't waren de honden van de buurman. Hij was ze al de hele dag kwijt; ontsnapt omdat iemand de deur open had laten staan. Hij vond het ook echt erg, maar ja wat koop je d'r voor. Het erge is dat wij nog 4 katten en een klein hondje hebben en ik durf ze nu bijna niet meer in de tuin te laten rondlopen. Het hondje is ook al eens flink gebeten door een andere Jack Russel van vrienden. Daarom zeg ik: de muilkorf aan de russels en helaas bedoel ik dat niet eens grappig...quote:Op woensdag 14 februari 2007 21:55 schreef SuperRogier het volgende:
Goed gesprek gehad al met de eigenaars of nog niet?
Hek om tuin? Jackies kunnen hoog springen maar een schutting komen ze niet overheen...quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:04 schreef conleche het volgende:
ik durf ze nu bijna niet meer in de tuin te laten rondlopen
er valt niet zoveel meer op te lossen hè, klusjesmanquote:Op woensdag 14 februari 2007 22:12 schreef Isdatzo het volgende:
moet je je kat niet buiten laten lopen.. opgelost.
tja 't zit gewoon in de natuur van het beessie hè (dat jagen)
ja 't is toch opgelost?quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:13 schreef Aoristus het volgende:
[..]
er valt niet zoveel meer op te lossen hè, klusjesman![]()
't leuke is: wij hebben ± 1 hectare grond en overal zit een hek om, (2 meter hoog) Ergens moet er een gat zitten. Maar ja zie dat maar eens te vinden, want helaas is onze grond half bos, struik en braam. Maar ga toch een poging wagen om alles grondig te inspecteren. Ben nu echter de hele week in Amsterdam (woon half in Belgie waar het gebeurd is en half hier). Misschien kan manlief die wel in Belgie is het morgen even doen, maar die heeft ook al de kat moeten begraven en hij zei dat ze 'm vreselijk hadden toegetakeld. Dus die heeft er misschien even genoeg van.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:08 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Hek om tuin? Jackies kunnen hoog springen maar een schutting komen ze niet overheen...
Dat zal ze lerenquote:Op woensdag 14 februari 2007 22:15 schreef Berkery het volgende:
Wat is dat toch met Jack Russel-eigenaren en de hond los laten lopen? Een stel bij mij uit de straat deed dat ook wel eens (tot het beestje door iemand naar het asiel is gebracht en ze 80 euro moesten dokken om hem terug te krijgen)
Kattentuigjes!quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:23 schreef nokia6200 het volgende:
Moet je maar geen kat nemen, of als je echt een kat wilt gewoon aanlijnen. Idemdito voor honden.
Jij wint de koelkast voor meest debiele opmerkingquote:Op woensdag 14 februari 2007 22:23 schreef nokia6200 het volgende:
Moet je maar geen kat nemen, of als je echt een kat wilt gewoon aanlijnen. Idemdito voor honden.
Over debiele opmerkingen gesproken.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:27 schreef Rock-shocker het volgende:
Jack Russels moeten echt afgeschaft worden.
Amenquote:
Ik ben nog nooit een Jack Russel tegengekomen die ik qua karakter okay vond. Ze zijn altijd fokking opgefokt, hyperactief en irritant, en nog agressief ook.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:28 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Over debiele opmerkingen gesproken.
wil er op wijzen dat de kat in MIJN tuin is doodgebeten. En als de kat was aangelijnd in de tuin (alsof iemand dat doet, maar soit) dan was ie alleen maar een nog gemakkelijker prooi geweest voor die rotbeesten die niks in MIJN tuin hadden te zoeken.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:31 schreef nokia6200 het volgende:
Want?
Ik druk de TS met z'n neus op de feiten. Kijk, ik ben best een dierenliefhebber (wil later als ik "groot" benbest wel een hond) maar die jack russels zijn nou eenmaal fel en moeten aan de lijn blijven net als elk ander dier. Waarom zal een kat dan niet aan de lijn moeten? Als die kat aan een lijn zat in z'n achtertuintje was er vast niets gebeurd en had de TS nog steeds een kat
![]()
Een dier is nou eenmaal onvoorspelbaar in sommige gevallen...
Die honden moesten ook gewoon aangelijnd zijn, geen twijfel aan. Sterker nog, de wet zegt dat een hond aangelijnd moet zijn tenzij de hond op een speciaal terrein dat daarvoor geschikt is gemaakt word uitgelaten.quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:20 schreef conleche het volgende:
[..]
wil er op wijzen dat de kat in MIJN tuin is doodgebeten. En als de kat was aangelijnd in de tuin (alsof iemand dat doet, maar soit) dan was ie alleen maar een nog gemakkelijker prooi geweest voor die rotbeesten die niks in MIJN tuin hadden te zoeken.
ik vind het heel rot voor je ts. ik zou van je buurman eisen dat hij de omheining compleet afloopt en waarnodig repareert. maar ik neem aan dat hij dat wel heeft voorgesteld na deze afschuwelijke gebeurtenis.quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:20 schreef conleche het volgende:
[..]
wil er op wijzen dat de kat in MIJN tuin is doodgebeten. En als de kat was aangelijnd in de tuin (alsof iemand dat doet, maar soit) dan was ie alleen maar een nog gemakkelijker prooi geweest voor die rotbeesten die niks in MIJN tuin hadden te zoeken.
Je leest toch dat TS een enorm eigen terrein heeft? Als het jouw eigen terrein is en je huisdier blijft daar netjes op moet je toch verdorie zelf weten of je een beest los laat lopenquote:Op woensdag 14 februari 2007 22:31 schreef nokia6200 het volgende:
Waarom zal een kat dan niet aan de lijn moeten? Als die kat aan een lijn zat in z'n achtertuintje was er vast niets gebeurd en had de TS nog steeds een kat![]()
Nee gewoon een ruw harige jack russel die overal bang voor isquote:Op woensdag 14 februari 2007 23:47 schreef nokia6200 het volgende:
Wat een geinig beest koen_pijl, is het een kruising?
Ja zo bedoelde ik het ook neit hoorquote:Op donderdag 15 februari 2007 00:01 schreef conleche het volgende:
@ koen_pijl: ik wil ook best geloven dat jouw hond een schatje is hoor, hij ziet er heel lief uit, maar ik ben nog niet veel zachtaardige Russels tegengekomen en ik moet misschien ook niet zo generaliseren, maar ik was echt aan m'n Brammetje gehecht, had 'm al 10 jaar en het was een lieve lobbes.
okee, er zullen er best een paar bij zitten die niet zo zijn, maar ik ben nog geen enkele jack russel tegengekomen die niet irritant, springerig, en ADHDerig isquote:Op donderdag 15 februari 2007 00:08 schreef Martijn_fijn het volgende:
Niet alle Jack Russels over één kam scheren TS!![]()
ja, dat is toch ook dom?!quote:Op donderdag 15 februari 2007 00:23 schreef zoalshetis het volgende:
@ jack. ja idd zo ken ik iemand die een russel had genomen en zeker tien uur per dag werkt. eerste dag russel in huis. hele interrieur gesloopt.
dat bedoel ik. en dan zeker zo'n huisdier...quote:Op donderdag 15 februari 2007 00:29 schreef Muck het volgende:
[..]
ja, dat is toch ook dom?!
dat iemand dan uberhaupt een huisdier neemt
.quote:Op woensdag 14 februari 2007 21:47 schreef conleche het volgende:
Vandaag is m'n kat doodgebeten door 2 van die kleine ettertjes van de buren. Doorgefokte rotloeders dat zijn het.![]()
Wie neemt er nou zowieso een hond als hij 10 uur / dag van huis is.quote:Op donderdag 15 februari 2007 00:23 schreef zoalshetis het volgende:
@ jack. ja idd zo ken ik iemand die een russel had genomen en zeker tien uur per dag werkt. eerste dag russel in huis. hele interrieur gesloopt.
Dat zijn ze idd allemaal,die van ons ook.Maar agressief? Nee,ze is juist heel onderdanig. Onze kater is de baas en niet de hond.En tegen andere beesten doet ze ook niet link,zelfs niet tegen de kippen en het konijn die wel eens los in de tuin liepen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 00:17 schreef Muck het volgende:
[..]
okee, er zullen er best een paar bij zitten die niet zo zijn, maar ik ben nog geen enkele jack russel tegengekomen die niet irritant, springerig, en ADHDerig is![]()
dat is wat ik bedoeldequote:Op donderdag 15 februari 2007 03:46 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat zijn ze idd allemaal,die van ons ook.Maar agressief? Nee,ze is juist heel onderdanig. Onze kater is de baas en niet de hond.En tegen andere beesten doet ze ook niet link,zelfs niet tegen de kippen en het konijn die wel eens los in de tuin liepen.
Goed opvoeden doet wonderen, die van ons loopt los en luistert als ik haar roep.
En ja,dat doet ze ook als er andere honden aankomen.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:24 schreef nuclear-rabbit het volgende:
Wij hebben zelf 2 jack russels, 1 die altijd heel braaf luistert enzo. Naar ons that is, alles wat ie niet kent valt ie aan. De andere valt zelfs z'n eigenaren aan, beest al meerdere keren 'n trap moeten verkopen omdat ie in m'n voet probeerde te bijten. (Als ik na het uitgaan halfdronken thuis kom is het niet slim om in m'n voet proberen te bijten, stom beest) (Helaas voor hem winnen tanden het niet van stalen neuzen, maar die beesten zijn 'n partij fel waar je naar van wordt) Hebben wel alle2 dezelfde het zelfde gebrek aan opvoeding gehad, dus daar ligt het niet aan.
Erg kut van je katBen zelf geen liefhebber van katten, maar zoiets is gewoon echt kut
achterbuurt-volk-hondenquote:Op donderdag 15 februari 2007 15:39 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Het zijn wel terriers, net als de american pitbull terrier:
[afbeelding]
en de stafford terrier:
[afbeelding]
ze zijn wel degelijk afgericht, alleen is het probleem dat ze ook alleen naar bepaalde mensen luisteren, ze luisteren bijvoorbeeld wel naar mij en m'n vader (die 1e dan tenminste, maar die luistert dan ook perfect), maar niet naar m'n moeder kleine zusje/broertjequote:
Voor je vijver kan je een reigerschrik plaatsenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 00:47 schreef Tuvai.net het volgende:
Jack Russels zijn inderdaad kutbeesten. Evenals die rotkatten wat altijd in je tuin (met vijver) rond liggen te etteren.
Dat afschieten vind ik wel te ver gaanquote:Op zaterdag 17 februari 2007 00:54 schreef 1299 het volgende:
Als die hond in jouw tuin komt gewoon afschieten die bende. Voor hetzelfde geld speelt er een kind van je in de tuin en komt opeens zo'n jackie in killer attack mode eropaf vliegen![]()
Dat helpt op langere termijn ook niet meer.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 00:55 schreef vronie het volgende:
[..]
Voor je vijver kan je een reigerschrik plaatsen
Heb je helemaal gelijk in hoor,ik hou mijn katten in mijn eigen tuin die zo is afgezet dat mijn vier katten er niet uit kunnenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 00:57 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dat helpt op langere termijn ook niet meer.
En sowieso, ik vind niet dat ik tientallen euro's moet gaan uitgeven aan beveiliging en preventie van m'n tuin en/of vijver puur omdat m'n buurman de onnozele keus maakt om een kat te nemen die meestal toch buiten de deur maar wat gaat rondlopen.
Doordat die eigenaar van de Russels ze niet had aangelijnd moest jij toekijken hoe een hond werd doodgebeten, lijkt me verschrikkelijk! (Ook al was 't z'n eigen schuld)quote:Op maandag 19 februari 2007 14:34 schreef Queen_Minny het volgende:
Kut van je kat. Ik hoop dat je buurman die beter op die krengen gaat letten zodat het niet nog eens gebeurd.
Desnoods eis je van m dat ie zn beesten aanlijnt in de tuin.
Jackies zijn jagertjes, en dat is er moeilijk uit te krijgen.
Mijn honden zijn beide aangevallen door een Jack Russel. De eerste keer tot bloedens toe. De tweede keer beet mn hond die JR dood (ik heb 2 honden van formaat). En mijn honden had ik aan de riem.
Lullig voor de eigenaar maar dan had ie dat kreng maar aan de riem moeten houden zoals je hoort te doen als je een hond hebt die alles aanvalt wat maar beweegt.
Ik heb een hoogbenige jack russel, maar dat is toch wel een fikse hand vol aan werk idd, ze zijn extreem actief, dat beest loopt uren achter elkaar en dan gaat hij thuis nog even aan het spelen, gaat buiten echt als een pijl uit een boog, zo ontzettend hard, springt waanzinnig hoog, haalt zo een stok uit mijn hand die ik op schouderhoogte hou terwijl hij uit stilstand springt.quote:Op donderdag 15 februari 2007 00:20 schreef jack4ya het volgende:
De kortharige russels die ik gezien heb, leken stuk voor stuk aan de speed oid te zitten,
Overigens denk ik dat de 'bazen' hier vaak debet aan zijn.
Een russel moet nou eenmaal verschrikkelijk goed opgevoed worden, (meer dan andere rassen) anders wordt het idd een 'kutrussel'...
Prettig was t niet nee. Ik had het met het beestje te doen en ik voelde me knap klote dat mijn hond een andere hond dood had gebeten.quote:Op maandag 19 februari 2007 15:57 schreef conleche het volgende:
[..]
Doordat die eigenaar van de Russels ze niet had aangelijnd moest jij toekijken hoe een hond werd doodgebeten, lijkt me verschrikkelijk! (Ook al was 't z'n eigen schuld)
ik snap je opmerking gedeeltelijk.quote:Op maandag 19 februari 2007 15:57 schreef conleche het volgende:
[..]
Doordat die eigenaar van de Russels ze niet had aangelijnd moest jij toekijken hoe een hond werd doodgebeten, lijkt me verschrikkelijk! (Ook al was 't z'n eigen schuld)
inderdaad.quote:Op maandag 19 februari 2007 16:59 schreef littledrummergirl het volgende:
wat fijn dat je buurman iig bereid is om je te helpen met je kapotte hek, dan weet je in ieder geval zeker dat je andere katten relatief veilig zijn ( of laat je ze niet meer buiten nu? )
quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:40 schreef StupidByNature het volgende:
Alles beter dan een fokkin' beagle... Geef mij maar cavia's
Toen het net gebeurd was, had ik idd "moordneigingen". En ik ben nog steeds van mening dat het bepaald geen hondenras is waar ik ooit enthousiast over zal raken. Wat ik bedoelde te zeggen tegen Queen_minnie is dat het voor haar rot moet zijn geweest om d'r eigen hond een andere hond te zien doodbijten. Dat wil je niet van je eigen hond ook al heeft de Jack Russel het er zelf naar gemaakt.quote:Op maandag 19 februari 2007 16:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik snap je opmerking gedeeltelijk.
enerzijds vind je dat honden hun grenzen moeten kennen en in een tuin is dat een lange riem.
anderzijds gebruik je nu een toon die ik niet begrijp als je net je kat bent verloren.
wie de fuck zijn toch die tetters in je avater man,, je verpest elk topic waar ik je in ziequote:Op woensdag 14 februari 2007 22:00 schreef isama het volgende:
kut voor je man...
Dan moet je jouw ding er uit de buurt latenquote:Op dinsdag 17 april 2007 12:20 schreef morgaine21 het volgende:
Mijn Saarloos pup is ook eens gegrepen door zo'n ding (een ruwharige overigs), dat beest spoort echt niet. Hij liet mn hond ook niet meer los, de kaken moesten echt losgewrikt worden. Mijn hond is niet onder de indruk en wil er nog steeds op af, die jackhussel flipt iedere keer standaard helemaal uit als hij ons maar ziet lopen maarja dat doet ie naar alles.
Ik heb eens gehoord dat die beesten zo doorgefokt zijn dan ze geen zog 'ridderlijkheidsinstinkt' meer hebben. Normaal als honden onder mekaar vechten en een geeft zich over door op de rug te gaan, houden ze op. De jack russl blijft doorgaan.
Niet mijn type hondje iig.
kijk, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Er zullen ook ongetwijfeld opgevoede pitbulls zijn. Maar je zult het toch met de TS eens zijn dat de meeste Jack Russells echt ontzettend drukke kut-hondjes zijnquote:Op dinsdag 17 april 2007 11:44 schreef sharonfactor het volgende:
Mijn Jack russel is rustig! Dat heb ik hem geleerd! Hij mocht alleen spelen als ik het goed vond toen hij klein was. als hij kwam dan stuurde ik hem weg, als hij sliep maakte ik hem wakker om te spelen. En stopte ik op het moment dat hij op zn drukst en fanatiekst was. Dat heb ik maar even hoeven doen. Drukte probleem is opgelost. Als ik zeg "klaar" draait de hond zich om en gaat naar zn kleed. Mijn Jack Russel is al 2 keer aangevallen door een kat en is er ook bang voor. Ze is agressief (grommerig) als ze honden tegenkomt die te veel onder haar staart willen snuffelen. Ik loop dan standaard weg en dan volgt ze me. Maar als mannen bij mij te opdringerig zijn grom ik ook. Verder is ze een schat, een beetje snel geirriteerd, maar ze bijt nooit, snauwt alleen. En stapelgek met kinderen. Dus TS scheer niet alle Jack Russels over 1 kam. Het ligt heel veel aan de opvoeding. Mensen die druk zijn of drukke kleine kinderen in huis hebben of te weinig tijd voor hun hond creeeren inderdaad drukke honden, maar een Jack russel is niet standaard agressief! Verder zijn er ook veel mensen niet blij met katten die over de schutting gaan en in de tuin van een ander schijten...!
Het zijn terriers, die hele groep heeft een drive van heb ik jou daar, zijn erg fel, dominant, laten zich niet kennen, zijn niet geneigd om op te geven.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:20 schreef morgaine21 het volgende:
Mijn Saarloos pup is ook eens gegrepen door zo'n ding (een ruwharige overigs), dat beest spoort echt niet. Hij liet mn hond ook niet meer los, de kaken moesten echt losgewrikt worden. Mijn hond is niet onder de indruk en wil er nog steeds op af, die jackhussel flipt iedere keer standaard helemaal uit als hij ons maar ziet lopen maarja dat doet ie naar alles.
Ik heb eens gehoord dat die beesten zo doorgefokt zijn dan ze geen zog 'ridderlijkheidsinstinkt' meer hebben. Normaal als honden onder mekaar vechten en een geeft zich over door op de rug te gaan, houden ze op. De jack russl blijft doorgaan.
Niet mijn type hondje iig.
En mensen die nabestaanden rust in vrede wensen zijn ook kutquote:Op donderdag 15 februari 2007 14:04 schreef SlideAway het volgende:
50+ posts en nog nergens RIP voor de nabestaanden? Het gaat over 'lieve beestjes', en de felheid is weg, jammer.
Honden=kut, Katten=kut.
Er zijn ook leuke/ mooie jack russelsquote:Op woensdag 14 februari 2007 21:47 schreef conleche het volgende:
Vandaag is m'n kat doodgebeten door 2 van die kleine ettertjes van de buren. Doorgefokte rotloeders dat zijn het.![]()
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:55 schreef Keltie het volgende:
De doorgefokte kutbeesten hebben een kortharige vacht, de echtes een langharige vacht
Laat ik het zo zeggen:quote:
quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:15 schreef vroutje het volgende:
Tja, heb er 1 met een korte vacht en die is:
1) relaxed
2) niet zenuwachtig
3) trilt niet
Neuh, vals ken je ze maken. Bepaalde kenmerken komen door de fokkers.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:15 schreef vroutje het volgende:
Dus tja, volgens mij is het wat je er zelf van maakt
Als ik je op je bek sla ga je ook trillen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:17 schreef Keltie het volgende:
[..]
Neuh, vals ken je ze maken. Bepaalde kenmerken komen door de fokkers.
Euh... Nee.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:19 schreef ANWB het volgende:
[..]
Als ik je op je bek sla ga je ook trillen.![]()
Yeah right..quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:27 schreef vroutje het volgende:
Ik begrijp niet wat een fokker hier mee te maken heeft.
Een Jack Russel is inderdaad een jachthond maar als je hem van jongs af aan aanleert dat hij niet achter andere beesten aan mag gaan, zal hij dat ook niet doen. Als hij jong is, hij wil persee iets en begint daarom te shaken (trillen) en je straft hem niet, tja dan zal het wel een kutbeest worden.
Vandaar, het is wat je er zelf van maakt
![]()
Dan heb je nog nooit een flink pak slaag gehad.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:28 schreef Keltie het volgende:
[..]
Jawel, maar daar ga ik niet van trillen.
Dat weet ik inderdaad redelijk goed te voorkomenquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:35 schreef ANWB het volgende:
[..]
Dan heb je nog nooit een flink pak slaag gehad.
Ik, mijn jack en beagle wel.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:37 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dat weet ik inderdaad redelijk goed te voorkomen
Maargoed, ik loop wel vaker over van adrenaline en dan tril ik ook niet
En dat heb jij mij ergens zien beweren?quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:49 schreef ANWB het volgende:
[..]
En die staan er niet om bekend dat ze op grote schaal worden doorgefokt.![]()
Neequote:Op dinsdag 17 april 2007 16:55 schreef Keltie het volgende:
[..]
En dat heb jij mij ergens zien beweren?
Ik weet alleen 100% zeker dat deze dat niet zijn
Inderdaad, die van ons is kortharig. Ze luistert prima, en is vooral heel onderdanig. Ze ligt als eerste op haar rug. En met onze kat kan ze prima opschieten.quote:
Groetjes,quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Het zijn terriers, die hele groep heeft een drive van heb ik jou daar, zijn erg fel, dominant, laten zich niet kennen, zijn niet geneigd om op te geven.
Ze hebben de rem nog wel, zit er wel in, alleen willen ze vaak gewoon perse winnen, desnoods ten koste van alles.
Het zijn dan ook erg dappere hondjes, dat moet je wel zijn als je gefokt bent om in een vossenhol een vos te lijf te gaan, dan moet je niet snel terugschrikken en moet je niet snel opgeven, dan ga je dood namelijk.
De bewegelijkheid is er ook ingefokt, die beesten moesten wel mee op jacht, een jack russel die niet vanuit stilstand op het zadel bij het paard kon springen werd afgemaakt, ze hebben een uithoudingsvermogen van heb ik jou daar.
Het zijn echte jakkeraars, jagers, of het nu om een konijn stropen gaat of om een vos in zijn hol afwurgen, ze zijn er gewoon goed in.
Het zijn dus geen schattige dameshondjes en daar zit de fout, zo worden ze wel aangeschaft, dit is eigenlijk geen echt geschikte beginnershond, het is een echte werkhond en niet een ras dat geleerd heeft om goed samen te werken met de mens zoals bv herders enzo, dit ras is moedig, zelfstandig, eigewijs, is oor de duvel nog niet bang en denkt zelf na, is geen echte volger(alhoewel ze wel goed kunnen leren hoor!).
Lang haar, je bedoeld ruwhaar?quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:55 schreef Keltie het volgende:
[..]
Er zijn ook leuke/ mooie jack russels
De doorgefokte kutbeesten hebben een kortharige vacht, de echtes een langharige vacht
waren ze er maar. dan zouden ze heel wat minder energie hebben. lekker op de bank liggen inplaats van knagen en het 'peace-gebaar' maken als je thuis kwam.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Lang haar, je bedoeld ruwhaar?
Is wat anders, langharige jack russels zijn er niet.
Dan moeten ze geen lang haar hebben, maar dreadlock'squote:Op dinsdag 17 april 2007 20:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waren ze er maar. dan zouden ze heel wat minder energie hebben. lekker op de bank liggen inplaats van knagen en het 'peace-gebaar' maken als je thuis kwam.
Die vacht ziet er ook uit alsof hij stinktquote:Op dinsdag 17 april 2007 21:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit is een puli, 1 van de dreadlock rassen zeg maar, 1 nadeel, die vacht stinkt
Ik herb een langharige volbloed niet ruwharige Jack Russel! Weliswaar een misbaksel, maar ze zijn er dus wel. En lief dat ze is!quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Schat, dat is toch geen jack russel, dat is een bastaard, een kruising, een hele leuke kruising, dat dan wel weer, maar het is geen jack russelquote:Op dinsdag 17 april 2007 21:29 schreef sharonfactor het volgende:
[..]
Ik herb een langharige volbloed niet ruwharige Jack Russel! Weliswaar een misbaksel, maar ze zijn er dus wel. En lief dat ze is!
http://www.soyouwannabe.nl/images/sannoem2.jpg
maar dit is echt geen volbloed jack russel hoor, maar zoals erodome al zei een kruising.quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:58 schreef sharonfactor het volgende:
Haar hele familie, vader, moeder, broers, zussen, neefjes en nichtjes zijn allemaal Jacks. Ze wonen in een klein dorp, zijn allemaal bekend. De eigenaars van de ouders zijn ook de dierenarts. Ze is gewoon een misbakseltje. Maar ze is een echte Jack, kan goed werken, luistert goed, is trouw, dominant, goeie jager, eigenwijs en soms net een klein mensje, maar als je haar onder de duim houd is ze fantastisch voor mij en mn huisgenoot. De hele buurt is gek op haar, vooral omdat ze een staand en hangend oor heeft en erg vrlijk is kan ze ontzettend aandoenlijk zijn. Ja inderdaad. Ik ben verliefd ;-)
Zo te lezen weet je met die van jou ook wel raad.
Ruw haar, lang haar.. Lekker belangrijk.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Lijkt wel een schaap als je er snel naar kijktquote:Op dinsdag 17 april 2007 21:29 schreef sharonfactor het volgende:
[afbeelding]
[..]
Ik herb een langharige volbloed niet ruwharige Jack Russel! Weliswaar een misbaksel, maar ze zijn er dus wel. En lief dat ze is!
wat schrijf ik nou, wil je soms zeggen dat ik lieg ofzo?quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:09 schreef Syd het volgende:
[..]
maar dit is echt geen volbloed jack russel hoor, maar zoals erodome al zei een kruising.
Erg apart dan, maar het resultaat is erg leuk moet ik zeggen!quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:58 schreef sharonfactor het volgende:
Haar hele familie, vader, moeder, broers, zussen, neefjes en nichtjes zijn allemaal Jacks. Ze wonen in een klein dorp, zijn allemaal bekend. De eigenaars van de ouders zijn ook de dierenarts. Ze is gewoon een misbakseltje. Maar ze is een echte Jack, kan goed werken, luistert goed, is trouw, dominant, goeie jager, eigenwijs en soms net een klein mensje, maar als je haar onder de duim houd is ze fantastisch voor mij en mn huisgenoot. De hele buurt is gek op haar, vooral omdat ze een staand en hangend oor heeft en erg vrlijk is kan ze ontzettend aandoenlijk zijn. Ja inderdaad. Ik ben verliefd ;-)
Zo te lezen weet je met die van jou ook wel raad.
En daarom schop jij dit topic naar boven??!!quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:22 schreef teknomist het volgende:
Mijn Jack heeft laatst een muis gevangen. Onze kat heb ik daar nog nooit mee thuis zien komen.
Vuige teef.quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Inderdaad, die van ons is kortharig. Ze luistert prima, en is vooral heel onderdanig. Ze ligt als eerste op haar rug. En met onze kat kan ze prima opschieten.
Druk? Ja, dat wel. Ze weet haar speelgoed altijd wel te vinden ,ook nadat je ruim twee uur met haar gelopen hebt.
Ja, ik had de search gebruikt om topics over Jack Russels te vinden. En als ik dan opeens wat kwijt wil, dan post ik dat gewoon.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:51 schreef conleche het volgende:
[..]
En daarom schop jij dit topic naar boven??!!
aangifte gedaan?quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:04 schreef conleche het volgende:
[..]
't waren de honden van de buurman. Hij was ze al de hele dag kwijt; ontsnapt omdat iemand de deur open had laten staan. Hij vond het ook echt erg, maar ja wat koop je d'r voor. Het erge is dat wij nog 4 katten en een klein hondje hebben en ik durf ze nu bijna niet meer in de tuin te laten rondlopen. Het hondje is ook al eens flink gebeten door een andere Jack Russel van vrienden. Daarom zeg ik: de muilkorf aan de russels en helaas bedoel ik dat niet eens grappig...
Dat dus.quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:14 schreef BazzieK het volgende:
Jack Russels zijn geweldig, katten zijn ook.
Natuurlijk is het klote dat je kat is doodgebeten door 2 jack russels maar wat wil je nou. Het is gewoon puur natuur en de kans is groot dat die buurman meer op zijn honden let dan jij op je kat. Verder kan je flink de tyfus krijgen omdat je een heel ras honden generaliseerd op gedrag wat vaak meer met opvoeding dan met ras te maken heeft![]()
Dan kan je nog veelquote:
Het is kloten dat je kat niet meer is, de mijne is zaterdag doodgereden voor mijn deur, moet ik dan maar auto's willen verbieden? Of diegene die gewoon doorgereden is het rijbewijs af laten pakken?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:05 schreef conleche het volgende:
[..]
Dan kan je nog veelsmiley's zetten als je wilt, lees eerst het topic maar eens door.
IK HOEF NIET OP MIJN KATTEN TE LETTEN, WANT HET IS MIJN TUIN.
Als een kind je huisdier trapt ga je dan naar de ouders of sla je het kind verrot?quote:Op maandag 18 augustus 2008 13:03 schreef SHE het volgende:
God helpe de hond die een van mijn poezels doodbijt.
Ik denk dat ik er char siu van maak, diezelfde dag nog. Ik vind dat je er nog vrij relaxed op hebt gereageerd eigenlijk.
Maar goed, ik ben dan ook een rancuneus kutwijf als het mijn teerbeminden betreft. Tragisch primitief zelfs
Kan jouw Jack russel los lopen? Die van mij loopt gelijk wegquote:Op maandag 18 augustus 2008 23:12 schreef ex het volgende:
Ik heb er nu eentje van 15 (een wonder dat hij nog leeft maar goed) en eentje van 8 weken. die van 15 heeft nog nooit wat fout gedaan, maar ik laat hem dan ook niet los lopen op plekken waar dat niet kan, omdat ik geen risico ga lopen. het zijn nou eenmaal drukke beesten waar je een hoop tijd in moet steken, vandaar dat ik me pup ook nu gehaald heb nu ik en mijn vriendin een hoop vrije tijd hebben om hem goed op te voeden.
Als je geen tijd hebt voor een jack russel moet je er zeker geen 1 nemen, maar goed opgevoed zijn ze super lief.
hij heet donut hihi.
Dat monster van mij kan prima loslopen, moet wel een beetje oppassen met konijnen e.d. die wegschieten, dat doet hij eerst end enkt later, maar zelfs dan krijg ik hem nog wel teruggeroepen(beter is het goed in de gaten te houden wat er gebeurt, hem aan te roepen voordat hij in actie komt, dan is er geen enkel probleem).quote:Op maandag 18 augustus 2008 23:14 schreef Dayuum het volgende:
[..]
Kan jouw Jack russel los lopen? Die van mij loopt gelijk weg
Ik denk dat je al dan niet moedwillig bent misleid maar dat is dus echt geen raszuivere Jack. Daar zit in ieder geval iets van Vlinderhond bij in.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:49 schreef sharonfactor het volgende:
[..]
wat schrijf ik nou, wil je soms zeggen dat ik lieg ofzo?
quote:Op maandag 18 augustus 2008 13:40 schreef SHE het volgende:
Die kans is klein, want mijn katten bewegen zich in een afgesloten tuin, die kindervrij is
En een kind is geen hond, alhoewel kinderen tegenwoordig natuurlijk ook een beetje doorgefokt zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |