abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46260617
Ik keek vanochtend naar Goedemorgen Nederland.
Daar ging een stukje over het nieuwe programma: Op zoek naar het zesde zintuig.

Erg interessant, ze lieten een stukje zien van het programma waarbij een man een foto van iemand kreeg die iets erg had mee gemaakt in de tweede wereld oorlog en hij moest vertellen wat er gebeurd is met die persoon. (ze stonden voor het huis waat het was gebeurt)

Hij vertelde precies wat er was gebeurt enzo en begon erover dat hij monikken zag, echt bizar.

Over het programma...
quote:
In de introductieaflevering op 8 november dit jaar geeft Karin de Groot het startsein voor de grootste zoektocht ooit naar de meest overtuigende bijzonder begaafde mensen van Nederland. Iedereen die denkt over een zesde zintuig te beschikken kan zich vervolgens opgeven voor de audities. Op zoek naar het zesde zintuig maakt met de tien beste kandidaten een doorstart op 18 februari 2007. In de 8 afleveringen die volgen worden hun gaven in de praktijk getest om te onderzoeken in hoeverre zij deze gaven daadwerkelijk bezitten en wat zij hiermee kunnen.
Op zoek naar het Zesde Zintuig is te zien vanaf zondag 18 februari om 21.20 uur, (Ned 1) acht weken lang.

Voor veel meer informatie:
Op zoek naar het zesde zintuig
(staat o.a. de uitzending van Aflevering 1, 8 november 2006)
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  dinsdag 13 februari 2007 @ 16:08:46 #2
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_46261347
Spannend!
A.F.C. Ajax
pi_46438212
Het begint zo!!
pi_46455335
Iemand dit gezien? Ik vond het wel heel fascinerend! Vooral dat de meesten wel goed zaten bij die laatste opdracht. Dat er iets in de tweede wereldoorlog was gebeurd kon je op zich nog wel raden, maar dat ze ook details goed hadden zoals het vluchtende jongetje en de plek waar hij neergeschoten was enzo vond ik wel frappant!

Ben benieuwd naar de volgende afleveringen!
  maandag 19 februari 2007 @ 16:36:10 #5
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_46461007
quote:
Op maandag 19 februari 2007 13:25 schreef PiperMaru het volgende:
Iemand dit gezien? Ik vond het wel heel fascinerend! Vooral dat de meesten wel goed zaten bij die laatste opdracht. Dat er iets in de tweede wereldoorlog was gebeurd kon je op zich nog wel raden, maar dat ze ook details goed hadden zoals het vluchtende jongetje en de plek waar hij neergeschoten was enzo vond ik wel frappant!

Ben benieuwd naar de volgende afleveringen!
was zeker een leuk programma

Een vrouw voelde een meisje ..dat bleek ook te kloppen die was verderop gevonden destijds. Weer een andere voelde energie achter een plant. Dat bleek het buurjongetje te zijn die alles heeft gezien hoe die oudere meneer was neergeschoten.

of die vrouw die ook de plaats van doodgaan goed had in z'n maag.

Ik wil meer zien van die man die info krijgt van de planten. Geweldig dit.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_46464794
Ik vind dit wel interessant om te zien omdat ik totaal niet geloof in het zesde zintuig. Tot nu toe vond ik nog het meest overtuigende dat iemand kon raden dat er een kickbokser achter het gordijn stond.
Now my death is more than just a sad song.
pi_46464874
Hmm jammer, heb het niet gezien. Heb wel een vraag: hoeveel anderen raadden iets anders dan een kickbokser? Als honderd mensen allemaal iets anders roepen zit er altijd wel eentje in de buurt natuurlijk.
  Moderator maandag 19 februari 2007 @ 18:50:22 #8
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_46464951
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:48 schreef thaleia het volgende:
Hmm jammer, heb het niet gezien. Heb wel een vraag: hoeveel anderen raadden iets anders dan een kickbokser? Als honderd mensen allemaal iets anders roepen zit er altijd wel eentje in de buurt natuurlijk.
Er waren er meer die een kickbokser zagen, maar natuurlijk ook een hoop die wat anders riepen. Logisch ook, want iedereen kon zich opgeven voor die dag en degene die er niks van konden vielen natuurlijk al snel af.

Vanaf volgende week wordt het eigenlijk pas echt interessant, want er zouden nu 10 mensen geselecteerd zijn die echt wat kunnen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_46465393
OK, dan kijk ik volgende week
pi_46465972
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:45 schreef Heathen het volgende:
Ik vind dit wel interessant om te zien omdat ik totaal niet geloof in het zesde zintuig. Tot nu toe vond ik nog het meest overtuigende dat iemand kon raden dat er een kickbokser achter het gordijn stond.
Wat ik alleen jammer vond, is dat ze de resultaten van die tests niet gepubliceerd hadden. Daar hoorde je verder helemaal niets meer over. Ik had wel graag willen weten hoeveel mensen ook een kickbokser zagen en hoeveel er raadden dat er dagboeken zaten in die kist etc.
Ik ben wel blij dat er o.a. met echte wetenschappers wordt gewerkt. Ik sta er helemaal neutraal in; als het wetenschappelijk aantoonbaar is, ben ik best bereid om het te geloven.
Maak nie regtig saak nie
pi_46468539
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:01 schreef thaleia het volgende:
OK, dan kijk ik volgende week
zeker doen.. was best interessant
..Hardcore als een Technofeestje..
pi_46476927
quote:
Ik ben wel blij dat er o.a. met echte wetenschappers wordt gewerkt. Ik sta er helemaal neutraal in; als het wetenschappelijk aantoonbaar is, ben ik best bereid om het te geloven.
Dan hoef je het niet meer te geloven.
Bovendien dit programma is totaal niet wetenschappelijk. We weten totaal niet als kijker wat de voorwaarden zijn en in welke omstandigheden het is en hoe goed gecontroleerd alles is. Ik vind die zogenaamde 'controleurs' ook totaal niks.
Het is entertainment, wij willen ons graag laten besodemieteren en hun doen hun best om dat ook te realiseren.

[ Bericht 36% gewijzigd door Heathen op 19-02-2007 23:25:40 ]
pi_46477588
Ik vraag me af wat er gebeurt was als die portomonee gewoon rechtstreeps uit de Hema winkel kwam.
Al moet ik zeggen dat mensen toen ze alleen die portomonee al hadden heel goed in de goede richting waren. Wat vrij apart is, een portomonee die iets over iemand verteld.

Zoals iemand al in de uitzending zei, het gaat snel over sensatie en moord.
misschien is ze wel verteld dat er iets voor het huis is gebeurt (anders hadden ze wel het huis in gegaan) en als je dan iets hebt van 1 persoon kom je al gauw bij zulke verhalen.
Ik vond deze persoon erg apart.

die vertelde dat hij een lijk zag op de goede plek, wel weer vreemd dat deze persoon maar heel kort in beeld kwam.
al hadden ze natuurlijk ook weer de hint van de kogels in de muur, maar of je dat zo snel ziet?
pi_46477642
Logic is your friend.
pi_46478331
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:38 schreef roburt het volgende:
die vertelde dat hij een lijk zag op de goede plek, wel weer vreemd dat deze persoon maar heel kort in beeld kwam.
al hadden ze natuurlijk ook weer de hint van de kogels in de muur, maar of je dat zo snel ziet?
Volgens mij vertelde hij ook over dat vluchten en getuigen zijn.

Dat meisje vond ik niet zo bijzonder. Allicht dat er in de buurt in de afgelopen 40 jaar een keer iets gebeurd is met een meisje.

Die zelfde mevrouw die bij die balletdanseres 'iets vrouwelijks, sierlijke vormen' zag, had het ook over 'macho, vechtsport' bij die kickboxer. Verder zat ze ook best dicht bij die 2e opdracht.

Best interessant allemaal. Ik geloof er normaal niet in.
Jammer dat het zo uitermate saai gebracht wordt allemaal.
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 20 februari 2007 @ 09:36:11 #16
52357 Lambiekje
pi_46482271
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 00:05 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Volgens mij vertelde hij ook over dat vluchten en getuigen zijn.

Dat meisje vond ik niet zo bijzonder. Allicht dat er in de buurt in de afgelopen 40 jaar een keer iets gebeurd is met een meisje.

Die zelfde mevrouw die bij die balletdanseres 'iets vrouwelijks, sierlijke vormen' zag, had het ook over 'macho, vechtsport' bij die kickboxer. Verder zat ze ook best dicht bij die 2e opdracht.

Best interessant allemaal. Ik geloof er normaal niet in.
Jammer dat het zo uitermate saai gebracht wordt allemaal.
Om eerlijk te zijn vond ik het een boeiend programma.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_46482857
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 09:36 schreef Lambiekje het volgende:

Om eerlijk te zijn vond ik het een boeiend programma.
Geef mij maar de gulden middenweg. Niet zo overdreven clip-achtig als x-factor en idols, maar niet zo langzaam en saai als nu
  dinsdag 20 februari 2007 @ 10:19:02 #18
167723 sanni
Acima de seu
pi_46483045
Ik volgde vroeger de tv-serie The 6th Sense en toen zag ik dat ook allemaal voor me.
pi_46491378
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:40 schreef Heathen het volgende:
Logic is your friend.
Nou al die figuren kwamen niet echt op mij over, of dat ze zelf logica hadden uitgevonden. Dus, alleen op logica kan je het ook niet gooien.
Want hoe verklaar je dan dat sommigen gewoon goed raadden dat er een kickbokser achter het gordijn stond?
Maak nie regtig saak nie
pi_46491526
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:20 schreef kassenbouwer het volgende:
Want hoe verklaar je dan dat sommigen gewoon goed raadden dat er een kickbokser achter het gordijn stond?
Ik wil eerst weten hoeveel van de honderd mensen het goed hadden. Als ik een clown achter een gordijn zet en laat 100 mensen gokken, zullen er vast een paar zijn die clown zeggen.

Ik vond het zelf interessanter hoeveel mensen het goed hadden met dat huis. Het hele vluchtpad enzo.
pi_46674616
nou sorry hoor maar in deze aflevering komen toch erg veel dingen voor die abnormaal zijn.
alleen dat meisje met die rode haren ofzo kan er niks van.
pi_46675985
quote:
Op zondag 25 februari 2007 22:08 schreef roburt het volgende:
nou sorry hoor maar in deze aflevering komen toch erg veel dingen voor die abnormaal zijn.
alleen dat meisje met die rode haren ofzo kan er niks van.
godver ben t vergeten.. vd week maar ff uitzending gemist kijken
pi_46678074
Ik vond het ook opmerkelijk dat sommigen bepaalde dingen echt goed hadden.. Volgende keer maar weer even kijken.
bye
pi_46678094
quote:
die is van vorige week
pi_46678520
Ja, ongelofelijk dat ze bij Joh(a)n de Wolf precies aanvoelden dat er iets met zijn rechterbeen is. En dan die letter R op getatoeëerd op zijn hiel...
Maak nie regtig saak nie
pi_46687663
Vermakelijk om te zien, maar ik geloof er niets van. Sommige tests werden halverwege veranderd (zwangere vrouw). Door kans heb je er natuurlijk altijd een paar tussen zitten die het goed hebben.

En vraag een willekeurige passant dat er 'iets is gebeurd' in een donkere parkeergarage (waarbij het plakkaat was omhuld met een zwart doek) en 9 van de 10 mensen zullen aan een moord denken. Geschikte plek voor een moord natuurlijk.

Het zou pas interessant zijn geweest als er een huwelijksaanzoek plaats had gevonden en de paranormale mensen er dan op af gestuurd zouden zijn. Ben benieuwd hoeveel mensen dan nog steeds aan een moord denken. Mijn gok? 9 van de 10.
pi_46688283
Ik vond dat met die naam wel grappig Die vent voelde ff aan een plantje, en die (het plantje) vertelde hem direct hoe de vermoorde man heette

Leuk, vermakelijk programma
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_46690149
Ja, leuk programma. Ik vind de benadering heel goed: niet sensatie gericht en ook met nuchterheid en scepsis. Het kaf gaat zich nog wel van het koren scheiden.
pi_46690236
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:00 schreef RaymanNL het volgende:
Ik vond dat met die naam wel grappig Die vent voelde ff aan een plantje, en die (het plantje) vertelde hem direct hoe de vermoorde man heette
Hij zat ernaast. De politiecommisaris was trouwens niet onder de indruk. En hij kent alle feiten.
pi_46692381
Geweldig programma . Verbazingwekkend hoeveel sommigen wisten . Maar er vielen er ook veel door de mand.
pi_46696543
Ik zag het gister en geloof er helemaal niks van. Ze zouden die mensen eens naar een huis moeten brengen waar helemaal niks bijzonders is gebeurd en dan vragen wat er is gebeurd. Een kijken of ze dan 'voelen' dat er geen mensen zijn vermoord/omgekomen.

Ze werden gister naar een parkeergarage gebracht waar twee mensen vermoord waren (wat ze natuurlijk niet wisten). De ouders van één van de slachtoffers zaten verderop in een busje en konden meeluisteren met die paranormale mensen. Volgens mij had iedereen het over één slachtoffer ipv twee. Maar als ze toevallig iets vertelde wat overeenkwam met die zoon, dan geloofden die ouders het helemaal. Terwijl ze het niet vreemd vonden dat er niet over een tweede slachtoffer werd gesproken. Allemaal onzin.
pi_46701169
Hier is al een topic over in TRU:

Op zoek naar het Zesde Zintuig
  maandag 26 februari 2007 @ 17:58:35 #34
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_46701803
quote:
ooohh, dat nummer die die kerel afspeelt na 6 minuten
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_46704086
quote:
Op maandag 26 februari 2007 17:40 schreef Genverbrander het volgende:
Hier is al een topic over in TRU:

Op zoek naar het Zesde Zintuig
De discussie zal daar misschien alleen iets minder skeptisch zijn
Maak nie regtig saak nie
pi_46718392
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:09 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

De discussie zal daar misschien alleen iets minder skeptisch zijn
dat is niet te hopen.
pi_46718484
wel een lollig programma, de vraag is natuurlijk altijd wat ervan waar is, maja dat hou je toch

en als was het waar, dan gelooft nog niemand het zo naief zijn de meeste nederlanders ook weer niet
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_47170733
ik vind het wel een geinig programma.
pi_47170773
ze zeggen allemaal wat anders
  zondag 11 maart 2007 @ 22:03:41 #42
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_47171214
Dit is wel heel confronterend zeg...Ik val er wel middenin, maar ik maak hieruit op dat dat meisje een nabestaande is van een moordslachtoffer?
pi_47171248
dramawijf nu
pi_47171253
Liesbeth
Ik word meegetrokken, waarom weet ik niet!
Ik moet rennen, waarom weet ik niet!
Ik val neer, ik val neer!

Leuk vrouwtje wel.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_47171264
trek aan haar eigen haar
  zondag 11 maart 2007 @ 22:06:39 #46
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_47171357
Die agent moest lachen
pi_47171394
wow deze man is best goed
  zondag 11 maart 2007 @ 22:08:26 #48
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_47171439
Ja, indrukwekkend die laatste man.
pi_47171443
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:07 schreef Cahir het volgende:
wow deze man is best goed
Die namen die hij noemde, bizar idd!
  zondag 11 maart 2007 @ 22:09:15 #50
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_47171486
Weet iemand waar en wanneer dit misdrijf heeft plaatstgevonden, kan ik ff googelen.
pi_47171510
Best knap allemaal
Xbox Live: koenpijl
pi_47171537
Die laatste man was toch richard?
pi_47171784
Mja, dat was Richard.

Die Andre vind ik een beetje eng.
pi_47171789
Wie ligt eruit?
pi_47171796
Wat slecht is is dat deze moordzaak ook op TV behandeld is. Dat geeft ruimte voor vals spel.

Ze hadden het allemaal over auto's, well duh.. De plek ligt vlak langs de weg. Iemand had het over een hond.. duh vanwege de ligging.

En het is natuurlijk een geschikte plek om een lijk te dumpen. Je kunt vanaf die plek snel weer mobiel zijn. Water ligt lager dan de weg zelf, waardoor het lijk niet meteen opvalt.

Ik vind veel dingen vrij simpel zelf te bedenken. En dat van die namen? Kan ook gewoon toeval zijn. Laat ze allemaal maar eens gokken op een naam.
pi_47171800
Chris
pi_47175387
Ik vond sowieso deze hele uitzending niet sterk. Op bezoek bij Anky van Grunsven... Iedere paardenliefhebber weet vast wel dat er een paard is met iets aan zijn knieën. Ze hadden beter kunnen doen dat ze geblinddoekt naar die stal werden gevoerd en dan niet zeggen dat het de stal van Anky was.
Maak nie regtig saak nie
pi_47421535
vanavond ging het ook over de brand in hotel polen in 1977.
ik weet nog dat ik de volgende dag ben gaan kijken daar, een en al ellende daar.

hier een linkje naar het mobilofoonverkeer van de brandweer...
http://scannermuseum.dotn(...)/brandHotelPolen.mp3
krijg er rillingen van over m`n rug
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_47441390
Wel weinig reactie voor een programma dat gisteren toch 1,2 miljoen kijkers trok.
Terwijl ik het eigenlijk per week steeds minder vind worden. Al die test lijken niet echt op het lijf geschreven voor onze paragnosten.
Maak nie regtig saak nie
  maandag 19 maart 2007 @ 19:11:38 #60
52357 Lambiekje
pi_47445433
quote:
Op maandag 19 maart 2007 17:16 schreef kassenbouwer het volgende:
Wel weinig reactie voor een programma dat gisteren toch 1,2 miljoen kijkers trok.
Terwijl ik het eigenlijk per week steeds minder vind worden. Al die test lijken niet echt op het lijf geschreven voor onze paragnosten.
Vond er ook weinig aan.

Eentje had iets met brand goed. .. En de 2ehart-test was ook belabberd. Tewijl de prilzwanger test wel wat op leverde in een van de eerdere uitzendigen.

Dat Andre het zo lang heeft vol gehouden. Vond maar slecht iedere keer.
  maandag 19 maart 2007 @ 19:17:18 #61
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_47445671
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:15 schreef Disorder het volgende:
.

Ik vind veel dingen vrij simpel zelf te bedenken. En dat van die namen? Kan ook gewoon toeval zijn. Laat ze allemaal maar eens gokken op een naam.
Ja pcies. Als je echt een realistisch beeld wilt hebben dan moet je een groep personen van hetzelfde aantal nemen en die dezelfde test laten doen maar dan antwoorden laten gokken/beredeneren of naar antwoorden laten zoeken dmv de reacties die mensen geven (zoals die belachelijke brandweerman gisteren).
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_47449690
Het gevoel wat ik had bij die vrouw die die brand lucht rook, was dat die "geur" bij haar kwam nadat ze die tas met die helm erin had opgepakt. En volgens mij voel je dat wel als er een helm in een tas zit... En ze kan gewoon wat roepen van brandlucht, want die vent zat ook elke keer ja te knikken en nee te schudden.
Maak nie regtig saak nie
pi_47455133
quote:
Op maandag 19 maart 2007 17:16 schreef kassenbouwer het volgende:
ik kijk het alweer 2 weken niet
al die testen lijken op elkaar beetje jammer, ik had wat meer diepgang en betere test verwacht.
laat ze maar gewoon eens een (gewassen) boer achter een doek zetten, en die ja en nee knikjes als iets goed of fout is weg halen.
of een goede valstrik
die half goed half fout dingen met semi tips trekken mij niet zo.
pi_47456244
Wat een slechte "mediums".

Deze show toont maar weer aan dat iets als het zesde zintuig simpelweg niet bestaat.
pi_47653677
Vandaag vind ik ze dan weer wel sterk. Een paar keer ging het erover dat de dader van die bomaanslag een "bekend" persoon zou zijn. En bijna toen de laatste kandidaat wilde gaan zeggen wie het was, zei de presentatrice "neem maar even een pauze!"... Grr...
Of zou de aanslag echt zijn opgelost?
Maak nie regtig saak nie
pi_47654221
Wel veel mensen hadden het zelfde idee.
Die liesbeth blijft goed!
pi_47654360
Wat krijgt de winnaar eigenlijk?
pi_47654651
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:17 schreef shiNinG_staR het volgende:
Wat krijgt de winnaar eigenlijk?
een spuitje
  zondag 25 maart 2007 @ 22:37:09 #69
172503 Marthh
Dude. Relax.
pi_47655334
Haha op het laast ook:
Johannet zei dat ze en J voelde.. en wie ging er uit?!
Jacky
  zondag 25 maart 2007 @ 22:39:54 #70
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_47655469
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:37 schreef Marthh het volgende:
Haha op het laast ook:
Johannet zei dat ze en J voelde.. en wie ging er uit?!
Jacky
en dan iedere week die reactie "ik wist het "
pi_47655500
Ik dacht ook Jacky
En Arjan Erkel voelde ik ook aan, heb toch een beetje een zesde zintuig .
  zondag 25 maart 2007 @ 22:47:23 #72
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47655821
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:40 schreef shiNinG_staR het volgende:
En Arjan Erkel voelde ik ook aan, heb toch een beetje een zesde zintuig .
Dus jij zat ook met een blinddoek om voor de tv? .

En ik had ook Jacky, duh, maar ik heb iedereen met elkaar kunnen vergelijken en dan kwam ik toch wel op Jacky uit (zeker na die tweede opdracht over Rob Scholte).

Liesbeth blijft idd goed. Zou me niks verbazen als ze gaat winnen. Alleen dat emotionele gedoe altijd, dat is wel een beetje irri.

Micky Hoogendijk .

Leeft die Rob Scholte eigenlijk nog? Zie hem nooit op tv oid.
Niet meer actief op Fok!
pi_47655971
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dus jij zat ook met een blinddoek om voor de tv? .
. Nee, voordat ze vertelden om wie het ging, natuurlijk.
pi_47666614
Zeg Viking en anderen,
iedereen zou kunnen weten dat je in de Jordaan bent als je in dergelijke straatjes staat, dat afplakken was puur symbolisch (en half half gedaan, wat een lachertje)

en iedereen heeft ooit wel eens gehoord of gelezen van de laatste grote gebeurtenis in die buurt, zelfs het amsterdammertje (dat paaltje) dat schuin stond zou je nog op een idee kunnen brengen (er zijn talloze docu's op TV geweest)

Over de winnaar: Liesbeth is puur fake, ze gaat alleen op dingen af die ze kan redelijkerwijs kan vermoeden, bij elke 'onbekende' test (bij welke foto welk item) zakt zij, net als even zovelen anderen, zwaar door het ijs.....terwijl daar de kans zeer groot was om het goed te hebben. Oei oei

wie zegt dat ze niet de fijne hand herkende van die bekende persoonlijkheid die ze dus notabene heeft ontmoet bij het boekenbal en voila, het eerste wat ze vroeg was of het een schrijver was? Liesbeth, slimme vrouw, goed geheugen ook voor sensorische dingen, vol dramatiek maar oh zo fake fake fake!! FAKE!!!
pi_47675155
Ik heb daarnet de herhaling gezien en volgens mij lieten ze in beeld zien dat de kans op 1 correcte soldaat/voorwerp combinatie gelijk was aan 1/3. Heb ik dit goed gezien? Het is namelijk fout, het is 1/2 . Die test was sowieso beroerd opgezet, omdat de kans op goed gokken veel te groot was.

Het enige opmerkelijke vond ik de vrouw die een aardig verhaal over Arjan Erkel wist te vertellen, maar ik weet niet hoeveel feedback ze daarbij kreeg. Ze mocht Arjan wel aanraken enzo, dus op die manier kon ze best weten of ze in de goede richting aan het denken was.
  maandag 26 maart 2007 @ 15:53:54 #76
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47675312
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:43 schreef toemis_boontjes het volgende:
-bl@@t-
overdreven sceptisch zijn is ook een kunst .
Niet meer actief op Fok!
pi_47675551
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]
Leeft die Rob Scholte eigenlijk nog? Zie hem nooit op tv oid.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rob_Scholte jup hij leeft nog hij is alleen niet meer samen met micky
pi_47677007
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:49 schreef Wolfje het volgende:
Ik heb daarnet de herhaling gezien en volgens mij lieten ze in beeld zien dat de kans op 1 correcte soldaat/voorwerp combinatie gelijk was aan 1/3. Heb ik dit goed gezien? Het is namelijk fout, het is 1/2 . Die test was sowieso beroerd opgezet, omdat de kans op goed gokken veel te groot was.

Het enige opmerkelijke vond ik de vrouw die een aardig verhaal over Arjan Erkel wist te vertellen, maar ik weet niet hoeveel feedback ze daarbij kreeg. Ze mocht Arjan wel aanraken enzo, dus op die manier kon ze best weten of ze in de goede richting aan het denken was.
Ja, die kans klopte idd niet. Is het niet 1/3*1/2+2/3*1/2 = 1/2...
Vond het ook wel een beetje een rare opdracht. Wat moet je daar nou mee?
Maak nie regtig saak nie
pi_47682874
Ik hoorde net nog een interview op 3FM met iemand van de Stichting Skepsis. Dat blijken dus mensen te zijn die hun kostbare tijd (je leeft natuurlijk maar één keer) wijden/verspillen aan het ontmaskeren van paragnosten. Hij liet doorschemeren dat de KRO zo in het programma knipt om te laten zien dat het zesde zintuig echt iets is. Dat vraag ik me dus af... Want ik denk eigenlijk dat als ze allemaal door de mand zouden vallen, de KRO dat echt wel zou laten zien. Ze maken een programma over het "fenomeen" en of dat nou positief of negatief is. Ze hebben echt geen aandelen in een paragnostenbedrijf.
Maak nie regtig saak nie
  zaterdag 31 maart 2007 @ 17:54:21 #80
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_47865060
Die Liesbeth is irritant, zeg.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 31 maart 2007 @ 18:14:13 #81
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47865558
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 17:54 schreef Jane het volgende:
ik verheug me elke keer weer op haar emotionele uitbarstingen, maar ik vind haar wél goed .
Niet meer actief op Fok!
pi_47920944
Ik was diep onder de indruk gisteren van de details waarmee sommigen op de proppen kwamen.
Vooral Liesbeth maakt indruk. Ik verwacht dat zij het gaat winnen.

Voor mij staat het wel vast dat er iets van een zesde zintuig bestaat.
pi_47921085
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:24 schreef kassenbouwer het volgende:
Want ik denk eigenlijk dat als ze allemaal door de mand zouden vallen, de KRO dat echt wel zou laten zien. Ze maken een programma over het "fenomeen" en of dat nou positief of negatief is. Ze hebben echt geen aandelen in een paragnostenbedrijf.
Ik geloof dat KRO echt een integere omroep is. Ik hecht nu er meer waarde aan dat bijvoorbeeld Talpa het zou uitzenden.

Wat ze nu laten zien, onder toezicht van een oud-politiecommissaris en illusionist, onstijgt wmb elk toeval.
pi_47921320
quote:
Op maandag 2 april 2007 12:12 schreef Camphusius het volgende:
Ik was diep onder de indruk gisteren van de details waarmee sommigen op de proppen kwamen.
Vooral Liesbeth maakt indruk. Ik verwacht dat zij het gaat winnen.

Voor mij staat het wel vast dat er iets van een zesde zintuig bestaat.
Ik vond het heel frappant hoe ze gelijk de weg vond naar haar zus, nadat ze even had geroken aan de foto van de illusionist.
pi_47921507
quote:
Op maandag 2 april 2007 12:23 schreef gekkehoedenmaker het volgende:

[..]

Ik vond het heel frappant hoe ze gelijk de weg vond naar haar zus, nadat ze even had geroken aan de foto van de illusionist.
Ja, ongelofelijk. Wel raar dat het pas lukte met de foto van de illusionist, en niet die van haar gezochte zus
  maandag 2 april 2007 @ 12:40:32 #86
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_47921853
Ik kwam gisteren iemand op de set tegen die vertelde dat hij in de jury zat van het zesde zintuig, een iets oudere man, kaal, maar hij kon uiteraard niet vertellen wie er in de finale zitten
pi_47922395
quote:
Op maandag 2 april 2007 12:30 schreef Camphusius het volgende:

[..]

Ja, ongelofelijk. Wel raar dat het pas lukte met de foto van de illusionist, en niet die van haar gezochte zus
De uitleg die ze gaf (de zus had immers niet zelf de plek uitgekozen) vond ik eigenlijk wel logisch.
Jammer trouwens, dat Johannet eruit moest. In de vorige afleveringen vond ik haar er enorm uitspringen.
pi_47922759
Leuk programma! Ik kwam die Andre tegen in de stad. Ik herkende zijn vrouw eigenlijk
pi_47922844
Ik denk dat dit een vuchteloze en vooral lange zoektocht gaat worden. Wat een prut weten ze daar in Hilversum weer te produceren.
  maandag 2 april 2007 @ 15:09:39 #90
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_47926543
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:24 schreef kassenbouwer het volgende:
Ik hoorde net nog een interview op 3FM met iemand van de Stichting Skepsis. Dat blijken dus mensen te zijn die hun kostbare tijd (je leeft natuurlijk maar één keer) wijden/verspillen aan het ontmaskeren van paragnosten.
Tja, zo kun je elke club/organisatie wel verspilling noemen. Ik ben lid van Skepsis en heb niet het idee dat zo'n organisatie overbodig is (maar dan meer als het gaat om alternatieve geneeskunde). Overigens is dit TV-programma de moeite van analyse/wat dan ook niet waard, het is gewoon pretentieloos entertainment (dat liet de presentatrice trouwens ook duidelijk merken bij DWDD).
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
pi_47928400
quote:
Op maandag 2 april 2007 12:59 schreef gekkehoedenmaker het volgende:

[..]

Jammer trouwens, dat Johannet eruit moest. In de vorige afleveringen vond ik haar er enorm uitspringen.
Ja, idd. Die vond ik ook erg goed. Mij valt het zo op dat ze zo wisselend presteren. Ik kan mij voorstellen dat naarmate de ontknoping nadert, de zenuwen steeds meer parten gaan spelen, waardoor het zesde zintuig het dan minder goed gaat doen.
pi_47929378
quote:
"Ik moet nou ophouden, ik kan niet meer!"
pi_47929765
quote:
Ik vind haar wel goed.
pi_47929859
quote:
Op maandag 2 april 2007 16:39 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Ik vind haar wel goed.
In ieder geval de meest overtuigende.
pi_47951160
Geweldig programma!

http://hetzesdezintuig.kro.nl/

Johannet vond ik altijd al erg sterk bezig. Jammer dat het nu niet meer zo ging. Maar dat kan gebeuren natuurlijk. Zenuwen en sowieso je zesde zintuig heb je niet altijd zelf in de hand. Richard zie ik ook niet als een verliezer. Hij was ook erg goed bezig. Petra vind ik echt grappig. Dat accent en make-up.. lol... Liesbeth is lekker hysterisch en emotioneel. Interessante vrouw. Marchiel is gereserveerd maar weet ook veel. Ik ben benieuwd naar de finale!

Zelf weet ik ook al heel wat jaren dat ik licht paranormaal ben. Door het programma ben ik wat gaan oefenen. Met uitgaan leuke mensen leren kennen en dan vraag je natuurlijk altijd hoe de ander heet. Ditmaal pakte ik hun hand en zei ik het eerst wat bij me opkwam

Bij een meidje zei ik een naam dat begon met Ma... Ik zei wel de verkeerde naam maar Ma klopte wel. Vond ik erg frapant. Bij een andere jongen dacht ik gelijk aan Peter maar mijn huisgenoot heet zo dus ik dacht; tja beetje te voorspelbaar.. dus kwam ik aan met 3 andere namen. En uiteindelijk bleek ie Peter te heten...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ahura op 03-04-2007 14:54:26 ]
Kijk eens!...... kijk je al....? En nu dan..? En straks dan..? Hm...?
pi_47955951
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 03:03 schreef Ahura het volgende:
Geweldig programma!

http://hetzesdezintuig.kro.nl/

Johannet vond ik altijd al erg sterk bezig. Jammer dat het nu niet meer zo ging. Maar dat kan gebeuren natuurlijk. Zenuwen en sowieso je zesde zintuig heb je niet altijd zelf in de hand. Richard zie ik ook niet als een verliezer. Hij was ook erg goed bezig. Petra vind ik echt grappig. Dat effect en de make-up.. lol... Liesbeth is lekker hysterisch en emotioneel. Interessante vrouw. Marchiel is gereserveerd maar weet ook veel. Ik ben benieuwd naar de finale!
Ik vind Liesbeth een schat van een vrouw. Wat een pracht mens vind ik dat. En Richard deed het heel goed in die moordzaak bij het water. En zeker als je tot de finalisten behoort , dan ben je geen verliezer.
quote:
Zelf weet ik ook al heel wat jaren dat ik licht paranormaal ben.
Ben je daarmee ook hoogsensitief?
quote:
Door het programma ben ik wat gaan oefenen. Met uitgaan leuke mensen leren kennen en dan vraag je natuurlijk altijd hoe de ander heet. Ditmaal pakte ik hun hand en zei ik het eerst wat bij me opkwam

Bij een meidje zei ik een naam dat begon met Ma... Ik zei wel de verkeerde naam maar Ma klopte wel. Vond ik erg frapant. Bij een andere jongen dacht ik gelijk aan Peter maar mijn huisgenoot heet zo dus ik dacht; tja beetje te voorspelbaar.. dus kwam ik aan met 3 andere namen. En uiteindelijk bleek ie Peter te heten...
Maar doe jij niet aan cold reading? Kun jij mij uitleggen waarom mensen als char steeds bevestigingen nodig hebben? Waarom zou je niet de hele naam doorkrijgen?
pi_47964666
quote:
Ben je daarmee ook hoogsensitief?
Ik heb er wel veel raakvlakken mee ja
quote:
Maar doe jij niet aan cold reading? Kun jij mij uitleggen waarom mensen als char steeds bevestigingen nodig hebben? Waarom zou je niet de hele naam doorkrijgen?
Je kan eigenlijk vrijwel niks echt uitleggen. Het is nou eenmaal wat je doorkrijgt. Ik heb er nooit wat mee gedaan. Tot nu toe ervaarde ik dingen waar ik niet om vroeg. Enkele voorbeelden;

- zomaar uit het niets janken als mijn 2lingbroer verteld dat ie strijkers voor oud&nieuw gaat komen. En dat ik hem vertel dat ie dat niet moet doen omdat ik simpelweg weet dat het niet goed zal gaan. Uiteindelijk heeft ie de strijkers ook niet gekocht.. (niet te controleren)

- toen ik nog scooter reed en een krantenwijk deed kreeg ik letterlijk door dat ik goed moest opletten anders werd ik aangereden door een auto (met een vreemde sfeer om me heen en schaduws van vogels op de grond terwijl ik geen vogels zag) 20 min later was ik het alweer vergeten en knalde ik op weg naar huis tegen een bestelbusje die mij geen voorrang verleende

- toen ik nog thuis woonde was er altijd een stukje vanuit een woonwijk op een doorgaande weg waar ik ALTIJD een stukje stoep meenam met de fiets. Dat loopt om een hoekje waar een huis staat. Een keer wist ik dat niet daar moest fietsen. Eerste keer dat ik dat niet deed. Om de hoek zag ik een vrouw lopen met kinderwagen op die stoep

- Een vriend had ik op msn en we kennen samen een meidje. Alleen die zie en spreek ik niet vaak. En hij moest me wat vertellen en ik zei "Joyce is zwanger.." Hij zo: uh... hoe weet je dat? en hoe wist je dat ik het over haar zou hebben??"

- De man van mijn moeder belde een keertje naar huis (doet ie wel vaker). Hij moest mijn moeder spreken. Ik gaf de foon aan mijn moeder en ik zei "Nico heeft een ongeluk gehad..." En ja hoor, hij had mijn moeders auto in de prak gereden...

- Ik was gek op een jongen en hij op mij. Ik zat met koptelefoon hard naar muziek te luisteren. Uit het niets deed ik de koptelefoon af, liep naar mijn mobiele foon en hij belde op dat moment.. ik had niks gehoord of gezien

Dit zijn voor mij iig de ervaringen die het sterkst waren. En ik hoor niet een stem ofzo. Ik WEET het gewoon. Alsof je het van te voren al wist. Een feit dat al in je kop zit. Het zit overigens in mijn familie. Mijn moeder heeft bv ook dromen die uit komen (bv over de aanslagen van 9/11). Ik heb tot nu toe nooit dingen opgevraagd. Het komt bij mij als het komt. Behalve dan bij die namen die ik 'even voor de gein' ging proberen

Waarom je de naam niet geheel doorkrijgt? Goeie vraag. Daar kan ik echt geen antwoord op geven. Je krijgt door wat je doorkrijgt..
pi_47971548
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:07 schreef Ahura het volgende:

[..]

Ik heb er wel veel raakvlakken mee ja

Je kan eigenlijk vrijwel niks echt uitleggen. Het is nou eenmaal wat je doorkrijgt. Ik heb er nooit wat mee gedaan. Tot nu toe ervaarde ik dingen waar ik niet om vroeg. Enkele voorbeelden;

- zomaar uit het niets janken als mijn 2lingbroer verteld dat ie strijkers voor oud&nieuw gaat komen. En dat ik hem vertel dat ie dat niet moet doen omdat ik simpelweg weet dat het niet goed zal gaan. Uiteindelijk heeft ie de strijkers ook niet gekocht.. (niet te controleren)
Ik geloof dat we wel met elkaar in verbinding staan met een collectief bewustzijn (zeker als het gaat om bekenden waarmee je een band hebt). Ik geloof zelfs dat ons bewustzijn niet eens door onze hersenen worden opgewekt. Ik geloof eerder dat het bewustzijn buiten ons afspeelt. Onze hersenen vormen dan ahw een ontvanger van je bewustzijn......Ik hoop hiermee een aanzetje te kunnen geven om telepatische verschijnselen als deze te kunnen verklaren...

Ben je een 1eiiege tweeling, als ik dat vragen mag? Het is namelijk een vrij bekend fenomeen dat tweelingen, en de 1eiige in het bijzonder, dingen van elkaar aanvoelen. Ik vind het dus niet gek dat je er hiermee aankomt, zeker als je aangeeft raakvlakken te hebben met het hoogsensitieve. Anderen noemen dit misschien wel paranormaal, volgens mij gaat het redelijk over hetzelfde. De KRO spreekt over een Zesde Zintuig. Ach, tis maar hoe je het noemt...

Ik denk dat het voorbeeldje zeker niet op toeval berust. Je hebt idd hoogwaarschijnlijk aangevoeld dat je broer strijkers wilde gaan kopen. Mogelijk heb je aangevoeld dat er ongelukken zouden gebeuren als je broer dat had doorgezet. Waarschijnlijk had je broer dit haarfijn van jou aangevoeld....

Heb je broer nooit gevraagd, waarom hij uiteindelijk afzag van het kopen van die strijkers? Dat is weer wel controleerbaar. Ik bedoel hij kan er ook vanaf hebben gezien, omdat hij geen geld had etc...
quote:
- toen ik nog scooter reed en een krantenwijk deed kreeg ik letterlijk door dat ik goed moest opletten anders werd ik aangereden door een auto (met een vreemde sfeer om me heen en schaduws van vogels op de grond terwijl ik geen vogels zag) 20 min later was ik het alweer vergeten en knalde ik op weg naar huis tegen een bestelbusje die mij geen voorrang verleende
Komt vaker voor idd dat mensen idd een gevoel of beelden doorkrijgen van ongelukken. Mensen krijgen door dat ze een ongeluk gaan krijgen. Toeval of synchroniciteit? Waarschijnlijk het laatste dus. Ik dwaal misschien af, maar ik geef je het volgende ter overdenking: Einstein: het verschil tussen verleden, heden en toekomst berust op een illusie. Zeker in de spirituele wereld: energieen. Energie heeft alles met lichtsnelheid te maken. Als je steeds sneller gaat en je bereikt de lichsnelheid, dan zullen verleden, heden toekomst naar elkaar convergeren....(en daarom wist je dus wat er ging gebeuren)
quote:
- toen ik nog thuis woonde was er altijd een stukje vanuit een woonwijk op een doorgaande weg waar ik ALTIJD een stukje stoep meenam met de fiets. Dat loopt om een hoekje waar een huis staat. Een keer wist ik dat niet daar moest fietsen. Eerste keer dat ik dat niet deed. Om de hoek zag ik een vrouw lopen met kinderwagen op die stoep

- Een vriend had ik op msn en we kennen samen een meidje. Alleen die zie en spreek ik niet vaak. En hij moest me wat vertellen en ik zei "Joyce is zwanger.." Hij zo: uh... hoe weet je dat? en hoe wist je dat ik het over haar zou hebben??"

- De man van mijn moeder belde een keertje naar huis (doet ie wel vaker). Hij moest mijn moeder spreken. Ik gaf de foon aan mijn moeder en ik zei "Nico heeft een ongeluk gehad..." En ja hoor, hij had mijn moeders auto in de prak gereden...

- Ik was gek op een jongen en hij op mij. Ik zat met koptelefoon hard naar muziek te luisteren. Uit het niets deed ik de koptelefoon af, liep naar mijn mobiele foon en hij belde op dat moment.. ik had niks gehoord of gezien
Prachtige voorbeelden. Je hebt inderdaad een sterk ontwikkeld zesde zintuig. Op de site Van het Zesde zintuig staat een online Zenertest. Heb je die eens gedaan. Ik wel, maar scoorde niet...
quote:
Dit zijn voor mij iig de ervaringen die het sterkst waren. En ik hoor niet een stem ofzo. Ik WEET het gewoon. Alsof je het van te voren al wist. Een feit dat al in je kop zit. Het zit overigens in mijn familie. Mijn moeder heeft bv ook dromen die uit komen (bv over de aanslagen van 9/11). Ik heb tot nu toe nooit dingen opgevraagd. Het komt bij mij als het komt. Behalve dan bij die namen die ik 'even voor de gein' ging proberen
Communicatie bij gedachten en niet met woorden, ja...Of het erfelijk is, durf ik niet te zeggen. Het aardige is dat mensen die een zg bijna dood ervaring hebben gehad ook hebben gecommuniceerd met gedachten. Of liever gezegd "het weten". Het leuke is dat ze allemaal zeggen dat ze een hele andere tijd-ruimte hebben ervaren....Tja, Einstein heeft denk ik echt gelijk op dit punt.
quote:
Waarom je de naam niet geheel doorkrijgt? Goeie vraag. Daar kan ik echt geen antwoord op geven. Je krijgt door wat je doorkrijgt..
Tja, misschien zijjn het hele zwakken energieen en wordt het gemakkelijk vertroebeld door gedachten..Als je gaat denken gaat het mis, het gaat steeds weer om het raadplegen van gevoelens. Bij het onder gedachten brengen gaat het misschien een beetje fout of mis je iets....

[ Bericht 1% gewijzigd door Camphusius op 03-04-2007 17:56:06 ]
pi_47974560
Hilarisch leuk programma - het slaat allemaal nergens op maar is toch leuk om naar te kijken.

Die Liesbeth is met haar hysterische aanvallen.

Zolang mensen er een beetje nuchter over doen is het best te pruimen allemaal.
pi_47974784
Liesbeth is echt supertof ja . Hoop én denk dat zij wint.
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:26:18 #101
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_47975270
Liesbeth is echt een super irritant mens. Ze heeft absoluut talent, want ze heeft het vaak bij het rechte eind, maar... Alleen die "r" van haar is al zo overdreven dat ik er rode vlekken van in mijn nek krijg...
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_47975394
Doet iemand mee aan die webcamtest? Ging voor de gein eens meedoen, want zag net pas dat je kunt kiezen uit meerdere dingen. Ik keek naar die doos (voordat ik de keuzes zag, want was toen nog niet geregistreerd) en zag duidelijk een soort schim van een bloem. Kijk ik even later, staat er inderdaad en bloemachtige keuze bij. Of was die schim toch niet geheel toevallig? Ik ben niet echt super paranormaal ofzo, maar heb wel eens een paar dingen meegemaakt. Maar ik denk iedereen wel eens, of niet?
pi_47977394
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:14 schreef shiNinG_staR het volgende:
Liesbeth is echt supertof ja . Hoop én denk dat zij wint.
Ze schijnt het ook gewonnen te hebben. De finale zou al plaats hebben gevonden. Even het gerucht opzoeken.

edit: staat hier ergens : Op zoek naar het Zesde Zintuig #2

Raar dat die labels bij mij niet goed werken. Ik kopieer ze altijd via eigenschappen (rechter muisknop). Is iemand helderziend die weet wat ik hier fout doe?
pi_47978109
Het schijnt ook doorgestoken kaart te zijn: hoe kan dat vresdelijk overdreven mens (dat in te huren is via een entertainmentbureau) nou in die eerste uitzending alles over Mathilde Willick goed hebben en daarna zo armzalig scoren.

De moet toch de hele dag constant op instorten staan: overal ziet ze geesten en bij voortduring kan ze het op zeer theatrale wijze niet meer aan.
pi_47978355
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 20:33 schreef Herodus het volgende:
Het schijnt ook doorgestoken kaart te zijn: hoe kan dat vresdelijk overdreven mens (dat in te huren is via een entertainmentbureau) nou in die eerste uitzending alles over Mathilde Willick goed hebben en daarna zo armzalig scoren.
Ik vind dat Liesbeth regelmatig toch goed wist te scoren, ook na Mathilde W. Tja, of ze moeten dat ook ingefluisterd hebben....Maar zo lang dat een gerucht is, ga ik er vanuit dat Liesbeth idd met haar zesde zintuig werkt.
quote:
De moet toch de hele dag constant op instorten staan: overal ziet ze geesten en bij voortduring kan ze het op zeer theatrale wijze niet meer aan.
Kan ik niet over oordelen.
pi_47978719
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 20:38 schreef Camphusius het volgende:

[..]

Ik vind dat Liesbeth regelmatig toch goed wist te scoren, ook na Mathilde W. Tja, of ze moeten dat ook ingefluisterd hebben....Maar zo lang dat een gerucht is, ga ik er vanuit dat Liesbeth idd met haar zesde zintuig werkt.
[..]
Dat is inderdaad het meest waarschijnlijke ja.

Overigens, gaat er bij de fans van dit integere programma niets knagen bij het volgende lijstje voor entertainment doeleinden gebruikte gebeurtenissen?

18-2 Noordam doodgeschoten 1944
25-2 dubbele moord Roos/Blok 2000
4-3 lynching gebr. De Witt
11-3 moord Sjaak Gerwig 1995
18-3 brand Polen 33 doden 1977
25-3 Rob Scholte zwaar gewond 1977, plus drie gesneuvelde militairen
1-4 Peter Slaghuis doodgereden 1991 en moord 2004 op Tinka van Rooij

'Voor komende week hebben de spirituele lijkenpikkers van de KRO alweer twee gewelddadige sterfgevallen op het programma staan.'
pi_47982845
Nee waarom?
pi_47983085
quote:
Ben je een 1eiiege tweeling, als ik dat vragen mag?
Nee 2eiig
quote:
Je hebt idd hoogwaarschijnlijk aangevoeld dat je broer strijkers wilde gaan kopen. Mogelijk heb je aangevoeld dat er ongelukken zouden gebeuren als je broer dat had doorgezet. Waarschijnlijk had je broer dit haarfijn van jou aangevoeld....

Heb je broer nooit gevraagd, waarom hij uiteindelijk afzag van het kopen van die strijkers? Dat is weer wel controleerbaar. Ik bedoel hij kan er ook vanaf hebben gezien, omdat hij geen geld had etc...
Nou hij vertelde dat hij strijkers wilde kopen en toen moest ik opeens janken. Daarvoor had ik er geen idee van. En wat later vroeg ik of ie al de strijkers had gekocht. En toen was zijn antwoord "Nee want jij zei dat ik dat niet moest doen.."

Al met al denk ik gewoon dat het er allemaal niet zo zwart-wit uitziet. Zoals wij alles zien. Alles zit door mekaar in diverse dimensies e.d. Dat is zoals ik er over denk. Maar ik hou me liever niet zo mee bezig hoe het allemaal precies zit want dat weten we toch niet
pi_47986393
Volg het programma ook wel, maar net als dat op het forum van het programma wordt gezegd, ben ik het niet eens met de montage. Soms heb je het idee dat er meer is gezegd, maar dat het niet wordt uitgezonden omdat ze een bepaalde winnares in gedachte hebben (genaamd Liesbeth). Heb ergens ook gelezen dat sommige afvallers vertelden dat zij veel meer dingen goed hadden, maar dat die niet op tv werden getoond. Bij Liesbeth begin je truukjes te zien, en als het te moeilijk wordt, wordt het haar opeens ´teveel´. Of is ze soms toch een actrice, ingehuurd door het programma? Denk wel dat ze gaat winnen, ze is het meest geschikt om in de media te staan (zie het al helemaal voor me bij MAX & Catherine of een of andere rubriek in een roddelblad.. ) Petra heeft teveel haar accent enzo tegen en Marchien is voor een winnaar net te nietszeggend.. Wel opvallend trouwens dat degenen die meededen bij die voorronde toen (Marchien en Liesbeth) allebei in de finale zitten!
pi_47987004
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 22:14 schreef Ahura het volgende:

Al met al denk ik gewoon dat het er allemaal niet zo zwart-wit uitziet. Zoals wij alles zien. Alles zit door mekaar in diverse dimensies e.d. Dat is zoals ik er over denk. Maar ik hou me liever niet zo mee bezig hoe het allemaal precies zit want dat weten we toch niet
Zeker. Wij zijn slechts beperkt in het denken in 3 of 4 dimensies (als je de tijd meerekend), en het fenomeen "klassiek" te benaderen. Tijdens mijn studie hebben we kennis kunnen maken met de quantum mechanica. Dat maakt het mogelijk om het onbegrijpelijke als dit beter te kunnen plaatsen, ik kom er iets verder mee. Hetzelfde instrument poog ik toe te passen om het verschijnsel Bijna Dood Ervaring te kunnen plaatsen...

Maar ik heb niet de illusie dat ik het ooit kan bevatten. Hooguit dat ik het een beetje kan modelleren.

On topic: toch kan je er veel plezier met je gave hebben, als je die goed gebruikt. Dingen goed aan kunnen voelen kan je helpen om goede beslissingen te kunnen nemen. Maar al te vaak hoor ik dat sommige topmanagers sterk op hun intuitie afgaan als ze voor grote en zeer ingewikkelde beslissingen staan...(ze geven dan de voorkeur om op gevoel te beslissen en de doorslag te laten geven boven de ratio).
pi_48148962
whehe

[ Bericht 5% gewijzigd door roburt op 09-04-2007 17:09:12 ]
pi_48150734
Ja... En nu? Wat gebeurt er met Marchien? Wel een beetje raar gemonteerd deze laatste uitzending.
Volgend jaar weer een nieuwe serie?

Ik ben trouwens blij dat het Petra niet is geworden. Die zit volgens mij teveel aan de "sjemische" middelen (zoals ze ze zelf noemt).
Maak nie regtig saak nie
pi_48152794
Vond het einde ook nogal rommelig.. De winnaar werd bekend, maar helemaal geen reacties van de winnaar of de 2e of 3e, nee het programma was gelijk afgelopen.... slecht gemonteerd
  maandag 9 april 2007 @ 22:56:48 #114
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_48161589
De finalisten zijn nu bij Jensen op sbs6.
pi_48179822
quote:
Op maandag 9 april 2007 19:22 schreef Kidney_Bean het volgende:
Vond het einde ook nogal rommelig.. De winnaar werd bekend, maar helemaal geen reacties van de winnaar of de 2e of 3e, nee het programma was gelijk afgelopen.... slecht gemonteerd
Eensch
pi_48180842
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:56 schreef Aventura het volgende:
De finalisten zijn nu bij Jensen op sbs6.
RTL5, bedoel je... Maar dan zal het vanmiddag nog wel herhaald worden op RTL7. Ga ik toch maar eens kijken. Die Jensen lijkt ook altijd wel wat te hebben met het paranormale. Er komt volgens mij ook wel eens een of andere mannelijke "ziener" en daar schijnt ie toch wel van onder de indruk te zijn.
Maak nie regtig saak nie
pi_48182789
Heb het gisteren gezien bij Jensen, en wat schetste mijn verbazing:

Marchien begon uitgebreid te vertellen dat het idee van het zesde zintuig oorspronkelijk KWAM van Marchien en Liesbeth. Toen is het format naar Engeland gegaan, en daarna weer terug naar Nederland. En nu zitten Liesbeth en Marchien nog bij de finalisten ook... APART!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Daarnaast, ook al zegt ze zelf dat ze gewoon het Zuid-Amerikaanse karakter heeft: ik vind Liesbeth zo´n overdreven mens, ze komt zo nep over bij Jensen. Constant er door heen gaan om maar op te vallen (was bij Life and Cooking ook al toen ze daar waren). En dan noemt ze aan het einde de naam Frank, maar ja ze kan allang de namen van de familieleden van Jensen hebben opgezocht.. dat was echt te makkelijk!
pi_48182896
Frank Dane is de broer van Jensen, en dat is inderdaad wel bekend
pi_48196143
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 15:49 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Eensch
Tja in NL kan het wel vaker beter. Hollands Next Top Model was vorig jaar ook beroerd. Winnares werd bekend gemaakt en boem.. aftiteling
pi_56885945
Vanaf volgende week donderdag is het programma er weer, alleen nu op RTL 4 én gepresenteerd door Beau van Erven Dorens .
pi_57059599
Het was gisteren weer een mooi programma Beau doet het toch best wel leuk. Dit is stukken beter dan die Uri Geller meuk
  zondag 2 maart 2008 @ 23:26:17 #122
3185 Adelante
To let it go now
pi_57116427
herhaling nu op rtl4
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_57117033
Zou dat meisje niet weten wat daar gebeurd is? Door middel van goed op de hoogte zijn. Het meisje die precies viel net zoals hem.

En die man met z'n roze fietsje. Ga je ook goed af.
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_57117596
hmja dit programma is zo wel meer op de sensatie en minder op 'waarheidsgehalte' gebaseerd.. maar goed het gaat tenslotte daar ook niet om... hoe meer ik over cold en hot reading lees, hoe meer ik het ook al die kandidaten zie gebruiken.
  maandag 3 maart 2008 @ 09:47:31 #125
3185 Adelante
To let it go now
pi_57121006
quote:
Op zondag 2 maart 2008 23:51 schreef Badabingea het volgende:
Zou dat meisje niet weten wat daar gebeurd is? Door middel van goed op de hoogte zijn. Het meisje die precies viel net zoals hem.

En die man met z'n roze fietsje. Ga je ook goed af.
die kerel die ineens de naam Peter Smit doorkreeg
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_57121139
Ja die had dat gewoon ergens gelezen.. ik zie ze ervoor aan om, net als bij Robert ten Broeke (of hoe hij ook precies heet) om van tevoren bij de plaats waar ze naartoe gaan op te zoeken wat daar allemaal gebeurd is.
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:05:03 #127
174209 waslap
Allememagisch Adriaantjuh!
pi_57661592
hee iemand vanavond dit programma gezien?
Ik ging net kijken en was best aangenaam verrast..
vooral dat meisje met de meeste punten leek wel erg goed te zitten..
wel blijft RTL4 natuurlijk commerciele zender en weet je nooit precies of het helemaal eerlijk gebeurd..
En wat er toen gebeurde zal ik jullie vertellen in het volgende liedje!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:04:05 #128
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57663511
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:05 schreef waslap het volgende:
hee iemand vanavond dit programma gezien?
Ik ging net kijken en was best aangenaam verrast..
vooral dat meisje met de meeste punten leek wel erg goed te zitten..
wel blijft RTL4 natuurlijk commerciele zender en weet je nooit precies of het helemaal eerlijk gebeurd..
We hadden de video geprogrammeerd, maar er staat alleen maar FITNA-gedoe bij RTL4 op.
Dus dat wordt nog even via uitzending gemist, of hoe dat ook bij RTL4 mag heten terugkijken dit weekend.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_57669212
Ik vond dat schuddende meisje ronduit eng... En soms heb ik het idee dat ze het meer van de vorm dan van de inhoud moet hebben. Dan zegt ze weinig concreets, maar brengt ze het op een overtuigende manier. Ik ben er nog niet helemaal over uit. Al was vooral haar laatste optreden gisteren frappant. Je weet nooit of ze gelijk had wat betreft de laatste woorden van die man, maar het is al bizar dat ze op een of andere manier aanvoelt dat dat de grootste vraag van die dame was.

Die man die toen die naam wist te noemen van het slachtoffer zit er niet meer in?!
  zondag 30 maart 2008 @ 13:37:44 #130
174209 waslap
pi_57713563
ik heb geen idee..donderdag voor het eerst gezien..
Dat ´schuddende´ meisje zat wel 2 vd 3 keer goed..toch netjes
blijf natuurlijk wel sceptisch, maar ga volgende keer nog wel even kijken als ik eraan denk.
  zondag 30 maart 2008 @ 13:50:09 #131
150152 Queen_Bee
pi_57713796
tvp. eens kijken.

Edit: Homo moet Nederlands blijven praten.

[ Bericht 61% gewijzigd door Queen_Bee op 30-03-2008 14:26:16 ]
I'm super sonic man
  zondag 30 maart 2008 @ 15:29:42 #132
174209 waslap
pi_57715885
quote:
Op zondag 30 maart 2008 13:50 schreef Queen_Bee het volgende:

Edit: Homo moet Nederlands blijven praten.
?
  zondag 30 maart 2008 @ 15:46:37 #133
150152 Queen_Bee
pi_57716249
quote:
Op zondag 30 maart 2008 15:29 schreef waslap het volgende:

[..]

?
Uit aflevering 1

Die dude met het staartje uit epi 2 trouwens Dat had ik nog beter gedaan. Met de boom praten was ook wel err, bijzonder En nu even epi 3 kijken
I'm super sonic man
  zondag 30 maart 2008 @ 15:48:27 #134
196697 Heathen.
Its No Game
pi_57716287
Mooie goochelaars blijven het toch.
  zondag 30 maart 2008 @ 16:39:28 #135
150152 Queen_Bee
pi_57717290
Afl 4 heeft geen geluid
I'm super sonic man
pi_57977062
gister gekeken, ben benieuwd of de politie iets zal doen met de nieuwe 'aanwijzingen' in de moord op Anneke van der stap
pi_57979435
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 10:32 schreef janimie het volgende:
gister gekeken, ben benieuwd of de politie iets zal doen met de nieuwe 'aanwijzingen' in de moord op Anneke van der stap
jah idd was ik ook erg benieuw naar. Toch ergens wel weer knap als het allemaal blijkt te kloppen dat zo iemand er achter kan komen wie het gedaan heeft en wat er gebeurt is. Ze moeten gewoon vaker van dit soort mensen inzetten.
pi_57983961
quote:
Op zondag 30 maart 2008 15:48 schreef Heathen. het volgende:
Mooie goochelaars blijven het toch.
Tis geen Uri Geller Die programma komt duidelijke proffesioneler en realistischer over Ik heb niet echt het idee bij dit programma dat er word ge cold-read of zo iets dergelijks......
  vrijdag 11 april 2008 @ 21:21:05 #139
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_57990854
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 12:27 schreef TravelCharlie het volgende:

[..]

jah idd was ik ook erg benieuw naar. Toch ergens wel weer knap als het allemaal blijkt te kloppen dat zo iemand er achter kan komen wie het gedaan heeft en wat er gebeurt is. Ze moeten gewoon vaker van dit soort mensen inzetten.
Ik volg het programma al een tijdje...vind het interessant maar ben zeker niet goedgelovig..en ook zeker sceptisch... Maar gister zat die griet zo vreselijk goed bij Anneke's zaak...Was er zeer van onder de indruk..Ik weet niet of het echt is of dat het in scene is gezet..maar denk zelf niet dat Anneke's familie er niet aan mee zouden werken als het in scene is gezet.En als het wel in scene is gezet ben je als programma maker wel erg laag bezig om familieleden in zo'n positie te brengen.

Ik hoop echt dat de politie er wat mee kan..want het moet gewoon nu eens opgelost worden!!Het heeft lang genoeg geduurd!
pi_57995218
overigens wordt het programma wel goed bekeken, 1 miljoen kijkers afgelopen donderdag
naast Tessa vind ik leomiek ook goed, jammer dat ze er al weer uitligt maar ze wist volgens mij precies te omschrijven wat er met Nathalie Holloway is gebeurt, maar niemand die wat met die info doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')