Eh ja. Jammer dat je het punt niet begrijpt. Je zegt dat kinderen niet meer ziek mogen zijn. Dat is dus blatante nonsens. Ze worden tegen wat... 5 dodelijke of extreem verminkenden ziektes ingeent. Het is niet alsof alles maar weggepoetst wordt.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:00 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
van een griepprik kan je doodgaan hoor, om even op jouw dwarsstraat in te gaan.
Ah ok, duidelijkquote:nee ik bedoel geen prenatale onderzoeken. ik bedoel alleen maar dat ik vind dat ik niet de verantwoording kan nemen over het lichaam van mijn kind. alleen mijn eigen lichaam.
dus daarom is hij geënt.
Er gaan meer kinderen dood aan niet enten.quote:zolang er nog steeds kinderen dood gaan aan enten is het nog steeds niet 100% veilig.
Wat doe je op een forum danquote:maar ik heb verder geen zin in een discussie.
Dat klopt, mensen waren alleen geinteresseerd in je mening.quote:ik heb niks fout gedaan, ik heb alleen een andere mening en daar schaad ik niemand mee. klaar![]()
Hoe makkelijk is dat, een vaccinatie halen in het buitenland? Leg je dan contact met een buitenlands consultatiebureau? Of direct een ziekenhuis of vaccinatiekliniek?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
3 jaar geleden heb ik ook Saskia's vacinatie uit Duitsland gehaald omdat bekend was dat de Nederlandse enting nog maar weinig bescherming bood.
Hangt er van af wat je beweegredenen zijn om het niet te doen. Als je kan aantonen dat het een redelijk risico is om wel in te enten of als je weet dat het een bepaald effect zal hebben op je kind (gevoeligheid voor de entstof) dan heb je een goede reden. Doe je het 'omdat je niet wil meelopen met de massa' of om religieuze redenen dan ben je dom.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:30 schreef lady-wrb het volgende:
ik ben ook niet voor inenten. ben ik daarom dom?
dat ik dat dom vind, wil niet zeggen dat het dom ísquote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:30 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat vind ik wel heel kort door de bocht.
een beetje respect voor andersdenkenden zou je niet misstaan.
ik ben ook niet voor inenten. ben ik daarom dom?
Er was toen nogal veel ophef over het nederlandse kinkhoest vaccin. Een limburgse apotheek was begonnen met importeren vanuit duitsland, en daarna kwamen er steeds meer initiatieven. Wij zijn gewoon naar de huisarts gegaan, hebben onze bezorgdheid uitgesproken. Die begreep dat wel en nam contact op met de apotheek, die zijn limburgse collega weer belde.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:20 schreef Lucille het volgende:
[..]
Hoe makkelijk is dat, een vaccinatie halen in het buitenland? Leg je dan contact met een buitenlands consultatiebureau? Of direct een ziekenhuis of vaccinatiekliniek?
Wel goed dat iedereen hulpvaardig was.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er was toen nogal veel ophef over het nederlandse kinkhoest vaccin. Een limburgse apotheek was begonnen met importeren vanuit duitsland, en daarna kwamen er steeds meer initiatieven. Wij zijn gewoon naar de huisarts gegaan, hebben onze bezorgdheid uitgesproken. Die begreep dat wel en nam contact op met de apotheek, die zijn limburgse collega weer belde.
Uiteindelijk zijn we zo aan het vaccin gekomen en de huisarts heeft geent
Er waren er toen zat waarbij huisarts, apotheek en Consultatieburo weigerde mee te werken inderdaad.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:39 schreef Lucille het volgende:
[..]
Wel goed dat iedereen hulpvaardig was.
Bij mij wilde het consultatiebureau niet meewerken, die vonden het onzin. De huisarts was zeer hulpvaardig, de apotheek ook, maar die wisten het allemaal niet zo goed. Bij de apotheek hadden ze gezegd dat we het vaccin mee moesten nemen naar het consultatiebureau. Daar aangekomen weigerde de verpleegkundige de spuit in eerste instantie te zettenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er waren er toen zat waarbij huisarts, apotheek en Consultatieburo weigerde mee te werken inderdaad.
Waterpokken is GEEN onschuldig virus. Ik heb in een ziekenhuis gewerkt waar een dame op 23 jarige leeftijd het virus voor het eerst opliep. Zij kreeg Guillan Barre syndroum. Bij dit ziektebeeld worden de zenuwen in het hele lichaam aangetast en raakt men (tijdelijk) verlamd, ook het ademhalingstelsel kan aangetast worden. Ze heeft ruim 6 weken in het ziekenhuis gelegen en is gelukkig zonder restverschijnselen hersteld.quote:Een kind mag best ziek zijn... inenting tegen de waterpokken of een andere relatief onschuldige kinderziekte, zou ik ook niet snel aan beginnen. Maar als het om levensbedreigende of verminkende ziekten gaat, dan maar liever preventief aan de slag. Vind ik...
Ik zeg dus ook relatief en 'kinderziekte'... Voor een kind is waterpokken lang niet zo gevaarlijk als voor een volwassene die nog niet met het virus in aanraking geweest is. Daar ben ik van op de hoogte... Daarom krijg je die ziektes ook meestal als kind, omdat de gevolgen dan relatief beperkt zijn en je weerstand kunt opbouwen. Ik heb in elk geval nog geen berichten gezien of gehoord dat er kinderen gestorven zijn aan de waterpokken, of er anderszins ernstig blijvend letsel aan overgehouden hebben. Buiten littekens dan...quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:04 schreef gargamel het volgende:
[..]
Waterpokken is GEEN onschuldig virus. Ik heb in een ziekenhuis gewerkt waar een dame op 23 jarige leeftijd het virus voor het eerst opliep. Zij kreeg Guillan Barre syndroum. Bij dit ziektebeeld worden de zenuwen in het hele lichaam aangetast en raakt men (tijdelijk) verlamd, ook het ademhalingstelsel kan aangetast worden. Ze heeft ruim 6 weken in het ziekenhuis gelegen en is gelukkig zonder restverschijnselen hersteld.
Ik werk zelf in een laboratorium en kwam toen regelmatig ook met kinderen in aanraking. Daarom heb ik mij wel laten vaccineren voor het waterpokkenvirus (het vaccin bestaat idd maar is heel duur en moet ingevoerd worden uit buitenland)
je denkt toch niet dat een overtuigd niet-vaccineerder hier zijn/haar hoofd op een hakblok gaat leggen om zich vrijwillig af te laten makenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 22:57 schreef missbio het volgende:
Tot nu toe nog geen echte reactie van een niet-vaccineerder. Ben ook benieuwd naar de beweegredenen.
quote:Op zondag 18 februari 2007 09:32 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
je denkt toch niet dat een overtuigd niet-vaccineerder hier zijn/haar hoofd op een hakblok gaat leggen om zich vrijwillig af te laten maken
Het was geen tujababy, want volgens mij is dat pas afgelopen jaar op de markt gekomen. Ik ben er speciaal voor naar een homeopaat geweest. Ik kreeg ook voor elke prik weer andere korreltjes, dus de DKTP was anders dan de BMR en de Meningokokken.quote:Op zondag 18 februari 2007 08:44 schreef Suzanna het volgende:
Heet dat geen Tujababy missbio? Of is dat weer wat anders?
Ik woon in een wijk met heel veel strenggelovigen, maar hier wordt dus idd bijna niet geent. De vaccinatiegraad schommelt hier al jaren rond de kritische grens.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:41 schreef missbio het volgende:
Is het trouwens zo dat er bij de streng gelovigen (gereformeerden bijvoorbeeld) ook mensen zijn die er, ondanks dat het tegen "het geloof" is er wel voor kiezen om hun kind in te enten? Ik verwacht ze niet achter de pc en zeker niet op zondag, maar je weet maar nooit. Ook dat zou ik namelijk wel willen weten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |