abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47386131
Was weer leuk vanavond.
  zondag 18 maart 2007 @ 01:09:40 #53
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_47387810
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 21:11 schreef okee6 het volgende:

[..]

Als Farfán gaat, is een scorende aanvaller met vrije trap leuk meegenomen anders.
Dat is nouw arrogantie van een fan die 3 jaar achter elkaar kampioen is geworden
  zondag 18 maart 2007 @ 01:36:35 #54
88981 Nood-kloon
(Genetisch wan-product.)
pi_47388276
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 21:24 schreef okee6 het volgende:
GertJan verbeek meldt op VI:
[..]

25 uit 26, tja
Uit 29.
Ik poep op AZ Alkmaar.
  zondag 18 maart 2007 @ 01:54:20 #55
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_47388461
quote:
Op zondag 18 maart 2007 01:36 schreef Nood-kloon het volgende:

[..]

Uit 29.
Hij heeft niet 29 wedstrijden gespeeld in de eredivisie dit seizoen.
  zondag 18 maart 2007 @ 01:55:25 #56
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_47388467
quote:
Op zondag 18 maart 2007 01:36 schreef Nood-kloon het volgende:

[..]

Uit 29.
26... hij heeft immers 3 wedstrijden (Twente-thuis, Roda-uit, Ajax-uit) niet gespeeld

Alves = held
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_47391282
Wat heerlijk om naar te kijken - niet alleen hij trouwens, maar de combi met andere spelers. Als andere clubs hem willen, zullen ze Nilsson er bij moeten kopen.

Prachtig om te zien gisteravond, hoe hij steeds allrounder wordt - gewoon weer 3 treffers en wie weet schiet hij ons straks nog naar de CL (ja, je gaat nog gekke dingen hopen ook )
  zondag 18 maart 2007 @ 11:44:43 #58
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_47392599
Ik vraag me af of hij überhaupt nog betaalbaar is voor de topclubs in Nederland.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
  zondag 18 maart 2007 @ 12:37:29 #59
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_47393937
Beetje matig dat de meerderheid van de commentatoren hem nog altijd ALfonso Alves noemt, waaronder die doos van RTL7. Behoorlijke schande, wel.
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
  zondag 18 maart 2007 @ 12:49:16 #60
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_47394286
quote:
Op zondag 18 maart 2007 12:37 schreef Zapper het volgende:
Beetje matig dat de meerderheid van de commentatoren hem nog altijd ALfonso Alves noemt, waaronder die doos van RTL7. Behoorlijke schande, wel.
Behoooooorlijke schande
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_47394762
Ik zie in het Heerenveentopic ook nog geregeld supporters Alfonso typen.
pi_47394810
De enige Fries die wel bij Grunn mag komen ballen..

Fantastische speler.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 18 maart 2007 @ 13:07:41 #63
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_47394929
quote:
Op zondag 18 maart 2007 13:04 schreef venomsnake het volgende:
De enige Fries die wel bij Grunn mag komen ballen..

Fantastische speler.
haha, en de keeper dan?
pi_47394962
quote:
Op zondag 18 maart 2007 13:07 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

haha, en de keeper dan?
Welke, de 1e, de verhuurde of de reserve? Of alledrie?
pi_47395803
quote:
Op zondag 18 maart 2007 13:07 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

haha, en de keeper dan?

V.Loo gaat vanmiddag schitteren jah..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_47403267
Een mooie rentree voor hem! Gaat hij de 30 nog halen? Het zit er zeker nog in denk ik. Spelen ze nog "makkies"?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_47404421
En El Fenomeno flikte het weer Ben blij met deze overwinning, alves 3x! Mooi verjaardagskado
  zondag 18 maart 2007 @ 18:56:29 #68
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_47407914
quote:
Op zondag 18 maart 2007 16:43 schreef methodmich het volgende:
Een mooie rentree voor hem! Gaat hij de 30 nog halen? Het zit er zeker nog in denk ik. Spelen ze nog "makkies"?
Sparta-uit, ADO-thuis, Willem II-uit, AZ-uit, Feyenoord-thuis.. Geen erg gemakkelijk programma, echter biedt zeker perspectief
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_47407978
Zonder die blessure zat ie er al.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_47412184
quote:
Op zondag 18 maart 2007 12:37 schreef Zapper het volgende:
Echt schandalig
  zondag 18 maart 2007 @ 21:04:37 #71
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_47412973
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:46 schreef El_Bassie het volgende:

Echt schandalig
Ja toch. Net die Genee ook alweer. Maar die man weet dan ook niet hoe 'ie een internetsite aan moet kondigen.
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
pi_47415731
Wilfred Genee is geniaal. Afonso Alves ook maar toch vind ik Lasse Nilsson onze grootste ster...
Verklaart zich solidair met Aramot, de luie veldreus.
pi_47423777
quote:
Alves in illuster Braziliaans rijtje

Met zijn drie doelpunten tegen NAC Breda (4-2 winst) verstevigde Afonso Alves niet alleen zijn koppositie in de Nederlandse topscorerslijst van dit seizoen. Ook mengde de Braziliaanse revelatie zich in een rijtje illustere landgenoten.

Zo bleef de teller bij Romario, destijds actief voor PSV, in het seizoen 1990/'91 steken op 25 treffers. Alves heeft dat aantal inmiddels geëvenaard. Ronaldo kwam in 1994/'95, eveneens bij PSV, tot 30 treffers. Met nog vijf wedstrijden te gaan, zou Alves vanaf nu één op één moeten lopen om de productiefste Braziliaan te achterhalen.

De ogen van Alves lichten op wanneer zijn twee vaderlandse voorgangers in de eredivisie tussen neus en lippen door genoemd worden. Bij het voorzichtige vergelijken met Il Fenomeno breekt er zelfs een brede maar bescheiden glimlach op zijn gezicht door. "Natuurlijk wil ik ook hem nog proberen te achterhalen. Hoeveel ik er nog ga maken, weet ik echter nog niet. No sé."

Collega-aanvaller Lasse Nilsson kijkt enigszins verwonderd toe hoe het vaderlandse journaille om Alves heen gedromd is. Eerder kon de Braziliaan, met alleen Portugees en Zweeds in zijn vocabulair, vrijwel altijd doorlopen zonder aangesproken te worden. Met een tolk erbij wordt er toch geprobeerd de revelatie enkele pikante quotes te ontfutselen. "You are my Alves", schalt Nilsson loepzuiver op het door Friese supporters bedachte lied door de spelerstunnel. Een bescheiden lachje is wederom het gevolg.

Glenn Salmon ziet het allemaal rustig achteroverleunend aan. De spits scoorde weliswaar twee keer in Heerenveen, maar wordt toch redelijk ontzien door de pers. Zijn Braziliaanse opponent eist alle aandacht op. "Maar Alves is ook een fantastische speler", lijkt hij zich bijna te verontschuldigen. "Ik vind het mooi om te zien hoe hij met de bal loopt. Het is heel lastig spelen tegen hem."

Daar kan verdediger Rob Penders over meepraten. Welk kruit er gewassen is tegen Alves? Penders: "Dat van ons in ieder geval niet. Alves was weergaloos. Toch lag het mede aan onszelf, want we zaten eigenlijk geen moment in de wedstrijd. We gaven veel te veel ruimte weg en met drie beweeglijke aanvallers bij Heerenveen, kun je er dan op rekenen dat het misgaat."

Lasse Nilsson, één van die twee andere aanvallers, is blij met de aanwezigheid van zijn maatje voorin. Alves maakte vorige week tegen RKC Waalwijk al zijn rentree na een knieblessure, maar leek toen nog op stoom te moeten komen. "Ik denk dat hij nu misschien nog 10 procent mist. Maar hij scoort wel drie keer, dan moet je toch tevreden zijn", concludeert Nilsson terecht.

De blonde Zweed is blij met Alves' trefzekerheid. "Soms geef je de bal aan hem en schiet hij vanaf 25 meter raak. Dat is mooi om te zien. Hij is natuurlijk een goede speler en vriend van mij. Het is fantastisch om naast hem te spelen, ik ben blij dat hij terug is."

Vooral hun wisselwerking bleek doorslaggevend tegen NAC. Het tweetal leek elkaar bij tijd en wijlen moeiteloos te vinden, wat zich liet uitdrukken in vier doelpunten. Alves scoorde drie keer, waarvan één op aangeven van Nilsson. De Zweed wist het doel op zijn beurt één keer te vinden na een asisst van, jawel, Afonso Alves.

Scouts van tal van Europese clubs hebben de weg naar het Abe Lenstra Stadion inmiddels ook gevonden. Indien de Braziliaan deze lijn nog een paar wedstrijden weet door te trekken, lijkt een vertrek in de zomer dan ook onvermijdelijk. Teamgenoot Petter Hansson vreest een transfer echter niet. "Natuurlijk is hij belangrijk voor dit team. Maar hij moet wel de goede ballen krijgen van zijn ploeggenoten. Dat is van net zo'n groot belang. Dit was vorig jaar ook het geval met Klaas Jan Huntelaar (die naar Ajax vertrok, red.). Er is altijd een vervanger te vinden. Zélfs voor Alves."
pi_47429605
quote:
1. (1) Frédéric Kanouté Sevilla (Spa) 19 2 38 +1
2. (6) Alfonso Alves SC Heerenveen 25 1,5 37,5 +3
3. (1) Didier Drogba Chelsea (Eng) 18 2 36
(4) Diego Milito Real Zaragoza (Spa) 18 2 36 +1
(1) Francesco Totti AS Roma (Ita) 18 2 36
6. (4) Ronaldinho Barcelona (Spa) 17 2 34
7. (7) Cristiano Ronaldo Manchester United (Eng) 16 2 32
Weer een amateur achter de tiepmasjien
  maandag 19 maart 2007 @ 12:04:48 #75
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_47429677
Belangrijkste is dat hij weer op koers ligt. Goed voor z'n prijskaartje
pi_47430655
Geweldenaar!
pi_47430830
Niks weg deze zomer, hij blijft maar mooi nog een jaartje - wij spelen volgend jaar CL
pi_47430880
Ik vrees dat hij na dit seizoen niet meer te bewonderen is op de Nederlandse velden.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_47431530
quote:
Op maandag 19 maart 2007 12:43 schreef Pritt het volgende:
Ik vrees dat hij na dit seizoen niet meer te bewonderen is op de Nederlandse velden.
De Heerenveen-directie kan zich weer in de handen wrijven. Alves verkopen voor 15 miljoen of zo en vervolgens weer andere spelers halen. Zo goed vind ik Alves niet (fysiek wel erg sterk, pijlsnel en een aardig schot, maar hij heeft een slechte aanname, is slecht in de combinatie, bovendien is hij een erg egoïstische speler). Hij wordt hier als een openbaring gezien, maar hij is echt stukken minder goed dan Farfán, Huntelaar en Babel. Kezman maakte er ook veel meer dan Ibrahimovic: Toch is die laatste stukken beter dan Kezman. Ik denk niet dat Alves het zou redden bij een club als AC Milan, Sevilla of Tottenham Hotspur. Wel leuk voor Santander, Wigan en Mainz. In Schandinavië scoorde hij helemaal niet zo gek veel en dit seizoen lijkt alles te lukken omdat hij de voor hem perfecte spelers om zich heen heeft staan. Volgend seizoen zal het moeilijk worden om opnieuw zo'n goed jaar te hebben, dus Heerenveen zou er goed aan doen om hem in de zomerstop voor veel te veel geld aan een ambitieuze Zuid-Europese club met scorebordscouts te verkopen .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 19 maart 2007 @ 13:12:02 #80
159022 AminBen
El Maestro
pi_47431788
quote:
Op maandag 19 maart 2007 13:04 schreef cultheld het volgende:

[..]

club met scorebordscouts
Joden?
pi_47431813
Ik ben het voor een groot deel met je eens cultheld, hij wordt ook wel erg overschat - al vind ik hem zeker niet egoistisch, dat is nou juist zijn kracht en maakt hem veel beter dan Kezman.

Maar ik vind je oordeel te snel. Wil hem graag over een seizoen of 3 beoordelen.
pi_47431941
quote:
Op maandag 19 maart 2007 13:12 schreef SCH het volgende:
Ik ben het voor een groot deel met je eens cultheld, hij wordt ook wel erg overschat - al vind ik hem zeker niet egoistisch, dat is nou juist zijn kracht en maakt hem veel beter dan Kezman.

Maar ik vind je oordeel te snel. Wil hem graag over een seizoen of 3 beoordelen.
Dat snap ik heel goed aangezien jij SCH-supporter bent. Maar voor de clubkas lijkt het mij verstandiger om hem deze zomer voor de hoofdprijs weg te doen. Als je nog 3 seizoenen wacht is hij 29, ongetwijfeld 3 seizoenen belangrijk geweest voor Heerenveen, maar tevens is hij dan inmiddels als forse kapitaalvernietiging te omschrijven. Heerenveen heeft flink in hem geïnvesteerd (bijna 5 miljoen euro toch?) en wil ongetwijfeld goed aan Alves verdienen. Ik weet vrij zeker dat er een Engelse of Spaanse club met een bod van +/- 15 miljoen euro op Alves komt deze zomer en dan zou je gek zijn om dat niet te accepteren. Hij is dit seizoen aan het pieken en de kans is vrij groot dat hij volgend seizoen niet weer zo'n topjaar door zal maken.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_47432086
quote:
Op maandag 19 maart 2007 13:04 schreef cultheld het volgende:
Ik denk niet dat Alves het zou redden bij een club als AC Milan, Sevilla of Tottenham Hotspur. Wel leuk voor Santander, Wigan en Mainz.
Daar zet je dan net weer te laag in.

De club die Alves koopt moet precies weten hoe ze hem willen gebruiken, dan zal hij ook daar succesvol worden, denk ik.
That's all folks!
pi_47432294
quote:
Op maandag 19 maart 2007 13:19 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Daar zet je dan net weer te laag in.

De club die Alves koopt moet precies weten hoe ze hem willen gebruiken, dan zal hij ook daar succesvol worden, denk ik.
Mwah, denk je? Die clubs hebben gewoon leuke aanvallers hoor. Mainz heeft bijvoorbeeld Zidan, Santander heeft Zigic (wel een hele andere speler, maar om het niveau aan te geven) en bij Wigan spelen volgens mij ook wel een paar redelijke aanvallers. Die clubs hebben nou eenmaal (veel) meer te besteden dan onze middenmoters. Zou Alves bij Tottenham (Berbatov, Keane, Mido, Defoe), Villarreal (Forlán, Nihat, Tomasson) of Udinese (Iaquinta, Gyan) slagen? Ik denk het niet eerlijk gezegd .
pi_47432456
Je maakt jezelf wel een beetje ongeloofwaardig door te zeggen dat hij minder is dan Babel en Huntelaar - dat is nog maar de vraag natuurlijk, bovendien zij het hele andere spelers.

Ik bedoelde ook niet 3 seizoenen bij ons maar hem over een periode van 3 seizoenen te beoordelen - spelers worden vaak te snel gehyped, ben benieuwd hoe hij zich over een langere periode in de belangstelling staande houdt. Hij zou ons nog wel eens kunnen verrassen, het is een rustige vent, niet al te veel kapsones, ook niet te weinig en wie weet is hij wel ineens zo goed. Is dat het rendement van de afgelopen tijd. Maar misschien horen we volgend seizoen weinig meer van hem.
pi_47432850
Babel is een fenomeen: Hij doet me denken aan een combinatie tussen Adriano en Henry (al moet hij nog wel 1 á 2 seizoenen bij Ajax blijven om constanter te worden) en Huntelaar is een pure killer: Buiten de 16 niet bijzonder, geen snelheid en geen passeerbeweging. Maar in de 16 is hij fenomenaal en hij is als geen ander in staat om buitenspelers of een medespits te lanceren in de counter. Dat zijn kwaliteiten waar je de absolute top mee kunt behalen.
pi_47433154
Daar denk ik toch anders over - zeker Babel als fenomeen Maar da's verder offtopic.
pi_47441125
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:08 schreef decynischebever het volgende:
Wilfred Genee is geniaal. Afonso Alves ook maar toch vind ik Lasse Nilsson onze grootste ster...
Ja? Als ik me aan iemand in het veld erger is hij het wel.
Maar man o man wat heb ik van Alves genoten zaterdag!! Vind hem een veel leukere speler dan Huntelaar.
pi_47441281
Ik was over Huntelaar lyrisch toen hij bij ons speelde, maar zo'n voetballer als Alves heb ik nog nooit gezien. Hij belichaamt alles wat een moderne spits moet hebben. Fysieke kracht, snelheid, een verwoestend schot en een killersmentaliteit. Hij staat net als Huntelaar altijd op de goede positie, met het verschil dat Alves wél de bal van het middenveld op kan halen om zelf de actie te maken. Om hem naar Wigan of Mainz te sturen is niet meer dan een groffe belediging.
pi_47442445
quote:
Op maandag 19 maart 2007 17:09 schreef anoukforza het volgende:

[..]

Ja? Als ik me aan iemand in het veld erger is hij het wel.
Zonder zijn assists kan Alves wel inpakken
  maandag 19 maart 2007 @ 17:54:29 #91
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_47442774
quote:
Op maandag 19 maart 2007 17:45 schreef SCH het volgende:

[..]

10 assists en 8 goals, lijkt mij zijn waarde wel te bewijzen daarmee
pi_47443083
nog 6 uit 5 om Ronaldo te verslaan, moet kunnen toch ?
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_47443220
Sparta, ADO en Willem II voor de boeg, dat lijkt me wel ja.
pi_47444811
quote:
Op maandag 19 maart 2007 17:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Zonder Nilsson kan Heerenveen wel inpakken.
pi_47445267
Owee alsie volgend seizoen weg is en ik hem niet live heb zien spelen.
pi_47445348
Denken jullie ook al stiekem aan de Champions League. Ik ben de naieve romanticus en heb daar meteen weer allerlei beelden bij: simpel winnen van Ajax en dan Twente in twee prachtige partijen verslaan en dan een superloting met Barcelona en Liverpool
pi_47445399
Feijenoord kan je pakken in ieder geval .
pi_47445644
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:09 schreef SCH het volgende:
Denken jullie ook al stiekem aan de Champions League. Ik ben de naieve romanticus en heb daar meteen weer allerlei beelden bij: simpel winnen van Ajax en dan Twente in twee prachtige partijen verslaan en dan een superloting met Barcelona en Liverpool
Dan kan ik dat beeld alvast ongedaan maken, want het is uitgesloten dat Liverpool en Barcelona volgend seizoen bij elkaar in de groep komen
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_47445689
Komt goed
  maandag 19 maart 2007 @ 19:27:46 #100
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_47446096
Tjah, vergeet volgend jaar de CL voorrondes niet. Lastig zonder Alves en miss Nilsson, maar dan zijn we iig gekwalificieerd voor de Uefa cup, en miss levert het wat mooie potjes en TV geld op.

Alleen denk ik dat het beter voor de puntjes en het vermaak is als AZ 2e wordt ....
  maandag 19 maart 2007 @ 23:47:35 #101
50220 Jaggunsu
Zo blauw als een reiger
pi_47457735
Snel mooie strik rond Alves als ze met een zak poen op komen dagen. Is natuurlijk geweldige speler voor Heerenveen icm Nilsson, maar je zag wel dat Heerenveen erg zwak was zonder Alves. Beter die 15mln aan een nieuwe goede aanvaller en een paar goede middenvelders/verdedigers spenderen.

Alves haalt wel degelijk de top mits hij in het goede systeem speelt, wat ook net zo goed voor een van Nistelrooy of Huntelaar geldt. Hij heeft simpelweg alle kwaliteiten die een moderne spits nodig heeft, en zou bv goed in de Premier League uit de voeten kunnen...Liverpool bijvoorbeeld naast Kuyt.
Beauty is in the eyes of the beer holder...
pi_47485125
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:47 schreef Jaggunsu het volgende:
Snel mooie strik rond Alves als ze met een zak poen op komen dagen. Is natuurlijk geweldige speler voor Heerenveen icm Nilsson, maar je zag wel dat Heerenveen erg zwak was zonder Alves. Beter die 15mln aan een nieuwe goede aanvaller en een paar goede middenvelders/verdedigers spenderen.

Alves haalt wel degelijk de top mits hij in het goede systeem speelt, wat ook net zo goed voor een van Nistelrooy of Huntelaar geldt. Hij heeft simpelweg alle kwaliteiten die een moderne spits nodig heeft, en zou bv goed in de Premier League uit de voeten kunnen...Liverpool bijvoorbeeld naast Kuyt.
Ik ben het niet echt met je eens, stel je koopt 1 speler voor 15 miljoen(net alsof heerenveen dat doet dan zitten ze al in de categorie 'bankzitter van een arrogante club met hoog salaris' en als je een paar aankopen doet, laten we zeggen 3 voor 5 miljoen komen de meeste spelers ook al niet vanwege het salaris.

Gewoon houden zo .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')