abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49230037
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 14:31 schreef owlet het volgende:
Wat vinden jullie van deze manier van vervoer?
Het lijkt me wel heel gezellig hoor, maar voorop wil ik mijn kind achter mijn stuur hebben (voelt veiliger). Zo'n beugel achterop hebben we wel gebruikt, op zich veert die behoorlijk goed (hoewel je er geen hobbelpaadjes en stoepranden mee moet gaan nemen natuurlijk) en de beugel van de cosi doet het prima als extra bescherming heb ik gezien toen een vriendin van me onderuit ging met een baby achterop (de baby vond het prachtig trouwens, maar wij durfden niet verder te fietsen). Maar toch voelt het een beetje eng, we fietsten er ook niet recreatief mee. Alleen voor woon/crecheverkeer dus. Voor de volgende beeb gaan we hem niet gebruiken, die gaat met cosi in de fietskar.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:09:27 #102
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49760649
Deze vraag lijkt me hier het meest op de plek. Ik heb een bobbike-stoeltje en daar zit niet zo'n leuk stuurtje aan zoals op sommige andere stoeltjes.
Zijn deze los te verkrijgen?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_49762342
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:09 schreef PM-girl het volgende:
Deze vraag lijkt me hier het meest op de plek. Ik heb een bobbike-stoeltje en daar zit niet zo'n leuk stuurtje aan zoals op sommige andere stoeltjes.
Zijn deze los te verkrijgen?
yep.

Of stuurtje, het is meer een soort steunbeugeltje wat voor het stoeltje zit.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:01:18 #104
94046 PM-girl
pi_49788053
Anneja, dankjewel!

Ik zoek eigenlijk echt een stuurtje, maar ik weet niet of die bestaan.
*
  zaterdag 26 mei 2007 @ 20:35:26 #105
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_49800660
Ik heb sinds vandaag een echt stuurtje op mijn fiets voor Tobias. Hij kan het ook nog echt bewegen! Het kost ongeveer 6 euro (ik heb 'm van mijn vader gekregen) en is bij de fietsenzaak te koop. Ik heb nog geen foto voor je, maar er zit geen steunrol of zo iets op, echt alleen maar een recht stuurtje.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  Milf zaterdag 26 mei 2007 @ 23:22:20 #106
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_49805245
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 12:48 schreef anneja het volgende:

[..]

gevaarlijker dan een stoeltje

Als je wordt aangereden schuift een kar voor de auto uit, een fiets (met stoeltje en kind) verdwijnt onder de wielen.

Als je zelf valt met de fiets valt je kind plus stoeltje ook, bij een kar blijft de kar gewoon rechtop staan.

Bij een kar vangt een kar een deel van de klap op, bij een stoeltje is het kind z'n eigen kreukelzone.

Als wij in onoverzichtelijker (stad) of gevaarlijker (heuvels) terrein gaan fietsen gaan de kinderen dus meestal in de kar, niet achter- of voorop. (maar de stad hier -Groningen- is ook behoorlijk ingericht op fietsers en fietskarren zijn een normaal onderdeel van het straatbeeld)
Je hebt me overgehaald. Wist je dat?

Ik heb voor mijn verjaardag een fietskar gevraagd en heb een hele mooie gekregen van mijn ouders. Hij is van de Hema zover ik weet, kunnen twee kinderen in, heeft ruimte achter voor boodschappen, alu velgen, een inklapbare stang voor duwen als buggy, inklapbare stang die aan de fiets moet, afdekzeil met een hor erin en hij is groen .

Morgen ga ik hem testen!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_49916674
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 23:22 schreef nikky het volgende:

Je hebt me overgehaald. Wist je dat?
quote:
Morgen ga ik hem testen!
en en en en en?
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:36:10 #108
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_49916866
Afgelopen zondag hebben wij 20km gefietst met de Hema fietskar door de bossen (dus onverharde fietspaden).. ging prima
Hij is wel iets kleiner dan de Burley; Saskia gaat niet in de Hema passen als ze 6 is (wel in de Burley).. maar vooralsnog vind ik die van de Hema een prima ding voor z'n geld
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_50636228
Ik zoek een manier om Ronja naar het kinderdagverblijf te brengen op mijn fiets en haar daarna door haar vader met zijn fiets te laten halen.
Mijn CMG stoeltje past niet op zijn mountainbikestuur en hij ziet het sowieso niet zitten om met een voorzitje te fietsen. Nou denk ik er over om een bobike achterzitje via marktplaats te kopen. Zijn die zitjes makkelijk op en van de fiets te halen?
pi_50636919
nee. in elk geval stukken minder makkelijk dan de bobike voorzitjes.
kan hij 'm niet standaard erop laten zitten?
pi_50637085
ET, hebben jullie nu dus 2 fietskarren of begrijp ik 't verkeerd?
pi_50640925
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 00:13 schreef bixister het volgende:
nee. in elk geval stukken minder makkelijk dan de bobike voorzitjes.
kan hij 'm niet standaard erop laten zitten?
Maar er bestaan wel fietsstoeltjes waarbij dat gaat. Ik heb zo nog eentje liggen van de brico. Die kan je er makkelijk op en af klikken.
  woensdag 20 juni 2007 @ 07:59:55 #113
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50641024
En ik vind een Bobike achterzitje helemaal niet moeilijk om erop te doen en eraf te halen. Schroeven van voetsteuntjes losdraaien en een beetje oplichten, klaar.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_50641598
Voorop zou voo rmij wel mogelijk zijn maar M. heeft het liever niet. Aan de andere kant lijkt het me stukke makkelijker om op een herenfiets op te stappen met een voorzitje dan met een achterzitje!
Er bestaan koppelstukjes voor mountainbikesturen van bobike voorzitjes heb ik begrepen?
  woensdag 20 juni 2007 @ 08:54:49 #115
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_50641697
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 08:49 schreef owlet het volgende:
Voorop zou voo rmij wel mogelijk zijn maar M. heeft het liever niet. Aan de andere kant lijkt het me stukke makkelijker om op een herenfiets op te stappen met een voorzitje dan met een achterzitje!
Er bestaan koppelstukjes voor mountainbikesturen van bobike voorzitjes heb ik begrepen?

ATB beugel (framemontage)

Sportieve fietsers nemen ook graag hun kind mee op hun fiets. Geen probleem met de ATB-beugel mini+. Deze beugel past op elke fiets met een A-head, waaronder mountainbikes en ATB’s.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_50641778
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 07:59 schreef Sugar het volgende:
En ik vind een Bobike achterzitje helemaal niet moeilijk om erop te doen en eraf te halen. Schroeven van voetsteuntjes losdraaien en een beetje oplichten, klaar.
bij mijn fiets is het monteren een vreselijk gedoe, maar ik bedenk me nu ineens dat dat ook wel komt doordat ik m'n fietstassen er graag op wilde houden. het viel mij in elk geval vies tegen in vergelijking met het gemakkelijk op en af klikken van 't voorstoeltje.
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:01:40 #117
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50641825
Maar laat je dan wel gewoon de bevestigingsdingen zitten, Bix? Want anders lijkt het me ook een gedoe, maar die bevestiging kan natuurlijk gewoon erop blijven. Denk dat het dan inderdaad aan de fietstasconstructie ligt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_50642072
ik heb 't eerlijk gezegd al heel lang niet meer geprobeerd omdat ik 't zo'n gedoe vind. en het is in principe ook niet nodig, ik ben de enige die met dat stoeltje fietst.
pi_50695192
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 09:36 schreef E.T. het volgende:
maar vooralsnog vind ik die van de Hema een prima ding voor z'n geld
kan ik me voorstellen...wij hebben het bagagekarretje van de Hema en als het kon zou ik ermee trouwen
  vrijdag 22 juni 2007 @ 01:08:43 #120
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_50714576
even een tvp-tje
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 22 juni 2007 @ 08:33:32 #121
3011 E.T.
pi_50717729
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 00:18 schreef bixister het volgende:
ET, hebben jullie nu dus 2 fietskarren of begrijp ik 't verkeerd?
yep, wij hebben twee fietskarren
Eentje thuis (Burley) en eentje in Voorthuizen (Hema).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_50717853
wow! tot hoeveel kilo gaat die van de HEMA?
  vrijdag 22 juni 2007 @ 09:36:39 #123
3011 E.T.
pi_50718863
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 08:42 schreef bixister het volgende:
wow! tot hoeveel kilo gaat die van de HEMA?
35 uit m'n hoofd.. (boekje ligt ook in V'huizen )
Maar daar zit niet zo veel boodschappenruimte in, dus voor dat m'n kinderen samen 35 kilo zijn, zijn we wel even verder (heb nog zo'n 10 kilo te gaan ). En die kar wordt ook voornamelijk gebruikt om lekker mee te fietsen in de bossen en hooguit wat versnaperingen voor onderweg mee.
pi_50719369
de mijne zijn dat samen al bijna. niet dat ze er per se samen in moeten natuurlijk, maar ik kan me zo voorstellen dat ze dat wel 't liefst willen mocht ik zo'n ding aanschaffen. is ook wel gezelliger. piet fietst nu wel ook zelf maar dat zijn toch beperkte afstanden.

van de week had ik trouwens een enge fietsstoeltjes-situatie: anna was zó ontzettend kwaad over het feit dat we weggingen bij de kinderboerderij/speeltuin dat ze de hele terugweg hysterisch aan 't doen was. ze zit nu achterop, en wist zich herhaaldelijk los te wurmen uit de gordels. eerst alleen de voeten (dat is snel gebeurd) en daarmee trapte ze mij tegen m'n rug, wat al zeer vervelend was. maar ook d'r armen kreeg ze uiteindelijk los, doodeng vond ik 't. (we zijn ik weet niet hoe vaak gestopt onderweg, zelfs hele stukken gelopen, en op een bankje in 't park bij mij op schoot werd ze redelijk rustig. maar ze bleef dramatisch doen telkens als we weer de fiets op gingen.)
brrrr. en grrr. ik probeerde die gordels natuurlijk zo strak mogelijk te stellen maar vind die bobike riempjes ook wat lastig wat dat betreft, het schuift niet zo soepel en raakt snel gedraaid. nou ja, we zijn veilig thuis gekomen maar pffff!
pi_50719654
Jakkes Bix, en wat lijkt het me moeilijk om dat niet vreselijk boos te worden.
Een fietskar lijkt me ook heerlijk, het is alleen zo jammer dat die niet bij het KDV gestalt kan worden.
pi_50719845
ik was ook ontzettend boos. maar schoot daar helaas weinig mee op.

owlet, die karren zijn toch vaak inklapbaar, kan 't dan ook niet? bij ons staan er heel wat buggy's binnen, dan kan er ook wel een fietskar bij lijkt me.
pi_50720853
inklapbaar? Dat zou wel schelen! ik zal eens bellen, misschien kan het gewoon (eindelijk een reden om een kar te kopen )
pi_50721046
Owlet wij hebben hier ook een fietskar waarbij je een buggystang eraan kan bevestigen en een derde zwenkwiel zodat je er ook meteen een buggy van heb. Hier is op te vouwen tot een plat vierkant pakketje en alles met een handig kliksysteem. Erg handig en zo opgeruimd.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_50722247
Nou er is op het KDV meer dan voldoende ruimte om een fietskar zowel binnen als buiten te kunnen stallen, zowel ingeklapt als uitgeklapt. Dan ga ik maar eens op zoek naar een tweedehands fietskar. Die Hema-kar, wat kost die nieuw?
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:47:10 #130
94046 PM-girl
pi_50725332
Owlet, het is misschien niet officieel verantwoord, maar is fietsen met de draagdoek geen optie?
*
pi_50726233
Op zich zou het kunnen, maar dan alleen op de rug omdatje op een mountainbike wel erg ver voorover zit. Maar M. en zelf een draagdoek knopen? Laat staan op zijn rug!
pi_50746217
We hebben meteen een fietskar gevonden via marktplaats M. is er niet zo blij mee want die moest hem in de regen, na een rotdag, op de fiets halen maar ik denk dat dat wel goed komt.
tot nu toe lijkt het enige nadeel dat hij misschien net te breed is voor de deur van de berging en dan inklappen niet zo heel erg makkelijk gaat.
Maar goed, dat ga ik morgen allemaal uitzoeken. Tot nu toe ben ik blij
pi_50746266
wat voor één is het geworden?
  zaterdag 23 juni 2007 @ 09:49:25 #134
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50753699
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 09:55 schreef bixister het volgende:
de mijne zijn dat samen al bijna. niet dat ze er per se samen in moeten natuurlijk, maar ik kan me zo voorstellen dat ze dat wel 't liefst willen mocht ik zo'n ding aanschaffen. is ook wel gezelliger. piet fietst nu wel ook zelf maar dat zijn toch beperkte afstanden.

van de week had ik trouwens een enge fietsstoeltjes-situatie: anna was zó ontzettend kwaad over het feit dat we weggingen bij de kinderboerderij/speeltuin dat ze de hele terugweg hysterisch aan 't doen was. ze zit nu achterop, en wist zich herhaaldelijk los te wurmen uit de gordels. eerst alleen de voeten (dat is snel gebeurd) en daarmee trapte ze mij tegen m'n rug, wat al zeer vervelend was. maar ook d'r armen kreeg ze uiteindelijk los, doodeng vond ik 't. (we zijn ik weet niet hoe vaak gestopt onderweg, zelfs hele stukken gelopen, en op een bankje in 't park bij mij op schoot werd ze redelijk rustig. maar ze bleef dramatisch doen telkens als we weer de fiets op gingen.)
brrrr. en grrr. ik probeerde die gordels natuurlijk zo strak mogelijk te stellen maar vind die bobike riempjes ook wat lastig wat dat betreft, het schuift niet zo soepel en raakt snel gedraaid. nou ja, we zijn veilig thuis gekomen maar pffff!
Elke keer als ik Emma in het fietstoeltjezet vraagik mij af waarom het geen vijfpuntsgordel is.. die twee bandjes over haar schouders lijken totaal niet afdoende. Tot nog toe heeft ze zich niet losgewurmt én zit ze nog voorop maar toch.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 11:47:08 #135
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50755247
Lijkt me ook eng bix! Kim probeerde haar laatst los te wurmen. Gelukkig wilde dat niet, maar vond het wel eng. En idd stellen vind ik soms ook lastig gaan.
pi_50759267
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 22:55 schreef bixister het volgende:
wat voor één is het geworden?
Merkloos. Wat verkleurd door de zon maar verder zo te zien in goede staat.
Het is niet het meest praktische model. De wandelduwstang is niet makkelijk naar beneden te klappen maar moet helemaal losgeschroefd worden om er af te kunnen en met wandelstang is hij net de groot voor de deur van de berging. Het voor -wandel- wiel klapt onder de wagen weg waardoor je de kinderen uit de wagen moet halen om te wisselen tussen fiets en wandelwagen.
We hebben dus de hele wandelset maar er af gehaald, voorlopig is het toch alleen maar fietskar en voor dit geld (¤ 50,-) hebben we niets te klagen, als fietskar zelf is hij prima.
  zondag 24 juni 2007 @ 21:45:45 #137
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50800280
Leuk dat je iets gevonden hebt owlet.

Als het mee zit, gaan we vrijdag een bobike voorzitje halen. Met mijn stuur kan er veel niet, dit gaat wel. Hij hoeft niet van fiets te wisselen, want op J.'s fiets gaat een zitje heel lastig worden en ik zal vooral degene zijn die gaat fietsen. Lijkt me echt leuk om straks op de fiets weg te kunnen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Milf zondag 24 juni 2007 @ 21:51:38 #138
16000 nikky
pi_50800477
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 09:27 schreef anneja het volgende:

[..]

[..]

en en en en en?
Hij is geweldig!

Ik heb er nu al een aantal keren mee gefietst en Frummel is er zeer content mee. Ik zet de maxi cosi erin en sjor die vast met de riemen zodat die geen kant meer opkan. En dan fietsen maar!
De boodchappen kunnen achterin en onder de maxi cosi worden geplaatst. Ik zet de fiets op slot en zet het voorwiel er weer op, beugel omhoog en wandelen in het dorp of waar dan ook. Je kunt er alleen niet mee elke winkel in. Sommige hebben de poortjes te dicht bij elkaar staan.

Ik heb wel verlichting op de kar gezet. Achter twee rode elektrische achterlichten en nog een witte reflector voor aan de linkerkant zodat mensen ook van voor kunnen zien dat ik wat breder ben dan een normale fietser .

Hij is gewoon zwaar stoer!
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 25 juni 2007 @ 07:41:46 #139
94046 PM-girl
pi_50809857
quote:
Op zondag 24 juni 2007 21:51 schreef nikky het volgende:

Hij is gewoon zwaar stoer!
Je hebt er niet zulke lampen onder gebouwd?
*
  Milf maandag 25 juni 2007 @ 10:30:30 #140
16000 nikky
pi_50812587
quote:
Op maandag 25 juni 2007 07:41 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Je hebt er niet zulke lampen onder gebouwd?
Bijna!

Alleen die accu's hielden me tegen
pi_50812825
Ooooeehhh... Dat zou M. wel verder over de streep trekken denk ik

nee hoor, hij is al weer om. Gister zijn we met de kar naar de kinderboerderij geweest en dat ging super. Ronja heeft heerlijk gezeten en het fietst helemaal niet vervelend.
Alleen het opbergen hier is lastig, maar dat went ook wel.
pi_54850951
Há! Ik wilde van dit topic gebruik maken om te spuien hoe ontzettend blij ik ben met ons achterstoeltje maar nu zie ik dat ik er bijna een one-man show van maak
Maar goed, omdat ik weet dat ik zelf zo op zoek was naar een achterstoeltje dat met een handbeweging op en van een fiets te halen is en ik denk ik niet de enige zal zijn : wij zijn heel erg tevreden met de Ergon.

Ik kan hem met één hand van de fiets af halen en M. zet hem dan als hij Ronja op komt halen zo weer op zijn fiets. Ideaal, ook omdat ze zo lekker aan alle kanten beschermd zit.

Overigens staat de fietskar zo goed als ongebruikt in de kelderbox. Het was toch te onhandig om hem steeds weer met passen en meten de kelder in te moeten wrikken en om eerlijk te zijn vind ik het ook niet zo lekker fietsen.
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:34:56 #143
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_60304084
Kleine meisjes worden groot en ook zo groot dat ze maar eens achterop moet plaatsnemen.
We gaan zeer waarschijnlijk de bobike maxi nemen.

Dus, in de zoektocht naar een achterzitje zag ik dat de prijzen tussen de reguliere fietsenwinkel en bestellen via internet nogal wat prijsverschil heeft. En via de genoemde site ook completer is zodat je zeker 30 euro bespaart. (toch mooi meegenomen als je op zoek bent naar zo'n stoeltje).
Dat wilde ik jullie niet onthouden.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:50:11 #144
62233 Jelief
ikke lief!
pi_60304545
Zoiets wil ik ook eigenlijk het liefst Owlet, ik vind de gmg en bobike zo open aan de zijkant. Nu zit ze bij mij nog voorop en bij bij Mike achterop in een oud model bobike (met dank aan Rewimo). Tegen de tijd dat ik met twee kindjes ga fietsen wil ik er zo een bij. En ik ben nog aan het denken over een babymee, steun voor een autostoeltje oid.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 23 juli 2008 @ 22:00:06 #145
56471 pinquit
oh my lama!
pi_60306595
ik wil er nog niet aan denken dat max ooit achterop moet
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_60309125
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 22:00 schreef pinquit het volgende:
ik wil er nog niet aan denken dat max ooit achterop moet
Echt niet?! Ik vond het juist een verademing dat ze achterop kon en ze is dan ook heeeeeel snel naar achter verhuisd
pi_60313139
Liande zit gelijk al achterop
Anders heb je dubbele kost: stoeltje vooraan, stoeltje achteraan.
Ik kan me juist niet voorstellen een stoeltje vooraan. Ik krijg haar er dan nooit zonder hulp in volgens mij... fiets valt zó uit evenwicht.
  donderdag 24 juli 2008 @ 10:11:10 #148
56471 pinquit
oh my lama!
pi_60314523
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:26 schreef owlet het volgende:

[..]

Echt niet?! Ik vond het juist een verademing dat ze achterop kon en ze is dan ook heeeeeel snel naar achter verhuisd
nu ik eenmaal gewend ben aan het onhandige rijden, opstappen en afstappen vind ik het zó gezellig!!
achterop is weer zo ver weg
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_60314675
En dan doet Chris zijn hoofd achterover, met een big-smile, en smelt ik helemaal weg
Of hij schatert als we van een heuveltje rijden...

Maar mijn fiets is wel onstabiel, zeker met boodschappen of buggy achterop. Maar gelukkig zijn er veel muurtjes/paaltjes waar ik de fiets even kan parkeren om in te laden..
  donderdag 24 juli 2008 @ 10:21:26 #150
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_60314713
Brent zit sinds mijn nieuwe fiets (3 maand) achterop. Eerst vond ik dat heel jammer. Opeens een stuk minder gezellig en hij schreeuwde constant omdat hij het er niet mee eens was. Maar nu praat ie weer honderduit, noemt alles op wat ie ziet en praat me na of zingt en zo nu en dan voel ik zijn handjes onder mijn jas glijden om mijn rug te aaien.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_60314738
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 10:21 schreef RockabeIIa het volgende:
zo nu en dan voel ik zijn handjes onder mijn jas glijden om mijn rug te aaien.
Lief! Ronja doet dat ook, dan wil ze even knuffelen als we terug fietsen van het KDV
pi_60314821
Die van mij kijkt alleen even welke onderbroek ik aan heb
Of ze probeert mijn portefeuille te stelen
  donderdag 24 juli 2008 @ 11:26:12 #153
190853 RockabeIIa
pi_60316036
Oh iksje... da's nog niets
Ik heb geloof ik al ergens anders neergepleurd dat ik ook wel eens een stuk soepstengel tussen mijn billen gedrukt krijg, een boterham op mijn jas gesmeerd krijg of dat mijn string halverwege mijn rug zit
  donderdag 24 juli 2008 @ 11:31:22 #154
190853 RockabeIIa
pi_60316143
Betrapt:
pi_60316299
En dan een peuter hebben die alles wat met billen te maken heeft poepa noemt. En die dan achter op de fiets zit, je broekband naar beneden trekt, even goed gluurt en vervolgens luidkeels over het drukke KDV-plein schreeuwt: "mama poepa, ieeee!!!"
  donderdag 24 juli 2008 @ 13:30:12 #156
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_60318695
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:34 schreef Tazz het volgende:
Kleine meisjes worden groot en ook zo groot dat ze maar eens achterop moet plaatsnemen.
We gaan zeer waarschijnlijk de bobike maxi nemen.

Dus, in de zoektocht naar een achterzitje zag ik dat de prijzen tussen de reguliere fietsenwinkel en bestellen via internet nogal wat prijsverschil heeft. En via de genoemde site ook completer is zodat je zeker 30 euro bespaart. (toch mooi meegenomen als je op zoek bent naar zo'n stoeltje).
Dat wilde ik jullie niet onthouden.
Sowheej! En dat scheelt!
Ik wil nog graag een bobike voor achter. De oudste is nu 2 en de jongste ruim 5 maanden, die mag helaas nog niet voorop. Moet ik nog een seizoen voor wachten, wat ik best wel jammer vind.
  donderdag 24 juli 2008 @ 13:31:15 #157
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_60318747
whehehe! Schitterend die achterop-verhalen!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 juli 2008 @ 14:27:25 #158
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60342186
De zitjes van Bobike zijn vanaf volgende week in de aanbieding bij de Makro. Voorzitje voor ¤47,54 (incl. BTW) en achterzitje voor ¤59,44 (incl. BTW), wel maar in een kleuruitvoering geloof ik.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † vrijdag 25 juli 2008 @ 21:43:01 #159
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60350388
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:26 schreef RockabeIIa het volgende:
... of dat mijn string halverwege mijn rug zit
deze is echt hilarisch
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 21:44:41 #160
190853 RockabeIIa
pi_60350424
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 21:43 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

deze is echt hilarisch
sarcastje...
  † In Memoriam † vrijdag 25 juli 2008 @ 22:08:49 #161
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60350914
Ik zat me net te bedenken of een fietsstoeltje ook wat voor ons zou zijn. Na jouw opmerking moet ik er nog even twee keer over denken
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:47:38 #162
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_67996668
Ik zie dat ik hierboven al eens gepost heb.. maar inmiddels nog steeds geen fietsstoeltje voor achterop hier
Ik twijfel tussen de Bobike Maxi en de Bobike Maxi plus (met extra hoge rugleuning). Heeft iemand de doorslaggevende tip voor mij? Is het voor het kind echt zoveel meer comfortabel, die hoge rug?
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:00:59 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_67997061
Volgens mij kan de plus langer gebruikt worden toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:01:55 #164
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_67997091
Dat dacht ik ook, maar staat hetzelfde aantal kilogram bij.
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:42:48 #165
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_68002443
Volgens mij is de maxi de voorloper van de maxi+. Ik dacht niet dat je de maxi nog nieuw kan kopen. Ik weet ook het prijsverschil niet tussen een maxi en maxi+ maar hij lijkt me comfortabeler.
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:45:35 #166
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_68002536
Even op de site van Bobike gekeken.
De maxi + heeft een veiligheids keur merk en voetbeschermers.
# Standaard voetbeschermplaten
# Gordellengte eenvoudig te verstellen
# Gekeurd volgens EN 14344
pi_68003020
"mijn" fietsenwinkelmeneer vertelde dat Bobike alleen nog maar de maxi+ maakt omdat die net even wat veiliger en wat comfortabeler is (en prijziger )
Wij hebben iig een maxi + en los van het feit dat ik liever het okbaby stoeltje pak vind ik de langere rugleuning wel prettig bij mijn lange peuter
  woensdag 15 april 2009 @ 09:13:32 #168
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_68030614
Bedankt voor jullie reacties!

Na wat speurwerk heb ik kunnen ontdekken dat bij de + versie inderdaad extra voetbeschermers worden geleverd en soms een regenhoesje zodat de fiets met stoeltje buiten kan blijven staan. Aangezien ik niet dagelijks ga fietsen (ben alleen een mooiweer fietser ) en die extra dingetjes een beetje overbodige luxe is, heb ik toch gekozen voor het goedkopere Bobike Maxi stoeltje. Deze was nog gewoon te krijgen via internet bij bijv. deze site.
Wat ook mee telde is dat ik nu twee dezelfde stoeltjes heb, allebei zwart met zilver. Mijn kinderen zijn niet zo groot, anders had ik misschien wel voor het langere stoeltje gekozen inderdaad.

Wel even een tip vanaf de website die Tazz hier ook al doorgaf:
Een Maxi+ stoeltje voor maar 49,95!
pi_68082490
Heeft iemand hier ervaring met bestellen bij fietsstoel.nl? Ik lees nogal wisselende berichten erover op internet en vraag me af of het safe is...
  † In Memoriam † donderdag 16 april 2009 @ 20:26:49 #170
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_68084991
Goede tip! Ik heb de Maxi+ besteld bij die Fietsonderdelengroothandel. We waren in eerste instantie van plan een 2e hands te kopen op Marktplaats, maar daar gaan de prijzen voor een afgeragd stoeltje al naar de 40 euro. Voor dat beetje geld extra, koop ik liever een nieuwe
  donderdag 16 april 2009 @ 20:32:24 #171
190853 RockabeIIa
pi_68085189
Ik was ook op zoek naar een 2e voor bij mijn ouders achterop. Denk dat het ook een nieuwe gaat worden
pi_71937654
*schopje

Weet iemand toevallig of je die voetriempjes/bandjes van Bobike los kunt kopen? Ik las eerder iets over zelfklevend klittenband eventueel, maar wat doe je daarmee dan
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_71937801
Ik heb het al gevonden, ze zijn idd los verkrijgbaar voor 2 euro zoveel
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:27:10 #174
94046 PM-girl
pi_71962681
-verkeerde topic -
*
pi_74149445
* Deepfreeze schop geeft aan topic

We zijn hier zo'n beetje toe aan een achterzitje.
Heeft iemand hier ervaring met fietsstoeltjes van het merk Polisport, het type Boodie?
Stond hier vanochtend bij een onderdelenwinkel, en die hadden de Boodie en Bobike in de handel. Maar de prijs van Bobike is gewoon het dubbele. Is dat het nou echt waard?

[ Bericht 3% gewijzigd door Deepfreeze op 28-10-2009 14:27:32 ]
pi_78953414
Goede vraag deepfreeze, wij hoorden ook van de polisport en die leek me ook zo op het oog wel degelijk.
Zal een dezer dagen eens vergelijkend warenonderzoek doen.

Maar gebruikerservaringen zijn zeer welkom.
pi_78954400
Ik wil deze

Vinnum zo leuk!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_78958531
Die hebben wij Laura, alleen dan gewoon in het saaizwart en zonder nijntje op die rol. Bevalt erg goed! Lekker stevig en toch ook zacht, makkelijk af te nemen enzo.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_78959146
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 08:12 schreef tessie het volgende:
Die hebben wij Laura, alleen dan gewoon in het saaizwart en zonder nijntje op die rol. Bevalt erg goed! Lekker stevig en toch ook zacht, makkelijk af te nemen enzo.
Ah mooi! Het lijkt me een heel fijn stoeltje idd.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 10 maart 2010 @ 09:13:26 #180
100412 mefke79
komt goed!
pi_78959573
Tessie, bevalt ie, dat stoeltje? En kan je em ook makkelijk weer van de fiets halen?
Ik mag straks lekker op de fiets naar mijn werk, dus eerst Driekus droppen op het kdv en dan door. Maar omdat manlief ophaalt zou ik dan het stoeltje op het kdv willen laten, gaat dat een beetje makkelijk?
En kunnen ze er redelijk snel in? Want nu gaat het nog niet, fietsen met Driekus, maar ik wil misschien eerst gaan lopen met de fiets en dan wel Driekus in het zitje doen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_78959987
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 23:16 schreef het-is-mij het volgende:
Goede vraag deepfreeze, wij hoorden ook van de polisport en die leek me ook zo op het oog wel degelijk.
Zal een dezer dagen eens vergelijkend warenonderzoek doen.

Maar gebruikerservaringen zijn zeer welkom.
We hebben hem inmiddels aangeschaft..
En hij bevalt redelijk goed.
Het overzetten naar een andere fiets is nog even prutsen. Komt vooral omdat het stoeltje niet makkelijk uit het bevestingsblok komt. Dan is dus even wat kracht zetten. Maar wel te doen. Het gaat nu ook al beter, nu we handiger worden. Ergens ook wel een fijn idee dat het stevig vastzit.
De gordel zit ook goed, en is niet door de kleine open te krijgen, je moet aan de zijkanten drukken, en dan ook nog een knopje op de voorkant. Dus 2 handen nodig voor ons (of 1 lenige), maar wel kindveilig dus.
De voetriempje hebben we eigenlijk niet vast. Met dat koude weer kreeg ik ze niet goed erop, en er zit genoeg plastic naast de voeten, om te zorgen dat ze niet in de spaken komen.

Nouja, niet 100% positief dus, maar voor het geld een prima stoel.
pi_78960722
Ik heb dit stoeltje alvast gekregen voor mijn verjaardag:

Nu nog even wachten op mijn nieuwe fiets en dan kunnen we ook gaan fietsen
  woensdag 10 maart 2010 @ 11:50:07 #183
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78964958
Haha, FTA, zonder fiets bij het stoeltje ben je nergens he? edit: waarom is er geen fietsende smilie
pi_79298321
Ik was vandaag even bij de halfords en daar vroeg ik of ze ook babyhelmen hadden voor op de fiets. Ik kreeg toen van die mevrouw het advies dat je pas een helm op moet zetten vanaf 4 jaar omdat het hoofdje van een baby nog zo zacht is Dat lijkt me juist een van de redenen om wel een helm op te zetten. Erg vreemd advies als je het mij vraagt!

Iemand een idee, afgezien van internet, waar ik een helm voor Finn kan kopen?
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:02:40 #185
35189 Troel
scherp en bot
pi_79298971
Bij een rijwielhandelaar

(en dan geen hallfords, maar echt zo'n fietsenmaker die eigenlijk alleen fietsen heeft )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79302879
Mefke, ik zie je vraag nu pas! Volgens mij kan je hem niet zo makkelijk van je fiets afhalen. Mn Lief had het er wel over als je 2 van die dingetjes zou hebben waar je het stoeltje eigenlijk opklikt, dat het dan wel heel makkelijk zou gaan. Maar geen idee of je die dingen los kan kopen... Maar verder bevalt ie echt heel goed!

En ik heb voor Graeme geen fietshelm, ik had eigenlijk niet bedacht dat je die ook voor baby's al had....
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_79314399
Tessie, die dingen zijn goed los verkrijgbaar! En helemaal niet duur, maar een tientje geloof ik. Fijn dat ie goed bevalt, kan niet wachten om em te kopen. We gaan er eerst wel mee lopen, vind het zonde om voor een maand of 2 nog een babymee te kopen/huren + de bagagedrager aan te passen.
pi_79314609
Maar Mefke, wat is het verschil tussen lopen en fietsen dan? Het gaat er toch om dat Driekus zolang zelf kan zitten als hij los zit of in een fietsstoeltje zit? Dan maakt het wel of niet fietsen toch niets uit? Als hij nog niet echt goed lang kan zitten?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_79315536
Hij kan wel goed in een stoeltje zitten, zoals de kinderstoel, maar niet zonder steun. En ik begreep dat al die hobbels enzo dan niet goed zijn. Als ik em in het stoeltje kan zetten en dan ga lopen, hobbelt het veel minder en kan ik die 200 meter overbruggen. Als het stoeltje niet goed zit voor em (nog niet geprobeerd) dan ga ik of met de auto brengen, dan terug en met de fiets naar het werk of ik draag em in de mei tai erheen met de fiets aan de hand. Echt met em fietsen durf ik nog niet...
pi_79323599
Tessie ik ben hier in Rotterdam zelf al vrij vaak afgesneden door auto's terwijl ik aan het fietsen was, er wordt hier gewoon echt veel minder rekening gehouden met fietsers, daarom vind ik het wel zo veilig om hem een helm op te zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')