Misschien hebben ze het voor de IB2006 gefixt, die heb ik nog niet veel gedaan. tot zover de slowchat maar weer dan?quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:02 schreef ManAtWork het volgende:
OK, die gebruiken we dus maar niet meer.
(Wel even vragen om een update natuurlijk.)
2005 was wél ¤ 40,- als ik me niet vergis. Dan hebben jullie allebei gelijkquote:Op woensdag 28 februari 2007 22:09 schreef DonJames het volgende:
[..]
Misschien hebben ze het voor de IB2006 gefixt, die heb ik nog niet veel gedaan. tot zover de slowchat maar weer dan?
Ik heb wel een hoger inkomen, dat klopt.quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:30 schreef ManAtWork het volgende:
Jullie kunnen kiezen voor fiscaal partnerschap.
Daar moet je om "verzoeken" bij de aangifte (is gewoon een vinkje zetten, hoef je niet speciaal een brief voor te sturen ofzo)quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:52 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Ik heb wel een hoger inkomen, dat klopt.
Hoe regel je zo'n fiscaal partnerschap en kan dat snel?
Ik kwam zelf eruit dat het niet kon, omdat ze ten eerste normbedragen hanteren over september t/m december, en niet over het hele bedrag in één keer. Als ik het aan de hand van die normbedragen uitreken kom ik op 716 euro over die periode. Ten tweede is er een drempel van 500 euro dus dan hou ik nog 216 euro over die ik zou kunnen terugvragen. Maar; ik heb ook studiefinanciering ontvangen, dat is in die periode 4x250 euro geweest dus uiteindelijk kom ik dan uit op minder dan nul - oftewel: ik kan niks terugvragen.quote:Op maandag 26 februari 2007 12:15 schreef InnocentFR het volgende:
Probeer volgend jaar de studie van jouw rekening af te laten schrijven en dat je ouders dit weer aan jouw betalen, dit bedrag kan je namelijk ook verreken.
quote:Bij Studiekosten of andere scholingsuitgaven in de Rekenhulp
Vermeld bijvoorbeeld lesgeld en kosten voor studieboeken of vakliteratuur. Het gaat hier uitsluitend om de studie die u zelf volgt. Vermeld de uitgaven die u of uw fiscale partner voor uw studie hebben gedaan. Eventuele vergoedingen moet u aftrekken van deze kosten.
Bron: Belastingdienst
Volgens mij kan het plaatje niet duidelijker:quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:29 schreef PuinzOOi het volgende:
[afbeelding]
1. Hier vul ik EUR 1.015 in?
2. Hier vul ik EUR in: EUR 269? (EUR 107 x 12 maanden - EUR 1015)
3. Is dit 'Bijdrage ZVW' op mijn jaaropgave?
4. Geen idee.
5. Geen idee.
6. Geen idee... zucht![]()
Wie o wie kan me helpen?!
... ik kan andere dingen wel goed hoorquote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:33 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Volgens mij kan het plaatje niet duidelijker:
1: 1015 - doe ik
2: je zorgtoeslag (per saldo) - even voor de zekerheid: 12 maanden x EUR 37,-?
3: je aanvullende ziektenkostenpremie - even voor de zekerheid: 12 maanden x EUR 23 (EUR 23,- is verschil tussen ziektenkostenpremie - basisverzekering op maand basis)?
4: inderdaad je bijdrage ZVW (werknemer + werkgever) - dit is dus dat bedrag van EUR 858,-
5: alleen indien van toepassing - ben niet arbeidsongeschikt geweest, dus n.v.t.
6: als je onbelaste vergoedingen hebt gehad, dien je die daar in te vullen.- ehhh... en dat zijn?
Volgens mij, als ik snel gekeken heb, is dat het wel.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:41 schreef PuinzOOi het volgende:
[..]
... ik kan andere dingen wel goed hoor![]()
Bedankt btw.
Wanneer heb je dat geld voor die auto geleend, dan?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 22:36 schreef TwinLife het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik had een woning met een flinke overwaarde. Ik heb in het verleden mijn hypotheek opgehoogd ivm de aankoop van een nieuwe auto. Ik heb de rente over dit deel nooit afgetrokken.
Nu heb ik afgelopen jaar een ander huis gekocht, de overwaarde van mijn vorige huis eringestoken en nu zit ik met een wat hogere hypotheek.
Het gedeelte dat vroeger is bijgeleend voor de auto, zou ik de rente daarover weer kunnen gaan aftrekken? Omdat ik in de rekenhulp voor de bijleenregeling de totale schuld op de vorige woning moet ingeven, wat dus inclusief dat gedeelte is....
Loop ik een risico als ik dit doe?
![]()
ongeveer 3 jaar geledenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wanneer heb je dat geld voor die auto geleend, dan?
Dus niet. Alleen de eigen woningschuld moet je opgeven bij de bijleenregeling. Dus EXCLUSIEF de lening voor de auto. Net als je 'vroeger' ook deed.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 22:36 schreef TwinLife het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik had een woning met een flinke overwaarde. Ik heb in het verleden mijn hypotheek opgehoogd ivm de aankoop van een nieuwe auto. Ik heb de rente over dit deel nooit afgetrokken.
Nu heb ik afgelopen jaar een ander huis gekocht, de overwaarde van mijn vorige huis eringestoken en nu zit ik met een wat hogere hypotheek.
Het gedeelte dat vroeger is bijgeleend voor de auto, zou ik de rente daarover weer kunnen gaan aftrekken? Omdat ik in de rekenhulp voor de bijleenregeling de totale schuld op de vorige woning moet ingeven, wat dus inclusief dat gedeelte is....
Loop ik een risico als ik dit doe?
![]()
Dan is het zoals ManAtWork zegt, inderdaad.quote:
Inclusief. Maar ik heb nooit de rente ervan afgetrokken.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dan is het zoals ManAtWork zegt, inderdaad.
Had je het voor 2001 gedaan, dan had het gewoon gekund.
Wat ik me wel afvraag: heb je vorig jaar bij je aangifte je "eigenwoningschuld" opgegeven in- of exclusief de box 3-lening?(=stuk voor je auto)
Inclusief is dus niet goed. (Je had moeten splitsen tussen BOX 1 (eigen woning) en BOX 3 (auto)). Dat je de rente niet hebt afgetrokken is wel goed. Dus de fiscus heeft (nog) geen reden om de aanslag te corrigeren (gehad).quote:Op zaterdag 3 maart 2007 00:24 schreef TwinLife het volgende:
[..]
Inclusief. Maar ik heb nooit de rente ervan afgetrokken.
Is dit een uitnodiging voor een feestje?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 00:50 schreef Punjab het volgende:
Eindelijk2004 is uitbetaald vandaag door de belastindienst
1376 euries!!!
quote:Studiekosten
Studiekosten
Bij Studiekosten of andere scholingsuitgaven in de Rekenhulp. Vermeld bijvoorbeeld lesgeld en kosten voor studieboeken of vakliteratuur. Het gaat hier uitsluitend om de studie die u zelf volgt. Vermeld de uitgaven die u of uw fiscale partner voor uw studie hebben gedaan. Eventuele vergoedingen moet u aftrekken van deze kosten.
Bron: Belastingdienst
Ja/Neequote:Op zondag 4 maart 2007 16:25 schreef Corelli het volgende:
ik kan dus ingehouden loonheffing opgeven. Dat snap ik. Kan ik ook ingehouden bijdrage zorgverzekeringswet terugkrijgen? Het gaat over vakantiewerk in de zomer van 2006.
Die link zou echt voldoende moeten zijn. Je kunt niet zeggen "ja/nee", dat is iets dat je moet berekenen.quote:
Dat is deels waar. Je kunt deze premie gebruiken als berekeningsmiddel voor de aftrek.quote:Op zondag 4 maart 2007 17:54 schreef bladibladibla het volgende:
De ingehouden premie ZVW kun je niet terugvragen.
Inderdaad. En afhankelijk van de hoogte van de aftrek kun je een deel van de kosten terug krijgen.quote:Op zondag 4 maart 2007 18:12 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is deels waar. Je kunt deze premie gebruiken als berekeningsmiddel voor de aftrek.
De uitkering en het belastbaar bedrag kunnen verschillen. Wel vreemd dat je nog geen JOG hebt ontvangen. Ik ken andere mensen met een uitkering die hun JOG van de UWV allang hebben ontvangen.quote:Op zondag 4 maart 2007 18:25 schreef whosvegas het volgende:
Nog een vraagje:
In december 2006 heb ik 2 weken een WW uitkering ontvangen, ik heb echter nog geen jaaropgaaf ontvangen. Nu wil ik m'n inkomsten gewoon vanaf de betaalspecificatie invullen (ik heb er maar 1). Klopt het dat ik de bedragen gewoon kan overnemen?
In het aangifte programma:
- Pensioen e.d. - vul ik het bedrag in dat op de betaalspecificatie onder Uitkering staat
- Loonheffing - vul ik het bedrag in dat op de betaalspecificatie onder Loonheffing staat
Ik heb de bron doorgelezen (snap eerlijk gezegd geen ene bal van die normeringstabel en vraag me af of deze wel van toepassing is op mij).quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:59 schreef ManAtWork het volgende:
Eveneens een bron van de belastingdienst.
Het kan zijn dat de belastingdienst vraagt om de uitgaven te onderbouwen. Hoe je dat doet maakt niet uit maar meestal is het door middel van bonnetjes wel het makkelijkst.
Misschien verstandig om iemand op te zoeken die je situatie kent en wel kan beoordelen of het van toepassing is.quote:Op zondag 4 maart 2007 22:06 schreef PuinzOOi het volgende:
[..]
Ik heb de bron doorgelezen (snap eerlijk gezegd geen ene bal van die normeringstabel en vraag me af of deze wel van toepassing is op mij).![]()
ik ga het gewoon aftrekken alleen staat er geen kopje voor premie. Er staat alleen een kopje voor ingehouden loonbelasting.quote:Op zondag 4 maart 2007 18:11 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die link zou echt voldoende moeten zijn. Je kunt niet zeggen "ja/nee", dat is iets dat je moet berekenen.
Dat staat bij de "persoonsgebonden aftrek", niet bij de looninkomsten. Het is geen rocket-science hoor!quote:Op maandag 5 maart 2007 14:24 schreef Corelli het volgende:
[..]
ik ga het gewoon aftrekken alleen staat er geen kopje voor premie. Er staat alleen een kopje voor ingehouden loonbelasting.
Ik had een T-biljet. Stond er volgens mij niet bij, zal eens nakijken. bedankt iigquote:Op maandag 5 maart 2007 14:50 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat staat bij de "persoonsgebonden aftrek", niet bij de looninkomsten. Het is geen rocket-science hoor!
Voor juli. (Zie ook eerdere vraag en antwoord in deze post.)quote:Op maandag 5 maart 2007 16:55 schreef crossover het volgende:
Hoe lang duurt dat meestal, wanneer je dat geld krijgt van het T-biljet? Ik heb het ongeveer twee weken elektronisch opgestuurd..
Heeel verstandig.quote:Op maandag 5 maart 2007 17:01 schreef Corelli het volgende:
denk dat ik het gewoon electronisch ga doen.
Zou nog behoorlijk lang kunnen gaan duren danquote:Op maandag 5 maart 2007 17:02 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Voor juli. (Zie ook eerdere vraag en antwoord in deze post.)
<4 maanden is heul niet langquote:Op maandag 5 maart 2007 17:09 schreef crossover het volgende:
[..]
Zou nog behoorlijk lang kunnen gaan duren dan
Inderdaad: ik heb het grootste deel van mijn terug te ontvangen geld vorig jaar januari verdiend, dus die 4 maanden kunnen er nu ook nog wel bijquote:Op maandag 5 maart 2007 18:45 schreef DonJames het volgende:
<4 maanden is heul niet langin belastingdienst-termijnen dan
Waarom zou je de rente over je verbouwing niet kunnen aftrekken?quote:Op maandag 5 maart 2007 19:41 schreef nelisb het volgende:
ik heb een hypotheek van 230.000 euro. 12.000 euro was voor mijn verbouwing. dus daarover kan ik de rente niet aftrekken.
als ik het zo invul krijg ik 7000 euro terug. kan toch nooit?
Alle rente.quote:Op maandag 5 maart 2007 19:46 schreef nelisb het volgende:
ik snap er niks meer van.
mag ik alleen de rente aftrekken die ik heb betaald voor de verbouwing of alle rente?
ja lijkt me het beste. snap er niks meer van, krijg zoveel geld terug. kan nooit kloppen krijg bijna 11.000 euro terugquote:Op maandag 5 maart 2007 19:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Alle rente.
Ik zou zeggen: bel je adviseur. Hij zal zeggen dat 'ie niet je aangifte mag doen (dat is ING-policy), maar hij kan je wel gewoon aanwijzingen geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |