nee, dat heet dan PSI-missingquote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:43 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
De test an sich is niet zo gek. Een beetje helderziende moet dit toch zo oplossen. Als ze dan slechter scoren dan een stel apen, dan vind ik dat gewoon sneu.
Ja, dat is Liesbeth. Ik ben van haar ook het meest overtuigd; dat deed ze bij mij al bij de kick-off uitzending, eind vorig jaar. Ik verwacht dat zij het gaat winnen.quote:Op maandag 2 april 2007 16:28 schreef Document1 het volgende:
Ik heb gister alleen het einde gezien en dat bevestigt mijn vermoeden dat ik al eerder had, degene met enige kwaliteit is die wat oudere vrouw met al die sjaals. FF geen naam bij de hand sorry.
Ja!quote:Op maandag 2 april 2007 17:00 schreef Lambiekje het volgende:
En die laatste zin van de moeder van Liesbeth. Als je helderzient bent had je geweten dat je door bent..![]()
Dat was lachen ja. Maar niet iedere paranormaalbegaafde kan in de toekomst kijken...Dat zou het kunnen verklaren......quote:Op maandag 2 april 2007 17:00 schreef Lambiekje het volgende:
En die laatste zin van de moeder van Liesbeth. Als je helderzient bent had je geweten dat je door bent..![]()
Ze wist anders precies dat ze geen leuke mannen meer zou ontmoeten, omdat ze die allemaal al gehad hadquote:Op maandag 2 april 2007 17:08 schreef Camphusius het volgende:
[..]
Dat was lachen ja. Maar niet iedere paranormaalbegaafde kan in de toekomst kijken...Dat zou het kunnen verklaren......
Dus je maakt geen kans meer....quote:Op maandag 2 april 2007 18:30 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Ze wist anders precies dat ze geen leuke mannen meer zou ontmoeten, omdat ze die allemaal al gehad had
Tot nu toe valt het me ook op dat er nog geen kandidaten betrapt zijn op echt goede resultaten. En als er zo nu en dan iets bij zit waarvan je denkt "nou....", dan is dat een moment later weer als sneeuw voor de zon verdwenen bij die persoon.quote:Op maandag 2 april 2007 16:25 schreef Camphusius het volgende:
Verder valt het mij op dat er tot nu toe bij mij weten nog geen kandidaten zijn betrapt op vals spel. Ik heb hier nog geen kennis gemaakt of gehoord van Robbert van den Broeke-achtige taferelen.
Toch zijn er genoeg momenten waarbij ik toch verbaasd ben met welke details ze komen. Bijvoorbeeld Richard wist bij die ene moord exact twee namen te noemen. Haar moeder en nog een naam. En meer van dat soort voorbeelden.quote:Op maandag 2 april 2007 19:12 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Tot nu toe valt het me ook op dat er nog geen kandidaten betrapt zijn op echt goede resultaten. En als er zo nu en dan iets bij zit waarvan je denkt "nou....", dan is dat een moment later weer als sneeuw voor de zon verdwenen bij die persoon.
Benieuwd.quote:Verder gaat het gerucht dat Liesbeth ingefluisterd wordt. Maar echt serieus neem ik dat niet.
Tja, echt schokkend zijn de resultaten zeker niet. Ik hou het echter zeer goed voor mogelijk dat zenuwen ook grote parten spelen. Onder druk moeten presteren met camara erbij is niet ideaal. Ik hou het toch goed voor mogelijk dat er mensen zijn die een dergelijke gave hebben..quote:Sowieso valt het programma me enorm tegen qua kwaliteit. Dikke kans dat dat de reden is waarom het hier stormloopt in dit topic, wat zo goed aansluit aan dit subforum.
We zien toch niet hoe het er aan toe gaat in de wachtkamer (restaurants).quote:Op maandag 2 april 2007 21:17 schreef Ticker het volgende:
Waar is die bron van dat Liesbeth word ingefluisterd? Hoewel ik een graf hekel heb aan haar komt ze met verbluffende informatie.
Aan de ene kant amusant.quote:Op donderdag 1 maart 2007 17:30 schreef Étoile het volgende:
Ik vind het nog het opvallendste dat de KRO zich hiermee in laat, contact met geesten e.d. wordt toch meestal gezien als iets gevaarlijks. Op het forum van de kro is er 1 topic waar fel van leer wordt getrokken. Best amusant.
http://paspoort.kro.nl/forums/179824/ShowPost.aspxquote:Op maandag 2 april 2007 21:17 schreef Ticker het volgende:
Waar is die bron van dat Liesbeth word ingefluisterd? Hoewel ik een graf hekel heb aan haar komt ze met verbluffende informatie.
Nou, nou...quote:Op dinsdag 3 april 2007 08:23 schreef Darkwolf het volgende:
Het feit is dat we allemaal een zesdezintuig hebben.
Klaar.
Geen discussie mogelijk.
Anders quote je even alleen de eerste drie zinnen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:02 schreef Rasing het volgende:
Nou, nou...
...Wat jou reactie alleen maar vreemder maakt.quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:31 schreef Herodus het volgende:
Ja, met zulke mensen is inderdaad geen discussie mogelijk.
Bron: KROquote:James Randi feliciteert Liesbeth
Gisteren werd in theater 't Spant te Bussum de finale opgenomen. Zoals te verwachten was werd Liesbeth de winnaar. Grote verrassing voor alle aanwezigen was het optreden van James Randi. Hij kwam Liesbeth persoonlijk feliciteren met de behaalde resultaten en sprak de hoop uit dat zij binnenkort naar Amerika zou komen. Vanzelfsprekend was Ko bij de prijsuitreiking aanwezig. Zie mijn weblog voor een foto en een kort verslag.
Het is absoluut geen feit dat er een zesde zintuig is. En geen enkel onderzoek, en het is al lang en veel onderzocht, geeft zelfs maar een flauwe aanwijzing dat dat wel zou bestaan. Het is kortom een geloofskwestie.quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:46 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Anders quote je even alleen de eerste drie zinnen.
[..]
...Wat jou reactie alleen maar vreemder maakt.
Dat stuk is niet voor niets een hele alinea waar de rest van de zinnen dus op aansluiten.
Ik maak alleen een hele directe statement met een verdere verklaring betreft wat ik daarmee wil zeggen daaronder.
Waarom zou je het zwaard niet kunnen horen aankomen? Het zwiept nogal, dunkt mij. En dan heb je nog de stap die de grootmeester doet voordat hij slaat (ik weet niet of hij dat doet, maar het gaat om het idee). Anyway, ik denk niet dat hier een extra zintuig voor nodig is. En als dat wel zo is: one million dollars!quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:09 schreef ThaMadEd het volgende:
Nou Rasing en Herodus dat dat wat wij het zesde zintuig noemen bestaat ben ik van overtuigd. Kijk maar naar de godan/sakki test (het aanvoelen van gevaar) die het Bujinkan Budo Taijutsu (Ninjutsu) gebruikt, een vechtsport welke ik zelf beoefen. http://home.luna.nl/~risu/godan.htm
Als je op een gegeven moment 4e dan bent, kan je alleen 5e dan worden door deze test te doen. Je moet in een rusthouding gaan zitten met je ogen gesloten, terwijl Soke Hatsumi (grootmeester Hatsumi) achter je staat met een zwaard(tegenwoordig geen echt zwaard meer). Hij heft het zwaard op en slaat met een soort "killer intentie" richting jouw hoofd. Het is de bedoeling dat jij deze aanvoelt en daardoor wegrolt / wegkomt. Doe je dit, heb je de test gehaald. Cheaten is vrijwel onmogelijk omdat je het zwaard niet hoort of kan zien aankomen en je je ogen gesloten hebt, dus je kan ook geen reacties van andere mensen zien. Ik heb het zelf niet meegemaakt, daar ik dat niveau nog niet heb maar hoop het ooit te mogen doen.
Dan aan de andere kant: hoe dit verklaard kan worden weet ik niet, maar ik ben ervan overtuigd dat er een wetenschappelijke verklaring voor is. Dieren hebben immers ook een soort "zesde zintuig" (zij weten altijd dat er aardbevingen komen e.d.)
Lieve schat.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:03 schreef Herodus het volgende:
Het is absoluut geen feit dat er een zesde zintuig is. En geen enkel onderzoek, en het is al lang en veel onderzocht, geeft zelfs maar een flauwe aanwijzing dat dat wel zou bestaan. Het is kortom een geloofskwestie.
Ik stel je aanspreeksvorm niet zo op prijs.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:18 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Lieve schat.
Luister.
Jij bevestigd nu precies waar ik het over heb.
Je hangt op de eerste zinnen en daar baseer jij je reactie op.
Eronder zeg ik toch meteen dat iedereen het gewoon anders noemt?
"Ik voel het aan mijn water" of "Ik luister altijd naar mijn intuitie" ... het is allemaal hetzelfde.
Het "6de zintuig" is niks anders dan een stickertje dat door de mens zelf bedacht is en waar weer allemaal ideeen over bestaan.
Niks meer niks minder.
Net zoals er talloze ideeen over God zijn en iedereen het weer anders noemt en eindeloos met elkaar in discussie erover zitten.
"Nee er is geen God, er is alleen maar Allah", "Nee er is geen God, het grote alles is het Universum / Liefde" en ga zo maar door.
Snap je nu een beetje waar ik heen wil?
Ik weet niet precies wat er wordt gebruikt, maar volgens mij zit er iets omheen waardoor je absoluut niets hoort. Niet voor niets krijgen veel te snel gegradueerde mensen het zwaard gewoon op hun hoofd (elk land heeft weer zijn eigen opvattingen over hoe snel je iemand moet gradueren), je moet echt zeer veel jaren hebben getraind voordat je deze test kunt halen. Als je een beroep beoefent waarbij je veel met agressie te maken hebt (beveiliger,politieman e.d. kan het eventueel iets sneller).quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:16 schreef Rasing het volgende:
[..]
Waarom zou je het zwaard niet kunnen horen aankomen? Het zwiept nogal, dunkt mij. En dan heb je nog de stap die de grootmeester doet voordat hij slaat (ik weet niet of hij dat doet, maar het gaat om het idee). Anyway, ik denk niet dat hier een extra zintuig voor nodig is. En als dat wel zo is: one million dollars!
Goed zo, dat hoort er wel bij.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:29 schreef ThaMadEd het volgende:
Ik weet niet precies wat er wordt gebruikt, maar volgens mij zit er iets omheen waardoor je absoluut niets hoort.
Dat zal fijn zijn geweest, toen dat vroeger nog met een echt zwaard werd gedaanquote:Niet voor niets krijgen veel te snel gegradueerde mensen het zwaard gewoon op hun hoofd (elk land heeft weer zijn eigen opvattingen over hoe snel je iemand moet gradueren), je moet echt zeer veel jaren hebben getraind voordat je deze test kunt halen. Als je een beroep beoefent waarbij je veel met agressie te maken hebt (beveiliger,politieman e.d. kan het eventueel iets sneller).
Hoe hebben ze dat door?quote:Bovendien hebben ze het door als je zit op zit te letten, ipv gewoon in ruststand zit en nergens aan denkt.
Ze hoeven geen miljoen dollar?quote:Ik vind het trouwens nou ook niet echt paranormaal, en ik ken die Randi test maar ik vraag me af of de mensen die hier mee bezig zijn daar geïnteresseerd in zijn. Zij willen gewoon trainen, en niet aan de buitenwereld laten zien wat voor een truucjes ze allemaal wel niet kunnen.
Zo kun je alles goedpraten. Als je een kerel bent dan ga je dat miljoen ophalen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:37 schreef Darkwolf het volgende:
Sorry ik dacht dat het programma juist ging over mensen met zogenaamde gavens.
Dus wat ze binnen krijgen e.d.
Ook aan de hand van wat ik tot nu toe in deze discussie heb gelezen en de hetze op het KRO forum van gelovigen die kermen en piepen over duivelse zaken als geesten aanroepen en weet ik wat nog meer.
Plus zijn mijn ervaringen ook heel anders omtrent het zesde zintuig.
Die 1 million dollar shizzle is tevens veel en veel te streng.
De houding alleen al "nou, bewijs het maar" en tevens met hun regels maakt het niet interessant.
Ik heb met genoeg dieren gepraat in consulten die ik niet eens in levende lijve gezien heb waarvan het gedrag na die gesprekken opmerkelijk veranderde.
Misschien niet genoeg bewijs voor jou en zulke wetenschappers, maar meer dan genoeg voor de eigenaar die weer door een deur kan met zijn of haar dier!
Ik praat niks goed noch hoef ik mijzelf te bewijzen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:46 schreef Rasing het volgende:
Zo kun je alles goedpraten. Als je een kerel bent dan ga je dat miljoen ophalen.
De test is dan ook niet voor een ieder die de gok wil wagen. Je moet echt op een bepaald niveau zitten.quote:Dat zal fijn zijn geweest, toen dat vroeger nog met een echt zwaard werd gedaanAan de andere kant, iedereen die niet slaagt is dood, je houdt dus alleen degenen over die goed reageerden.
Er zitten mensen bij die toekijken.quote:Hoe hebben ze dat door?
Dat zou ik niet weten, maar nogmaals de mensen die op een hoog niveau met training bezig zijn willen het denk ik niet eens bewijzen hoewel het zo zou kunnen.quote:Ze hoeven geen miljoen dollar?
Het is algemeen bekend/erkend dat we als mens allemaal minstens zeven zintuigen hebben. In zekere zin heeft Darkwolf dus gelijk, en alleen daarom al kan het programma misleidend genoemd worden.quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:31 schreef Herodus het volgende:
[..]
Ja, met zulke mensen is inderdaad geen discussie mogelijk.
...Zevende!?quote:Op dinsdag 3 april 2007 20:30 schreef Beaudillard het volgende:
Het is algemeen bekend/erkend dat we als mens allemaal minstens zeven zintuigen hebben. In zekere zin heeft Darkwolf dus gelijk, en alleen daarom al kan het programma misleidend genoemd worden.
toch onbewust gebruik maken vand de ZeroPointFieldquote:Op woensdag 4 april 2007 10:39 schreef StupidByNature het volgende:
Evenwicht is dacht ik ondertussen in de meeste kringen aanvaard als zesde zintuig van de mens. De zevende weet ik niet zo te noemen.
Junkie19?quote:Op maandag 9 april 2007 00:02 schreef Starbliss555 het volgende:
Volgens mij is de 6e zintuig het element "ether" (naast water, wind en vuur etc).
Gedachten reizen oa over ether.
Het is heel simpel met alle elementen.
Vuur kan eten koken, maar ook een man of vrouw koken. Water kun je drinken, maar je kan er ook in verdrinken en zo is dat ook zo met de andere elementen, inclusief de 6e. Dus ether kun je goed gebruiken maar ook niet goed. Gebruik je het niet goed, dan ben je zo schizofreem als de nete, gebruik je het goed dan ben je zo telepatisch als de nete.
Ikzelf heb mezelf al een beetje ontwikkeld en ik kan al gedachten horen e.d. Het is erg leuk! Vooral omdat er geen taal barriere is. Behalve gedachten heb je volgens mij nog 3 lagen in ether wat weer een soort, water, vuur en elektriciteit is. allemaal ook met een functie, gedachten zouden dan elektrisiteit in de ether zijn en de wel bekende tower busters zijn vuur, als je de apparaten genoeg uitbouwt kun je eigenlijk alles doen met ether. Je ademt ook ether, ik weet niet zeker of dat nou "water" ether is of een combinatie.
Als je niet ermee om kan gaan dan kun je er ook weinig mee. Ironisch, echt.
Die illusionist weet het dondersgoed, maar zit daar vooral om het programma leuk te houden. Dit geeft hij ook toe in interviews. Daar zegt hij dat hijzelf ook dergelijke cold reading taktieken toepast om mensen de illusie te geven dat hij gedachten kan lezen, maar als hij van het programma een wetenschappelijke manier van experimenten zou eisen zou er geen hond kijken en iedereen door de mand vallenquote:Op maandag 2 april 2007 16:23 schreef Camphusius het volgende:
De uitzendingen en kandidaten vind ik overigens nogal wisselend van kwaliteit. Een illusionist houdt toezicht op de testen dat kandidaten niet iets anders gebruiken dan het zesde zintuig..
Zo vind ik het volstrekt onbegrijpelijk, dat met de test waarbij kandidaten 2 zwangere vrouwen uit 10 vrouwen moesten moesten aanwijzen, waarbij gewoon oogcontact mogelijk is. De illusionist weet kennelijk niet dat er zoiets als "cold reading bestaat" ? Uit oogcontact en gezichtsuitdrukking alleen al, kan je informatie halen......
Hetzelfde gold voor de test met het aanwijzen van 2 hartpatienten met een getransplanteerd hart uit een rij van 10 mensen. Ook hier was er face to face contact. Hoe een illusionist daarmee akkoord kon gaan, begrijp ik dus niet.
Maar moet jij dan ook echt in de buurt zijn van een persoon om deze gedachten op te vangen?quote:Op maandag 9 april 2007 00:02 schreef Starbliss555 het volgende:
Ikzelf heb mezelf al een beetje ontwikkeld en ik kan al gedachten horen e.d. Het is erg leuk! Vooral omdat er geen taal barriere is. Behalve gedachten heb je volgens mij nog 3 lagen in ether wat weer een soort, water, vuur en elektriciteit is. allemaal ook met een functie, gedachten zouden dan elektrisiteit in de ether zijn en de wel bekende tower busters zijn vuur, als je de apparaten genoeg uitbouwt kun je eigenlijk alles doen met ether. Je ademt ook ether, ik weet niet zeker of dat nou "water" ether is of een combinatie.
Ik vind van wel.quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:09 schreef Ticker het volgende:
Gezien de 'van der broeke' taferelen, lijkt het soms alsof je heel dit onderwerp de kop moet indrukken zodra het op de publiciteits tour gaat. Maar is dat ook wel terecht?
Hoe dichterbij je bent hoe duidelijker het is, het verschilt wel van mens tot mens. Intenties spelen ook een rol, je kunt bijvoorbeeld iemand aan de andere kant van de wereld een mentaal bericht sturen en dan kan diegene dat ontvangen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:19 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Maar moet jij dan ook echt in de buurt zijn van een persoon om deze gedachten op te vangen?
Of kan het in jou geval ook op afstand.
Telepathie gaat namelijk buiten ruimte en tijd.
Hoe anders kan ik dingen oppikken van een dier of mijn vriendin of whatever die ik weet niet hoever bij mij uit de buurt is.
Dat is het mooie van eenheid: alles en iedereen staat met elkaar in verbinding via een soort iets dat jij "ether" noemt en word niet geremt door tijd en ruimte en materie is al helemaal out of the question.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |