abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46788688
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:02 schreef ManAtWork het volgende:
OK, die gebruiken we dus maar niet meer.
(Wel even vragen om een update natuurlijk.)
Misschien hebben ze het voor de IB2006 gefixt, die heb ik nog niet veel gedaan. tot zover de slowchat maar weer dan?
pi_46790237
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:09 schreef DonJames het volgende:

[..]

Misschien hebben ze het voor de IB2006 gefixt, die heb ik nog niet veel gedaan. tot zover de slowchat maar weer dan?
2005 was wél ¤ 40,- als ik me niet vergis. Dan hebben jullie allebei gelijk
  woensdag 28 februari 2007 @ 22:47:58 #243
165854 Meeldraad
Lekker doorstampen
pi_46790379
De aanslaggrens is verandert bijna elk jaar. Vroeguh stond ie op 217 euro, toen was het tenminste nog een beetje rendabel om creatief te wezen....
Contemnunt spinam cum rosae deliberant
pi_46791634
De aanslaggrens was in 2004 inderdaad nog 217 euro, voor 2005 is deze naar 40 euro gegaan (ik heb de oude wettenbundels weer even uit de kast gehaald) En voor 2006 is deze met maar liefst één euro aangepast naar 41 euro. Whoehoe!
toch leuk als iedereen gelijk krijgt
pi_46797825
Ik heb in 2006 samen met mijn vriendin een huis gekocht.
Je kunt dan alletwee de helft van bepaalde kosten dat dit met zicht heeft meegebracht aftrekken.

Nu hoorde ik vandaag van een collega dat het slimmer is om deze aftrekposten op 1 formulier aan te geven.
Hij kon het ook niet beargumenteren, maar dacht dat je dan meer kreeg.

Ik ben echt een belastingaangifte n00b, dus kan iemand me hiermee helpen?
  donderdag 1 maart 2007 @ 09:30:53 #246
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_46798374
Jullie kunnen kiezen voor fiscaal partnerschap. Dat houdt in dat jullie beide de aangifte doen in hetzelfde aangifteprogramma en dan kunnen kiezen hoe de aftrekposten en inkomsten (bijv. BOX 3) verdeeld gaan worden.
Afhankelijk van de hoogte van het inkomen kan het voordeliger zijn om alle aftrek bij dezelfde persoon op te voeren.
Als voorbeeld: iemand met een inkomen van 10.000 euro rekent af tegen 33,55% (IB/PVV). Iemand met een inkomen van 40.000 euro rekent af tegen 42%. Door de aftrekpost bij het hoogste inkomen in mindering te brengen levert dit 8,45% meer op.
Verdienen beide gelijk veel kun je kiezen om dit zo te verdelen dat je zorgt voor het maximale voordeel.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_46798778
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 09:30 schreef ManAtWork het volgende:
Jullie kunnen kiezen voor fiscaal partnerschap.
Ik heb wel een hoger inkomen, dat klopt.
Hoe regel je zo'n fiscaal partnerschap en kan dat snel?
pi_46798982
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 09:52 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Ik heb wel een hoger inkomen, dat klopt.
Hoe regel je zo'n fiscaal partnerschap en kan dat snel?
Daar moet je om "verzoeken" bij de aangifte (is gewoon een vinkje zetten, hoef je niet speciaal een brief voor te sturen ofzo)

Je kan kiezen voor fiscaal partnerschap als:
-je in 2006 meer dan 6 maanden een gemeenschappelijke huishouding had;
-je beide stond ingeschreven op hetzelfde adres;
-jullie allebei ouder waren dan 18.

(dit zijn de meest vorkomende regels, er zijn wat uitzonderingen bij samenwonen met kinderen en als je in het buitenland woont etc., hier meestal niet van toepassing)
  donderdag 1 maart 2007 @ 10:05:16 #249
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_46799002
Kun je aangeven in de programmatuur. Als jullie beide aangifte doen in hetzelfde bestand zijn jullie automatisch fiscale partners.
Makkelijker kan niet.
pi_46799150
Super, ik zal er eens naar kijken
pi_46860096
Ik heb een vraagje over studiekosten.

Ik heb vorig september voor het hele studiejaar in één keer 1590 euro collegeld betaald aan de Universiteit. Kan ik dit nou terugvragen of niet? Dit bedrag heb ik toen van mijn ouders gekregen en is van mijn rekening afgeschreven. Ik las dit op een vorige bladzijde, vandaar dat ik het vraag:
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:15 schreef InnocentFR het volgende:

Probeer volgend jaar de studie van jouw rekening af te laten schrijven en dat je ouders dit weer aan jouw betalen, dit bedrag kan je namelijk ook verreken.
Ik kwam zelf eruit dat het niet kon, omdat ze ten eerste normbedragen hanteren over september t/m december, en niet over het hele bedrag in één keer. Als ik het aan de hand van die normbedragen uitreken kom ik op 716 euro over die periode. Ten tweede is er een drempel van 500 euro dus dan hou ik nog 216 euro over die ik zou kunnen terugvragen. Maar; ik heb ook studiefinanciering ontvangen, dat is in die periode 4x250 euro geweest dus uiteindelijk kom ik dan uit op minder dan nul - oftewel: ik kan niks terugvragen.

Doe ik dit goed?

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2007 21:21:04 ]
  vrijdag 2 maart 2007 @ 21:29:33 #252
31812 PuinzOOi
Baa Baa Black Sheep
pi_46860589
Oke... ik heb weinig koek gegeten van het belastingaangifte gedoe... maar als het half kan wil ik wel wat van mijn zuurverdiende centjes terugzien op mijn bankrekening. (Ik weet overigens dat een aantal onderwerpen al zijn behandeld maar ik begrijp het nog niet allemaal)

Vandaar een aantal vragen:

Studiekosten
quote:
Bij Studiekosten of andere scholingsuitgaven in de Rekenhulp
Vermeld bijvoorbeeld lesgeld en kosten voor studieboeken of vakliteratuur. Het gaat hier uitsluitend om de studie die u zelf volgt. Vermeld de uitgaven die u of uw fiscale partner voor uw studie hebben gedaan. Eventuele vergoedingen moet u aftrekken van deze kosten.

Bron: Belastingdienst
  • Wat wordt er bedoeld met eventuele vergoedingen? Is dit mijn studiefinanciering (danwel zonder uitwonende beurs)?
  • Wat betreft lesboeken en literatuur: ik heb niet alle bonnetjes meer. Doen ze hier moeilijk over? Kan het zijn dat ze deze op een later tijdstip opvragen?

Ziektekosten
    Ik betaal netjes elke maand mijn zorgverzekering (EUR 107,85). Mijn zorgtoestlag is EUR 37,- per maand. Op mijn jaaropgave staat dat ik EUR 858,- aan ZVW bijdrage heb betaald.

Ik las net ergens dat ik deze kosten wellicht ook op kan geven. Kan ik hier iets mee / heb ik ergens 'recht' op? Ik kom in het aangifte programma het volgende scherm tegen:

Wat dien ik in te vullen?
    1. Hier vul ik EUR 1.015 in?
    2. Hier vul ik EUR in: EUR 269? (EUR 107 x 12 maanden - EUR 1015)
    3. Is dit 'Bijdrage ZVW' op mijn jaaropgave?
    4. Geen idee.
    5. Geen idee.
    6. Geen idee... zucht

Wie o wie kan me helpen?!
  • "THE SECRET TO CREATIVITY IS KNOWING HOW TO HIDE YOUR SOURCES"
    pi_46860757
    quote:
    Op vrijdag 2 maart 2007 21:29 schreef PuinzOOi het volgende:

[afbeelding]

1. Hier vul ik EUR 1.015 in?
    2. Hier vul ik EUR in: EUR 269? (EUR 107 x 12 maanden - EUR 1015)
    3. Is dit 'Bijdrage ZVW' op mijn jaaropgave?
    4. Geen idee.
    5. Geen idee.
    6. Geen idee... zucht

Wie o wie kan me helpen?!
    Volgens mij kan het plaatje niet duidelijker:

1: 1015
    2: je zorgtoeslag (per saldo)
    3: je aanvullende ziektenkostenpremie
    4: inderdaad je bijdrage ZVW (werknemer + werkgever)
    5: alleen indien van toepassing
    6: als je onbelaste vergoedingen hebt gehad, dien je die daar in te vullen.
    [b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
      vrijdag 2 maart 2007 @ 21:41:50 #254
    31812 PuinzOOi
    Baa Baa Black Sheep
    pi_46861044
    quote:
    Op vrijdag 2 maart 2007 21:33 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Volgens mij kan het plaatje niet duidelijker:

1: 1015 - doe ik
    2: je zorgtoeslag (per saldo) - even voor de zekerheid: 12 maanden x EUR 37,-?
    3: je aanvullende ziektenkostenpremie - even voor de zekerheid: 12 maanden x EUR 23 (EUR 23,- is verschil tussen ziektenkostenpremie - basisverzekering op maand basis)?
    4: inderdaad je bijdrage ZVW (werknemer + werkgever) - dit is dus dat bedrag van EUR 858,-
    5: alleen indien van toepassing - ben niet arbeidsongeschikt geweest, dus n.v.t.
    6: als je onbelaste vergoedingen hebt gehad, dien je die daar in te vullen. - ehhh... en dat zijn?
    ... ik kan andere dingen wel goed hoor

Bedankt btw.
    "THE SECRET TO CREATIVITY IS KNOWING HOW TO HIDE YOUR SOURCES"
      vrijdag 2 maart 2007 @ 22:36:10 #255
    133724 TwinLife
    this is life!
    pi_46863035
    Ik heb een vraagje. Ik had een woning met een flinke overwaarde. Ik heb in het verleden mijn hypotheek opgehoogd ivm de aankoop van een nieuwe auto. Ik heb de rente over dit deel nooit afgetrokken.

Nu heb ik afgelopen jaar een ander huis gekocht, de overwaarde van mijn vorige huis eringestoken en nu zit ik met een wat hogere hypotheek.

Het gedeelte dat vroeger is bijgeleend voor de auto, zou ik de rente daarover weer kunnen gaan aftrekken? Omdat ik in de rekenhulp voor de bijleenregeling de totale schuld op de vorige woning moet ingeven, wat dus inclusief dat gedeelte is....
    Loop ik een risico als ik dit doe?

pi_46863983
    quote:
    Op vrijdag 2 maart 2007 21:41 schreef PuinzOOi het volgende:

[..]

... ik kan andere dingen wel goed hoor

Bedankt btw.
    Volgens mij, als ik snel gekeken heb, is dat het wel.
    pi_46864000
    quote:
    Op vrijdag 2 maart 2007 22:36 schreef TwinLife het volgende:
    Ik heb een vraagje. Ik had een woning met een flinke overwaarde. Ik heb in het verleden mijn hypotheek opgehoogd ivm de aankoop van een nieuwe auto. Ik heb de rente over dit deel nooit afgetrokken.

Nu heb ik afgelopen jaar een ander huis gekocht, de overwaarde van mijn vorige huis eringestoken en nu zit ik met een wat hogere hypotheek.

Het gedeelte dat vroeger is bijgeleend voor de auto, zou ik de rente daarover weer kunnen gaan aftrekken? Omdat ik in de rekenhulp voor de bijleenregeling de totale schuld op de vorige woning moet ingeven, wat dus inclusief dat gedeelte is....

Wanneer heb je dat geld voor die auto geleend, dan?
      vrijdag 2 maart 2007 @ 23:14:45 #258
    133724 TwinLife
    this is life!
    pi_46864535
    quote:
    Op vrijdag 2 maart 2007 23:00 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wanneer heb je dat geld voor die auto geleend, dan?
    ongeveer 3 jaar geleden
      vrijdag 2 maart 2007 @ 23:29:58 #259
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_46865069
    quote:
    Op vrijdag 2 maart 2007 22:36 schreef TwinLife het volgende:

Dus niet. Alleen de eigen woningschuld moet je opgeven bij de bijleenregeling. Dus EXCLUSIEF de lening voor de auto. Net als je 'vroeger' ook deed.
    Even een aandachtspunt: de bijleenregeling is een controlepunt voor de belastingdienst dit jaar.
    pi_46865567
    quote:
    Op vrijdag 2 maart 2007 23:14 schreef TwinLife het volgende:

[..]

ongeveer 3 jaar geleden
    Dan is het zoals ManAtWork zegt, inderdaad.

Had je het voor 2001 gedaan, dan had het gewoon gekund.

Wat ik me wel afvraag: heb je vorig jaar bij je aangifte je "eigenwoningschuld" opgegeven in- of exclusief de box 3-lening?(=stuk voor je auto)
      zaterdag 3 maart 2007 @ 00:24:44 #261
    133724 TwinLife
    this is life!
    pi_46866947
    quote:
    Op vrijdag 2 maart 2007 23:45 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dan is het zoals ManAtWork zegt, inderdaad.

Had je het voor 2001 gedaan, dan had het gewoon gekund.

Wat ik me wel afvraag: heb je vorig jaar bij je aangifte je "eigenwoningschuld" opgegeven in- of exclusief de box 3-lening?(=stuk voor je auto)
    Inclusief. Maar ik heb nooit de rente ervan afgetrokken.
      zaterdag 3 maart 2007 @ 00:50:54 #262
    148795 Punjab
    Next Stop...
    pi_46867632
    Eindelijk 2004 is uitbetaald vandaag door de belastindienst 1376 euries!!!
    Tis wat als je niks anders kunt...
    Op donderdag 22 juni 2006 20:10 schreef milagro het volgende:
    he who dares wins, so go go gadget arms, legs, and leutert.
      zaterdag 3 maart 2007 @ 09:36:33 #263
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_46871286
    quote:
    Op zaterdag 3 maart 2007 00:24 schreef TwinLife het volgende:

[..]

Inclusief. Maar ik heb nooit de rente ervan afgetrokken.
    Inclusief is dus niet goed. (Je had moeten splitsen tussen BOX 1 (eigen woning) en BOX 3 (auto)). Dat je de rente niet hebt afgetrokken is wel goed. Dus de fiscus heeft (nog) geen reden om de aanslag te corrigeren (gehad).
      zaterdag 3 maart 2007 @ 09:37:06 #264
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_46871289
    quote:
    Op zaterdag 3 maart 2007 00:50 schreef Punjab het volgende:
    Eindelijk 2004 is uitbetaald vandaag door de belastindienst 1376 euries!!!
    Is dit een uitnodiging voor een feestje?
      zaterdag 3 maart 2007 @ 12:19:27 #265
    31812 PuinzOOi
    Baa Baa Black Sheep
    pi_46873732
    Kan iemand mij hier nog mee helpen?
    quote:
    Studiekosten

Studiekosten
    Bij Studiekosten of andere scholingsuitgaven in de Rekenhulp. Vermeld bijvoorbeeld lesgeld en kosten voor studieboeken of vakliteratuur. Het gaat hier uitsluitend om de studie die u zelf volgt. Vermeld de uitgaven die u of uw fiscale partner voor uw studie hebben gedaan. Eventuele vergoedingen moet u aftrekken van deze kosten.

Bron: Belastingdienst
  • Wat wordt er bedoeld met eventuele vergoedingen? Is dit mijn studiefinanciering (danwel zonder uitwonende beurs)?
  • Wat betreft lesboeken en literatuur: ik heb niet alle bonnetjes meer. Doen ze hier moeilijk over? Kan het zijn dat ze deze op een later tijdstip opvragen?
  • "THE SECRET TO CREATIVITY IS KNOWING HOW TO HIDE YOUR SOURCES"
      zaterdag 3 maart 2007 @ 13:59:56 #266
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_46875940
    Eveneens een bron van de belastingdienst.
    Het kan zijn dat de belastingdienst vraagt om de uitgaven te onderbouwen. Hoe je dat doet maakt niet uit maar meestal is het door middel van bonnetjes wel het makkelijkst.
      zondag 4 maart 2007 @ 16:25:34 #267
    153940 Corelli
    1653 - 1713
    pi_46908572
    ik kan dus ingehouden loonheffing opgeven. Dat snap ik. Kan ik ook ingehouden bijdrage zorgverzekeringswet terugkrijgen? Het gaat over vakantiewerk in de zomer van 2006.
      zondag 4 maart 2007 @ 16:41:43 #268
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_46909295
    Zie een paar pagina's terug. Daar staat een hele toelichting over ziektekosten en de ingehouden bijdrage ZVW. (Zie dat zelfs bovenaan deze pagina de specificatie van de ziektekosten uitgebreid wordt toegelicht.)
      zondag 4 maart 2007 @ 16:51:27 #269
    153940 Corelli
    1653 - 1713
    pi_46909629
    linkje please
      zondag 4 maart 2007 @ 17:17:50 #270
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_46910609
    Jeetje,... bovenaan deze pagina. M.a.w. gebruik de 'Home'-toets. (Begint bij PuinzOOi)
      zondag 4 maart 2007 @ 17:35:05 #271
    153940 Corelli
    1653 - 1713
    pi_46911204
    kom er dus niet uit.
    quote:
    Op zondag 4 maart 2007 16:25 schreef Corelli het volgende:
    ik kan dus ingehouden loonheffing opgeven. Dat snap ik. Kan ik ook ingehouden bijdrage zorgverzekeringswet terugkrijgen? Het gaat over vakantiewerk in de zomer van 2006.
    Ja/Nee
    pi_46911779
    Vraag over aftrek studiekosten 2006:
    Kan ik de kosten voor mijn boeken van afgelopen 4 jaar (+/- 2500 euro) in 1 keer aftrekken of mogen alleen uitgaven uit 2006 worden gerekend?
    pi_46911882
    Heb net zelf ook mijn aangifte ingevuld en na lang puzzelwerk heb ik dit eruit begrepen:

Je kan je ingehouden loonbelasting en ingehouden premie volksverzekeringen terugvragen. Dit staat op de meeste jaaropgaves in één post vermeldt.

De ingehouden premie ZVW kun je niet terugvragen.
    If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
    pi_46912528
    quote:
    Op zondag 4 maart 2007 17:35 schreef Corelli het volgende:
    kom er dus niet uit.
    [..]

Ja/Nee
    Die link zou echt voldoende moeten zijn. Je kunt niet zeggen "ja/nee", dat is iets dat je moet berekenen.
    pi_46912562
    quote:
    Op zondag 4 maart 2007 17:54 schreef bladibladibla het volgende:

De ingehouden premie ZVW kun je niet terugvragen.
    Dat is deels waar. Je kunt deze premie gebruiken als berekeningsmiddel voor de aftrek.
      zondag 4 maart 2007 @ 18:25:38 #276
    52513 whosvegas
    The Trickster
    pi_46913034
    Nog een vraagje:
    In december 2006 heb ik 2 weken een WW uitkering ontvangen, ik heb echter nog geen jaaropgaaf ontvangen. Nu wil ik m'n inkomsten gewoon vanaf de betaalspecificatie invullen (ik heb er maar 1). Klopt het dat ik de bedragen gewoon kan overnemen?
    In het aangifte programma:
    - Pensioen e.d. - vul ik het bedrag in dat op de betaalspecificatie onder Uitkering staat
    - Loonheffing - vul ik het bedrag in dat op de betaalspecificatie onder Loonheffing staat
    Are you nuts??
      zondag 4 maart 2007 @ 18:35:09 #277
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_46913374
    quote:
    Op zondag 4 maart 2007 18:12 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat is deels waar. Je kunt deze premie gebruiken als berekeningsmiddel voor de aftrek.
    Inderdaad. En afhankelijk van de hoogte van de aftrek kun je een deel van de kosten terug krijgen.
      zondag 4 maart 2007 @ 18:36:57 #278
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_46913447
    quote:
    Op zondag 4 maart 2007 18:25 schreef whosvegas het volgende:
    Nog een vraagje:
    In december 2006 heb ik 2 weken een WW uitkering ontvangen, ik heb echter nog geen jaaropgaaf ontvangen. Nu wil ik m'n inkomsten gewoon vanaf de betaalspecificatie invullen (ik heb er maar 1). Klopt het dat ik de bedragen gewoon kan overnemen?
    In het aangifte programma:
    - Pensioen e.d. - vul ik het bedrag in dat op de betaalspecificatie onder Uitkering staat
    - Loonheffing - vul ik het bedrag in dat op de betaalspecificatie onder Loonheffing staat
    De uitkering en het belastbaar bedrag kunnen verschillen. Wel vreemd dat je nog geen JOG hebt ontvangen. Ik ken andere mensen met een uitkering die hun JOG van de UWV allang hebben ontvangen.
    pi_46921858
    Is het nog nuttig om aftrekposten in te vullen en op te sturen als ik geen loonheffing heb betaald vorig jaar? Ik heb niets betaald en krijgt niets terug, alleen mijn verzamelinkomen wordt iets lager door die aftrekpost, heb ik goed begrepen?
      zondag 4 maart 2007 @ 22:06:52 #280
    31812 PuinzOOi
    Baa Baa Black Sheep
    pi_46921875
    quote:
    Op zaterdag 3 maart 2007 13:59 schreef ManAtWork het volgende:
    Eveneens een bron van de belastingdienst.
    Het kan zijn dat de belastingdienst vraagt om de uitgaven te onderbouwen. Hoe je dat doet maakt niet uit maar meestal is het door middel van bonnetjes wel het makkelijkst.
    Ik heb de bron doorgelezen (snap eerlijk gezegd geen ene bal van die normeringstabel en vraag me af of deze wel van toepassing is op mij).

Mijn grootste vraagstuk (op dit moment) m.b.t. het opgeven van mijn studiekosten is echter:
    Wat wordt er bedoeld met eventuele vergoedingen?

Is dit mijn studiefinanciering (danwel zonder uitwonende beurs)?
    "THE SECRET TO CREATIVITY IS KNOWING HOW TO HIDE YOUR SOURCES"
      zondag 4 maart 2007 @ 22:40:00 #281
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_46923625
    quote:
    Op zondag 4 maart 2007 22:06 schreef PuinzOOi het volgende:

[..]

Ik heb de bron doorgelezen (snap eerlijk gezegd geen ene bal van die normeringstabel en vraag me af of deze wel van toepassing is op mij).
    Misschien verstandig om iemand op te zoeken die je situatie kent en wel kan beoordelen of het van toepassing is.

Uit o.a. de helpfile
    Studiefinanciering thuiswonende kinderen
    Als u als student in 2006 studiefinanciering voor thuiswonende kinderen ontving, kunt u meestal een bedrag meetellen. U kunt het normbedrag min de beurs die u heeft ontvangen (tempobeurs) of de rentedragende lening die u heeft ontvangen (prestatiebeurs), meetellen. De normbedragen vindt u in de Tabel normbedragen mbo en de Tabel normbedragen hbo/wo.

Andere eventuele vergoedingen kan een vergoeding zijn van een werkgever die een deel van de kosten betaald.
      maandag 5 maart 2007 @ 09:38:49 #282
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_46932341
    Voor iedereen die zijn/haar/hun aangifte nog niet heeft ingediend: een gewaarschuwd mens telt voor twee.
    De belastingdienst gaat staken. Dus wees snel met je vragen stellen bij de belastingdienst.
    Leuker kunnen ze het blijkbaar ook nog maken.
      maandag 5 maart 2007 @ 14:24:18 #283
    153940 Corelli
    1653 - 1713
    pi_46940299
    quote:
    Op zondag 4 maart 2007 18:11 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Die link zou echt voldoende moeten zijn. Je kunt niet zeggen "ja/nee", dat is iets dat je moet berekenen.
    ik ga het gewoon aftrekken alleen staat er geen kopje voor premie. Er staat alleen een kopje voor ingehouden loonbelasting.
    pi_46941204
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 14:24 schreef Corelli het volgende:

[..]

ik ga het gewoon aftrekken alleen staat er geen kopje voor premie. Er staat alleen een kopje voor ingehouden loonbelasting.
    Dat staat bij de "persoonsgebonden aftrek", niet bij de looninkomsten. Het is geen rocket-science hoor!
      maandag 5 maart 2007 @ 14:53:17 #285
    153940 Corelli
    1653 - 1713
    pi_46941288
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 14:50 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat staat bij de "persoonsgebonden aftrek", niet bij de looninkomsten. Het is geen rocket-science hoor!
    Ik had een T-biljet. Stond er volgens mij niet bij, zal eens nakijken. bedankt iig
      maandag 5 maart 2007 @ 16:54:53 #286
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_46946037
    Klopt. Op het T-biljet staan de ziektekosten niet vermeld. Of het juiste biljet opvragen, of electronisch indienen (is nog makkelijker).
    pi_46946084
    Hoe lang duurt dat meestal, wanneer je dat geld krijgt van het T-biljet? Ik heb het ongeveer twee weken elektronisch opgestuurd..
    'Expand my brain, learning juice!'
    <a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
      maandag 5 maart 2007 @ 17:01:59 #288
    153940 Corelli
    1653 - 1713
    pi_46946327
    denk dat ik het gewoon electronisch ga doen.
      maandag 5 maart 2007 @ 17:02:21 #289
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_46946344
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 16:55 schreef crossover het volgende:
    Hoe lang duurt dat meestal, wanneer je dat geld krijgt van het T-biljet? Ik heb het ongeveer twee weken elektronisch opgestuurd..
    Voor juli. (Zie ook eerdere vraag en antwoord in deze post.)
      maandag 5 maart 2007 @ 17:03:21 #290
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_46946386
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 17:01 schreef Corelli het volgende:
    denk dat ik het gewoon electronisch ga doen.
    Heeel verstandig.
    pi_46946659
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 17:02 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Voor juli. (Zie ook eerdere vraag en antwoord in deze post.)
    Zou nog behoorlijk lang kunnen gaan duren dan
    'Expand my brain, learning juice!'
    <a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
    pi_46950008
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 17:09 schreef crossover het volgende:

[..]

Zou nog behoorlijk lang kunnen gaan duren dan
    <4 maanden is heul niet lang in belastingdienst-termijnen dan
    pi_46951397
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 18:45 schreef DonJames het volgende:
    <4 maanden is heul niet lang in belastingdienst-termijnen dan
    Inderdaad: ik heb het grootste deel van mijn terug te ontvangen geld vorig jaar januari verdiend, dus die 4 maanden kunnen er nu ook nog wel bij
    If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
    pi_46951927
    vraagje.

heb in november 2005 een huis gekocht.
    in 2006 alle kosten teruggekregen van de belastingdienst.

nu moet ik aangifte doen over 2006.

ik kom er niet uit,krijg zoveel geld terug.

wat heb ik hier voor mij.

jaaropgave mijzelf
    jaaropgave vriendin
    voorlopige teruggave 2006,mijzelf en vriendin
    overzicht rvs met in rekening gebrachte rente en vergoeding.

wat mag ik daarvan aftrekken? totale bedrag is 8900 euro. maar neem aan dat ik dat niet allemaal kan opvoeren.

wie o wie kan me helpen?
    pi_46952015
    Die ¤ 8.900,-- is de in rekening gebrachte rente? In dat geval kun je dat, mits je de hele hypotheek voor je eigen woning hebt gebruikt, allemaal opvoeren.
    pi_46952250
    ik heb een hypotheek van 230.000 euro. 12.000 euro was voor mijn verbouwing. dus daarover kan ik de rente niet aftrekken.

als ik het zo invul krijg ik 7000 euro terug. kan toch nooit?
    pi_46952333
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 19:41 schreef nelisb het volgende:
    ik heb een hypotheek van 230.000 euro. 12.000 euro was voor mijn verbouwing. dus daarover kan ik de rente niet aftrekken.

als ik het zo invul krijg ik 7000 euro terug. kan toch nooit?
    Waarom zou je de rente over je verbouwing niet kunnen aftrekken?
    pi_46952500
    ik snap er niks meer van.

mag ik alleen de rente aftrekken die ik heb betaald voor de verbouwing of alle rente?
    pi_46952657
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 19:46 schreef nelisb het volgende:
    ik snap er niks meer van.

mag ik alleen de rente aftrekken die ik heb betaald voor de verbouwing of alle rente?
    Alle rente.

Ik zou zeggen: bel je adviseur. Hij zal zeggen dat 'ie niet je aangifte mag doen (dat is ING-policy), maar hij kan je wel gewoon aanwijzingen geven.
    pi_46952762
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 19:50 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Alle rente.

Ik zou zeggen: bel je adviseur. Hij zal zeggen dat 'ie niet je aangifte mag doen (dat is ING-policy), maar hij kan je wel gewoon aanwijzingen geven.
    ja lijkt me het beste. snap er niks meer van, krijg zoveel geld terug. kan nooit kloppen krijg bijna 11.000 euro terug
    pi_46952813
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')