Moslims geloven dat wel dankzij Geert Wilders.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Meki, ik geloof Geert Wilders niet altijd en weet zeker dat de meeste Moslims geen terroristen zijn. Maar ik weet wel zeker dat die site niet de correcte versie van de Talmoet heeft staan.
O, je gelooft het? Je hebt het niet even gecontroleerd?quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:16 schreef Meki het volgende:
Het is waar en ik geloof daarin dat ze het niet hebben verzonnen ze hebben het gewoon geplaast
Joh, houd eens op je te verschuilen achter Wilders. Je verspreidt laster van de ergste soort en daar ben je echt zelf verantwoordelijk voor.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Moslims geloven dat wel dankzij Geert Wilders.
Ook al is het mischien niet waar toch gaan mensen het geloven net als hoe mensen Geert Wilders trouw nemen
Ja ik geloof er ook in.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:20 schreef Apropos het volgende:
[..]
O, je gelooft het? Je hebt het niet even gecontroleerd?
Geloof je ook wat er verder staat?
Laster dat is dankzij Wilders die dat ook mag doen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:21 schreef Apropos het volgende:
[..]
Joh, houd eens op je te verschuilen achter Wilders. Je verspreidt laster van de ergste soort en daar ben je echt zelf verantwoordelijk voor.
Omdat er ´´Radio Islam´´ boven staat? Heb jij ooit geschiedenisles gehad, of gehoord van ´´hoor en wederhoor´´?quote:
Ja, alles is dankzij Wilders. Span een proces tegen hem aan als je huisdier doodgaat, daar heeft ´ie vast ook de hand in.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Laster dat is dankzij Wilders die dat ook mag doen.
Maar dan is het nog niet de echte Talmoet die op die site staat. Overigens is de Talmoet ook een heilig boek voor Moslims, dus als ik jou was zou ik toch maar m'n best doen om een echte versie ervan te pakken te krijgen. Je gaat toch geen valse geschriften lezen?quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Moslims geloven dat wel dankzij Geert Wilders.
Ook al is het mischien niet waar toch gaan mensen het geloven net als hoe mensen Geert Wilders trouw nemen
Moslims hebben een heilig boek en dat is Koran. meer nietquote:Op donderdag 15 februari 2007 23:23 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Maar dan is het nog niet de echte Talmoet die op die site staat. Overigens is de Talmoet ook een heilig boek voor Moslims, dus als ik jou was zou ik toch maar m'n best doen om een echte versie ervan te pakken te krijgen. Je gaat toch geen valse geschriften lezen?
Nee niet alleen om dat maar er staan om meer websites over Talmoedquote:Op donderdag 15 februari 2007 23:22 schreef Apropos het volgende:
[..]
Omdat er ´´Radio Islam´´ boven staat? Heb jij ooit geschiedenisles gehad, of gehoord van ´´hoor en wederhoor´´?
quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:23 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, alles is dankzij Wilders. Span een proces tegen hem aan als je huisdier doodgaat, daar heeft ´ie vast ook de hand in.
Nee hoor, de Joodse en Christelijke boeken (oude en nieuwe testament) zijn ook heilige boeken voor de Islam. Alleen de stukken waar zij de Koran tegenspreken worden beschouwt als door de mens aangepast en zijn dus geen heilige stukken. Het grootste gedeelte spreekt de Koran echter niet tegen en is dus gewoon "heilig".quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Moslims hebben een heilig boek en dat is Koran. meer niet
Als jullie mij een goede versie geven die dat vermeldt dat Talmoed niet orthodox gewelddadig is dan bestudeer ik dat wel
Je hebt de Koran dus duidelijk ook niet gelezen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Moslims hebben een heilig boek en dat is Koran. meer niet
Ik betwijfel het. Je kunt hier beginnen:quote:Als jullie mij een goede versie geven die dat vermeldt dat Talmoed niet orthodox gewelddadig is dan bestudeer ik dat wel
En vanuit welk oogpunt zijn die geschreven?quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee niet alleen om dat maar er staan om meer websites over Talmoed
quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee hoor, de Joodse en Christelijke boeken (oude en nieuwe testament) zijn ook heilige boeken voor de Islam. Alleen de stukken waar zij de Koran tegenspreken worden beschouwt als door de mens aangepast en zijn dus geen heilige stukken. Het grootste gedeelte spreekt de Koran echter niet tegen en is dus gewoon "heilig".
de gewelddadige stukken. en die ik allsnog geloofquote:Op donderdag 15 februari 2007 23:30 schreef Apropos het volgende:
[..]
En vanuit welk oogpunt zijn die geschreven?
Neutraal geen Joodse websitequote:Op donderdag 15 februari 2007 23:30 schreef Apropos het volgende:
[..]
Je hebt de Koran dus duidelijk ook niet gelezen.
[..]
Ik betwijfel het. Je kunt hier beginnen:
http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Talmud/talmudtoc.html
(De delen die ik ken, zijn tamelijk taai en ver verwijderd van het moderne leven, dus doe je best.)
Gekke definitie van neutraal. Neutraliteit staat automatisch gelijk aan kennis van het Hebreeuws?quote:
De Moslims die ik ken en die zeer geleerd zijn in de Islam kennen zowel het Oude als het Nieuwe Testament vrijwel uit hun hoofd en beschouwen het ook als heilige geschriften. En dat zijn toch echt Moslims die zeer geleerd zijn in de geschriften. Sterker nog: er zit zelfs een vooraanstaande (Marokkaanse) Imam bij.......lijkt me sterk dat die mij onzin loopt te verkopen over zijn geloof.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:31 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee ik weet zeker waar ik in geloof en dat is Koran geen bijbel of Talmoed
en dat is voor alle Moslims zo
die zeggen het andersom dan weer dat Talmoed goed is.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:34 schreef Apropos het volgende:
[..]
Gekke definitie van neutraal. Neutraliteit staat automatisch gelijk aan kennis van het Hebreeuws?
Dus je hebt ze wel vergeleken? Waarom denk je dat de negatieve versie waar is?quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:35 schreef Meki het volgende:
[..]
die zeggen het andersom dan weer dat Talmoed goed is.
Hoe mij het geleerd is en ik heb nog nooit gehoord dat ik de bijbel of Talmoed moet lezenquote:Op donderdag 15 februari 2007 23:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
De Moslims die ik ken en die zeer geleerd zijn in de Islam kennen zowel het Oude als het Nieuwe Testament vrijwel uit hun hoofd en beschouwen het ook als heilige geschriften. En dat zijn toch echt Moslims die zeer geleerd zijn in de geschriften. Sterker nog: er zit zelfs een vooraanstaande (Marokkaanse) Imam bij.......lijkt me sterk dat die mij onzin loopt te verkopen over zijn geloof.
1 Joodse bronquote:Op donderdag 15 februari 2007 23:36 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dus je hebt ze wel vergeleken? Waarom denk je dat de negatieve versie waar is?
Ik weet ook niet of je ze verplicht moet lezen om een goede Moslim te zijn, volgens mij is dat niet zo. Ik weet wel dat ze als heilige geschriften beschouwt worden binnen de Islam. Dus het lijkt me niet verstandig om een valse versie te lezen, dat is toch een soort van meedoen aan heiligschennis. Als je de Talmoed dus wel wil lezen probeer dan wel een goede versie te lezen, bij voorkeur een gedrukte versie.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:37 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoe mij het geleerd is en ik heb nog nooit gehoord dat ik de bijbel of Talmoed moet lezen
al heb ik wel een Bijbel thuis maar er zit verhalen in meer niet.
de Koran geeft aan over het gehele wereld en de toekomst daarin
Onze geloof geeft alleen de Koran de heilige boek aan. niks meer anders erbij.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:43 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of je ze verplicht moet lezen om een goede Moslim te zijn, volgens mij is dat niet zo. Ik weet wel dat ze als heilige geschriften beschouwt worden binnen de Islam. Dus het lijkt me niet verstandig om een valse versie te lezen, dat is toch een soort van meedoen aan heiligschennis. Als je de Talmoed dus wel wil lezen probeer dan wel een goede versie te lezen, bij voorkeur een gedrukte versie.
Het beste is om gewoon een gedrukte versie te lezen. Misschien hebben ze er bij de bibliotheek eentje? Als je echt geinteresseerd bent kun je ook langs gaan bij een synagoge, daar willen ze je ook best verder helpen als je oprecht geinteresseerd bent.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Onze geloof geeft alleen de Koran de heilige boek aan. niks meer anders erbij.
Welke Talmoed is dan goed ??. Ik denk die toch die ik heb gelezen want die komen overeen met Israel
Waarom is dat beter ? hoe kan ik dan weten dat de echte isquote:Op donderdag 15 februari 2007 23:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Het beste is om gewoon een gedrukte versie te lezen. Misschien hebben ze er bij de bibliotheek eentje? Als je echt geinteresseerd bent kun je ook langs gaan bij een synagoge, daar willen ze je ook best verder helpen als je oprecht geinteresseerd bent.
Misschien verstaan we trouwens niet hetzelfde onder heilig. Laat ik het dan zo zeggen: natuurlijk is de Koran het heilige boek van de Islam. De Joodse en Christelijk geschriften zijn niet zo heilig als de Koran, maar zijn volgens de Islam wel boeken die geschreven zijn naar het woord van Allah, alleen zijn die geschriften in de loop der tijd aangepast en veranderd door mensen. Daarom is het niet meer de complete waarheid die erin staat. Als er dus dingen instaan die de Koran tegenspreken dan zijn dat dingen die aangepast zijn en dus niet waar zijn. Alle dingen die niet tegen de Koran ingaan moet je echter wel beschouwen als het woord van Allah.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Onze geloof geeft alleen de Koran de heilige boek aan. niks meer anders erbij.
Omdat de gedrukte versies streng gecontroleerd worden door allerlei officiele instanties om te kijken of ze kloppen. Op het internet kan iedereen zonder controle dingen veranderen en onzin verkondigen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:52 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom is dat beter ? hoe kan ik dan weten dat de echte is
De Talmoed of Torah zijn geschreven door Rabbijnen een soort dagboek dus.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:55 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Misschien verstaan we trouwens niet hetzelfde onder heilig. Laat ik het dan zo zeggen: natuurlijk is de Koran het heilige boek van de Islam. De Joodse en Christelijk geschriften zijn niet zo heilig als de Koran, maar zijn volgens de Islam wel boeken die geschreven zijn naar het woord van Allah, alleen zijn die geschriften in de loop der tijd aangepast en veranderd door mensen. Daarom is het niet meer de complete waarheid die erin staat. Als er dus dingen instaan die de Koran tegenspreken dan zijn dat dingen die aangepast zijn en dus niet waar zijn. Alle dingen die niet tegen de Koran ingaan moet je echter wel beschouwen als het woord van Allah.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Omdat de gedrukte versies streng gecontroleerd worden door allerlei officiele instanties om te kijken of ze kloppen. Op het internet kan iedereen zonder controle dingen veranderen en onzin verkondigen.
Je hebt nog gelijk ookquote:Op donderdag 15 februari 2007 23:57 schreef Meki het volgende:
[..]
De Talmoed of Torah zijn geschreven door Rabbijnen een soort dagboek dus.
Tuurlijk, voor Moslims is de Koran het belangrijkst. Maar de Bijbel en Tenach zijn dus ook voor Moslims belangrijk en dus moet je er respectvol mee omgaanquote:een Bijbel wordt herschreven en wordt gedacht aan de lopende tijd
De Koran is eenmalig uitgebracht en mag niet verwerkt worden
toch verschillen.
Alle Moslims hebben Koran als heilige boek
Als jij dat wil moet je dat doen, mij lijkt het geen goed idee.....quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:00 schreef Meki het volgende:
[..]
Toch zie ik dat niet zo.
elke bron op Internet geeft de wandaden van Talmoed aan behalve Joodse websites en Synagoges niet.
En toch blijf ik erbij de Talmoed op Internet te geloven
Wij moeten zelf respect uitdragen aan die boeken.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:05 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Je hebt nog gelijk ook![]()
Sorry, ik haal de Talmoed en de Tenach al de hele tijd door elkaar. De Talmoed is inderdaad niet het woord van God/Allah, maar komt inderdaad van de Rabbijnen af. Ik weet dus ook niet zeker of het voor de Islam dus net als de Torah en de Bijbel een officieel geschrift is. Het zou heel goed kunnen dat de Talmoed niet erkend wordt door de Islam, de Tenach en de Bijbel worden dat echter zeker weten wel.
De Torah is wel een officieel geschrift trouwens, dat is namelijk een onderdeel van de Tenach.
Maar nog steeds geldt dat gedrukte exemplaren van de Talmoed streng gecontroleerd worden op juistheid en je dus beter een gedrukte versie kunt lezen ipv. eentje van het internet.
[..]
Tuurlijk, voor Moslims is de Koran het belangrijkst. Maar de Bijbel en Tenach zijn dus ook voor Moslims belangrijk en dus moet je er respectvol mee omgaan
en de andere reden daarvan is ook een strijd tegen Wilders en zijn volgelingen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Als jij dat wil moet je dat doen, mij lijkt het geen goed idee.....
Als je denkt dat de Bijbel niet erkent wordt dan moet je misschien eens praten met een Imam ofzo die er veel verstand van heeft. De Koran is in feite een correctie en aanvulling op de dingen die al verkondigd werden in bepaalde boeken van de Bijbel.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:09 schreef Meki het volgende:
[..]
Wij moeten zelf respect uitdragen aan die boeken.
Nee de bijbel die wordt ook niet erkent in de Koran. .
Maar waarom denk je dat ? Ze halen snel alle negatieve eruit. en om zo indruk te maken.
Ik blijf dat toch niet geloven. ze denken dat ze slimmer zijn dan mij
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Als je denkt dat de Bijbel niet erkent wordt dan moet je misschien eens praten met een Imam ofzo die er veel verstand van heeft. De Koran is in feite een correctie en aanvulling op de dingen die al verkondigd werden in bepaalde boeken van de Bijbel.
Die Imam zal je ook kunnen vertellen dat de Islam al bestond ver voor Mohammed, maar dat Mohammed dat oorspronkelijke geloof 'verbeterd' heeft. De Bijbel is in feite het boek van het oorspronkelijk geloof van voor Mohammed.
De Islam is er inderdaad gekomen omdat het Christendom en Jodendom geloofden in door mensen veranderde dingen in de heilige boeken en daarom dus niet meer 100% klopten met het echte geloofquote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Islaam is gebracht omdat de Vorige christendom niet werkte en Jodendom al helemaal niet.
Daarom is Islaam later uitgebracht
Meki,quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Hype ?? Wilders vraagt om een kogel en bedreigingen.
als jij je die laster aantrekt, verspreid dat wat volgens jouw WEL juist is of draai je om.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Laster dat is dankzij Wilders die dat ook mag doen.
Niet?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:09 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee de bijbel die wordt ook niet erkent in de Koran. .
quote:[3:3] Hij heeft u het Boek met de waarheid nedergezonden, vervullende, hetgeen er aan voorafgaat en Hij zond voordien de Torah en het Evangelie als leiding voor het volk en Hij heeft het Verschil geopenbaard.
quote:[3:65] O, mensen van het Boek, waarom redetwist gij over Abraham, wanneer de Torah en het Evangelie eerst na hem werden geopenbaard? Wilt gij dan niet begrijpen?
quote:[5:46] En Wij deden Jezus, zoon van Maria in hun voetsporen treden, vervullende, hetgeen vََr hem in de Torah was (geopenbaard), en Wij gaven hem het Evangelie, dat licht en leiding bevatte, bevestigende hetgeen daarvََr in de Torah was en een leiding en een vermaning voor de godvrezenden.
En nog 8 verzen die ik weg heb gelaten.quote:[5:66] En als zij de Torah en het Evangelie en hetgeen hun van hun Heer is nedergezonden, in acht hadden genomen, zouden zij zeker van wat boven hen is en van hetgeen onder hun voeten is, hebben gegeten. Onder hen is een groep die matig is, maar de handelwijze van velen hunner is slecht.
Nee hoor, niet elke bron op Internet, je zegt het notabene zelf. Waarom zou ik jou geloven als je wat over de Islam beweert? Alle andere bronnen beweren iets anders.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:00 schreef Meki het volgende:
[..]
Toch zie ik dat niet zo.
elke bron op Internet geeft de wandaden van Talmoed aan behalve Joodse websites en Synagoges niet.
Dat is dan behoorlijk dom.quote:En toch blijf ik erbij de Talmoed op Internet te geloven
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Islaam is gebracht omdat de Vorige christendom niet werkte en Jodendom al helemaal niet.
Daarom is Islaam later uitgebracht
Mwah... dat zal hier niet snel gebeuren... itt Saudi Arabie waar je geen bijbel mag hebben en celstraf riskeert als je er 1 het land binnensmokkelt.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:23 schreef Yildiz het volgende:
Alvast voor TTK in 2008.
'I got kicked out of the Netherlands for possession,...
of a book that was sold over a billion times'
by A. Nonymous
Dat Saudi Arabië als voorbeeld kán dienen voor Wilders, hmmm.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:03 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Mwah... dat zal hier niet snel gebeuren... itt Saudi Arabie waar je geen bijbel mag hebben en celstraf riskeert als je er 1 het land binnensmokkelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |