abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 februari 2007 @ 15:07:17 #51
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46369046
epi pen heb ik gelukkig altijd zelf bij de hand, maar kan dus toch bij elke inenting anders zijn , zoals ik uit je post begrijp?
zolang geen last maar gewoon laten denk ik maar
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_46369229
Ja, het kan opbouwen he, maar van 0 naar anafylactische shock is vast erg onwaarschijnlijk.
Wel een geruststellend idee dat je zelf een epipen hebt, al is de reden natuurlijk niet leuk.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 februari 2007 @ 15:15:07 #53
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46369325
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:00 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

van een griepprik kan je doodgaan hoor, om even op jouw dwarsstraat in te gaan.
Eh ja. Jammer dat je het punt niet begrijpt. Je zegt dat kinderen niet meer ziek mogen zijn. Dat is dus blatante nonsens. Ze worden tegen wat... 5 dodelijke of extreem verminkenden ziektes ingeent. Het is niet alsof alles maar weggepoetst wordt.
quote:
nee ik bedoel geen prenatale onderzoeken. ik bedoel alleen maar dat ik vind dat ik niet de verantwoording kan nemen over het lichaam van mijn kind. alleen mijn eigen lichaam.
dus daarom is hij geënt.
Ah ok, duidelijk
quote:
zolang er nog steeds kinderen dood gaan aan enten is het nog steeds niet 100% veilig.
Er gaan meer kinderen dood aan niet enten.
Ziekten zijn 100% niet veilig.
quote:
maar ik heb verder geen zin in een discussie.
Wat doe je op een forum dan
quote:
ik heb niks fout gedaan, ik heb alleen een andere mening en daar schaad ik niemand mee. klaar
Dat klopt, mensen waren alleen geinteresseerd in je mening.
pi_46369544
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

3 jaar geleden heb ik ook Saskia's vacinatie uit Duitsland gehaald omdat bekend was dat de Nederlandse enting nog maar weinig bescherming bood.
Hoe makkelijk is dat, een vaccinatie halen in het buitenland? Leg je dan contact met een buitenlands consultatiebureau? Of direct een ziekenhuis of vaccinatiekliniek?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_46369655
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:30 schreef lady-wrb het volgende:
ik ben ook niet voor inenten. ben ik daarom dom?
Hangt er van af wat je beweegredenen zijn om het niet te doen. Als je kan aantonen dat het een redelijk risico is om wel in te enten of als je weet dat het een bepaald effect zal hebben op je kind (gevoeligheid voor de entstof) dan heb je een goede reden. Doe je het 'omdat je niet wil meelopen met de massa' of om religieuze redenen dan ben je dom.
pi_46369827
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:30 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

dat vind ik wel heel kort door de bocht.
een beetje respect voor andersdenkenden zou je niet misstaan.
ik ben ook niet voor inenten. ben ik daarom dom?
dat ik dat dom vind, wil niet zeggen dat het dom ís
misschien wel, misschien niet.
ieder z'n mening.
maar ík vind het een zeer dom idee, dat je kind vaccineren niet nodig is, 'zonder gaat het ook prima', dat is natuurlijk wel een beetje onzin
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 februari 2007 @ 15:31:22 #57
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46369899
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:20 schreef Lucille het volgende:

[..]

Hoe makkelijk is dat, een vaccinatie halen in het buitenland? Leg je dan contact met een buitenlands consultatiebureau? Of direct een ziekenhuis of vaccinatiekliniek?
Er was toen nogal veel ophef over het nederlandse kinkhoest vaccin. Een limburgse apotheek was begonnen met importeren vanuit duitsland, en daarna kwamen er steeds meer initiatieven. Wij zijn gewoon naar de huisarts gegaan, hebben onze bezorgdheid uitgesproken. Die begreep dat wel en nam contact op met de apotheek, die zijn limburgse collega weer belde.

Uiteindelijk zijn we zo aan het vaccin gekomen en de huisarts heeft geent
pi_46370157
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er was toen nogal veel ophef over het nederlandse kinkhoest vaccin. Een limburgse apotheek was begonnen met importeren vanuit duitsland, en daarna kwamen er steeds meer initiatieven. Wij zijn gewoon naar de huisarts gegaan, hebben onze bezorgdheid uitgesproken. Die begreep dat wel en nam contact op met de apotheek, die zijn limburgse collega weer belde.

Uiteindelijk zijn we zo aan het vaccin gekomen en de huisarts heeft geent
Wel goed dat iedereen hulpvaardig was.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 februari 2007 @ 15:56:08 #59
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46370674
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:39 schreef Lucille het volgende:

[..]

Wel goed dat iedereen hulpvaardig was.
Er waren er toen zat waarbij huisarts, apotheek en Consultatieburo weigerde mee te werken inderdaad.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:03:39 #60
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_46370881
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er waren er toen zat waarbij huisarts, apotheek en Consultatieburo weigerde mee te werken inderdaad.
Bij mij wilde het consultatiebureau niet meewerken, die vonden het onzin. De huisarts was zeer hulpvaardig, de apotheek ook, maar die wisten het allemaal niet zo goed. Bij de apotheek hadden ze gezegd dat we het vaccin mee moesten nemen naar het consultatiebureau. Daar aangekomen weigerde de verpleegkundige de spuit in eerste instantie te zetten . Ze mocht hem niet zetten . Na veel gezeur van mij (vaccin wordt anders te warm, volgend jaar zetten jullie deze spuiten ook, het is een geregistreerd middel...) zette ze hem toch. De volgende heb ik bij de huisarts laten zetten.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_46370913
quote:
Een kind mag best ziek zijn... inenting tegen de waterpokken of een andere relatief onschuldige kinderziekte, zou ik ook niet snel aan beginnen. Maar als het om levensbedreigende of verminkende ziekten gaat, dan maar liever preventief aan de slag. Vind ik...
Waterpokken is GEEN onschuldig virus. Ik heb in een ziekenhuis gewerkt waar een dame op 23 jarige leeftijd het virus voor het eerst opliep. Zij kreeg Guillan Barre syndroum. Bij dit ziektebeeld worden de zenuwen in het hele lichaam aangetast en raakt men (tijdelijk) verlamd, ook het ademhalingstelsel kan aangetast worden. Ze heeft ruim 6 weken in het ziekenhuis gelegen en is gelukkig zonder restverschijnselen hersteld.
Ik werk zelf in een laboratorium en kwam toen regelmatig ook met kinderen in aanraking. Daarom heb ik mij wel laten vaccineren voor het waterpokkenvirus (het vaccin bestaat idd maar is heel duur en moet ingevoerd worden uit buitenland)

[ Bericht 5% gewijzigd door Sjeen op 16-02-2007 16:09:14 ]
  Licht Ontvlambaar vrijdag 16 februari 2007 @ 16:11:45 #62
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46371114
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:04 schreef gargamel het volgende:

[..]

Waterpokken is GEEN onschuldig virus. Ik heb in een ziekenhuis gewerkt waar een dame op 23 jarige leeftijd het virus voor het eerst opliep. Zij kreeg Guillan Barre syndroum. Bij dit ziektebeeld worden de zenuwen in het hele lichaam aangetast en raakt men (tijdelijk) verlamd, ook het ademhalingstelsel kan aangetast worden. Ze heeft ruim 6 weken in het ziekenhuis gelegen en is gelukkig zonder restverschijnselen hersteld.
Ik werk zelf in een laboratorium en kwam toen regelmatig ook met kinderen in aanraking. Daarom heb ik mij wel laten vaccineren voor het waterpokkenvirus (het vaccin bestaat idd maar is heel duur en moet ingevoerd worden uit buitenland)
Ik zeg dus ook relatief en 'kinderziekte'... Voor een kind is waterpokken lang niet zo gevaarlijk als voor een volwassene die nog niet met het virus in aanraking geweest is. Daar ben ik van op de hoogte... Daarom krijg je die ziektes ook meestal als kind, omdat de gevolgen dan relatief beperkt zijn en je weerstand kunt opbouwen. Ik heb in elk geval nog geen berichten gezien of gehoord dat er kinderen gestorven zijn aan de waterpokken, of er anderszins ernstig blijvend letsel aan overgehouden hebben. Buiten littekens dan...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 16 februari 2007 @ 18:57:06 #63
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_46376002
In Duitsland zit waterpokken in het standaard inentingsprogramma.
Ik heb mijn kinderen trouwens niet voor waterpokken laten inenten omdat ze het al gehad hebben, en dan kan het juist gevaarlijk zijn heb ik gehoord.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_46384588
Tot nu toe nog geen echte reactie van een niet-vaccineerder. Ben ook benieuwd naar de beweegredenen.

Mijn zoontje (nu 3) reageerde steeds sterker op de vaccinaties DKTP. Bij de BMR in combinatie met de meningokokken was het echt heel heftig. Van een actieve peuter veranderde hij in een apatisch zielig wurmpje. Een hele levenloze blik in zijn ogen en ik mocht hem niet aanraken. Zo eng. Dit duurde ruim twee dagen, gelukkig geen blijvende schade. Ik was er zo van geschrokken dat ik toen mijn dochtertje (1,5) haar eerste prik moest, ook ben gaan twijfelen over wel of niet vaccineren. Ik heb besloten om het toch wel te doen, want als ze wel zo'n nare ziekte zou oplopen en gehandicapt zou raken of sterven ik er niet mee zou kunnen leven.

Wel ben ik (op het idee gekomen via kritisch prikken) met haar naar een homeopaat gegaan en heb korreltjes gekregen. Deze gaan de bijwerkingen van het vaccin tegen. Twee dagen voor de prik een korreltje en direct na de prik en nooit heeft ze ook maar iets gereageerd op de prikken. Eerlijk is eerlijk, ik weet natuurlijk niet hoe het was gegaan als ze ze niet had gehad, maar het gaf mij een goed gevoel, dat ik er toch iets aan deed. Bovendien geloof ik erg in homeopatie, zeker nadat mijn dochtertje na de eerste maanden alleen maar huilen na 1 korreltje veranderde in een blij tevreden kind.....ach je mag er van denken wat je wilt.

Ik weet wel zeker dat mijn zoontje bij de tweede BMR ook aan de korreltjes gaat.
pi_46418395
Heet dat geen Tujababy missbio? Of is dat weer wat anders?
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 09:32:23 #66
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46418633
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 22:57 schreef missbio het volgende:
Tot nu toe nog geen echte reactie van een niet-vaccineerder. Ben ook benieuwd naar de beweegredenen.
je denkt toch niet dat een overtuigd niet-vaccineerder hier zijn/haar hoofd op een hakblok gaat leggen om zich vrijwillig af te laten maken
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 februari 2007 @ 10:32:06 #67
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46419119
quote:
Op zondag 18 februari 2007 09:32 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

je denkt toch niet dat een overtuigd niet-vaccineerder hier zijn/haar hoofd op een hakblok gaat leggen om zich vrijwillig af te laten maken

Volgens mij worden alleen mensen zonder argumenten afgemaakt.
Of noem je 'met de massa meelopen' een valide argument.
  zondag 18 februari 2007 @ 10:33:59 #68
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_46419139
En er zijn gewoon ook niet zoveel mensen die zich niet laten vaccineren. Ik geloof dat ruim 95% van de kinderen wel gevaccineerd is.

En ik heb zo het vermoeden dat je zeker op zondag geen reactie van een niet-vaccineerder zult krijgen .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_46421604
Wij hebben Emma later laten vaccineren. Pas toen ze bijna een jaar was kreeg ze haar eerste prik. We hebben dit zo gedaan omdat wij denken/vinden dat ze eerst maar zelf een afweersysteem op moest bouwen voordat we er aan gingen sleutelen. Wat o.a. meespeelde was de bijwerkingen van de inentingen. Dat de ziektes waarvoor ingeent wordt ook zeer ernstige gevolgen kunnen hebben zijn we ons van bewust.
Alles overigens in overleg met onze huisarts.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_46423547
quote:
Op zondag 18 februari 2007 08:44 schreef Suzanna het volgende:
Heet dat geen Tujababy missbio? Of is dat weer wat anders?
Het was geen tujababy, want volgens mij is dat pas afgelopen jaar op de markt gekomen. Ik ben er speciaal voor naar een homeopaat geweest. Ik kreeg ook voor elke prik weer andere korreltjes, dus de DKTP was anders dan de BMR en de Meningokokken.

Ik hoop toch dat er nog mensen komen toelichten waarom ze er voor gekozen hebben om hun kind niet in te enten. Ik lees ook geregeld dat mensen afgemaakt (op Fok! spreekwoordelijk...gelukkig!) worden vanwege hun standpunten, maar volgens mij zijn dat meestal mensen die maar wat roepen en niet met argumenten komen. Ik ben in iedergeval oprecht geinteresseerd in de beweegredenen.

Is het trouwens zo dat er bij de streng gelovigen (gereformeerden bijvoorbeeld) ook mensen zijn die er, ondanks dat het tegen "het geloof" is er wel voor kiezen om hun kind in te enten? Ik verwacht ze niet achter de pc en zeker niet op zondag, maar je weet maar nooit. Ook dat zou ik namelijk wel willen weten.
pi_46423845
Jelief, ik ben iets later begonnen met inenten, daar deden ze al heel moelijk over. Heeft het CB bij jou niet van alles uit de kast gehaald om Emma toch via het gewone schema te enten? Ik ben uiteindelijk zelfs gebeld door iemand van het Rijksvaccinatieprogramma, compleet met dreiging dat ik alles zelf moet betalen, ergens vaccin vandaan moet halen en iemand moet zoeken die de prikken zet, want dat zij dan afhaken. Het was niet de reden dat ik toch besloten heb te enten, maar ik vond het wel erg raar. Hoe heb jij dit dan aangepakt?
  zondag 18 februari 2007 @ 14:41:34 #72
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46425871
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:41 schreef missbio het volgende:
Is het trouwens zo dat er bij de streng gelovigen (gereformeerden bijvoorbeeld) ook mensen zijn die er, ondanks dat het tegen "het geloof" is er wel voor kiezen om hun kind in te enten? Ik verwacht ze niet achter de pc en zeker niet op zondag, maar je weet maar nooit. Ook dat zou ik namelijk wel willen weten.
Ik woon in een wijk met heel veel strenggelovigen, maar hier wordt dus idd bijna niet geent. De vaccinatiegraad schommelt hier al jaren rond de kritische grens.
Volgens mij zijn er dus erg weinig echt strenggelovigen die toch enten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_46436169
missbio, ik heb weinig tegengas gekregen van mijn CB. De ene arts gaf ons de site van het rivm om ook de 'pro'kant te kunnen lezen. Dat hebben we ook gedaan. De andere arts (een jongere) had zelf ook haar kinderen later ingeënt. Met haar heb ik ook ons schema besproken en zij vond het prima, de oudere probeerde mij laatst toch de dktp korter op elkaar te laten geven. Wat wel scheelde is dat ik heb gezegd dat het in overleg met mijn huisarts gebeurd. (Dat Emma bijna 2 maanden was hebben we met hem overlegd over wat te doen, hij verwees ons naar de site van TInus Smits en vertelde dat we niet tegen ons eigen gevoel in moesten gaan. (en nou niet allemaal denken dat ik mijn kind later inent vanwege mijn gevoel)
Ik vind het sowieso raar dat het vaak lijkt alsof je als moeder precies moet doen wat het cb zegt. Rot op zeg, ze zijn alleen een adviserende instantie. Onderhand weten ze bij mij wel dat ik niet zo maar iets zeg of doe.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 18 februari 2007 @ 21:03:43 #74
167723 sanni
Acima de seu
pi_46438691

[ Bericht 100% gewijzigd door E.T. op 18-02-2007 21:09:05 (ha ha :{) ]
pi_46452608
Wij vaccineren verlaat en gedeeltelijk niet.
Niet tegen kinkhoest (o.a. om eerder genoemde redenen, het huidige vaccin is verouderd) en voorlopig niet tegen bof, mazelen en rode hond.
Deze ziektes zijn goed door te maken als je als ouder bereid bent om je te verdiepen in de ziektes en als je een huisarts hebt die de ziektes kan herkennen en die het serieus neemt (bereid is tot huisbezoek e.d.).
Als ze tegen de puberteit nog geen rode hond heeft gehad dan kan ze alsnog gevaccineerd worden en bij een eventuele zoon geldt hetzelfde voor de bof.
De overige vaccinaties krijgt ze later, waarschijnlijk beginnen we rond de eerste verjaardag, misschien iets eerder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')