Ja, tuurlijk. Maar nu lijkt hij me groot en stevig genoeg voor voorop wou ik zeggen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:23 schreef bixister het volgende:
het gaat niet om zijn grootte of gewicht, maar om zijn rug en nek!
en als ie echt te groot wordt voor voorop, kan hij toch nog achterop?
Kan Fons al uit zichzelf gaan zitten dan? Dat is namelijk waar je op moet letten bij het zitten in een fietszitje.quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:34 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Maar nu lijkt hij me groot en stevig genoeg voor voorop wou ik zeggen.
Zijn nichtje is bv. wel negen maanden oud, maar een stuk kleiner en minder stevig. Met haar zou ik dan wel wachten. Ze zou waarschijnlijk ook nog niet met haar voetjes in de voetsteunen passen.
Het lijkt me belangrijker om te kijken hoe stevig en groot een kind is dan naar de leeftijd.
het stomme is dat wij de helmpjes wel hebben, maar om ze dan ook nog te gebruiken.. wij hanteren nu min of meer een 'helm op als we verder weggaan dan ons normale huis- school- en winkelrondje' criterium wat natuurlijk nergens op slaat. De enige keer dat oudste (toen toevallig met helm!) met z'n kop op de stoeprand knalde was op weg naar school.quote:
quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:06 schreef Fuente het volgende:
[..]
Kan Fons al uit zichzelf gaan zitten dan? Dat is namelijk waar je op moet letten bij het zitten in een fietszitje.
Het CB kan het ook mis hebbenquote:Op donderdag 3 mei 2007 20:43 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Dat is ook niet helemaal waar. Ik mocht van het cb met Mikael fietsen en die kwam toen echt nog niet zelf de lucht in hoor. Het gaat er om of ze goed stevig kunnen zitten en goed hun nekje recht kunnen houden
![]()
Ik deed het ook wel eens in de draagzak, maar dan zat hij rechtop tegen mij aan met zijn hoofd vastgeklemd in de doek.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:13 schreef pinquit het volgende:
fonskewat zit ie hoog op die fiets zeg! of staat papa's stuur zo laag?
vandaag zag ik een meisje (ze is jonger dan ik, ik ken dr) fietsen met haar kind van nét 6 weken oud (ik hoop iig dat ie niet jonger is) in de draagzak.nou dat koppie echt van hobbeldebobbel gezien onze straten niet zo sjiek gesteend zijn.
![]()
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:17 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
'tWas papa met mijn fiets, en mijn stuur staat idd net te laag (of mijn zadel te hoog) ,moet ik eens aanpassen.
Ik deed het ook wel eens in de draagzak, maar dan zat hij rechtop tegen mij aan met zijn hoofd vastgeklemd in de doek.
Alleen zijn er kindjes die met zeven maanden steviger zijn dan anderen met negen maanden...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:20 schreef Martineke het volgende:
ontzettend fout zeg! word je niet voor niks afgeraden, er zal eens wat gebeuren en je hebt je beeb voorin de draagzak zeg
met Maxim en Romijn ben ik gaan fietsen met 8 maanden, ik heb toch een beetje die richtlijn aangehouden, tis niet zozeer over dat stevige zitten, maar dat nekje moet wat kunnen verduren. ik heb niet het idee dat dat echt goed zou zijn bij een kindje onder de 6 maanden. (ik noem ff wat he)
vertel mij wat, zo heb ik er 2.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:22 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Alleen zijn er kindjes die met zeven maanden steviger zijn dan anderen met negen maanden...
Saartje gaat ook vaak expres opzij leunen, of achterover (dan wil ze een kusje op de fietsquote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:36 schreef kims_mama het volgende:
Van de week zag ik een vrouw met een baby, die net boven de draagzak uitkwam fietsen. Ze moest ineens stoppen en viel net niet om. Vond het een eng gezicht. Baby knalde wel naar voren. Gelukkig ging het net goed. Lijkt me dus echt niet veilig.
Ik fiets nu vaak met Kim in een bobikezitje voorop. Gaat goed, alleen gaat Kim de laatste tijd steeds scheefhangen. Vind ze lekker zitten, want doet ze wel vaker in de buggy. Zou een stuurtje helpen?
Het lijkt me wel heel gezellig hoor, maar voorop wil ik mijn kind achter mijn stuur hebben (voelt veiliger). Zo'n beugel achterop hebben we wel gebruikt, op zich veert die behoorlijk goed (hoewel je er geen hobbelpaadjes en stoepranden mee moet gaan nemen natuurlijk) en de beugel van de cosi doet het prima als extra bescherming heb ik gezien toen een vriendin van me onderuit ging met een baby achterop (de baby vond het prachtig trouwens, maar wij durfden niet verder te fietsen). Maar toch voelt het een beetje eng, we fietsten er ook niet recreatief mee. Alleen voor woon/crecheverkeer dus. Voor de volgende beeb gaan we hem niet gebruiken, die gaat met cosi in de fietskar.quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:31 schreef owlet het volgende:
Wat vinden jullie van deze manier van vervoer?
yep.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:09 schreef PM-girl het volgende:
Deze vraag lijkt me hier het meest op de plek. Ik heb een bobbike-stoeltje en daar zit niet zo'n leuk stuurtje aan zoals op sommige andere stoeltjes.
Zijn deze los te verkrijgen?
Je hebt me overgehaald. Wist je dat?quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:48 schreef anneja het volgende:
[..]
gevaarlijker dan een stoeltje
Als je wordt aangereden schuift een kar voor de auto uit, een fiets (met stoeltje en kind) verdwijnt onder de wielen.
Als je zelf valt met de fiets valt je kind plus stoeltje ook, bij een kar blijft de kar gewoon rechtop staan.
Bij een kar vangt een kar een deel van de klap op, bij een stoeltje is het kind z'n eigen kreukelzone.
Als wij in onoverzichtelijker (stad) of gevaarlijker (heuvels) terrein gaan fietsen gaan de kinderen dus meestal in de kar, niet achter- of voorop. (maar de stad hier -Groningen- is ook behoorlijk ingericht op fietsers en fietskarren zijn een normaal onderdeel van het straatbeeld)
Maar er bestaan wel fietsstoeltjes waarbij dat gaat. Ik heb zo nog eentje liggen van de brico. Die kan je er makkelijk op en af klikken.quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:13 schreef bixister het volgende:
nee. in elk geval stukken minder makkelijk dan de bobike voorzitjes.
kan hij 'm niet standaard erop laten zitten?
quote:Op woensdag 20 juni 2007 08:49 schreef owlet het volgende:
Voorop zou voo rmij wel mogelijk zijn maar M. heeft het liever niet. Aan de andere kant lijkt het me stukke makkelijker om op een herenfiets op te stappen met een voorzitje dan met een achterzitje!
Er bestaan koppelstukjes voor mountainbikesturen van bobike voorzitjes heb ik begrepen?
bij mijn fiets is het monteren een vreselijk gedoe, maar ik bedenk me nu ineens dat dat ook wel komt doordat ik m'n fietstassen er graag op wilde houden. het viel mij in elk geval vies tegen in vergelijking met het gemakkelijk op en af klikken van 't voorstoeltje.quote:Op woensdag 20 juni 2007 07:59 schreef Sugar het volgende:
En ik vind een Bobike achterzitje helemaal niet moeilijk om erop te doen en eraf te halen.Schroeven van voetsteuntjes losdraaien en een beetje oplichten, klaar.
![]()
kan ik me voorstellen...wij hebben het bagagekarretje van de Hema en als het kon zou ik ermee trouwenquote:Op woensdag 30 mei 2007 09:36 schreef E.T. het volgende:
maar vooralsnog vind ik die van de Hema een prima ding voor z'n geld
yep, wij hebben twee fietskarrenquote:Op woensdag 20 juni 2007 00:18 schreef bixister het volgende:
ET, hebben jullie nu dus 2 fietskarren of begrijp ik 't verkeerd?
35 uit m'n hoofd.. (boekje ligt ook in V'huizenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:42 schreef bixister het volgende:
wow! tot hoeveel kilo gaat die van de HEMA?
Elke keer als ik Emma in het fietstoeltjezet vraagik mij af waarom het geen vijfpuntsgordel is.. die twee bandjes over haar schouders lijken totaal niet afdoende. Tot nog toe heeft ze zich niet losgewurmt én zit ze nog voorop maar toch.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:55 schreef bixister het volgende:
de mijne zijn dat samen al bijna. niet dat ze er per se samen in moeten natuurlijk, maar ik kan me zo voorstellen dat ze dat wel 't liefst willen mocht ik zo'n ding aanschaffen. is ook wel gezelliger. piet fietst nu wel ook zelf maar dat zijn toch beperkte afstanden.
van de week had ik trouwens een enge fietsstoeltjes-situatie: anna was zó ontzettend kwaad over het feit dat we weggingen bij de kinderboerderij/speeltuin dat ze de hele terugweg hysterisch aan 't doen was. ze zit nu achterop, en wist zich herhaaldelijk los te wurmen uit de gordels. eerst alleen de voeten (dat is snel gebeurd) en daarmee trapte ze mij tegen m'n rug, wat al zeer vervelend was. maar ook d'r armen kreeg ze uiteindelijk los, doodeng vond ik 't. (we zijn ik weet niet hoe vaak gestopt onderweg, zelfs hele stukken gelopen, en op een bankje in 't park bij mij op schoot werd ze redelijk rustig. maar ze bleef dramatisch doen telkens als we weer de fiets op gingen.)
brrrr.en grrr.
ik probeerde die gordels natuurlijk zo strak mogelijk te stellen maar vind die bobike riempjes ook wat lastig wat dat betreft, het schuift niet zo soepel en raakt snel gedraaid. nou ja, we zijn veilig thuis gekomen maar pffff!
Merkloos. Wat verkleurd door de zon maar verder zo te zien in goede staat.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:55 schreef bixister het volgende:
wat voor één is het geworden?
Hij is geweldig!quote:
Bijna!quote:Op maandag 25 juni 2007 07:41 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Je hebt er niet zulke lampen onder gebouwd?![]()
quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:00 schreef pinquit het volgende:
ik wil er nog niet aan denken dat max ooit achterop moet
nu ik eenmaal gewend ben aan het onhandige rijden, opstappen en afstappen vind ik het zó gezellig!!quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:26 schreef owlet het volgende:
[..]
![]()
Echt niet?! Ik vond het juist een verademing dat ze achterop kon en ze is dan ook heeeeeel snel naar achter verhuisd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |