abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 februari 2007 @ 20:28:19 #1
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_46707470
Ik gooide het eerste deel dicht, dus maak ik ook maar een deel 2
-------------------------------------
KRO gaat op zoek naar het zesde zintuig

Uitzenddatum: 08/11/2006

Nieuw KRO-programma: ’Op zoek naar het Zesde Zintuig ’

De telefoon gaat over en precies op dat moment moest je denken aan de persoon die opbelt.
Toeval, of een sterk ontwikkelde intuïtie?
Het antwoord zou men wel eens kunnen vinden met het nieuwe KRO-programma ‘Op zoek naar het Zesde Zintuig’.
In een serie van 9 afleveringen wordt onderzocht of er zoiets bestaat als een zesde zintuig en worden tien mensen die beweren over bijzondere gaven te beschikken aan verscheidene tests onderworpen.
Dit alles onder het toeziend oog van drie onafhankelijke waarnemers: een oud-hoofd commissaris, een kritische journaliste en een illusionist die elk trucje zegt te kennen.
De presentatie wordt verzorgd door Karin de Groot.
-----------------------------------
Deel 1 vind je hier
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_46707510
Ik heb gisteren de laatste 15 minuten gezien, ik vond het maar een eng programma
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  maandag 26 februari 2007 @ 20:30:34 #3
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_46707566
ik herhaal m'n vraag hier nog maar eens, aangezien ik op nr. 300 zat.
quote:
Op maandag 26 februari 2007 17:32 schreef Genverbrander het volgende:
Wat een prutsers, ik kan het nog beter met de simpelste cold reading technieken.
Vertel nou eens, wat valt er te coldreaden in een parkeergarage? Hoe de jongen van het licht zich voelt?
pi_46713876
Wat off-topic posts verwijderd.

Dus on-topic maar weer, geen gebagger of SC.
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_46718474
Die troela ook die dacht dat Sjon de Mol een vrouw was.

"Nee het is een man."

"Oh ja dat dacht ik al."

pi_46718538
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:30 schreef maedel het volgende:
ik herhaal m'n vraag hier nog maar eens, aangezien ik op nr. 300 zat.
[..]

Vertel nou eens, wat valt er te coldreaden in een parkeergarage? Hoe de jongen van het licht zich voelt?
Nou er stonden allemaal mensen bij he aan wie je vragen kon stellen. Bovendien was er een pilaar zwart afgedekt omdat daar de gedenksteen op zat. Dan is het meteen duidelijk dat het daar gebeurd is.

Het is allemaal zo makkelijk. Het is dat ik een eerlijk mens ben, anders was ik allang 'medium'.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 08:31:25 #7
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_46722566
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:57 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Nou er stonden allemaal mensen bij he aan wie je vragen kon stellen. Bovendien was er een pilaar zwart afgedekt omdat daar de gedenksteen op zat. Dan is het meteen duidelijk dat het daar gebeurd is.

Het is allemaal zo makkelijk. Het is dat ik een eerlijk mens ben, anders was ik allang 'medium'.
Wat een kul. Probeer het nog eens.
Aan wie werden er vragen gesteld ook al weer?
pi_46726066
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 08:31 schreef maedel het volgende:

[..]

Wat een kul. Probeer het nog eens.
Aan wie werden er vragen gesteld ook al weer?
Nou moeilijk raden hoor. Een parkeergarage, duister hoekje rara wat is hier gebeurd?

Zooooo voorspelbaar!

*verwijderd door Admin*
pi_46726734
En toch kwam niemand erop dat het hier om een dubbele moord ging. Maar daar heeft de commentaarstem het niet over.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 14:34:21 #10
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_46732272
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 11:22 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Nou moeilijk raden hoor. Een parkeergarage, duister hoekje rara wat is hier gebeurd?

Zooooo voorspelbaar!

Ja, ik zou eerder aan een verkrachting denken dan aan moord bijvoorbeeld. Dat heb ik dan weer niemand horen zeggen.
pi_46732333
Ik vond die vrouw die zwaar emotioneel werd het beste, die had bij John de Wolf ook het meest goed

(en dus niet Sjon de Mol )
pi_46736616
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:34 schreef maedel het volgende:

[..]

Ja, ik zou eerder aan een verkrachting denken dan aan moord bijvoorbeeld. Dat heb ik dan weer niemand horen zeggen.
ja maar dan hangt die afgedekte gedenkplaat er een beetje voor niks "hier werden zes jaar geleden twee vrouwen verkracht" is ook niet echt iets wat je daar verwacht. Ik had het iets geloofwaardiger gevonden als er iets totaal anders was gebeurd, zoals bijvoorbeeld een geboorte ofzo..
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_46788115
Semi off-topic:

De term "zesde zintuig" is misleidend. We hebben zowiezo meer dan 5 zintuigen.
Zicht, gehoor, drukgevoel, smaak, reuk. Evenwicht, temperatuurgevoel, pijngevoel, ingewanden-signalen.
Signalen van ingewanden zijn dingen als misselijkheid, het gevoel dat je vol zit, dat je moet plassen of een nummer-2. Al deze dingen, pijn-gerelateerd of niet, worden niet waargenomen door de huid. En zijn dus niet hetzelfde zintuig als onze huidgebaseerde temperatuur, pijn en druk zintuigen.
Temperatuur, pijn en druk zijn niet hetzelfde zintuig. Zo zijn er mensen die geen pijn voelen (door bijvoorbeeld een ongeluk betreft de hersenen), maar zij voelen nog wel druk en temperatuur.

Edit: als er iets niet klopt (ben geen bioloog). Evenwicht is zowiezo een zintuig. Met je ogen dicht kan je namelijk je houding waarnemen ten opzichte van de aarde, zonder dat je andere zintuigen daarvoor nodig hebt. Dat is behoorlijk zintuigelijk in mijn ogen.

[ Bericht 21% gewijzigd door ernstigezaak op 28-02-2007 22:50:13 ]
pi_46813706
Ha een topic hierover. Een vriendin van me volgt het en is er wel enthousiast over. Vooralsnog ben ik er nogal skeptisch over.

Ik vind het nog het opvallendste dat de KRO zich hiermee in laat, contact met geesten e.d. wordt toch meestal gezien als iets gevaarlijks. Op het forum van de kro is er 1 topic waar fel van leer wordt getrokken. Best amusant.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_46868815
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 16:32 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ja maar dan hangt die afgedekte gedenkplaat er een beetje voor niks "hier werden zes jaar geleden twee vrouwen verkracht" is ook niet echt iets wat je daar verwacht. Ik had het iets geloofwaardiger gevonden als er iets totaal anders was gebeurd, zoals bijvoorbeeld een geboorte ofzo..
Voor in elk geval één kandidaat was het duidelijk dat er gegist werd (terwijl ze het zelf misschien niet in de gaten had) en dat was toen er naar Marco Bakker gevraagd werd. Tja, associaties he?
pi_46870030
Ik zou toch zweren dat ik hier gepost had....

'' Ik heb een zesde zintuig....mischien wel een zevende'' iets in die trant. Gedelete? Waarom?
pi_46932713
Whoehahahahahaha wat een triest zootje weer.

In die gevangenis zei een "helderziende": Ik krijg iets door met KIP.

Zegt die ene: Ja dat is goed, want de dag voordat ze vermoord werden hebben ze kip gegeten.

Ongelooflijk. zo kan ik ook helderziende zijn. Je noemt iets op en het wordt altijd goed gerekend
*verwijderd door Admin*
  maandag 5 maart 2007 @ 10:14:00 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_46932995
Ik snap de hele titel niet van dit programma. Je 6e zintuig is toch je evenwichtsorgaan? Waar the fuck gaat dit nog over?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 5 maart 2007 @ 10:19:03 #19
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_46933100
T'is zo leuk hoe die mensen hier constant blijven reageren op de mediums die niets of iets fouts zeggen.
Maar lekker je bek houden als er dingen worden gezegd die je niet uit je duim kan zuigen of ook niet via cold reading had kunnen zien.
Stakkers vind ik sommige mensen. Lijkt wel alsof ze verdomme bang zijn dat het echt is.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 5 maart 2007 @ 10:19:46 #20
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_46933118
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:14 schreef SpecialK het volgende:
Ik snap de hele titel niet van dit programma. Je 6e zintuig is toch je evenwichtsorgaan? Waar the fuck gaat dit nog over?
Ja en toen the 6th sense uitkwam liep jij met spandoeken en luizen dat het niet klopt!
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 5 maart 2007 @ 10:26:07 #21
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_46933236
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:19 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ja en toen the 6th sense uitkwam liep jij met spandoeken en luizen dat het niet klopt!
Eh. Nee? Dat's toch die film waar bruce willis rondloopt als een debiel die z'n evenwichtsorgaan kwijt is? Oh wacht. Zo looptie eigenlijk altijd rond.

En ik maar denken dat dat de clue was van de film.
  maandag 5 maart 2007 @ 10:32:08 #22
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_46933365
En in ONZ, was nu speciaal voor jou die foto uit deze film geplaatst... I see dumb people.

Helaas voor mij is dit ONZ niet.
  maandag 5 maart 2007 @ 10:39:06 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_46933538
Jij bent -echt- grappig, hey!
pi_46933551
quote:
T'is zo leuk hoe die mensen hier constant blijven reageren op de mediums die niets of iets fouts zeggen.
Maar lekker je bek houden als er dingen worden gezegd die je niet uit je duim kan zuigen of ook niet via cold reading had kunnen zien.
Stakkers vind ik sommige mensen. Lijkt wel alsof ze verdomme bang zijn dat het echt is.
Precies zoals alle gelovigen doen: alles benadrukken wat (vaag) klopt en over de rest niks zeggen.

1-1
*verwijderd door Admin*
  maandag 5 maart 2007 @ 10:44:12 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46933669
quote:
Lijkt wel alsof ze verdomme bang zijn dat het echt is.
Is waarschijnlijk ook zo, maar aan de andere kant, als men het niet wilt geloven waarom zouden ze het dan alsnog moeten geloven? Laat ze lekker.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 5 maart 2007 @ 10:44:42 #26
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46933681
En ik ga vanavond even op uitzendinggemist kijken, want ik vergeet steeds te kijken .
Vrijheid
  maandag 5 maart 2007 @ 11:07:05 #27
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_46934204
Zeker doen, is komisch om te zien hoe er sommige bij zitten die echt lopen te gokken en te raden.
Ook heel lang mensen in hun gezicht aan kijken om maar een reaktie te krijgen.
  maandag 5 maart 2007 @ 18:37:25 #28
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_46949770
Net de derde aflevering gezien. Wat leuker dan de tweede (in die aflevering gebeurde bijna niks spectaculairs), maar ik wacht nog op de aflevering waarin het niet om een moord gaat...
  dinsdag 6 maart 2007 @ 09:30:09 #29
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46966288
Gekeken en er zaten zeker rare stukjes tussen, ook totale missers natuurlijk, maar erg interessant.
Vrijheid
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:06:07 #30
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_46973909
'Je hebt in de gevangenis gezeten, in het buitenland... Je hebt vreselijke dingen gezien. Ik krijg Thailand door. Klopt dat?'

Jammer dat die kerel al vrij vaak op tv was geweest. Pedro Ruizing.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:07:20 #31
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46973957
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:06 schreef Rasing het volgende:
'Je hebt in de gevangenis gezeten, in het buitenland... Je hebt vreselijke dingen gezien. Ik krijg Thailand door. Klopt dat?'

Jammer dat die kerel al vrij vaak op tv was geweest. Pedro Ruizing.
[afbeelding]
Dat zal je altijd houden ja. Wel spijtig. Maar je had ook andere stukjes erin zitten waarbij de mensen geblinddoekt waren. Dat is opmerkelijk te noemen. Het stukje met John de Wolf eensgelijks.
Vrijheid
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:21:36 #32
41051 Rasing
pi_46974506
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:07 schreef jogy het volgende:
Dat zal je altijd houden ja. Wel spijtig. Maar je had ook andere stukjes erin zitten waarbij de mensen geblinddoekt waren. Dat is opmerkelijk te noemen. Het stukje met John de Wolf eensgelijks.
Ik heb alleen dat kleine stukje gezien, ik moet meer zien om een beter oordeel te kunnen vellen. Maar wat doen Inge Diepman en die andere lui daar dan, als ik eventjes in 5 minuten zo'n fout eruit haal?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:32:58 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46974955
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:21 schreef Rasing het volgende:

[..]

Ik heb alleen dat kleine stukje gezien, ik moet meer zien om een beter oordeel te kunnen vellen. Maar wat doen Inge Diepman en die andere lui daar dan, als ik eventjes in 5 minuten zo'n fout eruit haal?
Die proberen het ene beetje in de gaten te houden dat het wel eerlijk gaat. De illusionist is heel scherp op 'cold reading' De journalist is volgens mij weer ergens anders voor, ook voor bepaalde truukjes en je hebt nog een oude politiecommandant die kijkt of de constructies en de procedures ok zijn.
Vrijheid
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:41:02 #34
41051 Rasing
pi_46975249
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:32 schreef jogy het volgende:
Die proberen het ene beetje in de gaten te houden dat het wel eerlijk gaat. De illusionist is heel scherp op 'cold reading'
Ja, dat doet ie inderdaad wel goed, instrueren om niks tegen de kandidaten te zeggen. De 'criminelen' stonden er ook goed stoïcijns bij.
quote:
De journalist is volgens mij weer ergens anders voor, ook voor bepaalde truukjes en je hebt nog een oude politiecommandant die kijkt of de constructies en de procedures ok zijn.
Die doen hun werk dus niet goed, een beetje SBS6-kijker kent Pedro Ruizing. Leuk ook dat ze allemaal een col hadden en handschoenen. De tatoeëerder heeft de nodige centjes verdiend aan Pedro's nek.

En dat kapsel van die middelste Daar had ie al voor in de gevangenis mogen belanden van mij.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:44:00 #35
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46975353
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:41 schreef Rasing het volgende:
Die doen hun werk dus niet goed, een beetje SBS6-kijker kent Pedro Ruizing. Leuk ook dat ze allemaal een col hadden en handschoenen. De tatoeëerder heeft de nodige centjes verdiend aan Pedro's nek.
Ze hebben volgens mij dan weer geen hand in de testen zelf, enkel de lokatie, de mensen de handelingen van de paragnosten .
quote:
En dat kapsel van die middelste Daar had ie al voor in de gevangenis mogen belanden van mij.
! Inderdaad ja .
Vrijheid
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:05:12 #36
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_46976144
Inge Diepman ( de journalist) gaf toe dat het niet uit te sluiten is dat de kandidaten van tevoren Googlen. Dat vond ik een aparte opmerking. Dat zou kunnen betekenen dat ze in ieder geval al aanwijzingen krijgen naar welke plaats ze gaan.

Verder vond ik het moment van de (ik dacht de laatste) kandidaat bij "crimineeltje raden" gewoon suf. De koos de goede persoon na lang twijfelen en wist helemaal niet zeker of ze de goede had (kans 1 op 5). Toen ze te horen kreeg dat ze het goed had, rende ze naar de persoon toe, en begon wat nietszeggende dingen te cold readen. Leuk voor het programma, maar met de test had het niets te maken (had ze het maar vóórdat ze het antwoord kreeg gedaan, dan was het tenminste nog indrukwekkend).
pi_47170865
nu weer op tv
pi_47172093
"Zijn bravouriteit is beslecht."
Zin van het jaar wmb.
  zondag 11 maart 2007 @ 23:10:18 #39
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_47174428
Weer een aantal opvallende dingen.

Het lijkt wel of alle kandidaten een 6e zintuig hebben, maar een aantal hebben dit een stuk beter ontwikkeld.

Opvallendste uitspraak was "hij noemde jouw zijn sterretje"
Dit kan gewoon niet nep zijn. Ook totaal geen cold-reading bullshit op toe te passen!
pi_47174477
De naam van zijn moeder ook niet nee, Richard blinkte er gewoon bovenuit.
  maandag 12 maart 2007 @ 08:54:42 #41
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_47180437
En het was ook niet eens, ik krijg een naam met de letter...

Nee * bam* yvon en jolanda, ik wil weten wie dat zijn.
Hij kreeg het echt heel sterk door.
  maandag 12 maart 2007 @ 10:49:35 #42
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_47182759
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:05 schreef StupidByNature het volgende:
Toen ze te horen kreeg dat ze het goed had, rende ze naar de persoon toe, en begon wat nietszeggende dingen te cold readen. Leuk voor het programma, maar met de test had het niets te maken (had ze het maar vóórdat ze het antwoord kreeg gedaan, dan was het tenminste nog indrukwekkend).
Nou, weer de vraag. Leg nou eens uit hoe dat nou precies cold readen was?
  maandag 12 maart 2007 @ 11:43:08 #43
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_47184274
Simpel, ze zei allerlei niet specifieke dingen die ze op ieder persoon die zoiets had meegemaakt had kunnen loslaten. Ze liep geen enkel risico omdat ze wist dat dit de ex-crimineel was.
Daarbij kreeg ik ook niet de indruk dat de ex-crimineel echt stond te springen om de beschrijving te beamen.

"In je hart ben je eigenlijk een heel goed/lief persoon" WTF heeft zo'n uitspraak te maken met een zesde zintuig/paranormaliteiten?
  maandag 12 maart 2007 @ 11:46:13 #44
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_47184389
Ik denk dat er op het programma van gister gedoeld werd.

Beetje nutteloos om die van vorige week te gaan ontleden.
  maandag 12 maart 2007 @ 11:49:37 #45
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_47184498
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:46 schreef Ticker het volgende:
Ik denk dat er op het programma van gister gedoeld werd.

Beetje nutteloos om die van vorige week te gaan ontleden.
Klopt, maar het stukje van mij wat gequote werd ging over deeltje 3 (die van voige week dus).

[ Bericht 3% gewijzigd door StupidByNature op 12-03-2007 12:09:43 ]
  maandag 12 maart 2007 @ 12:11:42 #46
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_47185260
Ga je nog antwoorden i.v.m. de uitzending van gister, of heb je daar gewoon geen antwoord op?
  maandag 12 maart 2007 @ 12:16:37 #47
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_47185453
quote:
Op maandag 12 maart 2007 12:11 schreef Ticker het volgende:
Ga je nog antwoorden i.v.m. de uitzending van gister, of heb je daar gewoon geen antwoord op?
Die aflevering heb ik nog niet gezien, mag dat ook?

Mij werd niets gevraagd over de aflevering van gister. Waarop moet ik eigenlijk antwoorden?
  maandag 12 maart 2007 @ 13:02:37 #48
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_47187198
Kijk hem, er zitten namelijk weer wat opmerkelijke dingen in!

Aanrader dus.
  maandag 12 maart 2007 @ 20:00:24 #49
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_47202940
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:49 schreef StupidByNature het volgende:

[..]

Klopt, maar het stukje van mij wat gequote werd ging over deeltje 3 (die van voige week dus).
Ja, sorry, ik had die aflevering zaterdag pas gekeken, dus ik was er ook wat laat mee
  dinsdag 13 maart 2007 @ 11:40:30 #50
41051 Rasing
pi_47222966
quote:
Op maandag 12 maart 2007 08:54 schreef Ticker het volgende:
En het was ook niet eens, ik krijg een naam met de letter...

Nee * bam* yvon en jolanda, ik wil weten wie dat zijn.
Hij kreeg het echt heel sterk door.
Ik heb het niet gezien, maar het klinkt als hot reading. Voorkennis dus.

Kom op, als het zo makkelijk is, waarom zit het dan nog zo in het verdomhoekje? En kom niet aan met 'de wereld is er niet klaar voor, skeptici kunnen het niet aan, want ze begrijpen het niet'. De wereld was ook niet klaar om naar de maan te gaan, om de relativiteitstheorie aan te nemen, en ik begrijp ook niet hoe het kan dat ik hier op een toetsenbord wat letters intoets en dat jullie die straks kunnen lezen. Toch is het allemaal zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')