Klopt, het is niet mijn bewering, maar die van Sigmequote:
Balkenende komt op die manier ook meer in de buurt dan Stalin. Of Bush.quote:Op maandag 19 februari 2007 15:47 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Neeneenee, dat stelde ik helemaal niet. Ik stelde dat Lenin dichter in de buurt kwam dan Stalin. Dat is iets heel anders.
Nee nee, daar streefde hij wel naar, dat was wel ideaal, maar bij gebrek aan meerderheid van de arbeidersklasse die zich daarachter schaarde mocht een verlichte minderheid wel alvast het goede voorbeeld geven.quote:Overigens ging Lenin uit van de meerderheid van de arbeidersklasse die de voormalige uitbuiters uitbuit. Volgens mij stond dat in je eigen citaat...
communisme heeft wel wat meer dan 1 persoon gekend die uit naam van die ideologie wandaden heeft gepleegd.quote:Op maandag 19 februari 2007 16:01 schreef knowall het volgende:
Niet dat het daarom gaat, het gaat erom dat het wel erg gemakkelijk en fout is om wandaden van een persoon toe te rekenen aan een -isme.
Ze heeft het niet over jouquote:Op maandag 19 februari 2007 16:03 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Klopt, het is niet mijn bewering, maar die van Sigme
Ja en?quote:Op maandag 19 februari 2007 16:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
communisme heeft wel wat meer dan 1 persoon gekend die uit naam van die ideologie wandaden heeft gepleegd.
Omdat?quote:Die ideologie is wat mij betreft al fout zonder wandaden trouwens.
De VS is niet het meest vrije land ter wereld, niet op economisch gebied:quote:Op maandag 19 februari 2007 15:57 schreef buachaille het volgende:
[..]
Als het meest vrije land ter wereld heeft de VS meer te verliezen dan welk ander land dan ook. Het is daarom logisch dat men deze belangen verdedigt.
Een beetje offtopic, maar de VS is strategisch zeer goed bezig door te strijden in de zwakste schakel van het MO, Irak. Hierdoor verplaatst de Islamitische wereld haar aandacht op de Amerikaanse aanwezigheid in Irak ipv op de Amerikaanse aanwezigheid in de US.quote:
Dat geeft dus in iedergeval aan dat personen die zich aangetrokken voelen tot deze ideologie al niet sporen.quote:
Het ingaat tegen de menselijke natuurquote:Omdat?
Laten we het maar op een meningsverschil houden in dit topic, ok?quote:Op maandag 19 februari 2007 16:07 schreef buachaille het volgende:
[..]
Een beetje offtopic, maar de VS is strategisch zeer goed bezig door te strijden in de zwakste schakel van het MO, Irak. Hierdoor verplaatst de Islamitische wereld haar aandacht op de Amerikaanse aanwezigheid in Irak ipv op de Amerikaanse aanwezigheid in de US.
Eens. Maar: [POL SC 1151] eeuh?quote:Op maandag 19 februari 2007 16:11 schreef Chewie het volgende:
Het ingaat tegen de menselijke natuur
Het uitgaat van dwang
Het andersdenkenden niet tollereert
Het de staat boven het individu plaatst
We hebben dezelfde mening, maar dat besef je nog niet doordat bepaalde kennis je nog niet bereikt heeft.quote:Op maandag 19 februari 2007 16:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Laten we het maar op een meningsverschil houden in dit topic, ok?
Onzin.quote:Op maandag 19 februari 2007 16:11 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat geeft dus in iedergeval aan dat personen die zich aangetrokken voelen tot deze ideologie al niet sporen.
Ja en? Moorden hoort ook bij de menselijke natuur, en dat hebben we ook strafbaar gesteld.quote:Het ingaat tegen de menselijke natuur
Net als het kapitalisme.quote:Het uitgaat van dwang
Onzin.quote:Het andersdenkenden niet tollereert
In welk opzicht?quote:Het de staat boven het individu plaatst
Sorry, je las het verkeerd. "waarom Lenin als voorbeeldige communist kan worden opgevoerd" was het 'dat kan hij niet'.quote:Op maandag 19 februari 2007 16:03 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Klopt, het is niet mijn bewering, maar die van Sigme
quote:Op maandag 19 februari 2007 16:11 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat geeft dus in iedergeval aan dat personen die zich aangetrokken voelen tot deze ideologie al niet sporen.
Loze beweringen gestaafd op uitgevoerd communisme, niet het ideaal communisme of zelfs maar de basis van communisme, waar jij het zo graag over hebt. De Marxistische leer gaat juist uit van een staat die er uiteindelijk niet meer isquote:Het ingaat tegen de menselijke natuur
Het uitgaat van dwang
Het andersdenkenden niet tollereert
Het de staat boven het individu plaatst
quote:Over Lenin en de staat kunnen we kort zijn. Volgens de marxistische doctrine - die Lenin op dit punt nauwgezet volgde - zou de staat afsterven. Lenin geloofde hier tot zijn dood vurig in: de wereldrevolutie leek dichterbij dan ooit. In zijn optiek zouden de mensen als broeders en zusters (kameraden) vreedzaam samenleven in de proletarische wereld, daarin was een regering (= dwang) niet meer nodig. Tot die tijd (tot de fase van het werkelijke communisme was bereikt), was de staat echter noodzakelijk en moest zij krachtig zijn.
Pardon geweldadige revolutie is zelfs 1 van de peilers van die ideologiequote:
Wat een kromme redenatie zeker in relatie tot deze discussie.quote:Ja en? Moorden hoort ook bij de menselijke natuur, en dat hebben we ook strafbaar gesteld.
Nee dus, ten eerste is kapitalisme geen staatsvorm en ten tweede dwingt het kapitalisme niemand om mee te doen.quote:Net als het kapitalisme.
Weet jij uberhaupt wel iets van communisme? Of heb jij een eigen interpretatie van het communisme?quote:Onzin.
Alles staat in het teken van het land, het individu heeft zich daar naar te schikken. Niet iets typisch communistisch maar wel typisch totalitair.quote:In welk opzicht?
Want?quote:Op maandag 19 februari 2007 16:28 schreef Chewie het volgende:
Wat een kromme redenatie zeker in relatie tot deze discussie.
Het kapitalisme dwingt mij eigendomsrechten van anderen te respecteren.quote:Nee dus, ten eerste is kapitalisme geen staatsvorm en ten tweede dwingt het kapitalisme niemand om mee te doen.
Mogelijk.quote:Of heb jij een eigen interpretatie van het communisme?
begrijp je die tekst zelf wel? Er staat toch duidelijk dat om er te komen dwang mag en dat is wat mij betreft al een fout begin. Communisme dient dus uitgevoerd te worden zoals dat al vele malen geprobeert is, staat zelfs in die tekst. Kortom een fout en verwerpelijk systeem.quote:Op maandag 19 februari 2007 16:25 schreef Elseetje het volgende:
[..]
![]()
[..]
Loze beweringen gestaafd op uitgevoerd communisme, niet het ideaal communisme of zelfs maar de basis van communisme, waar jij het zo graag over hebt. De Marxistische leer gaat juist uit van een staat die er uiteindelijk niet meer is
[..]
quote:Op maandag 19 februari 2007 16:36 schreef knowall het volgende:
Het kapitalisme dwingt mij eigendomsrechten van anderen te respecteren.
Communisme en moorden hand in hand gaan, in theorie (om er te komen) en in praktijkquote:
Dat is niet sec kapitalisme trouwens, nogmaals kapitalisme is geen staatsvorm.quote:Het kapitalisme dwingt mij eigendomsrechten van anderen te respecteren.
Begrijp jij het marxisme of communisme? Tot nu toe heb je niet zoveel kennis laten blijken...quote:Op maandag 19 februari 2007 16:39 schreef Chewie het volgende:
[..]
begrijp je die tekst zelf wel? Er staat toch duidelijk dat om er te komen dwang mag en dat is wat mij betreft al een fout begin. Communisme dient dus uitgevoerd te worden zoals dat al vele malen geprobeert is, staat zelfs in die tekst. Kortom een fout en verwerpelijk systeem.
quote:Op maandag 19 februari 2007 16:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
Communisme en moorden hand in hand gaan, in theorie (om er te komen) en in praktijk
[..]
[..]
Dat is niet sec kapitalisme trouwens, nogmaals kapitalisme is geen staatsvorm.
Het respecteren van eigendomsrecht (door overheid en burger) is ook 1 van de belangrijkste peilers van de welvaartsgroei.
[..]
quote:Kapitalisme is een politiek-economisch systeem
quote:Op maandag 19 februari 2007 16:43 schreef sanni het volgende:
Yo TSde gevaren zitten nog altijd in de partijen Groenlinks en de SP als je de
geschiedenis een beetje kent. Dus alles van die kant is sowieso verdacht zelfs anno
2007![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |