abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46422243
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:08 schreef R@b het volgende:

[..]

Dat ligt er aan of er Joden als volk, of een aanhanger van het Joodse geloof wordt bedoeld.

Een orthodoxe Jood zie ik liever ook niet in het kabinet.
Een fundamentalistische atheïst zie ik liever ook niet in het kabinet. Niks wat extreem en ongenuanceerd is. Geert Wilders valt in die categorie.

Maargoed, ben benieuwd wanneer we hier weer wat van horen.
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  zondag 18 februari 2007 @ 14:23:53 #122
262 Re
Kiss & Swallow
pi_46425144
Ik vind dat de uitspraken van Wilders best getoetst mogen worden, wat de uitkomst daarvan ook is, het lijkt me beter deze weg te behandelen dan eentje van een geschifte Allah Akbar schreeuwer incl mes
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 18 februari 2007 @ 14:38:46 #123
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46425752
ik ben eigenlijk ook niet blij met de woorden van geert 'die met zijn hand zonodig hard in de bijenkorf moest wroeten' wilders.

het interesseert me eigenlijk niks wat de rechter zegt. het is gewoon erg onbehoorlijk, dom en niet goed genoeg om veel aandacht aan te besteden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 18 februari 2007 @ 14:45:02 #124
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46426011
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:26 schreef Croga het volgende:

[..]

Heb je de openingspost uberhaupt gelezen? Of kom je hier maar wat trollen met "Bron?" zonder een flauw idee te hebben waar de discussie over gaat?

En voor degenen die het echt nog niet gesnapt hebben even een quote van de website van Geertje zelf:
[..]

Duidelijk genoeg.... Op basis van geloof wil hij mensen uit het land zetten en denaturaliseren. Niet op basis van iets anders, maar op basis van geloof.
Christenen en budhisten mogen het land nog wel in maar islamieten niet.
Christenen en budhisten mogen blijven. Moslims niet.
Christelijke en budhistische criminelen blijven gewoon nederlander, Islamitische criminelen niet.

Als het nu nog niet duidelijk genoeg is moet je echt terug naar Groep 3 om opnieuw te leren lezen....
Da's dus niet hetzelfde als wat jij eerder beweerde. Maar dat had ik wel verwacht hoor.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 18 februari 2007 @ 15:26:41 #125
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46427680
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wij hebben onze kleine ook geleerd om 'bron?' te roepen bij alles wat de juffrouw op school beweert. Leuk hè. .
Zo jong nog, en al zo verpest.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_46431238
Moslims gedragen zich ook slechter dan christenen en boeddhisten, dus het is niet zo gek dat ze gediscrimineerd worden. Gewoon een rationele menselijke reactie.
pi_46433550
Sjaaa ....

feit is nu eenmaal dat als mensen zeggen van Heey homey Wilders wil je alsjeblieft je bek houden over de Islam want wij voelen ons bedreigt !!! Straks vallen ze ons nog aan in nederlands .. dus maar niks zeggen hoor! Lieve lieve moslim enzo

Soms denk ik eh .. dat we gewoon ALLEMAAL !!! moslims moeten worden. Weten die fanatieke lullo's ook niet meer wat ze moeten !!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_46435038
quote:
Op zondag 18 februari 2007 17:03 schreef Perun het volgende:
Moslims gedragen zich ook slechter dan christenen en boeddhisten, dus het is niet zo gek dat ze gediscrimineerd worden. Gewoon een rationele menselijke reactie.
Dit zijn allemaal bullshit uit je duim gezogen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 18 februari 2007 @ 19:30:06 #129
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_46435255
quote:
Op zondag 18 februari 2007 19:21 schreef Meki het volgende:

[..]

Dit zijn is allemaal bullshit uit je duim gezogen
En dat jij doet niet dan?

Je kunt veel zeggen van Wilders, maar dat hij zaken, zoals hij ze wereldkundig maakt als feiten uit de Koran, zou verdraaien zou onterecht zijn.

Of wilde je soms beweren dat het verheerlijken van neuken met kinderen, het slaan van andere mensen om het minste of geringste dan ook, afmaken van ongelovigen en stenigen van hen, die nog pre-middeleeuwse 'wetten' (verzonnen door mensen met duimen die net zo dik zijn (in hun eigen straatje) als dat hun baard lang is) zouden schenden allemaal verzonnen is? Dit om wat voorbeelden te noemen.

En dat is dan nog tot daar aan toe over een sprookjesboek, maar dat er ook nog miljoenen extremisten zijn die maar al te graag hun eigen frustraties op andere botvoeren met deze 'handleiding tot onder meer terrorisme' in de hand, maakt de hele kwestie des te kwalijker.

Tact heeft onze Geert allerminst en met hem eens ben ik het absoluut niet altijd, maar hij is wel een van de weinigen die er wel z'n mond over open trekt. En wij hebben met zijn allen rondom 1830 besloten dat dat moet kunnen in dit land... allen die na die tijd hier inwoner zijn geworden en/of hier wonen hebben zich dus ook hieraan te houden. Zo simpel is het.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_46435403
quote:
Op zondag 18 februari 2007 19:30 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

En dat jij doet niet dan?

Je kunt veel zeggen van Wilders, maar dat hij zaken, zoals hij ze wereldkundig maakt als feiten uit de Koran, zou verdraaien zou onterecht zijn.

Of wilde je soms beweren dat het verheerlijken van neuken met kinderen, het slaan van andere mensen om het minste of geringste dan ook, afmaken van ongelovigen en stenigen van hen, die nog pre-middeleeuwse 'wetten' (verzonnen door mensen met duimen die net zo dik zijn (in hun eigen straatje) als dat hun baard lang is) zouden schenden allemaal verzonnen is? Dit om wat voorbeelden te noemen.

En dat is dan nog tot daar aan toe over een sprookjesboek, maar dat er ook nog miljoenen extremisten zijn die maar al te graag hun eigen frustraties op andere botvoeren met deze 'handleiding tot onder meer terrorisme' in de hand, maakt de hele kwestie des te kwalijker.

Tact heeft onze Geert allerminst en met hem eens ben ik het absoluut niet altijd, maar hij is wel een van de weinigen die er wel z'n mond over open trekt. En wij hebben met zijn allen rondom 1830 besloten dat dat moet kunnen in dit land... allen die na die tijd hier inwoner zijn geworden en/of hier wonen hebben zich dus ook hieraan te houden. Zo simpel is het.
Ook jij zegt dingen die niet kloppen ?
Ik weet niet wie je hier door elkaar haalt.
Het is juist de Talmoed die beweert dat het mag. De Koran geeft nergens dat het mag.

Hoe kan het een sprookjesboek is terwijl miljarden mensen erin geloven
Koran is niet eens herschreven terwijl Bijbel dat wel is. en terwijl de Joodse Talmoed door rabbijnen zijn geschreven.

Hoe is Geert de enige die zijn mond opentrekt ? In welke zin ??
Door Moslims te verplichten Koran te verschuren en de Moslims zijn vrijheden wilt verminderen.

Simpel is het niet. tot de tijd gebeurt er niks tot jullie het gaan erkennen dat wij ook jullie medemensen zijn.
want actie-reactie
  zondag 18 februari 2007 @ 19:50:24 #131
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_46435840
quote:
Op zondag 18 februari 2007 19:34 schreef Meki het volgende:

[..]

Hoe kan het een sprookjesboek is terwijl miljarden mensen erin geloven
Enig idee hoeveel mensen er zijn die geloven in de verhalen van Disney en de Gebroeders Grimm? Juist.
quote:
Hoe is Geert de enige die zijn mond opentrekt ? In welke zin ??
Door Moslims te verplichten Koran te verschuren en de Moslims zijn vrijheden wilt verminderen.
Vragen; verplichten heeft hij nooit gezegd noch verlangd... en dat is nou net het probleem van moslims in het algemeen, veel te snel op hun pik getrapt zonder dat ze daadwerkelijk lezen/kijken waar het nou eigenlijk om gaat.
quote:
Simpel is het niet. tot de tijd gebeurt er niks tot jullie het gaan erkennen dat wij ook jullie medemensen zijn.
want actie-reactie
En daar heb je het verkeerd; ik laat me geen ultimatum opleggen door anderen, die minder recht hebben zich echte Nederlander te noemen dan zelfs ik dat heb als (weliswaar volledig geïntegreerd) immigrantenkind. In dit land behoor je elkaar volledig te respecteren en ook je geloof maar thuis te laten (welke dan ook) als je dat zo nodig wilt beoefenen. Anderen in dit land vragen niet om die achterhaalde 'waarden en normen' en zolang moslims dit op blijven dringen, zullen ze ook weerstand van andere inwoners van dit land voelen.

Het is erg gemakkelijk om je eigen onvermogen te integreren te verbloemen met verwijten jegens de autochtone medemens in dit land, maar feit is wel dat de oorzaak van dit probleem grotendeels bij de moslims zelf ligt, door dat continue gemekker over dat ze uitzonderingsposities nodig hebben wegens hun geloof en levensovertuiging. Je hebt je maar aan te passen aan de normen en waarden in dit land (waaronder de volledig seculiere staat) en anders hoepel je maar een eind op naar een 3de wereld land vol zandheuvels waar iedereen jouw medestander is.

Maar dat is dan weer niet in jouw straatje zeker
pi_46436310
quote:
Op zondag 18 februari 2007 19:50 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Enig idee hoeveel mensen er zijn die geloven in de verhalen van Disney en de Gebroeders Grimm? Juist.
[..]

Vragen; verplichten heeft hij nooit gezegd noch verlangd... en dat is nou net het probleem van moslims in het algemeen, veel te snel op hun pik getrapt zonder dat ze daadwerkelijk lezen/kijken waar het nou eigenlijk om gaat.
[..]

En daar heb je het verkeerd; ik laat me geen ultimatum opleggen door anderen, die minder recht hebben zich echte Nederlander te noemen dan zelfs ik dat heb als (weliswaar volledig geïntegreerd) immigrantenkind. In dit land behoor je elkaar volledig te respecteren en ook je geloof maar thuis te laten (welke dan ook) als je dat zo nodig wilt beoefenen. Anderen in dit land vragen niet om die achterhaalde 'waarden en normen' en zolang moslims dit op blijven dringen, zullen ze ook weerstand van andere inwoners van dit land voelen.

Het is erg gemakkelijk om je eigen onvermogen te integreren te verbloemen met verwijten jegens de autochtone medemens in dit land, maar feit is wel dat de oorzaak van dit probleem grotendeels bij de moslims zelf ligt, door dat continue gemekker over dat ze uitzonderingsposities nodig hebben wegens hun geloof en levensovertuiging. Je hebt je maar aan te passen aan de normen en waarden in dit land (waaronder de volledig seculiere staat) en anders hoepel je maar een eind op naar een 3de wereld land vol zandheuvels waar iedereen jouw medestander is.

Maar dat is dan weer niet in jouw straatje zeker

Dat zijn pas sprookjesboeken waar wij geen interesse in hebben
Wij geloven in Koran die eenmalig is uitgebracht en niet is geschreven door mensen. Koran is de woord van Allah. Daar geloven wij in. Wij klagen toch niet over kerstbomen of Pasen wij respecteren dat. en doen soms ook zelf mee. Maar jullie weigeren ons te laten met Koran. Koran is slecht. het is ons geloof niet die van jullie.

Ik heb het over Wilders die eiste van Moslims dat we Koran moeten verschuren
dat is hetzelfde als dat wij van jullie eisen verplicht met Burqa te gaan lopen. Democratie is alleen voor blanken maar voor Moslims gelden andere regels.

Respecteren door welke middel ? Koran verschuren onze rechten proberen af te pakken ?

Welke problemen lopen wij tegen ??. Zijn we pas Nederlander als we Bier drinken ? of pas Nederlander als we op Wilders gaan stemmen.

Je moet inzien dat Wilders een ondergang voor Nederland is
pi_46436809
Nee, Meki, dat zie je verkeerd. Je mag meedoen met Pasen. Ik mag niet meedoen met de hadj, ik mag niet eens Mekka in. Daar kunnen Wilders en de Talmoed zoals aan jou gepresenteerd door het abjecte Radio Islam nog wat van leren.
Jij kunt ook gewoon Vaticaanstad in, als je dat zou willen.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_46436906
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:05 schreef Meki het volgende:

[..]

Wij geloven in Koran die eenmalig is uitgebracht en niet is geschreven door mensen. Koran is de woord van Allah. Daar geloven wij in. Wij klagen toch niet over kerstbomen of Pasen wij respecteren dat. en doen soms ook zelf mee. Maar jullie weigeren ons te laten met Koran. Koran is slecht. het is ons geloof niet die van jullie.

dat is hetzelfde als dat wij van jullie eisen verplicht met Burqa te gaan lopen. Democratie is alleen voor blanken maar voor Moslims gelden andere regels.

Respecteren door welke middel ? Koran verschuren onze rechten proberen af te pakken ?

Welke problemen lopen wij tegen ??. Zijn we pas Nederlander als we Bier drinken ? of pas Nederlander als we op Wilders gaan stemmen.

Goed verhaal Meki
pi_46436939
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:19 schreef Apropos het volgende:
Nee, Meki, dat zie je verkeerd. Je mag meedoen met Pasen. Ik mag niet meedoen met de hadj, ik mag niet eens Mekka in. Daar kunnen Wilders en de Talmoed zoals aan jou gepresenteerd door het abjecte Radio Islam nog wat van leren.
Wil je dan meedoen met de hadj?
Meki mag trouwens in de meeste kerken ook niet meedoen met het avondmaal waar Pasen over gaat.
pi_46436943
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:19 schreef Apropos het volgende:

Jij hoeft ook niet mee te doen met Hadj je bent niet eens een Moslim.

ik hoef daar niet heen.

Ik zie het helemaal niet verkeerd. Wilders pakt de Talmoed niet aan omdat hij vandaar zijn functie uitoefent
pi_46437260
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:23 schreef Meki het volgende:

[..]

Jij hoeft ook niet mee te doen met Hadj je bent niet eens een Moslim.

ik hoef daar niet heen.

Ik zie het helemaal niet verkeerd. Wilders pakt de Talmoed niet aan omdat hij vandaar zijn functie uitoefent
"niet eens"

Vrij denigrerende opmerking vriend
pi_46437319
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:30 schreef D3nn15 het volgende:

[..]

"niet eens"

Vrij denigrerende opmerking vriend
Wat is daar denigrerend aan? Ik vind het andersom eerder dom, dat zo'n islamhater zich beklaagt dat hij niet mee zou mogen doen aan de hadj
  zondag 18 februari 2007 @ 20:35:49 #139
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_46437450
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:05 schreef Meki het volgende:

En wij niet-moslims hebben geen interesse om continue te moeten vernemen van de Koran, noch de overtuigingen die het met zich mee brengt; dit hou je maar, zoals gezegd, binnenshuis.
quote:
Wij geloven in Koran die eenmalig is uitgebracht en niet is geschreven door mensen.
Door wie dan, aliens? Weet je zeker dat je niet in Scientology gelooft?
quote:
Koran is de woord van Allah. Daar geloven wij in. Wij klagen toch niet over kerstbomen of Pasen wij respecteren dat. en doen soms ook zelf mee. Maar jullie weigeren ons te laten met Koran. Koran is slecht. het is ons geloof niet die van jullie.
HOU HET DAN OOK BINNENSHUIS en loop niet over alles en iedereen te mekkeren dat daarmee in strijd is (naar de mening van allerlei mensen met ongewassen uiterlijk, lange baarden en lange tenen!).
quote:
Nee, dat zou hetzelfde zijn als vragen de bijbel door te scheuren en nogmaals, dat mag van mij iedereen doen die daar behoefte aan heeft (zolang het maar bijbels zijn die die persoon zelf gekocht heeft). Omgekeerd is het mijn zaak als ik een Koran zou kopen en daar m'n hond op zou laten schijten, dicht zou klappen en richting de eerste de beste moskee zou sturen. Is ook een vorm van vrijheid van meningsuiting, net als gillen over de onzedelijkheid en ongelovigheid van je "mede-Nederlanders".
quote:
Waar moslims het compleet bij het verkeerde eind mee hebben is dat vrijheid van religie de vrijheid van meningsuiting en expressie van anderen zou moeten kunnen beperken; dat kan dus niet. Vrijheid van religie en beoefening ervan geeft alleen een absoluut recht een religie te mogen beoefenen zonder anderen ermee lastig te vallen.

Dat laatste blijft hardnekkig ontkend worden door veel moslims en dat is dan ook de reden dat jullie niet integreren zoals bijna álle andere nieuwe Nederlanders (bijvoorbeeld Hindu's, Bengali's, Javanen, mensen van Oosterse en Afrikaanse komaf) dat wél prima kunnen.
quote:
Nee, je bent Nederlander zodra je een paspoort hebt, maar je bent geaccepteerd Nederlander zodra je je ook als dusdanig gedraagt en anderen volledig accepteert en respecteert.
quote:
Nee, dat zie ik eerder gebeuren door de houding van veel moslims dan de houding van één enkel kamerlid. Overigens niets tegen moslims die zich wél gedragen als een geïntegreerde Nederlander, al dan niet met hun eigen overtuigingen (maar dan wel binnenshuis, waar het hoort).
pi_46437768
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:35 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

En wij niet-moslims hebben geen interesse om continue te moeten vernemen van de Koran, noch de overtuigingen die het met zich mee brengt; dit hou je maar, zoals gezegd, binnenshuis.
Kun je dat niet beter tegen Wilders zeggen, die begint telkens weer over de Koran. Ik hoor de islamitische politici er nooit over.
  zondag 18 februari 2007 @ 20:43:56 #141
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46437805
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:43 schreef SCH het volgende:
Kun je dat niet beter tegen Wilders zeggen, die begint telkens weer over de Koran. Ik hoor de islamitische politici er nooit over.
En al die zotten die vinden dat integreren "van twee kanten moet komen".
pi_46437871
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:43 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En al die zotten die vinden dat integreren "van twee kanten moet komen".
Die hoor ik ook nooit over de koran. Het is vooral Wilders die hem telkens weer van stal haalt.
  zondag 18 februari 2007 @ 20:46:26 #143
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_46437896
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:43 schreef SCH het volgende:

[..]

verkondigt hij zijn religie buitenshuis dan?

zo nee, dan slaat je verwijt nergens op.
pi_46437990
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:46 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

verkondigt hij zijn religie buitenshuis dan?

zo nee, dan slaat je verwijt nergens op.
Wilders begint steeds over de Koran en dat schijn je zo vervelend te vinden. Als er iemand die is het steeds over religie heeft dan is hij het wel.
  zondag 18 februari 2007 @ 20:49:29 #145
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46438031
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:45 schreef SCH het volgende:
Die hoor ik ook nooit over de koran. Het is vooral Wilders die hem telkens weer van stal haalt.
Dat zal wel kloppen, want als multiculgelovige komt de Koran natuurlijk niet goed uit. Weinig shiny happy people.
pi_46438068
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:49 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat zal wel kloppen, want als multiculgelovige komt de Koran natuurlijk niet goed uit. Weinig shiny happy people.
Wilders heeft hem blijkbaar uit zijn hoofd geleerd. Vind ik altijd zo''n grappig idee, dat hij avonden lang op de Koran heeft zitten studeren
  zondag 18 februari 2007 @ 20:53:12 #147
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_46438186
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Wilders begint steeds over de Koran en dat schijn je zo vervelend te vinden. Als er iemand die is het steeds over religie heeft dan is hij het wel.
Over religie hebben (en dan met name over de problemen die deze specifieke religie met zich meebrengt) is heel wat anders dan anderen bekritiseren op het niet (mogen) naleven van dezelfde levensovertuiging.
  zondag 18 februari 2007 @ 20:54:01 #148
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_46438219
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Wilders heeft hem blijkbaar uit zijn hoofd geleerd. Vind ik altijd zo''n grappig idee, dat hij avonden lang op de Koran heeft zitten studeren
heeft 'ie in ieder geval wel de moeite gedaan om zich erin te verdiepen, dat is van veel moslims die kritiek hebben op 'ongelovigen' in ieder geval niet te zeggen.
pi_46438255
quote:

[..]

[..]

[..]

HOU HET DAN OOK BINNENSHUIS en loop niet over alles en iedereen te mekkeren dat daarmee in strijd is (naar de mening van allerlei mensen met ongewassen uiterlijk, lange baarden en lange tenen!).
[..]

Nee, dat zou hetzelfde zijn als vragen de bijbel door te scheuren en nogmaals, dat mag van mij iedereen doen die daar behoefte aan heeft (zolang het maar bijbels zijn die die persoon zelf gekocht heeft). Omgekeerd is het mijn zaak als ik een Koran zou kopen en daar m'n hond op zou laten schijten, dicht zou klappen en richting de eerste de beste moskee zou sturen. Is ook een vorm van vrijheid van meningsuiting, net als gillen over de onzedelijkheid en ongelovigheid van je "mede-Nederlanders".
[..]

Waar moslims het compleet bij het verkeerde eind mee hebben is dat vrijheid van religie de vrijheid van meningsuiting en expressie van anderen zou moeten kunnen beperken; dat kan dus niet. Vrijheid van religie en beoefening ervan geeft alleen een absoluut recht een religie te mogen beoefenen zonder anderen ermee lastig te vallen.

Dat laatste blijft hardnekkig ontkend worden door veel moslims en dat is dan ook de reden dat jullie niet integreren zoals bijna álle andere nieuwe Nederlanders (bijvoorbeeld Hindu's, Bengali's, Javanen, mensen van Oosterse en Afrikaanse komaf) dat wél prima kunnen.
[..]

Nee, je bent Nederlander zodra je een paspoort hebt, maar je bent geaccepteerd Nederlander zodra je je ook als dusdanig gedraagt en anderen volledig accepteert en respecteert.
[..]

Nee, dat zie ik eerder gebeuren door de houding van veel moslims dan de houding van één enkel kamerlid. Overigens niets tegen moslims die zich wél gedragen als een geïntegreerde Nederlander, al dan niet met hun eigen overtuigingen (maar dan wel binnenshuis, waar het hoort).
Het vetgedrukte deel zou mooi zijn, maar is in Nederland niet het geval. Zie arti 147 WvS:

Artikel 147
Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft:
1. hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, door smalende godslasteringen op voor godsdienstige gevoelens krenkende wijze uitlaat;
2. hij die een bedienaar van de godsdienst in de geoorloofde waarneming van zijn bediening bespot;
3. hij die voorwerpen aan een eredienst gewijd, waar en wanneer de uitoefening van die dienst geoorloofd is, beschimpt.

Artikel 147a
1. Hij die een geschrift of afbeelding waarin uitlatingen voorkomen die, als smalende godslasteringen, voor godsdienstige gevoelens krenkend zijn, verspreidt, openlijk tentoonstelt of aanslaat of, om verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen te worden, in voorraad heeft, wordt, indien hij weet of ernstige reden heeft om te vermoeden dat in het geschrift of de afbeelding zodanige uitlatingen voorkomen, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee maanden of geldboete van de tweede categorie.
2. Met dezelfde straf wordt gestraft hij die, met gelijke wetenschap of een gelijke reden tot vermoeden, de inhoud van een zodanig geschrift openlijk ten gehore brengt.
3. Indien de schuldige een van de misdrijven omschreven in dit artikel in zijn beroep begaat en er, tijdens het plegen van het misdrijf, nog geen twee jaren zijn verlopen sedert een vroegere veroordeling van de schuldige wegens een van deze misdrijven onherroepelijk is geworden, kan hij van de uitoefening van dat beroep worden ontzet.

Je verwijt is dus vreemd. Wat moslims willen is wat al in de Nederlandse wet staat. Bijbels of Koran's onderschijten mag dus bijvoorbeeld niet. De vrijheid van meningsuiting kent hier wel degelijk grenzen (tot mijn grote spijt oveigens).
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_46438271
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:54 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

heeft 'ie in ieder geval wel de moeite gedaan om zich erin te verdiepen, dat is van veel moslims die kritiek hebben op 'ongelovigen' in ieder geval niet te zeggen.
Ja geweldig he, dat ie in dat boek gaat zitten lezen. Zouden er foto's van zijn???
Waar verdiepen moslims zich niet in dan?
pi_46438278
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

oow moeten jij soms verplicht de Koran lezen ?? van Moslims
Alweer vooroordelen van jou

Doen wij dan dat niet meneertje ? Zeg dat even naar de Bijbel of Talmoed even. ben jij niet goed wijs.
zomaar dingen roepen ?? Heb jij de Koran gezien dan in AH of de school ??:

Met deze opmerkingen die je nu maakt bewijs je alweer dat je je medemensen niet erkent.
voor mij is dit gelijkwaardig om de discussie met jou af te sluiten
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 20:55:17 #152
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46438284
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Ken je opponent.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_46438310
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:53 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Over religie hebben (en dan met name over de problemen die deze specifieke religie met zich meebrengt) is heel wat anders dan anderen bekritiseren op het niet (mogen) naleven van dezelfde levensovertuiging.
Wat probeer je nou te zeggen?
pi_46438330
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:54 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Ik heb de Talmoed gelezen en ik ken hem ook
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 20:58:02 #155
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46438426
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:56 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik heb de Talmoed gelezen en ik ken hem ook
Meki, welke parallellen zie je met de Koran?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zondag 18 februari 2007 @ 20:58:11 #156
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_46438434
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:55 schreef Meki het volgende:

[..]

[quote]
Met deze opmerkingen die je nu maakt bewijs je alweer dat je je medemensen niet erkent.
voor mij is dit gelijkwaardig om de discussie met jou af te sluiten
Geef je het nu alweer op? Valt me tegen van je.

Het gaat over respect voor andermans overtuigingen (bilateraal) en het binnenshuis houden van religie in een seculiere staat; zoek eerst eens op in het woordenboek wat dat inhoudt voor je verder blaat.
  zondag 18 februari 2007 @ 20:58:49 #157
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_46438458
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat probeer je nou te zeggen?
Ik zeg exact wat er staat (en lees anders nog maar even terug naar m'n andere posts.
pi_46438484
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:58 schreef dr.dunno het volgende:

Het gaat over respect voor andermans overtuigingen (bilateraal) en het binnenshuis houden van religie in een seculiere staat; zoek eerst eens op in het woordenboek wat dat inhoudt voor je verder blaat.
Waarom zou je religie binnesnhuis moeten houden Dat doet de mp toch ook niet, spreek je die er ook op aan?
  zondag 18 februari 2007 @ 21:00:25 #159
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_46438548
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:54 schreef multatuli het volgende:

[..]

Het vetgedrukte deel zou mooi zijn, maar is in Nederland niet het geval. Zie arti 147 WvS:

Artikel 147
Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft:
1. hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, door smalende godslasteringen op voor godsdienstige gevoelens krenkende wijze uitlaat;
2. hij die een bedienaar van de godsdienst in de geoorloofde waarneming van zijn bediening bespot;
3. hij die voorwerpen aan een eredienst gewijd, waar en wanneer de uitoefening van die dienst geoorloofd is, beschimpt.

Artikel 147a
1. Hij die een geschrift of afbeelding waarin uitlatingen voorkomen die, als smalende godslasteringen, voor godsdienstige gevoelens krenkend zijn, verspreidt, openlijk tentoonstelt of aanslaat of, om verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen te worden, in voorraad heeft, wordt, indien hij weet of ernstige reden heeft om te vermoeden dat in het geschrift of de afbeelding zodanige uitlatingen voorkomen, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee maanden of geldboete van de tweede categorie.
2. Met dezelfde straf wordt gestraft hij die, met gelijke wetenschap of een gelijke reden tot vermoeden, de inhoud van een zodanig geschrift openlijk ten gehore brengt.
3. Indien de schuldige een van de misdrijven omschreven in dit artikel in zijn beroep begaat en er, tijdens het plegen van het misdrijf, nog geen twee jaren zijn verlopen sedert een vroegere veroordeling van de schuldige wegens een van deze misdrijven onherroepelijk is geworden, kan hij van de uitoefening van dat beroep worden ontzet.

Je verwijt is dus vreemd. Wat moslims willen is wat al in de Nederlandse wet staat. Bijbels of Koran's onderschijten mag dus bijvoorbeeld niet. De vrijheid van meningsuiting kent hier wel degelijk grenzen (tot mijn grote spijt oveigens).
godslastering wordt al tientallen jaren niet meer succesvol vervolgd (in de zin van dat er celstraf op volgt), mede omdat de grondwet erg breed is in de omschrijving van wat vrijheid van meningsuiting inhoudt en er ook vele internationale verdragen (die hoger zijn in rangorde nog) zijn, die hier ook absoluut over zijn.
pi_46438565
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:58 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Geef je het nu alweer op? Valt me tegen van je.

Het gaat hier natuurlijk om respect . dat zou moeten. Ik zou nooit Talmoed verschuren ook al weet ik wat er in staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')