Zijn godsbeschrijving is toch niet zo wenselijk.quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:42 schreef Aoristus het volgende:
Spinoza dacht te vrij..
met dat gemanipuleer blijft er alleen nog maar 'geloven' overquote:Op donderdag 15 februari 2007 13:47 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Zijn godsbeschrijving is toch niet zo wenselijk.
Ik heb geen flauw idee, maar je blijft dus feitelijk onderdeel van de Kerk.quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:23 schreef Autodidact het volgende:
Omdat de doop voor een nietmeerkatholiek niets meer was dan een plens water op de kop natuurlijk. Waarom zou je je dan willen ontdopen?
Raven gelden als archetype van wijsheid.quote:Op donderdag 15 februari 2007 12:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is hoe Lemmeb op mij overkomt als ie in een discussie zit![]()
Nee, je bent uitgeschreven, je naam is geschrapt, je accepteert de kerk/paus niet als autoriteit en je accepteert de doop niet. Dan ben je feitelijk geen onderdeel van de kerk.quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:58 schreef Pius_XII het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee, maar je blijft dus feitelijk onderdeel van de Kerk.
Voor de Kerk dus niet he? Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:01 schreef Autodidact het volgende:
Nee, je bent uitgeschreven, je naam is geschrapt, je accepteert de kerk/paus niet als autoriteit en je accepteert de doop niet. Dan ben je feitelijk geen onderdeel van de kerk.
Floripas komt het even erger maken.quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:59 schreef Mutant01 het volgende:
Typisch hoe moslimhaters mijn topic verneuken.
5 jaar cel voor ontkenning holocaust
Ja, kijk, als iemand zich uitschrijft bij een voetbalclub kan de club nog steeds menen dat hij lid is natuurlijk.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:02 schreef Pius_XII het volgende:
[..]
Voor de Kerk dus niet he? Zo moeilijk is dat toch niet?
Ja, vanuit antropocentrisch oogpunt wel inderdaad, alleen zegt dat voor de Kerk weer zo weinig he?quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:05 schreef Autodidact het volgende:
Het gaat er echter niet om wat de kerk vindt, maar wat de nietmeerkatholiek vindt.
Dan stellen ze de leegloop een generatie uit. Joepiequote:Op donderdag 15 februari 2007 14:18 schreef Pius_XII het volgende:
[..]
Ja, vanuit antropocentrisch oogpunt wel inderdaad, alleen zegt dat voor de Kerk weer zo weinig he?![]()
![]()
Dat doun die grunnigse wichies geerne veur die.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:20 schreef Mutant01 het volgende:
Ik dank hierbij Sigme en Floripas voor het omhoog gooien van het niveau in mijn topic.
't Is graag gedaan mien jong. Altijd leuk, even in laagdrempelig NWS posten. Ik kom er zelden, ze zouden het eigenlijk SENsatiezoekerij moeten noemen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:20 schreef Mutant01 het volgende:
Ik dank hierbij Sigme en Floripas voor het omhoog gooien van het niveau in mijn topic.
Ik ga weer een tijdje posten in SEN, goed idee!quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:32 schreef sigme het volgende:
[..]
't Is graag gedaan mien jong. Altijd leuk, even in laagdrempelig NWS posten. Ik kom er zelden, ze zouden het eigenlijk SENsatiezoekerij moeten noemen.
Filosofische nazi-grap: Als een Turk en een Marokkaan met elkaar debatteren over de holocaustontkenning en er is geen Germaan om het te horen, maakt het dan geluid?quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:35 schreef Mutant01 het volgende:
Ziet er trouwens naar uit dat de grootste tegenstanders elkaar nu vinden in mijn topic. Ik ben het zowaar eens met milagro en evil-jur. Net als KB het ook eens is met evil-Jur.. ongelooflijk![]()
Nou?quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Filosofische nazi-grap: Als een Turk en een Marokkaan met elkaar debatteren over de holocaustontkenning en er is geen Germaan om het te horen, maakt het dan geluid?
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=87064quote:Regering-Prodi in de clinch met Vaticaan
door onze redactie buitenland
Een wetsvoorstel van de centrumlinkse regering-Prodi om samenwonenden rechten te geven, leidt dagelijks tot veel protest van het Vaticaan. Voor sommigen zijn de grenzen tussen kerk en staat overschreden
ROME - Bijna elke dag is er wel een waarschuwing of dictaat van de paus of van de bisschoppen, gericht aan het adres van de Italiaanse politici en gelovigen. Kranten staan er vol van en tv-programma's besteden uren aan de strijd tussen kerk en regering.
Reden is niet echtscheiding, abortus of euthanasie, maar een wetsvoorstel dat rechten en plichten wil toekennen aan personen die samenwonen, al dan niet van dezelfde sekse. Er is maanden gewerkt aan een compromis door twee vrouwelijke ministers, de een sociaal-democraat, de ander overtuigd rooms-katholiek: Rosy Bindi, minister van Gezinszaken. Samenwonenden geven elkaar zeggenschap in geval van ziekte of dood, luidt het voorstel, ze kunnen aanspraak maken op sociale woningen en - na negen jaar - op een deel van elkaars erfenis. Geen alternatief (homo)huwelijk en geen mogelijkheid tot adoptie.
Natuurrecht
Het wetsontwerp, Dico genaamd, dreigt volgens paus Benedictus het traditionele gezin kapot te maken en de maatschappij te ontwrichten. Hij verwijt de Italiaanse parlementariërs zich op een terrein te wagen - het natuurrecht - waar ze niet horen te komen, omdat de regels door God zijn ingesteld. Behalve de paus fulmineren dagelijks de bisschoppen tegen het voorstel en worden en passant andere uitwassen op de korrel genomen, zoals een televisieprogramma waarin een homoseksueel paar figureert. Kardinaal Ruini, voorzitter van het bisschoppelijk college, ziet de Italianen zo ver van God afgedreven dat hij binnenkort met een 'bindend document' komt waarin de burgers nog eens uitgelegd wordt aan welke regels ze zich hebben te houden.
Lateraanse verdragen
Het protest van de kerk heeft tot heftige reacties geleid. Tegenstanders hekelen het feit dat de paus zwijgt als soortgelijke wetgeving wordt aangenomen in Duitsland, Frankrijk en Spanje. ,,Kennelijk denkt men dat Italië een land is met beperkte soevereiniteit'', zegt de sociaal-democraat Enrico Boselli. Een gevolg is volgens hem dat de Lateraanse Verdragen van 1929, waarin Vaticaan en Italiaanse staat elkaars territoir erkenden, moeten worden afgeschaft. Ook Leopoldo Elia, een van Italiës voornaamste grondwetgeleerden en rooms-katholiek, vindt dat de kerk over de schreef gaat. ,,Niet sinds de Italiaanse eenwording in de 19e eeuw, toen de paus zich een gevangene voelde in de nieuwe staat en van geen enkel compromis wilde weten, is de kerk zo uitgevaren tegen een regering'', aldus Elia. De kerk mag zich volgens hem richten tot rooms-katholieken, maar niet tot wetgevers, die wetten voor iedereen moeten maken.
Maar die wetgevers, aan de rechterzijde, zijn blij met het activisme van het Vaticaan. Alle leiders van het 'Huis van de Vrijheden' vallen paus en bisschoppen bij.
Dan heb je nog niet gehoord hoe marokkanen met elkaar communicerenquote:Op donderdag 15 februari 2007 14:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Filosofische nazi-grap: Als een Turk en een Marokkaan met elkaar debatteren over de holocaustontkenning en er is geen Germaan om het te horen, maakt het dan geluid?
Zo?quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dan heb je nog niet gehoord hoe marokkanen met elkaar communiceren![]()
quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zo?
Ewa habiba
Allesh gOed ..?
met my wel je weet tOg ..
Ewaaa cheCk dit ;
Wy zyn tan2 leip nOhhh gehehe ja tOg
we zyn Irane wat d8 je dan
Maar chiCka ik wil je alleen shegge
dat iiCk killer veel van jOu hOude dOe
duSs vergeet dat niet aiigt
Khodafezz azizam
Je èrgert je eraan, of het irriteert jou.quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
ik irriteer me daar mateloos aan
![]()
Die strijd is verloren, Floripas.quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je èrgert je eraan, of het irriteert jou.
Niet een gekke enclisie van die twee.
quote:
Flauw maar erg grappigquote:DON'T DRINK WATER!!! FISH HAVE SEX IN IT!
Kom eens op een meeting dan, schatje.quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:12 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben in het echt nog veel schattiger, met mijn totaal accentloze (als dat bestaat :p) Nederlands.
Kom eens op een meeting dan, M.quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:20 schreef Monidique het volgende:
Ik heb een accent.
Een midden-nederlands accent dan? Hilversum en omstreken. (Naarden, Bussum, Weesp, het Gooi dus.)quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Kom eens op een meeting dan, schatje.
Accentloos bestaat niet, al kreeg ik niet teveel commentaar op het mijne, deze keer.
Mijn God, dát is pas een accent. En naast Haarlems e.o. (weet ik veel hoe het heet) een van de ergste.quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een midden-nederlands accent dan? Hilversum en omstreken. (Naarden, Bussum, Weesp, het Gooi dus.)
Tezz, waarom kwam je dan niet op de meet, habib? Woela, wij tatas konden wel een mocro gebruiken.quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:12 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben in het echt nog veel schattiger, met mijn totaal accentloze (als dat bestaat :p) Nederlands.
Dat klinkt als kinderen-voor-kinderenquote:Op donderdag 15 februari 2007 15:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een midden-nederlands accent dan? Hilversum en omstreken. (Naarden, Bussum, Weesp, het Gooi dus.)
Lul niet.quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Mijn God, dát is pas een accent. En naast Haarlems e.o. (weet ik veel hoe het heet) een van de ergste.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |