En dat is positief...quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:11 schreef Allantois het volgende:
[..]
Dit onderzoek kan met 1 argument van tafel: selectie. De groep van niet-gevaccineerde mensen is een uitgeselecteerde groep. Dat is niet een groep die afspiegeling geeft van onze maatschappij. Zo zitten er veel streng gelovigen in en veelal mensen van buiten de stad en mesnen van 2 oudergezinnen waarvan mams thuis zit en dus de kinderen niet naar de crashhoeven en dus niet zo vaak verkouden worden.
3 jaar geleden heb ik ook Saskia's vacinatie uit Duitsland gehaald omdat bekend was dat de Nederlandse enting nog maar weinig bescherming bood.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:37 schreef Lucille het volgende:
Ik denk dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen.
Frappant is overigens dat een paar dagen geleden (op Netwerk??) nog een uitzending was over het extreem voorzichtige vacinatiebeleid in Nederland. De voorbeeldfunctie die we altijd hebben gehad zijn we aan het kwijtraken, omdat we niet snel zijn met de invoering van nieuwe vaccinaties, zoals bijvoorbeeld voor hepatitis B.
Hier ook... het kostte wat, maar dat had ik er wel voor over.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
3 jaar geleden heb ik ook Saskia's vacinatie uit Duitsland gehaald omdat bekend was dat de Nederlandse enting nog maar weinig bescherming bood.
Hebben wij toen ook gedaan. Het was inderdaad prijzig, 180 ¤ als ik mij goed herinner. Maar dat vond ik het wel waard.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
3 jaar geleden heb ik ook Saskia's vacinatie uit Duitsland gehaald omdat bekend was dat de Nederlandse enting nog maar weinig bescherming bood.
dat vind ik wel heel kort door de bocht.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:46 schreef MissyMirjaM het volgende:
een reden om je kind niet te laten vaccineren, zou het vrijwillig sponsoren van de nederlandse kleine dooskistjes industrie kunnen zijn, vrij geïnterpreteerd naar Dr. House.
kortom, mensen die hun kinderen niet laten inenten, vind ik maar dom.
alsof er hier maar van alles wordt gedaan, met een blinddoekje voor.
een beetje kritisch zijn mag, maar je kan te ver gaan.
Neuh, alleen heb je in Europa de luxe om niet te enten doordat anderen het wel doen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:30 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat vind ik wel heel kort door de bocht.
een beetje respect voor andersdenkenden zou je niet misstaan.
ik ben ook niet voor inenten. ben ik daarom dom?
Hangt van de redenen en je haarkleur afquote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:30 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik ben ook niet voor inenten. ben ik daarom dom?
Zou je dit uit willen leggen? Ik ben zowel benieuwd naar de redenen waarom je niet voor inenting bent als de redenen waarom je Luca dan wel laat inenten. Als ik ergens op tegen ben dan doe ik het ook niet namelijk.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:37 schreef lady-wrb het volgende:
heb ik ergens gezegd dat luca niet geënt is dan?
hij heeft ze allemaal gehad. maar daarom mag ik er toch nog steeds niet voor zijn?
Heeft iemand anders gezegd van niet dan?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:37 schreef lady-wrb het volgende:
heb ik ergens gezegd dat luca niet geënt is dan?
De logica ontgaat me, maar ga je gangquote:hij heeft ze allemaal gehad. maar daarom mag ik er toch nog steeds niet voor zijn?
Een kind mag best ziek zijn... inenting tegen de waterpokken of een andere relatief onschuldige kinderziekte, zou ik ook niet snel aan beginnen. Maar als het om levensbedreigende of verminkende ziekten gaat, dan maar liever preventief aan de slag. Vind ik...quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:45 schreef lady-wrb het volgende:
het lijkt of een kind helemaal niet meer ziek mag zijn tegenwoordig.
ik vind het geklooi met passieve en actieve immunisatie maar eng.
ik heb wel braaf meegelopen met de massa en mijn kind laten vaccineren, maar ik heb er zo mijn vraagtekens bij.
ik heb dus eigenlijk bezwaar als het in MIJN lijf moet gaan gebeuren.
Ik wist niet dat kinderen standaard een griepprik kregen om maar eens een dwarsstraat te noemen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:45 schreef lady-wrb het volgende:
het lijkt of een kind helemaal niet meer ziek mag zijn tegenwoordig.
Dan is gezondheidszorg in het algemeen een hellend vlak, misschien wel handig om er kritisch tegenover te staan, maar inentingen zijn nou niet echt nieuw te nomen. De gevolgen op lange termijn zijn duidelijk en te prefereren boven het alternatief.quote:ik vind het geklooi met passieve en actieve immunisatie maar eng.
Want?quote:ik heb wel braaf meegelopen met de massa en mijn kind laten vaccineren, maar ik heb er zo mijn vraagtekens bij.
quote:ik heb dus eigenlijk bezwaar als het in MIJN lijf moet gaan gebeuren.
van een griepprik kan je doodgaan hoor, om even op jouw dwarsstraat in te gaan.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik wist niet dat kinderen standaard een griepprik kregen om maar eens een dwarsstraat te noemen.
Met andere woorden... wat een onzin. Kinderen worden alleen ingeent tegen dodelijke en zeer ingrijpende ziekten.
[..]
Dan is gezondheidszorg in het algemeen een hellend vlak, misschien wel handig om er kritisch tegenover te staan, maar inentingen zijn nou niet echt nieuw te nomen. De gevolgen op lange termijn zijn duidelijk en te prefereren boven het alternatief.
[..]
Want?
[..]Je bedoeld prenatale onderzoeken of iets dergelijks?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |