Vond er ook weinig aan.quote:Op maandag 19 maart 2007 17:16 schreef kassenbouwer het volgende:
Wel weinig reactie voor een programma dat gisteren toch 1,2 miljoen kijkers trok.
Terwijl ik het eigenlijk per week steeds minder vind worden. Al die test lijken niet echt op het lijf geschreven voor onze paragnosten.
Ja pcies. Als je echt een realistisch beeld wilt hebben dan moet je een groep personen van hetzelfde aantal nemen en die dezelfde test laten doen maar dan antwoorden laten gokken/beredeneren of naar antwoorden laten zoeken dmv de reacties die mensen geven (zoals die belachelijke brandweerman gisteren).quote:Op zondag 11 maart 2007 22:15 schreef Disorder het volgende:
.
Ik vind veel dingen vrij simpel zelf te bedenken. En dat van die namen? Kan ook gewoon toeval zijn. Laat ze allemaal maar eens gokken op een naam.
ik kijk het alweer 2 weken nietquote:Op maandag 19 maart 2007 17:16 schreef kassenbouwer het volgende:
Wel weinig reactie voor een programma dat gisteren toch 1,2 miljoen kijkers trok.
Terwijl ik het eigenlijk per week steeds minder vind worden. Al die test lijken niet echt op het lijf geschreven voor onze paragnosten.
een spuitjequote:Op zondag 25 maart 2007 22:17 schreef shiNinG_staR het volgende:
Wat krijgt de winnaar eigenlijk?
en dan iedere week die reactie "ik wist het "quote:Op zondag 25 maart 2007 22:37 schreef Marthh het volgende:
Haha op het laast ook:
Johannet zei dat ze en J voelde.. en wie ging er uit?!
Jacky
![]()
Dus jij zat ook met een blinddoek om voor de tv?quote:Op zondag 25 maart 2007 22:40 schreef shiNinG_staR het volgende:
En Arjan Erkel voelde ik ook aan, heb toch een beetje een zesde zintuig.
quote:Op zondag 25 maart 2007 22:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dus jij zat ook met een blinddoek om voor de tv?.
overdreven sceptisch zijn is ook een kunstquote:Op maandag 26 maart 2007 11:43 schreef toemis_boontjes het volgende:
-bl@@t-
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rob_Scholte jup hij leeft nogquote:Op zondag 25 maart 2007 22:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Leeft die Rob Scholte eigenlijk nog? Zie hem nooit op tv oid.
Ja, die kans klopte idd niet. Is het niet 1/3*1/2+2/3*1/2 = 1/2...quote:Op maandag 26 maart 2007 15:49 schreef Wolfje het volgende:
Ik heb daarnet de herhaling gezien en volgens mij lieten ze in beeld zien dat de kans op 1 correcte soldaat/voorwerp combinatie gelijk was aan 1/3. Heb ik dit goed gezien? Het is namelijk fout, het is 1/2. Die test was sowieso beroerd opgezet, omdat de kans op goed gokken veel te groot was.
Het enige opmerkelijke vond ik de vrouw die een aardig verhaal over Arjan Erkel wist te vertellen, maar ik weet niet hoeveel feedback ze daarbij kreeg. Ze mocht Arjan wel aanraken enzo, dus op die manier kon ze best weten of ze in de goede richting aan het denken was.
ik verheug me elke keer weer op haar emotionele uitbarstingen, maar ik vind haar wél goedquote:
Ik geloof dat KRO echt een integere omroep is. Ik hecht nu er meer waarde aan dat bijvoorbeeld Talpa het zou uitzenden.quote:Op maandag 26 maart 2007 19:24 schreef kassenbouwer het volgende:
Want ik denk eigenlijk dat als ze allemaal door de mand zouden vallen, de KRO dat echt wel zou laten zien. Ze maken een programma over het "fenomeen" en of dat nou positief of negatief is. Ze hebben echt geen aandelen in een paragnostenbedrijf.
Ik vond het heel frappant hoe ze gelijk de weg vond naar haar zus, nadat ze even had geroken aan de foto van de illusionist.quote:Op maandag 2 april 2007 12:12 schreef Camphusius het volgende:
Ik was diep onder de indruk gisteren van de details waarmee sommigen op de proppen kwamen.
Vooral Liesbeth maakt indruk. Ik verwacht dat zij het gaat winnen.
Voor mij staat het wel vast dat er iets van een zesde zintuig bestaat.
Ja, ongelofelijk. Wel raar dat het pas lukte met de foto van de illusionist, en niet die van haar gezochte zusquote:Op maandag 2 april 2007 12:23 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
[..]
Ik vond het heel frappant hoe ze gelijk de weg vond naar haar zus, nadat ze even had geroken aan de foto van de illusionist.![]()
De uitleg die ze gaf (de zus had immers niet zelf de plek uitgekozen) vond ik eigenlijk wel logisch.quote:Op maandag 2 april 2007 12:30 schreef Camphusius het volgende:
[..]
Ja, ongelofelijk. Wel raar dat het pas lukte met de foto van de illusionist, en niet die van haar gezochte zus![]()
![]()
Tja, zo kun je elke club/organisatie wel verspilling noemen. Ik ben lid van Skepsis en heb niet het idee dat zo'n organisatie overbodig is (maar dan meer als het gaat om alternatieve geneeskunde). Overigens is dit TV-programma de moeite van analyse/wat dan ook niet waard, het is gewoon pretentieloos entertainment (dat liet de presentatrice trouwens ook duidelijk merken bij DWDD).quote:Op maandag 26 maart 2007 19:24 schreef kassenbouwer het volgende:
Ik hoorde net nog een interview op 3FM met iemand van de Stichting Skepsis. Dat blijken dus mensen te zijn die hun kostbare tijd (je leeft natuurlijk maar één keer) wijden/verspillen aan het ontmaskeren van paragnosten.
Ja, idd. Die vond ik ook erg goed. Mij valt het zo op dat ze zo wisselend presteren.quote:Op maandag 2 april 2007 12:59 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
[..]
Jammer trouwens, dat Johannet eruit moest. In de vorige afleveringen vond ik haar er enorm uitspringen.
Ik vind Liesbeth een schat van een vrouw. Wat een pracht mens vind ik dat. En Richard deed het heel goed in die moordzaak bij het water. En zeker als je tot de finalisten behoort , dan ben je geen verliezer.quote:Op dinsdag 3 april 2007 03:03 schreef Ahura het volgende:
Geweldig programma!
http://hetzesdezintuig.kro.nl/
Johannet vond ik altijd al erg sterk bezig. Jammer dat het nu niet meer zo ging. Maar dat kan gebeuren natuurlijk. Zenuwen en sowieso je zesde zintuig heb je niet altijd zelf in de hand. Richard zie ik ook niet als een verliezer. Hij was ook erg goed bezig. Petra vind ik echt grappig. Dat effect en de make-up.. lol... Liesbeth is lekker hysterisch en emotioneel. Interessante vrouw. Marchiel is gereserveerd maar weet ook veel. Ik ben benieuwd naar de finale!
Ben je daarmee ook hoogsensitief?quote:Zelf weet ik ook al heel wat jaren dat ik licht paranormaal ben.
Maar doe jij niet aan cold reading? Kun jij mij uitleggen waarom mensen als char steeds bevestigingen nodig hebben? Waarom zou je niet de hele naam doorkrijgen?quote:Door het programma ben ik wat gaan oefenen. Met uitgaan leuke mensen leren kennen en dan vraag je natuurlijk altijd hoe de ander heet. Ditmaal pakte ik hun hand en zei ik het eerst wat bij me opkwam![]()
Bij een meidje zei ik een naam dat begon met Ma... Ik zei wel de verkeerde naam maar Ma klopte wel. Vond ik erg frapant. Bij een andere jongen dacht ik gelijk aan Peter maar mijn huisgenoot heet zo dus ik dacht; tja beetje te voorspelbaar.. dus kwam ik aan met 3 andere namen. En uiteindelijk bleek ie Peter te heten...
Ik heb er wel veel raakvlakken mee jaquote:Ben je daarmee ook hoogsensitief?
Je kan eigenlijk vrijwel niks echt uitleggen. Het is nou eenmaal wat je doorkrijgt. Ik heb er nooit wat mee gedaan. Tot nu toe ervaarde ik dingen waar ik niet om vroeg. Enkele voorbeelden;quote:Maar doe jij niet aan cold reading? Kun jij mij uitleggen waarom mensen als char steeds bevestigingen nodig hebben? Waarom zou je niet de hele naam doorkrijgen?
Ik geloof dat we wel met elkaar in verbinding staan met een collectief bewustzijn (zeker als het gaat om bekenden waarmee je een band hebt). Ik geloof zelfs dat ons bewustzijn niet eens door onze hersenen worden opgewekt. Ik geloof eerder dat het bewustzijn buiten ons afspeelt. Onze hersenen vormen dan ahw een ontvanger van je bewustzijn......Ik hoop hiermee een aanzetje te kunnen geven om telepatische verschijnselen als deze te kunnen verklaren...quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:07 schreef Ahura het volgende:
[..]
Ik heb er wel veel raakvlakken mee ja
Je kan eigenlijk vrijwel niks echt uitleggen. Het is nou eenmaal wat je doorkrijgt. Ik heb er nooit wat mee gedaan. Tot nu toe ervaarde ik dingen waar ik niet om vroeg. Enkele voorbeelden;
- zomaar uit het niets janken als mijn 2lingbroer verteld dat ie strijkers voor oud&nieuw gaat komen. En dat ik hem vertel dat ie dat niet moet doen omdat ik simpelweg weet dat het niet goed zal gaan. Uiteindelijk heeft ie de strijkers ook niet gekocht.. (niet te controleren)
Komt vaker voor idd dat mensen idd een gevoel of beelden doorkrijgen van ongelukken. Mensen krijgen door dat ze een ongeluk gaan krijgen. Toeval of synchroniciteit? Waarschijnlijk het laatste dus. Ik dwaal misschien af, maar ik geef je het volgende ter overdenking: Einstein: het verschil tussen verleden, heden en toekomst berust op een illusie. Zeker in de spirituele wereld: energieen. Energie heeft alles met lichtsnelheid te maken. Als je steeds sneller gaat en je bereikt de lichsnelheid, dan zullen verleden, heden toekomst naar elkaar convergeren....(en daarom wist je dus wat er ging gebeuren)quote:- toen ik nog scooter reed en een krantenwijk deed kreeg ik letterlijk door dat ik goed moest opletten anders werd ik aangereden door een auto (met een vreemde sfeer om me heen en schaduws van vogels op de grond terwijl ik geen vogels zag) 20 min later was ik het alweer vergeten en knalde ik op weg naar huis tegen een bestelbusje die mij geen voorrang verleende
Prachtige voorbeelden. Je hebt inderdaad een sterk ontwikkeld zesde zintuig. Op de site Van het Zesde zintuig staat een online Zenertest. Heb je die eens gedaan. Ik wel, maar scoorde niet...quote:- toen ik nog thuis woonde was er altijd een stukje vanuit een woonwijk op een doorgaande weg waar ik ALTIJD een stukje stoep meenam met de fiets. Dat loopt om een hoekje waar een huis staat. Een keer wist ik dat niet daar moest fietsen. Eerste keer dat ik dat niet deed. Om de hoek zag ik een vrouw lopen met kinderwagen op die stoep
- Een vriend had ik op msn en we kennen samen een meidje. Alleen die zie en spreek ik niet vaak. En hij moest me wat vertellen en ik zei "Joyce is zwanger.." Hij zo: uh... hoe weet je dat? en hoe wist je dat ik het over haar zou hebben??"
- De man van mijn moeder belde een keertje naar huis (doet ie wel vaker). Hij moest mijn moeder spreken. Ik gaf de foon aan mijn moeder en ik zei "Nico heeft een ongeluk gehad..." En ja hoor, hij had mijn moeders auto in de prak gereden...
- Ik was gek op een jongen en hij op mij. Ik zat met koptelefoon hard naar muziek te luisteren. Uit het niets deed ik de koptelefoon af, liep naar mijn mobiele foon en hij belde op dat moment.. ik had niks gehoord of gezien
Communicatie bij gedachten en niet met woorden, ja...Of het erfelijk is, durf ik niet te zeggen. Het aardige is dat mensen die een zg bijna dood ervaring hebben gehad ook hebben gecommuniceerd met gedachten. Of liever gezegd "het weten". Het leuke is dat ze allemaal zeggen dat ze een hele andere tijd-ruimte hebben ervaren....Tja, Einstein heeft denk ik echt gelijk op dit punt.quote:Dit zijn voor mij iig de ervaringen die het sterkst waren. En ik hoor niet een stem ofzo. Ik WEET het gewoon. Alsof je het van te voren al wist. Een feit dat al in je kop zit. Het zit overigens in mijn familie. Mijn moeder heeft bv ook dromen die uit komen (bv over de aanslagen van 9/11). Ik heb tot nu toe nooit dingen opgevraagd. Het komt bij mij als het komt. Behalve dan bij die namen die ik 'even voor de gein' ging proberen
Tja, misschien zijjn het hele zwakken energieen en wordt het gemakkelijk vertroebeld door gedachten..Als je gaat denken gaat het mis, het gaat steeds weer om het raadplegen van gevoelens. Bij het onder gedachten brengen gaat het misschien een beetje fout of mis je iets....quote:Waarom je de naam niet geheel doorkrijgt? Goeie vraag. Daar kan ik echt geen antwoord op geven. Je krijgt door wat je doorkrijgt..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |