Neequote:Op dinsdag 17 april 2007 16:55 schreef Keltie het volgende:
[..]
En dat heb jij mij ergens zien beweren?
Ik weet alleen 100% zeker dat deze dat niet zijn
Inderdaad, die van ons is kortharig. Ze luistert prima, en is vooral heel onderdanig. Ze ligt als eerste op haar rug. En met onze kat kan ze prima opschieten.quote:
Groetjes,quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Het zijn terriers, die hele groep heeft een drive van heb ik jou daar, zijn erg fel, dominant, laten zich niet kennen, zijn niet geneigd om op te geven.
Ze hebben de rem nog wel, zit er wel in, alleen willen ze vaak gewoon perse winnen, desnoods ten koste van alles.
Het zijn dan ook erg dappere hondjes, dat moet je wel zijn als je gefokt bent om in een vossenhol een vos te lijf te gaan, dan moet je niet snel terugschrikken en moet je niet snel opgeven, dan ga je dood namelijk.
De bewegelijkheid is er ook ingefokt, die beesten moesten wel mee op jacht, een jack russel die niet vanuit stilstand op het zadel bij het paard kon springen werd afgemaakt, ze hebben een uithoudingsvermogen van heb ik jou daar.
Het zijn echte jakkeraars, jagers, of het nu om een konijn stropen gaat of om een vos in zijn hol afwurgen, ze zijn er gewoon goed in.
Het zijn dus geen schattige dameshondjes en daar zit de fout, zo worden ze wel aangeschaft, dit is eigenlijk geen echt geschikte beginnershond, het is een echte werkhond en niet een ras dat geleerd heeft om goed samen te werken met de mens zoals bv herders enzo, dit ras is moedig, zelfstandig, eigewijs, is oor de duvel nog niet bang en denkt zelf na, is geen echte volger(alhoewel ze wel goed kunnen leren hoor!).
Lang haar, je bedoeld ruwhaar?quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:55 schreef Keltie het volgende:
[..]
Er zijn ook leuke/ mooie jack russels
De doorgefokte kutbeesten hebben een kortharige vacht, de echtes een langharige vacht
waren ze er maar. dan zouden ze heel wat minder energie hebben. lekker op de bank liggen inplaats van knagen en het 'peace-gebaar' maken als je thuis kwam.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Lang haar, je bedoeld ruwhaar?
Is wat anders, langharige jack russels zijn er niet.
Dan moeten ze geen lang haar hebben, maar dreadlock'squote:Op dinsdag 17 april 2007 20:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waren ze er maar. dan zouden ze heel wat minder energie hebben. lekker op de bank liggen inplaats van knagen en het 'peace-gebaar' maken als je thuis kwam.
Die vacht ziet er ook uit alsof hij stinktquote:Op dinsdag 17 april 2007 21:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit is een puli, 1 van de dreadlock rassen zeg maar, 1 nadeel, die vacht stinkt
Ik herb een langharige volbloed niet ruwharige Jack Russel! Weliswaar een misbaksel, maar ze zijn er dus wel. En lief dat ze is!quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Schat, dat is toch geen jack russel, dat is een bastaard, een kruising, een hele leuke kruising, dat dan wel weer, maar het is geen jack russelquote:Op dinsdag 17 april 2007 21:29 schreef sharonfactor het volgende:
[..]
Ik herb een langharige volbloed niet ruwharige Jack Russel! Weliswaar een misbaksel, maar ze zijn er dus wel. En lief dat ze is!
http://www.soyouwannabe.nl/images/sannoem2.jpg
maar dit is echt geen volbloed jack russel hoor, maar zoals erodome al zei een kruising.quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:58 schreef sharonfactor het volgende:
Haar hele familie, vader, moeder, broers, zussen, neefjes en nichtjes zijn allemaal Jacks. Ze wonen in een klein dorp, zijn allemaal bekend. De eigenaars van de ouders zijn ook de dierenarts. Ze is gewoon een misbakseltje. Maar ze is een echte Jack, kan goed werken, luistert goed, is trouw, dominant, goeie jager, eigenwijs en soms net een klein mensje, maar als je haar onder de duim houd is ze fantastisch voor mij en mn huisgenoot. De hele buurt is gek op haar, vooral omdat ze een staand en hangend oor heeft en erg vrlijk is kan ze ontzettend aandoenlijk zijn. Ja inderdaad. Ik ben verliefd ;-)
Zo te lezen weet je met die van jou ook wel raad.
Ruw haar, lang haar.. Lekker belangrijk.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Lijkt wel een schaap als je er snel naar kijktquote:Op dinsdag 17 april 2007 21:29 schreef sharonfactor het volgende:
[afbeelding]
[..]
Ik herb een langharige volbloed niet ruwharige Jack Russel! Weliswaar een misbaksel, maar ze zijn er dus wel. En lief dat ze is!
wat schrijf ik nou, wil je soms zeggen dat ik lieg ofzo?quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:09 schreef Syd het volgende:
[..]
maar dit is echt geen volbloed jack russel hoor, maar zoals erodome al zei een kruising.
Erg apart dan, maar het resultaat is erg leuk moet ik zeggen!quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:58 schreef sharonfactor het volgende:
Haar hele familie, vader, moeder, broers, zussen, neefjes en nichtjes zijn allemaal Jacks. Ze wonen in een klein dorp, zijn allemaal bekend. De eigenaars van de ouders zijn ook de dierenarts. Ze is gewoon een misbakseltje. Maar ze is een echte Jack, kan goed werken, luistert goed, is trouw, dominant, goeie jager, eigenwijs en soms net een klein mensje, maar als je haar onder de duim houd is ze fantastisch voor mij en mn huisgenoot. De hele buurt is gek op haar, vooral omdat ze een staand en hangend oor heeft en erg vrlijk is kan ze ontzettend aandoenlijk zijn. Ja inderdaad. Ik ben verliefd ;-)
Zo te lezen weet je met die van jou ook wel raad.
En daarom schop jij dit topic naar boven??!!quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:22 schreef teknomist het volgende:
Mijn Jack heeft laatst een muis gevangen. Onze kat heb ik daar nog nooit mee thuis zien komen.
Vuige teef.quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Inderdaad, die van ons is kortharig. Ze luistert prima, en is vooral heel onderdanig. Ze ligt als eerste op haar rug. En met onze kat kan ze prima opschieten.
Druk? Ja, dat wel. Ze weet haar speelgoed altijd wel te vinden ,ook nadat je ruim twee uur met haar gelopen hebt.
Ja, ik had de search gebruikt om topics over Jack Russels te vinden. En als ik dan opeens wat kwijt wil, dan post ik dat gewoon.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:51 schreef conleche het volgende:
[..]
En daarom schop jij dit topic naar boven??!!
aangifte gedaan?quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:04 schreef conleche het volgende:
[..]
't waren de honden van de buurman. Hij was ze al de hele dag kwijt; ontsnapt omdat iemand de deur open had laten staan. Hij vond het ook echt erg, maar ja wat koop je d'r voor. Het erge is dat wij nog 4 katten en een klein hondje hebben en ik durf ze nu bijna niet meer in de tuin te laten rondlopen. Het hondje is ook al eens flink gebeten door een andere Jack Russel van vrienden. Daarom zeg ik: de muilkorf aan de russels en helaas bedoel ik dat niet eens grappig...
Dat dus.quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:14 schreef BazzieK het volgende:
Jack Russels zijn geweldig, katten zijn ook.
Natuurlijk is het klote dat je kat is doodgebeten door 2 jack russels maar wat wil je nou. Het is gewoon puur natuur en de kans is groot dat die buurman meer op zijn honden let dan jij op je kat. Verder kan je flink de tyfus krijgen omdat je een heel ras honden generaliseerd op gedrag wat vaak meer met opvoeding dan met ras te maken heeft![]()
Dan kan je nog veelquote:
Het is kloten dat je kat niet meer is, de mijne is zaterdag doodgereden voor mijn deur, moet ik dan maar auto's willen verbieden? Of diegene die gewoon doorgereden is het rijbewijs af laten pakken?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:05 schreef conleche het volgende:
[..]
Dan kan je nog veelsmiley's zetten als je wilt, lees eerst het topic maar eens door.
IK HOEF NIET OP MIJN KATTEN TE LETTEN, WANT HET IS MIJN TUIN.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |