junk wordt. Ik denk alleen dat ze best een behoorlijke kans heeft om in de problemen te komen met zo'n vriendje.
Ik kan me ergens toch wel een voorstelling er bij maken..quote:Ik maak nergens uit op dat hij haar terecht ging wijzen, gewoon dat hij het onderwerp ter sprake bracht en zij toen ging gillen... Zelfs al zou hij haar een preek hebben gegeven is dat nog geen reden om dan maar kinderachtig te gaan schreeuwen of je bek dicht te houden. Allebei geen tekenen van een volwassen, stabiel persoon en dus zelfs meer reden om je zorgen te maken.
tis vast niet het enige waar broer tegen zus over zeiktquote:Op woensdag 21 februari 2007 15:23 schreef Alicey het volgende:
Ik kan me ergens toch wel een voorstelling er bij maken..
Op die manier maak je dat echter niet duidelijk. Op die manier maak je hooguit duidelijk dat ze heel ver uit je buurt moet blijven of moet zorgen dat jij haar gangen niet kunt controleren.quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:01 schreef honderd het volgende:
[..]
Het gaat niet om dankbaarheid, het gaat om de onderliggende gedachte, en die begrijpt ze heus wel. Ook al zou ze zo goed haar best doen om het te ontkennen. Elke vrouw is hierin bijna hetzelfde, of het nu je zusje of je vriendin is. Soms moet er gewoon even duidelijk gemaakt worden wie er om haar geven, en naar wie ze moeten luisteren.
19,puberaal en beïnvloedbaar, stoer dealervriendje, redenen te over lijkt me. Vermoedens zijn voldoende in dit geval.quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het bij 1 keer blijft. Ik zie echter geen reden om aan te nemen dat het volledig uit de hand loopt. Verder zijn het vermoedens dat er iets anders gebruikt wordt.
[..]
Het zou een typische puberreactie zijn dus ik kan me zeker voorstellen dat ze zo reageert. Reden te meer om in te grijpen.quote:Ik kan me ergens toch wel een voorstelling er bij maken..
Ik vind het wel heel grappig zoals jij aannames die anders zijn de de aannames van TS terzijde schuift met de opmerking "aannames", terwijl je die van TS voetstoots aanneemt.quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
19,puberaal en beïnvloedbaar, stoer dealervriendje, redenen te over lijkt me. Vermoedens zijn voldoende in dit geval.
[..]
Het zou een typische puberreactie zijn dus ik kan me zeker voorstellen dat ze zo reageert. Reden te meer om in te grijpen.
Die vriend haalt er zelf drugs of heeft hij het van horen zeggen?quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:59 schreef Glenn-Micra het volgende:
Ok het is dus geen aanname meer. Heb net van een vriend te horen gekregen dat je bij het vriendje van mijn zusje dus diverse soorten drugs kunt halen. Kortom het is dus echt een dealer.
Nu maak ik me dus wel zorgen.
De ts kent haar, als hij zegt dat zij beïnvloedbaar is dan geloof ik hem totdat ik reden heb om daar aan te twijfelen, net zoals als wanneer hij zegt dat ze 19 is, dat heeft geen reet met aannames te maken.quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het wel heel grappig zoals jij aannames die anders zijn de de aannames van TS terzijde schuift met de opmerking "aannames", terwijl je die van TS voetstoots aanneemt.
Waar rook is is vuur.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die vriend haalt er zelf drugs of heeft hij het van horen zeggen?
Die vriend heeft een keer XTC van hem gekocht in een discotheek. Toen kwam ter sprake dat hij ook meer spul kon leveren. Ik baal er wel erg van dat mijn vermoedens nu dus ook waarheid zijn.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die vriend haalt er zelf drugs of heeft hij het van horen zeggen?
Dan moet je stoppen met twijfelen en het hard spelen. geen gejank verder.quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:59 schreef Glenn-Micra het volgende:
Ok het is dus geen aanname meer. Heb net van een vriend te horen gekregen dat je bij het vriendje van mijn zusje dus diverse soorten drugs kunt halen. Kortom het is dus echt een dealer.
Nu maak ik me dus wel zorgen.
Zodra ze gaat schreeuwen niet er vol tegenin gaan,.. Laat haar maar uitrazen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:11 schreef Glenn-Micra het volgende:
Tja er zit niks anders op dan het vanavond maar aan te kaarten bij mijn zusje. Zegt ze er niks over of begint ze weer te schreeuwen dan rest mij niets anders dan naar mijn ma te lopen. Mijn ma is niet zo erg streng als mijn pa, dus misschien dat mijn ma tot een oplossing kan komen.
De belangrijkste vraag lijkt mij dan of ze "meedoet" met dealen. Wanneer je er met haar over praat, probeer dit dan zonder vooraannames en vooroordelen te doen. Vraag haar eens wat ze nu precies met pillen doet. Succes niet gegarandeerd, maar met een open opstelling wel de beste kans.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:07 schreef Glenn-Micra het volgende:
[..]
Die vriend heeft een keer XTC van hem gekocht in een discotheek. Toen kwam ter sprake dat hij ook meer spul kon leveren. Ik baal er wel erg van dat mijn vermoedens nu dus ook waarheid zijn.
Weet niet zo goed wat ik nu dus moet doen.
Ze gaat overigens keihard beweren dat ze dat niet doet waarschijnlijk. Of pillen gebruiken. In dat geval is het verstandig dat de TS eventjes goed benadrukt dat hij niet achterlijk is en dat ze die kutsmoesjes voor iemand anders mag bewaren.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
De belangrijkste vraag lijkt mij dan of ze "meedoet" met dealen. Wanneer je er met haar over praat, probeer dit dan zonder vooraannames en vooroordelen te doen. Vraag haar eens wat ze nu precies met pillen doet. Succes niet gegarandeerd, maar met een open opstelling wel de beste kans.
Met die instelling maakt ze dus geen schijn van kans.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ze gaat overigens keihard beweren dat ze dat niet doet waarschijnlijk. Of pillen gebruiken. In dat geval is het verstandig dat de TS eventjes goed benadrukt dat hij niet achterlijk is en dat ze die kutsmoesjes voor iemand anders mag bewaren.
99% kans dat ze zelf ook gebruikt en/of hand en spandiensten verleent voor haar vriendje zijn zaak. En ja, dat is een aanname, en een verdomd waarschijnlijke.
Aight, down with that!quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:19 schreef Chriz2k het volgende:
Can't knock the hustle.
Zij maakt geen schijn van kans waartegen?quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Met die instelling maakt ze dus geen schijn van kans.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |