Ze volgen gewoon de regels hoorquote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zonde ze hadden je rijbewijs gewoon moeten vernietigen.
Ik heb het natuurlijk over de snelweg. Wat is er rete-irritant aan? Het is irritant dat mensen onnodig links blijven rijden en gaan inhalen met 121 km/h. Er moet meer gebruikt gemaakt worden van spiegels en naar rechts als je auto niet mee kan draaien op de linkerbaan.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:36 schreef Monidique het volgende:
Op een snelweg is het al wat minder erg. Nog steeds rete-irritant, natuurlijk, die potentiële moordenaars die denken dat ze het centrum van de wereld zijn, maar het wordt echt gevaarlijk als je niet op de snelweg bent. Tsja.
Omdat het te snel. Is allemaal heel leuk, maar de weg en de rijders en alles zijn niet berekend op 160 km/u.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:39 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb het natuurlijk over de snelweg. Wat is er rete-irritant aan?
Ja. Maar... dus...?quote:Het is irritant dat mensen onnodig links blijven rijden en gaan inhalen met 121 km/h. Er moet meer gebruikt gemaakt worden van spiegels en naar rechts als je auto niet mee kan draaien op de linkerbaan.
"Maar ik rij elke dag 160 over de snelweg en er is nog nooit wat gebeurd..."quote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:40 schreef Monidique het volgende:
Omdat het te snel. Is allemaal heel leuk, maar de weg en de rijders en alles zijn niet berekend op 160 km/u.
Ze zijn dus wel ontworpen op 160quote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
Omdat het te snel. Is allemaal heel leuk, maar de weg en de rijders en alles zijn niet berekend op 160 km/u.
Mwah. Moffen en kaaskoppen ontlopen elkaar niet zoveel.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik geloof best dat je zelfs 260 kunt rijden op een snelweg, het asfalt verdampt niet, ofzo.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:44 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ze zijn dus wel ontworpen op 160Dat het niet mag is iets anders.
Het ligt natuurlijk aan de situatie op de snelweg maar 160 is opzich geen probleem hoor. Het probleem is dat men in Nederland vaak niet goed anticipeert en/of geen gebruik maakt van de spiegels. In Duitsland doet men dat bijv. veel beter.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:40 schreef Monidique het volgende:
Dat vind ik rete-irritant.quote:Ja. Maar... dus...?
In Duitsland mag je 160. In Nederland hoeft men niet te anticiperen op iemand die met 160 voorbij racet. Dat is het punt dus.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:45 schreef MrX1982 het volgende:
Het ligt natuurlijk aan de situatie op de snelweg maar 160 is opzich geen probleem hoor. Het probleem is dat men in Nederland vaak niet goed anticiperend en/of geen gebruik maakt van de spiegels. In Duitsland doet men dat bijv. veel beter.
Ja.quote:Dat vind ik rete-irritant.
Daar heb je in feite gelijk in maar het blijft irritantquote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:46 schreef Monidique het volgende:
In Duitsland mag je 160. In Nederland hoeft men niet te anticiperen op iemand die met 160 voorbij racet. Dat is het punt dus.
Ja.
In Duitsland kijkt men inderdaad beter in de spiegels, en beter (verder) vooruit. Achteruitkijken doen de langzaamrijders beter, vooruitkijken de hardrijders.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
In Duitsland mag je 160. In Nederland hoeft men niet te anticiperen op iemand die met 160 voorbij racet. Dat is het punt dus.
En doet men dat in Duitsland zoveel beter, in spiegels kijken? Het zou best kunnen, hoor, maar is hier ook niet sprake van jouw perceptie?
En dan lekker links voor ze blijven hangenquote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:43 schreef Boze_Appel het volgende:
Mensen die zich heel erg opwinden in het verkeer.
Die figuren hebben daarbij vaak ook de neiging om goed te hard te rijdenquote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:53 schreef Autodidact het volgende:
Ik kan me niet zo storen aan mensen die hard rijden...ga lekker je gang. Vervelend zijn mensen die voordringen, die op de linkerbaan 20km te langzaam rijden, geen richting aangeven, geen voorrang verlenen, door rood rijden, in de bocht andermans weghelft inpikken etc. Veel gevaarlijker.
Natuurlijk is het mijn perceptie. Maar men is daar beter ingesteld op auto's die hard rijden waardoor men de linkerbaan gebruikt voor (snel) inhalen en dan weer naar rechts gaat. Waar je hier vaker ziet dat men 120 km/h links rijdt en aangezien je toch niet harder mag links blijven rijden.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:46 schreef Monidique het volgende:
En doet men dat in Duitsland zoveel beter, in spiegels kijken? Het zou best kunnen, hoor, maar is hier ook niet sprake van jouw perceptie?
[..]
Ja.
Doch.quote:Op donderdag 21 februari 2008 23:14 schreef Xtreem het volgende:
Hoi.
Hihi.
Wat heb ik een schurfthekel aan Mevr. Noorman-Den Uyl.
quote:Op maandag 18 februari 2008 14:13 schreef Zwaardvisch het volgende:
Minpuntjes omdat hij zo'n verschrikkelijke dochter heeft.
http://www.volkskrant.nl/(...)lektriciteit_gedaaldquote:De productie van duurzame elektriciteit is vorig jaar aanzienlijk afgenomen. Het aandeel duurzame elektriciteit nam af tot 6 procent van de totale productie. In 2006 was nog 6,5 procent van de productie afkomstig van biomassa, windmolens, en energie uit afvalinstallaties.
Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Volgens het CBS is de daling het gevolg van minder meestoken van biomassa in elektriciteitscentrales. ‘Een reden hiervoor kan zijn de verandering in de subsidietarieven per 1 juli 2006.’
Hij is bevriend geweest met m'n moeder.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:43 schreef Klopkoek het volgende:
Ik irriteerde me meer aan corpsbal Ed Nijpels die echt zat te brallen.
quote:Ayaan Hirsi Ali is niet de enige - Nahed Selim
Geen verstandig mens zou ontkennen dat Ayaan Hirsi Ali bescherming verdient. Net zoals een andere bedreigde schrijfster die de prijs van Simone De Beauvoir kreeg, de Bengaalse Taslima Nasrin. De overeenkomsten tussen de twee vrouwen zijn groot. Beide leven onder een zware bedreiging van de kant van moslimfundamentalisten. Nasrin mag dan minder bekend zijn in Nederland maar ze wordt al bedreigd sinds 1990 toen de moslimfundamentalisten in Bangladesh een campagne tegen haar lanceerden, inclusief demonstraties en processies op straat en het inbreken in krantengebouwen waar ze werkte om haar kritische columns te schrijven waarin ze de onderdrukking van moslimvrouwen hekelde. Ze spanden rechtszaken aan tegen haar redacteuren en uitgevers.
Later moest ze onderduiken toen er in 1993, een fatwa tegen haar was uitgevaardigd, door een fundamentalistische organisatie, genaamd ’Soldiers of Islam’ die bovendien een prijs op haar hoofd heeft gezet wegens haar kritiek op de islam. Later volgden nog meer fatwa’s en ze vluchtte naar Europa. Haar boeken werden verboden. Van de 24 boeken is Lajja (Schaamte) de bekendste. Daarin beschreef ze de gruwelijkheden die moslimfundamentalisten in Bangladesh pleegden tegen hindoeminderheden. Dit boek werd een bestseller op het Indiase subcontinent en is vertaald in vele talen. Net als Ayaan is Taslima opgegroeid als moslima in een conservatief milieu waarbij de moeder een traditionele vrouw was en de vader een progressieve man die zijn dochter aanmoedigde om verder te studeren en zelf na te denken. Ze studeerde geneeskunde en werkte acht jaar lang als gynaecoloog in overheidsziekenhuizen in dorpen en steden. Door wat ze daar zag aan lichamelijk toetakeling van moslimvrouwen door hun omgeving, keerde Taslima de religie de rug toe en werd atheïst. Ze streed voor humanisme als alternatief voor religie.
Nu verkeert Taslima precies in dezelfde veiligheidssituatie als Ayaan, maar leeft ze eigenlijk onder veel zwaardere omstandigheden. Beide zijn een gewild doelwit van moslimfundamentalisten over de hele wereld en niet alleen binnen de grenzen van hun respectievelijke landen. In Zweden kreeg Taslima de Zweedse nationaliteit. Over haar beveiliging in Zweden is weinig bekend. Ik neem aan dat ze keurig beveiligd zou worden mocht ze verkiezen om weer in Zweden te wonen. Zij verkoos om in India te leven omdat ze haar rol ziet als een onderdeel van het culturele leven van de Bengalen, voor wie en over wie ze schrijft .
Daarnaast heeft ze ook een tijdje in Frankrijk gewoond, maar ze bleef schrijven in haar moedertaal, het Bengaals, en bleef verlangen naar terugkeer naar het Indiase subcontinent. In 2004 ging ze in Calcutta wonen totdat haar situatie daar onhoudbaar werd. Er ontstonden hevige rellen met vandalisme en geweld tegen Taslima, waarbij India voor het eerst sinds 15 jaar het leger moest inroepen om de orde in de straten van de stad te herstellen. daarna werd ze in New Delhi in een ’Safe House’ ondergebracht waar ze feitelijk als een gevangene woont. Telefonische contact met de buitenwereld mag ze niet en bezoek even min, ook niet van de media. Het enige contact dat ze nog heeft is via email. Hoe lang ze dit nog volhoudt weet ze zelf niet maar ze schreef dat dit haar wel neerslachtig maakt. Bij de uitreiking van haar gedeelde prijs met Ayaan, vorige maand in Parijs, was ze ook niet aanwezig, om medische redenen volgens een officiële verklaring.
Nederland heeft Ayaan veel meer bescherming geboden dan India aan Taslima. De Nederlandse regering is genereus geweest met de bescherming van Ayaan in Nederland en een jaar lang in de VS. Het probleem van mensen zoals Ayaan Hirsi Ali en Taslima Nasrin die hun levens wagen in de strijd tegen extremisme, vrouwenonderdrukking en islamitische terrorisme is een wereldwijd probleem die aangepakt moet worden door de hele wereldgemeenschap. Net zoals het globale terrorisme van islamitische kant een nieuw fenomeen is dat nieuwe wetgeving vereiste, dwingt de situatie van Ayaan en Taslima tot bijzondere oplossingen waarin de gebruikelijke regels van nationale staten niet voorzien.
Veel meer dan India heeft Nederland een naam te verdedigen als het gaat om vrijheid van meningsuiting. Het is bespottelijk dat diegenen die hun levens wagen voor vrijheid van meningsuiting niet dezelfde vrijheid van beweging en vestiging genieten als terroristen die vrijelijk over de hele wereld kunnen reizen. Het zal Nederland sieren om deze probleem aan te kaarten bij de Europese Unie of zelfs bij de Verenigde Naties. Een internationaal fonds voor vrijheid van meningsuiting zou overal ter wereld zulke mensen bescherming moeten bieden. De kosten daarvan vallen in het niets vergeleken met wat de wereld uitgeeft aan terreurbestrijding en het tegengaan van radicalisering. De kosten van een dagje oorlog in Afghanistan of Irak is voldoende om de heldinnen van vrijheid van meningsuiting en het verspreiden van mensenrechten een jaar lang te beschermen en het is nog effectiever ook.
Nahed Selim
Jij komt uit een echte politieke familie?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 15:11 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Hij is bevriend geweest met m'n moeder.
Nijpels is gewoon erg ijdel. Dan lijkt het al snel dat je gay bent.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 15:32 schreef Autodidact het volgende:
Ik dacht dat die Nijpels homo was, maar hij is gewoon een bal, schijnt.
onafhankelijker dan de Publieke omroep of hun onderzoek. wiens brood men eet...quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:43 schreef Klopkoek het volgende:
Ik irriteerde me meer aan corpsbal Ed Nijpels die echt zat te brallen.
[ afbeelding ]
GeenStijl
De Publieke Omroep is neutraal hoor. De EO compenseert de VARA.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 16:08 schreef Napalm het volgende:
[..]
onafhankelijker dan de Publieke omroep of hun onderzoek. wiens brood men eet...
Hoe compenseert christelijkheid linksheid?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 16:10 schreef Klopkoek het volgende:
De Publieke Omroep is neutraal hoor. De EO compenseert de VARA.
Ah en dat gaat niet op voor GSquote:Op vrijdag 22 februari 2008 16:08 schreef Napalm het volgende:
[..]
onafhankelijker dan de Publieke omroep of hun onderzoek. wiens brood men eet...
Rechtsheid compenseert linksheid min of meer op z'n tijd.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 16:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoe compenseert christelijkheid linksheid?
Aha, noemen we enorme bakken met geld tegenwoordig pluriformiteit.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 16:11 schreef du_ke het volgende:
Vooralsnog is de PO door z'n pluriformiteit stukken onafhankelijker.
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 16:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoe compenseert christelijkheid linksheid?
Niet veel. Ik word altijd een beetje eng van christelijke moraalridders, zeker als ik besef dat die droeftoeter ook nog eens van mijn geld daar zit te ouwehoeren preken..quote:
Jij kan bakken met geld pluriform noemen. ik kijk liever naar het type programma's en omroepen. maar goed die inhoud is eng als je je beperkt tot het schilletje PO = publiek dus eng, ik snap hetquote:Op vrijdag 22 februari 2008 16:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Aha, noemen we enorme bakken met geld tegenwoordig pluriformiteit.
RTL zendt ook met mijn geld hun programma's uit.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 16:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niet veel. Ik word altijd een beetje eng van christelijke moraalridders, zeker als ik besef dat die droeftoeter ook nog eens van mijn geld daar zit te ouwehoeren preken..
van jouw geld nog welquote:Op vrijdag 22 februari 2008 16:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niet veel. Ik word altijd een beetje eng van christelijke moraalridders, zeker als ik besef dat die droeftoeter ook nog eens van mijn geld daar zit te ouwehoeren preken..
Llinks is een ideeële omroep die uit zendt op basis van post-materialistische waarden. De NPS behoort zich tot cultuur te beperken.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 16:30 schreef MrX1982 het volgende:
De PO is onnodig duur. Ned3 kan sowieso opgedoekt worden. NPS en Llinks. Wat is het verschil tussen die twee?
Wat dus neerkomt in de praktijk op hetzelfde. Met de AVRO, VPRO, Vara, NCRV en KRO kom je mijns inziens een heel eind en bedien je iedereen zo'n beetje wel.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 16:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Llinks is een ideeële omroep die uit zendt op basis van post-materialistische waarden. De NPS behoort zich tot cultuur te beperken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |