abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46352457
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 19:27 schreef Sokolsky het volgende:
Heb jij ook maar één minuut het gevoel gehad dat je niet wist wat er in de volgende minuut zou gaan gebeuren?
Oh, dat zou best kunnen, maar ik heb over het algemeen best wel van de film genoten
  Moderator donderdag 15 februari 2007 @ 23:57:08 #78
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_46352536
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 23:55 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Oh, dat zou best kunnen, maar ik heb over het algemeen best wel van de film genoten
Ik vond het nogal een Waar Woensdagavond Drama. Het is dat Smith meedoet, anders was zo'n film niet eens in de bios beland. Erg spannend wordt het ook allemaal niet, aangezien zelfs de persoon waarop het verhaal gebaseerd is overal meedoet met de publiciteitstour.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 februari 2007 @ 00:00:38 #79
862 Arcee
Look closer
pi_46352665
quote:
Heb jij ook maar één minuut het gevoel gehad dat je niet wist wat er in de volgende minuut zou gaan gebeuren?
Dat kan soms best wel 'es prettig zijn. Beter dan dat je elke minuut 't gevoel hebt dat je geen idee hebt wat er de afgelopen minuut gebeurd is.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 00:17:30 #80
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_46353214
The Guardian (2006)
Kevin Costner is een reddingszwemmer en die een nieuwe lichting gaat trainen. Een van hen is Ashton Kutcher die met kop en schouders boven de rest uitsteekt. Wel een mooi drama. Een was veel beter dan ik verwachtte.
Maar ach wat maakt het uit dat een propaganda filmpje is voor de kustwacht, dat maakt de film niet minder.

cijfer 7.5 / imdb 6.5

Waarom waarom waarom is deze film niet in onze bioscopen geweest!?!?! .. en wel kut-met-peren films als Date Move, Little Man. Voor dat soort films staat men in NL te trappelen om te mogen showen. Wat is dit toch !? Films als The Guardian zijn uitermate geschikte voor het grote doek, maar nee we moeten weer wachten op de DVD release.
Little man hoort (uberhaupt) niet eens geproduceerd te worden, maar dat draait natúúrlijk wel. Triest land leven we, kan er niets anders van maken. Volgens mij werken er echt a-moviefielen bij de distributie.

Dat echt keer op keer ongelovelijk missers maakt. En waarom ook met sommige films zo extreem laat, dat filmliefhebbers het allang en breed hebben gezien of gewoon normaal besteld hebben... Finding Nemo, Saw noem maar eens wat ... ik kan er gewoon niet bij dat er zulke missers worden gemaakt. Maar vervolgens wel met 3-gewaardeerde IMDB-films staat te trappelen ......

[ Bericht 28% gewijzigd door Lambiekje op 16-02-2007 00:29:44 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:03:39 #81
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_46370883
A personal journey with Martin Scorsese trough American movies - Jahaa! Geweldig! Wat een eer is het om bijna vier uur aan de lippen van Scorsese te hangen en al zijn verhalen over zijn helden en inspiraties aan te horen. Het had nog wel vier uur mogen duren! Ik hoop dat er snel weer zoiets aankomt!

Iemand anders nog tips over dergelijke docus?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:10:39 #82
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46371080
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:03 schreef RuneRose het volgende:
A personal journey with Martin Scorsese trough American movies - Jahaa! Geweldig! Wat een eer is het om bijna vier uur aan de lippen van Scorsese te hangen en al zijn verhalen over zijn helden en inspiraties aan te horen. Het had nog wel vier uur mogen duren! Ik hoop dat er snel weer zoiets aankomt!

Volgens mij heeft hij toch ook zoiets gedaan met de Italiaanse cinema. Heb het zelft niet gezien.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:14:47 #83
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_46371194
Oja, my voyage to italy. Dat is iets voor volgende maand.

Nog meer?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:18:32 #84
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_46371290
The Godfather

Marlon Brando

The Godfather: Part II
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar desalniettemin toch ook erg goed

The Godfather: Part III

Dit deel had ik nog niet eerder gezien. Ten opzichte van deel 1 en 2 wordt dit als het mindere deel gezien, maar dan nog is het een prima slotstuk van een geniale trilogie met wederom een intrigerend en ingenieus verhaal. Al Pacino levert een formidabele prestatie . Sofia Coppola, die veel bekritiseerd is voor haar rol in deze film, vond ik trouwens best wel meevallen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:38:52 #85
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46373753
Night on Earth (1991)
Film bestaand uit 5 stukjes over een nachtelijke taxi-rit. We beginnen in LA met een (nog) jonge Winona Ryder als kauwgom kauwende, rokende relaxte taxi-chauffeur en Gena Rowlands als chique casting agent als passagier. In New York, het leukste en beste deel, zien we hoe Yoyo (Giancarlo Esposito) een taxi naar Brooklyn wil. En uiteindelijk beland in de taxi van de kersverse Oost-Duitse immigrang Helmut (een geniale Armin Mueller-Stahl) die niet kan autorijden. Waarop Yoyo besluit zelf te rijden. Hierna verplaatsen we ons naar Europa. In Parijs zien we eerst hoe Isaach De Bankolé een paar dronken Kameroeneze diplomaten uit zijn taxi gooit om daarna een blinde jongedame op te pakken, die niet op haar mondje gevallen is. Een zwaar irritante Benigni is de taxichauffeur in Rome. Als ik de film ooit weer kijk wordt dit deel geskipt. In Helsinki pakt de taxichauffeur een stel dronkelappen op. Luister hij naar het droevige verhaal waarom hun vriend zo'n verschrikkelijke dag had. En gaat daar zelf overheen met zijn eigen verhaal.
Jim Jarmusch bewijst zich nog maar eens een meester te zijn van de casual conversatie, zoals hij eerder al deed met Coffee and Cigarettes. Ook brengt hij het gevoel van de nacht goed over. De muziek van Waits maakt alles helemaal af.
cijfer: 8

Water (2005)
Ik begrijp steeds beter waarom Zwartboek niet genomineerd is voor dat beeldje. De rest is (tot nu toe) gewoon nog sterker en beter. In Water krijgen we een inkijk in het leven van weduwe's in India. Dit tegen de achtergrond van een veranderd India waar Gandhi langzaam begint op te komen. Dit adhv een erg jonge (8 jaar)weduwe Chuyia , die bevriend wordt met Kalyani (Lisa Ray. ). Die verliefd wordt op een jonge volger van Gandhi. En zo wordt de manier waarop weduwe's behandeld worden bekritiseerd.
Vooral de manier waarop religie en traditie wordt bekritiseerd sprak mij erg aan. Schandalig dat zulke praktijken nu nog steeds bestaan.
De film ziet er verder prachtig uit.
cijfer: 8.5

Una Giornata particolare (1977)
De dag is 8 mei 1939, de dag dat Hitler in Rome Mussolini ontmoet. Heel Rome loopt uit om bij deze ontmoeting te zijn. Behalve Antonietta, die het als huisvrouw van een groot gezin te druk met het huishouden heeft. Nadat de papegaai ontsnapt ontmoet ze de charmante overbuurman. Waar al snel iets "mis" mee blijkt te zijn. Langzaam volgt een conflict tussen de typische Italiaanse huisvrouw, die sterk gelooft in de fascistische sprookjes die ze is gevoed en de duidelijk intelligentere overbuurman. Waarna ze weer naar elkaar toe groeien.
Mastroianni heeft nog nooit telleurgesteld. En ik wist niet dat mevrouw Loren zo goed kon acteren.
cijfer: 8.5

The Wind That Shakes the Barley (2006)
De film waarmee Loach die Gouden Palm won. En zeer terecht in mijn ogen. Hij viel me alles mee. Vanaf de eerste wandaad van de Britten voelde ik de haat in me op borrelen. Kort gezegd ik voelde hartstikke met de karakters mee. Hoe Loach na het bereiken van het akkoord laat zien hoe Ierland verscheurd is, door de twee broers tegenover elkaar te zetten maakt het drama helemaal compleet.
Cillian Murphy blijft a man to watch.
Eentje voor de top 10 van 2006.
cijfer: 9

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 16-02-2007 17:44:49 ]
pi_46374245
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:38 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Wind That Shakes the Barley (2006)
De film waarmee Loach die Gouden Palm won. En zeer terecht in mijn ogen. Hij viel me alles mee. Vanaf de eerste wandaad van de Britten voelde ik de haat in me op borrelen. Kort gezegd ik voelde hartstikke met de karakters mee. Hoe Loach na het bereiken van het akkoord laat zien hoe Ierland verscheurd is, door de twee broers tegenover elkaar te zetten maakt het drama helemaal compleet.
Cillian Murphy blijft a man to watch.
Die haat voelde ik ook wel in me opborrelen. Maar dat is niet zo gek, aangezien de Engelsen worden neergezet als de ín en ín slechte vijand, en verder... niets. Aan zo'n verhaal zitten twee kanten natuurlijk. Ook komt er tegen het einde aan nogal een hoop vals sentiment om de hoek kijken, wat dat betreft slaat de film daar de plank helemaal mis. Cillian Murphy is eigenlijk de enige reden dat ik 'm nog een voldoende heb gegeven.
Graag op anoniem
pi_46374305
Big Fish

Een icon is genoeg:
  vrijdag 16 februari 2007 @ 18:01:14 #88
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46374428
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:55 schreef Mainport het volgende:

[..]

Die haat voelde ik ook wel in me opborrelen. Maar dat is niet zo gek, aangezien de Engelsen worden neergezet als de ín en ín slechte vijand, en verder... niets. Aan zo'n verhaal zitten twee kanten natuurlijk. Ook komt er tegen het einde aan nogal een hoop vals sentiment om de hoek kijken, wat dat betreft slaat de film daar de plank helemaal mis. Cillian Murphy is eigenlijk de enige reden dat ik 'm nog een voldoende heb gegeven.
Dat het eenzijdige benadering is klopt. Maar dat irriteerde me dit keer niet. Aangezien ik bekend genoeg ben met beiden kanten van het verhaal. En vals sentiment heb ik al helemaal nergens opgemerkt.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 19:16:30 #89
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_46376667
Eenzijdig is het juist niet, het toont toch ook dat de Ieren niet goed zijn, maar wel waardoor ze gedreven werden. En de Engelsen waren ook klootzakken, dat heeft nog tot eind vorige eeuw geduurd. Ben het volledig eens met Lonewolf.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 21:19:18 #90
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46381041
quote:

Heb part 1 nu gekeken, over oa. de gangster films
Heel interessant, heb gelijk ook een lijstje met films die hij noemde die ik wil bestellen op dvd om ze te zien
Dus hij`s niet zo goed voor de bankrekening
  vrijdag 16 februari 2007 @ 23:40:31 #91
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_46385794
Buffet Froid (Bernard Blier, 1979)
In de wereld van Buffet Froid zijn emoties non-existent of misplaatst. Wraak, schuld, lust het staat allemaal op plaatsen waar het niet hoort. Geweld wordt rustig besproken onder het genot van een glaasje wijn, en het ergste is eigenlijk dat de hoofdpersoon het voortdurend koud heeft. Deze wereld levert een serie aan extreem geestige scènes op. Een hilarisch gesprek tussen Depardieu en een stervende man met een mes in zijn buik zet vroeg in de film al de toon. Toegegeven, op een gegeven moment heb je de grapjes wel een beetje gehad, maar dat neemt niet weg dat het een uiterst origineel filmpje is. Trager dan C'est arrivé près de chez vous, maar wel voor de liefhebbers er van. Dat je t maar even weet. 8-

Gadjo Dilo (Tony Gatlif, 1997)
Een Franse veertiengranen hufter gaat op zoek naar de zangeres van een liedje. Zijn zoektocht leidt hem naar Roemenië waar hij al spiritus drinkend en dansend langzaam net zo gek wordt als de zigeuners die hem in huis halen. Het begin van Gadjo Dilo is zonder meer briljant. Het temperament en de overdreven emoties van de zigeuners werken op je lachspieren en je wacht smachtend op wat komen gaat. Wat komt is een wat minder liefdesverhaal met een abrupt en teleurstellend einde. Ik las dat om budgettaire redenen het einde is zoals het is, dat zal dan wel, maar daar heb ik als kijker niets aan. De muziek is natuurlijk ook een pluspunt, als je er van houdt. 7,5

Ook zag ik nog het eerste deel van Trois Couleurs maar die pak ik wel allemaal tegelijk als ik Rouge en Bialy heb gezien.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 23:46:21 #92
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46385968
Jackass Number Two (2006)
cijfer: 8
Waarom?
"'Cause it was funny." Om Ryan Dunn te quoten.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 00:20:26 #93
52357 Lambiekje
pi_46386920
quote:

http://www.imdb.com/title/tt0383630/
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 08:50:30 #94
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_46391477
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 21:19 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Heel interessant, heb gelijk ook een lijstje met films die hij noemde die ik wil bestellen op dvd om ze te zien
Haha, jij ook al. Ik ben wel benieuwd naar een aantal!

Lambiek, bedankt!

Gisteravond Killing Zoe en Poseidon gezien en beiden waren niet echt heel boeiend. Hoewel Killing Zoe wel iets cooler was dan het vreselijke Poseidon.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 13:10:42 #95
52357 Lambiekje
pi_46396172
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 08:50 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Haha, jij ook al. Ik ben wel benieuwd naar een aantal!

Lambiek, bedankt!

Gisteravond Killing Zoe en Poseidon gezien en beiden waren niet echt heel boeiend. Hoewel Killing Zoe wel iets cooler was dan het vreselijke Poseidon.
extreem geweldig is het nu ook weer niet .. maar wel grappig dat ze door de jaren heen de 'belangerijkste' erotische scenes behandelen .. maar zoals je ziet is er een hele rits van bekekende namen die hun zegje doen. Had deze docu anderhalf jaar terug is opgeduikeld via eMule.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 14:16:10 #96
52357 Lambiekje
pi_46397977
quote:

The Cutting Edge: The Magic of Movie Editing (2004)
  zaterdag 17 februari 2007 @ 14:18:06 #97
52357 Lambiekje
pi_46398032
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 21:19 schreef Timo20 het volgende:

[..]

je weet dat je via movie-connecties op IMDB .. de lijst van behandelde films heb staan
  zaterdag 17 februari 2007 @ 14:25:06 #98
52357 Lambiekje
pi_46398222
quote:
Dat maakt een film overigens niet slecht. Bovendien is het op een waargebeurd verhaal. En je wist vooraf al dat ie van de goot naar Miljonair heeft geschopt. Voor Persuit of happyness vind ik bovenstaande zin niet trecht

Het kan ook zijn als het plot zo veel haken en ogen heeft dat het van de hak op de tak gaat. En dus niet weet wat er gaat komen. Ook slecht kan zijn. Bijv Plan 9 waarbij zomaar pardoes andere acteurs ( dat is pas een gruwelijke plotwending) een rol vertolkt of dat dag en nacht in een scene switchen ...
pi_46398350
Ik heb onlangs gezien: Diep (Simone van Dusseldorp, 2005), en daar was niet zoveel aan, afgezien van twee dingen. Flushed Away stelde ook niet zoveel voor, maar ik ben dan ook geen animatieliefhebber.
Graag op anoniem
pi_46399189
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 23:57 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik vond het nogal een Waar Woensdagavond Drama. Het is dat Smith meedoet, anders was zo'n film niet eens in de bios beland.
Stond dat niet ongeveer letterlijk in de Spits?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  Moderator zaterdag 17 februari 2007 @ 15:15:07 #101
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_46399489
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 15:03 schreef Doff het volgende:

[..]

Stond dat niet ongeveer letterlijk in de Spits?
Geen idee...niet gezien.

Ik zal eens solliciteren daar.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 15:29:39 #102
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_46399799
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 14:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat maakt een film overigens niet slecht. Bovendien is het op een waargebeurd verhaal. En je wist vooraf al dat ie van de goot naar Miljonair heeft geschopt. Voor Persuit of happyness vind ik bovenstaande zin niet trecht

Het kan ook zijn als het plot zo veel haken en ogen heeft dat het van de hak op de tak gaat. En dus niet weet wat er gaat komen. Ook slecht kan zijn. Bijv Plan 9 waarbij zomaar pardoes andere acteurs ( dat is pas een gruwelijke plotwending) een rol vertolkt of dat dag en nacht in een scene switchen ...
Natuurlijk maakt dat een film wel slecht. Dat het een waargebeurd verhaal is is natuurlijk geen excuus; hadden ze dat maar niet moeten verfilmen. Dit is het meest voorspelbare en met clichés doorspekte prul wat ik de afgelopen tijd heb gezien. Het enige onvoorspelbare aspect was het personage van moeders, maar die was dan ook weer te ongeloofwaardig voor woorden. En waarom je nu ineens met Plan 9 gaat vergelijken is mij helemaal een raadsel.
Sheridana +1
  zaterdag 17 februari 2007 @ 15:55:29 #103
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_46400353
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 14:29 schreef Mainport het volgende:
Ik heb onlangs gezien: Diep (Simone van Dusseldorp, 2005), en daar was niet zoveel aan, afgezien van twee dingen.
Viezerik, ze was pas 14 daar!
pi_46400878
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 15:55 schreef JelleS het volgende:

[..]

Viezerik, ze was pas 14 daar!
De enige reden dat ik zo van Nederlandse cinema houd.
Graag op anoniem
pi_46404424
Dead or Alive - lekkere nietszeggende film.... Leuke voor de hetero puber Veel tieten en zo...
  zaterdag 17 februari 2007 @ 20:03:21 #106
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46407075
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 14:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

je weet dat je via movie-connecties op IMDB .. de lijst van behandelde films heb staan
euh... nu wel ja
thanks
  zaterdag 17 februari 2007 @ 21:24:40 #107
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46409929
Drumline.

Heerlijke drums, percussie en marching bands.

Leuke film.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:00:38 #108
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46411200
@ Doff: je hebt `n PM. mail/pm ff terug
pi_46412182
Dreamgirls

werd een beetje moe van al die zang-gesprekken
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:56:13 #110
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46412737
Children of Men (2006)
Het is al vaak genoeg gezegd, maar het is geniaal hoe Cuarón zijn toekomstwereld vorm en sfeer heeft gegeven. Geen vliegende auto's e.d., maar een donkere grijze grauwe wereld vol chaos en wanhoop. Een zeer geloofwaardig versie van een donkere toekomst, die niet over de top gaat, maar een natuurlijk voortvloeisel lijkt van de weredl van vandaag.
Clive Owen is . Micheal Caine is .
De manier waarop vooral gevecht op het einde in één take genomen is het vernoemen waard. Bovendien bevat de film de mooiste trapafdaling sinds Léon.
Het grote kritiekpunt, dat er zo weinig uitleg is, stoorde mij totaal niet.
Zonder twijfel één van de beste en gaafste films van vorig jaar.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 23:20:27 #111
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_46413285
La Môme
De verfilming van het leven van Edith Piaf. De Fransen vonden blijkbaar dat zij de Amerikaanse Ray Charles en Johnny Cash-verfilmingen even konden overdoen met één van hun eigen iconen. Net als in die films, worden veel problemen uit de glorie-periode teruggebracht tot een traumatische jeugd, dat is hier niet anders.

De film in zijn geheel is nogal onevenwichtig, sommige scènes zijn gewoon erg sterk (daar waar muziek in voorkomt), maar soms wordt er té veel nadruk gelegd op dingen die eigenlijk niet zo belangrijk waren, maar handig in het script pasten. Haar relaties/vriendschappen met beroemdheden worden zijdelings (Cocteau, Dietrich) of helemaal niet (Aznavour en Montand) vermeld. Ook vrij vreemd dat aan één van de meest tragische gebeurtenissen uit het leven van Piaf slecht 1 halve scène wordt besteed en dat pas op 5 minuten van het einde van de film.

Maar goed, dat klinkt allemaal nogal streng, de film heeft 1 enorm sterk punt, namelijk de vertolking van Piaf door Marion Cotillard . Uiteraard ben ik op dit vlak verre van objectief, maar fuck it, ik vond het van hetzelfde niveau als gelijkaardige prestaties/imitaties/eerbetonen van Mirren, Whitaker, Blanchett, Witherspoon, Foxx, Theron en PSH, al zal zij uiteraard niet bedolven worden onder prijzen. Als ik hier en daar reviews lees, was ik niet de enige die haar zo sterk vond, ze maakt in haar eentje de film de moeite waard.

Bij het lezen van deze review moet je wel weten dat ik niet alleen een Cotillard-fanboy ben, maar ook Piaf altijd al een fascinerende figuur heb gevonden
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 23:23:07 #112
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46413344
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
La Môme

Bij het lezen van deze review moet je wel weten dat ik niet alleen een Cotillard-fanboy ben
Joh, dat wist ik niet.

Maar zereneus. Ik moest eigenlijk meteen aan jouw denken toen ik de poster laatst zag hangen in een bioscoop. Alleen heet die hier La Vie en Rose.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 23:27:51 #113
67640 SaintOfKillers
pi_46413482
Ja, hier heet ie ook zo, maar ik vind La Môme een mooiere titel en het is eigenlijk ook de originele.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 23:33:19 #114
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46413614
Dorian Blues
mooie tragicomedie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 18 februari 2007 @ 10:02:35 #115
52357 Lambiekje
pi_46418823
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 20:03 schreef Timo20 het volgende:

[..]

euh... nu wel ja
thanks
Ik had sterk het geval dat je tijdens het kijken met een kladblok vanalles noteerde
pi_46418922
Tootsie (1982)

Nu is het zo dat ik Dustin Hoffman één van de betere acteurs vind, maar de film an sich is ook goed.

pi_46422340
La Stanza del figlio (2001)

Mooie en gevoelige film, deze raakt je of doet je helemaal niks. Bij mij maakte dit verhaal toch wel wat los, de prachtige scenes in combinatie met de goed gekozen muziek nemen je mee door deze film die soms echt werkelijkheid lijkt.

Cijfer: 7,8
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 februari 2007 @ 13:11:16 #118
862 Arcee
Look closer
pi_46422519
Dat steeds terugspoelen van dat stukje van die CD vond ik sterk.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_46422646
Ik vond het een van de grootste tegenvallers die ik heb gezien.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_46422669
Heaven (2002)

Goede film, alleen een beetje raar, de vrouw wil naar de gevangenis, voor de daad die ze heeft gepleegd. Daarna krijgt ze een kans om de betreffende om te leggen, en daarna wil ze terug naar het gevang.

Maar op het einde gaan ze omhoog met een helicopter, tot er niks meer te zien van is, mooi, omdat in het begin werd gevraagd hoe hoog een helicopter kon.

****/*****
  zondag 18 februari 2007 @ 13:28:15 #121
13148 Shogo
Psycho...
pi_46423081
The Descent (2005)
Eerst leek er niet veel te gebeuren maar na een tijdje begon er suspense bij de film te komen. Het horror gedeelte is wel goed uitgevoerd alleen is het af en toe onduidelijk door dat het erg donker is. Toegegeven dat ik menig keer schrok, en dat gebeurt me niet vaak de laatste tijd. Spijtig dat het einde dan wel weer een beetje slap is. Geen onaardige horror voor een zaterdagavond.
pi_46424342
Notti di Cabiria, Le

Of deze film je aanspreekt, hangt er denk ik vooral va naf of je het acteren van Giulietta Masina weet te waarderen.
Zelf werd ik na verloop van tijd een beetje moe van haar clownesque-mimiek, anderzijds heeft het ook wel iets aandoenlijks.

Ik vind het daarom lastig een oordeel te geven, de film is sterk maar Masina is zo aanwezig dat ik de film nog maar eens moet herkijken voor een helder oordeel....
  zondag 18 februari 2007 @ 14:06:32 #123
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_46424522
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 16:00:31 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_46425262
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:06 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Heb je die gekocht of gehuurd? Lijkt me een interessante film, maar vind 'm nogal prijzig om zomaar te kopen (¤20,- @ FRS)...
Via de alternatieve kanalen.
Graag op anoniem
pi_46426116
the green mile, damn dat is een goede film, moest wel huilen toen de neger doodging
  zondag 18 februari 2007 @ 15:42:59 #126
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_46428281
Stranger Than Fiction is een beetje gehyped als de nieuwe Eternal Sunshine, en niet helemaal onterecht. Het heeft misschien wat minder impact omdat het een stuk minder emotioneel is, maar aangezien Forster met Monster's Ball en Finding Neverland heeft laten zien helemaal niks met puur drama te kunnen is dat misschien maar beter ook. De cast is sterk, het script is uitstekend en ik vind het één van de beste films uit 2006 die ik heb gezien.

ik ben mijn touch kwijt
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zondag 18 februari 2007 @ 16:42:28 #127
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_46430552
Eerst Runaway Train gezien, en die was best geinig. En daarna heeft Clockers een hele diepe indruk op me achtergelaten.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 19:49:39 #128
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_46435819
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:01 schreef Kolkus het volgende:
Notti di Cabiria, Le

[afbeelding]

Of deze film je aanspreekt, hangt er denk ik vooral va naf of je het acteren van Giulietta Masina weet te waarderen.
Zelf werd ik na verloop van tijd een beetje moe van haar clownesque-mimiek, anderzijds heeft het ook wel iets aandoenlijks.

Ik vind het daarom lastig een oordeel te geven, de film is sterk maar Masina is zo aanwezig dat ik de film nog maar eens moet herkijken voor een helder oordeel....
Hm, ik vond Masina eigenlijk maar helemaal niks, totdat ik Cabiria zag.
Sheridana +1
pi_46438753
Sophie Scholl - Die Letzten Tage (2005)

Sterke film met een mooie uitwerking, Julia speelt als Sophie een overtuigende rol. Dialogen en sfeer zijn verder zeer goed uigewerkt.

cijfer: 8,1
  zondag 18 februari 2007 @ 22:19:40 #130
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46441805
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:02 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik had sterk het geval dat je tijdens het kijken met een kladblok vanalles noteerde
Ik ook
  zondag 18 februari 2007 @ 23:17:48 #131
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_46443990
Music and Lyrics(2007)
Romantische komedie met Hugh Grant als 'n ex-popster die succesvol was in de jaren '80,maar nu helemaal geen succes meer kent.Grant is weer aardig op dreef met z'n karakteristieke droge en cynische humor.Vooral de openingsscène is erg leuk,daarna is het de standaard romantische komedie met happy end.

88 Minutes(2007)
Het enige wat ik over deze film heb te zeggen is:wat bezielde Al Pacino om in zo'n 13-in-'n-dozijn thriller te spelen?Meer heb ik over deze erg matige thriller niet te zeggen....

Notes On a Scandal(2006)
Ik was erg benieuwd naar deze film.Om nu te zeggen dat deze film erg goed is,nou nee,ik vond de film zelfs erg voorspelbaar.Het acteerwerk van Judi Dench,Cate Blanchett en ook Billy Nighy maken dit 'n goede film en tot 't einde boeiend.Vooral Dench steelt de show in deze film en bevestigt waarom ze genomineerd is voor 'n Oscar.
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
  maandag 19 februari 2007 @ 00:04:07 #132
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46445290
Delicatessen (1991)
Eindelijk dan ook eens deze arthouse klassieker gezien. Wat een prachtige typische Jeunet sprookjes-/circusachtig sfeer.
  maandag 19 februari 2007 @ 09:20:29 #133
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_46450135
Employee Of The Month
Ietwat slappe komedie die voornamelijk voor een glimlach kan zorgen door het absurdisme. De meeste cliche's voor een standaard komedie of b-film worden erbij gepakt en in een grote supermarkt gepropt waarin het personeel vecht om de beste employee te zijn zodat ze tenminste Jessica Simpson kunnen bangen die met haar tieten doet wat ze hoort te doen in een film
Aardig vermaak voor een brakke avond op de bank, zoals gisteravond Een 6.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 19 februari 2007 @ 09:26:34 #134
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46450211
quote:
Op maandag 19 februari 2007 00:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Delicatessen (1991)
Eindelijk dan ook eens deze arthouse klassieker gezien. Wat een prachtige typische Jeunet sprookjes-/circusachtig sfeer.
Kijk dan ook eens la Cité des enfants perdus
http://www.imdb.com/title/tt0112682/
Die vond ik persoonlijk nog beter
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_46450406
Se7en
Heb hem vroeger al eens gedeeltelijk gezien toen ik 12 was of zo, heb hem toen niet afgekeken omdat ik hem te eng vond Nu wel de hele rit uitgezeten, maar wat een onwijs goede thriller, ik zat echt tot het laatste moment op het puntje van mijn stoel. Alleen balen dat het eind best wel voorspelbaar was.
SPOILER
Vind alleen dat Brad Pitt en Morgan Freeman niet echt een chemie uitstralen samen, het is niet overtuigend of zo.. Voor de rest wel heel sterk geacteerd
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  maandag 19 februari 2007 @ 09:44:27 #136
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_46450488
Buñuel y la mesa del rey Salomón
Tof surrealistisch verhaal over drie heren die op zoek gaan naar de mythische tafel van Koning Salomon. Het verhaal doet vooral denken aan de DaVinci Code en sommige Mulischboeken, maar is erg mooi in beeld gebracht.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 19 februari 2007 @ 10:02:02 #137
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_46450776
(#816) The Thin Red Line (Terrence Malick, 1998)
Herzien na zes jaar en nu veel beter bevonden. Toentertijd verwachtte ik in mijn onwetendheid een soort tweede Saving Private Ryan. Dit is echter een film van heel andere aard. De film neemt de tijd om filosofische vragen op te werpen over oorlog en wat dit doet met de soldaten als mensen. De film schenkt ons de tijd om hierover na te denken tijdens prachtige droomachtige natuuropnamen van wuivend gras en de jungle, begeleid met mooie muziek. Ook de gevechtscenes krijgen door de muziek een haast droom-/nachtmerrie kwaliteit. ****½

(#298) Reservoir Dogs (Quentin Tarantino, 1992)
Tarantino's debuut en in mijn ogen nog altijd zijn beste film. De constante dreiging van geweld, de heerlijke humor en coole personages heeft hij nooit weten te overtreffen. *****

Body Double (Brian de Palma, 1984)
De film is duidelijk geïnspireerd door het werk van Hitchcock, met name Vertigo en Rear Window. De Palma, die wel vaker een eerbetoon brengt aan Hitchcock, valt hier echter iets te vaak richting parodie. Het verhaaltje wordt namelijk met de minuut ongeloofwaardiger en dat is zonde, want de film bevat wel memorabele scenes. Niet in de laatste plaats te danken aan de prima cameravoering. ***

(#250) Professione: Reporter (The Passenger) (Michelangelo Antonioni, 1975)
Jack Nicholson in een opvallend ingetogen rol draagt deze film over isolatie en vervreemding met verve. Wanneer het hem niet lukt in contact te komen met de guerilla's door verschillende tegenslagen doet de mogelijkheid zich voor om zijn leven en de wereld achter zich te laten. Hij is het zat, niets doet er meer toe. Een mooie scene die dit illustreert is degene waarin hij, op de vraag wat hij achter zich wil laten, antwoordt dat Maria Schneider zich om moet draaien en ze niets anders dan een lege weg ziet. Hij laat achter waar hij net geweest is en gaat heen waar hij zo zal zijn, als passagier van zijn nieuw aangenomen identiteit. Door de besluiteloosheid van Nicholsons personage krijgt de film een haast droomachtige sfeer. Zijn personage wordt langzaam steeds meer een passagier van de film, van de camera. Alles bouwt toe naar het fantastische laatste shot waarin de film Nicholson definitief lijkt te absorberen. Zeven minuten lang beweegt de camera tergend langzaam vanuit de hotelkamer, waar Jack Nicholson zojuist op bed is gaan liggen, naar het pleintje. Een shot wat meer vragen opwerpt dan beantwoord, zoals zo veel dingen in de film. ****
pi_46452431
Napoleon Dynamite

Geweldige film!
I might be wrong, but I doubt it!!
Dvd'tjes
Cd'tjes
  maandag 19 februari 2007 @ 13:47:01 #139
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46455927
quote:
Op maandag 19 februari 2007 09:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kijk dan ook eens la Cité des enfants perdus
http://www.imdb.com/title/tt0112682/
Die vond ik persoonlijk nog beter
Heb ik al gedaan. En ik vond Delicatessen leuker en beter.

imdb
pi_46457866
12 Angry Men (1957)
Na een rechtszaak over een verdachte die zijn vader zou hebben neergestoken gaan 12 juryleden in beraad achter de schermen. De film kijkt mee hoe de 12 juryleden zich beraden 11 zeggen schuldig, maar 1 zegt niet schuldig vanaf daar zien we de spanning opkomen. Wat een briljant uitgevoerde film gedurende de film bouwen de spanningen zich op en het is prachtig om te zien hoe de zaak en bepaalde bewijzen/getuigenissen opnieuw belicht worden. Daarbij toegevoegd een fantastische cast van acteurs. Tja briljant.
pi_46459441
Jesus Camp - een docu over christelijke jongeren. Het is bijna eng te noemen hoe die kids gebrainwasht zijn.
SPOILER
pi_46462351
The Black Dahlia

Geen super-topper, maar wel weer erg mee vermaakt, vooral de sfeer druipt er echt in elke scene vanaf.

Snap de vernietigende recensies ook niet echt, maar dat had ik ook bij De Palma’s eerdere film Femme Fatale, die ik steengoed vond.

7.5/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_46462441
quote:
Op maandag 19 februari 2007 13:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

imdb
idd
pi_46462620
quote:
Op maandag 19 februari 2007 17:22 schreef pascalheister het volgende:

[..]

idd
Vind het erg onoverzichtelijk.
  maandag 19 februari 2007 @ 17:30:55 #145
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46462691
Ik vind het wel een verbetering. Maar dit is iets meer voor: IMDb ondergaat drastische makeover
  maandag 19 februari 2007 @ 21:40:37 #146
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_46473047
Vandaag Green Street Hooligans gekeken,
Toffe film
  maandag 19 februari 2007 @ 21:56:44 #147
148493 Scofield
No One Likes Us..We Do'nt
pi_46473688
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:40 schreef jorienvdherik het volgende:
Vandaag Green Street Hooligans gekeken,
Toffe film
Oh ik had van jou verwacht dat je de DVD Feyenoord UEFA CUP WINNAAR 2002 weer had gezien, dat is namelijk het laatste succesje wat we de laatste jaren gehad hebben....
,, Michael? "........ Why?
- I''m getting you out of here!
,, It's impossible.
Not if you designed the place, it isn't!
pi_46473700
quote:
Jesus Camp - een docu over christelijke jongeren. Het is bijna eng te noemen hoe die kids gebrainwasht zijn
Ik zoek even op video.google, en damn!!! Dit is echt bizar!!!
  maandag 19 februari 2007 @ 22:57:56 #149
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_46476195

A Guide To Recognizing Your Saints(2006)
Deze film gaat over 'n jongen die opgroeid in 'n achterbuurt in NY.Hij wil niks liever dan deze buurt verlaten.Daarvoor moet hij wel z'n vrienden en z'n ouders achterlaten.Vooral met z'n vader heeft hij 'n slechte band.
A Guide To... is al met al 'n goede film in de sfeer van Mean Streets.Het acteerwerk is erg goed.Met name de jonge acteurs verrasten me en dan met name Channing Tatum(deed me denken aan 'n jonge Matt Dillon).Daarnaast vond ik ook Chaz Palminteri erg sterk acteren.Minpuntje is dat de film af en toe wel rommelig is;flashbacks,voice-overs,acteurs die rechtstreeks in de camera praten,het word allemaal (te vaak) gebruikt.Het verhaal en het acteerwerk maken dit toch 'n goede film.

The Messengers(2007)
De eerste Amerikaanse horrorproductie van de Pang broers is niet echt 'n succes te noemen.Deze horrorfilm over 2 kinderen die allerlei rare verschijnselen zien heeft zo z'n momenten,maar wil gewoon niet echt boeien.
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
  maandag 19 februari 2007 @ 23:09:14 #150
67640 SaintOfKillers
pi_46476575
Tarnation
Nou. Dat was wel.... wat. Min of meer. Maar dan anders. Hm. Dat vooral, hm. Ook wel een beetje of misschien ook niet.

Zoals ik al zei dus, want anders kon het zeker met veel of minder. Hoe dichter je bij het einde kwam, hoe langer het begin geleden leek, frappant.

Hehe, ja, hihi. Beelden, muziek. En daar dan tussen.

Goed. Tikkeltje groen, maar minstens goed. Minstens, echt wel!

Ach... eigenlijk mag dat niet kunnen, maar zo zie je maar weer, telkens weer.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 00:17:00 #151
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46478625
Geen film, maar goed

Vandaag afgekeken:
The Wire - Season 3
Ook dit derde seizoen van deze meesterlijk HBO serie is weer briljant. De al bekende karakters komen weer terug, aangevuld met een paar personages die naadloos in het geheel passen. In dit seizoen gaan we terug naar de kern waar het eerste seizoen ook om draaide: de drugs wereld. Dit keer wordt er ook veel tijd besteed aan politiek en bureaucratie, wat ik erg cool vond. De verhalen en ontwikkelingen zijn weer geweldig, er zit weer de nodige humor in en het acteerwerk is weer fenomenaal. Vooral Idris Elba als Stringer Bell is fantantastisch.
Kortom: weer een briljant seizoen van wat ongeveer de beste serie van `t moment is. Belachelijk dat het niet in Nederland wordt uitgezonden. Maar gelukkig bestaat er zoiets als de dvd.
Verplichte kost.

9,0/10

En natuurlijk wel film

Vertigo
Blijkbaar door veel mensen gezien als 1 van Hitchcock`s beste, maar ik had `m nog nooit gezien. Gelukkig kwam daar vanavond verandering in.
Wat een briljante film! Ruim 2 uur lang zat ik aan het scherm gekluisterd, te kijken naar een verhaal dat fantastisch in elkaar zit en nog beter is uitgewerkt. Het wordt rustig opgebouwd waarbij Hitchcock op een geweldige manier laat zien hoe muziek van toegevoegde waarde kan zijn op de spanning in een film. De soundtrack is geweldig en past perfect bij de sfeer en de beelden van de film. Zoals gezegd ontvouwt het verhaal zich langzaam en is de climax geweldig. Tenminste, je denkt dat het de climax is terwijl Hitch je rustig nog wat verder meeneemt in z`n web van misleidingen en twists. Heerlijk. Het einde van de film is dan ook briljant!
Net als het acteerwerk. Stewart steelt de show maar ook Kim Novak is geweldig. De camera voering is om van te smullen, een paar scenes zijn echt om van te smullen.
Vertigo is dus een regel recht meesterwerk waarbij ik geweldig heb genoten, er spijt van heb `m nog niet eerder te hebben gezien en die ik zeker nog vaker ga kijken.
Dit is film op z`n best!

9,5/10
pi_46489197
DuckTales: The Movie - Treasure of the Lost Lamp (1990)
Destijds als kind de VHS versleten want dit was een van mijn favoriete films. Nu ik het na jaren weer terug zie moet ik gewoon zeggen dat het toffe entertainment is. Het heeft zo zijn foutjes maar ach daar kijk ik wel doorheen. Uiteraard is dit mede te danken aan de stem van Sacco van der Made in de nederlandse dub, die man is voor mij dagobert duck. Ik heb wel even de engelse stemmen getest maar daar valt niet aan te wennen. Gewoon een leuke entertainment film.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')