abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 maart 2007 @ 09:57:20 #101
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_47702455
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:43 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

De test an sich is niet zo gek. Een beetje helderziende moet dit toch zo oplossen. Als ze dan slechter scoren dan een stel apen, dan vind ik dat gewoon sneu.
nee, dat heet dan PSI-missing
pi_47929178
Boeiend prgramma. Gisteren kwamen er nogal wat details op de proppen. Die je zomaar niet kan weten, dus wat mij betreft ontstijgt het toeval.

De uitzendingen en kandidaten vind ik overigens nogal wisselend van kwaliteit. Een illusionist houdt toezicht op de testen dat kandidaten niet iets anders gebruiken dan het zesde zintuig..

Zo vind ik het volstrekt onbegrijpelijk, dat met de test waarbij kandidaten 2 zwangere vrouwen uit 10 vrouwen moesten moesten aanwijzen, waarbij gewoon oogcontact mogelijk is. De illusionist weet kennelijk niet dat er zoiets als "cold reading bestaat" ? Uit oogcontact en gezichtsuitdrukking alleen al, kan je informatie halen......

Hetzelfde gold voor de test met het aanwijzen van 2 hartpatienten met een getransplanteerd hart uit een rij van 10 mensen. Ook hier was er face to face contact. Hoe een illusionist daarmee akkoord kon gaan, begrijp ik dus niet.

Desondanks deden de kandidaten het erg slecht op beide testen. Ik gokte er gemiddeld ongeveer net zo vaak goed...(niet paranormaal begaafd).

pi_47929248
Verder valt het mij op dat er tot nu toe bij mij weten nog geen kandidaten zijn betrapt op vals spel. Ik heb hier nog geen kennis gemaakt of gehoord van Robbert van den Broeke-achtige taferelen.
pi_47929381
Ik heb gister alleen het einde gezien en dat bevestigt mijn vermoeden dat ik al eerder had, degene met enige kwaliteit is die wat oudere vrouw met al die sjaals. FF geen naam bij de hand sorry.
pi_47929468
quote:
Op maandag 2 april 2007 16:28 schreef Document1 het volgende:
Ik heb gister alleen het einde gezien en dat bevestigt mijn vermoeden dat ik al eerder had, degene met enige kwaliteit is die wat oudere vrouw met al die sjaals. FF geen naam bij de hand sorry.
Ja, dat is Liesbeth. Ik ben van haar ook het meest overtuigd; dat deed ze bij mij al bij de kick-off uitzending, eind vorig jaar. Ik verwacht dat zij het gaat winnen.
  maandag 2 april 2007 @ 17:00:44 #106
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_47930554
Als je uitgaat van de ZeroPoint techniek.. dan hebben de andere kandidaten een voorsprong.

Bijvoorbeeld met het verstoppertje spelen. Hadden ze gewoon die Illusionist spoor moeten volgen.
Wel zwak iedere keer dezelfde verstopplek.

En waarom heb ik de wiggels van Richard al een paar afleveringen niet gezien.

Alleen Liesbeth voelde dat er nog zielen rond dwalen in dat gebouw

En die laatste zin van de moeder van Liesbeth. Als je helderzient bent had je geweten dat je door bent..
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_47930781
quote:
Op maandag 2 april 2007 17:00 schreef Lambiekje het volgende:

En die laatste zin van de moeder van Liesbeth. Als je helderzient bent had je geweten dat je door bent..
Ja!
pi_47930860
quote:
Op maandag 2 april 2007 17:00 schreef Lambiekje het volgende:

Dat was lachen ja. Maar niet iedere paranormaalbegaafde kan in de toekomst kijken...Dat zou het kunnen verklaren......
  maandag 2 april 2007 @ 18:30:16 #109
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_47933566
quote:
Op maandag 2 april 2007 17:08 schreef Camphusius het volgende:

[..]

Dat was lachen ja. Maar niet iedere paranormaalbegaafde kan in de toekomst kijken...Dat zou het kunnen verklaren......
Ze wist anders precies dat ze geen leuke mannen meer zou ontmoeten, omdat ze die allemaal al gehad had
  maandag 2 april 2007 @ 18:48:26 #110
52357 Lambiekje
pi_47934165
quote:
Op maandag 2 april 2007 18:30 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Ze wist anders precies dat ze geen leuke mannen meer zou ontmoeten, omdat ze die allemaal al gehad had
Dus je maakt geen kans meer....
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 2 april 2007 @ 18:53:35 #111
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_47934372
quote:
Op maandag 2 april 2007 18:48 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dus je maakt geen kans meer....
Straks gaat ze nog aan gekke plaatsen ruiken
  maandag 2 april 2007 @ 19:12:13 #112
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_47935070
quote:
Op maandag 2 april 2007 16:25 schreef Camphusius het volgende:
Verder valt het mij op dat er tot nu toe bij mij weten nog geen kandidaten zijn betrapt op vals spel. Ik heb hier nog geen kennis gemaakt of gehoord van Robbert van den Broeke-achtige taferelen.
Tot nu toe valt het me ook op dat er nog geen kandidaten betrapt zijn op echt goede resultaten. En als er zo nu en dan iets bij zit waarvan je denkt "nou....", dan is dat een moment later weer als sneeuw voor de zon verdwenen bij die persoon.

Verder gaat het gerucht dat Liesbeth ingefluisterd wordt. Maar echt serieus neem ik dat niet.

Sowieso valt het programma me enorm tegen qua kwaliteit. Dikke kans dat dat de reden is waarom het hier stormloopt in dit topic, wat zo goed aansluit aan dit subforum.
pi_47939541
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:12 schreef StupidByNature het volgende:

[..]

Tot nu toe valt het me ook op dat er nog geen kandidaten betrapt zijn op echt goede resultaten. En als er zo nu en dan iets bij zit waarvan je denkt "nou....", dan is dat een moment later weer als sneeuw voor de zon verdwenen bij die persoon.
Toch zijn er genoeg momenten waarbij ik toch verbaasd ben met welke details ze komen. Bijvoorbeeld Richard wist bij die ene moord exact twee namen te noemen. Haar moeder en nog een naam. En meer van dat soort voorbeelden.
quote:
Verder gaat het gerucht dat Liesbeth ingefluisterd wordt. Maar echt serieus neem ik dat niet.
Benieuwd.
quote:
Sowieso valt het programma me enorm tegen qua kwaliteit. Dikke kans dat dat de reden is waarom het hier stormloopt in dit topic, wat zo goed aansluit aan dit subforum.
Tja, echt schokkend zijn de resultaten zeker niet. Ik hou het echter zeer goed voor mogelijk dat zenuwen ook grote parten spelen. Onder druk moeten presteren met camara erbij is niet ideaal. Ik hou het toch goed voor mogelijk dat er mensen zijn die een dergelijke gave hebben..
  maandag 2 april 2007 @ 21:17:48 #114
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_47940810
Waar is die bron van dat Liesbeth word ingefluisterd? Hoewel ik een graf hekel heb aan haar komt ze met verbluffende informatie.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 2 april 2007 @ 23:39:49 #115
52357 Lambiekje
pi_47947682
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:17 schreef Ticker het volgende:
Waar is die bron van dat Liesbeth word ingefluisterd? Hoewel ik een graf hekel heb aan haar komt ze met verbluffende informatie.
We zien toch niet hoe het er aan toe gaat in de wachtkamer (restaurants).
  dinsdag 3 april 2007 @ 08:23:52 #116
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_47952085
Ik heb het programma bewust ontweken.
Op mijn forum betreft telepatisch communiceren met dieren bleek de aflevering omtrent spreken met dieren ook zwaar tegen te vallen.
Nu lees ik dit topic en de reacties en volgens mij word mijn gevoel door zowel mijn eigen forum als dit forum bevestigd: het gaat voornamelijk om de kijkcijfers.
Kijk, het feit is gewoon dat programma makers niet echt ervaring hebben met onderwerpen als deze.
Je krijgt dan hele rare resultaten.
Ik weet nog die hele hype met die Robert ten Broeke... wat heb ik met mijn hoofd zitten schudden.
Zeker tijdens het eindresultaat wat dat betreft.
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 17:30 schreef Étoile het volgende:
Ik vind het nog het opvallendste dat de KRO zich hiermee in laat, contact met geesten e.d. wordt toch meestal gezien als iets gevaarlijks. Op het forum van de kro is er 1 topic waar fel van leer wordt getrokken. Best amusant.
Aan de ene kant amusant.
Aan de andere kant zijn sommige mensen daar in dat topic met hun tunnelvisie, een belediging qua vertegenwoordiging van onze zogenaamde (zelf)bewustzijn en intelligentie.

Het feit is dat we allemaal een zesdezintuig hebben.
Klaar.
Geen discussie mogelijk.
Waarom zijn deze er dan toch?
Iedereen gebruikt het dagelijks (bewust en onbewust) en iedereen heeft er weer een andere benaming voor.
Iedereen ervaart het weer anders en dus zodoende.
Tegenwoordig gaan mensen het steeds bewuster gebruiken (voor verschillende doeleinden) ieder met zijn of haar eigen ideeen erover en vooral: interpertaties.
Er komt meer belangstelling voor, meer openheid en dus ook meer commercie dat nu ook tot op de buis bij je thuis is doorgedrongen.

Op Nederland 2 was er ook ooit een programma genaamd "De Dierentolk" van Cecilia van der Drift.
Ik ken haar in het echt en heb tevens de cursus bij haar gevolgd.
Toen ik de show zag schrok ik best wel.
Ze was totaal anders en niet te herkennen en van het hele gebeuren werd echt een show gemaakt.
Zo zonde.
Ook een voorbeeld van programma makers die uit zijn op sensatie en kijkcijfers en niet echt verstand hebben betreft het programma maken betreft dit soort onderwerpen.
  dinsdag 3 april 2007 @ 09:49:04 #117
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_47953594
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:17 schreef Ticker het volgende:
http://paspoort.kro.nl/forums/179824/ShowPost.aspx

Allemaal anoniem. Ik sluit het niet uit, maar als je dan een rel wilt veroorzaken en het programma wil ontmaskeren, dan ga je niet anoniem op het forum lopen blaten. Dan ga je naar de krant of weet ik veel en kom je met duidelijke inside informatie die na te trekken is.
  dinsdag 3 april 2007 @ 10:02:36 #118
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_47953936
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 08:23 schreef Darkwolf het volgende:
Het feit is dat we allemaal een zesdezintuig hebben.
Klaar.
Geen discussie mogelijk.
Nou, nou...
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_47954698
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 10:02 schreef Rasing het volgende:

[..]

Nou, nou...
Ja, met zulke mensen is inderdaad geen discussie mogelijk.
  dinsdag 3 april 2007 @ 10:46:11 #120
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_47955054
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 10:02 schreef Rasing het volgende:
Nou, nou...
Anders quote je even alleen de eerste drie zinnen.
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 10:31 schreef Herodus het volgende:
...Wat jou reactie alleen maar vreemder maakt.

Dat stuk is niet voor niets een hele alinea waar de rest van de zinnen dus op aansluiten.
Ik maak alleen een hele directe statement met een verdere verklaring betreft wat ik daarmee wil zeggen daaronder.

Dus snap deze reacties niet helemaal eigenlijk...
  dinsdag 3 april 2007 @ 10:55:24 #121
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_47955284
quote:
James Randi feliciteert Liesbeth

Gisteren werd in theater 't Spant te Bussum de finale opgenomen. Zoals te verwachten was werd Liesbeth de winnaar. Grote verrassing voor alle aanwezigen was het optreden van James Randi. Hij kwam Liesbeth persoonlijk feliciteren met de behaalde resultaten en sprak de hoop uit dat zij binnenkort naar Amerika zou komen. Vanzelfsprekend was Ko bij de prijsuitreiking aanwezig. Zie mijn weblog voor een foto en een kort verslag.
Bron: KRO

Volgens mij heb ik wat gemist?

O laat maar.. kut 1 April grappen.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  dinsdag 3 april 2007 @ 10:55:56 #122
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_47955299
Ja, je hebt de 1 april grap gemist

Check die weblog maar.
pi_47955516
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 10:46 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Anders quote je even alleen de eerste drie zinnen.
[..]

...Wat jou reactie alleen maar vreemder maakt.

Dat stuk is niet voor niets een hele alinea waar de rest van de zinnen dus op aansluiten.
Ik maak alleen een hele directe statement met een verdere verklaring betreft wat ik daarmee wil zeggen daaronder.
Het is absoluut geen feit dat er een zesde zintuig is. En geen enkel onderzoek, en het is al lang en veel onderzocht, geeft zelfs maar een flauwe aanwijzing dat dat wel zou bestaan. Het is kortom een geloofskwestie.
pi_47955711
Nou Rasing en Herodus dat dat wat wij het zesde zintuig noemen bestaat ben ik van overtuigd. Kijk maar naar de godan/sakki test (het aanvoelen van gevaar) die het Bujinkan Budo Taijutsu (Ninjutsu) gebruikt, een vechtsport welke ik zelf beoefen. http://home.luna.nl/~risu/godan.htm

Als je op een gegeven moment 4e dan bent, kan je alleen 5e dan worden door deze test te doen. Je moet in een rusthouding gaan zitten met je ogen gesloten, terwijl Soke Hatsumi (grootmeester Hatsumi) achter je staat met een zwaard(tegenwoordig geen echt zwaard meer). Hij heft het zwaard op en slaat met een soort "killer intentie" richting jouw hoofd. Het is de bedoeling dat jij deze aanvoelt en daardoor wegrolt / wegkomt. Doe je dit, heb je de test gehaald. Cheaten is vrijwel onmogelijk omdat je het zwaard niet hoort of kan zien aankomen en je je ogen gesloten hebt, dus je kan ook geen reacties van andere mensen zien. Ik heb het zelf niet meegemaakt, daar ik dat niveau nog niet heb maar hoop het ooit te mogen doen .

Dan aan de andere kant: hoe dit verklaard kan worden weet ik niet, maar ik ben ervan overtuigd dat er een wetenschappelijke verklaring voor is. Dieren hebben immers ook een soort "zesde zintuig" (zij weten altijd dat er aardbevingen komen e.d.)
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:16:45 #125
41051 Rasing
pi_47955994
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:09 schreef ThaMadEd het volgende:
Nou Rasing en Herodus dat dat wat wij het zesde zintuig noemen bestaat ben ik van overtuigd. Kijk maar naar de godan/sakki test (het aanvoelen van gevaar) die het Bujinkan Budo Taijutsu (Ninjutsu) gebruikt, een vechtsport welke ik zelf beoefen. http://home.luna.nl/~risu/godan.htm

Als je op een gegeven moment 4e dan bent, kan je alleen 5e dan worden door deze test te doen. Je moet in een rusthouding gaan zitten met je ogen gesloten, terwijl Soke Hatsumi (grootmeester Hatsumi) achter je staat met een zwaard(tegenwoordig geen echt zwaard meer). Hij heft het zwaard op en slaat met een soort "killer intentie" richting jouw hoofd. Het is de bedoeling dat jij deze aanvoelt en daardoor wegrolt / wegkomt. Doe je dit, heb je de test gehaald. Cheaten is vrijwel onmogelijk omdat je het zwaard niet hoort of kan zien aankomen en je je ogen gesloten hebt, dus je kan ook geen reacties van andere mensen zien. Ik heb het zelf niet meegemaakt, daar ik dat niveau nog niet heb maar hoop het ooit te mogen doen .

Dan aan de andere kant: hoe dit verklaard kan worden weet ik niet, maar ik ben ervan overtuigd dat er een wetenschappelijke verklaring voor is. Dieren hebben immers ook een soort "zesde zintuig" (zij weten altijd dat er aardbevingen komen e.d.)
Waarom zou je het zwaard niet kunnen horen aankomen? Het zwiept nogal, dunkt mij. En dan heb je nog de stap die de grootmeester doet voordat hij slaat (ik weet niet of hij dat doet, maar het gaat om het idee). Anyway, ik denk niet dat hier een extra zintuig voor nodig is. En als dat wel zo is: one million dollars!
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:18:35 #126
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_47956060
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:03 schreef Herodus het volgende:
Het is absoluut geen feit dat er een zesde zintuig is. En geen enkel onderzoek, en het is al lang en veel onderzocht, geeft zelfs maar een flauwe aanwijzing dat dat wel zou bestaan. Het is kortom een geloofskwestie.
Lieve schat.
Luister.
Jij bevestigd nu precies waar ik het over heb.
Je hangt op de eerste zinnen en daar baseer jij je reactie op.
Eronder zeg ik toch meteen dat iedereen het gewoon anders noemt?
"Ik voel het aan mijn water" of "Ik luister altijd naar mijn intuitie" ... het is allemaal hetzelfde.
Het "6de zintuig" is niks anders dan een stickertje dat door de mens zelf bedacht is en waar weer allemaal ideeen over bestaan.
Niks meer niks minder.
Net zoals er talloze ideeen over God zijn en iedereen het weer anders noemt en eindeloos met elkaar in discussie erover zitten.
"Nee er is geen God, er is alleen maar Allah", "Nee er is geen God, het grote alles is het Universum / Liefde" en ga zo maar door.
Snap je nu een beetje waar ik heen wil?
pi_47956084
Kijk, daar ga je al. Die dieren die aardbevingen en tsunami's voorvoelen zijn een mythe. Maar zoals alle mythes nogal hardnekkig.

Over die test kan ik natuurlijk weinig zeggen, alleen dat er zeer veel andere tests geweest zijn, waarvan de uitkomst nooit meer dan het toeval was.
pi_47956342
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:18 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Lieve schat.
Luister.
Jij bevestigd nu precies waar ik het over heb.
Je hangt op de eerste zinnen en daar baseer jij je reactie op.
Eronder zeg ik toch meteen dat iedereen het gewoon anders noemt?
"Ik voel het aan mijn water" of "Ik luister altijd naar mijn intuitie" ... het is allemaal hetzelfde.
Het "6de zintuig" is niks anders dan een stickertje dat door de mens zelf bedacht is en waar weer allemaal ideeen over bestaan.
Niks meer niks minder.
Net zoals er talloze ideeen over God zijn en iedereen het weer anders noemt en eindeloos met elkaar in discussie erover zitten.
"Nee er is geen God, er is alleen maar Allah", "Nee er is geen God, het grote alles is het Universum / Liefde" en ga zo maar door.
Snap je nu een beetje waar ik heen wil?
Ik stel je aanspreeksvorm niet zo op prijs.
Bij het zesde zintuig -en zeker hier in dit programma, gaat het om buitenzintuigelijke waarneming, niet om het kunnen interpreteren van allerlei signalen, want dat heet cold reading. Als jij er nu een andere definitie aan gaat geven om vervolgens te beweren dat het bestaat, ja, zo kun je inderdaad alles aantonen zonder discussie. Maar het is misschien handig om je te houden aan de algemeen geaccepteerde definities.
pi_47956523
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:16 schreef Rasing het volgende:

[..]

Waarom zou je het zwaard niet kunnen horen aankomen? Het zwiept nogal, dunkt mij. En dan heb je nog de stap die de grootmeester doet voordat hij slaat (ik weet niet of hij dat doet, maar het gaat om het idee). Anyway, ik denk niet dat hier een extra zintuig voor nodig is. En als dat wel zo is: one million dollars!
Ik weet niet precies wat er wordt gebruikt, maar volgens mij zit er iets omheen waardoor je absoluut niets hoort. Niet voor niets krijgen veel te snel gegradueerde mensen het zwaard gewoon op hun hoofd (elk land heeft weer zijn eigen opvattingen over hoe snel je iemand moet gradueren), je moet echt zeer veel jaren hebben getraind voordat je deze test kunt halen. Als je een beroep beoefent waarbij je veel met agressie te maken hebt (beveiliger,politieman e.d. kan het eventueel iets sneller).

Bovendien hebben ze het door als je zit op zit te letten, ipv gewoon in ruststand zit en nergens aan denkt. Ik vind het trouwens nou ook niet echt paranormaal, en ik ken die Randi test maar ik vraag me af of de mensen die hier mee bezig zijn daar geïnteresseerd in zijn. Zij willen gewoon trainen, en niet aan de buitenwereld laten zien wat voor een truucjes ze allemaal wel niet kunnen.

Over die stap: nee hij staat achter je, gewoon op een afstand dat hij je kan raken. Als hij het zwaard heft zegt hij iets, en dan slaat hij wanneer hij wil. Dat verschilt per test, dus je kan niet gaan lopen gokken dat hij nu ongeveer gaat slaan. Dat de test echt is staat voor mij buiten kijf, ik ken meerdere mensen waaronder mijn leraar die de test hebben gehaald, en dat zijn echt nuchtere mensen en niet van die zweverige types. Alleen vind ik het niet paranormaal te noemen, het zal prima te verklaren zijn. Ik denk alleen dat de mensen die trainen niet echt de behoefte hebben die verklaring te zoeken.
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:33:30 #130
41051 Rasing
pi_47956698
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:29 schreef ThaMadEd het volgende:
Ik weet niet precies wat er wordt gebruikt, maar volgens mij zit er iets omheen waardoor je absoluut niets hoort.
Goed zo, dat hoort er wel bij.
quote:
Niet voor niets krijgen veel te snel gegradueerde mensen het zwaard gewoon op hun hoofd (elk land heeft weer zijn eigen opvattingen over hoe snel je iemand moet gradueren), je moet echt zeer veel jaren hebben getraind voordat je deze test kunt halen. Als je een beroep beoefent waarbij je veel met agressie te maken hebt (beveiliger,politieman e.d. kan het eventueel iets sneller).
Dat zal fijn zijn geweest, toen dat vroeger nog met een echt zwaard werd gedaan Aan de andere kant, iedereen die niet slaagt is dood, je houdt dus alleen degenen over die goed reageerden.
quote:
Bovendien hebben ze het door als je zit op zit te letten, ipv gewoon in ruststand zit en nergens aan denkt.
Hoe hebben ze dat door?
quote:
Ik vind het trouwens nou ook niet echt paranormaal, en ik ken die Randi test maar ik vraag me af of de mensen die hier mee bezig zijn daar geïnteresseerd in zijn. Zij willen gewoon trainen, en niet aan de buitenwereld laten zien wat voor een truucjes ze allemaal wel niet kunnen.
Ze hoeven geen miljoen dollar?
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:37:19 #131
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_47956840
Sorry ik dacht dat het programma juist ging over mensen met zogenaamde gavens.
Dus wat ze binnen krijgen e.d.
Ook aan de hand van wat ik tot nu toe in deze discussie heb gelezen en de hetze op het KRO forum van gelovigen die kermen en piepen over duivelse zaken als geesten aanroepen en weet ik wat nog meer.

Plus zijn mijn ervaringen ook heel anders omtrent het zesde zintuig.
Die 1 million dollar shizzle is tevens veel en veel te streng.
De houding alleen al "nou, bewijs het maar" en tevens met hun regels maakt het niet interessant.
Ik heb met genoeg dieren gepraat in consulten die ik niet eens in levende lijve gezien heb waarvan het gedrag na die gesprekken opmerkelijk veranderde.
Misschien niet genoeg bewijs voor jou en zulke wetenschappers, maar meer dan genoeg voor de eigenaar die weer door een deur kan met zijn of haar dier!
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:46:22 #132
41051 Rasing
pi_47957188
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:37 schreef Darkwolf het volgende:
Sorry ik dacht dat het programma juist ging over mensen met zogenaamde gavens.
Dus wat ze binnen krijgen e.d.
Ook aan de hand van wat ik tot nu toe in deze discussie heb gelezen en de hetze op het KRO forum van gelovigen die kermen en piepen over duivelse zaken als geesten aanroepen en weet ik wat nog meer.

Plus zijn mijn ervaringen ook heel anders omtrent het zesde zintuig.
Die 1 million dollar shizzle is tevens veel en veel te streng.
De houding alleen al "nou, bewijs het maar" en tevens met hun regels maakt het niet interessant.
Ik heb met genoeg dieren gepraat in consulten die ik niet eens in levende lijve gezien heb waarvan het gedrag na die gesprekken opmerkelijk veranderde.
Misschien niet genoeg bewijs voor jou en zulke wetenschappers, maar meer dan genoeg voor de eigenaar die weer door een deur kan met zijn of haar dier!
Zo kun je alles goedpraten. Als je een kerel bent dan ga je dat miljoen ophalen.
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:55:29 #133
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_47957530
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:46 schreef Rasing het volgende:
Zo kun je alles goedpraten. Als je een kerel bent dan ga je dat miljoen ophalen.
Ik praat niks goed noch hoef ik mijzelf te bewijzen.
Zal die site echter wel eens goed bestuderen en kijken wat het nu inhoud en wat de eissen zijn.
Die gasten hebben het vast niet makkelijk gemaakt om die 1 miljoen weg te snatchen daar niemand deze nog heeft.
Iets te moeilijk zelfs misschien.
* Darkwolf kijken gaat...
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:08:35 #134
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_47962265
Jammer, ik zie net dat sinds gisteren de 1M dollar challenge alleen nog maar open is voor mensen met mediabekendheid, omdat er van de 1000-nogwat aanvragen die zijn gedaan een aantal mensen met een mentale stoornis bijzaten en ze dit willen voorkomen, omdat de Randi-foundation juiste informatie omtrent paranormale zaken wil verspreiden.

http://www.randi.org/research/index.html

Nou ja, er bijven nog genoeg andere prijzen over voor niet-bekende paragnosten. Alleen zijn die een stuk kleiner.
pi_47971865
quote:
Dat zal fijn zijn geweest, toen dat vroeger nog met een echt zwaard werd gedaan Aan de andere kant, iedereen die niet slaagt is dood, je houdt dus alleen degenen over die goed reageerden.
De test is dan ook niet voor een ieder die de gok wil wagen. Je moet echt op een bepaald niveau zitten.
quote:
Hoe hebben ze dat door?
Er zitten mensen bij die toekijken.
quote:
Ze hoeven geen miljoen dollar?
Dat zou ik niet weten, maar nogmaals de mensen die op een hoog niveau met training bezig zijn willen het denk ik niet eens bewijzen hoewel het zo zou kunnen.
pi_47971906
Edit: dubbel
pi_47977961
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 10:31 schreef Herodus het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend/erkend dat we als mens allemaal minstens zeven zintuigen hebben. In zekere zin heeft Darkwolf dus gelijk, en alleen daarom al kan het programma misleidend genoemd worden.

Noem mij gerust een believer, maar het ZZ is het meest waardeloze programma wat ik ooit gezien heb over dit onderwerp.
  woensdag 4 april 2007 @ 07:34:06 #138
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_47992779
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 20:30 schreef Beaudillard het volgende:
Het is algemeen bekend/erkend dat we als mens allemaal minstens zeven zintuigen hebben. In zekere zin heeft Darkwolf dus gelijk, en alleen daarom al kan het programma misleidend genoemd worden.
...Zevende!?
LOL!
Die kende ik nog niet.
Leg uit... wat is dan de zesde en zevende?
Je maakt mij nieuwschierig!

[ Bericht 1% gewijzigd door Darkwolf op 04-04-2007 11:37:23 ]
  woensdag 4 april 2007 @ 10:39:49 #139
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_47996389
Evenwicht is dacht ik ondertussen in de meeste kringen aanvaard als zesde zintuig van de mens. De zevende weet ik niet zo te noemen.
  woensdag 4 april 2007 @ 10:49:40 #140
52357 Lambiekje
pi_47996742
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:39 schreef StupidByNature het volgende:
Evenwicht is dacht ik ondertussen in de meeste kringen aanvaard als zesde zintuig van de mens. De zevende weet ik niet zo te noemen.
toch onbewust gebruik maken vand de ZeroPointField
  maandag 9 april 2007 @ 00:02:13 #141
175557 Starbliss555
Iedereen verdiend alles
pi_48132616
Volgens mij is de 6e zintuig het element "ether" (naast water, wind en vuur etc).
Gedachten reizen oa over ether.

Het is heel simpel met alle elementen.
Vuur kan eten koken, maar ook een man of vrouw koken. Water kun je drinken, maar je kan er ook in verdrinken en zo is dat ook zo met de andere elementen, inclusief de 6e. Dus ether kun je goed gebruiken maar ook niet goed. Gebruik je het niet goed, dan ben je zo schizofreem als de nete, gebruik je het goed dan ben je zo telepatisch als de nete.

Ikzelf heb mezelf al een beetje ontwikkeld en ik kan al gedachten horen e.d. Het is erg leuk! Vooral omdat er geen taal barriere is. Behalve gedachten heb je volgens mij nog 3 lagen in ether wat weer een soort, water, vuur en elektriciteit is. allemaal ook met een functie, gedachten zouden dan elektrisiteit in de ether zijn en de wel bekende tower busters zijn vuur, als je de apparaten genoeg uitbouwt kun je eigenlijk alles doen met ether. Je ademt ook ether, ik weet niet zeker of dat nou "water" ether is of een combinatie.

Als je niet ermee om kan gaan dan kun je er ook weinig mee. Ironisch, echt.
pi_48133151
Verassende uitzending. Ik had verwacht dat Liesbeth zou winnen.....

Opvallend weer hoe ze soms met detail aan komen zetten..
  maandag 9 april 2007 @ 10:42:31 #143
41051 Rasing
pi_48138824
quote:
Op maandag 9 april 2007 00:02 schreef Starbliss555 het volgende:
Volgens mij is de 6e zintuig het element "ether" (naast water, wind en vuur etc).
Gedachten reizen oa over ether.

Het is heel simpel met alle elementen.
Vuur kan eten koken, maar ook een man of vrouw koken. Water kun je drinken, maar je kan er ook in verdrinken en zo is dat ook zo met de andere elementen, inclusief de 6e. Dus ether kun je goed gebruiken maar ook niet goed. Gebruik je het niet goed, dan ben je zo schizofreem als de nete, gebruik je het goed dan ben je zo telepatisch als de nete.

Ikzelf heb mezelf al een beetje ontwikkeld en ik kan al gedachten horen e.d. Het is erg leuk! Vooral omdat er geen taal barriere is. Behalve gedachten heb je volgens mij nog 3 lagen in ether wat weer een soort, water, vuur en elektriciteit is. allemaal ook met een functie, gedachten zouden dan elektrisiteit in de ether zijn en de wel bekende tower busters zijn vuur, als je de apparaten genoeg uitbouwt kun je eigenlijk alles doen met ether. Je ademt ook ether, ik weet niet zeker of dat nou "water" ether is of een combinatie.

Als je niet ermee om kan gaan dan kun je er ook weinig mee. Ironisch, echt.
Junkie19?
  maandag 9 april 2007 @ 16:53:38 #144
175557 Starbliss555
Iedereen verdiend alles
pi_48148769
ik heb echt naam gemaakt hiero geloof ik

ik had voorheen inderdaad junkie19 en starbliss als username
pi_48181016
quote:
Op maandag 2 april 2007 16:23 schreef Camphusius het volgende:
De uitzendingen en kandidaten vind ik overigens nogal wisselend van kwaliteit. Een illusionist houdt toezicht op de testen dat kandidaten niet iets anders gebruiken dan het zesde zintuig..

Zo vind ik het volstrekt onbegrijpelijk, dat met de test waarbij kandidaten 2 zwangere vrouwen uit 10 vrouwen moesten moesten aanwijzen, waarbij gewoon oogcontact mogelijk is. De illusionist weet kennelijk niet dat er zoiets als "cold reading bestaat" ? Uit oogcontact en gezichtsuitdrukking alleen al, kan je informatie halen......

Hetzelfde gold voor de test met het aanwijzen van 2 hartpatienten met een getransplanteerd hart uit een rij van 10 mensen. Ook hier was er face to face contact. Hoe een illusionist daarmee akkoord kon gaan, begrijp ik dus niet.
Die illusionist weet het dondersgoed, maar zit daar vooral om het programma leuk te houden. Dit geeft hij ook toe in interviews. Daar zegt hij dat hijzelf ook dergelijke cold reading taktieken toepast om mensen de illusie te geven dat hij gedachten kan lezen, maar als hij van het programma een wetenschappelijke manier van experimenten zou eisen zou er geen hond kijken en iedereen door de mand vallen
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 10 april 2007 @ 18:19:52 #146
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_48185016
quote:
Op maandag 9 april 2007 00:02 schreef Starbliss555 het volgende:
Maar moet jij dan ook echt in de buurt zijn van een persoon om deze gedachten op te vangen?
Of kan het in jou geval ook op afstand.
Telepathie gaat namelijk buiten ruimte en tijd.
Hoe anders kan ik dingen oppikken van een dier of mijn vriendin of whatever die ik weet niet hoever bij mij uit de buurt is.
Dat is het mooie van eenheid: alles en iedereen staat met elkaar in verbinding via een soort iets dat jij "ether" noemt en word niet geremt door tijd en ruimte en materie is al helemaal out of the question.
pi_48189020
Ik volg dit niet ofzo, maar ik kwam eens deze link tegen:
http://www.skepsis.nl/zesdezintuig.html

Misschien dat iemand er wat aan heeft.
A man's got to do what a man's got to do.
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:09:17 #148
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_48194696
Moet eerlijk zeggen dat stichting skepsis een aantal goede punten opnoemt. Zoals het papiertje van Liesbeth in de auto.

Gezien de 'van der broeke' taferelen, lijkt het soms alsof je heel dit onderwerp de kop moet indrukken zodra het op de publiciteits tour gaat. Maar is dat ook wel terecht?
  woensdag 11 april 2007 @ 08:00:09 #149
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_48204240
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:09 schreef Ticker het volgende:
Gezien de 'van der broeke' taferelen, lijkt het soms alsof je heel dit onderwerp de kop moet indrukken zodra het op de publiciteits tour gaat. Maar is dat ook wel terecht?
Ik vind van wel.
Want het is de manier waarop hoe dit altijd in de publiciteit komt.
Er word meteen een hele show van gemaakt en oehhh en aahhh en spannend en weet ik wat.
Nee dat is echt de perfecte aanpak in een toch al zo'n nuchter en skeptisch land dat Nederland heet.
Maar ik als openstaand persoon kijk die meuk ook niet.
Met die show van Robert gingen mijn tenen hier en daar ook flink krommen.
  vrijdag 13 april 2007 @ 16:00:56 #150
175557 Starbliss555
Iedereen verdiend alles
pi_48295948
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 18:19 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Maar moet jij dan ook echt in de buurt zijn van een persoon om deze gedachten op te vangen?
Of kan het in jou geval ook op afstand.
Telepathie gaat namelijk buiten ruimte en tijd.
Hoe anders kan ik dingen oppikken van een dier of mijn vriendin of whatever die ik weet niet hoever bij mij uit de buurt is.
Dat is het mooie van eenheid: alles en iedereen staat met elkaar in verbinding via een soort iets dat jij "ether" noemt en word niet geremt door tijd en ruimte en materie is al helemaal out of the question.
Hoe dichterbij je bent hoe duidelijker het is, het verschilt wel van mens tot mens. Intenties spelen ook een rol, je kunt bijvoorbeeld iemand aan de andere kant van de wereld een mentaal bericht sturen en dan kan diegene dat ontvangen.

Besef eens hoe vaak mensen een gesprek hebben in gedachten, met een ander persoon of met hunzelf
. Dat hoort niet zo.

En "ze" zeggen dat gedachten verzenden en ontvangen freaky is.

haha.

Dat van die verbindingen wordt ook uitgelegd in de film "the secret" daar heb ik elder op dit forum ook een topic over (met download linkje)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')