Valt me redelijk mee/op. Ik zou toch zeggend dat dingen over Moslims in het algemeen daar ook spelen?quote:Op maandag 19 februari 2007 20:20 schreef Lyrebird het volgende:
Hier in de VS horen we niets over Wilders.
quote:Op maandag 19 februari 2007 20:28 schreef zipzap het volgende:
[..]
Valt me redelijk mee/op. Ik zou toch zeggend dat dingen over Moslims in het algemeen daar ook spelen?
De rest van de wereld speelt daar over het algemeen niet.quote:Op maandag 19 februari 2007 20:28 schreef zipzap het volgende:
[..]
Valt me redelijk mee/op. Ik zou toch zeggend dat dingen over Moslims in het algemeen daar ook spelen?
quote:Op maandag 19 februari 2007 21:04 schreef _DeMoN_ het volgende:
http://littlegreenfootbal(...)Wilders_on_the_Koran lees de reacties
quote:Toss half in the toilet and the other half in the fireplace.
That is some funky hair he's got.
quote:This is how the Dutch have paid back the Canadian soldiers who risked their lives for their freedom- euthanasia, drugs, sexual perversions and now Islamists. So Mr. Wilders stands up to the very men who would tear the country apart. Too little, too late.
quote:I love Geert Wilders, Young Frankenstein is one of my favorite movies.
quote:quiet man 2/17/2007 03:42AM PST
I really liked geert in willy wonkat
#122 Roger 2/17/2007 03:45AM PST
Heh, go easy on the man's hair. You. don't. know. what. it. is. like...um, carry on.
Wat voor een punt probeer je te maken?quote:
Niet nog een Pim.quote:Op maandag 19 februari 2007 21:05 schreef WaStEd het volgende:
Zo hebben we in Wilders onze eigen martelaar weer als ie straks omgelegd wordt.
quote:Op maandag 19 februari 2007 21:13 schreef _DeMoN_ het volgende:
[..]
Wat voor een punt probeer je te maken?
Doe je dit voor de lol zo (want het is wel wat grappig) of probeer je af te laten schilderen dat achter die link van mij veel negatieve en niet serieuze reacties schuilen? Het overgrote deel is namelijk erg positief over Geert.
Dus dan is de diversiteit niet groot, want er zijn het er gewoon veel met hem eens, gelukkig.quote:Op maandag 19 februari 2007 21:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik vond de grapjes gewoon goed geslaagd.
De diversiteit in reacties is inderdaad groot. Helaas zijn veel het met Wilders eens.
Kom op... dit moet je kennen als Nederlander! Dit is wat bijna elke buitenlander over Nederland weet. In verschillende landen heb ik het al naar mijn hoofd gehad.quote:
dat noemen we een eigen mening.quote:Op maandag 19 februari 2007 21:35 schreef _DeMoN_ het volgende:
[..]
Dus dan is de diversiteit niet groot, want er zijn het er gewoon veel met hem eens, gelukkig.
Wacht maar tot de apocalyps begint in de vorm van WWIIII en jezus terug komtquote:Op maandag 19 februari 2007 21:38 schreef Haaglander het volgende:
Moge het zwaard der gerechtigheid de nekken van de ongelovige heersers van Nederland klieven, moge de straten van Den Haag veranderen in rivieren van bloed, moge de meest verschrikkelijke kreten worden geslaakt uit de krochten van het Binnenhof, moge de heerlijkheid van Allah spoedig aanbreken. Sterf gristenhonden sterf .........![]()
Niet overdrijven. Turken zijn veel xenofober dan NL ooit geweest is.quote:Op maandag 19 februari 2007 21:51 schreef SCH het volgende:
Nederland heeft momenteel in het buitenland het imago van een racistisch conseratief land en dat doet waarschijnlijk nog recht aan de waarheid ook
Neen.quote:Op maandag 19 februari 2007 20:28 schreef zipzap het volgende:
[..]
Waarom waren ze dan verbaasd?quote:Op maandag 19 februari 2007 21:51 schreef SCH het volgende:
Vorige week was er een groep Turkse journalisten op bezoek in Nederland die verbaasd waren over de politiek hier. Zij hadden het beeld van Nederland als 1 grote Geert Wilders.
Nederland heeft momenteel in het buitenland het imago van een racistisch conseratief land en dat doet waarschijnlijk nog recht aan de waarheid ook
Opmerkelijk, waren ze uitgekeken op het altijd saaie Turkije?quote:Op maandag 19 februari 2007 21:51 schreef SCH het volgende:
Vorige week was er een groep Turkse journalisten op bezoek in Nederland die verbaasd waren over de politiek hier. Zij hadden het beeld van Nederland als 1 grote Geert Wilders.
Niks mis met een overdosis nationalisme, toch? Daar weten ze in Turkije wel raad mee.quote:Op maandag 19 februari 2007 21:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Niet overdrijven. Turken zijn veel xenofober dan NL ooit geweest is.
quote:Op maandag 19 februari 2007 21:51 schreef SCH het volgende:
quote:Op maandag 19 februari 2007 22:25 schreef Meki het volgende:
Wilders heeft de voorpagina´s en het nieuws gehaald in Marokko en Pakistan
Komkommertijd hoop ik dan maar.quote:Op maandag 19 februari 2007 22:25 schreef Meki het volgende:
Wilders heeft de voorpagina´s en het nieuws gehaald in Marokko en Pakistan
Dat zou echt te erg zijn...quote:Op maandag 19 februari 2007 21:28 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Die kans is toch best reeel denk ik
Grappig dat juist die mensen het zo opnemen voor moslims. Selectief heet dat.quote:Op maandag 19 februari 2007 22:47 schreef Nouk het volgende:
[..]
Dat zou echt te erg zijn...
Mensen met een redelijk uitgesproken mening die in ons land dan vanzelf worden omgelegd?![]()
Dan mag je je echt beginnen te schamen.
Dat is ongeveer hetzelfde als hopen dat Geert Wilders iets overkomt. O nee, je hoopt natuurlijk op een verbale escalatie en een ongekend debat in de opiniepagina's van de kranten.quote:Op maandag 19 februari 2007 22:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Mocht Wilders iets overkomen dan hoop ik op escalatie die zijn weerga niet meer kent.![]()
Ja, wat dacht jij dan?quote:Op maandag 19 februari 2007 22:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is ongeveer hetzelfde als hopen dat Geert Wilders iets overkomt. O nee, je hoopt natuurlijk op een verbale escalatie en een ongekend debat in de opiniepagina's van de kranten.
FOX News is druk met democraten belachelijk maken en een connectie tussen Iran en Irak suggereren.quote:Op maandag 19 februari 2007 20:28 schreef zipzap het volgende:
[..]
Dat laatste geloof ik wel, volgens mij zitten veel mensen uit jouw hoek daar op te wachten.quote:Op maandag 19 februari 2007 22:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Grappig dat juist die mensen het zo opnemen voor moslims. Selectief heet dat.
Mocht Wilders iets overkomen dan hoop ik op escalatie die zijn weerga niet meer kent.![]()
Mooi. Geef je nationaliteit dan maar op. Weer een zuurpruim minder.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 08:07 schreef Vhiper het volgende:
We zijn met Wilders uiteraard weer het lachertje van de wereld. Ik schaam me kapot als Nederlander om zo'n randdebiel als landgenoot te hebben![]()
We hebben na 2002 alle kansen gehad om de multiculturele chaos op te ruimen. Het is dus niet gebeurd, met als gevolg dat de polarisatie toe zal nemen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 08:36 schreef SCH het volgende:
Dat laatste geloof ik wel, volgens mij zitten veel mensen uit jouw hoek daar op te wachten.
Weet je wel wat racisme is en weet je wel wat conservatief is? Weet je ook wat generaliseren is (dat moet wel, want daar doe je zelf aan mee)? Nederland staat in de top 10 van progressiefste landen. Of zijn er meer landen met hetzelfde drugsbeleid, prostitutiebeleid, homobeleid (homohuwelijken etc), abortusbeleid?quote:Op maandag 19 februari 2007 21:51 schreef SCH het volgende:
Als je je gaat schamen voor iedereen die een tegenovergestelde mening van jezelf heeft, zal ik je aanraden een keer hulp te gaan zoeken.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 08:07 schreef Vhiper het volgende:
We zijn met Wilders uiteraard weer het lachertje van de wereld. Ik schaam me kapot als Nederlander om zo'n randdebiel als landgenoot te hebben![]()
Waar Wilders ook nog eens gewoon achter staat...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 08:56 schreef mr.vulcano het volgende:
Nederland staat in de top 10 van progressiefste landen. Of zijn er meer landen met hetzelfde drugsbeleid, prostitutiebeleid, homobeleid (homohuwelijken etc), abortusbeleid?
Probleempje: Ik heb maar 1 nationaliteit en dan kan je die volgens de Nederlandse wet niet opgeven.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 08:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Mooi. Geef je nationaliteit dan maar op. Weer een zuurpruim minder.
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 08:57 schreef mr.vulcano het volgende:
Als je je gaat schamen voor iedereen die een tegenovergestelde mening van jezelf heeft, zal ik je aanraden een keer hulp te gaan zoeken.
Dat wil je toch zo graag?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 08:45 schreef PJORourke het volgende:
[..]
We hebben na 2002 alle kansen gehad om de multiculturele chaos op te ruimen. Het is dus niet gebeurd, met als gevolg dat de polarisatie toe zal nemen.
Valt wel mee. Waar ik woon hebben ze nooit van Wilders gehoord maar dan moet ik zeggen dat hier ook bijzonder weinig moslims wonen laat staan een religiedruk uitoefenen op de bevolking.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 08:07 schreef Vhiper het volgende:
Ik denk dat we op het buitenland momenteel erg negatief over kunnen komen. Op het gebied van homohuwelijken, abortus en drugsbeleid worden we aan alle kanten bijgehaald. Op veel gebieden waar we vroeger voorop liepen zijn we nu middelmaat. Dat lijkt me wel degelijk een gevolg van conservatisme.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 08:56 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Weet je wel wat racisme is en weet je wel wat conservatief is? Weet je ook wat generaliseren is (dat moet wel, want daar doe je zelf aan mee)? Nederland staat in de top 10 van progressiefste landen. Of zijn er meer landen met hetzelfde drugsbeleid, prostitutiebeleid, homobeleid (homohuwelijken etc), abortusbeleid?
En de negatieve hausse is ingezet door de vreemde actie van Verdonk die Ayaan het staatsburgerschap wilde ontnemen. En eerder natuurlijk al door beide moorden.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik denk dat we op het buitenland momenteel erg negatief over kunnen komen. Op het gebied van homohuwelijken, abortus en drugsbeleid worden we aan alle kanten bijgehaald. Op veel gebieden waar we vroeger voorop liepen zijn we nu middelmaat. Dat lijkt me wel degelijk een gevolg van conservatisme.
Daarnaast zijn er nog negatieve uitschieters, zoals types als Wilders die terug willen naar een slaperig Nederland zonder teveel vreemde smetten.
Eerder al inderdaad. Denk zelfs al na 11 september waar andere landen verder gingen zijn wij behoorlijk in een kramp geschoten sindsdien. En in zo'n omgeving van angst kan het conservatisme hoogtij vieren.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:56 schreef SCH het volgende:
[..]
En de negatieve hausse is ingezet door de vreemde actie van Verdonk die Ayaan het staatsburgerschap wilde ontnemen. En eerder natuurlijk al door beide moorden.
Goh nooit verwacht dat 9/11 5,5 jaar later tot 1 van de meest conservatieve regeringen in de Nederlandse parlementaire geschiedenis zou leiden.quote:[b]Op dinsdag 20 februari 2007 11:00 . En in zo'n omgeving van angst kan het conservatisme hoogtij vieren.
Het is toch goed dat we bijgehaald zijn. Dat betekent landen het voorbeeld van Nederland volgen. Maar het betekent niet als andere landen progressiever worden, Nederland opeens conservatief wordt.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik denk dat we op het buitenland momenteel erg negatief over kunnen komen. Op het gebied van homohuwelijken, abortus en drugsbeleid worden we aan alle kanten bijgehaald. Op veel gebieden waar we vroeger voorop liepen zijn we nu middelmaat. Dat lijkt me wel degelijk een gevolg van conservatisme.
Daarnaast zijn er nog negatieve uitschieters, zoals types als Wilders die terug willen naar een slaperig Nederland zonder teveel vreemde smetten.
Dat deed het in 2002 alquote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:05 schreef Chewie het volgende:
[..]
Goh nooit verwacht dat 9/11 5,5 jaar later tot 1 van de meest conservatieve regeringen in de Nederlandse parlementaire geschiedenis zou leiden.![]()
Maar het betekent wel dat we van de koplopers naar de middelmoot zijn afgezakt en dat op vele fronten. Van onderwijs tot milieubeleid.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:06 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Het is toch goed dat we bijgehaald zijn. Dat betekent landen het voorbeeld van Nederland volgen. Maar het betekent niet als andere landen progressiever worden, Nederland opeens conservatief wordt.
Weet niet wat jij onder conservatief verstaat maar dat heeft weinig met moslimhaat of angst te maken.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat deed het in 2002 al. Denk dat de moslimhaat cq angst er hier meer in heeft gehakt dan in landen als Spanje en G-B hoewel daar wel sprake was van echte aanslagen.
Ok had me duidelijker uit moeten drukken ik had het over rechtsconservatief. En qua beleid waren alle Balkenende kabinetten tot nu toe erg conservatief en dat zal bij het nieuwe kabinet niet heel anders zijn.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Weet niet wat jij onder conservatief verstaat maar dat heeft weinig met moslimhaat of angst te maken.
De regering die we in 2002 kregen was ook zeker qua beleid niet conservatief te noemen in tegenstelling tot de regering die we nu gaan krijgen.
Volgens deze redenatie zou de SP dan ook rechtsconservatief zijn met hun angst voor oost-europese arbeiders.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ok had me duidelijker uit moeten drukken ik had het over rechtsconservatief. En qua beleid waren alle Balkenende kabinetten tot nu toe erg conservatief en dat zal bij het nieuwe kabinet niet heel anders zijn.
En rechtsconservatief drijft uiteraard voor een groot deel op de angst voor het vreemde.
Die angst lijkt me anders dan die van de conservatieve vleugels van CDA en VVD en types als Wilders voor de Islam. Angst voor je baan is wat anders dan angst voor het vreemde (Kamp met z'n dwaze "we hebben hier zwerfvuil door de buitenlanders"quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:44 schreef Chewie het volgende:
[..]
Volgens deze redenatie zou de SP dan ook rechtsconservatief zijn met hun angst voor oost-europese arbeiders.
Toch wel denk ik.quote:Angst voor het vreemde heeft dan ook niks met links, rechts of conservatief te maken.
Dan heb jij denk ik andere kabinetten gezien dan ik. Ik zag een grote angst voor het vreemde, een groep mensen die constant in de verdediging schoot, tot aan het bittere einde vast bleef houden aan onhoudbare en onuitvoerbare standpunten, die typisch conservatief de macht van de bonden wou breken.quote:De vorige Balkenende regeringen waren zeker niet conservatief te noemen daarvoor hoef je alleen maar naar sociale hervormingen te kijken.
Kloptquote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:44 schreef Chewie het volgende:
[..]
Volgens deze redenatie zou de SP dan ook rechtsconservatief zijn met hun angst voor oost-europese arbeiders.
Die angst is exact hetzelfde, komt neer op dat de vreemde je eigen baan en plek inneemt.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die angst lijkt me anders dan die van de conservatieve vleugels van CDA en VVD en types als Wilders voor de Islam. Angst voor je baan is wat anders dan angst voor het vreemde (Kamp met z'n dwaze "we hebben hier zwerfvuil door de buitenlanders"
Dan denk ik dat jij dat fout ziet, hangt ook een beetje van de soort angst af maar wat betreft angst voor buitenlanders kun je niet stellen dat dit iets typisch links of rechts is.quote:Toch wel denk ik.
Aangezien ik angst voor buitenlanders niet als typisch conservatief zie en aan de hand van het gevoerde beleid bepaal of een kabinet progresief of conservatief is denk ik dat wij het niet eens zo anders zien. Qua beleid waren de vorige kabinetten Balkenende juist progresief te noemen.quote:Dan heb jij denk ik andere kabinetten gezien dan ik. Ik zag een grote angst voor het vreemde, een groep mensen die constant in de verdediging schoot, tot aan het bittere einde vast bleef houden aan onhoudbare en onuitvoerbare standpunten, die typisch conservatief de macht van de bonden wou breken.
Zeer conservatief naar mijn idee.
Vergeleken met de diverse paarse kabinetten vond ik het bijzonder conservatief.quote:Conservatisme - Wat is conservatisme?
Conservatisme is een politieke filosofie, geen levensbeschouwing of geloof. Het biedt een consistente en vooral realistische visie op de mens, de samenleving en de overheid, en op de relaties daartussen. In de kern komt conservatisme neer op een pleidooi voor een vrije en fatsoenlijke samenleving, met verantwoordelijke burgers, sterke kerninstellingen en een kleine maar weerbare overheid. In het huidige debat dringen conservatieven vooral aan op de eerbiediging van noties die vooral in een moderne en democratische samenleving bewaard moeten blijven: noties over vrijheid en recht, over het belang van de traditie, en over het belang van gezin en onderwijs.
Die angst lijkt mij dus conservatief en die angst is waar de vorige 3 kabinetten voor een groot deel op waren gebasseerd.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:16 schreef Chewie het volgende:
[..]
Die angst is exact hetzelfde, komt neer op dat de vreemde je eigen baan en plek inneemt.
[..]
[..]
Dan denk ik dat jij dat fout ziet, hangt ook een beetje van de soort angst af maar wat betreft angst voor buitenlanders kun je niet stellen dat dit iets typisch links of rechts is.
[..]
[..]
Naar mijn idee bepaald niet ze gingen volgens mij echt in de richting van wat ik hierboven quote als de burke definitie van conservatisme.quote:Aangezien ik angst voor buitenlanders niet als typisch conservatief zie en aan de hand van het gevoerde beleid bepaal of een kabinet progresief of conservatief is denk ik dat wij het niet eens zo anders zien. Qua beleid waren de vorige kabinetten Balkenende juist progresief te noemen.
Nee niet echt zeker niet op de manier waarop ze het probeerden. Ouderwets de confrontatie opzoeken, massabetogingen uitlokken etcetera. Lijkt mij weinig progressief. Progressief lijkt mij in goed overleg proberen wat te bereiken en het niet van bovenaf opleggen.quote:De macht van de vakbond breken was wellicht 100 jaar geleden conservatief nu is het juist fris en progresief.
idd en qua drugsbeleid staan we nog steeds op eenzame hoogtequote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:06 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Het is toch goed dat we bijgehaald zijn. Dat betekent landen het voorbeeld van Nederland volgen. Maar het betekent niet als andere landen progressiever worden, Nederland opeens conservatief wordt.
nee we hebben een standaard gezet hoe veel liberaler moet het homo beleid nog wordenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar het betekent wel dat we van de koplopers naar de middelmoot zijn afgezakt en dat op vele fronten. Van onderwijs tot milieubeleid.
Och ook in Canada en Zwitserland doen ze aan gratis heroineverstrekking. Het softdrugsbeleid loopt wel voorop maar is in de meeste andere landen ook stukken minder strikt dan 5 of 10 jaar terug.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idd en qua drugsbeleid staan we nog steeds op eenzame hoogte
Homo emancipatie is slechts 1 van de vele sociale kwesties. En van echt alles kunnen is volgens mij nog geen sprake.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee we hebben een standaard gezet hoe veel liberaler moet het homo beleid nog worden![]()
Je kunt toch alles al als homo![]()
Laten we hopen dat dat niet gebeurdquote:Op maandag 19 februari 2007 21:05 schreef WaStEd het volgende:
Zo hebben we in Wilders onze eigen martelaar weer als ie straks omgelegd wordt.
problemen tussen ethnische groepen zijn alleen maar groter daar.quote:Op maandag 19 februari 2007 22:01 schreef popolon het volgende:
[..]
Neen.
De hetze die Wilders oproept tegen de in Nederland wonende moslims is er zeker niet. En het overgrote merendeel van de moslims in de VS voelen zich trouwens ook gewoon Amerikaan.
Ik wil niet zeggen dat er geen problemen zijn maar zo erg als in Nederland zeker niet.
Dat zijn dan tamelijk slechte journalisten. Heb je daar wel eens over nagedacht?quote:Op maandag 19 februari 2007 21:51 schreef SCH het volgende:
Ach dat denken simpele boeren uit limburg ook.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:10 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat zijn dan tamelijk slechte journalisten. Heb je daar wel eens over nagedacht?
Oh? Voorbeeld?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:12 schreef Powerss het volgende:
[..]
Ach dat denken simpele boeren uit limburg ook.
Lezen de krant en vanuit dat soort berichtgeven maken ze op hoe het in de rest van nederland gaat
Dat het 5 voor twaalf is en dat we bedriegt worden door een tsunami van Islam.quote:
Oh ja, maar zo ken ik er nog wel een paar van Bos en Marijnissen, hoe asociaal het kabinet wel niet was en dat NL op de grens van armoede zat. Heeft heel wat stemmetjes opgeleverd hoor.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:22 schreef Powerss het volgende:
[..]
Dat het 5 voor twaalf is en dat we bedriegt worden door een tsunami van Islam.
Dat nederland aan de rand van de afgrond staat.
Dat er een oorlog woed.
Dat onze regering is geinflitreerd door de islam (dacht dat dubbele paspoorten het probleem waren ging er dus om dat ze moslim waren)
Onzin. Die stemmen op hem omdat hij Limburgs is.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:12 schreef Powerss het volgende:
Ach dat denken simpele boeren uit limburg ook.
Lezen de krant en vanuit dat soort berichtgeven maken ze op hoe het in de rest van nederland gaat
quote:***************************************
Saudi-Arabië onthoofdt Srilankanen
` In Saudi-Arabië zijn de lichamen
van vier onthoofde Srilankanen aan het
publiek getoond.De lichamen werden na
de executie op een plein in Riaad aan
houten balken vastgebonden.
De vier Srilankanen hadden de doodstraf
gekregen voor een reeks overvallen.Ze
hadden daarbij niemand vermoord.De vier
zijn om het leven gebracht omdat ze zo
georganiseerd te werk gingen.
De media in Saudi-Arabië zeggen dat de
executie is bedoeld om buitenlandse
criminelen af te schrikken.In Sri Lanka
is geschokt gereageerd op het nieuws.
Mensenrechtengroeperingen beschuldigen
Saudi-Arabië van hardheid en willekeur.
Zegt iemand uit een land waarop vrijheid van meningsuiting de dood weleens op volgt.quote:Ambassade Iran veroordeelt woorden Wilders
DEN HAAG - De Iraanse ambassade in Den Haag heeft in een verklaring woensdag de uitspraken van Tweede Kamerlid Geert Wilders (PVV) veroordeeld. Wilders verkondigde vorige week in een gesprek met dagblad De Pers dat moslims de helft uit de Koran moeten scheuren als ze in Nederland willen blijven omdat er „genoeg verschrikkelijke dingen” in staan.
De ambassade noemt de uitspraken een „directe belediging van de heilige en ethische waarden van de islam”, aldus de verklaring. De woorden van Wilders staan volgens de ambassade haaks op de basisprincipes van menselijke waarden en bewijzen vrijheid van meningsuiting een slechte dienst
Dit is tekenend voor Wilders-stemmers. Ze willen niet het beste voor ons land. Ze willen gewoon strijd/spanningen in NL.quote:Op maandag 19 februari 2007 22:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik denk dat dat de enige manier is om door de zultkoppen van linkse multikulutopisten door te dringen, helaas.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:19 schreef Puzzelaar het volgende:
Dit is tekenend voor Wilders-stemmers. Ze willen niet het beste voor ons land. Ze willen gewoon strijd/spanningen in NL.
Vooor fundamentalisten is dat inderdaad een aardig alternatief.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:06 schreef Posdnous het volgende:
Precies, je moet jezelf op hetzelfde niveau zetten als een fundamentalistisch land.
Ja onnodige extra spanningen en geweld is een positieve bijdage aan de toekomst van dit landquote:Op woensdag 21 februari 2007 12:21 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik denk dat dat de enige manier is om door de zultkoppen van linkse multikulutopisten door te dringen, helaas.
tofquote:Op maandag 19 februari 2007 22:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Hoezo krijgt Wilders de doodstraf omdat hij een andere mening heeft? Dacht het niet. In Iran was hij ter dood veroordeeld.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:06 schreef Posdnous het volgende:
Precies, je moet jezelf op hetzelfde niveau zetten als een fundamentalistisch land.
Neehoor daar had hij juist prima gepastquote:Op woensdag 21 februari 2007 12:27 schreef more het volgende:
[..]
Hoezo krijgt Wilders de doodstraf omdat hij een andere mening heeft? Dacht het niet. In Iran was hij ter dood veroordeeld.
Dus je bevestigt dat het je daarom is te doen? Het starten van rellen/burgeroorlog?quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:21 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik denk dat dat de enige manier is om door de zultkoppen van linkse multikulutopisten door te dringen, helaas.
Ja, dat kun je ze wel blijven uitleggen, maar op een of andere manier begrijpen ze dat niet.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:06 schreef Posdnous het volgende:
Die is heel goed ontwikkeld. "Geert is goed en daarmee bastaquote:Op woensdag 21 februari 2007 12:29 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Ja, dat kun je ze wel blijven uitleggen, maar op een of andere manier begrijpen ze dat niet.
Die ratio is niet echt goed ontwikkeld of zo.
Dan kunnen ze daarna allemaal "zie je wel" roepen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:28 schreef Puzzelaar het volgende:
Dus je bevestigt dat het je daarom is te doen? Het starten van rellen/burgeroorlog?
Nee, zeer zeker niet, maar stemmen of discussieren lijken niet te helpen. En de problemen verdwijnen niet vanzelf. Als je denkt dat struisvogelpolitik de zaak beter maakt, heb je het mis.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:28 schreef Puzzelaar het volgende:
Dus je bevestigt dat het je daarom is te doen? Het starten van rellen/burgeroorlog?
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/109763quote:Tsunami, de doeltreffende woordkeus van Wilders.
Geplaatst op 21-02-2007 10:00 door Peter Louter in categorie politiek
foto
Half Nederland is over hem heen gevallen toen Wilders de golf van immigranten vergeleek met een tsunami. Maar, als u zich aangesproken voelde, de term was niet voor u bedoeld. Het kan Wilders namelijk helemaal niets schelen wat u er van vindt.
Wilders heeft de term gebruikt ten behoeve van de man op het op afbetaling gekochte nepleren bankstel, een type dat veel voorkomt in oudere stadswijken. De man in de straat zogezegd. Niet uw type!
Wilders doelgroep herkent de metafoor. Zij werden en worden overspoeld door een stroom van nieuwkomers en de geboortegolf die er achter aan kwam.
Na de golf door de oude stadswijken, bereikt de ‘tsunami’ nu ook de instituties. In het onderwijs, de gezondheidszorg, bij uitkeringsinstanties, bij het politiekorps klotst het water soms hoog tegen de wanden en ook daar wordt de metafoor herkend. Nu al is de belangstelling voor dat soort beroepen in de grote steden aan het afnemen en die trend zal zich nog verder voortzetten, ook lang nadat een regeringscommissie zich over het vraagstuk zal hebben gebogen. Geert Wilders is een symptoom. Zo lang de achterliggende problemen niet worden aangepakt zal dat symptoom in omvang groeien en ten onrechte voor het feitelijk probleem worden aangezien.
Het goedkope schelden op Wilders, is een blijk van onvermogen en een gebrek aan zelfkritiek. De zittende politiek loopt om de problemen heen, stelt harde maatregelen uit en schept zo de ruimte waarin Wilders zijn negatieve boodschap kan exploreren.
Het vraagstuk waar het om gaat heet: integratie.
Er is geen keus, een verstandig denkend mens weet dat. Integreren is in het belang van iedereen die in dit land woont. Integratie dien het mission statement te zijn voor de onderneming Nederland. Samen wonen, samen werken en vooral: samen delen.
In een eerder blog heb ik aan de hand van een simpel voorbeeld laten zien dat Nederland van ons moet zijn, van ons: bewoners van dit land. Wij-gevoel schept betrokkenheid en acceptatie. Integratie is de enige manier om een gezamenlijke toekomst te scheppen, de enige manier om tegenstellingen te verzachten en uiteindelijk te slechten. Die betrokkenheid ontstaat niet zo maar. Ook dat liet ik in mijn eerder aangehaald blog zien.
Zo lang grote delen van de bevolking in Nederland in staat worden gesteld om de tsunami te ontvluchten via witte scholen, witte wijken, witte werkplekken, zal dat deel alleen lippendienst bewijzen aan de vereiste integratie. Achter hun ‘onvertogen’ verontwaardiging over discriminatie door degenen die de tsunami over zich heen krijgen, ligt een stinkend en gerationaliseerd eigenbelang en een gebrek aan solidariteit.
Dit vormt een grotere bedreiging voor de ontwikkelingen in ons land dan die voortkomt uit d aanwezigheid van te veel nieuwkomers.
Middle-class Nederland blijft de ‘tsunami’ ontvluchten en laat lower-class en lower-middleclass voor de problemen opdraaien. En als die laatsten protesteren, verenigt middle-class Nederland in (schijn)heilige (boontjes) verontwaardiging over discriminatie en roept elkaar toe dat het fascisme met wortel en tak moet worden uitgeroeid. Zo projecteert ze haar duistere kant op de bevolkingsgroep waarop ze de problemen afschuift. Als die vervolgens op Wilders stemmen zijn de rapen gaar. Dit land komt om in schijnheiligheid, dubbelhartigheid en afschuiven.
Het is helaas bitter om te constateren dat de partij die was opgericht om de dubbele tong van de middle-class te splijten ten onder is aan het gaan aan haar eigen succes. De tweede generatie van haar oorspronkelijke doelgroep is inmiddels geëmancipeerd en maakt deel uit van de nieuwe middle-class. Ze zijn herkenbaar. Ze ontkennen of relativeren ieder probleem dat niet in hun buurt komt. Het gevolg is duidelijk. De traditionele kiezer verlaat de PvdA en wandelt richting SP en PVV. De partij van de Arbeid zal zich nog even kunnen behelpen met de gunst van de allochtone kiezer, maar eigenlijk is haar tijd voorbij. Haar kinderen hebben het oorspronkelijke ideaal verraden nu hen dat zelf ten deel is gevallen. Om dat te behouden is er een onderklasse nodig.
Nederland is van ons, van ons, van ons, van ons, van ons, van ons, van ons, van ons allemaal.
Althans, zo zou het moeten zijn. Ze, de nieuwe vrijgestelden, hebben hun antwoord al weer klaar. Nederland?, wat is dat nou helemaal in deze geglobaliseerde wereld?
Echter, pas als hun solidariteit met de lower class is hersteld, kunnen we verder. Wat dit gebrek aan solidariteit veroorzaakt nu veel problemen die uiteindelijk ook op het bordje van de middle class terecht zullen komen.
Ik heb maar een antwoord. Geef de nieuwe minister van integratie een paar duizend opbouwwerkers die al die ‘slachtoffers’ hun stem teruggeven. Zodat ze zelf kunnen opkomen voor hun belang. Zodat ze zelf de dubbele tong van ‘de nieuwe vrijgestelden’ kunnen ontmaskeren. Een scheutje Alisnky komt daarbij goed van pas.
We zijn toch een fundamentalistisch land? Kijk maar naar onze regering!quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:06 schreef Posdnous het volgende:
Viva la revolutionquote:Op woensdag 21 februari 2007 12:36 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, zeer zeker niet, maar stemmen of discussieren lijken niet te helpen. En de problemen verdwijnen niet vanzelf. Als je denkt dat struisvogelpolitik de zaak beter maakt, heb je het mis.
Je snapt het punt niet?quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:38 schreef PJORourke het volgende:
[..]
We zijn toch een fundamentalistisch land? Kijk maar naar onze regering!
Je hebt helemaal gelijk. In Iran durft niemand een andere mening dan die van de Ayatollah's te uiten, want dan krijg je doodstraf.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neehoor daar had hij juist prima gepast. Dan zouden zijn uitspraken echter niet over Moslims zijn geweest maar over Joden of Christenen.
Ja.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:58 schreef more het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. In Iran durft niemand een andere mening dan die van de Ayatollah's te uiten, want dan krijg je doodstraf.
Wat grappigquote:Op woensdag 21 februari 2007 12:38 schreef PJORourke het volgende:
[..]
We zijn toch een fundamentalistisch land? Kijk maar naar onze regering!
af en toe is het gezond om de de belangrijkheid van NL in de wereld in z'n werkelijke waarde te zien:quote:Op maandag 19 februari 2007 20:02 schreef KlootMajoor het volgende:
(..)
Ik ben dus erg geinteresseerd wat het buitenland en met name het gewone klootjesvolk over Nederland te zeggen heeft mbt Geert en zijn oude en nieuwe uitspraken, met verwijzingen naar Pim en Theo in de achtergrond. voor zover dit er is
(..)
Maar dat neemt niet weg dat hij gewoon een extreem-rechtse politicus is. Net als wij in Nederland aandacht hebben voor het electorale succes van De Winter, Le Pen of Haider, heeft het buitenland dat voor Wilders. Foruyn trok ook veel aandacht, zelfs alleen op basis van opineipeilingen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 08:58 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waar Wilders ook nog eens gewoon achter staat...
Waarom beschouw je "fascisme" als een aantijging? Kom gewoon eerlijk voor je politieke opvattingen uit. Je wilt toch ook graag dat dingen gewoon "bij de naam worden benoemd"?quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:13 schreef Haaglander het volgende:
Linksen zijn dom, hoe harder zij schreeuwen tegen Wilders c.s, hoe groter de PVV wordt. Zij snappen niks van de onvrede die heerst onder grote groepen autochtonen. De aantijging 'fascisme' maakt geen indruk meer.
De tsunami is nog nauwelijks over de kust van Nederland gerold.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |