abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 februari 2007 @ 10:16:31 #1
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_46289017
Het voorjaar komt er weer aan en een mooie gelegenheid om met de kleine meid te gaan fietsen.
Alleen zelf kan/wil ze dit nog niet, dus zijn wij nu aan het kijken naar een fietsstoeltje.
Een goede uiteraard en daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.
Heb je een stoeltje welke je geweldig vind, of 1 die een miskoop bleek.
Heb je een voorstoeltje? En hoelang heb je die gebruikt?

kortom, post erop los!
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  woensdag 14 februari 2007 @ 10:22:44 #2
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46289174
Ik heb een voorstoeltje en een achterstoeltje voor Amber. Haar vader neemt haar nog wel eens in het voorstoeltje mee. Daar mag ze tot 15 kilo in, en dat is ze nog niet. Amber is nu ruim 2,5, dus dat voorstoeltje heeft zijn geld inmiddels dus wel opgebracht. Nu gaat iris (7,5 maand) er in.
Voor Amber hadden we ook al een achterstoeltje. Beiden van Bobike en beide van Marktplaats gehaald.

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_46289860
Ik had voor mijn meiden eerst een voorstoeltje en later een achterstoeltje.Tja....en hoe lang ze erin zaten.....tot ze niet meer pasten Ik heb alleen een hekel aan die bobike-dingen,dus ik had die andere,met zo'n beugel eromheen en voet- en handsteuntjes en een windscherm,ook lekker.Heb van die bobike-dingen altijd het idee,dat ze er zo uitglijden.Er zit wel een tuigje in,maar verder niks.Ik heb er liever zo'n beugel omheen.
Voor de nieuwe spruit moet ik weer een nieuwe voorstoel kopen,die heb ik jaren geleden al verkocht.Achterzitje heb ik gelukkig nog,ze zijn toch best wel prijzig.
Oh en ik kocht ze altijd bij Halfords,vaak de laagste prijs.

Groetjes,Minoes
pi_46289907
Hier een bobike voorstoeltje en zo eentje waar ze helemaal in zitten, maar dat vond ik een gehannis, dus ik ga voor bobike, vond Thijs toen ook stukken leuker en gemakkelijker.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 14 februari 2007 @ 10:56:16 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46290015
Hier ook zowel voor als achter een Bobike
Het voordeel (tenminste, in mijn ogen lijkt t een voordeel) van ons voorzitje is dat er geen beugels oid aan t stoeltje zitten waar je je kind tussen moet 'proppen'. Zeker als ze wat groter worden komen ze bij bijv. eem GMG snel tegen de voorbeugel aan, bij een Bobike komen ze hoogstens tegen het stuur aan. (en dan kan je je stuur hoger zetten of t blok van t stoeltje lager).

Er zijn ook fietszitjes voor achter die je in een slaapstand kunt zetten en die erg veilig uit een of andere test kwamen, alleen heb ik ze nergens gezien. (zijn niet voor de allerkleinsten geschikt btw)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 14 februari 2007 @ 11:00:17 #6
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_46290104
Toch veel ervaringen met de bobike (volgens mij heeft de overbuurvrouw deze ook).
Ik ga eens kijken of ik online een test kan vinden...
Blijf ondertussen gewoon posten...
pi_46290919
Hier ook allebei Bobike.
En via internet zijn ze voordeliger te kopen dan in de winkel, zoals bijna alles.

Zie ook Fietsstoeltjes
  woensdag 14 februari 2007 @ 12:26:25 #8
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46292406
ik heb voor en achter een gmg. het leek ons qua veiligheid wat beter. (geloof ik, voorstoeltje is alweer een tijdje geleden dat we die gekocht hadden)

het voorstoeltje heeft Maxim tot vd winter in gezeten, maar hij is al de 15 kg gepasseerd, plus dat hij lange benen heeft die er echt niet meer fatsoenlijk in passen, voor hem was echt een achterstoeltje nodig.en Romijn is al ruim 8 maanden, die kan ook al mee op de fiets.

het achterstoeltje heb ik vorige week gekocht, en ik vond deze erg solide en makkelijk,. plus dat het superveilig vastzit aan mijn fiets (eurofix zit er tegenwoordig bij), was voor mij de keus snel gemaakt.

je moet denk gewoon zelf even gaan kijken in een winkel wat je het fijnste en beste lijkt.
  woensdag 14 februari 2007 @ 12:34:28 #9
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_46292616
Hier een gmg stoeltje.
Ben er erg tevrede over ik vond ze er idd veiliger uit zien ivm de beugel die nog rond het stoeltje zit.
Mara is nu 3 jaar en 3 maanden en zit er nog met gemak in. De voetsteuntjes kunnen nog een standje lager. Op zich geen gehannes om haar er in te krijgen ze weet dat ze haar benen recht moet houden en dan glijd ze er zo in.

Ze weegt trouwens 13 kilo dus kan met gewicht nog makkelijk in het stoeltje.

groetjes joyce
pi_46292848
In ieder geval even opletten of het stoeltje voldoet aan de nieuwe europese norm: Europese Norm (EN 14344)
quote:
  • Fietszitjes moeten voorzien zijn van een spaakafscherming. Indien deze afscherming ontoereikend is moet een jasbeschermer bij het fietszitje worden geleverd.
  • Fietszitjes aan het stuur mogen alleen tussen de berijder en het stuur worden bevestigd en niet meer aan de voorkant van het stuur boven de koplamp.
  • Fietszitjes aan het stuur mogen niet enkel aan het stuur worden gehangen maar alleen in combinatie met een extra bevestiging aan het frame.
  • Fietszitjes achter op de fiets moeten beschikken over een hoge rugleuning en fietszitjes op de bagagedrager moeten een extra bevestiging aan de fiets hebben.
  • Gebruik van schoudergordels in het fietszitje is verplicht, evenals een kruisgordel of een zitverhoging tussen de beentjes van het kind
  • van: fietsstoel.nl
    pi_46298329
    Wij hebben ook een Bobike voorop. Via marktplaats gekocht met een windscherm. Bevalt goed.
    Alleen is er een voetensteuntje af gevallen, dus als je het 2e hands koopt, zou ik er nog even goed op letten.
    pi_46317889
    Ik heb vandaag op de 9 maanden beurs de nieuwe kleurtjes BoBike gezien.. en die zijn
    Had al besloten om voor BoBike te gaan, maar vond de oude kleuren een beetje saai en totaal niet mijn smaak. Leuk te lezen dat er zoveel goede ervaringen mee zijn!

Nu zag ik dat ze vanaf 9 kilo ook een stoeltje hebben voor achterop, maar ik dénk dat ze het voorop de fiets leuker vinden. Wat is jullier ervaring daarin?
    ♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
    pi_46318626
    Ik heb een BoBike stoeltje, maar ik vind het een onding.

ik ben eigenlijk iets te klein om goed het clipje (met een veiligheidssluiting) erin te krijgen, dat is echt gehannes, en eruit helemaal want dan moet ik 2 dingen inknijpen en dat lukt me vaak gewoon echt niet.
    heb geen ervaringen met een gmg zitje, maar als i ker nog een zou moeten kopen

Icicle, de achterstoeltjes vanaf 9 kilo zijn niet bedoeld om al gelijk te gebruiken, maar er zijn kindjes van 2 jaar die nog 9 kilo wegen, vandaar. de achterstoeltjes zijn ook iets groter voor merlijn eerst nog een voorstoeltje kopen hoor!

ik heb trouwens gewoon een zwart stoeltje, ik vond juist al die kleuren en motiefjes stom
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
      donderdag 15 februari 2007 @ 09:03:07 #14
    33169 Magneet
    Magnetic Enhanced
    pi_46322079
    Hier ook een bobike voorstoeltje Zwart plastic met oranje bekleding als ik het me goe dherinner ( staat al weer ff in de schuur )
      Licht Ontvlambaar donderdag 15 februari 2007 @ 09:45:37 #15
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_46322829
    Hier ook een Bobikestoeltje, mooie groene bekleding die bij mij fiets kleurt We hadden eerst zo'n andere te leen, maar die vond ik voor Isa echt oncomfortabel. In het Bobike stoeltje zit ze in een heel relaxte stand, terwijl ze in dat andere stoeltje helemaal rechtop zat en naar mijn idee nauwelijks steun had. Plus dat het bobike stoeltje vrij gemakkelijk van de ene op de andere fiets te zetten is, omdat we allebei zo'n steun erop hebben nu.
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      zaterdag 17 februari 2007 @ 22:39:46 #16
    1394 Tazz
    Vakmanschap is... *hips*
    pi_46412286
    quote:
    Op woensdag 14 februari 2007 11:30 schreef poemojn het volgende:
    Zie ook Fietsstoeltjes
    Bedankt voor deze link.
    Ik heb nog eens uitgebreid de bobike mini en maxi van de overbuurvrouw bekeken, en we hebben besloten er zo 1 te nemen...
    Nu nog een kleurtje uitzoeken.
    pi_46412655
    wij hebben ook die bobike stoeltjes en ik vind ze wel fijn, maar de maximale voetensteunstand is me wel wat kort. mijn kinderen zijn vrij groot en door die beperking aan de voetsteuntjes zitten ze al gauw zo opgepropt met hoge knieën, en passen ze er minder lang in dan ik zou willen. ook vind ik dat ze wel wat al te makkelijk hun voetjes onder die elastieken bindertjes uit kunnen wrikken.

misschien moet 't eigenlijk in V&A maar ik doe 't toch snel even hier: ik heb nog in de aanbieding van die voetenzak/regenjas combinaties van www.deryan.nl. zowel de mini als de maxi. niet veel gebruikt hier, omdat we eigenlijk gewoon mooiweerfietsers blijken te zijn.
    pi_46415093
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 22:52 schreef bixister het volgende:
    wij hebben ook die bobike stoeltjes en ik vind ze wel fijn, maar de maximale voetensteunstand is me wel wat kort. mijn kinderen zijn vrij groot en door die beperking aan de voetsteuntjes zitten ze al gauw zo opgepropt met hoge knieën, en passen ze er minder lang in dan ik zou willen. ook vind ik dat ze wel wat al te makkelijk hun voetjes onder die elastieken bindertjes uit kunnen wrikken.

misschien moet 't eigenlijk in V&A maar ik doe 't toch snel even hier: ik heb nog in de aanbieding van die voetenzak/regenjas combinaties van www.deryan.nl. zowel de mini als de maxi. niet veel gebruikt hier, omdat we eigenlijk gewoon mooiweerfietsers blijken te zijn.
    Ik pm je even, heb wel interesse.
      zondag 18 februari 2007 @ 09:24:57 #19
    115121 Arizona
    Zeg maar Arißona
    pi_46418592
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 22:52 schreef bixister het volgende:

Zijn die dingen wel handig? Een regenpakje aantrekken is volgens mij veel makkelijker .
    Overigens ben ik ook een mooi-weer fietser, ik fiets echt NOOIT als het regent .

Wij zoeken een tweede kinderzitje achterop. We hebben er één van Bobike en die bevalt prima. Ikzelf fiets bijna nooit met mijn dochter, mijn vriend des te meer. Hij krijgt dus de Bobike achterop en ik zoek een goedkope. (voor bijna niet fietsen vind ik een Bobike vrij prijzig .
    You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
    pi_46418824
    het vergde hier wel enige oefening. vooral de eerste keer moet je echt even tijd nemen om te kijken hoe die dingen om het stoeltje heen moeten zodat je je kind er zo in kunt zetten. het voordeel boven een gewoon regenpak is vooral dat de benen en voeten niet zo koud worden, ze zijn heerlijk gevoerd.
      maandag 19 februari 2007 @ 10:28:34 #21
    1394 Tazz
    Vakmanschap is... *hips*
    pi_46451204
    Inmiddels een Bobike met windscherm besteld.

een redelijk neutrale kleur geworden.
    pi_46502712
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 00:23 schreef pinquit het volgende:
    Icicle, de achterstoeltjes vanaf 9 kilo zijn niet bedoeld om al gelijk te gebruiken, maar er zijn kindjes van 2 jaar die nog 9 kilo wegen, vandaar. de achterstoeltjes zijn ook iets groter voor merlijn eerst nog een voorstoeltje kopen hoor!
    Dank voor de tip Pinquit!!

Ik heb vandaag een BoBike mini+ gekocht, helemaal zwart, met grijze armsteuntjes. Lekker simpel En ik houd van zwart
    Heb in de winkel al gekeken of het stoeltje praktisch was op een omafiets.. viel een beetje tegen. Maar misschien dat ik op mijn fiets het zadel nog wat naar achteren kan zetten, en anders moet het lukken als je het stuur schuin houdt bij het opstappen.

Zo niet, dan moet ik tóch aan de mama-fiets nah..
    pi_46506867
    Icicle, er bestaan speciale zadelpennen die je zadel wat meer naar achteren plaatsen. En anders, ik ben helemaal blij met mijn mamafiets al kan ik er lang niet zo hard mee fietsen als op een gewone fiets.
    Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
    Begin maar gewoon,hier en nu.
    Je kunt niet alles voorzien.
    Begin er maar gewoon aan te werken.
    pi_46511368
    het kan wel op een omafiets, gewoon even 'handigheid' in krijgen. ik step nu bijv. voor het opstappen met rechts en ga eerst staan voordat ik mijn been tussen stoeltje en zadel pers
    met afstappen net zo, maar dan andersom dus.

maar een mamafiets is misschien wel makkelijker
    pi_46512236
    Een bobike stoeltje kan goed met een omafiets hoor, gewoon je zadel wat lager zetten. Je stapt dan wat makkelijker op en af.
    pi_46517662
    Niet elk merk omafiets heeft hetzelfde frame Dus er zal wel verschil zijn. Ik heb in de winkel dezelfde fiets als die ik heb geprobeerd, en daar moest je inderdaad even handigheid in krijgen De hoogte van het zadel was het probleem niet, het was de afstand tussen zadel enstuur.
    En anders zal ik eens kijken naar van die zadelpennen Jelief! Klinkt goed
    pi_46517963
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 09:21 schreef lcicle het volgende:
    Niet elk merk omafiets heeft hetzelfde frame Dus er zal wel verschil zijn.
    Daar heb je wel gelijk in Had ik niet over nagedacht, zal wel komen omdat ik blondt ben
    pi_46518132
    Ik vind de gordeltjes van bobike zo rot, na een paar keer verstellen gaan ze krullen en krijg je ze niet meer goed versteld, als ze te los zitten zakken ze af en als ze niet te los zitten (lees: als ze niet afzakken) dan zitten ze zo strak dat kindlief striemen heeft.
    Achter heb ik nu een Hema-stoeltje, en dat zit volgens het grut lekkerder. Het aanhechtingspunt van de gordels zit boven de schouders waardoor die veel beter zitten dan bij Bobike (waar de schouders al snel hoger zitten dan de gordelaanhechting, met bovenstaande problemen tot gevolg). Geeft ook iets meer steun als ze in slaap vallen, en het is makkelijker van fiets te wisselen omdat de voetsteuntjes niet vastzitten (dat is natuurlijk ook als minpuntje te zien, aan de andere kant deint het stoeltje zo wel lekkerder mee dan een bobike). De voetgordeltjes zijn wel een stuk beter dan die krengen van bobike (die niet vast blijven zitten en waar na een paar maanden de rek uit is). Nou zitten de heren met hun pootjes in mijn fietstassen, dus eigenlijk maakt het niet heul erg uit hoe goed ze met hun voeten vastzitten.

Ik heb trouwens een herenfiets, en vind dat heerlijk. Dat klinkt misschien een beetje raar omdat het met de stang natuurlijk onhandig opstappen is, maar daar staat tegenover dat ik mijn handen niet nodig heb om de fiets overeind te houden bij stoplichten oid. Die staat gewoon klem tussen mijn benen.
    Bovendien kan op de stang een extra zadeltje voor een kind, de jongste van drie past daar nu net op en dat vindt ie helemaal het einde. Het is ook heel gezellig moet ik zeggen.
    pi_46519701
    anneja, stoer! maar hoe doe je dat dan met opstappen als er 1 achterop zit en 1 op je stangzadel?
    pi_46520589
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 11:01 schreef bixister het volgende:
    anneja, stoer! maar hoe doe je dat dan met opstappen als er 1 achterop zit en 1 op je stangzadel?
    Ik laat eerst kind achterop klimmen, dan stap ik op (over de stang heen dus, het kostte slechts twee keer op mijn bek gaan omdat ik mijn been tegen het fietszitje (gelukkig zonder kind ) aanzwiepte bij het opstappen om te leren dat ik beter op een andere manier kon opstappen ), en dan klimt het andere kind op het zadeltje. Ik ben niet overdreven groot ofzo (1m70), wel zijn mijn benen verhoudingsgewijs vrij lang
    Grote nadeel van het voorzadeltje is dat kind geen helm opkan, dan kan ik er niet meer overheen kijken. Maar het fietst zo gezellig, dus ik doe het toch vaak ipv 'm achterop te zetten eigenlijk hang ik het principe aan dat de heren voor langere afstanden in de kar moeten (voorzover ze niet zelf fietsen, de oudste is net 6 dus die moet dat soms), maar dat vinden we veel minder leuk. En op mijn reservefiets zitten ze alleen op zo'n kussen-met-beugeltje geval van GMG, en ook nog achterstevoren.
    En de helmen vergeten we ook de helft van de tijd. En dat terwijl oudste al eens met zijn (toen gelukkig wel gehelmde) kop op de stoeprand is geknald toen hij met z'n eigen fiets viel. Ja, wij zijn nalatig tuig
    pi_46520733
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 09:46 schreef anneja het volgende:
    De voetgordeltjes zijn wel een stuk beter dan die krengen van bobike (die niet vast blijven zitten en waar na een paar maanden de rek uit is).
    De krengen die ik hier nu heb zijn van rubber. Zou me verbazen wanneer daar de rek uit gaat.
    pi_46521099
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 11:39 schreef lcicle het volgende:

[..]

De krengen die ik hier nu heb zijn van rubber. Zou me verbazen wanneer daar de rek uit gaat.
    Ah, dat klinkt al beter dan die elastieken. Hebben ze het bevestigingssysteem ook veranderd zodat het daadwerkelijk vast blijft zitten? Bij de mijne is dat een plastic ding dat uit goodwill aan een richel aan de zijkant van het voetsteuntje moet blijven hangen. Ik heb er destijds van dat zelfplakkende klitteband opgezet, anders bleven ze dus niet zitten (maar ik vond het stoeltje ook niet aardig, dus waarom zou het uit goodwill iets voor mij doen, nietwaar )
    pi_46521172
    Aan de zijkant van het 'ding' zitten uitsteeksels die idd moeten blijven hangen achter het randje van de voetsteun, nu Emma schoenen aanheeft gaat dat goed maar toen ze dat ding nog niet opvulde schoten ze vaak los.kwestie van strak doen dus....
    pi_46521370
    kijk ik op de bobike website omdat ik nieuwsgierig ben naar die nieuwe voetriempjes, zetten ze al hun stoeltjes er zonder voetsteuntjes op
    pi_46526557
    ik heb wel de voetsteuntjes, maar niet de riempjes. max kan nergens tussen en zit eigenlijk met zn schoentje zo goed als 'klem' in dat ding
      donderdag 22 februari 2007 @ 10:59:27 #36
    167723 sanni
    Acima de seu
    pi_46552437
    quote:
    Op maandag 19 februari 2007 10:28 schreef Tazz het volgende:
    Inmiddels een Bobike met windscherm besteld.
    [afbeelding]
    een redelijk neutrale kleur geworden.
    Hey! Heeft mijn zus ook! prima ding overigens
      vrijdag 23 maart 2007 @ 09:03:23 #37
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_47571575
    Heeft iemand ervaring met de fietsstoeltjes van de Hema? Deze bedoel ik dus:
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_47576561
    Wij hebben het voorzitje van Bobike, ik vind 'm echt ideaal. We hebben beiden zo'n bevestigingsblok en je kan het stoeltje makkelijk wisselen. Sara zit er goed in, inmiddels alweer 9 maanden, en ze vindt het superleuk!

Max, kheb er geen ervaring mee, maar ben zelf ook benieuwd, die willen wij namelijk ook voor achterop!
    Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
    Sara
    Merel
    Ukje
      vrijdag 23 maart 2007 @ 23:07:54 #39
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_47599249
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 09:03 schreef m@x het volgende:
    [afbeelding]
    Ja, steekt vinger op.

Vindt het een veilig stoeltje Zoë zit er goed in vast en de benen hangen niet vrij, niet makkelijk door je kind los te maken. Makkelijk af te halen met een kliksysteem om de fietsstoel bv op een andere fiets te doen. Kost je natuurlijk alleen nog een extra setje om de stoel in te klikken en nog een voordeel fietsentassen kunnen er gewoon onder.
    pi_47635045
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 09:03 schreef m@x het volgende:
    [afbeelding]
    Die hebben wij dus, je moet wel opletten dat je een exemplaar hebt wat niet zichzelf van de bevestigingsbeugel afwipt (bij ons was de tweede goed, en ik zie wel eens mensen rijden waar die beugel ook loszit). Niet dat hij echt loskan, het is meer dat hij gaat wijken aan de achterkant.
    De kinderen vinden hem lekkerder zitten dan de bobike, hij geeft meer steun als ze in slaap vallen (gebeurt nu trouwens nooit meer) en hij veert een beetje mee omdat de voetsteunen niet aan het frame vastzitten. Ook blijven de gordeltjes een stuk beter zitten dan die van bobike, hoewel de sluiting er minder degelijk uitziet.
    pi_47635086
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 23:07 schreef Rottdog het volgende:
    voordeel fietsentassen kunnen er gewoon onder.
    Dat ook, inderdaad. Ik wil de kinders graag met hun voeten in de fietstassen omdat dat mij een veiliger gevoel geeft. Bij bobike kan dat alleen als je gaten in je tassen maakt. (die kan je ook monteren in combinatie met een bagagedragerverlenger (los te koop of zelf knutselen met tieraps en een plankje oid), maar dan zit kind dus niet met zijn voeten in de tassen)
    pi_47644986
    Weet iemand waar ik een fietshelmpje maatje Ronja kan vinden? Halfords en dergelijke hebben wel kindermaatjes, maar die zijn voor peuters.

edit: inmiddels gevonden

[ Bericht 30% gewijzigd door owlet op 25-03-2007 17:54:32 ]
      zondag 25 maart 2007 @ 17:56:04 #43
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_47645600
    ik heb ffgezocht, zoekmacien geeft veel tweedehands Ik word een beetje moe van al die verkoopsite's . Magoe, bij babywalz hebben ze helmpjes voor maat 46 tot 52, zal ook wel te groot zijn, ik spit nog ff verder...
    Ik wil toch ook wel een helmpje voor Emma trouwens. Bij de Hema zijn ze niet duur maar pas in maatje kleuter
      † In Memoriam † zondag 25 maart 2007 @ 19:13:53 #44
    141844 Macka66
    Ingewikkeld doekiemonster
    pi_47647976
    Halfords begint vanaf maat 45.
    Bij de Lidl aanbiedingen deze week fietshelmen vanaf maat 48.

[ Bericht 2% gewijzigd door Macka66 op 25-03-2007 23:01:07 (Lidl ververst blijkbaar de website op zondagavond) ]
    DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
    God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
      † In Memoriam † woensdag 28 maart 2007 @ 11:30:27 #45
    141844 Macka66
    pi_47742475
    DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
    God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
    pi_47742679
    Spijtig dat die fietshelmen altijd zo lelijk zijn.
      † In Memoriam † woensdag 28 maart 2007 @ 12:27:13 #47
    141844 Macka66
    pi_47744349
    quote:
    Op woensdag 28 maart 2007 11:37 schreef Bass-Miss het volgende:
    Spijtig dat die fietshelmen altijd zo lelijk zijn.
    Een kind met een gespleten schedel is nog minder aantrekkelijk
    Ik vind het vooral jammer en ook kwalijk dat helmen in babymaatjes zo moeilijk te vinden zijn.
    pi_47744524
    quote:
    Op woensdag 28 maart 2007 12:27 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Een kind met een gespleten schedel is nog minder aantrekkelijk
    Ik vind het vooral jammer en ook kwalijk dat helmen in babymaatjes zo moeilijk te vinden zijn.
    Ja, ik zou het er niet om laten hoor.
    En het is idd krom dat ze moeilijk in babymaatjes te vinden zijn. Fons gaat soms ook wel eens mee op de fiets, in de draagdoek dan.
    pi_47746082
    Ik heb gewoon een helmpje bij de fietsenzaak gekocht. Daar waren ze in grote getale aanwezig vanaf maat 40.
    Variety is the spice of life
    pi_47748205
    quote:
    Op woensdag 28 maart 2007 12:32 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ja, ik zou het er niet om laten hoor.
    En het is idd krom dat ze moeilijk in babymaatjes te vinden zijn. Fons gaat soms ook wel eens mee op de fiets, in de draagdoek dan.
    Vind je dat niet eng? Ik zou zo bang zijn dat ik tegen mijn stuur zou klappen. brrrrr...
    Er is voor mij een wereld open gegaan toen ik voor het eerst met Ronja voorop de fiets boodschappen ging doen. Echt heerlijk om weer overal snel naar toe te kunnen
    bij de fietsenwinkel hier hebben ze alleen K3 helmpjes voor peuters
      † In Memoriam † woensdag 28 maart 2007 @ 14:13:46 #51
    141844 Macka66
    pi_47748533
    quote:
    Op woensdag 28 maart 2007 13:11 schreef nebelung het volgende:
    Ik heb gewoon een helmpje bij de fietsenzaak gekocht. Daar waren ze in grote getale aanwezig vanaf maat 40.
    * Macka gaat op zoek naar een betere fietsenwinkel met deskundiger personeel
    pi_47750671
    quote:
    Op woensdag 28 maart 2007 14:04 schreef owlet het volgende:

[..]

Vind je dat niet eng? Ik zou zo bang zijn dat ik tegen mijn stuur zou klappen. brrrrr...
    Er is voor mij een wereld open gegaan toen ik voor het eerst met Ronja voorop de fiets boodschappen ging doen. Echt heerlijk om weer overal snel naar toe te kunnen
    bij de fietsenwinkel hier hebben ze alleen K3 helmpjes voor peuters
    Een beetje wel, ik rij dus ook belachelijk voorzichtig. Vooral in vergelijking met hoe ik alleen fiets...
    Nu ja, dat doe ik evengoed met een kindje in een stoeltje, ben zo ook nooit helemaal op mn gemak.
      woensdag 4 april 2007 @ 23:02:46 #53
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_48025377
    Wie heeft er ervaring met het stuurtje met slaaprol van Bobike?
    Zit er over te denken om aan te schaffen, lijkt me wel handig.
    En dat elastiek waarmee je de voetjes vastmaakt zeg maar, is uitgerekt. Zal je toch wel los kunnen kopen?
    pi_48391707
    Wij hebben vandaag het fietsstoeltje op mijn fiets gemaakt. Is er nog een bepaalde hoogte dat dat stoeltje moet zitten? Mikael kan nu gewoon zijn benen kwijt en zit dan niet te hoog boven het stuur uit. Is dat goed?

En nee ik ga nog niet met Mikael fietsen maar manlief heeft binnenkort geen tijd om dat ding eraan te maken en nu zit ie alvast
    Liefde
    Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
      maandag 16 april 2007 @ 21:30:31 #55
    1394 Tazz
    Vakmanschap is... *hips*
    pi_48395332
    Als het goed is, zou je in he begin de eerste stand moeten gebruiken.
    Dus, voetensteun zo hoog mogelijk.
    Ik hoop dat de foto een beetje duidelijk is.
    pi_48408988
    ik wist niet eens dat er meerdere standen zijn op een fietsstoeltje heeft elk stoeltje dat?
    En ons derde wonder Lucas!!
    Onze zoon Kevin!
    Sarah is al zo oud!!!
    pi_48411553
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 10:13 schreef CrazyMoon het volgende:
    ik wist niet eens dat er meerdere standen zijn op een fietsstoeltje heeft elk stoeltje dat?
    Da's niet de hoogte van het stoeltje zelf, alleen van de voetsteuntjes.

En die elastieken zijn volgens mij niet los verkrijgbaar, althans niet toen ik ernaar op zoek was. Ik heb zelf wat gefreubeld met zelfklevend klitteband, bleven ze ook beter zitten.
      dinsdag 17 april 2007 @ 12:08:26 #58
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_48412806
    Crazymoon, de steun van het stoeltje gaat om je stuurpen heen. Die kun je dus op verschillende hoogtes monteren.
    pi_48421545
    oooooow zo ok hihi
    Onze zoon Kevin!
    Sarah is al zo oud!!!
      Milf dinsdag 17 april 2007 @ 15:45:58 #60
    16000 nikky
    Paars is het nieuwe rood!
    pi_48421888
    Zijn er ook mensen hier die een fietsstoel hebben op een mountainbike ( ATB ) hebben? Ik weet dat ze er zijn en dat ze onder je zadel worden gemonteerd. Ik heb namelijk geen gewone fiets alleen een mountainbike. Of kunnen sommige "gewone" fietsstoeltjes op het stuur van een mountainbike? Volgens mij zit namelijk de stang te dicht bij het stuur. Te hoog dus eignlijk waardoor je geen fietsstoel aan het stuur kunt bevestigen.
    👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
    Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
    Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
      dinsdag 17 april 2007 @ 15:50:49 #61
    33169 Magneet
    Magnetic Enhanced
    pi_48422129
    fietstoelen van Bobike monteer je aan de stuurstang dus de vertikale stang waaraan de uiteindelijke buis met handvaten weer aanzit. Zou geen probleem moeten zijn denk ik.
      Milf dinsdag 17 april 2007 @ 15:54:09 #62
    16000 nikky
    pi_48422329
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 15:50 schreef Magneet het volgende:
    fietstoelen van Bobike monteer je aan de stuurstang dus de vertikale stang waaraan de uiteindelijke buis met handvaten weer aanzit. Zou geen probleem moeten zijn denk ik.
    Daar zit bij mij maar een centimeter of 4 ruimte waar ik iets op zou kunnen monteren. Ik heb het idee dat dat dus niet werkt. .

En als ik zo de foto's bekijk hier dan zit mijn wiel veel te dichtbij. Dus als ik zou sturen zou hij tegen de kinderstoel aankomen.
    Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
      dinsdag 17 april 2007 @ 16:03:54 #63
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_48422848
    het stoeltje stuurt mee, dus gelijk met je wiel.
    maar op een mountainbike lijkt het me ook niet makkelijk zitten, je moet er dan zo overheen hangen, als daar al de ruimte voor is.
      dinsdag 17 april 2007 @ 16:05:19 #64
    33169 Magneet
    Magnetic Enhanced
    pi_48422926
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 16:03 schreef LadyS het volgende:
    het stoeltje stuurt mee, dus gelijk met je wiel.
    maar op een mountainbike lijkt het me ook niet makkelijk zitten, je moet er dan zo overheen hangen, als daar al de ruimte voor is.
    daar had ik niet eens aan gedacht. ik denk dat je idd een atb beter kan combineren met een fietskar.
      dinsdag 17 april 2007 @ 16:06:42 #65
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_48422989
    ik vind wel dit:

Voor ouders die graag op de mountainbike fietsen maar toch hun kinderen mee willen nemen is er nu een oplossing.Naast de aanhangkar brengt Bobike een aangepaste bevestiging op de markt om het Bobike kinderzitje achter de voorbouw te monteren.meer informatie
      Milf dinsdag 17 april 2007 @ 16:08:30 #66
    16000 nikky
    pi_48423072
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 16:05 schreef Magneet het volgende:

[..]

daar had ik niet eens aan gedacht. ik denk dat je idd een atb beter kan combineren met een fietskar.
    En die dingen vind ik nou zo levensgevaarlijk
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 16:06 schreef LadyS het volgende:
    ik vind wel dit:
    [afbeelding]

Voor ouders die graag op de mountainbike fietsen maar toch hun kinderen mee willen nemen is er nu een oplossing.Naast de aanhangkar brengt Bobike een aangepaste bevestiging op de markt om het Bobike kinderzitje achter de voorbouw te monteren.meer informatie
    Die ziet er goed uit

Dank je wel ik ga even op onderzoek uit
      dinsdag 17 april 2007 @ 16:37:40 #67
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_48424505
    Nikky, S heeft een achterzitje op zijn mountainbike, ja. Maar het nadeel is dat je kindje voor het Bobike achterzitje al wat groter moet zijn dan voor het voorzitje van Bobike. Dus die oplossing van LadyS is misschien handiger.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_48959919
    quote:
    Op woensdag 28 maart 2007 12:27 schreef Macka66 het volgende:

Dat helmpje van bobike lukt wel op de kleinste stand.

donderdag 3 mei 2007 @ 12:17:43 #69
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_48960269
    wat een leuk helmpje
    En Fosn vindt het wel wat , zo te zien
    pi_48961430
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 16:08 schreef nikky het volgende:

[..]

En die dingen vind ik nou zo levensgevaarlijk
    gevaarlijker dan een stoeltje

Als je wordt aangereden schuift een kar voor de auto uit, een fiets (met stoeltje en kind) verdwijnt onder de wielen.

Als je zelf valt met de fiets valt je kind plus stoeltje ook, bij een kar blijft de kar gewoon rechtop staan.

Bij een kar vangt een kar een deel van de klap op, bij een stoeltje is het kind z'n eigen kreukelzone.

Als wij in onoverzichtelijker (stad) of gevaarlijker (heuvels) terrein gaan fietsen gaan de kinderen dus meestal in de kar, niet achter- of voorop. (maar de stad hier -Groningen- is ook behoorlijk ingericht op fietsers en fietskarren zijn een normaal onderdeel van het straatbeeld)
      donderdag 3 mei 2007 @ 12:53:15 #71
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_48961613
    he, anneja, dat zijn nou dingen waar ik niet zo stil bij wil staan want ik heb fietsstoeltjes

Wat dat betreft lijkt een fietskar me wel veiliger, ja
    pi_48961864
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 12:53 schreef LadyS het volgende:
    he, anneja, dat zijn nou dingen waar ik niet zo stil bij wil staan want ik heb fietsstoeltjes

Wat dat betreft lijkt een fietskar me wel veiliger, ja
    Ach, het is wat mijn schoonouders mij altijd voor de voeten werpen als ik niet wil dat ze de kinderen in de auto zonder autostoeltjes vervoeren (jamaar JIJ fietst met ze ,yata yata, alsof dat afbreuk doet aan het feit dat in een autostoeltje nou eenmaal veel veiliger is dan zonder)

En ZO vaak krijg je nou ook weer geen ongeluk met de fiets natuurlijk.
    pi_48962039
    mijn schoonzusje is een keer gevallen met haar fiets terwijl haar dochtertje voorop in zo'n stoeltje zat. dochterlief (mijn nichtje dus) had toen wel d'r heup gebroken en moest zo lang in 't gips dat ze daarna helemaal opnieuw moest leren lopen.

wat niet wegneemt dat ik heel graag met ze fiets. vind 't zo gezellig! maar echt heel veilig vind ik 't nooit voelen. ze zitten zo vast in die stoeltjes dat ze ook heel eng terecht kunnen komen als de fiets inderdaad een keer zou kapseizen. ik ben ook wel aan 't nadenken over hoe we 't moeten gaan doen als anna echt niet meer in 't voorstoeltje past. dat gaat nl niet meer zo lang duren vrees ik.

en wat een onzin argument van je schoonouders anneja. los in de auto vervoeren is hartstikke link, wat heeft dat nou met fietsen te maken.

[ Bericht 25% gewijzigd door bixister op 03-05-2007 13:21:44 ]
    pi_48962137
    Tja, maar zo kan je ook worden omver gereden als je de straat oversteekt op weg naar je auto met je kind op de arm.
      donderdag 3 mei 2007 @ 13:11:21 #75
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_48962275
    Ja, ik weet ook wel dat je nooit de garantie hebt dat het écht veilig is
    Eigenlijk zou ik ook helmpjes moeten kopen
    pi_48962769
    bass-miss ik bedoelde met dat verhaal niet te zeggen dat je dan maar niet meer moet gaan fietsen (al vind ik fons nog wel erg klein ervoor!) maar meer een illustratie van de risico's van het vervoer per fietsstoeltje.
    pi_48967197
    Ja, snap ik wel.
    Ik wou maar zeggen dat er zoveel dingen kunnen gebeuren, of je nu met de fiets, te voet, of met de auto bent. Daar denk je best niet teveel aan...

(En ik weet dat het eigenlijk maar vanaf negen maanden aangeraden wordt, maar Fons is zeker even groot en stevig dan een kind van negen maanden. Het lijkt me anders ook de moeite niet meer, vermits het maar tot 15 kilo kan...)
    pi_48967481
    het gaat niet om zijn grootte of gewicht, maar om zijn rug en nek!
    en als ie echt te groot wordt voor voorop, kan hij toch nog achterop?
    pi_48967871
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 15:23 schreef bixister het volgende:
    het gaat niet om zijn grootte of gewicht, maar om zijn rug en nek!
    en als ie echt te groot wordt voor voorop, kan hij toch nog achterop?
    Ja, tuurlijk. Maar nu lijkt hij me groot en stevig genoeg voor voorop wou ik zeggen.
    Zijn nichtje is bv. wel negen maanden oud, maar een stuk kleiner en minder stevig. Met haar zou ik dan wel wachten. Ze zou waarschijnlijk ook nog niet met haar voetjes in de voetsteunen passen.
    Het lijkt me belangrijker om te kijken hoe stevig en groot een kind is dan naar de leeftijd.
    pi_48969218
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 15:34 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk. Maar nu lijkt hij me groot en stevig genoeg voor voorop wou ik zeggen.
    Zijn nichtje is bv. wel negen maanden oud, maar een stuk kleiner en minder stevig. Met haar zou ik dan wel wachten. Ze zou waarschijnlijk ook nog niet met haar voetjes in de voetsteunen passen.
    Het lijkt me belangrijker om te kijken hoe stevig en groot een kind is dan naar de leeftijd.
    Kan Fons al uit zichzelf gaan zitten dan? Dat is namelijk waar je op moet letten bij het zitten in een fietszitje.
    Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_48970713
    zijn gewicht zal juist eerder een extra belasting zijn voor z'n rug lijkt me? ('t is maar een idee hoor, weet niet precies hoe dat zit). z'n rug krijgt in elk geval door het rechtop zitten én de hobbels waar je overheen fietst wel wat te verduren. ik zou er echt nog even mee wachten. (hoewel ik destijds ook onverantwoord wel eens ben gaan fietsen met piet in de draagzak voorop m'n buik).
    pi_48971892
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 13:11 schreef LadyS het volgende:

Eigenlijk zou ik ook helmpjes moeten kopen
    het stomme is dat wij de helmpjes wel hebben, maar om ze dan ook nog te gebruiken.. wij hanteren nu min of meer een 'helm op als we verder weggaan dan ons normale huis- school- en winkelrondje' criterium wat natuurlijk nergens op slaat. De enige keer dat oudste (toen toevallig met helm!) met z'n kop op de stoeprand knalde was op weg naar school.
    Ik heb zelf ook een helm, maar die draag ik alleen als ik naar mijn werk fiets

En Bass-Miss, ik vind fietsen met de kinderen veel te leuk en handig om het te laten hoor. De kans lopen om platgereden te worden hoort wat mij betreft bij het bedrijfsrisico wat bij 'leven' hoort. Gheweldige foto met dat helmpje trouwens
    pi_48978589
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 16:06 schreef Fuente het volgende:

[..]

Kan Fons al uit zichzelf gaan zitten dan? Dat is namelijk waar je op moet letten bij het zitten in een fietszitje.
    Dat is ook niet helemaal waar. Ik mocht van het cb met Mikael fietsen en die kwam toen echt nog niet zelf de lucht in hoor. Het gaat er om of ze goed stevig kunnen zitten en goed hun nekje recht kunnen houden
    Liefde
    Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
    pi_48980124
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 20:43 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Dat is ook niet helemaal waar. Ik mocht van het cb met Mikael fietsen en die kwam toen echt nog niet zelf de lucht in hoor. Het gaat er om of ze goed stevig kunnen zitten en goed hun nekje recht kunnen houden
    Het CB kan het ook mis hebben Hier werd duidelijk gezegd dat het pas mocht als ze uit zichzelf rechtop ging zitten, omdat de spieren dan echt goed ontwikkeld zijn.
    Dit is ook het advies dat je in de meeste bronnen op internet vindt.
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_48980485
    Ik zou ervan uit gaan dat het kind stevig kan zitten en zichzelf kan herstellen, dus dat ze zich bijvoorbeeld kunnen terug rechtzetten als je ze een klein duwtje geeft.
    pi_48994817
    Dat wat B-M zegt werd bij ons ook gezegd; Myrthe mocht met 7mnd van het cb dus mee fietsen.

http://www.veiligheid.nl/(...)vervoeropdefiets.htm
      vrijdag 4 mei 2007 @ 13:13:22 #87
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_49001442
    fonske wat zit ie hoog op die fiets zeg! of staat papa's stuur zo laag?

vandaag zag ik een meisje (ze is jonger dan ik, ik ken dr) fietsen met haar kind van nét 6 weken oud (ik hoop iig dat ie niet jonger is) in de draagzak. nou dat koppie echt van hobbeldebobbel gezien onze straten niet zo sjiek gesteend zijn.
    pi_49010527
    quote:
    Op vrijdag 4 mei 2007 13:13 schreef pinquit het volgende:
    fonske wat zit ie hoog op die fiets zeg! of staat papa's stuur zo laag?

vandaag zag ik een meisje (ze is jonger dan ik, ik ken dr) fietsen met haar kind van nét 6 weken oud (ik hoop iig dat ie niet jonger is) in de draagzak. nou dat koppie echt van hobbeldebobbel gezien onze straten niet zo sjiek gesteend zijn.
    Ik deed het ook wel eens in de draagzak, maar dan zat hij rechtop tegen mij aan met zijn hoofd vastgeklemd in de doek.
    pi_49010570
    quote:
    Op vrijdag 4 mei 2007 17:17 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

'tWas papa met mijn fiets, en mijn stuur staat idd net te laag (of mijn zadel te hoog) ,moet ik eens aanpassen.
    Ik deed het ook wel eens in de draagzak, maar dan zat hij rechtop tegen mij aan met zijn hoofd vastgeklemd in de doek.
      vrijdag 4 mei 2007 @ 17:20:43 #90
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_49010618
    ontzettend fout zeg! word je niet voor niks afgeraden, er zal eens wat gebeuren en je hebt je beeb voorin de draagzak zeg

met Maxim en Romijn ben ik gaan fietsen met 8 maanden, ik heb toch een beetje die richtlijn aangehouden, ze moeten natuurlijk wel stevig zitten, maar dat nekje moet ook wat kunnen hebben. ik heb niet het idee dat dat echt goed zou zijn bij een kindje onder de 6 maanden. (ik noem ff wat he), ook al is het een stevige beeb. mijn beide boys waren/zijn ook stevig, heb dat toch niet eerder gedaan.
    pi_49010697
    quote:
    Op vrijdag 4 mei 2007 17:20 schreef Martineke het volgende:
    ontzettend fout zeg! word je niet voor niks afgeraden, er zal eens wat gebeuren en je hebt je beeb voorin de draagzak zeg

met Maxim en Romijn ben ik gaan fietsen met 8 maanden, ik heb toch een beetje die richtlijn aangehouden, tis niet zozeer over dat stevige zitten, maar dat nekje moet wat kunnen verduren. ik heb niet het idee dat dat echt goed zou zijn bij een kindje onder de 6 maanden. (ik noem ff wat he)
    Alleen zijn er kindjes die met zeven maanden steviger zijn dan anderen met negen maanden...
      vrijdag 4 mei 2007 @ 17:53:28 #92
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_49011637
    Volgens mij wordt het fietsen met een kind in de draagdoek juist afgeraden omdat ze zo ontzetten kwetsbaar zijn bij vallen. (denk aan het stuur e.d.) Niet eens zozeer vanwege de schokken.
      vrijdag 4 mei 2007 @ 18:02:38 #93
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_49011954
    quote:
    Op vrijdag 4 mei 2007 17:22 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Alleen zijn er kindjes die met zeven maanden steviger zijn dan anderen met negen maanden...
    vertel mij wat, zo heb ik er 2.

het is natuurlijk ook ieder voor zich, maar als er wat gebeurt met een beeb van 7 mnd ook al is die steviger dan sommige beebs met 9 mnd, door het fietsen omdat mams dacht dat het wel kon, hey don't blame me. ze geven niet voor niks een richtlijn.
      vrijdag 4 mei 2007 @ 19:36:24 #94
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_49015386
    Van de week zag ik een vrouw met een baby, die net boven de draagzak uitkwam fietsen. Ze moest ineens stoppen en viel net niet om. Vond het een eng gezicht. Baby knalde wel naar voren. Gelukkig ging het net goed. Lijkt me dus echt niet veilig.

Ik fiets nu vaak met Kim in een bobikezitje voorop. Gaat goed, alleen gaat Kim de laatste tijd steeds scheefhangen. Vind ze lekker zitten, want doet ze wel vaker in de buggy. Zou een stuurtje helpen?
      vrijdag 4 mei 2007 @ 22:43:51 #95
    105850 Fuente
    mamamuts
    pi_49022562
    quote:
    Op vrijdag 4 mei 2007 19:36 schreef kims_mama het volgende:
    Van de week zag ik een vrouw met een baby, die net boven de draagzak uitkwam fietsen. Ze moest ineens stoppen en viel net niet om. Vond het een eng gezicht. Baby knalde wel naar voren. Gelukkig ging het net goed. Lijkt me dus echt niet veilig.

Ik fiets nu vaak met Kim in een bobikezitje voorop. Gaat goed, alleen gaat Kim de laatste tijd steeds scheefhangen. Vind ze lekker zitten, want doet ze wel vaker in de buggy. Zou een stuurtje helpen?
    Saartje gaat ook vaak expres opzij leunen, of achterover (dan wil ze een kusje op de fiets ). Wij hebben ook geen stuurtje, maar denk ook niet dat het veel zou uitmaken, omdat ze wel gewoon bij mijn stuur kan.
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_49031354
    Sarah was pas 10 maand toen we gingen fietsen (maar dat kwam omdat ik geen goede fiets had waar ze voorop kon )
    Vind het nog steeds best eng, samen met haar voorop fietsen. Vooral het stoppen voor stoplichten en de bochten om. Een draagdoek zou ik echt niet durven op de fiets!!!!!!
    Onze zoon Kevin!
    Sarah is al zo oud!!!
    pi_49225720
    Wat vinden jullie van deze manier van vervoer?

Ik vraag me zelf af of het wel goed veert. Al dat gehobbel lijkt me maar niets voor zo'n heel kleintje en die autostoeltjes-beugels voor achter op de bagagedrager hebben volgens mij nog wel een redelijke vering.
    pi_49227725
    Lijkt me niets Owlet, volgens mij kun je niet goed voor je naar beneden kijken en het schokt ook aardig denk ik!
    Sara
    Merel
    Ukje
      donderdag 10 mei 2007 @ 15:31:46 #99
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_49228568
    het ziet er zo gek uit
    pi_49229630
    het ziet er wel leuk uit, maar zou het niet durven.

Gisteren gekeken naar 12 steden, 13 ongelukken (zal al wel vaak genoeg op tv zijn geweest) maar deze aflevering ging over het vervoeren van een baby in een draagzak. Dat kindje overleefde het nog (alleen zware hersenschudding) maar genoeg andere babys hebben het niet overleefd.
    Ik zou dat ook echt niet durven.
    Vind het al eng genoeg met Sarah voorop in dr zitje....
    Onze zoon Kevin!
    Sarah is al zo oud!!!
    pi_49230037
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 14:31 schreef owlet het volgende:
    Wat vinden jullie van deze manier van vervoer?
    Het lijkt me wel heel gezellig hoor, maar voorop wil ik mijn kind achter mijn stuur hebben (voelt veiliger). Zo'n beugel achterop hebben we wel gebruikt, op zich veert die behoorlijk goed (hoewel je er geen hobbelpaadjes en stoepranden mee moet gaan nemen natuurlijk) en de beugel van de cosi doet het prima als extra bescherming heb ik gezien toen een vriendin van me onderuit ging met een baby achterop (de baby vond het prachtig trouwens, maar wij durfden niet verder te fietsen). Maar toch voelt het een beetje eng, we fietsten er ook niet recreatief mee. Alleen voor woon/crecheverkeer dus. Voor de volgende beeb gaan we hem niet gebruiken, die gaat met cosi in de fietskar.
      vrijdag 25 mei 2007 @ 13:09:27 #102
    94046 PM-girl
    Is geen haartje betoeterd...
    pi_49760649
    Deze vraag lijkt me hier het meest op de plek. Ik heb een bobbike-stoeltje en daar zit niet zo'n leuk stuurtje aan zoals op sommige andere stoeltjes.
    Zijn deze los te verkrijgen?
    ...maar weI in de aap gelogeerd :P
    *
    Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
    Laat maar: PMS-girl it is.....
    pi_49762342
    quote:
    Op vrijdag 25 mei 2007 13:09 schreef PM-girl het volgende:
    Deze vraag lijkt me hier het meest op de plek. Ik heb een bobbike-stoeltje en daar zit niet zo'n leuk stuurtje aan zoals op sommige andere stoeltjes.
    Zijn deze los te verkrijgen?
    yep.

Of stuurtje, het is meer een soort steunbeugeltje wat voor het stoeltje zit.
      zaterdag 26 mei 2007 @ 12:01:18 #104
    94046 PM-girl
    pi_49788053
    Anneja, dankjewel!

Ik zoek eigenlijk echt een stuurtje, maar ik weet niet of die bestaan.
    *
      zaterdag 26 mei 2007 @ 20:35:26 #105
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_49800660
    Ik heb sinds vandaag een echt stuurtje op mijn fiets voor Tobias. Hij kan het ook nog echt bewegen! Het kost ongeveer 6 euro (ik heb 'm van mijn vader gekregen) en is bij de fietsenzaak te koop. Ik heb nog geen foto voor je, maar er zit geen steunrol of zo iets op, echt alleen maar een recht stuurtje.
    Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
    De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
    Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
    Ylana
      Milf zaterdag 26 mei 2007 @ 23:22:20 #106
    16000 nikky
    pi_49805245
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 12:48 schreef anneja het volgende:

[..]

gevaarlijker dan een stoeltje

Als je wordt aangereden schuift een kar voor de auto uit, een fiets (met stoeltje en kind) verdwijnt onder de wielen.

Als je zelf valt met de fiets valt je kind plus stoeltje ook, bij een kar blijft de kar gewoon rechtop staan.

Bij een kar vangt een kar een deel van de klap op, bij een stoeltje is het kind z'n eigen kreukelzone.

Als wij in onoverzichtelijker (stad) of gevaarlijker (heuvels) terrein gaan fietsen gaan de kinderen dus meestal in de kar, niet achter- of voorop. (maar de stad hier -Groningen- is ook behoorlijk ingericht op fietsers en fietskarren zijn een normaal onderdeel van het straatbeeld)
    Je hebt me overgehaald. Wist je dat?

Ik heb voor mijn verjaardag een fietskar gevraagd en heb een hele mooie gekregen van mijn ouders. Hij is van de Hema zover ik weet, kunnen twee kinderen in, heeft ruimte achter voor boodschappen, alu velgen, een inklapbare stang voor duwen als buggy, inklapbare stang die aan de fiets moet, afdekzeil met een hor erin en hij is groen .

Morgen ga ik hem testen!
    pi_49916674
    quote:
    Op zaterdag 26 mei 2007 23:22 schreef nikky het volgende:

Je hebt me overgehaald. Wist je dat?
    quote:
    Morgen ga ik hem testen!
    en en en en en?
      woensdag 30 mei 2007 @ 09:36:10 #108
    3011 E.T.
    pi_49916866
    Afgelopen zondag hebben wij 20km gefietst met de Hema fietskar door de bossen (dus onverharde fietspaden).. ging prima
    Hij is wel iets kleiner dan de Burley; Saskia gaat niet in de Hema passen als ze 6 is (wel in de Burley).. maar vooralsnog vind ik die van de Hema een prima ding voor z'n geld
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_50636228
    Ik zoek een manier om Ronja naar het kinderdagverblijf te brengen op mijn fiets en haar daarna door haar vader met zijn fiets te laten halen.
    Mijn CMG stoeltje past niet op zijn mountainbikestuur en hij ziet het sowieso niet zitten om met een voorzitje te fietsen. Nou denk ik er over om een bobike achterzitje via marktplaats te kopen. Zijn die zitjes makkelijk op en van de fiets te halen?
    pi_50636919
    nee. in elk geval stukken minder makkelijk dan de bobike voorzitjes.
    kan hij 'm niet standaard erop laten zitten?
    pi_50637085
    ET, hebben jullie nu dus 2 fietskarren of begrijp ik 't verkeerd?
    pi_50640925
    quote:
    Op woensdag 20 juni 2007 00:13 schreef bixister het volgende:
    nee. in elk geval stukken minder makkelijk dan de bobike voorzitjes.
    kan hij 'm niet standaard erop laten zitten?
    Maar er bestaan wel fietsstoeltjes waarbij dat gaat. Ik heb zo nog eentje liggen van de brico. Die kan je er makkelijk op en af klikken.
      woensdag 20 juni 2007 @ 07:59:55 #113
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_50641024
    En ik vind een Bobike achterzitje helemaal niet moeilijk om erop te doen en eraf te halen. Schroeven van voetsteuntjes losdraaien en een beetje oplichten, klaar.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_50641598
    Voorop zou voo rmij wel mogelijk zijn maar M. heeft het liever niet. Aan de andere kant lijkt het me stukke makkelijker om op een herenfiets op te stappen met een voorzitje dan met een achterzitje!
    Er bestaan koppelstukjes voor mountainbikesturen van bobike voorzitjes heb ik begrepen?
      woensdag 20 juni 2007 @ 08:54:49 #115
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_50641697
    quote:
    Op woensdag 20 juni 2007 08:49 schreef owlet het volgende:
    Voorop zou voo rmij wel mogelijk zijn maar M. heeft het liever niet. Aan de andere kant lijkt het me stukke makkelijker om op een herenfiets op te stappen met een voorzitje dan met een achterzitje!
    Er bestaan koppelstukjes voor mountainbikesturen van bobike voorzitjes heb ik begrepen?

ATB beugel (framemontage)

Sportieve fietsers nemen ook graag hun kind mee op hun fiets. Geen probleem met de ATB-beugel mini+. Deze beugel past op elke fiets met een A-head, waaronder mountainbikes en ATB’s.
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
    pi_50641778
    quote:
    Op woensdag 20 juni 2007 07:59 schreef Sugar het volgende:
    En ik vind een Bobike achterzitje helemaal niet moeilijk om erop te doen en eraf te halen. Schroeven van voetsteuntjes losdraaien en een beetje oplichten, klaar.
    bij mijn fiets is het monteren een vreselijk gedoe, maar ik bedenk me nu ineens dat dat ook wel komt doordat ik m'n fietstassen er graag op wilde houden. het viel mij in elk geval vies tegen in vergelijking met het gemakkelijk op en af klikken van 't voorstoeltje.
      woensdag 20 juni 2007 @ 09:01:40 #117
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_50641825
    Maar laat je dan wel gewoon de bevestigingsdingen zitten, Bix? Want anders lijkt het me ook een gedoe, maar die bevestiging kan natuurlijk gewoon erop blijven. Denk dat het dan inderdaad aan de fietstasconstructie ligt.
    pi_50642072
    ik heb 't eerlijk gezegd al heel lang niet meer geprobeerd omdat ik 't zo'n gedoe vind. en het is in principe ook niet nodig, ik ben de enige die met dat stoeltje fietst.
    pi_50695192
    quote:
    Op woensdag 30 mei 2007 09:36 schreef E.T. het volgende:
    maar vooralsnog vind ik die van de Hema een prima ding voor z'n geld
    kan ik me voorstellen...wij hebben het bagagekarretje van de Hema en als het kon zou ik ermee trouwen
      vrijdag 22 juni 2007 @ 01:08:43 #120
    124696 marlieske
    Isa en Ties
    pi_50714576
    even een tvp-tje
    Mama van Isa en Ties
      vrijdag 22 juni 2007 @ 08:33:32 #121
    3011 E.T.
    pi_50717729
    quote:
    Op woensdag 20 juni 2007 00:18 schreef bixister het volgende:
    ET, hebben jullie nu dus 2 fietskarren of begrijp ik 't verkeerd?
    yep, wij hebben twee fietskarren
    Eentje thuis (Burley) en eentje in Voorthuizen (Hema).
    pi_50717853
    wow! tot hoeveel kilo gaat die van de HEMA?
      vrijdag 22 juni 2007 @ 09:36:39 #123
    3011 E.T.
    pi_50718863
    quote:
    Op vrijdag 22 juni 2007 08:42 schreef bixister het volgende:
    wow! tot hoeveel kilo gaat die van de HEMA?
    35 uit m'n hoofd.. (boekje ligt ook in V'huizen )
    Maar daar zit niet zo veel boodschappenruimte in, dus voor dat m'n kinderen samen 35 kilo zijn, zijn we wel even verder (heb nog zo'n 10 kilo te gaan ). En die kar wordt ook voornamelijk gebruikt om lekker mee te fietsen in de bossen en hooguit wat versnaperingen voor onderweg mee.
    pi_50719369
    de mijne zijn dat samen al bijna. niet dat ze er per se samen in moeten natuurlijk, maar ik kan me zo voorstellen dat ze dat wel 't liefst willen mocht ik zo'n ding aanschaffen. is ook wel gezelliger. piet fietst nu wel ook zelf maar dat zijn toch beperkte afstanden.

van de week had ik trouwens een enge fietsstoeltjes-situatie: anna was zó ontzettend kwaad over het feit dat we weggingen bij de kinderboerderij/speeltuin dat ze de hele terugweg hysterisch aan 't doen was. ze zit nu achterop, en wist zich herhaaldelijk los te wurmen uit de gordels. eerst alleen de voeten (dat is snel gebeurd) en daarmee trapte ze mij tegen m'n rug, wat al zeer vervelend was. maar ook d'r armen kreeg ze uiteindelijk los, doodeng vond ik 't. (we zijn ik weet niet hoe vaak gestopt onderweg, zelfs hele stukken gelopen, en op een bankje in 't park bij mij op schoot werd ze redelijk rustig. maar ze bleef dramatisch doen telkens als we weer de fiets op gingen.)
    brrrr. en grrr. ik probeerde die gordels natuurlijk zo strak mogelijk te stellen maar vind die bobike riempjes ook wat lastig wat dat betreft, het schuift niet zo soepel en raakt snel gedraaid. nou ja, we zijn veilig thuis gekomen maar pffff!
    pi_50719654
    Jakkes Bix, en wat lijkt het me moeilijk om dat niet vreselijk boos te worden.
    Een fietskar lijkt me ook heerlijk, het is alleen zo jammer dat die niet bij het KDV gestalt kan worden.
    pi_50719845
    ik was ook ontzettend boos. maar schoot daar helaas weinig mee op.

owlet, die karren zijn toch vaak inklapbaar, kan 't dan ook niet? bij ons staan er heel wat buggy's binnen, dan kan er ook wel een fietskar bij lijkt me.
    pi_50720853
    inklapbaar? Dat zou wel schelen! ik zal eens bellen, misschien kan het gewoon (eindelijk een reden om een kar te kopen )
    pi_50721046
    Owlet wij hebben hier ook een fietskar waarbij je een buggystang eraan kan bevestigen en een derde zwenkwiel zodat je er ook meteen een buggy van heb. Hier is op te vouwen tot een plat vierkant pakketje en alles met een handig kliksysteem. Erg handig en zo opgeruimd.
    Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
    pi_50722247
    Nou er is op het KDV meer dan voldoende ruimte om een fietskar zowel binnen als buiten te kunnen stallen, zowel ingeklapt als uitgeklapt. Dan ga ik maar eens op zoek naar een tweedehands fietskar. Die Hema-kar, wat kost die nieuw?
      vrijdag 22 juni 2007 @ 12:47:10 #130
    94046 PM-girl
    pi_50725332
    Owlet, het is misschien niet officieel verantwoord, maar is fietsen met de draagdoek geen optie?
    *
    pi_50726233
    Op zich zou het kunnen, maar dan alleen op de rug omdatje op een mountainbike wel erg ver voorover zit. Maar M. en zelf een draagdoek knopen? Laat staan op zijn rug!
    pi_50746217
    We hebben meteen een fietskar gevonden via marktplaats M. is er niet zo blij mee want die moest hem in de regen, na een rotdag, op de fiets halen maar ik denk dat dat wel goed komt.
    tot nu toe lijkt het enige nadeel dat hij misschien net te breed is voor de deur van de berging en dan inklappen niet zo heel erg makkelijk gaat.
    Maar goed, dat ga ik morgen allemaal uitzoeken. Tot nu toe ben ik blij
    pi_50746266
    wat voor één is het geworden?
      zaterdag 23 juni 2007 @ 09:49:25 #134
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_50753699
    quote:
    Op vrijdag 22 juni 2007 09:55 schreef bixister het volgende:
    de mijne zijn dat samen al bijna. niet dat ze er per se samen in moeten natuurlijk, maar ik kan me zo voorstellen dat ze dat wel 't liefst willen mocht ik zo'n ding aanschaffen. is ook wel gezelliger. piet fietst nu wel ook zelf maar dat zijn toch beperkte afstanden.

van de week had ik trouwens een enge fietsstoeltjes-situatie: anna was zó ontzettend kwaad over het feit dat we weggingen bij de kinderboerderij/speeltuin dat ze de hele terugweg hysterisch aan 't doen was. ze zit nu achterop, en wist zich herhaaldelijk los te wurmen uit de gordels. eerst alleen de voeten (dat is snel gebeurd) en daarmee trapte ze mij tegen m'n rug, wat al zeer vervelend was. maar ook d'r armen kreeg ze uiteindelijk los, doodeng vond ik 't. (we zijn ik weet niet hoe vaak gestopt onderweg, zelfs hele stukken gelopen, en op een bankje in 't park bij mij op schoot werd ze redelijk rustig. maar ze bleef dramatisch doen telkens als we weer de fiets op gingen.)
    brrrr. en grrr. ik probeerde die gordels natuurlijk zo strak mogelijk te stellen maar vind die bobike riempjes ook wat lastig wat dat betreft, het schuift niet zo soepel en raakt snel gedraaid. nou ja, we zijn veilig thuis gekomen maar pffff!
    Elke keer als ik Emma in het fietstoeltjezet vraagik mij af waarom het geen vijfpuntsgordel is.. die twee bandjes over haar schouders lijken totaal niet afdoende. Tot nog toe heeft ze zich niet losgewurmt én zit ze nog voorop maar toch.
      zaterdag 23 juni 2007 @ 11:47:08 #135
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_50755247
    Lijkt me ook eng bix! Kim probeerde haar laatst los te wurmen. Gelukkig wilde dat niet, maar vond het wel eng. En idd stellen vind ik soms ook lastig gaan.
    pi_50759267
    quote:
    Op vrijdag 22 juni 2007 22:55 schreef bixister het volgende:
    wat voor één is het geworden?
    Merkloos. Wat verkleurd door de zon maar verder zo te zien in goede staat.
    Het is niet het meest praktische model. De wandelduwstang is niet makkelijk naar beneden te klappen maar moet helemaal losgeschroefd worden om er af te kunnen en met wandelstang is hij net de groot voor de deur van de berging. Het voor -wandel- wiel klapt onder de wagen weg waardoor je de kinderen uit de wagen moet halen om te wisselen tussen fiets en wandelwagen.
    We hebben dus de hele wandelset maar er af gehaald, voorlopig is het toch alleen maar fietskar en voor dit geld (¤ 50,-) hebben we niets te klagen, als fietskar zelf is hij prima.
      zondag 24 juni 2007 @ 21:45:45 #137
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_50800280
    Leuk dat je iets gevonden hebt owlet.

Als het mee zit, gaan we vrijdag een bobike voorzitje halen. Met mijn stuur kan er veel niet, dit gaat wel. Hij hoeft niet van fiets te wisselen, want op J.'s fiets gaat een zitje heel lastig worden en ik zal vooral degene zijn die gaat fietsen. Lijkt me echt leuk om straks op de fiets weg te kunnen.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
      Milf zondag 24 juni 2007 @ 21:51:38 #138
    16000 nikky
    pi_50800477
    quote:
    Op woensdag 30 mei 2007 09:27 schreef anneja het volgende:

[..]

[..]

en en en en en?
    Hij is geweldig!

Ik heb er nu al een aantal keren mee gefietst en Frummel is er zeer content mee. Ik zet de maxi cosi erin en sjor die vast met de riemen zodat die geen kant meer opkan. En dan fietsen maar!
    De boodchappen kunnen achterin en onder de maxi cosi worden geplaatst. Ik zet de fiets op slot en zet het voorwiel er weer op, beugel omhoog en wandelen in het dorp of waar dan ook. Je kunt er alleen niet mee elke winkel in. Sommige hebben de poortjes te dicht bij elkaar staan.

Ik heb wel verlichting op de kar gezet. Achter twee rode elektrische achterlichten en nog een witte reflector voor aan de linkerkant zodat mensen ook van voor kunnen zien dat ik wat breder ben dan een normale fietser .

Hij is gewoon zwaar stoer!
      maandag 25 juni 2007 @ 07:41:46 #139
    94046 PM-girl
    pi_50809857
    quote:
    Op zondag 24 juni 2007 21:51 schreef nikky het volgende:

Hij is gewoon zwaar stoer!
    Je hebt er niet zulke lampen onder gebouwd?
    *
      Milf maandag 25 juni 2007 @ 10:30:30 #140
    16000 nikky
    pi_50812587
    quote:
    Op maandag 25 juni 2007 07:41 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Je hebt er niet zulke lampen onder gebouwd?
    Bijna!

Alleen die accu's hielden me tegen
    pi_50812825
    Ooooeehhh... Dat zou M. wel verder over de streep trekken denk ik

nee hoor, hij is al weer om. Gister zijn we met de kar naar de kinderboerderij geweest en dat ging super. Ronja heeft heerlijk gezeten en het fietst helemaal niet vervelend.
    Alleen het opbergen hier is lastig, maar dat went ook wel.
    pi_54850951
    Há! Ik wilde van dit topic gebruik maken om te spuien hoe ontzettend blij ik ben met ons achterstoeltje maar nu zie ik dat ik er bijna een one-man show van maak
    Maar goed, omdat ik weet dat ik zelf zo op zoek was naar een achterstoeltje dat met een handbeweging op en van een fiets te halen is en ik denk ik niet de enige zal zijn : wij zijn heel erg tevreden met de Ergon.

Ik kan hem met één hand van de fiets af halen en M. zet hem dan als hij Ronja op komt halen zo weer op zijn fiets. Ideaal, ook omdat ze zo lekker aan alle kanten beschermd zit.

Overigens staat de fietskar zo goed als ongebruikt in de kelderbox. Het was toch te onhandig om hem steeds weer met passen en meten de kelder in te moeten wrikken en om eerlijk te zijn vind ik het ook niet zo lekker fietsen.
      woensdag 23 juli 2008 @ 20:34:56 #143
    1394 Tazz
    Vakmanschap is... *hips*
    pi_60304084
    Kleine meisjes worden groot en ook zo groot dat ze maar eens achterop moet plaatsnemen.
    We gaan zeer waarschijnlijk de bobike maxi nemen.

Dus, in de zoektocht naar een achterzitje zag ik dat de prijzen tussen de reguliere fietsenwinkel en bestellen via internet nogal wat prijsverschil heeft. En via de genoemde site ook completer is zodat je zeker 30 euro bespaart. (toch mooi meegenomen als je op zoek bent naar zo'n stoeltje).
    Dat wilde ik jullie niet onthouden.
      woensdag 23 juli 2008 @ 20:50:11 #144
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_60304545
    Zoiets wil ik ook eigenlijk het liefst Owlet, ik vind de gmg en bobike zo open aan de zijkant. Nu zit ze bij mij nog voorop en bij bij Mike achterop in een oud model bobike (met dank aan Rewimo). Tegen de tijd dat ik met twee kindjes ga fietsen wil ik er zo een bij. En ik ben nog aan het denken over een babymee, steun voor een autostoeltje oid.
      woensdag 23 juli 2008 @ 22:00:06 #145
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_60306595
    ik wil er nog niet aan denken dat max ooit achterop moet
    pi_60309125
    quote:
    Op woensdag 23 juli 2008 22:00 schreef pinquit het volgende:
    ik wil er nog niet aan denken dat max ooit achterop moet
    Echt niet?! Ik vond het juist een verademing dat ze achterop kon en ze is dan ook heeeeeel snel naar achter verhuisd
    pi_60313139
    Liande zit gelijk al achterop
    Anders heb je dubbele kost: stoeltje vooraan, stoeltje achteraan.
    Ik kan me juist niet voorstellen een stoeltje vooraan. Ik krijg haar er dan nooit zonder hulp in volgens mij... fiets valt zó uit evenwicht.
      donderdag 24 juli 2008 @ 10:11:10 #148
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_60314523
    quote:
    Op woensdag 23 juli 2008 23:26 schreef owlet het volgende:

[..]

Echt niet?! Ik vond het juist een verademing dat ze achterop kon en ze is dan ook heeeeeel snel naar achter verhuisd
    nu ik eenmaal gewend ben aan het onhandige rijden, opstappen en afstappen vind ik het zó gezellig!!
    achterop is weer zo ver weg
    pi_60314675
    En dan doet Chris zijn hoofd achterover, met een big-smile, en smelt ik helemaal weg
    Of hij schatert als we van een heuveltje rijden...

Maar mijn fiets is wel onstabiel, zeker met boodschappen of buggy achterop. Maar gelukkig zijn er veel muurtjes/paaltjes waar ik de fiets even kan parkeren om in te laden..
      donderdag 24 juli 2008 @ 10:21:26 #150
    190853 RockabeIIa
    Embracing my inner trailerpark
    pi_60314713
    Brent zit sinds mijn nieuwe fiets (3 maand) achterop. Eerst vond ik dat heel jammer. Opeens een stuk minder gezellig en hij schreeuwde constant omdat hij het er niet mee eens was. Maar nu praat ie weer honderduit, noemt alles op wat ie ziet en praat me na of zingt en zo nu en dan voel ik zijn handjes onder mijn jas glijden om mijn rug te aaien.
    I'm so glamourous I piss glitter!
    pi_60314738
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2008 10:21 schreef RockabeIIa het volgende:
    zo nu en dan voel ik zijn handjes onder mijn jas glijden om mijn rug te aaien.
    Lief! Ronja doet dat ook, dan wil ze even knuffelen als we terug fietsen van het KDV
    pi_60314821
    Die van mij kijkt alleen even welke onderbroek ik aan heb
    Of ze probeert mijn portefeuille te stelen
      donderdag 24 juli 2008 @ 11:26:12 #153
    190853 RockabeIIa
    pi_60316036
    Oh iksje... da's nog niets
    Ik heb geloof ik al ergens anders neergepleurd dat ik ook wel eens een stuk soepstengel tussen mijn billen gedrukt krijg, een boterham op mijn jas gesmeerd krijg of dat mijn string halverwege mijn rug zit
      donderdag 24 juli 2008 @ 11:31:22 #154
    190853 RockabeIIa
    pi_60316143
    Betrapt:
    pi_60316299
    En dan een peuter hebben die alles wat met billen te maken heeft poepa noemt. En die dan achter op de fiets zit, je broekband naar beneden trekt, even goed gluurt en vervolgens luidkeels over het drukke KDV-plein schreeuwt: "mama poepa, ieeee!!!"
      donderdag 24 juli 2008 @ 13:30:12 #156
    6473 Koosje
    Deelt uit!
    pi_60318695
    quote:
    Op woensdag 23 juli 2008 20:34 schreef Tazz het volgende:
    Kleine meisjes worden groot en ook zo groot dat ze maar eens achterop moet plaatsnemen.
    We gaan zeer waarschijnlijk de bobike maxi nemen.

Dus, in de zoektocht naar een achterzitje zag ik dat de prijzen tussen de reguliere fietsenwinkel en bestellen via internet nogal wat prijsverschil heeft. En via de genoemde site ook completer is zodat je zeker 30 euro bespaart. (toch mooi meegenomen als je op zoek bent naar zo'n stoeltje).
    Dat wilde ik jullie niet onthouden.
    Sowheej! En dat scheelt!
    Ik wil nog graag een bobike voor achter. De oudste is nu 2 en de jongste ruim 5 maanden, die mag helaas nog niet voorop. Moet ik nog een seizoen voor wachten, wat ik best wel jammer vind.
      donderdag 24 juli 2008 @ 13:31:15 #157
    6473 Koosje
    Deelt uit!
    pi_60318747
    whehehe! Schitterend die achterop-verhalen!
      Licht Ontvlambaar vrijdag 25 juli 2008 @ 14:27:25 #158
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_60342186
    De zitjes van Bobike zijn vanaf volgende week in de aanbieding bij de Makro. Voorzitje voor ¤47,54 (incl. BTW) en achterzitje voor ¤59,44 (incl. BTW), wel maar in een kleuruitvoering geloof ik.
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      † In Memoriam † vrijdag 25 juli 2008 @ 21:43:01 #159
    3234 Slaapmeisje
    Jompels nog es an toe
    pi_60350388
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2008 11:26 schreef RockabeIIa het volgende:
    ... of dat mijn string halverwege mijn rug zit
    deze is echt hilarisch
    We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
      vrijdag 25 juli 2008 @ 21:44:41 #160
    190853 RockabeIIa
    pi_60350424
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2008 21:43 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

deze is echt hilarisch
    sarcastje...
      † In Memoriam † vrijdag 25 juli 2008 @ 22:08:49 #161
    3234 Slaapmeisje
    Jompels nog es an toe
    pi_60350914
    Ik zat me net te bedenken of een fietsstoeltje ook wat voor ons zou zijn. Na jouw opmerking moet ik er nog even twee keer over denken
    We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
      dinsdag 14 april 2009 @ 09:47:38 #162
    6473 Koosje
    Deelt uit!
    pi_67996668
    Ik zie dat ik hierboven al eens gepost heb.. maar inmiddels nog steeds geen fietsstoeltje voor achterop hier
    Ik twijfel tussen de Bobike Maxi en de Bobike Maxi plus (met extra hoge rugleuning). Heeft iemand de doorslaggevende tip voor mij? Is het voor het kind echt zoveel meer comfortabel, die hoge rug?
      dinsdag 14 april 2009 @ 10:00:59 #163
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_67997061
    Volgens mij kan de plus langer gebruikt worden toch?
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      dinsdag 14 april 2009 @ 10:01:55 #164
    6473 Koosje
    Deelt uit!
    pi_67997091
    Dat dacht ik ook, maar staat hetzelfde aantal kilogram bij.
      dinsdag 14 april 2009 @ 12:42:48 #165
    1394 Tazz
    Vakmanschap is... *hips*
    pi_68002443
    Volgens mij is de maxi de voorloper van de maxi+. Ik dacht niet dat je de maxi nog nieuw kan kopen. Ik weet ook het prijsverschil niet tussen een maxi en maxi+ maar hij lijkt me comfortabeler.
      dinsdag 14 april 2009 @ 12:45:35 #166
    1394 Tazz
    Vakmanschap is... *hips*
    pi_68002536
    Even op de site van Bobike gekeken.
    De maxi + heeft een veiligheids keur merk en voetbeschermers.
    # Standaard voetbeschermplaten
    # Gordellengte eenvoudig te verstellen
    # Gekeurd volgens EN 14344
    pi_68003020
    "mijn" fietsenwinkelmeneer vertelde dat Bobike alleen nog maar de maxi+ maakt omdat die net even wat veiliger en wat comfortabeler is (en prijziger )
    Wij hebben iig een maxi + en los van het feit dat ik liever het okbaby stoeltje pak vind ik de langere rugleuning wel prettig bij mijn lange peuter
      woensdag 15 april 2009 @ 09:13:32 #168
    6473 Koosje
    Deelt uit!
    pi_68030614
    Bedankt voor jullie reacties!

Na wat speurwerk heb ik kunnen ontdekken dat bij de + versie inderdaad extra voetbeschermers worden geleverd en soms een regenhoesje zodat de fiets met stoeltje buiten kan blijven staan. Aangezien ik niet dagelijks ga fietsen (ben alleen een mooiweer fietser ) en die extra dingetjes een beetje overbodige luxe is, heb ik toch gekozen voor het goedkopere Bobike Maxi stoeltje. Deze was nog gewoon te krijgen via internet bij bijv. deze site.
    Wat ook mee telde is dat ik nu twee dezelfde stoeltjes heb, allebei zwart met zilver. Mijn kinderen zijn niet zo groot, anders had ik misschien wel voor het langere stoeltje gekozen inderdaad.

Wel even een tip vanaf de website die Tazz hier ook al doorgaf:
    Een Maxi+ stoeltje voor maar 49,95!
    pi_68082490
    Heeft iemand hier ervaring met bestellen bij fietsstoel.nl? Ik lees nogal wisselende berichten erover op internet en vraag me af of het safe is...
      † In Memoriam † donderdag 16 april 2009 @ 20:26:49 #170
    3234 Slaapmeisje
    Jompels nog es an toe
    pi_68084991
    Goede tip! Ik heb de Maxi+ besteld bij die Fietsonderdelengroothandel. We waren in eerste instantie van plan een 2e hands te kopen op Marktplaats, maar daar gaan de prijzen voor een afgeragd stoeltje al naar de 40 euro. Voor dat beetje geld extra, koop ik liever een nieuwe
      donderdag 16 april 2009 @ 20:32:24 #171
    190853 RockabeIIa
    pi_68085189
    Ik was ook op zoek naar een 2e voor bij mijn ouders achterop. Denk dat het ook een nieuwe gaat worden
    pi_71937654
    *schopje

Weet iemand toevallig of je die voetriempjes/bandjes van Bobike los kunt kopen? Ik las eerder iets over zelfklevend klittenband eventueel, maar wat doe je daarmee dan
    No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
    pi_71937801
    Ik heb het al gevonden, ze zijn idd los verkrijgbaar voor 2 euro zoveel
    No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
      maandag 17 augustus 2009 @ 21:27:10 #174
    94046 PM-girl
    pi_71962681
    -verkeerde topic -
    *
    pi_74149445
    * Deepfreeze schop geeft aan topic

We zijn hier zo'n beetje toe aan een achterzitje.
    Heeft iemand hier ervaring met fietsstoeltjes van het merk Polisport, het type Boodie?
    Stond hier vanochtend bij een onderdelenwinkel, en die hadden de Boodie en Bobike in de handel. Maar de prijs van Bobike is gewoon het dubbele. Is dat het nou echt waard?

[ Bericht 3% gewijzigd door Deepfreeze op 28-10-2009 14:27:32 ]
    pi_78953414
    Goede vraag deepfreeze, wij hoorden ook van de polisport en die leek me ook zo op het oog wel degelijk.
    Zal een dezer dagen eens vergelijkend warenonderzoek doen.

Maar gebruikerservaringen zijn zeer welkom.
    pi_78954400
    Ik wil deze

Vinnum zo leuk!
    And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
    12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
    En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
    pi_78958531
    Die hebben wij Laura, alleen dan gewoon in het saaizwart en zonder nijntje op die rol. Bevalt erg goed! Lekker stevig en toch ook zacht, makkelijk af te nemen enzo.
    ...and together we'll stand on the threshold of a dream[
    pi_78959146
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 08:12 schreef tessie het volgende:
    Die hebben wij Laura, alleen dan gewoon in het saaizwart en zonder nijntje op die rol. Bevalt erg goed! Lekker stevig en toch ook zacht, makkelijk af te nemen enzo.
    Ah mooi! Het lijkt me een heel fijn stoeltje idd.
    And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
    12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
    En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
      woensdag 10 maart 2010 @ 09:13:26 #180
    100412 mefke79
    komt goed!
    pi_78959573
    Tessie, bevalt ie, dat stoeltje? En kan je em ook makkelijk weer van de fiets halen?
    Ik mag straks lekker op de fiets naar mijn werk, dus eerst Driekus droppen op het kdv en dan door. Maar omdat manlief ophaalt zou ik dan het stoeltje op het kdv willen laten, gaat dat een beetje makkelijk?
    En kunnen ze er redelijk snel in? Want nu gaat het nog niet, fietsen met Driekus, maar ik wil misschien eerst gaan lopen met de fiets en dan wel Driekus in het zitje doen.
    * Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
    *waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
    pi_78959987
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 23:16 schreef het-is-mij het volgende:
    Goede vraag deepfreeze, wij hoorden ook van de polisport en die leek me ook zo op het oog wel degelijk.
    Zal een dezer dagen eens vergelijkend warenonderzoek doen.

Maar gebruikerservaringen zijn zeer welkom.
    We hebben hem inmiddels aangeschaft..
    En hij bevalt redelijk goed.
    Het overzetten naar een andere fiets is nog even prutsen. Komt vooral omdat het stoeltje niet makkelijk uit het bevestingsblok komt. Dan is dus even wat kracht zetten. Maar wel te doen. Het gaat nu ook al beter, nu we handiger worden. Ergens ook wel een fijn idee dat het stevig vastzit.
    De gordel zit ook goed, en is niet door de kleine open te krijgen, je moet aan de zijkanten drukken, en dan ook nog een knopje op de voorkant. Dus 2 handen nodig voor ons (of 1 lenige), maar wel kindveilig dus.
    De voetriempje hebben we eigenlijk niet vast. Met dat koude weer kreeg ik ze niet goed erop, en er zit genoeg plastic naast de voeten, om te zorgen dat ze niet in de spaken komen.

Nouja, niet 100% positief dus, maar voor het geld een prima stoel.
    pi_78960722
    Ik heb dit stoeltje alvast gekregen voor mijn verjaardag:

Nu nog even wachten op mijn nieuwe fiets en dan kunnen we ook gaan fietsen
      woensdag 10 maart 2010 @ 11:50:07 #183
    216602 mikoxx
    Trotse tweelingmama!!
    pi_78964958
    Haha, FTA, zonder fiets bij het stoeltje ben je nergens he? edit: waarom is er geen fietsende smilie
    pi_79298321
    Ik was vandaag even bij de halfords en daar vroeg ik of ze ook babyhelmen hadden voor op de fiets. Ik kreeg toen van die mevrouw het advies dat je pas een helm op moet zetten vanaf 4 jaar omdat het hoofdje van een baby nog zo zacht is Dat lijkt me juist een van de redenen om wel een helm op te zetten. Erg vreemd advies als je het mij vraagt!

Iemand een idee, afgezien van internet, waar ik een helm voor Finn kan kopen?
      donderdag 18 maart 2010 @ 16:02:40 #185
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_79298971
    Bij een rijwielhandelaar

(en dan geen hallfords, maar echt zo'n fietsenmaker die eigenlijk alleen fietsen heeft )
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_79302879
    Mefke, ik zie je vraag nu pas! Volgens mij kan je hem niet zo makkelijk van je fiets afhalen. Mn Lief had het er wel over als je 2 van die dingetjes zou hebben waar je het stoeltje eigenlijk opklikt, dat het dan wel heel makkelijk zou gaan. Maar geen idee of je die dingen los kan kopen... Maar verder bevalt ie echt heel goed!

En ik heb voor Graeme geen fietshelm, ik had eigenlijk niet bedacht dat je die ook voor baby's al had....
    ...and together we'll stand on the threshold of a dream[
    pi_79314399
    Tessie, die dingen zijn goed los verkrijgbaar! En helemaal niet duur, maar een tientje geloof ik. Fijn dat ie goed bevalt, kan niet wachten om em te kopen. We gaan er eerst wel mee lopen, vind het zonde om voor een maand of 2 nog een babymee te kopen/huren + de bagagedrager aan te passen.
    pi_79314609
    Maar Mefke, wat is het verschil tussen lopen en fietsen dan? Het gaat er toch om dat Driekus zolang zelf kan zitten als hij los zit of in een fietsstoeltje zit? Dan maakt het wel of niet fietsen toch niets uit? Als hij nog niet echt goed lang kan zitten?
    Meer dan een paar ochtendzoenen
    heb ik nood aan stoute schoenen.
    https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
    pi_79315536
    Hij kan wel goed in een stoeltje zitten, zoals de kinderstoel, maar niet zonder steun. En ik begreep dat al die hobbels enzo dan niet goed zijn. Als ik em in het stoeltje kan zetten en dan ga lopen, hobbelt het veel minder en kan ik die 200 meter overbruggen. Als het stoeltje niet goed zit voor em (nog niet geprobeerd) dan ga ik of met de auto brengen, dan terug en met de fiets naar het werk of ik draag em in de mei tai erheen met de fiets aan de hand. Echt met em fietsen durf ik nog niet...
    pi_79323599
    Tessie ik ben hier in Rotterdam zelf al vrij vaak afgesneden door auto's terwijl ik aan het fietsen was, er wordt hier gewoon echt veel minder rekening gehouden met fietsers, daarom vind ik het wel zo veilig om hem een helm op te zetten.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')