abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46438278
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:35 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

En wij niet-moslims hebben geen interesse om continue te moeten vernemen van de Koran, noch de overtuigingen die het met zich mee brengt; dit hou je maar, zoals gezegd, binnenshuis.
[..]

Door wie dan, aliens? Weet je zeker dat je niet in Scientology gelooft?
[..]

HOU HET DAN OOK BINNENSHUIS en loop niet over alles en iedereen te mekkeren dat daarmee in strijd is (naar de mening van allerlei mensen met ongewassen uiterlijk, lange baarden en lange tenen!).
[..]

Nee, dat zou hetzelfde zijn als vragen de bijbel door te scheuren en nogmaals, dat mag van mij iedereen doen die daar behoefte aan heeft (zolang het maar bijbels zijn die die persoon zelf gekocht heeft). Omgekeerd is het mijn zaak als ik een Koran zou kopen en daar m'n hond op zou laten schijten, dicht zou klappen en richting de eerste de beste moskee zou sturen. Is ook een vorm van vrijheid van meningsuiting, net als gillen over de onzedelijkheid en ongelovigheid van je "mede-Nederlanders".
[..]

Waar moslims het compleet bij het verkeerde eind mee hebben is dat vrijheid van religie de vrijheid van meningsuiting en expressie van anderen zou moeten kunnen beperken; dat kan dus niet. Vrijheid van religie en beoefening ervan geeft alleen een absoluut recht een religie te mogen beoefenen zonder anderen ermee lastig te vallen.

Dat laatste blijft hardnekkig ontkend worden door veel moslims en dat is dan ook de reden dat jullie niet integreren zoals bijna álle andere nieuwe Nederlanders (bijvoorbeeld Hindu's, Bengali's, Javanen, mensen van Oosterse en Afrikaanse komaf) dat wél prima kunnen.
[..]

Nee, je bent Nederlander zodra je een paspoort hebt, maar je bent geaccepteerd Nederlander zodra je je ook als dusdanig gedraagt en anderen volledig accepteert en respecteert.
[..]

Nee, dat zie ik eerder gebeuren door de houding van veel moslims dan de houding van één enkel kamerlid. Overigens niets tegen moslims die zich wél gedragen als een geïntegreerde Nederlander, al dan niet met hun eigen overtuigingen (maar dan wel binnenshuis, waar het hoort).

oow moeten jij soms verplicht de Koran lezen ?? van Moslims
Alweer vooroordelen van jou

Doen wij dan dat niet meneertje ? Zeg dat even naar de Bijbel of Talmoed even. ben jij niet goed wijs.
zomaar dingen roepen ?? Heb jij de Koran gezien dan in AH of de school ??:

Met deze opmerkingen die je nu maakt bewijs je alweer dat je je medemensen niet erkent.
voor mij is dit gelijkwaardig om de discussie met jou af te sluiten
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 20:55:17 #152
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46438284
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Wilders heeft hem blijkbaar uit zijn hoofd geleerd. Vind ik altijd zo''n grappig idee, dat hij avonden lang op de Koran heeft zitten studeren
Ken je opponent.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_46438310
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:53 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Over religie hebben (en dan met name over de problemen die deze specifieke religie met zich meebrengt) is heel wat anders dan anderen bekritiseren op het niet (mogen) naleven van dezelfde levensovertuiging.
Wat probeer je nou te zeggen?
pi_46438330
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:54 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

heeft 'ie in ieder geval wel de moeite gedaan om zich erin te verdiepen, dat is van veel moslims die kritiek hebben op 'ongelovigen' in ieder geval niet te zeggen.

Ik heb de Talmoed gelezen en ik ken hem ook
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 20:58:02 #155
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46438426
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:56 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik heb de Talmoed gelezen en ik ken hem ook
Meki, welke parallellen zie je met de Koran?
  zondag 18 februari 2007 @ 20:58:11 #156
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_46438434
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:55 schreef Meki het volgende:

[..]

[quote]
Met deze opmerkingen die je nu maakt bewijs je alweer dat je je medemensen niet erkent.
voor mij is dit gelijkwaardig om de discussie met jou af te sluiten
Geef je het nu alweer op? Valt me tegen van je.

Het gaat over respect voor andermans overtuigingen (bilateraal) en het binnenshuis houden van religie in een seculiere staat; zoek eerst eens op in het woordenboek wat dat inhoudt voor je verder blaat.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zondag 18 februari 2007 @ 20:58:49 #157
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_46438458
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat probeer je nou te zeggen?
Ik zeg exact wat er staat (en lees anders nog maar even terug naar m'n andere posts.
pi_46438484
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:58 schreef dr.dunno het volgende:

Het gaat over respect voor andermans overtuigingen (bilateraal) en het binnenshuis houden van religie in een seculiere staat; zoek eerst eens op in het woordenboek wat dat inhoudt voor je verder blaat.
Waarom zou je religie binnesnhuis moeten houden Dat doet de mp toch ook niet, spreek je die er ook op aan?
  zondag 18 februari 2007 @ 21:00:25 #159
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_46438548
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:54 schreef multatuli het volgende:

[..]

Het vetgedrukte deel zou mooi zijn, maar is in Nederland niet het geval. Zie arti 147 WvS:

Artikel 147
Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft:
1. hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, door smalende godslasteringen op voor godsdienstige gevoelens krenkende wijze uitlaat;
2. hij die een bedienaar van de godsdienst in de geoorloofde waarneming van zijn bediening bespot;
3. hij die voorwerpen aan een eredienst gewijd, waar en wanneer de uitoefening van die dienst geoorloofd is, beschimpt.

Artikel 147a
1. Hij die een geschrift of afbeelding waarin uitlatingen voorkomen die, als smalende godslasteringen, voor godsdienstige gevoelens krenkend zijn, verspreidt, openlijk tentoonstelt of aanslaat of, om verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen te worden, in voorraad heeft, wordt, indien hij weet of ernstige reden heeft om te vermoeden dat in het geschrift of de afbeelding zodanige uitlatingen voorkomen, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee maanden of geldboete van de tweede categorie.
2. Met dezelfde straf wordt gestraft hij die, met gelijke wetenschap of een gelijke reden tot vermoeden, de inhoud van een zodanig geschrift openlijk ten gehore brengt.
3. Indien de schuldige een van de misdrijven omschreven in dit artikel in zijn beroep begaat en er, tijdens het plegen van het misdrijf, nog geen twee jaren zijn verlopen sedert een vroegere veroordeling van de schuldige wegens een van deze misdrijven onherroepelijk is geworden, kan hij van de uitoefening van dat beroep worden ontzet.

Je verwijt is dus vreemd. Wat moslims willen is wat al in de Nederlandse wet staat. Bijbels of Koran's onderschijten mag dus bijvoorbeeld niet. De vrijheid van meningsuiting kent hier wel degelijk grenzen (tot mijn grote spijt oveigens).
godslastering wordt al tientallen jaren niet meer succesvol vervolgd (in de zin van dat er celstraf op volgt), mede omdat de grondwet erg breed is in de omschrijving van wat vrijheid van meningsuiting inhoudt en er ook vele internationale verdragen (die hoger zijn in rangorde nog) zijn, die hier ook absoluut over zijn.
pi_46438565
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:58 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Geef je het nu alweer op? Valt me tegen van je.

Het gaat hier natuurlijk om respect . dat zou moeten. Ik zou nooit Talmoed verschuren ook al weet ik wat er in staat.
pi_46438620
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:19 schreef Apropos het volgende:
Nee, Meki, dat zie je verkeerd. Je mag meedoen met Pasen. Ik mag niet meedoen met de hadj, ik mag niet eens Mekka in.
Meki mag meedoen met Pasen net zo goed als jij mee mag doen met het Suikerfeest. Die twee zijn dusdanig nauw met elkaar verbonden dat dat de enige goede vergelijking is. En ja, jij mag inderdaad meedoen met het suikerfeest! Nog sterker: De moskee hier in de stad nodigt iedereen uit om mee te doen. Gewoon in de moskee met z'n allen snoepen alsof het pasen is in Duitsland
quote:
Op zondag 18 februari 2007 19:30 schreef dr.dunno het volgende:
Of wilde je soms beweren dat het verheerlijken van neuken met kinderen, het slaan van andere mensen om het minste of geringste dan ook, afmaken van ongelovigen en stenigen van hen, die nog pre-middeleeuwse 'wetten' (verzonnen door mensen met duimen die net zo dik zijn (in hun eigen straatje) als dat hun baard lang is) zouden schenden allemaal verzonnen is? Dit om wat voorbeelden te noemen.
Ten eerste: Ja, dit is verzonnen. Nergens in de Koran wordt seks met kinderen verheerlijkt. Er wordt een zijdelingse referentie naar gemaakt net zoals er in de bijbel een zijdelingse referentie naar de relatie tussen Jezus Christus en Maria Magdalena gemaakt wordt waarbij de geleerden stellen dat Maria in die periode niet ouder dan een jaar of 12 tot 14 kan zijn geweest. Wat is het verschil? Dat heeft niets met "seks met kinderen" te maken en alles met hoe in die tijd de gemeenschap in elkaar zat.....

Het afmaken van ongelovigen is ook niet beperkt tot de Koran. Nagenoeg alle "heilige geschriften" geven aan dat je verplicht bent hen die anders geloven te straffen, liefst met de dood. Laat staan het slaan van andere mensen....

Afgeven op de Koran is zo makkelijk... Zeker als je geen flauw idee hebt wat er in die Koran staat of wat er in vergelijkbare geschriften van andere geloven staat....
  zondag 18 februari 2007 @ 21:02:18 #162
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_46438638
quote:
Op zondag 18 februari 2007 21:00 schreef Meki het volgende:

[..]

Het gaat hier natuurlijk om respect . dat zou moeten. Ik zou nooit Talmoed verschuren ook al weet ik wat er in staat.
dat is jouw keuze, maar het staat mij vrij dat wel te doen bij een Talmoed, Koran of ook Bijbel.

begrijp je dat?
pi_46438660
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Meki, welke parallellen zie je met de Koran?
Koran zie ik gelijk als de woord van god
dat zie ik gelijk dat het niet meer is veranderd terwijl andere boeken wel zijn herschreven
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 21:04:45 #164
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46438728
quote:
Op zondag 18 februari 2007 21:02 schreef Meki het volgende:

[..]

dat zie ik gelijk dat het niet meer is veranderd terwijl andere boeken wel zijn herschreven
Dat was de vraag niet, welke parallellen Talmoed en Koran zijn er?
De koran is beschreven door een zot, ga je mij vertellen dat je een zot gelooft? Als dat het woord van god is en niet van een zot, dan keur je dus ook de ter doodveroordelingen in de koran goed?
  zondag 18 februari 2007 @ 21:07:56 #165
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_46438870
quote:
Op zondag 18 februari 2007 21:01 schreef Croga het volgende:

Ten eerste: Ja, dit is verzonnen. Nergens in de Koran wordt seks met kinderen verheerlijkt.
ik zou het verheerlijken van een man van 51, als profeet, die met een 6-jarig kind huwt en haar op 9-jarige leeftijd kapot scheurt toch niet een zijdelingse referentie willen noemen, om eens een voorbeeld te noemen.
quote:
Er wordt een zijdelingse referentie naar gemaakt net zoals er in de bijbel een zijdelingse referentie naar de relatie tussen Jezus Christus en Maria Magdalena gemaakt wordt waarbij de geleerden stellen dat Maria in die periode niet ouder dan een jaar of 12 tot 14 kan zijn geweest.
natuurlijk; maar christenen daarentegen zijn modern genoeg om deze passages uit de bijbel niet te verheerlijken, daar dit indruist tegen de in de moderne tijd heersende opvattingen over moraal en recht; moslims blijven hier (al dan niet met de koran zelf in de hand) krampachtig aan vasthouden, net als aan andere pre-middeleeuwse opvattingen, zoals hoe je om moet gaan met mensen die er andere opvattingen op na houden, met onzedigheid van vrouwen, homo's etc.
quote:
Wat is het verschil? Dat heeft niets met "seks met kinderen" te maken en alles met hoe in die tijd de gemeenschap in elkaar zat.....

Het afmaken van ongelovigen is ook niet beperkt tot de Koran. Nagenoeg alle "heilige geschriften" geven aan dat je verplicht bent hen die anders geloven te straffen, liefst met de dood. Laat staan het slaan van andere mensen....
voor zover van toepassing op bijvoorbeeld de bijbel, zie je dit toch echt niet naar buiten worden gedragen bij bijvoorbeeld de christenen, dit in ferme tegenstelling tot moslims (kijk maar naar al dat gepaniek rondom die deense spotcartoons).
quote:
Afgeven op de Koran is zo makkelijk... Zeker als je geen flauw idee hebt wat er in die Koran staat of wat er in vergelijkbare geschriften van andere geloven staat....
daar heb ik meer idee van dan jij kan vermoeden.
pi_46438874
quote:
Op zondag 18 februari 2007 21:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Dat was de vraag niet, welke parallellen Talmoed en Koran zijn er?
De koran is beschreven door een zot, ga je mij vertellen dat je een zot gelooft? Als dat het woord van god is en niet van een zot, dan keur je dus ook de ter doodveroordelingen in de koran goed?
Zoals al eerder gesteld wordt dit in de Koran, de Talmoed, de Bijbel en zo'n beetje alle andere heilige geschriften voorgeschreven. Dat heeft niets met "Zot" te maken en alles met hoe de wereld in die tijd in elkaar zat...

Uberhaupt de opmerking "De Koran is geschreven door een zot" geeft blijk dat je geen flauw benul hebt van hoe dit soort geschriften in elkaar steken, wat de achtergrond er van is, of wat de tekst van die geschriften is.....
  zondag 18 februari 2007 @ 21:08:44 #167
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_46438915
quote:
Op zondag 18 februari 2007 21:02 schreef Meki het volgende:

[..]

rationeel denkende mensen zouden dat kunnen vergelijken met het niet jaarlijks opnieuw uitbrengen van de telefoongids.
pi_46438982
quote:
Op zondag 18 februari 2007 21:07 schreef dr.dunno het volgende:
natuurlijk; maar christenen daarentegen zijn modern genoeg om deze passages uit de bijbel niet te verheerlijken, daar dit indruist tegen de in de moderne tijd heersende opvattingen over moraal en recht; moslims blijven hier (al dan niet met de koran zelf in de hand) krampachtig aan vasthouden, net als aan andere pre-middeleeuwse opvattingen, zoals hoe je om moet gaan met mensen die er andere opvattingen op na houden, met onzedigheid van vrouwen, homo's etc.
Sommige moslims houden wellicht vast aan die passage in de Koran. De meeste moslims zijn net als de meeste christenen modern genoeg om te snappen dat die passage in de Koran niet meer in de huidige tijd past.
Net zoals sommige christenen hun eigen dochters verkrachten en onderdrukken omdat de bijbel zegt dat dit mag.....
Net zoals dat geld voor vele passages in zowel bijbel als Koran.......
pi_46439001
quote:
Op zondag 18 februari 2007 21:08 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

rationeel denkende mensen zouden dat kunnen vergelijken met het niet jaarlijks opnieuw uitbrengen van de telefoongids.
Ook verdomd stom dat we niet zijn gebleven bij wonen in grotten en vervoer per paard en wagen
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 21:11:07 #170
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46439002
quote:
Op zondag 18 februari 2007 21:07 schreef Croga het volgende:

[..]

Zoals al eerder gesteld wordt dit in de Koran, de Talmoed, de Bijbel en zo'n beetje alle andere heilige geschriften voorgeschreven. Dat heeft niets met "Zot" te maken en alles met hoe de wereld in die tijd in elkaar zat...

Uberhaupt de opmerking "De Koran is geschreven door een zot" geeft blijk dat je geen flauw benul hebt van hoe dit soort geschriften in elkaar steken, wat de achtergrond er van is, of wat de tekst van die geschriften is.....
Ik zei dan ook Beschreven. Ik geloof niet in heilig schrift, wel in een slimme marketeer die anderen zo gek kreeg om bij hem aan te sluiten en het heilige schrift te promoten.

Ontopic: ik vraag mij af wat mdi nu wil aangeven, commentaar op een schrift?
pi_46439010
quote:
Op zondag 18 februari 2007 21:02 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

dat is jouw keuze, maar het staat mij vrij dat wel te doen bij een Talmoed, Koran of ook Bijbel.

begrijp je dat?
vrije keuze volgens Wilders logica
maar voor een echte democratische persoon zou het respecteren en doorgaan met zijn leven
pi_46439021
quote:
Of mischien kun je het beter vergelijken met het niet jaarlijks herschrijven van de verklaring van onafhankelijkheid. Of de verklaring van de rechten van de mens.......
  zondag 18 februari 2007 @ 21:13:11 #173
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46439079
quote:
Op zondag 18 februari 2007 21:07 schreef Croga het volgende:
Nou oehoeh werkelijk fokking ingewikkeld hoor, die Koran. 6235 lullige nietszeggende regeltjes genummerd op een rijtje.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_46439082
quote:

[..]

wat voor persoon ben je ?
  zondag 18 februari 2007 @ 21:18:51 #175
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_46439307
quote:
Op zondag 18 februari 2007 21:13 schreef Meki het volgende:

[..]

wat voor persoon ben je ?
homo sapiens, mannelijke subspecies, bovengemiddeld IQ en EQ.

aan welke apensoort voel jij je evolutionair gezien het meest gelieerd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')