abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 februari 2007 @ 11:19:47 #26
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46361614
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:11 schreef Allantois het volgende:

[..]

Dit onderzoek kan met 1 argument van tafel: selectie. De groep van niet-gevaccineerde mensen is een uitgeselecteerde groep. Dat is niet een groep die afspiegeling geeft van onze maatschappij. Zo zitten er veel streng gelovigen in en veelal mensen van buiten de stad en mesnen van 2 oudergezinnen waarvan mams thuis zit en dus de kinderen niet naar de crash hoeven en dus niet zo vaak verkouden worden.
En dat is positief...
Welkom bij de V&D der webfora.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 16 februari 2007 @ 11:27:40 #27
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46361862
Mensen die hun kind niet willen laten inenten, kunnen die keuze maken dankzij al die anderen die wel laten inenten... Dat vergeten ze voor het gemak even...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_46362145
@ suzanna,

Ik ben zelf ook kritisch tov prikken. Ik wil me er (net als jij) zeker in verdiepen en niet "zomaar" laten vaccineren omdat de meute dit doet.
Kinderen krijgen ontzettend veel prikken en ik vind het niet meer dan normaal dat ik me daar een beetje in verdiep. De site die staat aangegeven slaat erg door vind ik. Ik krijg daar de indruk van dat ze vinden dat je helemaal niet moet vaccineren. Belachelijk natuurlijk.

De eerste prikken, de dktp en pneumokokken heeft mijn dochtertje (10 maanden) gewoon gekregen. De BMR vaccinatie heeft ze nog niet gehad (bof, mazelen, rode hond) en ik ben daar wel kritisch over.

Zelf kregen wij deze ziektes "gewoon" en ik ben van mening dat je daar ook weerstand mee opbouwt. Ik heb nog niet besloten, maar ik ga me er eerst zeker goed over laten informeren.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 11:38:33 #29
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46362196
Ehm, met die vaccinaties krijg je die weerstand ook. Alleen dan op een tijdstip (en een manier) dat het nog niet gevaarlijk is om er ziek van te worden.
Welkom bij de V&D der webfora.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 februari 2007 @ 11:39:49 #30
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_46362235
Op zich, als je een heel lelijk kind hebt, dan kun je de natuur een handje helpen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 februari 2007 @ 11:43:42 #31
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46362349
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 09:37 schreef Lucille het volgende:
Ik denk dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen.

Frappant is overigens dat een paar dagen geleden (op Netwerk??) nog een uitzending was over het extreem voorzichtige vacinatiebeleid in Nederland. De voorbeeldfunctie die we altijd hebben gehad zijn we aan het kwijtraken, omdat we niet snel zijn met de invoering van nieuwe vaccinaties, zoals bijvoorbeeld voor hepatitis B.
3 jaar geleden heb ik ook Saskia's vacinatie uit Duitsland gehaald omdat bekend was dat de Nederlandse enting nog maar weinig bescherming bood.
pi_46362440
een reden om je kind niet te laten vaccineren, zou het vrijwillig sponsoren van de nederlandse kleine dooskistjes industrie kunnen zijn, vrij geïnterpreteerd naar Dr. House.

kortom, mensen die hun kinderen niet laten inenten, vind ik maar dom.
alsof er hier maar van alles wordt gedaan, met een blinddoekje voor.
een beetje kritisch zijn mag, maar je kan te ver gaan.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 februari 2007 @ 11:47:56 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  Licht Ontvlambaar vrijdag 16 februari 2007 @ 11:51:06 #34
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46362595
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

3 jaar geleden heb ik ook Saskia's vacinatie uit Duitsland gehaald omdat bekend was dat de Nederlandse enting nog maar weinig bescherming bood.
Hier ook... het kostte wat, maar dat had ik er wel voor over.
pi_46362630
Hier een interessante link van een homeopatische arts;

http://www.tinussmits.com(...)namic.htm?main1=http://www.tinussmits.com/pvs/RisicoMazelen.asp

Hij zegt een beetje waar ik ook aan dacht. Nogmaals, ik heb het hier alleen over het BMR vaccin.
Tevens adviseert hij niet ge-ente dochters wel op latere leeftijd te laten controleren op anti-lichamen voor rode hond.

Hij verwijst ook naar die kritische site; vereniging tegen prikken ofzo, maar die slaan door vind ik.

Sorry, de link is een beetje vreemd geworden;

www.tinussmits.com/pvs/RisicoMazelen.asp

Dat moet hem zijn volgens mij
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:32:11 #36
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_46363895
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hebben wij toen ook gedaan. Het was inderdaad prijzig, 180 ¤ als ik mij goed herinner. Maar dat vond ik het wel waard.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  † In Memoriam † vrijdag 16 februari 2007 @ 14:30:46 #37
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46367935
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:46 schreef MissyMirjaM het volgende:
een reden om je kind niet te laten vaccineren, zou het vrijwillig sponsoren van de nederlandse kleine dooskistjes industrie kunnen zijn, vrij geïnterpreteerd naar Dr. House.

kortom, mensen die hun kinderen niet laten inenten, vind ik maar dom.
alsof er hier maar van alles wordt gedaan, met een blinddoekje voor.
een beetje kritisch zijn mag, maar je kan te ver gaan.
dat vind ik wel heel kort door de bocht.
een beetje respect voor andersdenkenden zou je niet misstaan.
ik ben ook niet voor inenten. ben ik daarom dom?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:34:27 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_46368063
Die hele kleine kans op een complicatie vanwege een vaccinatie weegt echt niet op tegen de ellende die je kind heeft wanneer het polio of iets dergelijks krijgt.
Het zal echt niet helemaal zonder risico zijn, maar toch nog altijd minder gevaarlijk dan niet vaccineren.
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 februari 2007 @ 14:35:50 #39
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46368112
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:30 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

dat vind ik wel heel kort door de bocht.
een beetje respect voor andersdenkenden zou je niet misstaan.
Neuh, alleen heb je in Europa de luxe om niet te enten doordat anderen het wel doen.
Dus hooguit egoïstisch
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:36:09 #40
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_46368122
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:30 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

Hangt van de redenen en je haarkleur af

Maar nu serieus- waarom ben je niet voor inenten?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  † In Memoriam † vrijdag 16 februari 2007 @ 14:37:49 #41
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46368166
heb ik ergens gezegd dat luca niet geënt is dan?
hij heeft ze allemaal gehad. maar daarom mag ik er toch nog steeds niet voor zijn?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:40:12 #42
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_46368231
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:37 schreef lady-wrb het volgende:
hij heeft ze allemaal gehad. maar daarom mag ik er toch nog steeds niet voor zijn?
Zou je dit uit willen leggen? Ik ben zowel benieuwd naar de redenen waarom je niet voor inenting bent als de redenen waarom je Luca dan wel laat inenten. Als ik ergens op tegen ben dan doe ik het ook niet namelijk.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  † In Memoriam † vrijdag 16 februari 2007 @ 14:45:36 #43
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46368399
het lijkt of een kind helemaal niet meer ziek mag zijn tegenwoordig.
ik vind het geklooi met passieve en actieve immunisatie maar eng.
ik heb wel braaf meegelopen met de massa en mijn kind laten vaccineren, maar ik heb er zo mijn vraagtekens bij.
ik heb dus eigenlijk bezwaar als het in MIJN lijf moet gaan gebeuren.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 februari 2007 @ 14:46:10 #44
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46368414
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:37 schreef lady-wrb het volgende:
Heeft iemand anders gezegd van niet dan?
quote:
De logica ontgaat me, maar ga je gang
  Licht Ontvlambaar vrijdag 16 februari 2007 @ 14:49:02 #45
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46368505
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:45 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb wel braaf meegelopen met de massa en mijn kind laten vaccineren, maar ik heb er zo mijn vraagtekens bij.
Een kind mag best ziek zijn... inenting tegen de waterpokken of een andere relatief onschuldige kinderziekte, zou ik ook niet snel aan beginnen. Maar als het om levensbedreigende of verminkende ziekten gaat, dan maar liever preventief aan de slag. Vind ik...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 februari 2007 @ 14:50:33 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46368542
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:45 schreef lady-wrb het volgende:
Ik wist niet dat kinderen standaard een griepprik kregen om maar eens een dwarsstraat te noemen.
Met andere woorden... wat een onzin. Kinderen worden alleen ingeent tegen dodelijke en zeer ingrijpende ziekten.
quote:
Dan is gezondheidszorg in het algemeen een hellend vlak, misschien wel handig om er kritisch tegenover te staan, maar inentingen zijn nou niet echt nieuw te nomen. De gevolgen op lange termijn zijn duidelijk en te prefereren boven het alternatief.
quote:
Want?
quote:
Je bedoeld prenatale onderzoeken of iets dergelijks?
  † In Memoriam † vrijdag 16 februari 2007 @ 14:52:14 #47
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46368593
levensbedreigend of verminkend vind ik wat anders.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:52:36 #48
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46368604
Wat ik mij wel afvraag. nu heb je tegenwoordig verschillende inentingen de een met kippeneiwit en de ander met andere eiwitten.
Nu is er hier nog geen last van geweest. maar hoe zit het dan als een kind wel sterk allergisch ( anafylactisch zelfs) op de inenting.. wat is dan beter ?
wat zijn dan de alternatieven ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † vrijdag 16 februari 2007 @ 15:00:04 #49
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46368817
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik wist niet dat kinderen standaard een griepprik kregen om maar eens een dwarsstraat te noemen.
Met andere woorden... wat een onzin. Kinderen worden alleen ingeent tegen dodelijke en zeer ingrijpende ziekten.
[..]

Dan is gezondheidszorg in het algemeen een hellend vlak, misschien wel handig om er kritisch tegenover te staan, maar inentingen zijn nou niet echt nieuw te nomen. De gevolgen op lange termijn zijn duidelijk en te prefereren boven het alternatief.
[..]

Want?
[..]

Je bedoeld prenatale onderzoeken of iets dergelijks?
van een griepprik kan je doodgaan hoor, om even op jouw dwarsstraat in te gaan.

nee ik bedoel geen prenatale onderzoeken. ik bedoel alleen maar dat ik vind dat ik niet de verantwoording kan nemen over het lichaam van mijn kind. alleen mijn eigen lichaam.
dus daarom is hij geënt.
zolang er nog steeds kinderen dood gaan aan enten is het nog steeds niet 100% veilig.
maar ik heb verder geen zin in een discussie.
ik heb niks fout gedaan, ik heb alleen een andere mening en daar schaad ik niemand mee. klaar
pi_46368841
Vraag na bij je cb. Consultatiebureaus zouden volgens de bijsluiters van de vaccins de beschikking moeten hebben over adrenaline om in te kunnen grijpen bij een directe anafylactische reactie, maar omdat zo'n reactie eigenlijk nooit voorkomt hebben ze dat niet meer.

Myrthe reageerde op de 2e inenting met opgezette rode armen en handen, en is in overleg met de huisarts, RIVM en de producent v/h vaccin verder niet meer ingeënt (RIVM wilde wel doorgaan, producent niet, en met huisarts besloten voor de zekerheid te stoppen). Dat kan nl een allergische reactie zijn cq overgevoeligheid voor de chemische hulpstoffen, en dan kan die reactie bij vervolgentingen erger worden. Over een paar jaar gaan we verder kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')