Inderdaad. En afhankelijk van de hoogte van de aftrek kun je een deel van de kosten terug krijgen.quote:Op zondag 4 maart 2007 18:12 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is deels waar. Je kunt deze premie gebruiken als berekeningsmiddel voor de aftrek.
De uitkering en het belastbaar bedrag kunnen verschillen. Wel vreemd dat je nog geen JOG hebt ontvangen. Ik ken andere mensen met een uitkering die hun JOG van de UWV allang hebben ontvangen.quote:Op zondag 4 maart 2007 18:25 schreef whosvegas het volgende:
Nog een vraagje:
In december 2006 heb ik 2 weken een WW uitkering ontvangen, ik heb echter nog geen jaaropgaaf ontvangen. Nu wil ik m'n inkomsten gewoon vanaf de betaalspecificatie invullen (ik heb er maar 1). Klopt het dat ik de bedragen gewoon kan overnemen?
In het aangifte programma:
- Pensioen e.d. - vul ik het bedrag in dat op de betaalspecificatie onder Uitkering staat
- Loonheffing - vul ik het bedrag in dat op de betaalspecificatie onder Loonheffing staat
Ik heb de bron doorgelezen (snap eerlijk gezegd geen ene bal van die normeringstabel en vraag me af of deze wel van toepassing is op mij).quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:59 schreef ManAtWork het volgende:
Eveneens een bron van de belastingdienst.
Het kan zijn dat de belastingdienst vraagt om de uitgaven te onderbouwen. Hoe je dat doet maakt niet uit maar meestal is het door middel van bonnetjes wel het makkelijkst.
Misschien verstandig om iemand op te zoeken die je situatie kent en wel kan beoordelen of het van toepassing is.quote:Op zondag 4 maart 2007 22:06 schreef PuinzOOi het volgende:
[..]
Ik heb de bron doorgelezen (snap eerlijk gezegd geen ene bal van die normeringstabel en vraag me af of deze wel van toepassing is op mij).![]()
ik ga het gewoon aftrekken alleen staat er geen kopje voor premie. Er staat alleen een kopje voor ingehouden loonbelasting.quote:Op zondag 4 maart 2007 18:11 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die link zou echt voldoende moeten zijn. Je kunt niet zeggen "ja/nee", dat is iets dat je moet berekenen.
Dat staat bij de "persoonsgebonden aftrek", niet bij de looninkomsten. Het is geen rocket-science hoor!quote:Op maandag 5 maart 2007 14:24 schreef Corelli het volgende:
[..]
ik ga het gewoon aftrekken alleen staat er geen kopje voor premie. Er staat alleen een kopje voor ingehouden loonbelasting.
Ik had een T-biljet. Stond er volgens mij niet bij, zal eens nakijken. bedankt iigquote:Op maandag 5 maart 2007 14:50 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat staat bij de "persoonsgebonden aftrek", niet bij de looninkomsten. Het is geen rocket-science hoor!
Voor juli. (Zie ook eerdere vraag en antwoord in deze post.)quote:Op maandag 5 maart 2007 16:55 schreef crossover het volgende:
Hoe lang duurt dat meestal, wanneer je dat geld krijgt van het T-biljet? Ik heb het ongeveer twee weken elektronisch opgestuurd..
Heeel verstandig.quote:Op maandag 5 maart 2007 17:01 schreef Corelli het volgende:
denk dat ik het gewoon electronisch ga doen.
Zou nog behoorlijk lang kunnen gaan duren danquote:Op maandag 5 maart 2007 17:02 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Voor juli. (Zie ook eerdere vraag en antwoord in deze post.)
<4 maanden is heul niet langquote:Op maandag 5 maart 2007 17:09 schreef crossover het volgende:
[..]
Zou nog behoorlijk lang kunnen gaan duren dan
Inderdaad: ik heb het grootste deel van mijn terug te ontvangen geld vorig jaar januari verdiend, dus die 4 maanden kunnen er nu ook nog wel bijquote:Op maandag 5 maart 2007 18:45 schreef DonJames het volgende:
<4 maanden is heul niet langin belastingdienst-termijnen dan
Waarom zou je de rente over je verbouwing niet kunnen aftrekken?quote:Op maandag 5 maart 2007 19:41 schreef nelisb het volgende:
ik heb een hypotheek van 230.000 euro. 12.000 euro was voor mijn verbouwing. dus daarover kan ik de rente niet aftrekken.
als ik het zo invul krijg ik 7000 euro terug. kan toch nooit?
Alle rente.quote:Op maandag 5 maart 2007 19:46 schreef nelisb het volgende:
ik snap er niks meer van.
mag ik alleen de rente aftrekken die ik heb betaald voor de verbouwing of alle rente?
ja lijkt me het beste. snap er niks meer van, krijg zoveel geld terug. kan nooit kloppen krijg bijna 11.000 euro terugquote:Op maandag 5 maart 2007 19:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Alle rente.
Ik zou zeggen: bel je adviseur. Hij zal zeggen dat 'ie niet je aangifte mag doen (dat is ING-policy), maar hij kan je wel gewoon aanwijzingen geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |