Dat is de uitleg van de kamervoorzitter: http://www.volkskrant.nl/(...)_benoeming_Aboutalebquote:Op donderdag 15 februari 2007 18:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dát vind ik weer een beetje onzin.
Het afleggen van de eed is pas dan geloofwaardig als er sprake van 1 nationaliteit is.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:38 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
het staatsrecht wat de PVV niet kent want kamerleden hebben een eed afgelegd dat onderstreept dat als volgt luid: `Ik beloof trouw aan de Koningin, aan het Statuut van het Koninkrijk en aan de Grondwet.’ Uitvoering van de motie zou betekenen dat kamerleden zich niet aan de grondwet houden.
Mag jij me uitleggen wat er staasrechtelijk onjuist is.
Ik vraag mij af of zo'n persoon met dubbele nationaliteit bij een ernstig conflictsituatie met zijn moederland objjectief kan handelen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Een drogreden en geen antwoord op mijn stelling. Ja, ook dat is belangenverstrengeling en dus verwerpelijk, we hebben het hier echter over een dubbele nationaliteit. Welk land wordt nu vertegenwoordigd?
de koningin is inderdaad een staatsrechtelijke schandequote:Op donderdag 15 februari 2007 18:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wilders heeft wederom een zeer goed punt. Staatsrechtelijk een schande.
Bivoorbeeld.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of zo'n persoon met dubbele nationaliteit bij een ernstig conflictsituatie met zijn moederland objjectief kan handelen.
En Limburgers of Friezen kunnen dat wel?quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of zo'n persoon met dubbele nationaliteit bij een ernstig conflictsituatie met zijn moederland objjectief kan handelen.
Die net aangetoond heeft totaal niet boven de partijen te staan. Typisch PvdA, eik.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:40 schreef One_of_the_few het volgende:
Dat is de uitleg van de kamervoorzitter: http://www.volkskrant.nl/(...)_benoeming_Aboutaleb
Artikel 58, lid 2:quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:25 schreef Argento het volgende:
Question remains: op welke grond heeft de Kamervoorzitter het recht of de bevoegdheid zich direct met de inhoud van de motie te bemoeien alvorens deze aan de Kamer wordt voorgelegd? Ik weet het namelijk niet en jij wekt de indruk het wel te weten.
Maar jij bent er dus net als Wilders voor om hele groepen mensen van publieke functies uit te sluiten?quote:
vraag je je dan ook af of Plasterk bij beoordeling van Christelijk onderwijs objectief kan handelen?quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zijn dat nationaliteiten dan?quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:42 schreef du_ke het volgende:
En Limburgers of Friezen kunnen dat wel?
Waarom zou iemand met 2 nationaliteiten minder objectief zijn?
Dat en ik wel eens met de rechtse clacque.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:43 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Die net aangetoond heeft totaal niet boven de partijen te staan. Typisch PvdA, eik.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:39 schreef PJORourke het volgende:
[..]
[quote] Jij hebt een wel heel statisch, idealistisch beeld van de grondwet. Het is een stuk papier hoor, en geen heilig schrift. Staat trouwens vol met bagger, zoals Artikel 1. Dat je daar iets van zegt, maakt je nog geen tiran of zo.
Nee maar wat is het verschil?quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:43 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zijn dat nationaliteiten dan?
Doet dat ertoe? Het ging toch om loyauteiten?quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:43 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik me af. Het CDA denk ik ook.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:43 schreef teamlead het volgende:
vraag je je dan ook af of Plasterk bij beoordeling van Christelijk onderwijs objectief kan handelen?
Purcies. Bij voorkeur juist niet.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:43 schreef teamlead het volgende:
[..]
vraag je je dan ook af of Plasterk bij beoordeling van Christelijk onderwijs objectief kan handelen?
dan is het bewezen dat het een dief is. Hebben die 2 al iets verkeerd gedaan dan behalve moslim zijn?quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het afleggen van de eed is pas dan geloofwaardig als er sprake van 1 nationaliteit is.
Laat jij een dief op de juwelierszaak passen als die een eed van te voren aflegt? MG.
Het zijn stevige bondgenoten.quote:
quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:43 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Die net aangetoond heeft totaal niet boven de partijen te staan. Typisch PvdA, eik.
jammer. goed geprobeerd. next.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:43 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Artikel 58, lid 2:
Indien een lid of een minister beledigende uitdrukkingen gebruikt, de orde verstoort, zijn plicht tot geheimhouding schendt of instemming betuigt met dan wel aanspoort tot onwettige handelingen, wordt hij door de Voorzitter vermaand en in de gelegenheid gesteld de woorden die tot de waarschuwing aanleiding hebben gegeven, terug te nemen.
http://www.tweedekamer.nl(...)-06_tcm118-74366.pdf
Daar gaan deze ministers helemaal niet over.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Na zo'n argumentatie begin ik echt te twijfelen aan het nut om hier te posten. Ik kan mijn tijd beter benutten.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:43 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Pardon???quote:
Die zijn niet zo divergent als met twee verschillende landen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:44 schreef Floripas het volgende:
Doet dat ertoe? Het ging toch om loyauteiten?
Not really, misschien kontenlikker Wim-Lex.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Turkije en Marokko? You betcha!
Nee, ik vind het valide. Kun je als mens óóit de schijn van belangenverstrengeling voorkomen?quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Na zo'n argumentatie begin ik echt te twijfelen aan het nut om hier te posten. Ik kan mijn tijd beter benutten.![]()
Het is Doekje, he.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Na zo'n argumentatie begin ik echt te twijfelen aan het nut om hier te posten. Ik kan mijn tijd beter benutten.![]()
Nee. We hebben net een heel topic doorgeploegd over Poncke Princen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Denk je niet dat iemand in een conflictsituatie altijd zijn vaderland zal steunen?
nee, mensen daarom uitsluiten van publieke functies zonder dat ze iets fout hebben gedaan slaat dan ook nergens op. Helemaal als dat gebeurd op deze gronden.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, ik vind het valide. Kun je als mens óóit de schijn van belangenverstrengeling voorkomen?
We hebben het over nationaliteiten.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:43 schreef teamlead het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen met name kiezen voor het land waar ze de meeste binding mee hebben.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Denk je niet dat iemand in een conflictsituatie altijd zijn vaderland zal steunen?
Toch wel. in de alliantie van de oorlog tegen Irak. Turkije zit zelfs bij de NAVO, bondgenoteriger wordt 't niet.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Not really, misschien kontenlikker Wim-Lex.
We hadden het over belangenverstrengelingen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
We hebben het over nationaliteiten.
Ik denk dat aboutaleb vrij intellectueel genoeg is om er in objectief te blijven.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ah, opkomen in landsbelang is opeens een onwettige handeling? Leuk, zo'n marionettenparlement.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:47 schreef One_of_the_few het volgende:
jammer. goed geprobeerd. next.
Objectiviteit in de politiek bestaat sowieso niet. Daarom sluit je je ook bij een bepaalde partij aan, en niet bij een andere.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:52 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Ik denk dat aboutaleb vrij intellectueel genoeg is om er in objectief te blijven.
trouwens
je verwacht dus objectiviteit, terwijl Wildersje maar blijft roepen zonder dat er ook een cent objectiviteit in zit?
Je bent wel gemakkelijk als simpele volgeling te bestempelen zo...
ahah, en dit is een serieus argumentquote:Op donderdag 15 februari 2007 18:52 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ah, opkomen in landsbelang is opeens een onwettige handeling? Leuk, zo'n marionettenparlement.
Is wilders zijn gemekker landsbelang? zeg nou eens eerlijk...quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:52 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ah, opkomen in landsbelang is opeens een onwettige handeling? Leuk, zo'n marionettenparlement.
ja en daarom pas je je argumenten toe bij het ene, terwijl ze in een zelfde situatie bij een ander, diegene die je aanhangt, voor geen meter kloppen he...quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:53 schreef djenneke het volgende:
[..]
Objectiviteit in de politiek bestaat sowieso niet. Daarom sluit je je ook bij een bepaalde partij aan, en niet bij een andere.
Sommige mensen zien het doodschieten van allochtonen als landsbelang. Gelukkig is het zowel onwettig als strafbaar.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:52 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat noemen we opportunisme, iets waar Wilders bij uitstek een handje van heeft, maar uiteindelijk niemand volledig op vrijuit kan gaan.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:54 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ja en daarom pas je je argumenten toe bij het ene, terwijl ze in een zelfde situatie bij een ander, diegene die je aanhangt, voor geen meter kloppen he...
Het blijft mensen uitsluiten op ras. Ik snap dat anderen dat zien als landsbelang. Heeft iemand al wat strafbaars gedaan? En preventie van belangenverstrengeling is lastig. Waar leg je de grens. Bij het ras blijkbaar.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:54 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ja en daarom pas je je argumenten toe bij het ene, terwijl ze in een zelfde situatie bij een ander, diegene die je aanhangt, voor geen meter kloppen he...
Het is staatsrechtelijk totaal niet uit te leggen op het moment dat er conflicten ontstaan met beide onderhevige landen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, ik vind het valide. Kun je als mens óóit de schijn van belangenverstrengeling voorkomen?
Daarom is de volgende post nogal een dooddoenerquote:Op donderdag 15 februari 2007 18:54 schreef djenneke het volgende:
[..]
Sommige mensen zien het doodschieten van allochtonen als landsbelang. Gelukkig is het zowel onwettig als strafbaar.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:52 schreef PJORourke het volgende:
[..]
In combinatie met nationaliteit.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
We hadden het over belangenverstrengelingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |