abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47443080
LET OP! DRINGENDE VRAAG!

Als ik tijdens het rijden gas loslaat, bijvorbeeld bij remmen, of bochtenwerk, valt mn motor uit (compleet met accu)! En als ik dan wer gas geeft gaat hij na wat gebok vrolijk verder... Wat is hier aan de hand? Ik denk dat het in ieder geval verstandig is dat ik morgen langs het autobedrijf ga, want ik wil dit weekend wel weg met de Visa club, en met 2cv naar Hoorn...

Ik heb afgelopen weekend er ff een ander blok in gezet, maar tijden het preofritje van gister van zo'n 500 kliometer, heb ik het maar één keer gehad, op het eind bij een stel stoplichten. En hij start nu ook veel moeilijker....
Mijn auto is uiteraard een Citroën Visa uit 1988 met het 652 cc tweecilinder blok, wat uit 1984 komt.
  maandag 19 maart 2007 @ 18:05:31 #2
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_47443135
brandstofpomp of filter vuil of aanzuigbuis in tank niet oke.

daar lijkt het het meeste op maar ik moet bekenen dak niet zoveel kaas van de franse auto`s heb gegeten.
pi_47443138
probeer eens of die dat ook doet als je de choke iets uit hebt staan, als die het dan niet meer doet, is het de stationairloop afstelling die je moet verstellen.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_47443183
Heb ik ook met mijn auto, stationairsproeier is verstopt.
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
  Redactie Frontpage maandag 19 maart 2007 @ 18:11:28 #5
38148 crew  Innisdemon
pi_47443344
Dat is een optioneel bij VW, brandstof besparend.
In jouw geval even de carburateur reiningen en afstellen
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_47443484
stationair loopt ie niet goed? > luchtfilter checken of Stationair ff aanpassen...
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 19 maart 2007 @ 18:37:11 #7
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_47444194
Als je de koppeling intrapt en hij valt uit, dan krijgt hij niet genoeg brandstof bij stationair toerental. Ik zou even je stationaire regelschroef (als je die hebt?) of sproeier checken zoals Headlong zegt. Maar dat zeggen de meeste hier al
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_47446556
IDD benzinetoevoer checken. Stationair bijregelen is alleen symptoom bestrijding, als hij goed stond, staat hij dat nu nog. De sproeier kan je er zo uit halen en checken/door blazen. Je hebt een carb. van een 2cv er op toch? (meen ik ergens gelezen te hebben...) Heb je het filter er al eens tussen uit gehad/vervangen? Een vervuild filter hoeft er optisch niet smerig uit te zien trouwens.
  maandag 19 maart 2007 @ 19:47:21 #9
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_47446944
"ff het blok wisselen"? Zitten die zo eenvoudig in elkaar

Wat het ook kan zijn, naast de genoemde troep in de carb, kan een choke zijn die niet helemaal teruggaat en die hem daardoor langzaam verzuipt. Kijk in ieder geval eerst even naar de kleur van de bougies want het is zonde als je die carburateur voor niets uit elkaar gaat halen, zo'n leuk klusje is dat niet.
Vampire Romance O+
  maandag 19 maart 2007 @ 20:18:23 #10
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_47448398
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:47 schreef MouseOver het volgende:
"ff het blok wisselen"? Zitten die zo eenvoudig in elkaar
Het is een kleine 2 cilinder, dus echt veel werk is het niet nee
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_47449375
De OP heb ik bij mn ouders getypt. Nu ben ik weer thuis, en op de terugweg had ik nergens last van, wat ik ook deed. Het zal dus een vuiltje geweest zijn.

En blok kun je met twee man tillen, was gaaf om te doen Maar daarvoor hebben we [project] Citroën Visa (deel 2)
pi_47451369
Ik heb donderdag het blok van mijn eend in mijn eentje er voorweg geplukt. Is ook heel goed te doen hoor!
Maar voorlopig is het goed om te horen dat ze weer netjes loopt. Misschien toch even het filtertje vervangen?
pi_47451421
Ik wil binnenkort met de Visa op vakantie, een beurtje voor de tijd lijkt me iig verstandig.
  † In Memoriam † dinsdag 20 maart 2007 @ 01:04:52 #14
25682 2cv
Niet subtiel
pi_47459390
Ook je carburateur er af plukken en schoon (laten) maken. Mooi klusje voor BX19TRS. Ik wil het ook wel doen, maar ik heb er minder kennis en ervaring in. Tevens zal het afstellen me niet lukken. Dus ik weet niet of het verstandig is om dat met jouw carburateur te doen. Kan ik beter m'n eigen zooi eens voor slopen

Want hoewel ik eerder aangaf geen idee te hebben waardoor het kan, lijkt me een vuiltje in de carburateur niet onmogelijk. Maarja, nogmaals, ik heb er te weinig kaas van gegeten om echt een hulp te zijn hier.

Overigens, controleer even of er tussen je tank en carburateur een benzinefilter hangt. Zo ja: vervangen (ze zijn niet schoon te maken en kosten weinig). Zo nee: hang er 1 tussen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_47478901
vanochtend weer nisk aan de hand, vanmiddag viel de motro alleen nog uit toen hij koud was
  † In Memoriam † dinsdag 20 maart 2007 @ 18:11:30 #16
25682 2cv
Niet subtiel
pi_47480216
Uitvallen omdat de motor kopud is, is geen schande. Niet (super) ernstig in ieder geval.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')