Dat is nouw arrogantie van een fan die 3 jaar achter elkaar kampioen is gewordenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:11 schreef okee6 het volgende:
[..]
Als Farfán gaat, is een scorende aanvaller met vrije trap leuk meegenomen anders.
Uit 29.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:24 schreef okee6 het volgende:
GertJan verbeek meldt op VI:
[..]
25 uit 26, tja
Hij heeft niet 29 wedstrijden gespeeld in de eredivisie dit seizoen.quote:
26... hij heeft immers 3 wedstrijden (Twente-thuis, Roda-uit, Ajax-uit) niet gespeeldquote:
Behoooooorlijke schandequote:Op zondag 18 maart 2007 12:37 schreef Zapper het volgende:
Beetje matig dat de meerderheid van de commentatoren hem nog altijd ALfonso Alves noemt, waaronder die doos van RTL7. Behoorlijke schande, wel.
haha, en de keeper dan?quote:Op zondag 18 maart 2007 13:04 schreef venomsnake het volgende:
De enige Fries die wel bij Grunn mag komen ballen..![]()
![]()
Fantastische speler.
quote:
Sparta-uit, ADO-thuis, Willem II-uit, AZ-uit, Feyenoord-thuis.. Geen erg gemakkelijk programma, echter biedt zeker perspectiefquote:Op zondag 18 maart 2007 16:43 schreef methodmich het volgende:
Een mooie rentree voor hem! Gaat hij de 30 nog halen? Het zit er zeker nog in denk ik. Spelen ze nog "makkies"?
Echt schandaligquote:Op zondag 18 maart 2007 12:37 schreef Zapper het volgende:
Beetje matig dat de meerderheid van de commentatoren hem nog altijd ALfonso Alves noemt, waaronder die doos van RTL7. Behoorlijke schande, wel.
Ja toch. Net die Genee ook alweer. Maar die man weet dan ook niet hoe 'ie een internetsite aan moet kondigen.quote:
quote:Alves in illuster Braziliaans rijtje
Met zijn drie doelpunten tegen NAC Breda (4-2 winst) verstevigde Afonso Alves niet alleen zijn koppositie in de Nederlandse topscorerslijst van dit seizoen. Ook mengde de Braziliaanse revelatie zich in een rijtje illustere landgenoten.
Zo bleef de teller bij Romario, destijds actief voor PSV, in het seizoen 1990/'91 steken op 25 treffers. Alves heeft dat aantal inmiddels geëvenaard. Ronaldo kwam in 1994/'95, eveneens bij PSV, tot 30 treffers. Met nog vijf wedstrijden te gaan, zou Alves vanaf nu één op één moeten lopen om de productiefste Braziliaan te achterhalen.
De ogen van Alves lichten op wanneer zijn twee vaderlandse voorgangers in de eredivisie tussen neus en lippen door genoemd worden. Bij het voorzichtige vergelijken met Il Fenomeno breekt er zelfs een brede maar bescheiden glimlach op zijn gezicht door. "Natuurlijk wil ik ook hem nog proberen te achterhalen. Hoeveel ik er nog ga maken, weet ik echter nog niet. No sé."
Collega-aanvaller Lasse Nilsson kijkt enigszins verwonderd toe hoe het vaderlandse journaille om Alves heen gedromd is. Eerder kon de Braziliaan, met alleen Portugees en Zweeds in zijn vocabulair, vrijwel altijd doorlopen zonder aangesproken te worden. Met een tolk erbij wordt er toch geprobeerd de revelatie enkele pikante quotes te ontfutselen. "You are my Alves", schalt Nilsson loepzuiver op het door Friese supporters bedachte lied door de spelerstunnel. Een bescheiden lachje is wederom het gevolg.
Glenn Salmon ziet het allemaal rustig achteroverleunend aan. De spits scoorde weliswaar twee keer in Heerenveen, maar wordt toch redelijk ontzien door de pers. Zijn Braziliaanse opponent eist alle aandacht op. "Maar Alves is ook een fantastische speler", lijkt hij zich bijna te verontschuldigen. "Ik vind het mooi om te zien hoe hij met de bal loopt. Het is heel lastig spelen tegen hem."
Daar kan verdediger Rob Penders over meepraten. Welk kruit er gewassen is tegen Alves? Penders: "Dat van ons in ieder geval niet. Alves was weergaloos. Toch lag het mede aan onszelf, want we zaten eigenlijk geen moment in de wedstrijd. We gaven veel te veel ruimte weg en met drie beweeglijke aanvallers bij Heerenveen, kun je er dan op rekenen dat het misgaat."
Lasse Nilsson, één van die twee andere aanvallers, is blij met de aanwezigheid van zijn maatje voorin. Alves maakte vorige week tegen RKC Waalwijk al zijn rentree na een knieblessure, maar leek toen nog op stoom te moeten komen. "Ik denk dat hij nu misschien nog 10 procent mist. Maar hij scoort wel drie keer, dan moet je toch tevreden zijn", concludeert Nilsson terecht.
De blonde Zweed is blij met Alves' trefzekerheid. "Soms geef je de bal aan hem en schiet hij vanaf 25 meter raak. Dat is mooi om te zien. Hij is natuurlijk een goede speler en vriend van mij. Het is fantastisch om naast hem te spelen, ik ben blij dat hij terug is."
Vooral hun wisselwerking bleek doorslaggevend tegen NAC. Het tweetal leek elkaar bij tijd en wijlen moeiteloos te vinden, wat zich liet uitdrukken in vier doelpunten. Alves scoorde drie keer, waarvan één op aangeven van Nilsson. De Zweed wist het doel op zijn beurt één keer te vinden na een asisst van, jawel, Afonso Alves.
Scouts van tal van Europese clubs hebben de weg naar het Abe Lenstra Stadion inmiddels ook gevonden. Indien de Braziliaan deze lijn nog een paar wedstrijden weet door te trekken, lijkt een vertrek in de zomer dan ook onvermijdelijk. Teamgenoot Petter Hansson vreest een transfer echter niet. "Natuurlijk is hij belangrijk voor dit team. Maar hij moet wel de goede ballen krijgen van zijn ploeggenoten. Dat is van net zo'n groot belang. Dit was vorig jaar ook het geval met Klaas Jan Huntelaar (die naar Ajax vertrok, red.). Er is altijd een vervanger te vinden. Zélfs voor Alves."
Weer een amateur achter de tiepmasjienquote:1. (1) Frédéric Kanouté Sevilla (Spa) 19 2 38 +1
2. (6) Alfonso Alves SC Heerenveen 25 1,5 37,5 +3
3. (1) Didier Drogba Chelsea (Eng) 18 2 36
(4) Diego Milito Real Zaragoza (Spa) 18 2 36 +1
(1) Francesco Totti AS Roma (Ita) 18 2 36
6. (4) Ronaldinho Barcelona (Spa) 17 2 34
7. (7) Cristiano Ronaldo Manchester United (Eng) 16 2 32
De Heerenveen-directie kan zich weer in de handen wrijven. Alves verkopen voor 15 miljoen of zo en vervolgens weer andere spelers halen. Zo goed vind ik Alves niet (fysiek wel erg sterk, pijlsnel en een aardig schot, maar hij heeft een slechte aanname, is slecht in de combinatie, bovendien is hij een erg egoïstische speler). Hij wordt hier als een openbaring gezien, maar hij is echt stukken minder goed dan Farfán, Huntelaar en Babel. Kezman maakte er ook veel meer dan Ibrahimovic: Toch is die laatste stukken beter dan Kezman. Ik denk niet dat Alves het zou redden bij een club als AC Milan, Sevilla of Tottenham Hotspur. Wel leuk voor Santander, Wigan en Mainz. In Schandinavië scoorde hij helemaal niet zo gek veel en dit seizoen lijkt alles te lukken omdat hij de voor hem perfecte spelers om zich heen heeft staan. Volgend seizoen zal het moeilijk worden om opnieuw zo'n goed jaar te hebben, dus Heerenveen zou er goed aan doen om hem in de zomerstop voor veel te veel geld aan een ambitieuze Zuid-Europese club met scorebordscouts te verkopenquote:Op maandag 19 maart 2007 12:43 schreef Pritt het volgende:
Ik vrees dat hij na dit seizoen niet meer te bewonderen is op de Nederlandse velden.
Dat snap ik heel goed aangezien jij SCH-supporter bent. Maar voor de clubkas lijkt het mij verstandiger om hem deze zomer voor de hoofdprijs weg te doen. Als je nog 3 seizoenen wacht is hij 29, ongetwijfeld 3 seizoenen belangrijk geweest voor Heerenveen, maar tevens is hij dan inmiddels als forse kapitaalvernietiging te omschrijven. Heerenveen heeft flink in hem geïnvesteerd (bijna 5 miljoen euro toch?) en wil ongetwijfeld goed aan Alves verdienen. Ik weet vrij zeker dat er een Engelse of Spaanse club met een bod van +/- 15 miljoen euro op Alves komt deze zomer en dan zou je gek zijn om dat niet te accepteren. Hij is dit seizoen aan het pieken en de kans is vrij groot dat hij volgend seizoen niet weer zo'n topjaar door zal maken.quote:Op maandag 19 maart 2007 13:12 schreef SCH het volgende:
Ik ben het voor een groot deel met je eens cultheld, hij wordt ook wel erg overschat - al vind ik hem zeker niet egoistisch, dat is nou juist zijn kracht en maakt hem veel beter dan Kezman.
Maar ik vind je oordeel te snel. Wil hem graag over een seizoen of 3 beoordelen.
Daar zet je dan net weer te laag in.quote:Op maandag 19 maart 2007 13:04 schreef cultheld het volgende:
Ik denk niet dat Alves het zou redden bij een club als AC Milan, Sevilla of Tottenham Hotspur. Wel leuk voor Santander, Wigan en Mainz.
Mwah, denk je? Die clubs hebben gewoon leuke aanvallers hoor. Mainz heeft bijvoorbeeld Zidan, Santander heeft Zigic (wel een hele andere speler, maar om het niveau aan te geven) en bij Wigan spelen volgens mij ook wel een paar redelijke aanvallers. Die clubs hebben nou eenmaal (veel) meer te besteden dan onze middenmoters. Zou Alves bij Tottenham (Berbatov, Keane, Mido, Defoe), Villarreal (Forlán, Nihat, Tomasson) of Udinese (Iaquinta, Gyan) slagen? Ik denk het niet eerlijk gezegdquote:Op maandag 19 maart 2007 13:19 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Daar zet je dan net weer te laag in.![]()
De club die Alves koopt moet precies weten hoe ze hem willen gebruiken, dan zal hij ook daar succesvol worden, denk ik.
Ja? Als ik me aan iemand in het veld erger is hij het wel.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:08 schreef decynischebever het volgende:
Wilfred Genee is geniaal. Afonso Alves ook maar toch vind ik Lasse Nilsson onze grootste ster...
Zonder zijn assists kan Alves wel inpakkenquote:Op maandag 19 maart 2007 17:09 schreef anoukforza het volgende:
[..]
Ja? Als ik me aan iemand in het veld erger is hij het wel.
10 assists en 8 goals, lijkt mij zijn waarde wel te bewijzen daarmeequote:Op maandag 19 maart 2007 17:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Zonder zijn assists kan Alves wel inpakken
Zonder Nilsson kan Heerenveen wel inpakken.quote:Op maandag 19 maart 2007 17:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Zonder zijn assists kan Alves wel inpakken
Dan kan ik dat beeld alvast ongedaan maken, want het is uitgesloten dat Liverpool en Barcelona volgend seizoen bij elkaar in de groep komenquote:Op maandag 19 maart 2007 19:09 schreef SCH het volgende:
Denken jullie ook al stiekem aan de Champions League. Ik ben de naieve romanticus en heb daar meteen weer allerlei beelden bij: simpel winnen van Ajax en dan Twente in twee prachtige partijen verslaan en dan een superloting met Barcelona en Liverpool
Ik ben het niet echt met je eens, stel je koopt 1 speler voor 15 miljoen(net alsof heerenveen dat doetquote:Op maandag 19 maart 2007 23:47 schreef Jaggunsu het volgende:
Snel mooie strik rond Alves als ze met een zak poen op komen dagen. Is natuurlijk geweldige speler voor Heerenveen icm Nilsson, maar je zag wel dat Heerenveen erg zwak was zonder Alves. Beter die 15mln aan een nieuwe goede aanvaller en een paar goede middenvelders/verdedigers spenderen.
Alves haalt wel degelijk de top mits hij in het goede systeem speelt, wat ook net zo goed voor een van Nistelrooy of Huntelaar geldt. Hij heeft simpelweg alle kwaliteiten die een moderne spits nodig heeft, en zou bv goed in de Premier League uit de voeten kunnen...Liverpool bijvoorbeeld naast Kuyt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |