quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nou ik ook. Ik heb een bloedhekel aan dat soort bakken in NL. Nergens voor nodig en pure compensatiedrang.
Dat wordt ruzie met dat zwijn van de FNV.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Donner naar Sociale zaken. Ik heb er nu al zin an!
Daarom, de autistische Donner gaat in conclaaf met havenarbeiders. Nu al leuk!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:09 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat wordt ruzie met dat zwijn van de FNV.![]()
Dezelfde auto als Gordonquote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:10 schreef PJORourke het volgende:
Een Hummer bijvoorbeeld is zo politiek-incorrect, daar moet je toch wel wat mee hebben, Aaah.
Met z'n mannenbroeders stakingen breken.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Daarom, de autistische Donner gaat in conclaaf met havenarbeiders. Nu al leuk!
Dat is wat anders, maar ik heb een hekel aan die bakken op de volle snelwegen in het vlakke NL. Bovendien zijn de figuren die er inzitten meestal kleine dombo's.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:10 schreef PJORourke het volgende:
Een Hummer bijvoorbeeld is zo politiek-incorrect, daar moet je toch wel wat mee hebben, Aaah.
Juist, puur compensatiegedrag.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:12 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat is wat anders, maar ik heb een hekel aan die bakken op de volle snelwegen in het vlakke NL. Bovendien zijn de figuren die er inzitten meestal kleine dombo's.
Wij zijn het eens, maar Kirmizi komt op V&W.quote:
Die heeft zo'n ego daar valt weinig te compenserenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Wij zijn het eens, maar Kirmizi komt op V&W.![]()
Als dat de files oplost dan heeft die carte blanche!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die heeft zo'n ego daar valt weinig te compenseren. Maar je plaatst toch wel een armeniër of koerd bij hem als staatssecretaris of secretaris generaal?
Allah zorgt wel voor geestelijke ondersteuning, geen auto's meer nodig.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Als dat de files oplost dan heeft die carte blanche!
Wetenschappelijk Bureau van het CDA toch?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:24 schreef du_ke het volgende:
Ab Klink op volksgezondheid ooit iemand van gehoord?
De vrije markt zorgt wel voor een sociaal optimum aan aantal auto's op de weg.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:21 schreef du_ke het volgende:
Helaas is files oplossen een illusie.
Je bedoelt een balans.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:27 schreef Sidekick het volgende:
De vrije markt zorgt wel voor een sociaal optimum aan aantal auto's op de weg.
Dat klinkt niet erg negatief.quote:
Een optimum is nog minder negatief, alhoewel incorrect.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:39 schreef Sidekick het volgende:
Dat klinkt niet erg negatief.
Optimum aan auto's klinkt lekker vol, en het is correct.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:41 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Een optimum is nog minder negatief, alhoewel incorrect.
Met optimum bedoel je zo veel mogelijk doorstroming. Da krijg je niet doro zo veel mogelijk auto's de weg op te sturen. Een balans krijg je wel: tussen mensen die het OV pakken en mensen die bereid zijn in de file te staan.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:43 schreef Sidekick het volgende:
Optimum aan auto's klinkt lekker vol, en het is correct.
Nee, net zoals falende fora te ondervangen zijn.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:21 schreef du_ke het volgende:
Helaas is files oplossen een illusie.
Het Ineke van Gent-syndroom. Zij mag wel in een SUV want ze bedoelt het goed.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Iedereen die links gestemd heeft zou geen auto mogen rijden.![]()
Dat zeg ik, een optimum.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Met optimum bedoel je zo veel mogelijk doorstroming. Da krijg je niet doro zo veel mogelijk auto's de weg op te sturen.
Zero-sum balans.quote:Een balans krijg je wel: tussen mensen die het OV pakken en mensen die bereid zijn in de file te staan.
Nu propageer je genocide. Ik vind dat niet kunnen, zeker niet van een mod.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:56 schreef Sidekick het volgende:
Ik vind andere alternatieven overigens boeiender.
http://www.nos.nl/nosjournaal/columns/newdelhi/index.htmlquote:De traditionele markt 8-02-07
Correspondent Wilma van der Maten houdt een weblog bij vanuit haar nieuwe standplaats New Delhi in India.
De traditionele markt
New Delhi, 8 februari - Sonia Gandhi, de voorzitter van de grootste regeringspartij - de Congrespartij - heeft haar premier Manmohan Singh per brief gevraagd de deal die de Amerikaanse supermarktketen Walmart vorig jaar met een Indiaas bedrijf sloot, nog maar even op 'hold' te zetten. Ook al is het contract al getekend.
Mevrouw Gandhi ontving te veel klachten van de kleine kruideniertjes in de hoofdstad die de bui zien hangen als straks de eerste grote supermarkt in Delhi wordt geopend.
Ook al wonen er bijna 11 miljoen mensen in deze wereldstad. Een echte supermarkt is hier (nog) niet te vinden. Of je moet er een ritje van ruim twintig kilometer voor over hebben naar de satellietsteden Noida en Gurgaon. De Delhinaren doen al eeuwen hun boodschappen op de traditionele 'markten' in hun buurt. Allemaal kleine winkeltjes vaak in een blok bij elkaar. Dichtbij een park met schommels en glijbanen.
Voor ons zijn de markten een verademing na zeven jaar shoppen in de veel te luxe, onpersoonlijke en koude supermarkten van Jakarta. Als het buiten veertig graden was, moest je nog vanwege de air conditioning binnen een vest aantrekken. Hier slenteren we lekker over straat. Bij de bakker halen we ons brood en krijgt mijn dochter net zoals bij oma in het dorp een bolletje.
Een appeltje bij de groente- en fruitstalletjes waar je het hele jaar door verse meloen, aarbeien en druiven kunt kopen. Op een ouderwets weegschaaltje weegt de groenteboer zijn tomaatjes. Rekent de kruidenier uit zijn hoofd en schrijft hij de prijs met zijn potlood op een papiertje.
Alles is er op de 'markten' te koop. Verpakte Goudse kaas opgeslagen in een verroeste koelkast en diverse soorten shampoo op de stoffige schappen. Vooral van de gezellige kletspraatjes genieten we. Zo leren we elke keer meer over het land.
Mijn favoriete markt is de INA-markt, tussen mijn wijk en het centrum in. Waar je alle soorten Italiaanse pasta en kazen kunt kopen. Als je eens een dag wat anders wil dan de Indiase keuken. De 'versafdeling' is helemaal achteraan. Waar tussen de schapen- en kippekoppen het vlees in verse (schone) moten wordt gehakt. Niet met een supermarktwagentje maar met een ‘koelie’, een jongen met een grote mand, doe je de boodschappen.
"Tijdsverspilling", vindt een goede kennis winkelen op de markt. In de supermarkt rij je met de kar naar binnen en na een halfuur zit je met je boodschappen voor de hele week weer in je auto. De supermarkten bieden bovendien korting. Op de markten moeten de verkopers de overheidsprijs hanteren.
"Verwestering", noemt een vriendin de komst van de supermarkt. Ze is blij met de protestbrief van de overigens van Italiaanse komaf Sonia Gandhi, die ooit als Sonia Maino werd geboren en met de jongste zoon van wijlen premier Indira Gandhi trouwde, noodgedwongen de politiek inging nadat eerst haar schoonmoeder en toen haar man bij een moordaanslag om het leven kwamen.
Mijn kennis vreest dat de actie van Sonia de komst van de supermarkt niet kan stoppen. Op de nieuwe tolweg tussen Delhi en de satellietstad Gurgaon verrijzen elf shoppingmalls. De supermarkt rukt op.
volkskrant.nl geeft nog Donner aan voor Sociale zaken maar ze zijn druk bezig het bericht te wijzigen dus dat zegt niet zoveelquote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het graaien kan beginnen: Aboutaleb wordt minister voor Sociale Zaken
Eindelijk een harde wetenschapper op onderwijs is het weer niet goed? Je wou liever van der Hoeven houden?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:30 schreef PJORourke het volgende:
Plasterk op onderwijs.
die heeft het ver geschopt zeg, voor een columnistquote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:29 schreef Monidique het volgende:
Ik vind Plasterk nogal verrassend, is het geen grap?
Ik vind hem veel geblaat, weinig wol. Al zal hij best aardig zijn op z'n vakgebied.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:32 schreef du_ke het volgende:
Eindelijk een harde wetenschapper op onderwijs is het weer niet goed? Je wou liever van der Hoeven houden?
Sociale zaken is sowieso voor het CDA.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:32 schreef du_ke het volgende:
volkskrant.nl geeft nog Donner aan voor Sociale zaken maar ze zijn druk bezig het bericht te wijzigen dus dat zegt niet zoveel.
Zeker nu dat ministerie (met een erg klein budget) nog verder uitgekleed isquote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:46 schreef sigme het volgende:
Van der Hoeven op economische zaken. Passend.
Aboutaleb wordt staatssecretaris, op Sociale Zaken.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Plasterk is een verrassing, maar op onderwijs kan ik daarmee wel leven. Aboutaleb als minister is een schande.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |