abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46521237
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:52 schreef PushyGurl het volgende:

[..]

jeetje met deze post kun jij je zusje zwaar in de problemen brengen
Jeetje!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:55:49 #102
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_46521241
dat je 30 haalt om een vooraad te hebben is onzin want als je dat gepakt word ben je 30 pillen kwijt (30 x ¤2,50 = bagger als je dat kwijt bent). Ik heb er hooguit 4 op zak, en zowiezo gebruik ik zo weinig dat ik daar al een vooraad aan heb Tering junkies van tegenwoordig.
Thinking about thinking of you.
pi_46521310
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Mwah, als er een gerede kans is dat zusjelief zich in de nesten aan het werken is lijkt me wel degelijk dat dat broerlief zijn zaken zijn. Ben ik nou de enige die het een slecht teken vindt dat zijn zusje er niet eens normaal over kan praten?
Kom op zeg, broertjes en zusjes kunnen wel vaker niet op een normale manier met elkaar praten als de een zich bemoeit met de zaken van een ander, zeker op die leeftijd.

Overigens vraag ik me af hoe oud broer is en of hij het ok zou vinden als zijn zus tegen hem gaat vertellen dat hij niet zoveel mag zuipen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_46521318
Om even terug te komen op de vermoedens van dealer:
IK heb via via gehoord dat haar vriend een dealer is en regelmatig aan de coke zit.. Tja dan krijg je zo je vermoedens en al helemaal als je zusje er ook al 30 op zak heeft. Tevens komt hij weleens op bezoek bij ons en moet soms opeens even weg. Het broertje van haar vriendje is tevens gebruiker en word door vele gezien als junkie.
Ik ben gewoon heel erg zuinig op mijn zusje. Sinds ze dit vriendje heeft is ze ontzettend veranderd (negatieve zin).
Ik weet ook dat mijn zusje heel erg beinvloedbaar is. Ze is dan ook erg verliefd op die jongen en zal ook zeker alles voor hem doen als dat van haar verlangd word.

Ik zit toch sterk te twijfelen om het niet aan mijn ouders te vertellen. Niet om haar te verraden, maar om haar te beschermen.
Maak wat moois van je leven!
Je Leeft Tenslotte maar een keer!
pi_46521358
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:57 schreef Glenn-Micra het volgende:
IK heb via via gehoord dat haar vriend een dealer is en regelmatig aan de coke zit.. Tja dan krijg je zo je vermoedens en al helemaal als je zusje er ook al 30 op zak heeft. Tevens komt hij weleens op bezoek bij ons en moet soms opeens even weg. Het broertje van haar vriendje is tevens gebruiker en word door vele gezien als junkie.
Ik ben gewoon heel erg zuinig op mijn zusje. Sinds dit vriendje heeft is ze ontzettend veranderd (negatieve zin).
Ik weet ook dat mijn zusje heel erg beinvloedbaar is. Ze is dan ook erg verliefd op die jongen en zal ook zeker alles voor hem doen als dat van haar verlangd word.

Ik zit toch sterk te twijfelen om het niet aan mijn ouders te vertellen.
Zeg het eerst even tegen haar dan, hoe je erover denkt.
Secrets never die. Only people.
pi_46521694
ik zou inderdaad dan eerst dreigen naar haar toe.
Met ultimatem of ze praat met jou, of met je ouders.
Dan kiest ze ongetwijfeld voor jou.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:12:36 #107
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_46521775
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat ze er geen zin aan heeft dat haar broer zich bemoeit met zaken die hem niet aangaan. Volgens bovenstaande logica zeg je eigenlijk gewoon dat je altijd gelijk hebt, want iemand die het er niet mee eens is is een teken van je eigen gelijk.
[..]
sorry??? als ik denk dat mn zussie aan de dope is en ik vraag ombevestiging. is dat niet mijn zaak? wtf. voel je je als oudere niet verantwoordelijk voor je jongere broertje/zusje?!
quote:
Daarmee ga je vast een betere familieband opbouwen. De adviezen worden beter en beter.
heeft weinig met familieband te maken. die gozer maakt zn zussie kapot. ik hem.
oog om oog...
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:19:23 #108
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_46521982
quote:
Ik ben gewoon heel erg zuinig op mijn zusje. Sinds ze dit vriendje heeft is ze ontzettend veranderd (negatieve zin).

Ik zit toch sterk te twijfelen om het niet aan mijn ouders te vertellen. Niet om haar te verraden, maar om haar te beschermen.
Ik ga er gemakshalve van uit dat jullie beide nog thuis wonen..
Ik zou d'r gewoon bedreigen. Als in: "Nou, je bent toch zo volwassen..? Dan ga je naar pa & ma om uit te leggen wat je met 30 pillen op zak moet, zodat die er in ieder geval vanaf weten. Aangezien je het aan mij niet normaal vertellen wil, en je bij hen thuis woont, hebben zij op z'n minst recht op te weten wat er onder hun dak gebeurt..." Zij gaat dan waarsch. puberaal schreeuwen. Dan reageer je met: "Mwa, je hebt tot eind v/d week anders babbel ik wel even met pa & ma..! "

Laat 'r duidelijk voelen dat ze een kans gehad heeft normaal met je te praten en dat ze die gehad en verspeeld heeft. Nu is het aan jou om een ultimatum te stellen. En die vriend, ach, dat is jouw zorg niet, dat mogen je ouders opknappen. Ze is 19, iemand van 19 die schijnbaar nog zo puberaal is, heeft gewoon nog wat sturing nodig. Dit is alleen niet jouw taak, maar die van je ouders. Die het eind v/d week hoe dan ook weten. Of van jou, of van je zussie.
Sterkte.. Oh, en die gozer in elkaar trappen ken hierna altijd nog..
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_46522005
damn je 19 jarige zus chanteren om een paar pillen..
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:21:37 #110
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_46522043
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:20 schreef Yorrit het volgende:
En dan verhuren aan je vrienden. Schaamteloos..!
Of je leest het topic?
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_46522115
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:20 schreef Yorrit het volgende:
Ik chanteer niemand, lees mijn post hierboven, ik doe het om haar te beschermen!
pi_46522274
ik had het idee dat je nogal overdreven reageerd.
ik ken de situatie en je zusje en dr vriend ook verder niet natuurlijk dus over hoe ze misschein beinvloed word kunnen we niks zeggen.. maar zijn zusjes niet altijd beinvloedbaar in de ogen van broers? ze is volwassen, laat r lekker dr gang gaan zou ik denken
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:41:47 #113
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46522641
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Mwah, als er een gerede kans is dat zusjelief zich in de nesten aan het werken is lijkt me wel degelijk dat dat broerlief zijn zaken zijn. Ben ik nou de enige die het een slecht teken vindt dat zijn zusje er niet eens normaal over kan praten?
Misschien ben je inderdaad de enige. Ik vind het er niet veel van weg hebben dat zusje zich in de nesten werkt. Indien ze dat wel doet leert ze meer van zelf fouten maken in plaats van niet begrijpen waarom iemand een hand boven haar hoofd wil houden.
quote:
Helemaal niks doen is idd een veel betere optie....
Op dit moment wel. Wat is er nu feitelijk aan de hand?
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:43:21 #114
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46522673
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:10 schreef het.ismij het volgende:
ik zou inderdaad dan eerst dreigen naar haar toe.
Met ultimatem of ze praat met jou, of met je ouders.
Dan kiest ze ongetwijfeld voor jou.
Ik denk eerder dat ze niet kiest en dat wanneer ze voor het blok gezet wordt de pleuris uitbreekt.
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:44:29 #115
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46522700
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:12 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

sorry??? als ik denk dat mn zussie aan de dope is en ik vraag ombevestiging. is dat niet mijn zaak? wtf. voel je je als oudere niet verantwoordelijk voor je jongere broertje/zusje?!
In beginsel is het haar zaak. Verantwoordelijk ben je niet voor haar. Dat je je verantwoordelijk voelt is tot op zekere hoogte goed, maar niet afdwingbaar. Wanneer zij jouw bemoeienis niet op prijs stelt heb je daarin te berusten.
quote:
heeft weinig met familieband te maken. die gozer maakt zn zussie kapot. ik hem.
oog om oog...
Aannames.
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:45:28 #116
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46522729
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:24 schreef Glenn-Micra het volgende:

[..]

Ik chanteer niemand, lees mijn post hierboven, ik doe het om haar te beschermen!
Wil ze wel beschermd worden?
pi_46522893
quote:

woensdag 21 februari 2007 @ 12:52:34 #118
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_46522912
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:45 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wil ze wel beschermd worden?
alsjeblieft zeg. jij bent echt weer zo'n boomknuffellaar.
"wil ze wel beschermd worden?" flikker toch op man.

zoals de TS al gezegt heeft is zn zussie verlieft op die gozer. en ze zal dan ook alles voor hem doen enzo. als je haar dr gang laat gaan dan gaat het op den duur echt wel helemaal fout.

Ik heb dit bij meerdere personen gezien in mijn omgeving. zijn helemaal de draad kwijt.
Mocht ik een zusje/broertje hebben die nu ook die draad te pakken heeft dan zal ik iig er ALLES voor doen om dat te voorkomen.
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:58:18 #119
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46523090
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:52 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

alsjeblieft zeg. jij bent echt weer zo'n boomknuffellaar.
"wil ze wel beschermd worden?" flikker toch op man.
Als ik vanuit mezelf redeneer zou ik het niet op prijs stellen wanneer mijn broer zich op een dergelijke manier zou opstellen. Logische stap zou in dat geval misschien zelfs zijn dat ik bij vriendje ga inwonen om maar van broerlief af te zijn. Dit lijkt me niet waar broer in dit geval op aanstuurt.
quote:
zoals de TS al gezegt heeft is zn zussie verlieft op die gozer. en ze zal dan ook alles voor hem doen enzo. als je haar dr gang laat gaan dan gaat het op den duur echt wel helemaal fout.
Wat gaat er dan precies fout? Zoals de feiten nu liggen is het ergste wat er kan gebeuren dat ze een keer met pillen betrapt wordt. Wat kan er verder alleen erger worden? Waarom rechtvaardigt dat ingrijpen nu?
quote:
Ik heb dit bij meerdere personen gezien in mijn omgeving. zijn helemaal de draad kwijt.
Wat heb je precies gezien?
quote:
Mocht ik een zusje/broertje hebben die nu ook die draad te pakken heeft dan zal ik iig er ALLES voor doen om dat te voorkomen.
Welke draad? Wat zou je verder doen als je zusje of broertje jouw "hulp" niet op prijs stelt?
  woensdag 21 februari 2007 @ 13:13:27 #120
262 Re
Kiss & Swallow
pi_46523613
pillen vandaag, prostitutie morgen, die loverboys hebben het best goed voor elkaar
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_46523772
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:41 schreef Alicey het volgende:

Op dit moment wel. Wat is er nu feitelijk aan de hand?
Mwoh...
quote:
Dit vind jij geruststellend klinken?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 21 februari 2007 @ 13:24:01 #122
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_46523962
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als ik vanuit mezelf redeneer zou ik het niet op prijs stellen wanneer mijn broer zich op een dergelijke manier zou opstellen. Logische stap zou in dat geval misschien zelfs zijn dat ik bij vriendje ga inwonen om maar van broerlief af te zijn. Dit lijkt me niet waar broer in dit geval op aanstuurt.
[..]
ja hoor. je krijgt een standje van je broer. en je gaat gelijk uit huis wonen.
De TS is nog flexibel. alleen hij en zn zus weten het. en ik vind dat ze dat dan ook samen moeten oplossing zonder behulp van ouders. ik zal ze dat iig niet aan kunnen doen.
quote:
Wat gaat er dan precies fout? Zoals de feiten nu liggen is het ergste wat er kan gebeuren dat ze een keer met pillen betrapt wordt. Wat kan er verder alleen erger worden? Waarom rechtvaardigt dat ingrijpen nu?
[..]
wat gaat er fout?
er zijn genoeg mensen die af en toe is een pilletje slikken. niks mis mee. maar als je er +/- 30 in je jas heb zitten. dan is t niet voor het aankomende feest waar je naar toe gaat.
quote:
Wat heb je precies gezien?
[..]
Mensen die vroeger goede vrienden van me waren en nu tegen bomen praten, werkeloos zijn, niks zelf kunnen en compleet contact gestoort zijn.
quote:
Welke draad? Wat zou je verder doen als je zusje of broertje jouw "hulp" niet op prijs stelt?
als mijn broertje/zusje voor die levensstijl kies en hij/zij is het er niet mee eens dat ik het niet goed vind dan zorg ik wel dat hij/zij het er mee eens wordt want het is gewoon niet goed en dat weten ze zelf net zo goed als jij en ik.

En dan moet je hard zijn. kan niet anders. over een paar jaar zullen ze je dankbaar zijn.
  woensdag 21 februari 2007 @ 13:27:38 #123
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46524068
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 13:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Mwoh...
[..]

Dit vind jij geruststellend klinken?
Dat niet, maar het enige echte relevante feit dat ik zie is dat er een vermoeden bestaat dat haar vriendje cocaine gebruikt. Zolang zij zelf dat neit gebruikt is er naar mijn mening echter nog weinig aan de hand.
pi_46524133
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 13:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat niet, maar het enige echte relevante feit dat ik zie is dat er een vermoeden bestaat dat haar vriendje cocaine gebruikt. Zolang zij zelf dat neit gebruikt is er naar mijn mening echter nog weinig aan de hand.
en al doet ze dat wel, zo erg is dat niet hoor
wel zonde van t geld imo maar das wat anders
  woensdag 21 februari 2007 @ 13:30:35 #125
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46524169
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 13:24 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

ja hoor. je krijgt een standje van je broer. en je gaat gelijk uit huis wonen.
Tuurlijk niet, maar zo te zien heeft broer hier niet de intentie om even te praten en als zij het er niet mee eens is het te laten rusten. Broer heeft zo te zien de intentie om te blijven drammen, want hij vindt het niet goed wat ze doet en vindt dat zijn oordeel daarin doorslaggevend moet zijn.
quote:
wat gaat er fout?
er zijn genoeg mensen die af en toe is een pilletje slikken. niks mis mee. maar als je er +/- 30 in je jas heb zitten. dan is t niet voor het aankomende feest waar je naar toe gaat.
Voorraad heeft dat of inkoop.
quote:
Mensen die vroeger goede vrienden van me waren en nu tegen bomen praten, werkeloos zijn, niks zelf kunnen en compleet contact gestoort zijn.
Dan hebben ze vast iets anders gebruikt dan af en toe een pilletje.
quote:
als mijn broertje/zusje voor die levensstijl kies en hij/zij is het er niet mee eens dat ik het niet goed vind dan zorg ik wel dat hij/zij het er mee eens wordt want het is gewoon niet goed en dat weten ze zelf net zo goed als jij en ik.
Welke levensstijl? Zo nu en dan een pilletje nemen is een stuk minder slecht dan ieder weekend jezelf lam zuipen wat wel normaal wordt geacht. Hoe zou jij reageren wanneer je zus jou aanspreekt op je drankgebruik omdat ze een lege krat bier heeft gevonden?
quote:
En dan moet je hard zijn. kan niet anders. over een paar jaar zullen ze je dankbaar zijn.
Dream on.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')