* Macka gaat op zoek naar een betere fietsenwinkel met deskundiger personeelquote:Op woensdag 28 maart 2007 13:11 schreef nebelung het volgende:
Ik heb gewoon een helmpje bij de fietsenzaak gekocht. Daar waren ze in grote getale aanwezig vanaf maat 40.
Een beetje wel, ik rij dus ook belachelijk voorzichtig. Vooral in vergelijking met hoe ik alleen fiets...quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:04 schreef owlet het volgende:
[..]
Vind je dat niet eng? Ik zou zo bang zijn dat ik tegen mijn stuur zou klappen. brrrrr...
Er is voor mij een wereld open gegaan toen ik voor het eerst met Ronja voorop de fiets boodschappen ging doen. Echt heerlijk om weer overal snel naar toe te kunnen![]()
bij de fietsenwinkel hier hebben ze alleen K3 helmpjes voor peuters![]()
Da's niet de hoogte van het stoeltje zelf, alleen van de voetsteuntjes.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:13 schreef CrazyMoon het volgende:
ik wist niet eens dat er meerdere standen zijn op een fietsstoeltjeheeft elk stoeltje dat?
Daar zit bij mij maar een centimeter of 4 ruimte waar ik iets op zou kunnen monteren. Ik heb het idee dat dat dus niet werkt.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:50 schreef Magneet het volgende:
fietstoelen van Bobike monteer je aan de stuurstang dus de vertikale stang waaraan de uiteindelijke buis met handvaten weer aanzit. Zou geen probleem moeten zijn denk ik.
daar had ik niet eens aan gedacht. ik denk dat je idd een atb beter kan combineren met een fietskar.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:03 schreef LadyS het volgende:
het stoeltje stuurt mee, dus gelijk met je wiel.
maar op een mountainbike lijkt het me ook niet makkelijk zitten, je moet er dan zo overheen hangen, als daar al de ruimte voor is.
En die dingen vind ik nou zo levensgevaarlijkquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:05 schreef Magneet het volgende:
[..]
daar had ik niet eens aan gedacht. ik denk dat je idd een atb beter kan combineren met een fietskar.
Die ziet er goed uitquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:06 schreef LadyS het volgende:
ik vind wel dit:
[afbeelding]
Voor ouders die graag op de mountainbike fietsen maar toch hun kinderen mee willen nemen is er nu een oplossing.Naast de aanhangkar brengt Bobike een aangepaste bevestiging op de markt om het Bobike kinderzitje achter de voorbouw te monteren.meer informatie
Dat helmpje van bobike lukt wel op de kleinste stand.quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:27 schreef Macka66 het volgende:
Ik vind het vooral jammer en ook kwalijk dat helmen in babymaatjes zo moeilijk te vinden zijn.
gevaarlijker dan een stoeltjequote:Op dinsdag 17 april 2007 16:08 schreef nikky het volgende:
[..]
En die dingen vind ik nou zo levensgevaarlijk![]()
Ach, het is wat mijn schoonouders mij altijd voor de voeten werpen als ik niet wil dat ze de kinderen in de auto zonder autostoeltjes vervoeren (jamaar JIJ fietst met ze ,yata yata, alsof dat afbreuk doet aan het feit dat in een autostoeltje nou eenmaal veel veiliger is dan zonder)quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:53 schreef LadyS het volgende:
he, anneja, dat zijn nou dingen waar ik niet zo stil bij wil staan![]()
want ik heb fietsstoeltjes
Wat dat betreft lijkt een fietskar me wel veiliger, ja
Ja, tuurlijk. Maar nu lijkt hij me groot en stevig genoeg voor voorop wou ik zeggen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:23 schreef bixister het volgende:
het gaat niet om zijn grootte of gewicht, maar om zijn rug en nek!
en als ie echt te groot wordt voor voorop, kan hij toch nog achterop?
Kan Fons al uit zichzelf gaan zitten dan? Dat is namelijk waar je op moet letten bij het zitten in een fietszitje.quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:34 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Maar nu lijkt hij me groot en stevig genoeg voor voorop wou ik zeggen.
Zijn nichtje is bv. wel negen maanden oud, maar een stuk kleiner en minder stevig. Met haar zou ik dan wel wachten. Ze zou waarschijnlijk ook nog niet met haar voetjes in de voetsteunen passen.
Het lijkt me belangrijker om te kijken hoe stevig en groot een kind is dan naar de leeftijd.
het stomme is dat wij de helmpjes wel hebben, maar om ze dan ook nog te gebruiken.. wij hanteren nu min of meer een 'helm op als we verder weggaan dan ons normale huis- school- en winkelrondje' criterium wat natuurlijk nergens op slaat. De enige keer dat oudste (toen toevallig met helm!) met z'n kop op de stoeprand knalde was op weg naar school.quote:
quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:06 schreef Fuente het volgende:
[..]
Kan Fons al uit zichzelf gaan zitten dan? Dat is namelijk waar je op moet letten bij het zitten in een fietszitje.
Het CB kan het ook mis hebbenquote:Op donderdag 3 mei 2007 20:43 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Dat is ook niet helemaal waar. Ik mocht van het cb met Mikael fietsen en die kwam toen echt nog niet zelf de lucht in hoor. Het gaat er om of ze goed stevig kunnen zitten en goed hun nekje recht kunnen houden
![]()
Ik deed het ook wel eens in de draagzak, maar dan zat hij rechtop tegen mij aan met zijn hoofd vastgeklemd in de doek.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:13 schreef pinquit het volgende:
fonskewat zit ie hoog op die fiets zeg! of staat papa's stuur zo laag?
vandaag zag ik een meisje (ze is jonger dan ik, ik ken dr) fietsen met haar kind van nét 6 weken oud (ik hoop iig dat ie niet jonger is) in de draagzak.nou dat koppie echt van hobbeldebobbel gezien onze straten niet zo sjiek gesteend zijn.
![]()
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:17 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
'tWas papa met mijn fiets, en mijn stuur staat idd net te laag (of mijn zadel te hoog) ,moet ik eens aanpassen.
Ik deed het ook wel eens in de draagzak, maar dan zat hij rechtop tegen mij aan met zijn hoofd vastgeklemd in de doek.
Alleen zijn er kindjes die met zeven maanden steviger zijn dan anderen met negen maanden...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:20 schreef Martineke het volgende:
ontzettend fout zeg! word je niet voor niks afgeraden, er zal eens wat gebeuren en je hebt je beeb voorin de draagzak zeg
met Maxim en Romijn ben ik gaan fietsen met 8 maanden, ik heb toch een beetje die richtlijn aangehouden, tis niet zozeer over dat stevige zitten, maar dat nekje moet wat kunnen verduren. ik heb niet het idee dat dat echt goed zou zijn bij een kindje onder de 6 maanden. (ik noem ff wat he)
vertel mij wat, zo heb ik er 2.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:22 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Alleen zijn er kindjes die met zeven maanden steviger zijn dan anderen met negen maanden...
Saartje gaat ook vaak expres opzij leunen, of achterover (dan wil ze een kusje op de fietsquote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:36 schreef kims_mama het volgende:
Van de week zag ik een vrouw met een baby, die net boven de draagzak uitkwam fietsen. Ze moest ineens stoppen en viel net niet om. Vond het een eng gezicht. Baby knalde wel naar voren. Gelukkig ging het net goed. Lijkt me dus echt niet veilig.
Ik fiets nu vaak met Kim in een bobikezitje voorop. Gaat goed, alleen gaat Kim de laatste tijd steeds scheefhangen. Vind ze lekker zitten, want doet ze wel vaker in de buggy. Zou een stuurtje helpen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |