abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47171510
Best knap allemaal
Xbox Live: koenpijl
pi_47171537
Die laatste man was toch richard?
pi_47171784
Mja, dat was Richard.

Die Andre vind ik een beetje eng.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_47171789
Wie ligt eruit?
pi_47171796
Wat slecht is is dat deze moordzaak ook op TV behandeld is. Dat geeft ruimte voor vals spel.

Ze hadden het allemaal over auto's, well duh.. De plek ligt vlak langs de weg. Iemand had het over een hond.. duh vanwege de ligging.

En het is natuurlijk een geschikte plek om een lijk te dumpen. Je kunt vanaf die plek snel weer mobiel zijn. Water ligt lager dan de weg zelf, waardoor het lijk niet meteen opvalt.

Ik vind veel dingen vrij simpel zelf te bedenken. En dat van die namen? Kan ook gewoon toeval zijn. Laat ze allemaal maar eens gokken op een naam.
pi_47171800
Chris
pi_47175387
Ik vond sowieso deze hele uitzending niet sterk. Op bezoek bij Anky van Grunsven... Iedere paardenliefhebber weet vast wel dat er een paard is met iets aan zijn knieën. Ze hadden beter kunnen doen dat ze geblinddoekt naar die stal werden gevoerd en dan niet zeggen dat het de stal van Anky was.
Maak nie regtig saak nie
pi_47421535
vanavond ging het ook over de brand in hotel polen in 1977.
ik weet nog dat ik de volgende dag ben gaan kijken daar, een en al ellende daar.

hier een linkje naar het mobilofoonverkeer van de brandweer...
http://scannermuseum.dotn(...)/brandHotelPolen.mp3
krijg er rillingen van over m`n rug
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_47441390
Wel weinig reactie voor een programma dat gisteren toch 1,2 miljoen kijkers trok.
Terwijl ik het eigenlijk per week steeds minder vind worden. Al die test lijken niet echt op het lijf geschreven voor onze paragnosten.
Maak nie regtig saak nie
  maandag 19 maart 2007 @ 19:11:38 #60
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_47445433
quote:
Op maandag 19 maart 2007 17:16 schreef kassenbouwer het volgende:
Wel weinig reactie voor een programma dat gisteren toch 1,2 miljoen kijkers trok.
Terwijl ik het eigenlijk per week steeds minder vind worden. Al die test lijken niet echt op het lijf geschreven voor onze paragnosten.
Vond er ook weinig aan.

Eentje had iets met brand goed. .. En de 2ehart-test was ook belabberd. Tewijl de prilzwanger test wel wat op leverde in een van de eerdere uitzendigen.

Dat Andre het zo lang heeft vol gehouden. Vond maar slecht iedere keer.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 19 maart 2007 @ 19:17:18 #61
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_47445671
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:15 schreef Disorder het volgende:
.

Ik vind veel dingen vrij simpel zelf te bedenken. En dat van die namen? Kan ook gewoon toeval zijn. Laat ze allemaal maar eens gokken op een naam.
Ja pcies. Als je echt een realistisch beeld wilt hebben dan moet je een groep personen van hetzelfde aantal nemen en die dezelfde test laten doen maar dan antwoorden laten gokken/beredeneren of naar antwoorden laten zoeken dmv de reacties die mensen geven (zoals die belachelijke brandweerman gisteren).
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_47449690
Het gevoel wat ik had bij die vrouw die die brand lucht rook, was dat die "geur" bij haar kwam nadat ze die tas met die helm erin had opgepakt. En volgens mij voel je dat wel als er een helm in een tas zit... En ze kan gewoon wat roepen van brandlucht, want die vent zat ook elke keer ja te knikken en nee te schudden.
Maak nie regtig saak nie
pi_47455133
quote:
Op maandag 19 maart 2007 17:16 schreef kassenbouwer het volgende:
ik kijk het alweer 2 weken niet
al die testen lijken op elkaar beetje jammer, ik had wat meer diepgang en betere test verwacht.
laat ze maar gewoon eens een (gewassen) boer achter een doek zetten, en die ja en nee knikjes als iets goed of fout is weg halen.
of een goede valstrik
die half goed half fout dingen met semi tips trekken mij niet zo.
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_47456244
Wat een slechte "mediums".

Deze show toont maar weer aan dat iets als het zesde zintuig simpelweg niet bestaat.
pi_47653677
Vandaag vind ik ze dan weer wel sterk. Een paar keer ging het erover dat de dader van die bomaanslag een "bekend" persoon zou zijn. En bijna toen de laatste kandidaat wilde gaan zeggen wie het was, zei de presentatrice "neem maar even een pauze!"... Grr...
Of zou de aanslag echt zijn opgelost?
Maak nie regtig saak nie
pi_47654221
Wel veel mensen hadden het zelfde idee.
Die liesbeth blijft goed!
pi_47654360
Wat krijgt de winnaar eigenlijk?
pi_47654651
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:17 schreef shiNinG_staR het volgende:
Wat krijgt de winnaar eigenlijk?
een spuitje
  zondag 25 maart 2007 @ 22:37:09 #69
172503 Marthh
Dude. Relax.
pi_47655334
Haha op het laast ook:
Johannet zei dat ze en J voelde.. en wie ging er uit?!
Jacky
  zondag 25 maart 2007 @ 22:39:54 #70
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_47655469
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:37 schreef Marthh het volgende:
Haha op het laast ook:
Johannet zei dat ze en J voelde.. en wie ging er uit?!
Jacky
en dan iedere week die reactie "ik wist het "
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_47655500
Ik dacht ook Jacky
En Arjan Erkel voelde ik ook aan, heb toch een beetje een zesde zintuig .
  zondag 25 maart 2007 @ 22:47:23 #72
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47655821
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:40 schreef shiNinG_staR het volgende:
En Arjan Erkel voelde ik ook aan, heb toch een beetje een zesde zintuig .
Dus jij zat ook met een blinddoek om voor de tv? .

En ik had ook Jacky, duh, maar ik heb iedereen met elkaar kunnen vergelijken en dan kwam ik toch wel op Jacky uit (zeker na die tweede opdracht over Rob Scholte).

Liesbeth blijft idd goed. Zou me niks verbazen als ze gaat winnen. Alleen dat emotionele gedoe altijd, dat is wel een beetje irri.

Micky Hoogendijk .

Leeft die Rob Scholte eigenlijk nog? Zie hem nooit op tv oid.
Niet meer actief op Fok!
pi_47655971
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dus jij zat ook met een blinddoek om voor de tv? .
. Nee, voordat ze vertelden om wie het ging, natuurlijk.
pi_47666614
Zeg Viking en anderen,
iedereen zou kunnen weten dat je in de Jordaan bent als je in dergelijke straatjes staat, dat afplakken was puur symbolisch (en half half gedaan, wat een lachertje)

en iedereen heeft ooit wel eens gehoord of gelezen van de laatste grote gebeurtenis in die buurt, zelfs het amsterdammertje (dat paaltje) dat schuin stond zou je nog op een idee kunnen brengen (er zijn talloze docu's op TV geweest)

Over de winnaar: Liesbeth is puur fake, ze gaat alleen op dingen af die ze kan redelijkerwijs kan vermoeden, bij elke 'onbekende' test (bij welke foto welk item) zakt zij, net als even zovelen anderen, zwaar door het ijs.....terwijl daar de kans zeer groot was om het goed te hebben. Oei oei

wie zegt dat ze niet de fijne hand herkende van die bekende persoonlijkheid die ze dus notabene heeft ontmoet bij het boekenbal en voila, het eerste wat ze vroeg was of het een schrijver was? Liesbeth, slimme vrouw, goed geheugen ook voor sensorische dingen, vol dramatiek maar oh zo fake fake fake!! FAKE!!!
pi_47675155
Ik heb daarnet de herhaling gezien en volgens mij lieten ze in beeld zien dat de kans op 1 correcte soldaat/voorwerp combinatie gelijk was aan 1/3. Heb ik dit goed gezien? Het is namelijk fout, het is 1/2 . Die test was sowieso beroerd opgezet, omdat de kans op goed gokken veel te groot was.

Het enige opmerkelijke vond ik de vrouw die een aardig verhaal over Arjan Erkel wist te vertellen, maar ik weet niet hoeveel feedback ze daarbij kreeg. Ze mocht Arjan wel aanraken enzo, dus op die manier kon ze best weten of ze in de goede richting aan het denken was.
  maandag 26 maart 2007 @ 15:53:54 #76
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47675312
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:43 schreef toemis_boontjes het volgende:
-bl@@t-
overdreven sceptisch zijn is ook een kunst .
Niet meer actief op Fok!
pi_47675551
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]
Leeft die Rob Scholte eigenlijk nog? Zie hem nooit op tv oid.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rob_Scholte jup hij leeft nog hij is alleen niet meer samen met micky
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_47677007
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:49 schreef Wolfje het volgende:
Ik heb daarnet de herhaling gezien en volgens mij lieten ze in beeld zien dat de kans op 1 correcte soldaat/voorwerp combinatie gelijk was aan 1/3. Heb ik dit goed gezien? Het is namelijk fout, het is 1/2 . Die test was sowieso beroerd opgezet, omdat de kans op goed gokken veel te groot was.

Het enige opmerkelijke vond ik de vrouw die een aardig verhaal over Arjan Erkel wist te vertellen, maar ik weet niet hoeveel feedback ze daarbij kreeg. Ze mocht Arjan wel aanraken enzo, dus op die manier kon ze best weten of ze in de goede richting aan het denken was.
Ja, die kans klopte idd niet. Is het niet 1/3*1/2+2/3*1/2 = 1/2...
Vond het ook wel een beetje een rare opdracht. Wat moet je daar nou mee?
Maak nie regtig saak nie
pi_47682874
Ik hoorde net nog een interview op 3FM met iemand van de Stichting Skepsis. Dat blijken dus mensen te zijn die hun kostbare tijd (je leeft natuurlijk maar één keer) wijden/verspillen aan het ontmaskeren van paragnosten. Hij liet doorschemeren dat de KRO zo in het programma knipt om te laten zien dat het zesde zintuig echt iets is. Dat vraag ik me dus af... Want ik denk eigenlijk dat als ze allemaal door de mand zouden vallen, de KRO dat echt wel zou laten zien. Ze maken een programma over het "fenomeen" en of dat nou positief of negatief is. Ze hebben echt geen aandelen in een paragnostenbedrijf.
Maak nie regtig saak nie
  zaterdag 31 maart 2007 @ 17:54:21 #80
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_47865060
Die Liesbeth is irritant, zeg.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 31 maart 2007 @ 18:14:13 #81
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47865558
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 17:54 schreef Jane het volgende:
ik verheug me elke keer weer op haar emotionele uitbarstingen, maar ik vind haar wél goed .
Niet meer actief op Fok!
pi_47920944
Ik was diep onder de indruk gisteren van de details waarmee sommigen op de proppen kwamen.
Vooral Liesbeth maakt indruk. Ik verwacht dat zij het gaat winnen.

Voor mij staat het wel vast dat er iets van een zesde zintuig bestaat.
pi_47921085
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:24 schreef kassenbouwer het volgende:
Want ik denk eigenlijk dat als ze allemaal door de mand zouden vallen, de KRO dat echt wel zou laten zien. Ze maken een programma over het "fenomeen" en of dat nou positief of negatief is. Ze hebben echt geen aandelen in een paragnostenbedrijf.
Ik geloof dat KRO echt een integere omroep is. Ik hecht nu er meer waarde aan dat bijvoorbeeld Talpa het zou uitzenden.

Wat ze nu laten zien, onder toezicht van een oud-politiecommissaris en illusionist, onstijgt wmb elk toeval.
pi_47921320
quote:
Op maandag 2 april 2007 12:12 schreef Camphusius het volgende:
Ik was diep onder de indruk gisteren van de details waarmee sommigen op de proppen kwamen.
Vooral Liesbeth maakt indruk. Ik verwacht dat zij het gaat winnen.

Voor mij staat het wel vast dat er iets van een zesde zintuig bestaat.
Ik vond het heel frappant hoe ze gelijk de weg vond naar haar zus, nadat ze even had geroken aan de foto van de illusionist.
pi_47921507
quote:
Op maandag 2 april 2007 12:23 schreef gekkehoedenmaker het volgende:

[..]

Ik vond het heel frappant hoe ze gelijk de weg vond naar haar zus, nadat ze even had geroken aan de foto van de illusionist.
Ja, ongelofelijk. Wel raar dat het pas lukte met de foto van de illusionist, en niet die van haar gezochte zus
  maandag 2 april 2007 @ 12:40:32 #86
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_47921853
Ik kwam gisteren iemand op de set tegen die vertelde dat hij in de jury zat van het zesde zintuig, een iets oudere man, kaal, maar hij kon uiteraard niet vertellen wie er in de finale zitten
pi_47922395
quote:
Op maandag 2 april 2007 12:30 schreef Camphusius het volgende:

[..]

Ja, ongelofelijk. Wel raar dat het pas lukte met de foto van de illusionist, en niet die van haar gezochte zus
De uitleg die ze gaf (de zus had immers niet zelf de plek uitgekozen) vond ik eigenlijk wel logisch.
Jammer trouwens, dat Johannet eruit moest. In de vorige afleveringen vond ik haar er enorm uitspringen.
pi_47922759
Leuk programma! Ik kwam die Andre tegen in de stad. Ik herkende zijn vrouw eigenlijk
pi_47922844
Ik denk dat dit een vuchteloze en vooral lange zoektocht gaat worden. Wat een prut weten ze daar in Hilversum weer te produceren.
  maandag 2 april 2007 @ 15:09:39 #90
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_47926543
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:24 schreef kassenbouwer het volgende:
Ik hoorde net nog een interview op 3FM met iemand van de Stichting Skepsis. Dat blijken dus mensen te zijn die hun kostbare tijd (je leeft natuurlijk maar één keer) wijden/verspillen aan het ontmaskeren van paragnosten.
Tja, zo kun je elke club/organisatie wel verspilling noemen. Ik ben lid van Skepsis en heb niet het idee dat zo'n organisatie overbodig is (maar dan meer als het gaat om alternatieve geneeskunde). Overigens is dit TV-programma de moeite van analyse/wat dan ook niet waard, het is gewoon pretentieloos entertainment (dat liet de presentatrice trouwens ook duidelijk merken bij DWDD).
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
pi_47928400
quote:
Op maandag 2 april 2007 12:59 schreef gekkehoedenmaker het volgende:

[..]

Jammer trouwens, dat Johannet eruit moest. In de vorige afleveringen vond ik haar er enorm uitspringen.
Ja, idd. Die vond ik ook erg goed. Mij valt het zo op dat ze zo wisselend presteren. Ik kan mij voorstellen dat naarmate de ontknoping nadert, de zenuwen steeds meer parten gaan spelen, waardoor het zesde zintuig het dan minder goed gaat doen.
pi_47929378
quote:
"Ik moet nou ophouden, ik kan niet meer!"
pi_47929765
quote:
Ik vind haar wel goed.
pi_47929859
quote:
Op maandag 2 april 2007 16:39 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Ik vind haar wel goed.
In ieder geval de meest overtuigende.
pi_47951160
Geweldig programma!

http://hetzesdezintuig.kro.nl/

Johannet vond ik altijd al erg sterk bezig. Jammer dat het nu niet meer zo ging. Maar dat kan gebeuren natuurlijk. Zenuwen en sowieso je zesde zintuig heb je niet altijd zelf in de hand. Richard zie ik ook niet als een verliezer. Hij was ook erg goed bezig. Petra vind ik echt grappig. Dat accent en make-up.. lol... Liesbeth is lekker hysterisch en emotioneel. Interessante vrouw. Marchiel is gereserveerd maar weet ook veel. Ik ben benieuwd naar de finale!

Zelf weet ik ook al heel wat jaren dat ik licht paranormaal ben. Door het programma ben ik wat gaan oefenen. Met uitgaan leuke mensen leren kennen en dan vraag je natuurlijk altijd hoe de ander heet. Ditmaal pakte ik hun hand en zei ik het eerst wat bij me opkwam

Bij een meidje zei ik een naam dat begon met Ma... Ik zei wel de verkeerde naam maar Ma klopte wel. Vond ik erg frapant. Bij een andere jongen dacht ik gelijk aan Peter maar mijn huisgenoot heet zo dus ik dacht; tja beetje te voorspelbaar.. dus kwam ik aan met 3 andere namen. En uiteindelijk bleek ie Peter te heten...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ahura op 03-04-2007 14:54:26 ]
Kijk eens!...... kijk je al....? En nu dan..? En straks dan..? Hm...?
pi_47955951
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 03:03 schreef Ahura het volgende:
Geweldig programma!

http://hetzesdezintuig.kro.nl/

Johannet vond ik altijd al erg sterk bezig. Jammer dat het nu niet meer zo ging. Maar dat kan gebeuren natuurlijk. Zenuwen en sowieso je zesde zintuig heb je niet altijd zelf in de hand. Richard zie ik ook niet als een verliezer. Hij was ook erg goed bezig. Petra vind ik echt grappig. Dat effect en de make-up.. lol... Liesbeth is lekker hysterisch en emotioneel. Interessante vrouw. Marchiel is gereserveerd maar weet ook veel. Ik ben benieuwd naar de finale!
Ik vind Liesbeth een schat van een vrouw. Wat een pracht mens vind ik dat. En Richard deed het heel goed in die moordzaak bij het water. En zeker als je tot de finalisten behoort , dan ben je geen verliezer.
quote:
Zelf weet ik ook al heel wat jaren dat ik licht paranormaal ben.
Ben je daarmee ook hoogsensitief?
quote:
Door het programma ben ik wat gaan oefenen. Met uitgaan leuke mensen leren kennen en dan vraag je natuurlijk altijd hoe de ander heet. Ditmaal pakte ik hun hand en zei ik het eerst wat bij me opkwam

Bij een meidje zei ik een naam dat begon met Ma... Ik zei wel de verkeerde naam maar Ma klopte wel. Vond ik erg frapant. Bij een andere jongen dacht ik gelijk aan Peter maar mijn huisgenoot heet zo dus ik dacht; tja beetje te voorspelbaar.. dus kwam ik aan met 3 andere namen. En uiteindelijk bleek ie Peter te heten...
Maar doe jij niet aan cold reading? Kun jij mij uitleggen waarom mensen als char steeds bevestigingen nodig hebben? Waarom zou je niet de hele naam doorkrijgen?
pi_47964666
quote:
Ben je daarmee ook hoogsensitief?
Ik heb er wel veel raakvlakken mee ja
quote:
Maar doe jij niet aan cold reading? Kun jij mij uitleggen waarom mensen als char steeds bevestigingen nodig hebben? Waarom zou je niet de hele naam doorkrijgen?
Je kan eigenlijk vrijwel niks echt uitleggen. Het is nou eenmaal wat je doorkrijgt. Ik heb er nooit wat mee gedaan. Tot nu toe ervaarde ik dingen waar ik niet om vroeg. Enkele voorbeelden;

- zomaar uit het niets janken als mijn 2lingbroer verteld dat ie strijkers voor oud&nieuw gaat komen. En dat ik hem vertel dat ie dat niet moet doen omdat ik simpelweg weet dat het niet goed zal gaan. Uiteindelijk heeft ie de strijkers ook niet gekocht.. (niet te controleren)

- toen ik nog scooter reed en een krantenwijk deed kreeg ik letterlijk door dat ik goed moest opletten anders werd ik aangereden door een auto (met een vreemde sfeer om me heen en schaduws van vogels op de grond terwijl ik geen vogels zag) 20 min later was ik het alweer vergeten en knalde ik op weg naar huis tegen een bestelbusje die mij geen voorrang verleende

- toen ik nog thuis woonde was er altijd een stukje vanuit een woonwijk op een doorgaande weg waar ik ALTIJD een stukje stoep meenam met de fiets. Dat loopt om een hoekje waar een huis staat. Een keer wist ik dat niet daar moest fietsen. Eerste keer dat ik dat niet deed. Om de hoek zag ik een vrouw lopen met kinderwagen op die stoep

- Een vriend had ik op msn en we kennen samen een meidje. Alleen die zie en spreek ik niet vaak. En hij moest me wat vertellen en ik zei "Joyce is zwanger.." Hij zo: uh... hoe weet je dat? en hoe wist je dat ik het over haar zou hebben??"

- De man van mijn moeder belde een keertje naar huis (doet ie wel vaker). Hij moest mijn moeder spreken. Ik gaf de foon aan mijn moeder en ik zei "Nico heeft een ongeluk gehad..." En ja hoor, hij had mijn moeders auto in de prak gereden...

- Ik was gek op een jongen en hij op mij. Ik zat met koptelefoon hard naar muziek te luisteren. Uit het niets deed ik de koptelefoon af, liep naar mijn mobiele foon en hij belde op dat moment.. ik had niks gehoord of gezien

Dit zijn voor mij iig de ervaringen die het sterkst waren. En ik hoor niet een stem ofzo. Ik WEET het gewoon. Alsof je het van te voren al wist. Een feit dat al in je kop zit. Het zit overigens in mijn familie. Mijn moeder heeft bv ook dromen die uit komen (bv over de aanslagen van 9/11). Ik heb tot nu toe nooit dingen opgevraagd. Het komt bij mij als het komt. Behalve dan bij die namen die ik 'even voor de gein' ging proberen

Waarom je de naam niet geheel doorkrijgt? Goeie vraag. Daar kan ik echt geen antwoord op geven. Je krijgt door wat je doorkrijgt..
Kijk eens!...... kijk je al....? En nu dan..? En straks dan..? Hm...?
pi_47971548
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:07 schreef Ahura het volgende:

[..]

Ik heb er wel veel raakvlakken mee ja

Je kan eigenlijk vrijwel niks echt uitleggen. Het is nou eenmaal wat je doorkrijgt. Ik heb er nooit wat mee gedaan. Tot nu toe ervaarde ik dingen waar ik niet om vroeg. Enkele voorbeelden;

- zomaar uit het niets janken als mijn 2lingbroer verteld dat ie strijkers voor oud&nieuw gaat komen. En dat ik hem vertel dat ie dat niet moet doen omdat ik simpelweg weet dat het niet goed zal gaan. Uiteindelijk heeft ie de strijkers ook niet gekocht.. (niet te controleren)
Ik geloof dat we wel met elkaar in verbinding staan met een collectief bewustzijn (zeker als het gaat om bekenden waarmee je een band hebt). Ik geloof zelfs dat ons bewustzijn niet eens door onze hersenen worden opgewekt. Ik geloof eerder dat het bewustzijn buiten ons afspeelt. Onze hersenen vormen dan ahw een ontvanger van je bewustzijn......Ik hoop hiermee een aanzetje te kunnen geven om telepatische verschijnselen als deze te kunnen verklaren...

Ben je een 1eiiege tweeling, als ik dat vragen mag? Het is namelijk een vrij bekend fenomeen dat tweelingen, en de 1eiige in het bijzonder, dingen van elkaar aanvoelen. Ik vind het dus niet gek dat je er hiermee aankomt, zeker als je aangeeft raakvlakken te hebben met het hoogsensitieve. Anderen noemen dit misschien wel paranormaal, volgens mij gaat het redelijk over hetzelfde. De KRO spreekt over een Zesde Zintuig. Ach, tis maar hoe je het noemt...

Ik denk dat het voorbeeldje zeker niet op toeval berust. Je hebt idd hoogwaarschijnlijk aangevoeld dat je broer strijkers wilde gaan kopen. Mogelijk heb je aangevoeld dat er ongelukken zouden gebeuren als je broer dat had doorgezet. Waarschijnlijk had je broer dit haarfijn van jou aangevoeld....

Heb je broer nooit gevraagd, waarom hij uiteindelijk afzag van het kopen van die strijkers? Dat is weer wel controleerbaar. Ik bedoel hij kan er ook vanaf hebben gezien, omdat hij geen geld had etc...
quote:
- toen ik nog scooter reed en een krantenwijk deed kreeg ik letterlijk door dat ik goed moest opletten anders werd ik aangereden door een auto (met een vreemde sfeer om me heen en schaduws van vogels op de grond terwijl ik geen vogels zag) 20 min later was ik het alweer vergeten en knalde ik op weg naar huis tegen een bestelbusje die mij geen voorrang verleende
Komt vaker voor idd dat mensen idd een gevoel of beelden doorkrijgen van ongelukken. Mensen krijgen door dat ze een ongeluk gaan krijgen. Toeval of synchroniciteit? Waarschijnlijk het laatste dus. Ik dwaal misschien af, maar ik geef je het volgende ter overdenking: Einstein: het verschil tussen verleden, heden en toekomst berust op een illusie. Zeker in de spirituele wereld: energieen. Energie heeft alles met lichtsnelheid te maken. Als je steeds sneller gaat en je bereikt de lichsnelheid, dan zullen verleden, heden toekomst naar elkaar convergeren....(en daarom wist je dus wat er ging gebeuren)
quote:
- toen ik nog thuis woonde was er altijd een stukje vanuit een woonwijk op een doorgaande weg waar ik ALTIJD een stukje stoep meenam met de fiets. Dat loopt om een hoekje waar een huis staat. Een keer wist ik dat niet daar moest fietsen. Eerste keer dat ik dat niet deed. Om de hoek zag ik een vrouw lopen met kinderwagen op die stoep

- Een vriend had ik op msn en we kennen samen een meidje. Alleen die zie en spreek ik niet vaak. En hij moest me wat vertellen en ik zei "Joyce is zwanger.." Hij zo: uh... hoe weet je dat? en hoe wist je dat ik het over haar zou hebben??"

- De man van mijn moeder belde een keertje naar huis (doet ie wel vaker). Hij moest mijn moeder spreken. Ik gaf de foon aan mijn moeder en ik zei "Nico heeft een ongeluk gehad..." En ja hoor, hij had mijn moeders auto in de prak gereden...

- Ik was gek op een jongen en hij op mij. Ik zat met koptelefoon hard naar muziek te luisteren. Uit het niets deed ik de koptelefoon af, liep naar mijn mobiele foon en hij belde op dat moment.. ik had niks gehoord of gezien
Prachtige voorbeelden. Je hebt inderdaad een sterk ontwikkeld zesde zintuig. Op de site Van het Zesde zintuig staat een online Zenertest. Heb je die eens gedaan. Ik wel, maar scoorde niet...
quote:
Dit zijn voor mij iig de ervaringen die het sterkst waren. En ik hoor niet een stem ofzo. Ik WEET het gewoon. Alsof je het van te voren al wist. Een feit dat al in je kop zit. Het zit overigens in mijn familie. Mijn moeder heeft bv ook dromen die uit komen (bv over de aanslagen van 9/11). Ik heb tot nu toe nooit dingen opgevraagd. Het komt bij mij als het komt. Behalve dan bij die namen die ik 'even voor de gein' ging proberen
Communicatie bij gedachten en niet met woorden, ja...Of het erfelijk is, durf ik niet te zeggen. Het aardige is dat mensen die een zg bijna dood ervaring hebben gehad ook hebben gecommuniceerd met gedachten. Of liever gezegd "het weten". Het leuke is dat ze allemaal zeggen dat ze een hele andere tijd-ruimte hebben ervaren....Tja, Einstein heeft denk ik echt gelijk op dit punt.
quote:
Waarom je de naam niet geheel doorkrijgt? Goeie vraag. Daar kan ik echt geen antwoord op geven. Je krijgt door wat je doorkrijgt..
Tja, misschien zijjn het hele zwakken energieen en wordt het gemakkelijk vertroebeld door gedachten..Als je gaat denken gaat het mis, het gaat steeds weer om het raadplegen van gevoelens. Bij het onder gedachten brengen gaat het misschien een beetje fout of mis je iets....

[ Bericht 1% gewijzigd door Camphusius op 03-04-2007 17:56:06 ]
pi_47974560
Hilarisch leuk programma - het slaat allemaal nergens op maar is toch leuk om naar te kijken.

Die Liesbeth is met haar hysterische aanvallen.

Zolang mensen er een beetje nuchter over doen is het best te pruimen allemaal.
pi_47974784
Liesbeth is echt supertof ja . Hoop én denk dat zij wint.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')