quote:
Hier!
Eerst even wat fotootjes van de Verse Visa, uit 1984. Een dankbare orgaandonor.
![]()
Als je wat ervaring hebt, gaat zo'n motorblok er uit verrekte snel.
![]()
Ook hier een lekker kontje met Visa club sticker
![]()
Er ligt weer een motor (met koppeling en bak) in Barely Legal! Bij de meeste motorswaps gata het om een upgrade, maar zoals altijd gaat het bij mij anders, het 1988 blok word vervangen door een 1984 blok. Maar hey, hij doet het wel!
![]()
Het plan was om in de hoedenplank van de donor een paar gaten voor mn boxen te zagen... Niet nodig, die zaten er al in! Compleet met boxen! Kwestie van wat aan de draden sjorren, en daarna plug and play. Goed geluid! De Hoedenplank uit Barely Legal was inmiddels beschimmeld, dus die zal ik niet zo heel erg missen
![]()
![]()
bruine bobine! Nu we toch bezig waren, meteen maar de eendenbobine die er in zat vervangen door een originel Visa bobine
![]()
De donor kon maar moeilijk haar klep dicht houden.
![]()
Zonder koplampne is dat gat dus nog gapender....
![]()
Meteen een handige opslagruimte.
![]()
Waarom bedenk ik me pas na het zien van deze foto dat ik de achterbank even neer had moeten klappen? Hoe dan ook, menig keverrijder zal jaloers zijn op zulk mooie spul achterin
![]()
Dat het niet is aangesloten is nartuurlijk maar bijzaak....
![]()
![]()
De laatste loodjes, na 12 uur hard werken: de koplampen afstellen en de donor naar binnen rollen.
En dan een dag later (vandaag dus), een klein proefritje maken. Even op en neer naar Sprang-Capelle, zo'n 500 kilometer. Meteen even een BX voor 2cv bekeken.
![]()
Zo hier en daar wilde het plastic niet meer zo geod vast, maar we waren gisteravond erg moe, dus dan maar de tijdleijke oplossing: Duck tape! (Voor de taal puristen en mierenneukers: het was echt tape van het merk Duck... Wel zo nu en dan even bijplakken, in de wielkasten blijft hiet niet heel lekker zitten
![]()
![]()
De andere kant heeft het wat langer vol gehouden.
![]()
Aangekomen in SPrang Capelle eindelijk gedaan wat ik al maanden wild edoen: achteruit inparkeren! Ha, ik kan het wel! Kijk eens hoe netjes! Dat ga ik vaker doen!
De reservechauffeur van de Visa: 2cv
![]()
![]()
Maar het grootste deel van de tijd was hij toch echt bijrijder, ik wil natuurlijk zoveel mogelijk genieten van in de Visa rijden! Voordeel: 2cv kan dan foto's maken.
![]()
![]()
![]()